abonnement Unibet Coolblue
pi_178551644


Tien onbekende Vlamingen, Gilles De Coster en met hen ook een klein miljoen mollenvangers, maken zich op voor De Mol Mexico! Het nieuwe seizoen belooft een waanzinnige roadtrip langs uitgestrekte vlaktes, broeierige grootsteden en charmante Mexicaanse pueblos. Dwars doorheen dit kleurrijke land start de zoektocht naar De Mol.

Onderweg moeten de kandidaten slagen in zoveel mogelijk opdrachten, want alleen zo kunnen ze geld verdienen. Maar ze moeten elkaar vooral nauwkeurig in de gaten houden, want in hun midden huist een sluwe saboteador. De mol. En die doet niets liever dan de groep tegenwerken.

"Heb je mij gemist?"

Afleveringen van De Mol zijn vanaf 25 maart 2018 elke zondagavond na 21:30 terug te vinden op de website van Vier.
Nieuw dit jaar is Café de Mol, gepresenteerd door Gilles van Bouwel en Frances Lefebure. Samen met hun wekelijkse praatgasten en enthousiaste molloten pluizen ze, aansluitend aan de aflevering, allerhande theorieën uit.



De Mol Vlaanderen is de oervader van alle buitenlandse versies van het programma. De eerste 3 seizoenen werden uitgezonden tussen 1998 en 2003 op de Vlaamse zender TV1, en werden gepresenteerd door Michiel Devlieger.
Na het doorlopende succes van WIDM in Nederland, hebben de Vlamingen in 2015 besloten (met tegenzin van de originele bedenkers) toch een doorstart te maken met het programma. Sindsdien wordt het uitgezonden op de Vlaamse zender Vier met Gilles de Coster als presentator.
quote:
De vorige paar seizoenen terugkijken kan hier:
Seizoen 4 (2016): http://www.dailymotion.com/playlist/x4thsz
Seizoen 5 (2017): http://www.dailymotion.com/playlist/x4tw06
Als je deze nog niet hebt gezien; lees dan vooral deze topics niet terug!
Omdat Vier een commerciële zender is voor de Vlaamse markt, kunnen wij hem in Nederland niet ontvangen. Gelukkig zijn de afleveringen van het huidige seizoen kort na de uitzending (na 21:30) zonder geoblock terug te kijken via de website. Hiervoor moet je wel eerst even een Vier-account aanmaken en je adblocker uit zetten.
Afleveringen van De Mol 2018: https://www.vier.be/video/de-mol/de-mol-2018/
Afleveringen van Café De Mol: https://www.vier.be/cafedemol

Bonustip: Gemistdownloader (afleveringen downloaden via de site van Vier zonder te hoeven registreren)

Aangezien de Belgen het maken van goede televisie perfect beheersen belooft dit natuurlijk weer een ongekende topshow te worden!

Doe mee aan de prono, en win het Vlaamse Mol-bordspel!
MOL / [DE MOL] FOK! De Mol Prono 2018
't Echte en 't ware!
pi_178552062
Het plaatje in de OP is stuk ;(

quote:
Wat ik jammer vond deze aflevering is dat er bij het half slagen van opdrachten gelijk géén geld verdiend wordt. Dat ik bij WIDM vaak wel. Bijvoorbeeld met het herkennen van de worstelgrepen. Eentje missen en er is gelijk geen geld meer. Dat had ook 500,- per greep kunnen zijn ofzo.
Mee eens. Het neigde naar gedoemd te mislukken zoals we bij WIDM te vaak gewend zijn. Lloyd speelde zich wel in de kijker inderdaad.
mag het weten
  PR en moderator maandag 16 april 2018 @ 13:36:35 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178552167
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 13:33 schreef Joosie200 het volgende:
Het plaatje in de OP is stuk ;(
Ik zie ze nog wel alledrie. Maar heb begrepen dat er met Imgur wat problemen zijn (waar ze geupload staan). Volgens mij verschijnen ze vanzelf weer terug :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178552216
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 13:36 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zie ze nog wel alledrie. Maar heb begrepen dat er met Imgur wat problemen zijn (waar ze geupload staan). Volgens mij verschijnen ze vanzelf weer terug :P
De bovenste doelde ik op. De kandidaten met beschrijving en het molspel zie ik wel.
mag het weten
  PR en moderator maandag 16 april 2018 @ 13:43:50 #5
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178552379
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 13:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

De bovenste doelde ik op. De kandidaten met beschrijving en het molspel zie ik wel.
Aight aight, ik zie die nog wel. Ze zijn alledrie geupload via imgur dus ik denk dat ‘t daaraan ligt :P was elders op het forum ook al
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 april 2018 @ 15:12:01 #6
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178554880
Poll: Wie is de Mol na afl.4 ?
Bahador Sabouri
Joke Lannoo
Lloyd Vermeulen
Pascale Van Leeuwen
Pieter Delanoy
Steve Thumas
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Isn't it ironic, don't you think
pi_178561101
Ah kak! Ik volg t ook en besef nu dat ik een aflevering achterloop en dus weet wie eruit gaat. Shit!

(Dom van mezelf hoor).
Kwak
pi_178564337
Had na de eerste drie afleveringen nog geen echt idee wie het was maar nu na aflevering 4 neig ik naar Lloyd. Maar ik heb het echt nog nooit goed gehad dus ja _O-

Goede serie wel weer :9
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_178564564
Geweldige aflevering weer.
Planchagenot _O-
pi_178566032
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2018 03:48 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat was Lloyd!!! :o Dat was me nog niet eens opgevallen, maar ik ben Lloyd vanavond wel ineens gaan verdenken. Met name in die escape rooms leek hij me net iets dommer doen dan hij is. Het viel ook op dat hij achteraf het antwoord op de vraag "Waar staat het Witte Huis" plotseling perfect wist. Toen het te laat was.

En in die toren. Ik vond dat hij al vrij snel iets rustiger aan ging doen. Alsof hij Joke wel op de hielen wilde zitten, maar haar niet wilde passeren. Alsof hij als Mol vooral wilde zorgen dat er iemand vóór de lift boven zou zijn (om geen geld te verdienen), maar dat hij dat liever niet zelf was.

Jongens toch. Ik heb tot nu toe elke week weer een andere hoofdverdachte. :D
Heerlijke serie! O+
Lloyd kreeg van Jeffrey ¤ 6000 om mee te nemen naar Mexico-city, en hij heeft geen pasvragen gekocht. Terwijl het daar kopen van pasvragen toch wel dé manier was om de pot leeg te halen.
Lloyd herkent ook als eerste het liedje "Green Day" waardoor ze groen als kleur weten.
Lloyd geeft ook nog een goed antwoord bij de worstelgrepen-quiz, doordat Pascale daarna iets raars zegt (en helemaal fout) verdienen ze daar niets
Het antwoord op "Wie is de eerste mol?" had Lloyd ook goed, dus als Katrien wel als eerste boven was, dan was dat ¤ 500 waard geweest.

Wel is het dankzij Lloyd en zijn koppige teruggaan naar dat borstbeeld om nog eens te zoeken naar een enveloppe dat ze daar maar ¤ 1000 binnenbrengen.
Maar als je als kandidaat denkt dat het geld daar gewoon moet liggen omdat je zeker denkt te weten dat je de tweede keer dat lucifer-raadsel wel goed had, dan is dat ook weer niet helemaal onlogisch.

Ik verdenk Pascale niet (omdat ze niet uit de kist kwam en ook geen pasvragen kocht voor de vliegreis), maar als er iemand deze aflevering geld heeft gekost en opdrachten onslaagbaar maakte, dan was zij het wel. Ze klooit over het algemeen nogal aan: snoer niet kunnen ontwarren op racecircuit, weglopen bij sombrero's in de gaten houden als Katrien wordt geroepen. Je krijgt al met al geen hoge dunk van de Belgische marine dankzij haar.

[ Bericht 8% gewijzigd door la_perle_rouge op 16-04-2018 22:30:18 ]
  maandag 16 april 2018 @ 22:55:35 #11
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178566791
Ik vond Lloyd vandaag wel redelijk verdacht, terwijl ik die eigenlijk al had afgestreept. Eigenlijk nog steeds wel redelijk, het gaat er bij mij absoluut niet in dat je mol bent en dan geen pasvragen koopt als je een koffer van 6k(!) hebt.

Steve was mijn hoofdverdachte en Pieter als reservemol, dat is nu omgedraaid :D En Lloyd met potlood opgeschreven, maar daar geloof ik gezien de kofferopdracht dus eigenlijk niet veel van.
pi_178567128
Het is niet persé een tunnel op Lloyd, maar ik weet niet of ik als Mol pasvragen zou kopen op dat vliegveld. Ik zou zorgen dat anderen dat doen denk ik, en het vertrouwen winnen.
't Echte en 't ware!
pi_178567524
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 23:12 schreef Japepk het volgende:
Het is niet persé een tunnel op Lloyd, maar ik weet niet of ik als Mol pasvragen zou kopen op dat vliegveld. Ik zou zorgen dat anderen dat doen denk ik, en het vertrouwen winnen.
Dus dan -vertrouwen winnen- neem je een koffer met ¤ 0 zodra je weet dat de afvaller dat ook doet. Want anders wil je die graag ¤ 6000 toespelen of een ander hoog bedrag. Dan zorg je dat je koffers mag toewijzen, en laat je anderen pasvragen kopen.
Jeffrey wees Lloyd de 6k toe, maar die viel dus die aflevering af.

Mollen moeten geld uit de pot spelen, en een mol met geld die geen pasvragen koopt, is geen mol.
  maandag 16 april 2018 @ 23:48:39 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_178567617
Ik zat te twijfelen tussen pascale, pieter en baha... weet t niet. Misschien toch pascale.
Kwak
pi_178574846
Ondanks dat Baha deze week niet echt op een molpositie zat met het worstelen, blijf ik toch maar steeds met het idee in mijn hoofd dat ie de mol is. Eigenlijk puur om die kofferopdracht. Denk echt dat Pieter die aflevering de afvaller was.
  PR en moderator dinsdag 17 april 2018 @ 13:06:04 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178575683
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ah kak! Ik volg t ook en besef nu dat ik een aflevering achterloop en dus weet wie eruit gaat. Shit!

(Dom van mezelf hoor).
Shit, per ongeluk aangeklikt? _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:55:34 #17
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178576767
Overigens zat ik nog eens na te denken over Joke. Die heeft nog niet echt dingen gedaan, maar als er iets op het spel staat wat geen geld is (cliffhanger, vrijstelling) doet ze ineens keihard haar best. Daarnaast 1 pasvraag gekocht waardoor ze zeker weten de 3k uit de pot houdt, maar wel de aandacht van haar weg houdt omdat Steve en Pieter er 2 gekocht hebben.
pi_178577579
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens zat ik nog eens na te denken over Joke. Die heeft nog niet echt dingen gedaan, maar als er iets op het spel staat wat geen geld is (cliffhanger, vrijstelling) doet ze ineens keihard haar best. Daarnaast 1 pasvraag gekocht waardoor ze zeker weten de 3k uit de pot houdt, maar wel de aandacht van haar weg houdt omdat Steve en Pieter er 2 gekocht hebben.
Natuurlijk weten we het nooit helemaal maar ik had het idee dat Katrien redelijk op Joke zat...
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_178579371
Volgens mij is Pieter de mol.
pi_178580858
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 15:31 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens mij is Pieter de mol.
Ik hoop het niet. Wat een saai en pedant figuur is dat. Hopelijk snel eruit, net als Pascale.
pi_178581801
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:25 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Wat een saai en pedant figuur is dat. Hopelijk snel eruit, net als Pascale.
Pascale is een van de weinigen die echt goed om haar heen kijkt, die komt wel in de finale.
pi_178582435
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens zat ik nog eens na te denken over Joke. Die heeft nog niet echt dingen gedaan, maar als er iets op het spel staat wat geen geld is (cliffhanger, vrijstelling) doet ze ineens keihard haar best. Daarnaast 1 pasvraag gekocht waardoor ze zeker weten de 3k uit de pot houdt, maar wel de aandacht van haar weg houdt omdat Steve en Pieter er 2 gekocht hebben.
Bij het spel met de dominostenen, de opdracht die ze af moesten hebben voor de muziekband langskwam, sloeg Joke een serie stenen uit de vallende rij van haar partner, om te voorkomen dat die hele rij zou vallen. Vanaf dat moment verdacht ik haar eigenlijk al niet meer zo, dat was zo snel gereageerd op mislukking voorkomen, kijk dat fragmentje maar eens terug.

Joke is de hele tijd bloedfanatiek, dat bleek wel toen ze voor die cliffhanger (ze dacht natuurlijk vrijstelling of pasvraag) ging, ze heeft de dag als "gevluchte" heel wat gerend, wat een conditie. De (gebriefde, goed voorbereide) mol heeft natuurlijk geweten wat die cliffhanger inhield, een dag op de vlucht zijn. Daar kan je moeilijk bij mollen, je moet bij de achtervolgers zitten. Dus de mol zal volgens mij niet voor die cliffhanger gegaan zijn.
Bij dat pinata's kapotslaan herkende zij veel muziek (de vraag is dan wel waarom zij niet met de muziek meeliep in plaats van Baha of Channy), en beschreef hun uiterlijk, ze deed daar gewoon hardstikke haar best, en dat Steve en Pieter van toeten noch blazen wisten valt haar niet echt aan te rekenen.
Dat de opdracht 'zwakke weggebruiker" lukte is ook aan haar te danken: ze kreeg de auto open en omdat Pascale maar een beetje klooide met dat snoer, ontwarde ze dat ook op tijd.
Met een veter meten welke stad het dichtst bij Mexico-city ligt, is ook haar idee.

Al met al denk ik gewoon dat Joke een heel fanatieke kandidaat is, die wil winnen en er alles aan doet om te winnen.
pi_178590148
Ik neig na vooral de pakjesopdracht meer naar Pieter dan voorheen maar blijf vooralsnog bij Steve. Wie zegt dat hij alle figuren goed heeft opgenoemd van dat schilderij? Anderzijds zat ie in de escape room niet echt in een positie waarop ie kon mollen (al probeerde ie de grope op John Denver te zetten) en heeft hij niet op de kleur rood gestuurd bij die foto's waar een kleur ontbrak.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_178590382
Ik vond t bij die schilderijopdracht dus wel opvallen dat ze nadrukkelijk benoemden 'steve heeft daadwerkelijk de goede persoon genoemd'. Ze hadden dat ook aan ons te raden kunnen laten. Was een soort van 'Steve is een good guy jongens, echt!!!'
pi_178590547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik neig na vooral de pakjesopdracht meer naar Pieter dan voorheen maar blijf vooralsnog bij Steve. Wie zegt dat hij alle figuren goed heeft opgenoemd van dat schilderij? Anderzijds zat ie in de escape room niet echt in een positie waarop ie kon mollen (al probeerde ie de grope op John Denver te zetten) en heeft hij niet op de kleur rood gestuurd bij die foto's waar een kleur ontbrak.
Argumenten voor Steve = Mol:
1. Krijgt brandijzer niet heet om geld te drukken in cliffhangeropdracht
2. Beantwoordt maar de helft van de verdiende vragen goed in baseballopdracht (Roebel en melkgebit?)
3. Is een echte randdebiel bij pinata-opdracht, is het echt mogelijk zo weinig van hedendaagse muziek mee te krijgen?
4. Kan geen 2 km fietsen om een tweede keer verkeerslicht op rood te krijgen of speelt dat hij bijna dood gaat.
5. Koopt maximaal pasvragen, al het geld dat hij toegewezen krijgt is weg.
6. Noemt niet dat rood ontbreekt in de foto's en probeert de goedgevonden song veranderd te krijgen in iets van John Denver.
7. Kan geen 9 lettergrepen tellen.

