abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178558358
Ik realiseer me dat ik eigenlijk weinig van het land weet, en dus totaal niet weet of het iets voor mij zal zijn. Heb wel wat plaatjes gezien en de wiki gelezen, maar wat voor sfeer denken jullie aan bij dat land? Beetje relaxed? Heb ik namelijk wel zin in.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  PR/Manusje van alles maandag 16 april 2018 @ 18:00:18 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178558436
Best relaxed, dode blanke boeren en moord / doodslag op iedere straathoek. Maar daar heb je in de grote resorts vast geen last van.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178558504
Serieus een van mijn beste vakanties ooit. Ik zou er zo weer heen gaan alleen zijn de mooie resorts e.d. nogal duur

veel dieren en natuur gezien. Toffe steden ook. Heel toffe mensen. Heel veel te doen. Heerlijk weer.
Ik vond het werkelijk fantastisch
pi_178558518
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2018 18:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Best relaxed, dode blanke boeren en moord / doodslag op iedere straathoek. Maar daar heb je in de grote resorts vast geen last van.
Hierop bestaat maar 1 passende reactie: :')
pi_178558670
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:04 schreef Allures het volgende:
Serieus een van mijn beste vakanties ooit. Ik zou er zo weer heen gaan alleen zijn de mooie resorts e.d. nogal duur

veel dieren en natuur gezien. Toffe steden ook. Heel toffe mensen. Heel veel te doen. Heerlijk weer.
Ik vond het werkelijk fantastisch
Hier sluit ik me bij aan _O_

Zuid Afrika O+ gewoon een beetje op je spullen letten en een beetje op je hoeden zijn, dan is er niets aan de hand.
- Houdt een beetje afstand op je voorligger bij een stoplicht zodat je eventueel weg kan komen
- Rijd met je deuren op slot en de ramen gesloten
- Doe alsof je de weg weet
- Ga niet met je merktas rondlopen maar prop je spullen in een plastic tasje
- Neem niet te veel geld mee en laat je dure telelens niet om je nek hangen in de steden
- De natuur parken zijn overigens gewoon heel veilig

Ow en weet je nog die bus nederlanders die ze laatste hebben overvallen?
- GA NIET PINNEN OP HET VLIEGVELD BIJ AANKOMST _O-
30 nederlanders in de rij voor de pinautomaat, er was aangeraden om alvast flink te pinnen zodat ze de komende dagen konden overbruggen. En dat iedere week/maand weer. Dan maak je het ze wel heel gemakkelijk :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2018 18:14:19 ]
pi_178560241
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2018 18:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Best relaxed, dode blanke boeren en moord / doodslag op iedere straathoek. Maar daar heb je in de grote resorts vast geen last van.
Dit was ook precies wat er in mij opkwam.
  Meest relativerende user 2022 maandag 16 april 2018 @ 19:21:58 #7
357044 Budapestenaar
pi_178560328
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:12 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan _O_

Zuid Afrika O+ gewoon een beetje op je spullen letten en een beetje op je hoeden zijn, dan is er niets aan de hand.
- Houdt een beetje afstand op je voorligger bij een stoplicht zodat je eventueel weg kan komen
- Rijd met je deuren op slot en de ramen gesloten
- Doe alsof je de weg weet
- Ga niet met je merktas rondlopen maar prop je spullen in een plastic tasje
- Neem niet te veel geld mee en laat je dure telelens niet om je nek hangen in de steden
- De natuur parken zijn overigens gewoon heel veilig

