abonnement Unibet Coolblue
pi_178554966
Sinds drie jaar huur ik samen met mijn anderhalf jaar jongere broer een woning. Bij het betrekken van de woning hebben we losse afspraken gemaakt wat betreft het huishouden en andere verantwoordelijkheden die wij als huurders dragen. Nu is het zo dat mijn broer het niet zo nauw heeft met afspraken, en er tot dusver geen enkele is nagekomen.

Die jongen doet helemaal niets uit zichzelf. Hij voelt zich nergens verantwoordelijk voor en als je hem daar op aanspreekt haalt hij zijn schouders op en wordt elk gesprek onmogelijk gemaakt. Ik moet hem overal om vragen, anders wordt het niet gedaan. Meestal duurt het dan nog een dag of twee voordat hij eindelijk zijn verantwoordelijkheid neemt. (Vaak is hij het na twee dagen vergeten en moet ik hem het nogmaals vragen) Ik heb geen zin om overal om te moeten vragen, hij is een volwassen kerel, leer je verantwoordelijkheid kennen. Dit heb ik hem al meerdere malen verteld.

Ik heb inmiddels al meer dan 10 keer met hem om de tafel gezeten om dit te verbeteren, waarvan vijf keer zelfs met onze moeder er bij. Meestal is het gesprek constructief, we uitten onze frustraties naar elkaar en proberen daar verbetering in te brengen. Dit gaat dan een week goed. Dan doet hij de afwas, gaat hij vegen en draait hij een wasje. Daar blijft het echter wel bij, hij zal nooit uit zichzelf een toilet schoonmaken.

Hij is een enorme sloddervos. Binnen de gemeenschappelijke ruimte doet hij inmiddels zijn best om zijn troep te beperken, maar op zijn kamer vind hij het allemaal prima. Op zich kan het me niks schelen hoe jij je kamer inricht, maar zodra ik last krijg van rare geurtjes trek ik aan de bel. Één keer heb ik hem zover gekregen dat hij zijn hele kamer heeft gereinigd, maar na een maand was dit al ongedaan gemaakt.

Nu ben ik bang dat dit gevaarlijke vormen gaat aannemen. De continue confrontatie met deze rare luchtjes kan niet gezond zijn. Hij heeft een drugsprobleem, in de zin dat hij om 11 uur 's ochtends al, op zijn kamer, een joint opsteekt voor hij naar z'n werk moet. Dit is in de rest van het huis te ruiken. Tevens is de vloer van zijn kamer bedekt met troep, wat naar mijn idee niet brandveilig kan zijn. Ook begint zijn raamkozijn te rotten, iets waar ook ik verantwoordelijk voor ben. Regelmatige confrontatie met hem heeft tot niets geleid.

Een jaar geleden ben ik begonnen met het zoeken naar een alternatieve woning, die ik dan met mijn vriendin zou kunnen betrekken. Helaas hebben we hier tot dusver geen succes in gehad. Ik bedacht me dat, aangezien ik deze woning en alle zaken daaromheen heb geregeld en ik mijn broer momenteel niets meer gun, dat hij maar moet verkassen. Vond hij oke, hij zou 'eens gaan kijken naar woningen'. Ik durf er geld op in te zetten dat hij zich over een week nog niet eens heeft ingeschreven. Hij zou terug kunnen gaan naar onze moeder, hoewel zowel hij als mijn moeder dat waarschijnlijk niet zien zitten.

Ik heb hier best wel haast bij. Psychologisch ga ik achteruit. Ik begin symptomen van een burn-out te vertonen, slaap slecht, heb last van depressie, suicidale gedachten en woede-uitbarstingen. (Ik heb nooit iemand geslagen) Zelfs de relatie met mijn vriendin komt hier onder te lijden.