Argumenten Steve<> Mol
1. Steve ligt in duurste graf, komt niet op tijd boven de grond, maar heeft wel code kist met scheppen doorgegeven, en samen met Joke alle puzzles opgelost. Kan daar verder helemaal niet mollen.
2. Verdient in "wie-ben-ik"spel ¤ 1000
3.Verdient met Channy in afdaalopdracht ¤ 1000.
4. Wijst de goede personen aan bij kunstopdracht, dat wordt nog extra door commentaar opgemerkt. (Als hij de mol is, weet hij natuurlijk wel wanneer hij fout of goed antwoordt, maar bij de beide goed opgeloste puzzels, gaf hij ook de goede personen door, die verdiende ¤ 1000 daar zijn toch mede door Steve).

Volgens mij is Steve ondanks zijn theoretische intelligentie (dokter per slot verrekening) niet echt praktisch intelligent. De mol schatte hem hoog in, en stopte hem daarom in het duurste graf. Maar ik denk niet dat de mol zichzelf in het duurste en laatst te openen graf heeft geplaatst, omdat hij/zij daar totaal geen invloed op het verloop van het spel kon hebben (= o.a. zorgen dat men daar niet op tijd aankwam).
Veel mensen hier waren het er na de eerste uitzending over eens dat de mol in een van de graven lag die vrij vlot geopend werden, waar geen hulp van anderen bij nodig was, zodat hij/zij het daar in ieder geval helemaal kon sturen.
pi_178603044
Weet iemand waarom de website van Wie is de mol.com niet bereikbaar is?
Steve maakt zichzelf vooral verdacht en ik denk dat hij Jeffrey en Katrien er op die manier uitgewerkt heeft.
pi_178603180
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:02 schreef Loekie1 het volgende:
Weet iemand waarom de website van Wie is de mol.com niet bereikbaar is?
Steve maakt zichzelf vooral verdacht en ik denk dat hij Jeffrey en Katrien er op die manier uitgewerkt heeft.
Bij mij doet hij het gewoon?
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_178603236
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:02 schreef Loekie1 het volgende:
Weet iemand waarom de website van Wie is de mol.com niet bereikbaar is?
Steve maakt zichzelf vooral verdacht en ik denk dat hij Jeffrey en Katrien er op die manier uitgewerkt heeft.
Bij mij doet realitynet.org het wel, maar zodra ik door wil klikken krijg ik een foutmelding via wifi. Pak ik 4g dan kan ik er wel gewoon op.
mag het weten
pi_178603949
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:12 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Bij mij doet realitynet.org het wel, maar zodra ik door wil klikken krijg ik een foutmelding via wifi. Pak ik 4g dan kan ik er wel gewoon op.
Beetje traag maar nu weer bereikbaar.
  zondag 22 april 2018 @ 18:36:28 #30
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178678655
Vanavond *O*

Poll: Wie is de Mol na afl.4 ?
Bahador Sabouri
Joke Lannoo
Lloyd Vermeulen
Pascale Van Leeuwen
Pieter Delanoy
Steve Thumas
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Isn't it ironic, don't you think
  ESF Reporter zondag 22 april 2018 @ 21:27:28 #31
87554 Cee
Welluk?
pi_178682492
Hij staat online *O*
pi_178682507
Jullie zitten echt te F5en he.

(ik ook en ben steeds net te laat)
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  ESF Reporter zondag 22 april 2018 @ 21:29:40 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_178682527
quote:
18s.gif Op zondag 22 april 2018 21:28 schreef KennyPowers het volgende:
Jullie zitten echt te F5en he.

(ik ook en ben steeds net te laat)
Ik checkte toevallig, F5de 1x en toen verscheen ie. *O*
pi_178682566
quote:
18s.gif Op zondag 22 april 2018 21:28 schreef KennyPowers het volgende:
Jullie zitten echt te F5en he.

(ik ook en ben steeds net te laat)
ik had beter niet kunnen F5'en zie ik. Volgens mij heeft Vier er gelijk een foto van de afvaller frontaal opgezet.. hoezo spoileren.. -O-
dag
pi_178682602
Familieleden :') oh god
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  PR en moderator zondag 22 april 2018 @ 21:35:45 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178682652
Voor de liefhebber nog een linkje: https://www.vier.be/video(...)ol-2018-aflevering-5
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178682697
Joke heeft een nat gat
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178682919
Godver, arme Steve. (Ja kan een molactie zijn, maar hij is wel 60)

Lekker veel mollen ook in dat pretpark. Tellen en rekenen is lastig.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178683407
Helen Hunt
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 22 april 2018 @ 22:21:00 #41
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178683413
Miet

:D

:'(

:'(
pi_178683635
Het goede doel kiezen omdat je gefilmd wordt.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 22 april 2018 @ 22:34:10 #43
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178683644
Al wel verwacht dat Bahador dit zou kiezen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178683803
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 21:38 schreef KennyPowers het volgende:
Joke heeft een nat gat
Huehuehue :7
mag het weten
pi_178683868
Holy Moley, wat een top aflevering. Wat waren Baha en Pascale leuk met die kinderen.
Ik dacht halverwege nog: is Steve nou echt ziek of zit ik toch op de verkeerde mol? En toen ook nog eens als eerste wegrijden bij de film. Maar Steve is nu weg, en mijn mol zit er nog steeds in.
En Pieter, "De vloekende Priester", in de achtbaan maakte hij het wel waar! Fucking hell !!!
Lachen, bij die film, toen dat fragment van Scream kwam en de zus van Joke (?) zei: "En nou durf ik helemaal niet meer in de auto te slapen".
Ook leuk dat ze altijd ergens ongeveer halfweg familieleden/vrienden laten komen voor een aflevering, en dat die dan echt meespelen.
Het was weer top!
Echt zoveel leuker dan met BN'ers.

En dat ze geld voor de Mexicaanse kinderen kozen omdat ze gefilmd werden, dat geloof ik niet. Ik heb niet zo'n negatief mens- en wereldbeeld. De lui lopen nou al een paar weken door Mexico rond, en zien wel het een en ander dat wij niet in beeld krijgen.
  zondag 22 april 2018 @ 22:50:23 #46
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178683878
Connegy :')

Kom op kerels
pi_178683891
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Connegy :')

Kom op kerels
_O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178683894
Leuke aflevering, en Steve probeerde zichzelf wel verdacht te maken, maar wist dus zelf niet wie de echte mol is..
dag
pi_178683929
Familieleden in animatiepak _O_
Joke met een natte gat en na de eerste beste schuiver: ah nee, mijn poepe! _O-
Die drive-in was een gave opdracht. Steve die meteen ervan tussen gaat: snap ik gezien de leeftijd. Baha die snel afklopt want ziet zijn vriendin graag *; kan een prima mollenstreek zijn. Pieter die tot de laatste vraag blijft en op het terrein blijft.. geen geld dus ideale molactie.
Mexican Standoff leek tof, maar als je voor 1000 euro gaat lopen shoppen en je krijgt die vraag: of voor pasvragen.. en vlak daarvoor nog het goede doel voorstellen. Das echt een duivels dilemma en inspelen op gevoel. Sneaky dat Pieter wel Baha afknalt maar niemand Pieter afknalt. :o
mag het weten
  Moderator zondag 22 april 2018 @ 23:05:22 #51
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_178684037
Pieter of Baha, met meeste verdenking bij Pieter.
  zondag 22 april 2018 @ 23:07:53 #52
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178684071
Mexican Standoff _O_ En heel leuk dat familie mag langskomen. En dat ze vertellen of de kandidaten wel of niet de Mol kunnen zijn. Steve die op het eind nog rollercoaster zei. :')
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 22 april 2018 @ 23:10:53 #53
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178684105
Poll: Wie is de Mol na afl.5 ?
Bahador Sabouri
Joke Lannoo
Lloyd Vermeulen
Pascale Van Leeuwen
Pieter Delanoy
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 22 april 2018 @ 23:19:56 #54
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178684226
Schitterende aflevering _O_

Mexican standoff :D De opdrachten zijn echt zoveel beter dan WIDM. Elke keer met mond vol tanden
pi_178684233
Pieter den schreeuwende priester is de mol. Als enige ervoor gezorgd om niks, noppes, nada in de pot te brengen. Zoals een goede mol betaamt. En natuurlijk goodwill gekweekt door in de auto te pitten, maar daarmee wel geld weg te spelen ^O^
mag het weten
pi_178684265
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:20 schreef Joosie200 het volgende:
Pieter den schreeuwende priester is de mol. Als enige ervoor gezorgd om niks, noppes, nada in de pot te brengen. Zoals een goede mol betaamt. En natuurlijk goodwill gekweekt door in de auto te pitten, maar daarmee wel geld weg te spelen ^O^
Zou wel leuk (en sadistisch) zijn als hij expres voor Steve en de achtbaan had gekozen.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 22 april 2018 @ 23:23:51 #57
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_178684284
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 00:18 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Argumenten Steve<> Mol
Ik heb nog wel een argument waarom Steve de mol niet is :')
  Moderator zondag 22 april 2018 @ 23:26:12 #58
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_178684313
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schitterende aflevering _O_

Mexican standoff :D De opdrachten zijn echt zoveel beter dan WIDM. Elke keer met mond vol tanden
Veel veel veel veel veel beter inderdaad.
  zondag 22 april 2018 @ 23:27:39 #59
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178684325
Ik ga als een rollercoaster door de kandidaten heen en ben nu weer bij Pieter als Mol. :')

Maar over een uurtje heb ik me misschien weer bedacht.

Heerlijk O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 22 april 2018 @ 23:30:37 #60
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178684353
Ooit had WIDM ook van dit soort goeie opdrachten hoor. Kijk seizoen 3 er nog maar eens op na. :)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_178684360
Maar is dat altijd met familie hier?
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 22 april 2018 @ 23:32:11 #62
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178684369
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:31 schreef KennyPowers het volgende:
Maar is dat altijd met familie hier?
Ja. Het hoort bij het oorspronkelijke concept. Toen WIDM nog met onbekende Nederlanders was, hadden ze het ook.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 22 april 2018 @ 23:35:40 #63
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178684403
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2018 23:30 schreef Jane het volgende:
Ooit had WIDM ook van dit soort goeie opdrachten hoor. Kijk seizoen 3 er nog maar eens op na. :)
Dat is ondertussen 16!!! jaar geleden....

En dat was inderdaad leuk, vooral omdat het geen BN'ers waren. Dat geeft toch een andere dimensie aan het spel.
pi_178684430
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:20 schreef Joosie200 het volgende:
Pieter den schreeuwende priester is de mol. Als enige ervoor gezorgd om niks, noppes, nada in de pot te brengen. Zoals een goede mol betaamt. En natuurlijk goodwill gekweekt door in de auto te pitten, maar daarmee wel geld weg te spelen ^O^
Pieter heeft al ¤ 2800 binnengebracht, (uit kist komen = 500, Wie-ben-ik-Trump = 1000, met Katrien in afdaling vraag goed = 1000, homerun bij baseball = 300) Hij heeft 1000 weggehaald door pasvragen te kopen toen hij een koffer geld had.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 22-04-2018 23:43:30 ]
  PR en moderator zondag 22 april 2018 @ 23:39:47 #65
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178684448
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 21:38 schreef KennyPowers het volgende:
Joke heeft een nat gat
*een natte poep
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 22 april 2018 @ 23:41:31 #66
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178684475
Geweldige aflevering ook weer _O_

Heb de hele aflevering weer gedacht 'Pieter of Steve, Steve of Pieter'. Pieter was mijn hoofdmol maar ik vond Steve steeds verdachter, deze aflevering ook weer.
Maar hij helpt me nu wel een handje met mijn tunnelvisie op Pieter _O-

Ik hou van De Mol Vlaanderen O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178684481
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Pieter heeft al ¤ 2800 binnengebracht, (uit kist komen = 500, Wie-ben-ik-Trump = 1000, met Katrien in afdaling vraag goed = 1000, homerun bij baseball = 300) Hij heeft 1000 weggehaald door pasvragen te kopen doen hij een koffer geld had.
Ik had het over deze aflevering specifiek. Want ik hou verder geen followthemoneyschema's bij :P
mag het weten
pi_178684490
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2018 23:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een argument waarom Steve de mol niet is :')
Ja, omdat hij nu weg is, maar ik had wel gelijk, er waren meer argumenten tegen Steve als mol dan voor hem. Maar toen hij vandaag zo misselijk als een kat was van de achtbaan, vroeg ik me wel af of hij niet acteerde, en toen hij als eerste wegreed bij de drive-in-bioscoop, dacht ik ook, "Het zal toch niet". -O-

Maar bij in het pretpark moest de mol natuurlijk voor dat kinderspel gaan, daar had hij alle macht in handen, de regie over de 3 te geven antwoorden. De mol weet van te voren wat de opdrachten zijn, en waar de meeste kans is om te mollen...
  PR en moderator zondag 22 april 2018 @ 23:42:34 #69
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178684491
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Pieter heeft al ¤ 2800 binnengebracht, (uit kist komen = 500, Wie-ben-ik-Trump = 1000, met Katrien in afdaling vraag goed = 1000, homerun bij baseball = 300) Hij heeft 1000 weggehaald door pasvragen te kopen doen hij een koffer geld had.
Is er eigenlijk iemand die de afgelopen 5 afleveringen al het geld bij heeft gehouden? Follow the Money voor de Vlamingen?
Ik ben wel benieuwd wat de anderen binnen hebben gehaald. Vermoed toch echt dat Pieter bij de laagste zit iig.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 22 april 2018 @ 23:45:15 #70
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178684517
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
Maar bij in het pretpark moest de mol natuurlijk voor dat kinderspel gaan, daar had hij alle macht in handen, de regie over de 3 te geven antwoorden. De mol weet van te voren wat de opdrachten zijn, en waar de meeste kans is om te mollen...
Hier heb ik ook nog bij stil gestaan.. Zou het dan niet toch Baha of Pascale?
Maar beiden hebben hun eigen antwoord goed uitgevoerd/opgeteld/doorgegeven, zelfs nog samen besloten om terug te gaan ter controle en het ook correct verbeterd. Ik twijfelde nog over een mogelijke molactie om de 'acht(ers)tand' van de foto's niet te achterhalen, maar ze hadden er ook oprecht geen tijd meer voor en was het echt een betere beslissing om niet meer te zoeken maar gelijk door naar Gilles te gaan rennen.
Dus een ideale positie om te mollen, maar als er dan niet mee gemold is duidt dat er voor mij niet op dat de mol ook daadwerkelijk in die positie stond.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 22 april 2018 @ 23:46:02 #71
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178684532
Ik vind Baha echt wel een toffe peer trouwens O+ Ook zo'n schatje tegenover z'n vriendinnetje.

Lloyd en Baha zijn voor mij de Tim en Taeke van dit seizoen O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178684555
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Is er eigenlijk iemand die de afgelopen 5 afleveringen al het geld bij heeft gehouden? Follow the Money voor de Vlamingen?
Ik ben wel benieuwd wat de anderen binnen hebben gehaald. Vermoed toch echt dat Pieter bij de laagste zit iig.
http://www.wieisdemol.com/demol/index.php?topic=63003.0

Genoeg die zich ermee bezig houden. Ik niet meer. Sinds Jan en anderen al hebben aangetoond als mol er 0 problemen mee te hebben om gewoon geld bedragen te pakken, die ze anders hadden kunnen laten liggen.
mag het weten
  PR en moderator zondag 22 april 2018 @ 23:49:45 #73
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178684564
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

http://www.wieisdemol.com/demol/index.php?topic=63003.0

Genoeg die zich ermee bezig houden. Ik niet meer. Sinds Jan en anderen al hebben aangetoond als mol er 0 problemen mee te hebben om gewoon geld bedragen te pakken, die ze anders hadden kunnen laten liggen.
Ja true, maar afgelopen jaar was voor WIDM wel het enige jaar dat Follow the Money niet op ging. Alle andere jaren wees dat er wel duidelijk op. Denk dat Jan's mega-undercover-molschap eerder uitzondering dan regel is.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178684615
Steve :')

Die vrouw van hem had ook een Joy Division trui aan, dan zit er toch wel iets van liefde voor de muziek in de relatie of niet? Maar ja, is gewoon een domme arts dus.