Ow en weet je nog die bus nederlanders die ze laatste hebben overvallen?
- GA NIET PINNEN OP HET VLIEGVELD BIJ AANKOMST _O-
30 nederlanders in de rij voor de pinautomaat, er was aangeraden om alvast flink te pinnen zodat ze de komende dagen konden overbruggen. En dat iedere week/maand weer. Dan maak je het ze wel heel gemakkelijk :')
Klinkt fantastisch. Echt heerlijk. :')
  maandag 16 april 2018 @ 19:22:10 #8
286575 Roces18
Chef de party
pi_178560336
ga deze maar kijken als die af is; https://laurensouthern.net/farmlands/

allemaal racisten daar
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_178563374
Your ma se poes
.
  maandag 16 april 2018 @ 23:07:54 #10
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_178567047
Het is een geweldig vakantieland. Als je er geweest bent wil je alleen maar terug om meer te zien.
Vaak ga ik na het bezoek aan een ander land er wel dingen over lezen en opzoeken maar na ZA was dat nog veel meer. Jammer dat het zo ver weg is.

Wel moet ik zeggen dat je als blanke ongewild een soort van superioriteitsgevoel oploopt.
De oorspronkelijke bewoners hebben het begrip "Right First Time" nog niet echt onder de knie. Als je bijvoorbeeld met een aantal mensen eten besteld zul je zelden alles in één keer goed op tafel krijgen.

Het prijsniveau is ongeveer 2/3 van dat in Nederland. Dat is wel prettig.
Wie dit leest is gek
  maandag 16 april 2018 @ 23:45:08 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178567583
Mooie treinen daar. Zou ook op zoek gaan naar de Pretoria-Pietersburg spoorweg (de restanten en archieven). Maar omdat dit soort dingen buiten de gewone toeristenactiviteiten ligt, lijkt me dat riskant. De eigenaar van die spoorweg is overigens al in 1902 door Zoeloes gedood :{
pi_178567613
Fatoeman
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Moderator dinsdag 17 april 2018 @ 09:16:52 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178571057
Het lijkt me een heel gaaf land maar de criminaliteit staat me toch tegen, ik ken meerdere mensen die er beroofd zijn. Als ik op vakantie ben wil ik niet steeds op mijn hoede zijn. Jammer want het lijkt me echt een prachtig land!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 17 april 2018 @ 09:31:35 #14
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_178571255
Moordhoofdstad van de wereld, blanke boeren die gediscimeerd , aangevallen of vermoord worden en een overall shithole met prachtige natuur.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 17 april 2018 @ 09:37:29 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178571326
quote:
99s.gif Op maandag 16 april 2018 23:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wel moet ik zeggen dat je als blanke ongewild een soort van superioriteitsgevoel oploopt.
De oorspronkelijke bewoners hebben het begrip "Right First Time" nog niet echt onder de knie. Als je bijvoorbeeld met een aantal mensen eten besteld zul je zelden alles in één keer goed op tafel krijgen.
Haha, herkenbaar, of gewoon de gangen omgekeerd of ze komen al met de volgende gang terwijl je de eerste nog niet op hebt :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:16 schreef MaJo het volgende:
Het lijkt me een heel gaaf land maar de criminaliteit staat me toch tegen, ik ken meerdere mensen die er beroofd zijn. Als ik op vakantie ben wil ik niet steeds op mijn hoede zijn. Jammer want het lijkt me echt een prachtig land!
Als toerist hoef je daar op zich niet zo bang voor te zijn, als je maar gewoon de aanwijzingen van de locals opvolgt: in het donker pak je gewoon een taxi en ga je niet lopen, niet alleen in de auto rijden enz. En in de wildparken is het gewoon veilig.

Als toerist is het een prachtig land, maar ik zou er niet kunnen wonen vanwege de criminaliteit. Het is niet een vraag óf je overvallen wordt, maar wanneer je overvallen wordt. Een vriendin van ons is om die reden dan ook teruggemigreerd.
Don't let my username fool you...
pi_178571401
Wat is dit ineens met al die mensen die doen alsof je maar 25% kans hebt om levend terug te komen uit Zuid-Afrika? Gaan diegenen nu ook allemaal posten in topics over Midden- en Zuid-Amerika? :') Als TS een beter beeld wil hebben van Zuid-Afrika kan hij beter naar het betreffende topic gaan, in plaats van naar de 'adviezen' luisteren van mensen die overduidelijk geen idee hebben waar ze het over hebben.

