abonnement Unibet Coolblue
pi_178575395
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Imgur heeft Fok! wrsch op een blocklist gezet sinds gisteren. Zie FB (het forum, niet het topic).
thank you :*

Dan maar weer terug naar tinypic :P (en met een beeeeeeeetje meer compressie... 58K moet nog wel kunnen qua bestandsgrootte ;) )
pi_178575507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zie dat er heleboel hatelijke reacties komen op het voorkomen van die nieuwe sancties maar als iemand een bron kan aandragen waarin wellicht wat betere argumenten worden geleverd dan "jij gelooft dat" zou het wellicht nog interessant kunnen worden.

Ik denk dat inderdaad dat Rusland in ruil voor het voorkomen van nieuwe sancties, niet minder sancties, bepaalde beloftes heeft gedaan.
Niks hatelijke reactie van mijn kant, maar ik vind niet dat we Rusland moeten belonen voor hun obstructie en vijandelijkheden.
Het is ook geen kwestie van geloven. Rusland is de vijand en is bezig met het ondermijnen van de Westerse democratieën via een propaganda-oorlog.
pi_178575763
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:59 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Niks hatelijke reactie van mijn kant, maar ik vind niet dat we Rusland moeten belonen voor hun obstructie en vijandelijkheden.
Het is ook geen kwestie van geloven. Rusland is de vijand en is bezig met het ondermijnen van de Westerse democratieën via een propaganda-oorlog.
Klopt. Ben ik het ook mee eens. Maar als de Trump strategie werkt zeg ik laat hem maar even zijn gang gaan. Doen wij wel onze sancties opbouwen. Bij China wordt al in het Westen gefluisterd dat het tot dusverre een best positief effect heeft gehad en enigszins China heeft doen laten schrikken. Ik had dat eerder al uit een artikel geciteerd uit de mond van een Westerse functionaris in China.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 13:12:31 #154
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178575832
Nice....

MichaelAvenatti twitterde op dinsdag 17-04-2018 om 13:07:40 This morning on @TheView, @stormydaniels and I will release the composite sketch of the thug who threatened my client and her little girl in Las Vegas. This is a search for the truth. #thugsearch #justice #basta reageer retweet
Benieuwd of dat nog wat op zal leveren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:06:07 #155
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178577016
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:47 schreef FlipjeHolland het volgende:
Fox zit zo diep in de aars van trump dat die bruine vuist uit zijn mond komt.
En omgekeerd manipuleert Fox News Trump nog beter dan Putin.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:09:45 #156
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178577131
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 05:52 schreef Ulx het volgende:
Is Hannity al ontslagen?
Omdat hij Cohen als juridisch adviseur heeft?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178577409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt. Ben ik het ook mee eens. Maar als de Trump strategie werkt zeg ik laat hem maar even zijn gang gaan. Doen wij wel onze sancties opbouwen. Bij China wordt al in het Westen gefluisterd dat het tot dusverre een best positief effect heeft gehad en enigszins China heeft doen laten schrikken. Ik had dat eerder al uit een artikel geciteerd uit de mond van een Westerse functionaris in China.
Welke strategie? Dat je slecht gedrag beloont?
pi_178577497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:09 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Omdat hij Cohen als juridisch adviseur heeft?
Omdat hij dat niet gemeld heeft. Als journalist zijnde is dat not done.
pi_178577900
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:18 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Welke strategie? Dat je slecht gedrag beloont?
Wat ik al eerder had geschreven in reactie op Koos ergens:

quote:
Had ik vreemd genoeg niet gezien maar interessant. Ik vind het eigenlijk vrij consequent. En zelfs het dan schijnbaar boos worden kan je daarin plaatsen. Het consequente is dat Trump oprecht denkt dat hij de ideale president is die kan omgaan met dit soort leiders zoals Poetin, Xi Jingpoing, of Kim Jong-Un. Met China ook, lijst sancties inzetten, maar blijven roepen hoeveel waardering hij heeft voor Xi Jinping. Kim Jong-Un bijna in een daadwerkelijke oorlog stappen om vervolgens elkaar poeslief te benadering tot een verzoening. Met Poetin precies hetzelfde. En ik moet zeggen misschien is dat nog helemaal niet zo'n verkeerde strategie als je ziet hoe ze tot dusverre op hem reageren.
Dit dus.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:46:10 #160
441440 aquawoman
Bitch please
pi_178578118
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:21 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Omdat hij dat niet gemeld heeft. Als journalist zijnde is dat not done.
Het argument is dat hij geen journalist is maar een infotainer en dat zijn show geen nieuws is maar opinion.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:47:05 #161
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178578142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:46 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Het argument is dat hij geen journalist is maar een infotainer en dat zijn show geen nieuws is maar opinion.
en het probleem is dat Trump dit allemaal als zoete koek slikt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178578280
Is het jullie wel eens opgevallen, dat men. Trump never een rugleuning gebruikt en altijd en overal op het randje van een stoel zit.
Relax o|O
pi_178578536
The CEO of Cambridge Analytica’s parent company compared Trump propaganda tactics to Hitler

quote:
The founder and CEO of Cambridge Analytica’s parent company compared Donald Trump’s campaign methods to those of Adolf Hitler, newly-released audio has shown.