En als ik een vriendin mee zou hebben zou ik dat hotel wel pakken hoor. Bij een familielid is slapen op zo'n parking niet veel gemis
I'm postively god's favorite one
pi_178684619
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Is er eigenlijk iemand die de afgelopen 5 afleveringen al het geld bij heeft gehouden? Follow the Money voor de Vlamingen?
Ik ben wel benieuwd wat de anderen binnen hebben gehaald. Vermoed toch echt dat Pieter bij de laagste zit iig.
Het is soms niet echt bij te houden. Kijk naar die baseball-opdracht. Ze verzamelden uiteindelijk samen 40 ballen. Maar wie hoeveel, dat werd niet duidelijk. Daarna moesten Steve en Channy voor elke bal een vraag beantwoorden, zij maakten hierbij 20 fouten (waarvan Steve net heeft toegegeven dat die roebel expres fout was). Tja, wie heeft nu wat verdiend?

Er is best veel geld binnengebracht door mensen die al weg zijn, zoals Jeffrey, Katrien en Kelly.
Volgens mij heeft Joke het minst binnengebracht, die stond toen ze bij de koffers een joker kocht bij mij zelfs even in de min.
pi_178684642
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Pieter heeft al ¤ 2800 binnengebracht, (uit kist komen = 500, Wie-ben-ik-Trump = 1000, met Katrien in afdaling vraag goed = 1000, homerun bij baseball = 300) Hij heeft 1000 weggehaald door pasvragen te kopen toen hij een koffer geld had.
Kregen ze 1000 per duo voor die afdaling? Dat was vrij simpel.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 22 april 2018 @ 23:58:55 #77
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178684650
Ik hou dat allemaal niet bij hoor. Ik kijk en geniet gewoon.
  maandag 23 april 2018 @ 00:00:34 #78
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178684660
Ik vind Follow The Money altijd vrij zinloos, zeker bij de Vlaamse serie waar de opdrachten vaak een dubbele laag hebben en waar op diverse plekken gesaboteerd kan worden. De beste molactie is er een die niet opgemerkt wordt. Dus bijvoorbeeld door te zorgen dat een ander uiteindelijk niks verdient (maar jij als Mol wellicht wel).
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_178684662
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik hou dat allemaal niet bij hoor. Ik kijk en geniet gewoon.
Ik ook.

Ook deels zelfbescherming omdat ik mezelf ga haten als ik het serieus neem en dan fout heb :')
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  PR en moderator maandag 23 april 2018 @ 00:08:38 #80
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178684711
Thanks trouwens, ik zal dat linkje wel ff in de gaten houden de komende dagen voor de update van deze aflevering.

Dit is het t/m aflevering 4:


© Hulpmol van wieisdemol.com - klikken voor grotere versie

Bahador - [¤1044 gehaald] - [¤1337 gemist]
Joke - [¤273 behaald] - [¤8082 gemist]
Lloyd - [¤940 behaald] - [¤4716 gemist]
Pascale [¤1348 behaald] - [¤2616 gemist]
Pieter - [¤207 behaald] - [¤2560 gemist]

Minste geld binnengehaald t/m afl 4
1. Pieter - ¤207
2. Joke - ¤273
3. Lloyd - ¤940
4. Bahador - ¤1044
5. Pascale - ¤1348

Meeste geld misgelopen t/m afl 4
1. Joke - ¤8082
2. Lloyd - ¤4716
3. Pascale - ¤2616
4. Pieter - ¤2560
5. Bahador - ¤1337

Verdiensten/verliezen van de laatste aflevering zijn daar dus nog niet bij gerekend. Even geen zin/tijd om dat zelf te doen :@

Maar dit helpt me ook niet echt in de tunnelvisie van Pieter :') Want Pieter is van de overgebleven 5 kandidaten de enige die de afgelopen aflevering precies 0 heeft verdiend, dus die blijft degene die het minste geld in het laadje brengt.
Joke schrijf ik ook nog niet af.

En bevestigt voor mij ook een beetje dat Baha het dus niet is :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Moira op 23-04-2018 00:16:28 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 23 april 2018 @ 00:10:16 #81
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178684722
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:55 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Het is soms niet echt bij te houden. Kijk naar die baseball-opdracht. Ze verzamelden uiteindelijk samen 40 ballen. Maar wie hoeveel, dat werd niet duidelijk. Daarna moesten Steve en Channy voor elke bal een vraag beantwoorden, zij maakten hierbij 20 fouten (waarvan Steve net heeft toegegeven dat die roebel expres fout was). Tja, wie heeft nu wat verdiend?

Er is best veel geld binnengebracht door mensen die al weg zijn, zoals Jeffrey, Katrien en Kelly.
Volgens mij heeft Joke het minst binnengebracht, die stond toen ze bij de koffers een joker kocht bij mij zelfs even in de min.
Ja dat is zeker waar. Het is lang niet altijd duidelijk wie nu wat precies heeft verdiend en waarom. Maar het globale plaatje dat je er wel uit kunt trekken geeft vaak iig wel iets van een indicatie.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 23 april 2018 @ 00:12:08 #82
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178684726
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik hou dat allemaal niet bij hoor. Ik kijk en geniet gewoon.
Ik vind dat De Mol Vlaanderen dat ook wel echt aantrekt ja. Lang niet zo de behoefte om er helemaal in te duiken zoals ik dat bij WIDM wel heb. En ondanks dat ik dat bij WIDM echt wel leuk vind, vind ik het eigenlijk juist iets extra moois aan de Vlaamse versie omdat er meer ruimte is voor puur genieten van goed televisiewerk :@ O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 23 april 2018 @ 00:27:42 #83
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178684821
Frappant dat zowel Steve als Baha ervoor kozen om op Lloyd te schieten. Blijkbaar vertrouwden ze hem niet, terwijl hij toch bij die kofferopdracht ook geen pasvragen had gekocht. Maar ja, bij de koffers was de theorie natuurlijk ook dat je de Mol het hoogste bedrag moest geven, omdat die niet kon afvallen.
Ik kan niet anders dan concluderen dat Lloyd door meerdere mensen verdacht wordt in de groep.

Maar blijkbaar vertrouwen ze Pieter wel allemaal, trouwens. Mmmm....
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  PR en moderator maandag 23 april 2018 @ 00:32:32 #84
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178684852
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2018 00:27 schreef Jane het volgende:
Frappant dat zowel Steve als Baha ervoor kozen om op Lloyd te schieten. Blijkbaar vertrouwden ze hem niet, terwijl hij toch bij die kofferopdracht ook geen pasvragen had gekocht. Maar ja, bij de koffers was de theorie natuurlijk ook dat je de Mol het hoogste bedrag moest geven, omdat die niet kon afvallen.
Ik kan niet anders dan concluderen dat Lloyd door meerdere mensen verdacht wordt in de groep.

Maar blijkbaar vertrouwen ze Pieter wel allemaal, trouwens. Mmmm....
Ik kon me niet onttrekken aan het idee dat ze Pieter erop vertrouwden dat hij vanuit zijn christelijke priestershart wel móést gaan voor de 1000¤ voor de kindertjes, dus dat ze er vanuit durfden te gaan dat hij niet voor de pasvragen zou zijn gegaan.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 23 april 2018 @ 01:32:33 #85
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178685096
Stom dat ik er zelf nog niet aan gedacht had, maar wat ze in Cafe De Mol zeiden klopt wel: de Mol schiet natuurlijk altijd op iemand die geen pasvragen gekozen heeft, want zo voorkom je dat er geld gewonnen wordt. Om diezelfde reden gaat de Mol zelf ook niet voor pasvragen.

Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat de Mol weet wie er wat gekozen heeft. Is ook vrij makkelijk door te geven, als de makers de Mol als laatste door het winkelcentrum laten gaan.

Pascale, Baha en Pieter kozen geen pasvragen.
Joke, Lloyd en Pieter schoten op iemand zonder pasvragen.

Pieter wordt hiermee wel extra verdacht, moet ik zeggen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_178685128
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2018 01:32 schreef Jane het volgende:
Stom dat ik er zelf nog niet aan gedacht had, maar wat ze in Cafe De Mol zeiden klopt wel: de Mol schiet natuurlijk altijd op iemand die geen pasvragen gekozen heeft, want zo voorkom je dat er geld gewonnen wordt. Om diezelfde reden gaat de Mol zelf ook niet voor pasvragen.

Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat de Mol weet wie er wat gekozen heeft. Is ook vrij makkelijk door te geven, als de makers de Mol als laatste door het winkelcentrum laten gaan.

Pascale, Baha en Pieter kozen geen pasvragen.
Joke, Lloyd en Pieter schoten op iemand zonder pasvragen.

Pieter wordt hiermee wel extra verdacht, moet ik zeggen.
Ik hoop eigenlijk dat de mol niet heeft doorgekregen wie er wat gekozen heeft, want dat zou betekenen dat deze opdracht onmogelijk kon slagen...
  maandag 23 april 2018 @ 07:34:53 #87
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178686863
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 01:44 schreef Redum het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk dat de mol niet heeft doorgekregen wie er wat gekozen heeft, want dat zou betekenen dat deze opdracht onmogelijk kon slagen...
Hmmm, ja, da's ook weer waar.

Tja, ik ga er zelf vanuit dat de Mol het sowieso wel wist. Zeker bij de Vlaamse Mol laten ze dit soort dingen eigenlijk niet aan het toeval over. Maar je maakt wel een goed punt over het onmogelijk kunnen slagen van de opdracht. Daar zie ik de Belgen nu ook weer niet voor aan, dus dan heeft de Mol misschien toch juist wél op iemand met pasvragen geschoten. Komt ook beter over als hij/zij de weeskinderen geen 1000 euro door de neus boort, natuurlijk. :P

Nog maar eens even over nadenken.... Wat een heerlijk programma toch! :D
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 23 april 2018 @ 07:48:13 #88
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178686932
Nu kom ik weer uit op Baha, aangezien die op Lloyd schoot, terwijl Steve dat ook al deed. Hij is de enige die niet schoot op degene die op hem schoot (Pieter).

Als de Mol per se op iemand met pasvragen wilde schieten, dan waren er maar 2 keuzes: Lloyd of Joke.

Baha vraagt ook gelijk: "Heeft niemand op Pieter geschoten?"
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 23 april 2018 @ 07:49:34 #89
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178686939
Jullie veranderen 10 keer per dag van gedachten :D
pi_178686948
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 07:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jullie veranderen 10 keer per dag van gedachten :D
Vrouw eigen toch? :P

Ik heb mijn tunnelvisie gevonden. Na weken twijfelen tussen Baha en Pieter kies ik nu voor Pieter :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Joosie200 op 24-04-2018 08:52:03 ]
mag het weten
  maandag 23 april 2018 @ 07:59:50 #91
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178686980
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 07:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jullie veranderen 10 keer per dag van gedachten :D
Dat klopt. :D
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_178687119
Qua misschien verborgen tips en hints: Met de lucifers van het getal in de vorige aflevering , was de naam "Baha" te maken, dan had je precies genoeg lucifers. Ik heb het met alle andere namen geprobeerd, maar bij de een kom je tekort en bij een ander houd je over.

Maar als ik naar dat geld kijk, dan komt Joke nu bij mij ook heel sterk in beeld, hmmmm.

Toch nog maar even in de BAHA-tunnel blijven :Z
pi_178687229
Heerlijk dat Steve eruit is, irritante vent. Was een tijdje bang dat hij de Mol zou zijn.

Van de vijf overgebleven kandidaten verdenk ik er drie: Joke, Pieter en Bahador. Joke kwam altijd zo lekker over als fanatieke kandidate, maar ze haalt echt heel weinig geld binnen. Bij priester Pieter is dat eigenlijk ook zo. Wel een fantastische vent, fucking hell. Bahador is twijfelachtig, maar blijf bij hem hangen omdat hij een paar afleveringen geleden als enige zei "Nee" op de vraag "Ben jij de Mol?", terwijl de rest allemaal zei "Ik ben niet de Mol".

Pascale is voor mij definitief afgevallen als Mol. Vond haar eerst wel wat verdacht, maar ze heeft er bij die pretparkopdracht persoonlijk nog voor gezorgd dat er ¤1000 in de pot kwam. Nog even terug naar de spiegelkamer om de spiegels te tellen, waardoor het goede antwoord gevonden werd. Verder kon ze makkelijk Mollen bij die draaimolen van de kinderen met die verwarrende getallen allemaal.

Lloyd is duidelijk niet de Mol. Hoop echt dat hij de winnaar wordt. Slimme en grappige vent. Denk dat hij op Joke zit, dus bij deze hoop ik dat ze de Mol is. Zou ook een leuke Mol zijn omdat ze erg op de voorgrond treedt.
  PR en moderator maandag 23 april 2018 @ 09:54:52 #94
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178688001
Maar hoezo zou Baha het zijn dan als het praktisch de enige overgebleven kandidaat is die én veel geld binnen heeft gehaald én weinig geld heeft laten liggen?

Pieter en Joke zijn imo de enige die het zouden kunnen zijn als je van het geld uit gaat.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178688753
Ik peins dat het Lloyd is
I'm postively god's favorite one
  maandag 23 april 2018 @ 13:35:48 #96
370431 drakin
vurig typje
pi_178691730
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat is ondertussen 16!!! jaar geleden....

En dat was inderdaad leuk, vooral omdat het geen BN'ers waren. Dat geeft toch een andere dimensie aan het spel.
Allereerste seizoen ook gezien? Kwam het destijds tijdens zappen tegen. Wat een leuk programma toen nog *O*

Belgische Mol is net zo geweldig, of geweldiger want het begon bij hen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_178693029
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 00:08 schreef Moira. het volgende:
Thanks trouwens, ik zal dat linkje wel ff in de gaten houden de komende dagen voor de update van deze aflevering.

Dit is het t/m aflevering 4:

[ afbeelding ]
© Hulpmol van wieisdemol.com - klikken voor grotere versie

Bahador - [¤1044 gehaald] - [¤1337 gemist]
Joke - [¤273 behaald] - [¤8082 gemist]
Lloyd - [¤940 behaald] - [¤4716 gemist]
Pascale [¤1348 behaald] - [¤2616 gemist]
Pieter - [¤207 behaald] - [¤2560 gemist]

Minste geld binnengehaald t/m afl 4
1. Pieter - ¤207
2. Joke - ¤273
3. Lloyd - ¤940
4. Bahador - ¤1044
5. Pascale - ¤1348

Meeste geld misgelopen t/m afl 4
1. Joke - ¤8082
2. Lloyd - ¤4716
3. Pascale - ¤2616
4. Pieter - ¤2560
5. Bahador - ¤1337

Verdiensten/verliezen van de laatste aflevering zijn daar dus nog niet bij gerekend. Even geen zin/tijd om dat zelf te doen :@

Maar dit helpt me ook niet echt in de tunnelvisie van Pieter :') Want Pieter is van de overgebleven 5 kandidaten de enige die de afgelopen aflevering precies 0 heeft verdiend, dus die blijft degene die het minste geld in het laadje brengt.
Joke schrijf ik ook nog niet af.