Ik heb me geen moment echt onveilig gevoeld. Natuurlijk moet je je verstand gebruiken en niet 's nachts door de slechtere buurten van Johannesburg gaan zwerven ofzo, maar dat geldt voor elke grote stad. Daarnaast is het op de locaties waar veel toeristen veel tijd zullen doorbrengen, zoals de wildparken, gewoon veilig.

En ja, natuurlijk bestaat het risico dat je beroofd wordt. Maar als je daarom thuis wil blijven kun je TRV wel sluiten natuurlijk.
pi_178571505
Wat heite zegt inderdaad. Ik heb er twee weken zonder problemen doorheen gecrosst.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_178571555
WK finale. Iniesta 116.
pi_178571556
Land met een bloedige geschiedenis. Alles wat blanken fout konden doen, is daar gebeurd.
Nu maakt het land een moeilijke periode door om volwassen te worden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178571564
Aan wiet roken
U MAD?
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:08:30 #21
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_178571798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:42 schreef heite het volgende:
Wat is dit ineens met al die mensen die doen alsof je maar 25% kans hebt om levend terug te komen uit Zuid-Afrika? Gaan diegenen nu ook allemaal posten in topics over Midden- en Zuid-Amerika? :') Als TS een beter beeld wil hebben van Zuid-Afrika kan hij beter naar het betreffende topic gaan, in plaats van naar de 'adviezen' luisteren van mensen die overduidelijk geen idee hebben waar ze het over hebben.

Ik heb me geen moment echt onveilig gevoeld. Natuurlijk moet je je verstand gebruiken en niet 's nachts door de slechtere buurten van Johannesburg gaan zwerven ofzo, maar dat geldt voor elke grote stad. Daarnaast is het op de locaties waar veel toeristen veel tijd zullen doorbrengen, zoals de wildparken, gewoon veilig.

En ja, natuurlijk bestaat het risico dat je beroofd wordt. Maar als je daarom thuis wil blijven kun je TRV wel sluiten natuurlijk.
Ts vraagt waar men aan denkt.
Zuid-Afrika komt de laatste jaren alleen in het nieuws met dit soort dingen. Internationaal dan, want de NOS doet alsof hun neus bloed.

Is het dan raar dat men daar aan denkt? Ik zou er zelf ook niet heen gaan. Ik ga op vakantie om me te ontspannen, niet om 24/7 bezig te zijn met niet beroofd worden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_178573831
Feit is dat Zuid-Afrika veruit het meest 'westerse' land in Afrika is, en relatief makkelijk te bereizen is. Als Z-A je al afschrikt, zullen er nog veel meer bestemmingen afvallen voor je.

Ik snap niet waarom dit topic ineens overspoeld wordt met dit soort angstverhalen, het is nu niet bepaald de meest exotische en onveilige bestemming die in TRV voorbijkomt..

Voor sommigen in dit topic lijkt een camping op de Veluwe me de beste optie. :P
pi_178577421
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:49 schreef heite het volgende:
Feit is dat Zuid-Afrika veruit het meest 'westerse' land in Afrika is, en relatief makkelijk te bereizen is. Als Z-A je al afschrikt, zullen er nog veel meer bestemmingen afvallen voor je.

Ik snap niet waarom dit topic ineens overspoeld wordt met dit soort angstverhalen, het is nu niet bepaald de meest exotische en onveilige bestemming die in TRV voorbijkomt..

Voor sommigen in dit topic lijkt een camping op de Veluwe me de beste optie. :P
Namibië is westerser/vergelijkbaar? Maar er zijn inderdaad weinig landen in Afrika waar ik nou eens heen wil, ik blijf liever weg van de derde wereld.
pi_178583641
Olifantjes
Leeuwtjes
Neushoorntjes
Buffeltjes
Jachtluipaardjes

En nog veeeeel meer mooie beestjes :)

* polariteit wilt er graag eens heen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178588842
Koud water
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')