Nigel Oakes, who heads SCL Group, told a media researcher last November that Trump deliberately demonised Muslims and stoked fears about ISIS to appease his base, as Hitler and his Nazi party targeted Jews to appease his.

Oakes told Emma Briant in recorded interviews, which were released by the UK Digital, Culture, Media and Sport Committee on Monday:

“It’s the things that resonate – some of those to attack the other group and know that you’re going to lose them is going to reinforce and resonate your group. […]

“Of course, Hitler attacked the Jews. He didn’t have a problem with the Jews at all, but the people didn’t like the Jews… so he just leveraged an artificial enemy.

“Well, that’s exactly what Trump did. He leveraged a Muslim.”


Oakes added that Trump deliberately stoked fears about ISIS in the US. Oakes questioned “how big a threat” ISIS really was to the US.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CamAnalytica twitterde op maandag 16-04-2018 om 22:37:42 Oakes was speaking in a personal capacity about the historical use of propaganda to an academic he knew well from her work in the defence sphere. To characterise his remarks as anything else is an attempt to completely misrepresent our values & those of our diverse employees​. reageer retweet
Read the transcript here:

Emma Briant: It didn’t matter with the rest of what he was saying, it didn’t matter if he’s alienating all of the liberal women. I think he was never going to get them anyway. You’ve got to think about what would resonate with as many as possible.

Nigel Oakes: And you rightly say, it’s the things that resonate – some of those to attack the other group and know that you’re going to lose them is going to reinforce and resonate your group.

Which is why, you know, Hitler – got to be very careful about saying so, must never probably say this, off the record – but of course Hitler attacked the Jews.

He didn’t have a problem with the Jews at all, but the people didn’t like the Jews. So if the people – he could just use them to say – so he just leveraged an artificial enemy.

Well, that’s exactly what Trump did. He leveraged a Muslim – I mean, you know, it’s – it was a real enemy.

ISIS is real, but how big a threat is ISIS really to America? Really, I mean, we are still talking about 9/11 – well, 9/11 is a long time ago. […]

When we explain in the two-minute lift pitch what happened with Trump, you can forget all the micro-targeting and micro-data and whatever, and come back to some very, very simple things. Which is, Trump had the balls, and I mean, really the balls, to say what people wanted to hear. And we all thought it was a joke every time he said it. […]

He also said, ridiculous things, like “we are going to ban Muslims from coming into the country because I am sick of people taking machine guns and pointing them at schools and our children, and our children are the most important thing.” Well there’s never been a Muslim ever that has put a gun on an American school. But it seems to –

Emma Briant: But the perception is there that –

Nigel Oakes: That’s terrorism, and it must be Muslims, there have been a lot of shootings. They are all Americans who do the shootings. And people go “that’s our children and we don’t want that.”

So you’ve got Hillary Clinton going “we are going to increase the fiduciary financial spending and 4% growth in our area” and people go, “well, good luck with that, I want to build a wall; I’ve got a wall in my garden it keeps out the badgers. I understand a wall.”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:03:26 #164
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178578542
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:52 schreef AnneX het volgende:
Is het jullie wel eens opgevallen, dat men. Trump never een rugleuning gebruikt en altijd en overal op het randje van een stoel zit.
Relax o|O
Staat klaar om bij een inval direct de plaat te poetsen. :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:05:24 #165
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178578580
quote:
Het is wat vergezocht vind ik. Propaganda tactieken zijn echt niet uitgevonden door Hitler.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:08:15 #166
323401 Kijkertje
met filter
pi_178578681
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 17-04-2018 om 14:24:36 Looks like Jerry Brown and California are not looking for safety and security along their very porous Border. He cannot come to terms for the National Guard to patrol and protect the Border. The high crime rate will only get higher. Much wanted Wall in San Diego already started! reageer retweet
Much wanted wall in San Diego?

San Diego leaders vote to oppose Trump's border wall

quote:
The San Diego City Council approved a resolution on Tuesday opposing President Trump’s enhanced border wall and seeking disclosure of all companies involved in financing or construction of the proposed project.

The council voted 5-3 in favor of the resolution along party lines, with five Democrats voting “yes” and three Republicans voting “no.” Republican Scott Sherman was absent.