Nu weet ik dat zowel ik als mijn broer huurbescherming genieten en wij elkaar niet zomaar op straat kunnen zetten. Echter komt hij de huurovereenkomst niet na. (Veroorzaakt stankoverlast en verwaarloosd de woning, tevens maak ik me zorgen over brandveiligheid). Zijn er maatregelen die genomen kunnen worden om hem hier zo snel mogelijk weg te krijgen?
pi_178555104
Heftig -O- weet zo niet wat je kan doen, maar sterkte.
Somebody that I used to know
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 april 2018 @ 15:20:37 #3
408813 crew  trein2000
pi_178555120
Wie is eigenaar van de woning?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178555178
Wat ik me wel afvroeg : als jij en je vriendin al een jaar bezig zijn om een woning te zoeken, wat verwacht je dan van je broertje?
Somebody that I used to know
  maandag 16 april 2018 @ 15:24:25 #5
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_178555200
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:23 schreef Postbus100 het volgende:
Wat ik me wel afvroeg : als jij en je vriendin al een jaar bezig zijn om een woning te zoeken, wat verwacht je dan van je broertje?
Gewoon ergens op kamers. Alhoewel dat wel zielig zou zijn voor die verhuurders.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Moderator maandag 16 april 2018 @ 15:24:35 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178555203
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:23 schreef Postbus100 het volgende:
Wat ik me wel afvroeg : als jij en je vriendin al een jaar bezig zijn om een woning te zoeken, wat verwacht je dan van je broertje?
Scherp. Daarbij, suïcidale gedachten..? Really?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 16 april 2018 @ 15:24:50 #7
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_178555209
Vind toch wel dat je redelijk overdrijft
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Redactie Frontpage maandag 16 april 2018 @ 15:28:27 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_178555283
quote:
8s.gif Op maandag 16 april 2018 15:24 schreef genakt het volgende:
Vind toch wel dat je redelijk overdrijft
Ik zou met een dergelijke nietsnut ook niet samen willen wonen. En brandgevaar overdrijven? Wanneer iemand constant rookt en alles ligt voor met zooi dan is er zeker een reëel brandgevaar.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_178555285
quote:
8s.gif Op maandag 16 april 2018 15:24 schreef genakt het volgende:
Vind toch wel dat je redelijk overdrijft
Want jij bent zijn broertje?
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 16 april 2018 @ 15:30:39 #10
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_178555332
Ik denk dat de enige manier om hem snel weg te krijgen toch is dat jij een alternatief voor hem vindt. Uit je verhaal lijkt het er niet op dat deze actie snel vanuit hemzelf zal komen.

Als je er echt niet uitkomt zou je kunnen proberen de situatie aan de verhuurder uit te leggen en kijken wat hij hierin kan betekenen. Al zal dit niet perse heel goed zijn voor de relatie met je broer.
  maandag 16 april 2018 @ 15:31:27 #11
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_178555346
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zou met een dergelijke nietsnut ook niet samen willen wonen. En brandgevaar overdrijven? Wanneer iemand constant rookt en alles ligt voor met zooi dan is er zeker een reëel brandgevaar.
Vraag je of hij zijn raam openzet als hij rookt voor de geur en klaar ben je. Het is zijn eigen kamer dus hij doet er lekker mee wat hij ermee wilt. Dacht dat ik een verhaal van een wijf zat te lezen man. Psychologisch ga je erop achteruit. Verman jezelf
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  maandag 16 april 2018 @ 15:32:43 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178555378
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zou met een dergelijke nietsnut ook niet samen willen wonen. En brandgevaar overdrijven? Wanneer iemand constant rookt en alles ligt voor met zooi dan is er zeker een reëel brandgevaar.
:')

Sowieso, suicidale neigingen hebben omdat je onder één dak woont met een varken. Kom op zeg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Redactie Frontpage maandag 16 april 2018 @ 15:33:03 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_178555385
quote:
8s.gif Op maandag 16 april 2018 15:31 schreef genakt het volgende:

[..]

Vraag je of hij zijn raam openzet als hij rookt voor de geur en klaar ben je. Het is zijn eigen kamer dus hij doet er lekker mee wat hij ermee wilt. Dacht dat ik een verhaal van een wijf zat te lezen man. Psychologisch ga je erop achteruit. Verman jezelf
Ik zeg niet dat dat ook met mij zou gebeuren. Het raam open zetten verminderd het brandgevaar trouwens niet... Alle zooi op de vloer vliegt nog net zo gemakkelijk in de fik bij een slons zoals de broer van TS.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_178555392
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:20 schreef trein2000 het volgende:
Wie is eigenaar van de woning?
Woningcorporatie
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:23 schreef Postbus100 het volgende:
Wat ik me wel afvroeg : als jij en je vriendin al een jaar bezig zijn om een woning te zoeken, wat verwacht je dan van je broertje?
Dat hij zich aan z'n afspraken houd
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Scherp. Daarbij, suïcidale gedachten..? Really?
Is een dingetje. Het leven is in mijn geval veel geven en weinig krijgen. Blijft bij gedachten
quote:
8s.gif Op maandag 16 april 2018 15:24 schreef genakt het volgende:
Vind toch wel dat je redelijk overdrijft
Kom hier een week wonen en je piept wel anders
pi_178555420
Al z'n afwas steevast voor zijn kamerdeur parkeren in plaats van zelf afwassen of in de keuken laten staan wil soms ook nog wel tot nieuwe inzichten leiden.
Somebody that I used to know
  maandag 16 april 2018 @ 15:34:38 #16
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_178555423
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat dat ook met mij zou gebeuren. Het raam open zetten verminderd het brandgevaar trouwens niet... Alle zooi op de vloer vliegt nog net zo gemakkelijk in de fik bij een slons zoals de broer van TS.
dacht dat je ts was. Had het ook niet over brandgevaar maar alleen over de geur m. Misschien heb je gelijk misschien overdrijft TS zullen het nooit weten
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  maandag 16 april 2018 @ 15:35:11 #17
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_178555437
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:33 schreef Bas_91 het volgende:

[..]