En bevestigt voor mij ook een beetje dat Baha het dus niet is :@
Ik heb het nog niet helemaal goed bekeken, maar vind op de eerste oogopslag wel wat dingen discutabel: Joke, die nooit onder de grond vandaan is gekomen bij "begraven", maar wel met Steve alles had opgelost, zodat dit mogelijk zou zijn, heeft daar "geld gemist"?

Je kan natuurlijk zeggen: de mol voelt zich het prettigst onder de grond, en daarom ligt ze daar waar ze het laatst naar boven komt.

En Joke heeft volledig schuld aan het mislukken van "Hunted"(-1600) terwijl Steve geen geld kon branden omdat hij om mysterieuze redenen dat ijzer niet heet genoeg kreeg, en Lloyd en Jeffrey degenen waren die Joke maar direct hebben afgeknald, zodat er helemaal niets meer mogelijk was?
En Lloyd verspeeld volgens mij bij "Koerier" veel meer geld, doordat hij zo lang over dat pakje doet (met Pascale, maar die draafde er maar wat achteraan), voor de tweede keer hetzelfde pakje overigens, dat het derde pakje een no-go wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door la_perle_rouge op 23-04-2018 14:55:29 ]
pi_178693320
Blij dat Steve eruit ligt. Wat een pannenkoek vond ik dat maar zeg. Het ijzer branden, het fietsen en de achtbaan; hij komt niet helemaal lekker uit de verf. Het maakte hem behoorlijk verdacht als Mol, maar achteraf blijkt dus dat hij er gewoon niks van bakt. Ik vraag me af hoe zo iemand door die selectie van duizenden mensen heen komt. Vorig jaar had je natuurlijk Annelies die als een naïeve gans door de afleveringen heen huppelde. De oudjes doen het niet echt lekker in de Mol :P
't Echte en 't ware!
  maandag 23 april 2018 @ 16:37:34 #99
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178694905
Ik ga er van uit dat alle kandidaten de medische test hebben gehaald, maar verder hoef je natuurlijk geen topsporter te zijn om aan de Mol mee te mogen/kunnen doen. Jammer dan als je iets niet kunt of haalt. Laat de rest maar raden of het een molactie is of niet. :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 23 april 2018 @ 16:49:23 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178695084
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:35 schreef drakin het volgende:

[..]

Allereerste seizoen ook gezien? Kwam het destijds tijdens zappen tegen. Wat een leuk programma toen nog *O*

Belgische Mol is net zo geweldig, of geweldiger want het begon bij hen.
Ik draai mee vanaf seizoen 3 WIDM. Ik kan me eigenlijk van eerste seizoenen alleen George echt goed herinneren.
  maandag 23 april 2018 @ 16:56:20 #101
370431 drakin
vurig typje
pi_178695202
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:02 schreef Japepk het volgende:
Blij dat Steve eruit ligt. Wat een pannenkoek vond ik dat maar zeg. Het ijzer branden, het fietsen en de achtbaan; hij komt niet helemaal lekker uit de verf. Het maakte hem behoorlijk verdacht als Mol, maar achteraf blijkt dus dat hij er gewoon niks van bakt. Ik vraag me af hoe zo iemand door die selectie van duizenden mensen heen komt. Vorig jaar had je natuurlijk Annelies die als een naïeve gans door de afleveringen heen huppelde. De oudjes doen het niet echt lekker in de Mol :P
Ik zou hem nooit iets kado doen, want als het op is is het volgens hem een vergiftigd kado geweest, wat een egoistische ashole was dat zeg
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 23 april 2018 @ 17:00:15 #102
370431 drakin
vurig typje
pi_178695275
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 16:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik draai mee vanaf seizoen 3 WIDM. Ik kan me eigenlijk van eerste seizoenen alleen George echt goed herinneren.
Als het mogelijk is terugkijken, de eerste 2 seizoenen waren ook echt leuke molseizoenen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 23 april 2018 @ 18:34:50 #103
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_178697156
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 00:08 schreef Moira. het volgende:
En bevestigt voor mij ook een beetje dat Baha het dus niet is :@
Of net wel, want Baha "verliest" het minste geld omdat hij overal voor past. Hij houdt zich vaak wat afzijdig, laat het serieuze werk en bijhorend risico op geldverlies aan anderen over en laat dus ook de anderen blunderen. Zijn grootste bijdrage is het in gang steken van discussies wanneer er bijna een consensus is en anderen terug laten twijfelen wanneer ze eigenlijk goede keuzes gingen maken.

Zo'n Joke verliest veel geld omdat zij altijd de schuld lijkt te krijgen voor groepsbeslissingen. Men beslist om voor pasvragen/vrijstellingen te gaan ipv. het geld en Joke wint dat soort dingen vaak, waardoor het verlies haar grotendeels of zelfs volledig wordt aangewreven in die tabel hierboven.

Ik gok op Baha met als enig alternatief Pieter (vooral omdat ik de overige 3 minder verdenk, niet zozeer om specifieke redenen)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_178697869
Ik ga ook voor Baha met als slag om de arm Pieter. Lloyd en Joke gingen voor pasvragen deze aflevering en ik denk dat de mol dat nooit zou doen. Pascale heeft deze aflevering onmols gespeeld, onder andere door er op te hameren terug te gaan naar het spiegelhuis, baha een paar keer te verbeteren en te schieten op Joke.

Betekent wel dat mijn mol sowieso mee deed met het worstelgevecht, wat wel raar is.
pi_178704415
Wat een fucking briljante aflevering met 3 geweldige opdrachten!

Ik vond Pascale tikkie verdacht met gelijk roepen 'supersonic gaat wat snels zijn' (inkoppen van t grapje van de redactie) en haar auto stond in de drivein opdracht onder de M.
Maar Pieter komt al met al toch echt t molst uit de verf. Hoop ik eigenlijk niet, want ik vind 'm iets irritants hebben, maar ben er zeer bang voor.

Joke heb ik nu wel soort van afgeschreven, wel een heerlijke kandidate.

Bij die achtbaan was letter voor letter doen en zoooveel ritjes moeten maken al een molactie opzich.
pi_178704472
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 22:54 schreef Joosie200 het volgende:
Familieleden in animatiepak _O_
Jaaa dat was ook tof!
Ik dacht nog 'wat staan die figuren daar droevig in een leeg park' :')
pi_178704677
Leuke aflevering!

Blij dat Steve eruit is en ik vind het ook niet erg dat de familie weer weg is, toch vind ik dat elke keer nooit zo geweldig :P

Nu wel 5 leuke kandidaten over, maar als Mol hou ik het op Pieter :)
pi_178704724
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 19:14 schreef Stranger het volgende:
Ik ga ook voor Baha met als slag om de arm Pieter. Lloyd en Joke gingen voor pasvragen deze aflevering en ik denk dat de mol dat nooit zou doen.
Dan moet de Mol wel weten dat anderen die keuze al gemaakt hebben, anders is er geen spel bij t afschieten.
pi_178705145
Steve 'verspreekt' zich trouwens in Café De Mol met 'hij was er wel bij' over de mol. Lijkt nu op een man te zitten.
Op geweer waar closeup van in beeld kwam stond ook iets van 'tippmann' waar ik rustig 'tip: man' uit haal. Eigenlijk heb ik gewoon een enorme Pietertunnel nu en hoop ik nog verrast te worden. Want hield m deze aflevering extra in de gaten en hij deed opzich alles wat ik van een mol verwachtte
pi_178705278
Zullen de uitzendingen op zondag (in combinatie met 'heb je me geMISt'?) ook een hint zijn?
pi_178705383
Oh en dat autoritje met Jeffrey waarbij niet werd getoond wat de antwoorden waren zit me ook niet lekker. Pieter-tunnel compleet.
pi_178707573
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 23:37 schreef Maartel het volgende:

[..]

Dan moet de Mol wel weten dat anderen die keuze al gemaakt hebben, anders is er geen spel bij t afschieten.
Dan had Gilles alleen niet op 5 minuten gezegd dat er mensen voor pasvragen waren gegaan, er was toch nog steeds een spel geweest?
pi_178707895
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 19:14 schreef Stranger het volgende:
Betekent wel dat mijn mol sowieso mee deed met het worstelgevecht, wat wel raar is.
Een mol kent alle opdrachten uit zijn hoofd die komen gaan. Dus die zal weten dat de mensen in de escaperoom de grepen moeten raden. Maar als mol heb je geen invloed op de groepsvorming. En dus kun je in een positie geraken waar het lastig mollen is. Zo vind ik het al minder raar. En het is niet zo dat Baha/Pieter continu in slechte molpositie's zitten :7
mag het weten
  dinsdag 24 april 2018 @ 11:36:09 #114
436222 Japepk
Padvinder
pi_178710644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 00:10 schreef Maartel het volgende:
Op geweer waar closeup van in beeld kwam stond ook iets van 'tippmann' waar ik rustig 'tip: man' uit haal. Eigenlijk heb ik gewoon een enorme Pietertunnel nu en hoop ik nog verrast te worden. Want hield m deze aflevering extra in de gaten en hij deed opzich alles wat ik van een mol verwachtte
Die viel me ook gelijk op. Duidelijk bedoeld als 'smoking gun' eindshot na een heftig spel, maar dat hadden ze ook zonder merknaam kunnen laten zien.
't Echte en 't ware!
pi_178724625
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

http://www.wieisdemol.com/demol/index.php?topic=63003.0

Genoeg die zich ermee bezig houden. Ik niet meer. Sinds Jan en anderen al hebben aangetoond als mol er 0 problemen mee te hebben om gewoon geld bedragen te pakken, die ze anders hadden kunnen laten liggen.
Ze hebben op die molsite wel geinige smilietjes voor mollen : o.a. een opduikende en verdwijnende mol.

Ik moet overigens zeggen dat bij de laatste Nederlandse Mol het follow the money nog steeds werkte. Jan deed wel alsof hij over enthousiast was en schold zelfs op zijn medekandidaten als zij een opdracht verprutsten, maar als je rustig alles op een rijtje zette bracht hij echt het minst in.

[ Bericht 1% gewijzigd door la_perle_rouge op 25-04-2018 08:39:02 ]
  dinsdag 24 april 2018 @ 23:31:10 #116
436222 Japepk
Padvinder
pi_178724952
Het ligt natuurlijk aan wat je vindt dat een goede Mol moet doen. De Mol is vooral met tactiek bezig, hij saboteert opdrachten maar evenzo belangrijk lijkt mij het onder de radar blijven. Als Mol zaai je verwarring en probeer je juist fouten bij anderen te leggen. Daarom vind ik niet dat de Mol pasvragen moest kopen op het vliegveld. Met voorkennis van de rest, wellicht, maar geen must als het je verdacht maakt.
't Echte en 't ware!
pi_178782593
Ik lees even geen spoilers, want ik ben pas bij aflevering 3, maar eigenlijk valt het mij heel erg tegen. Mijn vrouw gaf het na 1 aflevering op. Ze vond het niet leuk en ze is echt een grote fan van WIDM.
Ik weet niet of ik het seizoen afkijk. Ik vind de Nederlandse veel beter eigenlijk.

Wordt het nog beter?

[ Bericht 6% gewijzigd door cleany op 27-04-2018 23:17:09 ]
pi_178782729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 22:29 schreef cleany het volgende:
Ik lees even geen spoilers, want ik ben pas bij aflevering 3, maar eigenlijk valt het mij heel erg tegen. Mijn vrouw gaf het na 1 aflevering op. Ze vond het niet leuk.
Ik weet niet of ik het seizoen afkijk. Ik vind de Nederlandse veel beter eigenlijk.

Wordt het nog beter?
Vloeken in de kerk dit.

Het blijft gewoon hetzelfde. En na 3 afleveringen ken je de deelnemers ook wel goed.
Veel beter? Zoveel verschilt het toch ook weer niet?
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  vrijdag 27 april 2018 @ 23:28:52 #120
403253 Meke
after all this time? always.
pi_178783543
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 22:29 schreef cleany het volgende:
Ik lees even geen spoilers, want ik ben pas bij aflevering 3, maar eigenlijk valt het mij heel erg tegen. Mijn vrouw gaf het na 1 aflevering op. Ze vond het niet leuk en ze is echt een grote fan van WIDM.
Ik weet niet of ik het seizoen afkijk. Ik vind de Nederlandse veel beter eigenlijk.

Wordt het nog beter?
Het blijft redelijk hetzelfde, dus als jullie het niet leuk vinden verwacht ik niet dat dat anders wordt :)

Ik ben stiekem wel ontzettend benieuwd wat jullie er niet leuk aan vinden?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 27 april 2018 @ 23:53:19 #121
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178783952
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 22:29 schreef cleany het volgende:
Ik weet niet of ik het seizoen afkijk. Ik vind de Nederlandse veel beter eigenlijk.

Wordt het nog beter?
Nee, ik denk dat het dan niet beter wordt. Voor jou. Je zoekt duidelijk iets anders in het programma dan de meesten in dit topic.

Er is natuurlijk een reden dat WIDM tegenwoordig met BNers is. Veel mensen vinden dat blijkbaar leuk om naar te kijken. De sfeer is wat minder serieus. De helft van het programma bestaat uit 'biechts' waarin de deelnemers uitleggen wat er allemaal gebeurde tijdens de opdracht. Het is een 'gezellig zaterdagavondprogramma met BNers'.

De Vlaamse mol is inderdaad anders en blijkbaar niet jouw cup of tea.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 28 april 2018 @ 00:04:26 #122
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178784162
Ik vind de opdrachten bij de Vlaamse Mol veel interessanter. Psychologisch, duivelse dilemma's, uitdagend. Ik heb het idee dat ze bij onbekende Vlamingen wel ietsje verder gaan qua opdrachten dan bij BNers.
Isn't it ironic, don't you think
pi_178786114
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 april 2018 23:28 schreef Meke het volgende:

[..]

Het blijft redelijk hetzelfde, dus als jullie het niet leuk vinden verwacht ik niet dat dat anders wordt :)

Ik ben stiekem wel ontzettend benieuwd wat jullie er niet leuk aan vinden?
Er is relatief makkelijk veel geld te verdienen. De sfeer is wel heel erg amicaal. Waarom wordt er zoveel gezopen?
Eigenlijk lijkt niemand zich bezig te houden met De Mol en voel ik me als kijker ook totaal niet betrokken om in die speurtocht deel te nemen.

BN’ers heb ik niet zoveel mee overigens.
Misschien moet ik er gewoon aan wennen dat het toch een andere insteek is.
Ik ben wel blij dat ik het zonder reclame kan zien overigens.
pi_178786121
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2018 23:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat het dan niet beter wordt. Voor jou. Je zoekt duidelijk iets anders in het programma dan de meesten in dit topic.

Er is natuurlijk een reden dat WIDM tegenwoordig met BNers is. Veel mensen vinden dat blijkbaar leuk om naar te kijken. De sfeer is wat minder serieus. De helft van het programma bestaat uit 'biechts' waarin de deelnemers uitleggen wat er allemaal gebeurde tijdens de opdracht. Het is een 'gezellig zaterdagavondprogramma met BNers'.

De Vlaamse mol is inderdaad anders en blijkbaar niet jouw cup of tea.
Ik vind die Vlaamse veel minder serieus dan de Nederlandse.
pi_178786375
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 08:17 schreef cleany het volgende:

[..]

Ik vind die Vlaamse veel minder serieus dan de Nederlandse.
Dat valt wel mee, hier doen de kandidaten veel meer hun best tijdens de proeven dan de BN'ers.
pi_178786580
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2018 23:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat het dan niet beter wordt. Voor jou. Je zoekt duidelijk iets anders in het programma dan de meesten in dit topic.