Democrats said the enhanced wall would be a symbol of racism, hatred and fear that would damage the binational economy San Diego shares with Tijuana and Baja California.

They also said money for the project, which one estimate pegged at $67 billion, could be better spent improving local border crossings to boost commerce and reduce pollution created by cars waiting in long lines.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:11:21 #167
323401 Kijkertje
met filter
pi_178578750
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 17-04-2018 om 15:05:00 Michael Avenatti to @Morning_Joe: “From what I’ve seen, there’s no question that Michael Cohen’s gonna be charged, it’s only a question of when, and I think it’s gonna happen within the next 90 days... [and] the likelihood of him not rolling over is very, very slim.” reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:31:07 #168
-1 #ANONIEM
pi_178579358
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:40 schreef DeParo het volgende:
maar als iemand een bron kan aandragen waarin wellicht wat betere argumenten worden geleverd dan "jij gelooft dat" zou het wellicht nog interessant kunnen worden.

Ik denk dat inderdaad dat Rusland in ruil voor het voorkomen van nieuwe sancties, niet minder sancties, bepaalde beloftes heeft gedaan.
Je verwijt iemand te argumenteren met "jij gelooft dat" terwijl jij niet verder komt dan dat je ergens gelezen hebt dat de sancties werken en dat er gefluisterd wordt in het westen dat het ook een positief effect op China heeft :')

Waar de alwijze deParo dit gelezen heeft en door wie dit gefluisterd hebben blijft vooralsnog totaal onduidelijk, of luister je weer eens teveel naar jezelf deparo?
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 15:44:12 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178579714
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 17-04-2018 om 15:30:11 Three parents whose children were killed at Sandy Hook have filed a defamation lawsuit against Alex Jones. https://t.co/hq6OAUGKtq reageer retweet
Mooi. Hopelijk winnen ze en plukken ze die motherfucker helemaal kaal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:50:07 #170
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178579880
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 17 april 2018 @ 15:53:40 #171
280225 DeParo
pi_178579979
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je verwijt iemand te argumenteren met "jij gelooft dat" terwijl jij niet verder komt dan dat je ergens gelezen hebt dat de sancties werken en dat er gefluisterd wordt in het westen dat het ook een positief effect op China heeft :')

Waar de alwijze deParo dit gelezen heeft en door wie dit gefluisterd hebben blijft vooralsnog totaal onduidelijk, of luister je weer eens teveel naar jezelf deparo?
Ik zeg duidelijk dat mijn interpretatie is inderdaad en ik heb al veelvuldig artikelen, citaten, quotes en andersoortige argumenten gepost mbt de sancties en of en hoe dit werkt. In verschillende delen zelfs van deze reeks. Mijn inziens resulteren ze in een juist effect en als de bereidheid tot een normaal gesprek er is wil ik die argumenten best herhalen. Ga nou niet beweren dat je ze nooit hebt gezien. In plaats van direct een aanval op de man had je ook inhoudelijk kunnen reageren.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeParo op 17-04-2018 16:02:42 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 16:01:33 #172
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178580210
Interior Secretary Ryan Zinke has called himself a geologist at least 40 times — but he’s not

quote:
Death, taxes and someone from the Trump admin lying about their resume. 3 things to you can always count on...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:24:11 #173
-1 #ANONIEM
pi_178580835
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zeg duidelijk dat mijn interpretatie is inderdaad en ik heb al veelvuldig artikelen, citaten, quotes en andersoortige argumenten gepost mbt de sancties en of en hoe dit werkt. In verschillende delen zelfs van deze reeks. Mijn inziens resulteren ze in een juist effect en als de bereidheid tot een normaal gesprek er is wil ik die argumenten best herhalen. Ga nou niet beweren dat je ze nooit hebt gezien. In plaats van direct een aanval op de man had je ook inhoudelijk kunnen reageren.
Dus wat jij gelezen en toegefluisterd hebt gekregen zijn je eigen interpretaties?

Prima dat je je eigen mening wil geven maar dat heb je het niet over dat je dat gelezen zou hebben of dat er gefluisterd zou worden, dat is namelijk iets anders dan je mening geven.

Schattig dat je het als persoonlijke aanval ziet maar dat is het natuurlijk niet ik spreek je aan op je gebrek aan inhoud, wat je wel bewijst door met termen als "heb ik gelezen" en "er wordt gefluisterd" aan te komen.
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:26:25 #174
323401 Kijkertje
met filter
pi_178580877
Trump Scraps New Sanctions Against Russia, Overruling Advisers

quote:
“Trump seems to think that if he accepts what his advisers recommend on even days of the month and rejects their recommendations on odd days, the result will be a strategy,” said Stephen Sestanovich, a scholar at the Council on Foreign Relations and Columbia University who served as ambassador to former Soviet states in the 1990s.