Kom hier een week wonen en je piept wel anders
Goed hoor want mij zou het niet gebeuren dat iemand zoiets flikt.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator maandag 16 april 2018 @ 15:36:11 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178555449
Is het niet gewoon zo dat je eigenlijk liever met je vriendin wil samenwonen, een ander huurhuis vinden niet lukt waardoor samenwonen op korte termijn niet gaat, en je nu redenen zoekt om je broer er uit te zetten, zodat 'een ander huis vinden' zijn probleem wordt, en jij in het huidige huis met je vriendin kunt gaan samen wonen?

Want los van een paar dingen (zoals dingen in gemeenschappelijke ruimten, die hij nu net wel beter doet) vind ik de rest vooral opgeklopt drama. Het lijkt bijna alsof je redenen zoekt om tegen hem te kunnen zeggen 'om deze redenen vind ik dat je moet vertrekken', want dat klinkt beter dan 'ik vind dat je weg moet omdat ik hier met mijn vriendin wil gaan samenwonen en een ander huis vinden niet echt lukt, dus ik wil dat jouw probleem maken zonder dat direct zo te zeggen'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178555469
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:34 schreef Postbus100 het volgende:
Al z'n afwas steevast voor zijn kamerdeur parkeren in plaats van zelf afwassen of in de keuken laten staan wil soms ook nog wel tot nieuwe inzichten leiden.
Lost niks op. Want als TS wel zijn eigen spullen afwast, pakt broerlief gewoon die spullen.
Broer van TS heeft een probleem en anderen worden daar de dupe van.
Proberen af te laten kicken lijkt me een goed begin.
  maandag 16 april 2018 @ 15:38:28 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178555485
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Proberen af te laten kicken lijkt me een goed begin.
Wat? :').
And so is the past
  Moderator maandag 16 april 2018 @ 15:38:49 #21
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_178555491
TS vraagt om advies over de situatie. Deze wordt door TS als ongewenst beschouwd en hier wil die graag iets aan doen.
Of je dat nu 'aanstellerig' vindt of je andere motieven verwacht doet niet ter zake!
pi_178555502
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:36 schreef CoolGuy het volgende:
Is het niet gewoon zo dat je eigenlijk liever met je vriendin wil samenwonen, een ander huurhuis vinden niet lukt waardoor samenwonen op korte termijn niet gaat, en je nu redenen zoekt om je broer er uit te zetten, zodat 'een ander huis vinden' zijn probleem wordt, en jij in het huidige huis met je vriendin kunt gaan samen wonen?

Want los van een paar dingen (zoals dingen in gemeenschappelijke ruimten, die hij nu net wel beter doet) vind ik de rest vooral opgeklopt drama. Het lijkt bijna alsof je redenen zoekt om tegen hem te kunnen zeggen 'om deze redenen vind ik dat je moet vertrekken', want dat klinkt beter dan 'ik vind dat je weg moet omdat ik hier met mijn vriendin wil gaan samenwonen en een ander huis vinden niet echt lukt, dus ik wil dat jouw probleem maken zonder dat direct zo te zeggen'.
Ook wel mee eens. Want als het echt problematisch was, was ik allang zelf vertrokken naar mijn moeder. Waarom zou broertje dat wel moeten doen en hijzelf dat niet?
Somebody that I used to know
pi_178555556
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:33 schreef Bas_91 het volgende:


[..]

Dat hij zich aan z'n afspraken houd


Zijn afspraken of jouw afspraken? En hoe realistisch is dit? Hij verandert waarschijnlijk niet in een paar weken... Kan je niet beter zelf stappen ondernemen om weg te gaan (of om een woning voor hem te zoeken, zoals noodgang voorstelt)
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 16 april 2018 @ 15:42:04 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178555561
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ook wel mee eens. Want als het echt problematisch was, was ik allang zelf vertrokken naar mijn moeder. Waarom zou broertje dat wel moeten doen en hijzelf dat niet?
Nou, kijk, dit hele verhaal had ook geschreven kunnen worden ZONDER de opmerking dat hij sinds een jaar zoekt naar een huis om met zijn vriendin samen te kunnen gaan wonen. Dat is voor het feit dat zijn broer een sloddervos is helemaal niet relevant.

Maar juist door die toevoeging zie ik tussen de regels door een ander motief. Brandgevaar? Doordat hij spullen op zijn vloer heeft liggen? Ik weet het niet hoor, dat lijkt me dus zoeken naar redenen. Geurtjes die niet goed kunnen zijn voor de gezondheid idem. Kijk als hij tussen de rottende kadavers zit van overleden dieren ofzo is dat natuurlijk een ander verhaal, maar voor de rest gaat het vooral over wat zijn broer op zijn eigen kamer doet, wat hij verder zelf moet weten.

Gewoon een gevoel. Als ik het mis heb heb ik het mis.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 16 april 2018 @ 15:45:59 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178555627
Maar wat ik mij dan afvraag, je kent hem al langer dan de tijd dat jullie samenwonen. Dan moet je toch al hebben geweten dat het een sloddervos was?
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')