Er is natuurlijk een reden dat WIDM tegenwoordig met BNers is. Veel mensen vinden dat blijkbaar leuk om naar te kijken. De sfeer is wat minder serieus. De helft van het programma bestaat uit 'biechts' waarin de deelnemers uitleggen wat er allemaal gebeurde tijdens de opdracht. Het is een 'gezellig zaterdagavondprogramma met BNers'.

De Vlaamse mol is inderdaad anders en blijkbaar niet jouw cup of tea.
Biechten en bondjes, vooral bondjes, die zijn er bij de Vlaamse Mol eigenlijk niet.En de karakters en leeftijden lopen ook meer uiteen, dat er iemand van 67 mee kan doen, zoals bijvoorbeeld in Serie 2.
Bekende Nederlanders gaan op een gegeven moment in mijn ogen een beetje op elkaar lijken, zich allemaal een beetje hetzelfde gedragen.
pi_178786666
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:02 schreef Japepk het volgende:
Ik vraag me af hoe zo iemand door die selectie van duizenden mensen heen komt. Vorig jaar had je natuurlijk Annelies die als een naïeve gans door de afleveringen heen huppelde. De oudjes doen het niet echt lekker in de Mol :P
Die naïeve gans van jou ontmaskerde al vrij vroeg in het spel de mol. Daardoor kwam ze tot in de finale. Het gaat bij de mol niet om het handigst zijn bij de opdrachten, het lenigst of het snelst zijn, het gaat om inzien, doorzien en opmerken waar de mol molt, en dan de test het beste maken.

Hoe je dat kan doen (in de finale komen) als naïeve gans is mij niet helemaal duidelijk. Ze is er lang van verdacht de mol te zijn, omdat ze ouder was en inderdaad niet lenig of snel of erg handig bij de opdrachten, maar als jij denkt dat een goede lichamelijke conditie garant staat voor niet naïef zijn, dan ben jij in dat opzicht toch duidelijk aan de naïeve kant.

Ik zou onhandige mensen die toch ver komen bijvoorbeeld niet onmiddellijk in het molhoekje plaatsen: de mol is getraind, heeft alle opdrachten al een keer gedaan, in een sporthal of zwembad, juist om te voorkomen dat hij/zij door onhandigheid en falen verdacht gaat worden.
  zaterdag 28 april 2018 @ 10:57:20 #128
403253 Meke
after all this time? always.
pi_178787374
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 08:14 schreef cleany het volgende:

[..]

Er is relatief makkelijk veel geld te verdienen. De sfeer is wel heel erg amicaal. Waarom wordt er zoveel gezopen?
Eigenlijk lijkt niemand zich bezig te houden met De Mol en voel ik me als kijker ook totaal niet betrokken om in die speurtocht deel te nemen.

BN’ers heb ik niet zoveel mee overigens.
Misschien moet ik er gewoon aan wennen dat het toch een andere insteek is.
Ik ben wel blij dat ik het zonder reclame kan zien overigens.
Okee, ja die punten snap ik op zich wel. Hoewel ik het ook wel zie als ontlading, dat ze de hele dag zo aan staan dat ze dit 's avonds nodig hebben. En dat van dat geld vind ik juist wel fijn, meerdere lagen in het spel etc.

Maar ik merk dat ik meteen in de verdediging wil schieten omdat ik het zelf wel tof vind :D Als jij het zonde van je tijd vindt moet je het natuurlijk niet tegen je zin in gaan zitten kijken :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zaterdag 28 april 2018 @ 11:02:59 #129
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178787458
Oh ja. We waren op zoek naar de Mol.

Poll: Wie is de Mol na afl.5 ?
Bahador Sabouri
Joke Lannoo
Lloyd Vermeulen
Pascale Van Leeuwen
Pieter Delanoy
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Isn't it ironic, don't you think
pi_178788734
Ik heb vanaf aflevering 1 continu op Baha gestemd, maar verkeerde tot nog toe eigenlijk in select gezelschap. Wat is er gebeurd? Hoe komt het dat ineens Baha bij de meesten het meest verdacht is?
Ik dacht zelfs even dat ik een uitzending had gemist, dat ze op vrijdag iets hadden uitgezonden...
  PR en moderator zaterdag 28 april 2018 @ 13:18:16 #131
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178789725
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 12:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik heb vanaf aflevering 1 continu op Baha gestemd, maar verkeerde tot nog toe eigenlijk in select gezelschap. Wat is er gebeurd? Hoe komt het dat ineens Baha bij de meesten het meest verdacht is?
Ik dacht zelfs even dat ik een uitzending had gemist, dat ze op vrijdag iets hadden uitgezonden...
Toen ik anderhalf uur geleden klikte was ‘t nog veruit de meesten op Pieter _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178791422
Na aflevering 4 had Pieter nog 3 keer zoveel stemmen als Baha, nu is het een nek-aan-nekrace. Als dat om 12 uur nog niet zo was, wat is er dan tussen 12.00 en 12.20 gebeurd?
pi_178791713
Of er heeft iemand gewoon de stemming lopen verpesten... (het is namelijk niet zo moeilijk om meerdere keren te stemmen)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_178791783
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 april 2018 15:25 schreef Rockfire het volgende:
Of er heeft iemand gewoon de stemming lopen verpesten... (het is namelijk niet zo moeilijk om meerdere keren te stemmen)
In het begin, toen ik de enige was die op Baha stemde, vond ik het zo gek dat achter Baha maar steeds 1 stond en dacht ik dat mijn stem niet was doorgekomen, en stemde ik nog maar eens, maar dat ging toch echt niet: IP-adres huppeldepunp heeft al gestemd.
En waarom zou je de stemming verpesten? Wat levert dat op?
pi_178792044
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 15:29 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

In het begin, toen ik de enige was die op Baha stemde, vond ik het zo gek dat achter Baha maar steeds 1 stond en dacht ik dat mijn stem niet was doorgekomen, en stemde ik nog maar eens, maar dat ging toch echt niet: IP-adres huppeldepunp heeft al gestemd.
En waarom zou je de stemming verpesten? Wat levert dat op?
Ik ga hier niet uitleggen hoe je het kunt doen, maar neem van mij aan dat het niet zo heel moeilijk is ;)
En waarom? Tja, goede vraag, dat soort kinderachtige acties zijn niet goed uit te leggen denk ik :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_178799515
Ik heb echt niet het idee dat de kandidaten bij de Vlaamse Mol minder serieus zijn. Wel wordt er misschien wat meer tijd genomen voor t groepsgebeuren tussen de opdrachten door, terwijl de BN-ers strak geregisseerd uit een busje stappen en klaar gaan staan voor Art en we daar een stuk minder zien van hoe de groep tussen opdrachten door is.
pi_178799778
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 22:35 schreef Maartel het volgende:
Ik heb echt niet het idee dat de kandidaten bij de Vlaamse Mol minder serieus zijn. Wel wordt er misschien wat meer tijd genomen voor t groepsgebeuren tussen de opdrachten door, terwijl de BN-ers strak geregisseerd uit een busje stappen en klaar gaan staan voor Art en we daar een stuk minder zien van hoe de groep tussen opdrachten door is.
Valt me op dat ze zelf naar de opdrachten moeten rijden :')
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178799981
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 22:49 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Valt me op dat ze zelf naar de opdrachten moeten rijden :')
Jep. Maar ik vind dat soort momentjes ergens wel zijn charme hebben.. 't is uiteindelijk ook (meer dan bij BN-ers schat ik) een groep volstrekt onbekenden die ineens met zijn alleen op moeten trekken.. ik vind dat roadtripgevoel wel leuk juist afentoe.
pi_178804627
Gisteren aflevering 4 gezien. Deze vond ik dan weer zeer goed. Opdrachten waren wel lastig om te halen, ook al zou de Mol niets doen.
  zondag 29 april 2018 @ 21:25:16 #140
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178821531
Isn't it ironic, don't you think
pi_178821532
nieuwe
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 29 april 2018 @ 21:26:22 #142
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_178821552
Fuck.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_178821732
Baha en Pieter bromance
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178821787
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178822040
haha Loyd _O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178822116
2e opdracht genot

bambi, die opdrachtmakers hebben wel humor

[ Bericht 61% gewijzigd door KennyPowers op 29-04-2018 22:00:29 ]
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178822873
Tweede opdracht was toch wel saai. Die derde opdracht was (onverwacht) top. _O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 29 april 2018 @ 22:39:25 #148
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_178823066
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 21:50 schreef KennyPowers het volgende:
haha Loyd _O-
Bij mij gaat de uitzending met horten en stoten, maar Lloyd zat zonet bij een groepje dat terecht opmerkte dat een s en een t vaak een combinatie zijn. En nu lieten ze de s alleen?
pi_178823164
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:39 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Bij mij gaat de uitzending met horten en stoten, maar Lloyd zat zonet bij een groepje dat terecht opmerkte dat een s en een t vaak een combinatie zijn. En nu lieten ze de s alleen?
Ja viel me ook op dat Lloyd steeds de verkeerde letters koos, maar ze lieten ook niet elke letter zien dus tja.

Hij was wel weer scherp met die joker inzetten.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 29 april 2018 @ 22:45:34 #150
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178823241
:'(, tranen in de auto.
Isn't it ironic, don't you think
pi_178823925
Ik vind t inmiddels wel heeel duidelijk dat t Pieter is.
Bij die geiten duwde ie er 1 gewoon weg met een stok, bij de proef (net als Thomas destijds) 'toevallig' envelop nummer 1, en alvast laten weten dat ie slangen echt niet trekt zodat de duurste opdracht sowieso zou mislukken...
  zondag 29 april 2018 @ 23:19:43 #152
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178823941
Deze afvaller had De Mol moeten winnen. Maar fantastische opdrachten weer _O_
pi_178824067
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 23:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Deze afvaller had De Mol moeten winnen. Maar fantastische opdrachten weer _O_
Eens. Was een heerlijke kandidaat!
  zondag 29 april 2018 @ 23:52:01 #154
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178824496
Poll: Wie is de Mol na afl.6 ?
Bahador Sabouri
Lloyd Vermeulen
Pascale Van Leeuwen
Pieter Delanoy
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isn't it ironic, don't you think
pi_178824586
Amai, ik had deze afvaller toch echt in de finale verwacht. Niet als mol dan, maar wel zeker als winnaar. -O- Wel weer een heerlijke aflevering. Een psychologische mindfuck annex meet your mole opdracht afgewisseld met een hilarische geitenhoedenopdracht :D En het rad van fortuin. Tja.. de mol en kandidaten hebben dezelfde tactiek. Zowel bij rad van fortuin: want wetende dat de mol weet dat er een alles of niets voorstel komt.. kandidaten willen voor de max, de mol wil dat er geen geld verdiend wordt. In beide situaties is de kans groter bij alles of niets.

En idem bij de geiten verdelen over de vlakken. Natuurlijk doet de mol goed zijn best om zoveel mogelijk geiten over de eindstreep te brengen. In de wetenschap dat zowel hij als medekandidaten zoveel mogelijk geiten inzet voor de vrijstelling natuurlijk. Makkelijk geld weg en hop: de mol als held heeft een alibi.
mag het weten
  Moderator maandag 30 april 2018 @ 00:06:38 #156
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_178824671
Super vette aflevering weer _O_ Geit opdracht _O- _O-.

Wel erg jammer van Joke :'(.

Pieter is de mol.
pi_178824732
Verdomd goede hint naar Baha in Café De Mol :o
mag het weten
pi_178824735
https://twitter.com/marthevranken/status/990704406395064326

Ik snap dat lage Pietergehalte onder kijkers echt niet.. hoeveel stagiaires zitten namens De Mol te stemmen joh?
pi_178825035
https://twitter.com/ElTat(...)653367004299264?s=19

Dit vind ik echt overtuigend. En dat doet mijn twijfel weer terug brengen net nu ik voor Pieter gekozen heb _O-
mag het weten
  maandag 30 april 2018 @ 01:54:22 #160
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178825183
Baha was toch al mijn mol, maar inderdaad zeg, behoorlijk goede hint! :o
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  PR en moderator maandag 30 april 2018 @ 01:58:26 #161
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178825207
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 01:04 schreef Joosie200 het volgende:
https://twitter.com/ElTat(...)653367004299264?s=19

Dit vind ik echt overtuigend. En dat doet mijn twijfel weer terug brengen net nu ik voor Pieter gekozen heb _O-
Hij is wel interessant ja, zou wel een hele mooie zijn.

Toch vind ik hem niet zo overtuigend. Het is zo'n beetje hét bekendste Mexicaanse nummer (Cancion del Mariachi), zingend over typisch Mexicaanse dingen die alle kandidaten gedurende hun molreis in Mexico tegenkomen/doen. Een mooie en logische intro voor een seizoen in Mexico dus, die imo niet per se naar 1 persoon wijst.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 30 april 2018 @ 02:09:07 #162
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178825255
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 00:14 schreef Maartel het volgende:
https://twitter.com/marthevranken/status/990704406395064326

Ik snap dat lage Pietergehalte onder kijkers echt niet.. hoeveel stagiaires zitten namens De Mol te stemmen joh?
Ja ik had juist het idee dat best veel mensen op Pieter zaten, maar sinds de vorige aflevering maakt dat ineens een shift naar Baha :o

Ik zit nog steeds op Pieter als hoofdmol, maar moet zeggen dat ik verder niemand echt durf af te strepen. Joke wel omdat ze d'r geitjes in het geldvak zette, maar die is het dus sowieso niet.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 30 april 2018 @ 02:11:17 #163
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178825271
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 23:18 schreef Maartel het volgende:
Ik vind t inmiddels wel heeel duidelijk dat t Pieter is.
Bij die geiten duwde ie er 1 gewoon weg met een stok, bij de proef (net als Thomas destijds) 'toevallig' envelop nummer 1, en alvast laten weten dat ie slangen echt niet trekt zodat de duurste opdracht sowieso zou mislukken...
Dit idd. Hoewel ik dat met die stok gemist heb :o Welke minuut?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178825272
Ik vind, zeker nu, iedereen buiten Pieter totaal kandidaat. Tot op t punt dat ik denk 'hoe gaan ze dit nog spannend houden?'. Maargoed, ik zit dus in een tunnel.. wel eentje die met de week meer bevestigd wordt, tot op een punt van 'kom op jongens, dit is toch geen vraag meer zo?'
  PR en moderator maandag 30 april 2018 @ 02:14:37 #165
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178825297
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 02:11 schreef Maartel het volgende:
Ik vind, zeker nu, iedereen buiten Pieter totaal kandidaat. Tot op t punt dat ik denk 'hoe gaan ze dit nog spannend houden?'. Maargoed, ik zit dus in een tunnel.. wel eentje die met de week meer bevestigd wordt, tot op een punt van 'kom op jongens, dit is toch geen vraag meer zo?'
Ik kom nooit zo ver in tunnels terecht dat ik er echt zo over ga denken. Ik heb wel al vaker vanaf het begin op de goede mol gezeten, maar heb ook vaak genoeg gedacht dat iemand echt totaal obvious de mol was en dat die er de aflevering erna gewoon uit lag :') :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178825344
Het is voor mij ook vrij zeldzaam.. met Eline was ik ook 90% overtuigd, maar vond ik t alsnog niet zo irritant obvious als dit keer.
Die hele 'ik blijf in de auto slapen als held terwijl ik ondertussen niks verdien' deed het 'm voor mij.
Maar eerlijk waar: ik hoop echt fout te zitten, want ik vind Pieter kneiterirritant.
pi_178828050
Ik blijf nog even op Baha.(net gestemd). Bij die griezelproeven probeerden de meesten zo stoïcijns mogelijk te blijven, en hij acteerde afschuw. Alleen bij die peper niet,maar hij had nogal rondgebazuind dat hij daar heel goed tegen kon.
Jammer van Joke, ze was een heel fanatieke kandidate, ik dacht dat ze wel zou winnen.
Van die hete peper: als je niet kauwt, maar heel doorslikt heb je meestal niet veel last, maar krijg je even later wel maagpijn (ik, dan, en als het echt heet is), die zag ik niemand hebben.