“By and large, other governments don’t know whether to laugh or cry at all this,” Mr. Sestanovich said. “But in Russia, laughter is getting the upper hand.”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:26:49 #175
280225 DeParo
pi_178580886
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dus wat jij gelezen en toegefluisterd hebt gekregen zijn je eigen interpretaties?

Prima dat je je eigen mening wil geven maar dat heb je het niet over dat je dat gelezen zou hebben of dat er gefluisterd zou worden, dat is namelijk iets anders dan je mening geven.

Schattig dat je het als persoonlijke aanval ziet maar dat is het natuurlijk niet ik spreek je aan op je gebrek aan inhoud, wat je wel bewijst door met termen als "heb ik gelezen" en "er wordt gefluisterd" aan te komen.
Ik baseer mijn mening inderdaad ook op wat ik lees (en wat ik lees heb ik hier ook regelmatig geciteerd). Schokkend. Zou je ook eens moeten doen.
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:32:07 #176
-1 #ANONIEM
pi_178581006
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik baseer mijn mening inderdaad ook op wat ik lees (en wat ik lees heb ik hier ook regelmatig geciteerd). Schokkend. Zou je ook eens moeten doen.
Ach deparo wil het weer eens niet begrijpen, jij beschuldigt iemand van te discussiëren op wat diegene gelooft terwijl deparo met ijzersterke argumenten aankomt zetten zoals "dat heb ik gelezen" , wat dus geen argument is aangezien je je bronnen niet prijsgeeft, en "er wordt gefluisterd" , wat dus ook geen argument is aangezien er wederom bronnen ontbreken.

Dan kun je het wel leuk afdoen als dat is mijn interpretatie maar daar horen die belachelijk en niet onderbouwde argumenten dus niet bij en ben je dus geen haar beter dan degene die je nu net beschuldigde van wat hij gelooft als argument te gebruiken.

Het lezen is niet het punt deparo, het begrijpen wel en daar schort het nogal bij je aan.
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:37:30 #177
280225 DeParo
pi_178581116
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ach deparo wil het weer eens niet begrijpen, jij beschuldigt iemand van te discussiëren op wat diegene gelooft terwijl deparo met ijzersterke argumenten aankomt zetten zoals "dat heb ik gelezen" , wat dus geen argument is aangezien je je bronnen niet prijsgeeft, en "er wordt gefluisterd" , wat dus ook geen argument is aangezien er wederom bronnen ontbreken.

Dan kun je het wel leuk afdoen als dat is mijn interpretatie maar daar horen die belachelijk en niet onderbouwde argumenten dus niet bij en ben je dus geen haar beter dan degene die je nu net beschuldigde van wat hij gelooft als argument te gebruiken.

Het lezen is niet het punt deparo, het begrijpen wel en daar schort het nogal bij je aan.
Ik snap dat je niet alles leest wat ik schrijf Chewie maar vrijwel alles wat ik hierboven heb gezegd over de sancties e.a. heb ik gestaafd met bronnen, inclusief wat "wordt gefluisterd", en ik snap dat je geen zin hebt om dat terug te zoeken, dat kan, maar in een normaal gesprek vraag je "waar baseer je dat op" of "waar haal je dat vandaan"? Tot drie keer toe heb je dat niet gedaan en tot drie keer toe verval je in een persoonlijke aanval. Ik wacht dus rustig af tot je wel in staat bent je beide voetjes op de grond te zetten en een normaal vervolg te geven aan dit gesprek. Of niet maar dan ga je maar lekker verder in je eentje in je persoonlijke frustraties.
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:43:21 #178
329443 grrrrg
pi_178581232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat ik al eerder had geschreven in reactie op Koos ergens:

[..]

Dit dus.
Feit is dat het Amerikaans congres voor sancties tegen Rusland heeft gestemd en dat heeft oom Donald uit te voeren.
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:50:27 #179
280225 DeParo
pi_178581363
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:43 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Feit is dat het Amerikaans congres voor sancties tegen Rusland heeft gestemd en dat heeft oom Donald uit te voeren.
Die sancties gingen om inmenging in de verkiezingen (plus het moeikijker maken bestaande sancties op te heffen) en heeft hij uiteindelijk dus ook uitgevoerd of iig gedeeltelijk zover ik heb gelezen toentertijd: https://mobile.nytimes.co(...)putin-oligarchs.html

Dat heeft niet direct met deze sancties te maken volgens mij dan.

Of ging het om een nieuwe stemming in het Congress?
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:55:14 #180
300406 Hugo862
pi_178581462
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat ik al eerder had geschreven in reactie op Koos ergens:

[..]