Er was overigens iemand die vorige week in een ander molforum al voorspelde dat Joke er deze week uit zou gaan: de kandidaat die er uitging, was in de aflevering ervoor altijd de laatste die een groen scherm te zien kreeg. Alleen in de tweede aflevering week dat af. (Tegencommentaar: dan moet je wel weten wie er gaat afvallen in de volgende ronde, en als de afvallende kandidaat helemaal zijn/haar scherm niet te zien krijgt? - tegentegencommentaar: ze kunnen de volgorde van scherm zien anders monteren, ze monteren als alles achter de rug is, en ze weten tijdens de opnamen hoe iedereen zijn testen maakt en kunnen op basis daarvan wel een voorspelling doen wier of wiens groene schermen ze moeten tonen).

[ Bericht 40% gewijzigd door la_perle_rouge op 30-04-2018 09:59:17 ]
pi_178828804
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 09:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Er was overigens iemand die vorige week in een ander molforum al voorspelde dat Joke er deze week uit zou gaan: de kandidaat die er uitging, was in de aflevering ervoor altijd de laatste die een groen scherm te zien kreeg. Alleen in de tweede aflevering week dat af. (Tegencommentaar: dan moet je wel weten wie er gaat afvallen in de volgende ronde, en als de afvallende kandidaat helemaal zijn/haar scherm niet te zien krijgt? - tegentegencommentaar: ze kunnen de volgorde van scherm zien anders monteren, ze monteren als alles achter de rug is, en ze weten tijdens de opnamen hoe iedereen zijn testen maakt en kunnen op basis daarvan wel een voorspelling doen wier of wiens groene schermen ze moeten tonen).
Na deze aflevering weten we eigenlijk dat deze theorie niet klopt. Buiten Joke zag alleen Pascale haar scherm, en daar had ze zelf voor gekozen. Dus zelfs als volgende week Pascale zou afvallen, zou dat gewoon toeval zijn toch?
pi_178829638
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 10:39 schreef Redum het volgende:

[..]

Na deze aflevering weten we eigenlijk dat deze theorie niet klopt. Buiten Joke zag alleen Pascale haar scherm, en daar had ze zelf voor gekozen. Dus zelfs als volgende week Pascale zou afvallen, zou dat gewoon toeval zijn toch?
En weet jij heel zeker dat er niemand anders een groen scherm heeft gezien, en dat dit buiten de uitzending is gehouden? Bij het monteren kunnen ze dat er toch gemakkelijk uitknippen?

Nou ja, ik heb er nooit zo op gelet, maar ik vond het wel frappant dat iemand vorige week op basis van deze theorie voorspelde dat Joke zou gaan, en dat hij gelijk kreeg. Mijn theorie, al vanaf uitzending 1, vanaf het moment dat ik hem tijdens het muziekvolgen in actie zag, is dat Baha de mol is. Ik heb hier constant op hem gestemd, en blijf dat doen, want ik zit in een tunnel aka ik weet het zeker.
  maandag 30 april 2018 @ 12:04:51 #170
403253 Meke
after all this time? always.
pi_178830851
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 11:18 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

En weet jij heel zeker dat er niemand anders een groen scherm heeft gezien, en dat dit buiten de uitzending is gehouden? Bij het monteren kunnen ze dat er toch gemakkelijk uitknippen?

Nou ja, ik heb er nooit zo op gelet, maar ik vond het wel frappant dat iemand vorige week op basis van deze theorie voorspelde dat Joke zou gaan, en dat hij gelijk kreeg. Mijn theorie, al vanaf uitzending 1, vanaf het moment dat ik hem tijdens het muziekvolgen in actie zag, is dat Baha de mol is. Ik heb hier constant op hem gestemd, en blijf dat doen, want ik zit in een tunnel aka ik weet het zeker.
Nouja, op zich kon je bij de anderen toch wel de mix van opluchting en verdriet van hun gezicht aflezen. Vooral bij Lloyd, dus het leek er niet op dat de rest eigenlijk al wist dat ze door waren ;)

Verder komt het me goed uit als hij wel klopt hoor, want Pascale er volgende week uit zorgt voor de finale die ik al sinds aflevering 1 heb ingevuld :D *O* Wel zuur als de volgorde dan niet klopt haha :')
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_178863716
Leuke aflevering weer. *O*

Jammer dat Vier zelf een spoiler deed waardoor ik al wist dat Joke eruit moest voordat ik de aflevering begon te kijken..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178909012
Grappige was dat ik overdag wat van een flesje pepersaus met 1.000.000 scoville heb gegeten. Dat was best pittig. In de beproevingen opdracht was het een complete peper tussen de 425,000 – 577,000. Ik weet niet wat dat verschil is met saus en een hele peper.

Goed, dat vond ik nog de minst interessante opdracht eigenlijk. Voor de rest vond ik het wel lachen.
Lloyd komt verdacht over, maar ik vermoed dat het niet expres is. Dat hij echt geld wilde verdienen met het Rad van Fortuin en het geitje wilde niet meewerken.

Joke vond ik eerst verdacht, maar gaandeweg de aflevering werd duidelijk dat ze gewoon een kandidaat was.

Pieter en Baha vind ik erg verdacht en Pascale is best wel onopvallend.
Ik heb het geld nog niet echt gevolgd trouwens.
  PR en moderator zondag 6 mei 2018 @ 20:30:23 #173
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178976528
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:55 schreef cleany het volgende:
Grappige was dat ik overdag wat van een flesje pepersaus met 1.000.000 scoville heb gegeten. Dat was best pittig. In de beproevingen opdracht was het een complete peper tussen de 425,000 – 577,000. Ik weet niet wat dat verschil is met saus en een hele peper.

Goed, dat vond ik nog de minst interessante opdracht eigenlijk. Voor de rest vond ik het wel lachen.
Lloyd komt verdacht over, maar ik vermoed dat het niet expres is. Dat hij echt geld wilde verdienen met het Rad van Fortuin en het geitje wilde niet meewerken.

Joke vond ik eerst verdacht, maar gaandeweg de aflevering werd duidelijk dat ze gewoon een kandidaat was.

Pieter en Baha vind ik erg verdacht en Pascale is best wel onopvallend.
Ik heb het geld nog niet echt gevolgd trouwens.
Leuk dat je toch blijft kijken! De laatste aflevering vind ik van de Vlamingen ook leuker dan de ‘onze’. Meer aandacht voor achter-de-schermen dingetjes en molacties.

Ik zit voor m’n gevoel nog steeds op Pieter, maar ik durf nog steeds geen van 4en weg te strepen ;(

Nog een uurtje *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 6 mei 2018 @ 20:31:44 #174
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_178976568
Ik zit voor de lol nog een beetje op Pascale, maar anders op Pieter.
Kwak
  zondag 6 mei 2018 @ 20:51:26 #175
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178977035
Ik verdenk ook Pascale.
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 6 mei 2018 @ 21:15:00 #176
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178977533
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 6 mei 2018 @ 21:15:24 #177
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_178977538
Ik blijf bij Baha.

Verrassende uitvaller wel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 6 mei 2018 @ 21:23:58 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178977690
quote:
Krijg 'm niet ad praat... -O-
Owh, nu wel *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178977702
Is Joke dood? Vraag.

Blijft grappig
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178977965
Zonder Joke is de groep niet meer zo fit
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178978109
Zien wij BN'ers zo'n triatlon doen? Dat kunnen hun tere lichaampjes niet aan toch?
dag
  zondag 6 mei 2018 @ 21:46:10 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178978197
Dat zwemmen :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178978214
Pieter en Baha :D
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 6 mei 2018 @ 22:18:00 #184
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178979059
Heel onverwacht! :o
Isn't it ironic, don't you think
pi_178979152
Lloyd :')

We kunnen echt niet de pot laten leeglopen.
We kunnen echt niet wachten.
We kunnen echt niet langer wachten.
We hebben te veel gewerkt om dit te verspelen.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 6 mei 2018 @ 22:21:02 #186
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178979479
Droomfinale _O_
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  ESF Reporter zondag 6 mei 2018 @ 22:32:43 #188
87554 Cee
Welluk?
pi_178979506
Ik vond dat fluitje eng en het gaat vannacht rondspoken in m'n dromen.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:33:56 #189
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178979525
Die telefoongeluidjes zijn me helemaal niet opgevallen :o
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 6 mei 2018 @ 22:40:37 #190
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178979650
Oké, ik vond alle drie overblijvers verdacht deze aflevering. :') :D

Ik blijf toch maar bij mijn oude mol.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  PR en moderator zondag 6 mei 2018 @ 22:44:20 #191
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178979703
Godver, ik vul elke keer Pascal in als afvaller bij de prono, en de ene keer dat ik ipv daarvan 'niemand' invul gaat ze naar huis :')

Leuke finale zo iig _O_ Ik blijf toch bij Pieter. Al zou Lloyd/Baha me ook wel leuk lijken als mol. Ben niet 100% zeker iig.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 6 mei 2018 @ 22:57:20 #192
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178979987
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:33 schreef jcdragon het volgende:
Die telefoongeluidjes zijn me helemaal niet opgevallen :o
Dit bedoel ik

https://www.vier.be/video(...)der-kunnen-ontdekken
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 6 mei 2018 @ 22:58:32 #193
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178980015
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:32 schreef Cee het volgende:
Ik vond dat fluitje eng en het gaat vannacht rondspoken in m'n dromen.
Schijnt gewoon het moldeuntje te zijn.
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 6 mei 2018 @ 23:03:25 #194
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_178980110
Baha die moet stoppen om te rusten in een stuk bergaf.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_178980175
Ik blijf bij Pieter hoor. Ook weer direct als 1e hotelsleutel pakken (wilde ws niet shirtloos :') )

Bij triathlon na afloop verdachtmakingen over iedereen behalve hem.

't zou me niet verbazen als de hint voor Pascale iets anders was dan t fluiten.
De Mol Op 4.. 4 op t boekje van de mol?
  PR en moderator zondag 6 mei 2018 @ 23:08:16 #196
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178980192
quote:
Holy shit, mad respect wel als je dat allemaal op weet te pikken, die millisecondes in afleveringen van ruim een uur _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178980236
Zou bij die kaarsopdracht trouwens ff naast de kaars blazen zodat de ander denkt dat ie uit is niet mogen?
  zondag 6 mei 2018 @ 23:11:41 #198
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178980249
Poll: Wie is de Mol?
Bahador Sabouri
Lloyd Vermeulen
Pieter Delanoy
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isn't it ironic, don't you think
pi_178980311
Dat fluiten op de voicemail klinkt trouwens wel echt als een blokfluit hoor.
En Lloyd has 2 blokfluiten mee??
  zondag 6 mei 2018 @ 23:19:21 #200
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178980374
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:15 schreef Maartel het volgende:
Dat fluiten op de voicemail klinkt trouwens wel echt als een blokfluit hoor.
En Lloyd has 2 blokfluiten mee??
Jaja

https://www.vier.be/video(...)-genieten-van-de-zon
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 6 mei 2018 @ 23:23:26 #201
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_178980439
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:07 schreef Maartel het volgende:
Bij triathlon na afloop verdachtmakingen over iedereen behalve hem.
Jawel, hoor. Pascale ging in 't water nadat ze zijn suggestie volgde.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_178980440
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:15 schreef Maartel het volgende:
Dat fluiten op de voicemail klinkt trouwens wel echt als een blokfluit hoor.
En Lloyd has 2 blokfluiten mee??
:o
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178980463
quote:
99s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Jawel, hoor. Pascale ging in 't water nadat ze zijn suggestie volgde.
Ja dat is wel verdacht maar werd dat door kandidaten benoemd?
Ik meen dat alleen Pieter aan t woord kwam om te zeggen hoe verdacht dat van Pascale was..
pi_178980504
Oooooh, verdorie.. in café de Mol wordt terecht opgemerkt dat de mol deze aflevering zijn telefoonnummer geeft. Precies wat Pieter in de bar deed!!! :o
  zondag 6 mei 2018 @ 23:32:12 #205
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178980555
Bizar weer. Dacht dat Pascale echt op goede weg zat.
  zondag 6 mei 2018 @ 23:33:25 #206
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178980575
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:28 schreef Maartel het volgende:
Oooooh, verdorie.. in café de Mol wordt terecht opgemerkt dat de mol deze aflevering zijn telefoonnummer geeft. Precies wat Pieter in de bar deed!!! :o
Ik moet zeggen dat bij café de Mol veel betere theorieën voorbij komen.
Isn't it ironic, don't you think
pi_178980688
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:33 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat bij café de Mol veel betere theorieën voorbij komen.
Ja, t is ff afwachten of ze ook klopten, maar heb minder t gevoel dan bij Moltalk dat ze ons expres in verkeerde richtingen duwen!

Volgende week dus al de onthulling begrijp ik uit de afsluiting van Café De Mol!
  PR en moderator zondag 6 mei 2018 @ 23:44:25 #208
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178980719
Net ff Café de Mol teruggekeken. Dat Pieter gelijk wist welke kamersleutel hij wilde pakken viel mij ook al op. Maar ik ging er dan vanuit dat hij daarmee in de sleutelpositie van Pascal terecht zou komen, dus toen 'ie daar niet terecht kwam dacht ik dat 'ie misschien de verkeerde sleutel had onthouden? Maar de enige reden waarom hij die bar-sleutel wilde was misschien juist wel vanwege dat telefoonnummer-scenario.

Verder ook weer opvallend dat Pieter de minst verdachte is onder de Vlaamse Mol-stemmers? :?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178980762
Ja dat blijf ik ook gek (en gemanipuleerd) vinden.

Verder vind ik ergens t hele 'de juiste sleutel pakken' ook raar, want de redactie kan natuurlijk gewoon na het verdelen bepalen wie welke opdracht krijgt. Aangezien de kamers daarin amper relevant waren. (Of sauna/zwembad/bar moeten op die etages zitten)
  PR en moderator zondag 6 mei 2018 @ 23:50:34 #210
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178980791
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:48 schreef Maartel het volgende:
Ja dat blijf ik ook gek (en gemanipuleerd) vinden.

Verder vind ik ergens t hele 'de juiste sleutel pakken' ook raar, want de redactie kan natuurlijk gewoon na het verdelen bepalen wie welke opdracht krijgt. Aangezien de kamers daarin amper relevant waren. (Of sauna/zwembad/bar moeten op die etages zitten)
Ja true, maar meestal is het wel zo dat er bij iedere sleutel/kamer een bepaalde opdracht hoort zodat de mol weet welk cijfer/sleutel hij moet pakken toch?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178980811
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:50 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja true, maar meestal is het wel zo dat er bij iedere sleutel/kamer een bepaalde opdracht hoort zodat de mol weet welk cijfer/sleutel hij moet pakken toch?
Uhu, en Pieter flikte al eerder zoiets met enveloppen, maar in dit geval leken de sleutels stiekem vrij irrelevant.

Ik vind vanuit mijn Pietertunnel wel vrij geloofwaardig dat 'de mol geeft vandaan zijn telefoonnummer' de hint was, waar Pascale heel veel aan hade kunnen hebben.
pi_178980819
Wat een aflevering weer, echt fantastisch!! *O* O+

NL versie + houding van sommige BNers is wel echt amateur hour in vergelijking met De Mol BE.

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:10 schreef Maartel het volgende:
Zou bij die kaarsopdracht trouwens ff naast de kaars blazen zodat de ander denkt dat ie uit is niet mogen?
Dat is wel een goeie ja, uiteindelijk verteld Pascal natuurlijk nu ook alleen wat ze zelf wilt.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  PR en moderator zondag 6 mei 2018 @ 23:53:12 #213
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178980827
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:52 schreef Maartel het volgende:

[..]

Uhu, en Pieter flikte al eerder zoiets met enveloppen, maar in dit geval leken de sleutels stiekem vrij irrelevant.

Ik vind vanuit mijn Pietertunnel wel vrij geloofwaardig dat 'de mol geeft vandaan zijn telefoonnummer' de hint was, waar Pascale heel veel aan hade kunnen hebben.
Ja daarom, da's ook de enige reden dat ik me zou kunnen bedenken dat hij die kamersleutel zou willen pakken, omdat 't de telefoonnummer-kamer was en 't een extra zetje is in de hint ofzo.
Óf hij heeft het verkeerde sleutelnummer onthouden óf hij is niet de mol :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178980842
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:52 schreef ITrade het volgende:
Wat een aflevering weer, echt fantastisch!! *O* O+

NL versie + houding van sommige BNers is wel echt amateur hour in vergelijking met De Mol BE.
Absoluut! Slotaflevering is ook altijd zó veel beter. Echt drie kwartier tijd voor hints en sabotages, inclusief sabotagepogingen die mis gingen (zoals bij mol vorig jaar die iets echt thuis geoefend had maar door halve paniekaanval niet uitgevoerd kreeg)
  zondag 6 mei 2018 @ 23:54:55 #215
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_178980853
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:52 schreef Maartel het volgende:
Ik vind vanuit mijn Pietertunnel wel vrij geloofwaardig dat 'de mol geeft vandaan zijn telefoonnummer' de hint was, waar Pascale heel veel aan hade kunnen hebben.
Dan vind ik een blokfluit-hint naar Lloyd minder vergezocht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_178980858
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:53 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja daarom, da's ook de enige reden dat ik me zou kunnen bedenken dat hij die kamersleutel zou willen pakken, omdat 't de telefoonnummer-kamer was en 't een extra zetje is in de hint ofzo.
Óf hij heeft het verkeerde sleutelnummer onthouden óf hij is niet de mol :D
Hij is wel de mol. En denk dat ie die sleutel pakte wegens die hint (en mogelijk omdat ie geen zin had shirtloos in zwembad/sauna te zitten ;) )
pi_178980873
quote:
99s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan vind ik een blokfluit-hint naar Lloyd minder vergezocht.
Mja, ik vind opzich best opvallend dat 2 keer in 1 aflevering een telefoonnummer gegeven wordt. Zie in slotaflevering best gebeuren dat we zien dat op t briefje voor 'Jackie' hetzelfde nummer staat
  zondag 6 mei 2018 @ 23:59:52 #218
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_178980908
Ik las ergens (het forum waar ze het telefoonnummer hadden ontdekt) dat er nog ergens een eerdere telefoonbiep was, voor ze aan het telefoonnummer zelf begonnen, en dat toen Lloyd in beeld was.

Maar goed, Lloyd is mijn verdachte niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  PR en moderator maandag 7 mei 2018 @ 00:03:09 #219
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178980942
Maar wat betreft Pieter zelf vind ik de meest overtuigende hint dan nog wel de Priester/Preacher/Prayer liedjes en muziek en dingen hoor. Geen idee of die in latere afleveringen nog naar voren zijn gekomen want ik heb het ook maar van iemand hier (en een keer viel 'living on a prayer' me zelf op).
Verder moet ik 't vooral hebben van het spel zelf en wat de kandidaten daarin doen dat verdacht is of niet.

Dat vind ik ook wel mooi aan De Mol BE O+ Op zoek naar de mol en niet op zoek naar hints.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178980944
Ik vind Lloyd al meerdere keren echt heel kandidaats.
Maar stiekem hoop ik daarom dan weer op hem als mol. Gewoon omdat ik mijn 'ik heb nu al heel veel seizoenen gezien en weet t een paar afleveringen van te voren al zeker'-dingetje heel graag onderuit gehaald zie worden.
pi_178980966
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 00:03 schreef Moira. het volgende:
Maar wat betreft Pieter zelf vind ik de meest overtuigende hint dan nog wel de Priester/Preacher/Prayer liedjes en muziek en dingen hoor. Geen idee of die in latere afleveringen nog naar voren zijn gekomen want ik heb het ook maar van iemand hier (en een keer viel 'living on a prayer' me zelf op).
Verder moet ik 't vooral hebben van het spel zelf en wat de kandidaten daarin doen dat verdacht is of niet.

Dat vind ik ook wel mooi aan De Mol BE O+ Op zoek naar de mol en niet op zoek naar hints.
True. Ik zit ook niet zo op hints, wel op typische spel(positie)keuzes die des Mols zijn.
Als laatste nog ff een homerun slaan waardoor jij de held bent maar je iedereen dwingt te rennen..
Of als held de nacht in een auto doorbrengen maar er niks mee verdienen. Die laatste was voor mij echt doorslaggevend.
pi_178981026
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 00:03 schreef Maartel het volgende:
Ik vind Lloyd al meerdere keren echt heel kandidaats.
Maar stiekem hoop ik daarom dan weer op hem als mol. Gewoon omdat ik mijn 'ik heb nu al heel veel seizoenen gezien en weet t een paar afleveringen van te voren al zeker'-dingetje heel graag onderuit gehaald zie worden.
Haha dit heb ik ook maar het is nogal wisselend. Bij het onderhandele nam hij echt de tijd en herhaalde elke keer dezelfde context dus ik dacht hij zit hier kei hard te mollen maar uiteindelijk begon de klok flink door de tikken en was er opeens een deal waar hij een flink nadeel had (maar de pot niet verder wilde benadelen).

quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 00:04 schreef Maartel het volgende:

[..]

True. Ik zit ook niet zo op hints, wel op typische spel(positie)keuzes die des Mols zijn.
Als laatste nog ff een homerun slaan waardoor jij de held bent maar je iedereen dwingt te rennen..
Of als held de nacht in een auto doorbrengen maar er niks mee verdienen. Die laatste was voor mij echt doorslaggevend.
Die aan het begin toen wegreden hadden 25 en 50 euro ofzo? Beter alles of niets dan toch? Met het op safe spelen ga je natuurlijk nooit een dikke pot krijgen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178981190
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 00:09 schreef ITrade het volgende:
Die aan het begin toen wegreden hadden 25 en 50 euro ofzo? Beter alles of niets dan toch? Met het op safe spelen ga je natuurlijk nooit een dikke pot krijgen.
Is waar, maar ik vond dit echt een klassiek gevalletje 'de mol speelt de grote held, terwijl t ondertussen níks oplevert'.
pi_179007001
Ik weet niet hoe het bij de Vlaamse versie zit, maar ik vind Pieter wel extreem verdacht.
De hints wijzen wel heel erg naar hem al een tijdje. Je kan Baha nog overwegen, maar het was al duidelijk dat Pascale en Lloyd te erg kandidaat waren, ook als je kijkt naar het opgeleverde geld.

Kanttekening kan je maken bij Lloyd dat hij 4000 verspild door zo lang te wachten met een compromis, maar als kandidaat kon je misschien zoveel voordeel halen bij het vervolg, dat je dat risico toch neemt.

Opdrachten zijn leuk en heel erg raar dat Pascale haar voordeel niet kon halen, maar ze was ook wel een partij dom ook hoor. Ik vroeg me af of ze het echt was of zo speelde. Blijkbaar het eerste.
pi_179007119
Leuke aflevering wederom. Pascale deed een Klaas van Kruistum door om te slaan in de kano :P De lach van Baha op de quad _O_ Verder wil je als mol natuurlijk geraken tot het kaars uitblazen eindspel. Alleen Pieter saboteerde zichzelf met jenga en Baha had kennelijk niet de lijst van buiten geleerd. Lloyd had trouwens ook naast de kaars kunnen blazen. Door het tussenschot kon Pascale nooit weten of Lloyd zijn kaars echt had uitgeblazen. Geloof dat de crew ook met dit scenario rekening had gehouden.

Pieter was uit zijn hum in de auto nadat Pascale het spoor naar de mol had gevonden. Ultiem acteermoment? Ik zag drie kandidaten die alleszins opgewekt waren en dat Baha dan de muziek aanzet is idd raar. Maar vlak daarna had ie zo'n geniepig lachje na zijn grap richting Pieter :7
mag het weten
pi_179010854
Wij genieten ook volop, voor het eerst dat we de Belgische versie kijken en wat wordt je dan toch met je neus op de feiten gedrukt. De NL versie is een soort van Sesamstraat geworden sinds de BN'ers.

Maar hoe zit het met de slot aflevering? Krijgen we volgende week als finale enkel de bekentenis en dan de Mol acties en hints of gaan we opdrachten zien met de bekentenis en dan een week later de acties en hints? Ik zag in de gids dat het 1u10 min duurt, net zolang als anders?
pi_179013454
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:33 schreef GereDathan het volgende:
Wij genieten ook volop, voor het eerst dat we de Belgische versie kijken en wat wordt je dan toch met je neus op de feiten gedrukt. De NL versie is een soort van Sesamstraat geworden sinds de BN'ers.

Maar hoe zit het met de slot aflevering? Krijgen we volgende week als finale enkel de bekentenis en dan de Mol acties en hints of gaan we opdrachten zien met de bekentenis en dan een week later de acties en hints? Ik zag in de gids dat het 1u10 min duurt, net zolang als anders?
Tja...ik vind de Vlaamse versie best vermakelijk, maar nog steeds tipt dit echt niet aan de Nederlandse. De opdrachten zijn misschien wel gewaagder, maar ik voel me als kijker amper betrokken om mee te speuren naar de Mol. Wel mooi dat ze veel fanatieker zijn dan in het begin.
pi_179014154
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:33 schreef GereDathan het volgende:
Maar hoe zit het met de slot aflevering? Krijgen we volgende week als finale enkel de bekentenis en dan de Mol acties en hints of gaan we opdrachten zien met de bekentenis en dan een week later de acties en hints? Ik zag in de gids dat het 1u10 min duurt, net zolang als anders?
Ik geloof dat we volgende week te horen krijgt wie wint, verliest en de mol is. En dan de week erop een hele aflevering terugblikken met alle tijd voor molacties. Ipv zoals met WIDM dat ze eindigen met 'dat ziet u volgende week' en dus te weinig tijd hebben voor molacties, snappen de Belgen wel hoe je het moet doen ^O^
mag het weten
pi_179014270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:31 schreef cleany het volgende:

[..]

Tja...ik vind de Vlaamse versie best vermakelijk, maar nog steeds tipt dit echt niet aan de Nederlandse. De opdrachten zijn misschien wel gewaagder, maar ik voel me als kijker amper betrokken om mee te speuren naar de Mol. Wel mooi dat ze veel fanatieker zijn dan in het begin.
Wat mij betreft verbleekt de Nederlandse echt bij de Belgische. Opdrachten zijn niet gewaagder in België, hooguit spectaculairder in Nederland.
Bijvoorbeeld, in Nederland vragen we ons af of iemand langs een 3x gezekerd touwtje durft te abseilen (waarbij de Mol dan altijd huilend past voor de eer). In België loopt het geld weg terwijl ze discussiëren over het uitblazen van een kaarsje.Om maar wat te noemen als verschil tussen gewaagd en spectaculair.

Zo ging het in Nederland ook veel meer bij de eerdere jaren, pas sinds de BN'ers is het een soft zooitje geworden.

Maar dat is bij ER ook zo hoor, vroeger hongerden ze echt uit. Nu krijgen ze om de dag eten op een luxe eilandje.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:12:17 #230
370431 drakin
vurig typje
pi_179014565
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat mij betreft verbleekt de Nederlandse echt bij de Belgische. Opdrachten zijn niet gewaagder in België, hooguit spectaculairder in Nederland.
Bijvoorbeeld, in Nederland vragen we ons af of iemand langs een 3x gezekerd touwtje durft te abseilen (waarbij de Mol dan altijd huilend past voor de eer). In België loopt het geld weg terwijl ze discussiëren over het uitblazen van een kaarsje.Om maar wat te noemen als verschil tussen gewaagd en spectaculair.

Zo ging het in Nederland ook veel meer bij de eerdere jaren, pas sinds de BN'ers is het een soft zooitje geworden.

Maar dat is bij ER ook zo hoor, vroeger hongerden ze echt uit. Nu krijgen ze om de dag eten op een luxe eilandje.
In Belgie krijgt 1 van de deelnemers of een paar deelnemers een massage, niks beter dan dat ^O^

Al heb ik dit seizoen dat nog niet gezien, of het werd bar hangen/zwembad/sauna, maar er zit altijd wel iets heel relaxed bij
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_179014569
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat mij betreft verbleekt de Nederlandse echt bij de Belgische. Opdrachten zijn niet gewaagder in België, hooguit spectaculairder in Nederland.
Bijvoorbeeld, in Nederland vragen we ons af of iemand langs een 3x gezekerd touwtje durft te abseilen (waarbij de Mol dan altijd huilend past voor de eer). In België loopt het geld weg terwijl ze discussiëren over het uitblazen van een kaarsje.Om maar wat te noemen als verschil tussen gewaagd en spectaculair.

Zo ging het in Nederland ook veel meer bij de eerdere jaren, pas sinds de BN'ers is het een soft zooitje geworden.

Maar dat is bij ER ook zo hoor, vroeger hongerden ze echt uit. Nu krijgen ze om de dag eten op een luxe eilandje.
Misschien zijn ze wat voorzichtiger geworden sinds het ongeluk met Janine Abbring.
Spectaculair? Ik weet niet, misschien had ik uitdagend moeten zeggen. Bijvoorbeeld met die triatlon.
ER kijk ik niet, maar ik als kijker voel me meer betrokken bij de NL versie. Het zijn toch BN'ers van niets, dus dat doet me weinig.
Cafe de Mol vind ik wel echt leuk.
  PR en moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 15:16:03 #232
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179014688
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:59 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik geloof dat we volgende week te horen krijgt wie wint, verliest en de mol is. En dan de week erop een hele aflevering terugblikken met alle tijd voor molacties. Ipv zoals met WIDM dat ze eindigen met 'dat ziet u volgende week' en dus te weinig tijd hebben voor molacties, snappen de Belgen wel hoe je het moet doen ^O^
Dit _O_
De mol al weten in afl8 ipv 10 :9
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179014861
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:16 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dit _O_
De mol al weten in afl8 ipv 10 :9
En ik ga het net als vorig jaar op groot scherm zien in Antwerpen. En misschien wel Frances in het echt zien O+
mag het weten
  dinsdag 8 mei 2018 @ 16:17:59 #234
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_179016338
Poll: Wie is de Mol?
Bahador Sabouri
Lloyd Vermeulen
Pieter Delanoy
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Isn't it ironic, don't you think
  dinsdag 8 mei 2018 @ 20:21:33 #235
403253 Meke
after all this time? always.
pi_179022117
Oh jongens ik vind de prono stiekem wel echt spannond hoor :@ Er is gewoon een kans dat ik sinds aflevering 1 al Mol én winnaar én verliezer goed heb :o Dat zou toch bizar zijn :o
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  MOL-held dinsdag 8 mei 2018 @ 22:41:26 #236
89411 Rockfire
pi_179028815
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 20:21 schreef Meke het volgende:
Oh jongens ik vind de prono stiekem wel echt spannond hoor :@ Er is gewoon een kans dat ik sinds aflevering 1 al Mol én winnaar én verliezer goed heb :o Dat zou toch bizar zijn :o
De prono is ook echt spannend, ik heb wat berekeningen gedaan en volgens mij maken er nog zo'n 6 mensen kans om te winnen, waarbij er zelfs serieuze kansen zijn op twee winnaars :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:04:06 #237
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_179029776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:31 schreef cleany het volgende:

[..]