Dit dus.
Om even in te gaan op je stukje over hoe ze reageren op Trump. Welke concrete resultaten heeft Trump op buitenland beleid geboekt? Gaat Kim zijn nucleaire arsenaal afbreken of staan de raketten nog altijd op de VS gericht en gaat het programma door en blijft de dreiging voor de VS en de regio bestaan?

Heeft het knuffelen met Poetin concrete resultaten opgeleverd in bijvoorbeeld het conflict in Oost-Oekraine of Syrie? Zijn er concrete stappen gezet op het verder terugdringen van de kernarsenalen van beide landen? Het verminderen van de spanning tussen Rusland en Navo?

Hebben de importheffingen op Chinese goederen ertoe bijgedragen dat China geen confrontatie met haar overzeese buren zoekt over kleine eilandjes, eilanden bouwt in de Zuid-Chinese zee om ze vol te stampen met raketten of haar militaire capaciteiten niet onvermoeid verder uitbouwt?

Hoe gaat het opzeggen van de Iran nucleaire deal ertoe bijdragen dat Iran geen kernwapen ontwikkeld, de stabiliteit van het Midden-Oosten verbeterd?

Welke stappen heeft Trump gezet om het conflict in Jemen aan te pakken? Behalve voor honderden miljarden aan wapens aan Saoedi-Arabie verkopen?

Hoe gaat Trumps voornemen om Amerikaanse troepen uit Syrie terug te trekken bijdragen aan de stabiliteit van de regio wanneer deze actie effectief betekend dat Assad en Co carta blanche krijgen om alle oppositie groepen te vernietigen. Assad zal daarna diep in het krijt staan bij Iran. Het zelfde geld voor Irak. Effectief gezien heeft Iran dan haar gewenste corridor naar de Middelandse-Zee gerealiseerd en kunnen ze hun troepen zo naar de grens met Israel sturen.

Over Israel gesproken. Hoe serieus zullen Palestijnse groeperingen Trump nog nemen nu hij unilateraal besloten heeft om de ambassade naar Jeruzalem te verhuizen en defacto Jeruzalem in zijn volledigheid aan Israël toekent zonder enige concessie vanuit Israel te krijgen?
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:58:28 #181
329443 grrrrg
pi_178581534
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die sancties gingen om inmenging in de verkiezingen (plus het moeikijker maken bestaande sancties op te heffen) en heeft hij uiteindelijk dus ook uitgevoerd of iig gedeeltelijk zover ik heb gelezen toentertijd: https://mobile.nytimes.co(...)putin-oligarchs.html

Dat heeft niet direct met deze sancties te maken volgens mij dan.

Of ging het om een nieuwe stemming in het Congress?
Maar wat is die Trump strategie dan waar jij het over hebt?

Rusland faciliteert Assad in het gebruik van chemische wapens en belemmert vervolgens het onderzoek naar het gebruik van dat soort verboden wapens.
Wat voor zinvolle toezeggingen heeft Rusland dan nog te geven?
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:08:32 #182
192592 SureD1
------------------------------
pi_178581729
Nog wat van Hannity gehoord? Ik dacht weer nieuws te hebben gemist, maar het is hier weer welles nietes geweest.

Ik weet trouwens niet wat ik hinderlijker vind, ronduit trollen of al dat apologisme hier...

[ Bericht 0% gewijzigd door SureD1 op 17-04-2018 17:21:49 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:25:16 #183
280225 DeParo
pi_178582017
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:55 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Om even in te gaan op je stukje over hoe ze reageren op Trump. Welke concrete resultaten heeft Trump op buitenland beleid geboekt? Gaat Kim zijn nucleaire arsenaal afbreken of staan de raketten nog altijd op de VS gericht en gaat het programma door en blijft de dreiging voor de VS en de regio bestaan?

Heeft het knuffelen met Poetin concrete resultaten opgeleverd in bijvoorbeeld het conflict in Oost-Oekraine of Syrie? Zijn er concrete stappen gezet op het verder terugdringen van de kernarsenalen van beide landen? Het verminderen van de spanning tussen Rusland en Navo?

Hebben de importheffingen op Chinese goederen ertoe bijgedragen dat China geen confrontatie met haar overzeese buren zoekt over kleine eilandjes, eilanden bouwt in de Zuid-Chinese zee om ze vol te stampen met raketten of haar militaire capaciteiten niet onvermoeid verder uitbouwt?

Hoe gaat het opzeggen van de Iran nucleaire deal ertoe bijdragen dat Iran geen kernwapen ontwikkeld, de stabiliteit van het Midden-Oosten verbeterd?

Welke stappen heeft Trump gezet om het conflict in Jemen aan te pakken? Behalve voor honderden miljarden aan wapens aan Saoedi-Arabie verkopen?

Hoe gaat Trumps voornemen om Amerikaanse troepen uit Syrie terug te trekken bijdragen aan de stabiliteit van de regio wanneer deze actie effectief betekend dat Assad en Co carta blanche krijgen om alle oppositie groepen te vernietigen. Assad zal daarna diep in het krijt staan bij Iran. Het zelfde geld voor Irak. Effectief gezien heeft Iran dan haar gewenste corridor naar de Middelandse-Zee gerealiseerd en kunnen ze hun troepen zo naar de grens met Israel sturen.

Over Israel gesproken. Hoe serieus zullen Palestijnse groeperingen Trump nog nemen nu hij unilateraal besloten heeft om de ambassade naar Jeruzalem te verhuizen en defacto Jeruzalem in zijn volledigheid aan Israël toekent zonder enige concessie vanuit Israel te krijgen?
Dat zijn een heleboel vragen. Om kort te zijn heeft Trump nog maar weinig concreets gerealiseerd oo het gebied van buitenlandse zaken. Ik vind echter wel dat er een nieuwe dynamiek is ontstaan waar op voorgebouwd kan worden en meer perspectief biedt dan de situatie daarvoor.

Noord-Korea: lang verhaal kort maar ze gaan nu wel voor het eerst om de tafel zitten. Kim Jong-Un die openlijk stelt dat een nucleair akkoord een optie is voor zijn land en openlijk oom toenadering zoekt tot Amerika en Zuid-Korea. China dat alle zeilen bij moeten zetten om uberhaupt op de hoogte te blijven. Er zit nu meer schot in dit onderwerp dan de afgelopen decennia, welke kant dat op gaat moet je nog maar zien, maar er is een kans.

Rusland: nog weinig concrete resultaten. Maak ik mij het meeste zorgen om. Bombardementen in Syrie laten wel zien aan Rusland dat rode lijnen niet meer overschreden worden. Maar hier zijn weinig concrete resultaten geboekt tot dusverre.

China: tot Trump aan de macht kwam kon China redelijk ombelemmerd zijn gang gaan op economisch gebied. Lees dit artikel eens: https://mobile.nytimes.co(...)eign-businesses.html Het is gewoon de realiteit van zaken doen in China en een enkel voorbeeld van vele belemmeringen hoe China de WTO regels volledig aan zijn laars lapt. In het begin heeft Trumo toenadering gezocht tot China. De Chinese regering zag zelfs het weglopen van TPP als een geste aan het Chinese adres maar het veranderde niks aan het Chinese gedrag. Sterker nog China en Xi Jinping hebben de teugels alleen nog maar strakker aangetrokken. De tegenreactie van Trump begon niet met de tarieven, het begon met een akkoord met Taiwan dat de Chinezen razend maakten, daar bovenop kwamen de economische maatregelen (tarieven,WTO-zaak, en aangescherpt beleid om Chinese investeringen in Amerika te bemoeilijken). Het is afwachten hoe dat gaaat uitwerken maar China zegt al verzoenende maatregelen in te willen voeren terwijl andere 'slachtoffers' van Chinees economisch beleid positief verrast zijn dat China van zijn is gebracht en dat dit dus kan.

Iran: dat gaat het wellicht niet. Maar dit akkoord doet dat evenmin. Iran gebruikt de sancties puur en alleen om de strijd in het Midden-Oosten te bekostigen. De Iraanse munt is tot een diepteount gevallen in waarde. De IRGC bezit een groot deel van de economie en gebruikt veel inkomsten voor de oorlog. Rouhani en veel Iraniers willem juist meer geld voor de economie en maatschappij. Het opheffen van het akkoord, en dus sancties, kan best resulteren in Iran dat nieuwe pogingen doet een kernwapen te bouwen maar haalt tegelijkertijd wel een belangrihke financiele angel uit Irans daadwerkelijke strijd in het Midden-Oosten dus.

Jemen: geen zover ik weet maar dat lijkt me ook geen hoge prioriteit te hebben voor Trump of Amerika. Een verzwakt Iran betekent normaal gesproken ook verzwakte steun voor Houthis wat nieuwe serieuze onderhandelingen tot stand kan brengen in dit ook al lange conflict. Dus dat zou die balans tussen de strijdende partijen ook kunnen veranderen.

Syrie: je zou even een van de laatste columns van Thomas L. Friedman in de NYT moeten lezen. Iran's, of eigenlijk de IRGC's, continue drang zo'n corridor op te bouwen gaat lijnrecht in tegen de Russische (niet een vijand van Israel) ambitie Syrie stabiel te maken. Ook niet Rouhani's ambitie. Ik vermoed dat Trump het wel prima vindt dat Syrie Russisch invloedsgebied blijft. En inderdaad blijft want dat was het voor de burgeroorlog natuurlijk ook al. Juist om die reden is het onwaarschijnlijk dat of Rusland of Amerika een dusdanige corridor toestaan die weer resulteren in een nieuw conflict. Plus dat Israel het nooit zover laat komen zoals recente bombardementen hebben laten zien.

Israel: omdat Amerika in de Palestijnen geen echte (of betrouwbare) onderhandelingspartner meer ziet. Die verantwoordelijkheid heeft het gelegd bij andere Arabische landen die ivm Iran ook en dichter naar Israel zijn gegroeid en interne politieke maatregelen hebben genomen zoals we in het Westen graag zien. De Palestijnen zijn wat dat betreft ook buitenspel gezet (en hun continue tweestrijd en gebrek aan organisatie hebben daartoe ook bijgedragen).

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 17-04-2018 17:51:42 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:33:11 #184
280225 DeParo
pi_178582152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:58 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Maar wat is die Trump strategie dan waar jij het over hebt?

Rusland faciliteert Assad in het gebruik van chemische wapens en belemmert vervolgens het onderzoek naar het gebruik van dat soort verboden wapens.
Wat voor zinvolle toezeggingen heeft Rusland dan nog te geven?
Xi Jinping, Poetin, of Kim Jong Un hij benadert ze allemaal hetzelfde. Poeslief als ze zeggen en doen wat hij leuk vindt. Keihard als ze iets doen wat hij niet leuk vindt of niet snel genoeg zijn. Dat is zijn strategie, simpel maar wel redelijk consistent, of het werkt dat is een tweede. Ik zie wel mbt China en Noord-Korea nu ontwikkelingen op gang komen waar voor het eerst, in jaren, echt iets lijkt te gebeuren, we weten niet of de tarieven of onderhandelingen positief uitpakken, maar het is wat anders dan die status quo waar we sowieso niet echt beter van worden. Rusland lijkt onderzoek naar het gebruik van chemische wapens nu wel te steunen, wellicht een wassen neus en ik ben een van de laatste waarschijnlijk die minder sancties tegen Rusland steunt, maar wellicht werkt de wortel en stok (de aanval die voor Rusland vernederend was konden weinig ertegen doen) voor Trump met dit soort regimes.
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:38:47 #185
323401 Kijkertje
met filter
pi_178582243
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 17-04-2018 om 17:35:09 This is the composite sketch Stormy Daniels and Michael Avenatti revealed on The View of the man who Stormy says threatened her to stay quiet about her alleged affair with Trump. https://t.co/14O7C1s3p2 reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 17 april 2018 @ 17:39:15 #186
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178582255
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:38 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 17-04-2018 om 17:35:09 This is the composite sketch Stormy Daniels and Michael Avenatti revealed on The View of the man who Stormy says threatened her to stay quiet about her alleged affair with Trump. https://t.co/14O7C1s3p2 reageer retweet
[ afbeelding ]
Dre Hazes!!!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:16:34 #187
329443 grrrrg
pi_178582913
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Xi Jinping, Poetin, of Kim Jong Un hij benadert ze allemaal hetzelfde. Poeslief als ze zeggen en doen wat hij leuk vindt. Keihard als ze iets doen wat hij niet leuk vindt of niet snel genoeg zijn. Dat is zijn strategie, simpel maar wel redelijk consistent, of het werkt dat is een tweede.
Dat is zijn strategie voor alles, zo'n beetje. Kritiek op oom Donald kan hij niet hebben.
Ik zie eigenlijk niet veel positiefs gebeuren op het wereldtoneel. Noord-Korea heeft ondertussen kernwapens, en zijn bezig om ICBM's te perfectioneren.
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:32:10 #188
465144 westwoodblvd
pi_178583185
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:38 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 17-04-2018 om 17:35:09 This is the composite sketch Stormy Daniels and Michael Avenatti revealed on The View of the man who Stormy says threatened her to stay quiet about her alleged affair with Trump. https://t.co/14O7C1s3p2 reageer retweet
[ afbeelding ]
Totaal waardeloos natuurlijk want inmiddels 7 jaar geleden.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 19:04:07 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178583869
Nou ja. Misschien kan iemand er wat mee. Je weet het nooit. Niet geschoten is altijd mis.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 19:22:59 #190
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178584279
En 100K beloning voor degene die de tip geeft tweet Avenatti net.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:25:26 #191
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178584346
Die 100k beloning vind ik wel wat vreemd ... lijkt me bij zo'n zaak als dit niet dat er echt een financiele incentive nodig is, ofwel een aanzienlijke hogere dan een ton?
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 19:28:14 #192
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178584409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Die 100k beloning vind ik wel wat vreemd ... lijkt me bij zo'n zaak als dit niet dat er echt een financiele incentive nodig is, ofwel een aanzienlijke hogere dan een ton?
131.000 had met wel een mooi bedrag geleken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:29:25 #193
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178584446
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

131.000 had met wel een mooi bedrag geleken.
Ja, of 130.000, gewoon lekker getroll dan nog iig. 100k doet niet zoveel denk ik...
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:32:00 #194
465144 westwoodblvd
pi_178584513
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:04 schreef Ulx het volgende:
Nou ja. Misschien kan iemand er wat mee. Je weet het nooit. Niet geschoten is altijd mis.
Wie zegt dat die persoon er überhaupt nog zo uitziet, of dat Stormy's herinnering wel klopt met de werkelijkheid na al die tijd? Zelfs als dat allebei wel zo is, blijven er waarschijnlijk duizenden mensen over die er zo uit zien.

Geef nou maar gewoon toe, het is een PR stunt. Hij zou hem eerst ook releasen vlak na de Cohen raid maar stelde dat toen uit. Avenatti is slim met het bespelen van de media.
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:33:30 #195
66582 Monolith
geniaal
pi_178584561
Was deze hier al voorbij gekomen?
SC uitspraak omtrent migratiewetgeving die te vaag zou zijn:

https://www.npr.org/2018/(...)t-of-immigration-law
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:35:38 #196
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178584628
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:33 schreef Monolith het volgende:
Was deze hier al voorbij gekomen?
SC uitspraak omtrent migratiewetgeving die te vaag zou zijn:

https://www.npr.org/2018/(...)t-of-immigration-law
Volgens mij nog niet ... wel geinig dat uitgerekend Gorsuch zich voegde bij de meer linkse rechters...

Dit was dacht ik ook nog niet voorbij gekomen? Rep. Dent (R), die bekend staat als betrekkelijk gematigd, gaat klaarblijkelijk vervroeg afscheid nemen, nadat hij al eerder te kennen had gegeven zich niet herkiesbaar te stellen:
https://www.washingtonpos(...)up-special-election/
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 19:57:16 #197
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178585261
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:32 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wie zegt dat die persoon er überhaupt nog zo uitziet, of dat Stormy's herinnering wel klopt met de werkelijkheid na al die tijd? Zelfs als dat allebei wel zo is, blijven er waarschijnlijk duizenden mensen over die er zo uit zien.

Geef nou maar gewoon toe, het is een PR stunt. Hij zou hem eerst ook releasen vlak na de Cohen raid maar stelde dat toen uit. Avenatti is slim met het bespelen van de media.
Volgens mij geef ik al toe dat de kans klein is. En Avenatti stelde het op verzoek uit. Klein detail.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:02:12 #198
465144 westwoodblvd
pi_178585397
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Volgens mij geef ik al toe dat de kans klein is. En Avenatti stelde het op verzoek uit. Klein detail.
Hij wil alleen niet zeggen van wie dat verzoek kwam. Lijkt mij naïef om te denken dat het niets met de media cycle te maken heeft.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 april 2018 @ 20:05:40 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178585493
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:02 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Hij wil alleen niet zeggen van wie dat verzoek kwam. Lijkt mij naïef om te denken dat het niets met de media cycle te maken heeft.
Oh vast wel. Maar het bewust laten ondersneeuwen wegens het Cohen-inval-verhaal zou hoe dan ook een stom idee zijn geweest.

Dus dit begrijp ik wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:20:14 #200
463495 brokjespoes
pi_178585877
Amerikaanse autofabrikanten bouwen het liefst benzinezuipers, want daar zit de meeste winst op en California moet niet zo moeilijk doen, vindt Trump. Maar in het buitenland verkopen die auto's niet zo goed... :P

Jerry Brown: California Won’t Roll Back Auto Emissions Standards
quote:
California Gov. Jerry Brown (D) on Tuesday expressed confidence his state would prevail in a looming legal battle over the Trump administration’s plan to weaken auto fuel economy and emissions standards.

“The idea we’re going to roll back the auto standards is absurd. We’re not going to do that,” Brown told reporters at an event hosted by the National Press Club. “We have the legal horsepower to block the immediate legal moves by the Trump administration.”

Two weeks ago, the Environmental Protection Agency rolled out plans to gut vehicle fuel and emissions standards after complaints from automakers. Those 2012 standards, a compromise between California and federal regulators, require vehicles to average 54.5 miles per gallon by 2025, nearly doubling today’s benchmark.

Brown argued that the world auto market, especially China and Europe, demands that U.S. carmakers reduce emissions, not allow more pollution. “They’re not going to sell cars in China if they don’t have zero-emission vehicles,” he said. “This is just another temporary kerfuffle where the newsies play around with these things. But the hard facts on the ground are we have to intensify, increase, our vehicle emission standards and not weaken them and go in the other direction.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')