De opdrachten zijn misschien wel gewaagder, maar ik voel me als kijker amper betrokken om mee te speuren naar de Mol.
Ik vind vooral dat de opdrachten veel beter in elkaar steken in De Mol. Omdat er vaak meerdere invalshoeken en dubbele bodems zijn, kun je nog de hele week filosoferen over wat de mol nu precies zou hebben gedaan en wat nou eigenlijk de beste tactiek was geweest. Bij WIDM zijn de opdrachten een stuk platter (en korter), waardoor er lang niet zoveel materie is om over na te denken. Daarom moet WIDM het ook zo hebben van de "bondjes" en de dagboekgesprekken, terwijl bij De Mol het spel zelf interessant is.
  woensdag 9 mei 2018 @ 22:58:26 #238
403253 Meke
after all this time? always.
pi_179053359
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:41 schreef Rockfire het volgende:

[..]

De prono is ook echt spannend, ik heb wat berekeningen gedaan en volgens mij maken er nog zo'n 6 mensen kans om te winnen, waarbij er zelfs serieuze kansen zijn op twee winnaars :P
Haha ben benieuwd :D Wij en Nostalgist zitten iig alledrie op Pieter, dus dan kan winnaar/verliezer nog best eens invloed hebben! Want die telt even zwaar als Mol toch?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  PR en moderator donderdag 10 mei 2018 @ 00:00:02 #239
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179054513
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:41 schreef Rockfire het volgende:

[..]

De prono is ook echt spannend, ik heb wat berekeningen gedaan en volgens mij maken er nog zo'n 6 mensen kans om te winnen, waarbij er zelfs serieuze kansen zijn op twee winnaars :P
Cool :D

Heb je ook een overzichtje van welke mensen bij welke aflevering op wie als mol zaten? Ben wel benieuwd wie nog meer elke aflevering stug Pieter is blijven invullen :9
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator donderdag 10 mei 2018 @ 00:01:13 #240
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179054537
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 20:21 schreef Meke het volgende:
Oh jongens ik vind de prono stiekem wel echt spannond hoor :@ Er is gewoon een kans dat ik sinds aflevering 1 al Mol én winnaar én verliezer goed heb :o Dat zou toch bizar zijn :o
Oh wij hebben dan trouwens dezelfde finalisten maar dan winnaar en verliezer omgekeerd :D Ik heb ze alleen niet vanaf aflevering 1, ergens had ik ooit Joke staan iig (als winnaar volgens mij).
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator donderdag 10 mei 2018 @ 00:02:44 #241
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179054565
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 16:17 schreef jcdragon het volgende:
Poll: Wie is de Mol?
Bahador Sabouri
Lloyd Vermeulen
Pieter Delanoy
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Toch opvallend dat Pieter hier het meest verdacht is maar bij de Belgen-poll (die ze bij Café de Mol laten zien iig) hem juist het minst verdenken :D
Zou het zijn omdat wij 12 jaar meer mol-ervaring hebben? :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179054629
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2018 00:00 schreef Moira. het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd wie nog meer elke aflevering stug Pieter is blijven invullen :9
6x Pieter als mol *O* (sinds aflevering 3)
1xBaha als verliezer, 1x Lloyd als verliezer _O-
3x Baha als winnaar :7
mag het weten
pi_179054895
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 00:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Toch opvallend dat Pieter hier het meest verdacht is maar bij de Belgen-poll (die ze bij Café de Mol laten zien iig) hem juist het minst verdenken :D
Zou het zijn omdat wij 12 jaar meer mol-ervaring hebben? :@
Ik heb echt t idee dat ze die poll gewoon beinvloeden zo van 'én niemand zag t aankomen!!!1!'
pi_179058703
quote:
17s.gif Op woensdag 9 mei 2018 22:58 schreef Meke het volgende:

[..]

Haha ben benieuwd :D Wij en Nostalgist zitten iig alledrie op Pieter, dus dan kan winnaar/verliezer nog best eens invloed hebben! Want die telt even zwaar als Mol toch?
Ja klopt winnaar/verliezer tellen even zwaar mee. Dus zelfs als je de hele tijd de mol verkeerd hebt voorspeld kun je nog winnen :P
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2018 00:00 schreef Moira. het volgende:

[..]

Cool :D

Heb je ook een overzichtje van welke mensen bij welke aflevering op wie als mol zaten? Ben wel benieuwd wie nog meer elke aflevering stug Pieter is blijven invullen :9
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  PR en moderator donderdag 10 mei 2018 @ 10:30:47 #245
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179058753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:28 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ja klopt winnaar/verliezer tellen even zwaar mee. Dus zelfs als je de hele tijd de mol verkeerd hebt voorspeld kun je nog winnen :P

[..]

[ afbeelding ]
Nice!
Ik verlies prono’s altijd op de winnaar/verliezer :') meermaals de mol vanaf afl1 goed gehad maar dan toch max 5e geëindigd _O-

Maar in dit geval zou het ook een beetje awkward zijn als ik zelf zou winnen :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator donderdag 10 mei 2018 @ 10:31:32 #246
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179058771
En ik weet alsnog niet 100% zeker dat ‘t Pieter is :@ maar denk het wel
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 10 mei 2018 @ 10:34:05 #247
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_179058816
Ik doe niet mee aan de prono, maar zit al heel lang op Pieter als mol, zeker sinds mijn reservemol Steve er uit is.

Toch vind ik Baha en Lloyd ook niet bepaald onverdacht :') alleen Lloyd heb ik afgeschreven toen hij op het vliegveld met 6k in z'n koffer geen pasvragen kocht. Dat is voor mij nog steeds HET argument dat hij de mol niet is en dat zou me ook heel erg dwars zitten als ie wel de mol blijkt te zijn.
pi_179058959
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik doe niet mee aan de prono, maar zit al heel lang op Pieter als mol, zeker sinds mijn reservemol Steve er uit is.

Toch vind ik Baha en Lloyd ook niet bepaald onverdacht :') alleen Lloyd heb ik afgeschreven toen hij op het vliegveld met 6k in z'n koffer geen pasvragen kocht. Dat is voor mij nog steeds HET argument dat hij de mol niet is en dat zou me ook heel erg dwars zitten als ie wel de mol blijkt te zijn.
Mee eens, dat was voor mij ook de reden om Lloyd af te strepen.

http://www.wieisdemol.com/demol/index.php?topic=64958.0

Hier heb je nog een mooi overzicht voor alle finalisten per aflevering en opdracht ^O^
mag het weten
pi_179070300
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:30 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nice!
Ik verlies prono’s altijd op de winnaar/verliezer :') meermaals de mol vanaf afl1 goed gehad maar dan toch max 5e geëindigd _O-

Maar in dit geval zou het ook een beetje awkward zijn als ik zelf zou winnen :')
Volgens mijn berekeningen is er een scenario waarin jij de prono zou kunnen winnen :D Dan moet je de winst overigens wel delen met mij :+

Maar goed ik heb voor die berekeningen wel wat aannames moeten doen, dus in feite kan het nog heel anders lopen
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  donderdag 10 mei 2018 @ 20:19:59 #250
403253 Meke
after all this time? always.
pi_179070414
Ik had het ook wel grappig gevonden als er iemand anders dan Pieter de Mol was en ik alsnog had gewonnen omdat Lloyd wel zou winnen en Baha wel zou verliezen :+ Maar dat kan nu niet meer, ik kan niet meer twee goed hebben, wel drie, één of nul ( :'( )
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  PR en moderator donderdag 10 mei 2018 @ 20:24:56 #251
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179070521
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:14 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Volgens mijn berekeningen is er een scenario waarin jij de prono zou kunnen winnen :D Dan moet je de winst overigens wel delen met mij :+

Maar goed ik heb voor die berekeningen wel wat aannames moeten doen, dus in feite kan het nog heel anders lopen
Ja true, met 3 invul-opties heb je alsnog zo veel mogelijkheden.
Maar wel beter, want dan kan jij iig het spel winnen :D Ookal heb jij de NL-versie ook al mja :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179074347
verkeerd topic
pi_179074373
verkeerd topic

--> Pieter is de mol
pi_179076340
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:16 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dit _O_
De mol al weten in afl8 ipv 10 :9
En waarom is dat eigenlijk leuk?
Ik geniet er liever langer van.
Ik vind het allebei goed, maar je kan zo beperkt mol-acties inzien. De hints zitten heel opvallend in de aflevering en als Pieter de Mol is, zag je dat dus heel ruim van tevoren aankomen. Dat zou het voor mij verpesten.
Ja, ik ben de enige die iets meer met de NL versie heeft, maar ja ik wil als kijker gewoon meer puzzelen en dat hoeft bijna niet bij de Vlaamse variant en dan kom ik er niet eens vandaan.

Hoe meer ik te bekijken en puzzelen heb, des te beter.
pi_179078429
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:30 schreef cleany het volgende:

[..]

En waarom is dat eigenlijk leuk?
Ik geniet er liever langer van.
Ik vind het allebei goed, maar je kan zo beperkt mol-acties inzien. De hints zitten heel opvallend in de aflevering en als Pieter de Mol is, zag je dat dus heel ruim van tevoren aankomen. Dat zou het voor mij verpesten.
Ja, ik ben de enige die iets meer met de NL versie heeft, maar ja ik wil als kijker gewoon meer puzzelen en dat hoeft bijna niet bij de Vlaamse variant en dan kom ik er niet eens vandaan.

Hoe meer ik te bekijken en puzzelen heb, des te beter.
Uitmelkaids.

Zo'n aflevering zonder afvallers is altijd een anti-climax.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_179078786
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:30 schreef cleany het volgende:

[..]

En waarom is dat eigenlijk leuk?
Ik geniet er liever langer van.
Ik vind het allebei goed, maar je kan zo beperkt mol-acties inzien. De hints zitten heel opvallend in de aflevering en als Pieter de Mol is, zag je dat dus heel ruim van tevoren aankomen. Dat zou het voor mij verpesten.
Ja, ik ben de enige die iets meer met de NL versie heeft, maar ja ik wil als kijker gewoon meer puzzelen en dat hoeft bijna niet bij de Vlaamse variant en dan kom ik er niet eens vandaan.

Hoe meer ik te bekijken en puzzelen heb, des te beter.
Wat ik vooral positief vind aan de belgische versie is dat de mol al in de 1-na-laatste aflevering bekend wordt en ze vervolgens vrijwel een heel uur besteden aan mollenacties e.d... ipv dat nog ff een half uur lang op te bouwen/rekken.
  zondag 13 mei 2018 @ 14:42:01 #257
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_179132174
Vanavond :P

Poll: Wie is de Mol?
Bahador Sabouri
Lloyd Vermeulen
Pieter Delanoy
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 13 mei 2018 @ 14:45:03 #258
403253 Meke
after all this time? always.
pi_179132245
Ohh ik ben zo benieuwd :D *G* *O*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_179132368
Is er een manier om online direct te kijken trouwens?

Tot nu deed ik op maandag de aflevering downloaden via nieuwsgroepen en dan keken we hem maandagavond, maar ben nu toch wel heel benieuwd :P
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 14:59:52 #260
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179132662
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:49 schreef GereDathan het volgende:
Is er een manier om online direct te kijken trouwens?

Tot nu deed ik op maandag de aflevering downloaden via nieuwsgroepen en dan keken we hem maandagavond, maar ben nu toch wel heel benieuwd :P
Link in de OP, op de website van Vier staat’ie gelijk om 21:15 al online. Geen geoblock vanuit Nederland.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179132833
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:59 schreef Moira. het volgende:

[..]

Link in de OP, op de website van Vier staat’ie gelijk om 21:15 al online. Geen geoblock vanuit Nederland.
Als dat de enige optie is, dan moeten we maar geduld hebben.
pi_179132913
Ik ben onderweg naar Antwerpen om het live mee te maken vanaf half 7 *O*
mag het weten
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 18:19:42 #263
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179137555
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als dat de enige optie is, dan moeten we maar geduld hebben.
Ja ik geloof dat niemand hier het live op Vier meekrijgt aangezien dat alleen in België te ontvangen is, dus hier in ‘t topic is na 22u/22:30 de nabespreking :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 18:20:13 #264
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179137564
quote:
6s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:09 schreef Joosie200 het volgende:
Ik ben onderweg naar Antwerpen om het live mee te maken vanaf half 7 *O*
Niceee _O_

Niet spoilen he :D we moeten hier na 21u nog ff kunnen kijken om het linkje te vinden _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 18:21:40 #265
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179137589
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 23:29 schreef Maartel het volgende:

[..]

Wat ik vooral positief vind aan de belgische versie is dat de mol al in de 1-na-laatste aflevering bekend wordt en ze vervolgens vrijwel een heel uur besteden aan mollenacties e.d... ipv dat nog ff een half uur lang op te bouwen/rekken.
Dit idd _O_ zonder dat de laatste aflevering kijkcijfers verliest (waar ze in NL volgens mij bang voor zijn).
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 18:31:36 #266
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179137749
Nog mensen die de prono nog moeten invullen?
MOL / [DE MOL] FOK! De Mol Prono 2018

Vanavond weten we de winnaar van het bordspel *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179138950
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 18:20 schreef Moira. het volgende:

[..]

Niceee _O_

Niet spoilen he :D we moeten hier na 21u nog ff kunnen kijken om het linkje te vinden _O-
Wat foto's van hier *O*




mag het weten
  zondag 13 mei 2018 @ 20:02:04 #268
403253 Meke
after all this time? always.
pi_179139235
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 19:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wat foto's van hier *O*

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er gaaf uit O+ Have fun! *O*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 20:57:36 #269
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179140557
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 19:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wat foto's van hier *O*

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ooooh heerlijk O+ Geniet ervan :D

Hopelijk nog een kwartiertje voor 'ie online staat :9
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 13 mei 2018 @ 21:18:52 #271
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_179141079
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 21:18:56 #272
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179141085
quote:
Ik ook _O- hij is er nog niet toch?
Durf de site verder niet te laden omdat ze ongetwijfeld de mol gaan profileren :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 21:19:08 #273
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179141089
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179141132
TOT STRAKS!!! KUSJES
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 22:16:27 #275
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179142883
MENSEN _O_ man man man _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 13 mei 2018 @ 22:17:10 #276
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_179142899
Fantastisch _O_ _O_ _O_
Isn't it ironic, don't you think
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 22:17:34 #277
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179142912
Café de Mol staat er nog niet op :'(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179142917
Ah dat einde _O_ Ben erg benieuwd naar volgende week :D
pi_179143035
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 23:29 schreef Maartel het volgende:

[..]

Wat ik vooral positief vind aan de belgische versie is dat de mol al in de 1-na-laatste aflevering bekend wordt en ze vervolgens vrijwel een heel uur besteden aan mollenacties e.d... ipv dat nog ff een half uur lang op te bouwen/rekken.
Sowieso rekken ze amper iets. In de NL versie heb je elke aflevering 15 min voor alleen al het rekken bij de eliminatie :{

Maar dit is veel beter, je beleeft het veel meer mee, en de molacties worden niet afgeraffelt.

Blij dat we voor het eerst een seizoen gekeken hebben! Al zat ik vanaf aflevering 1 fout _O-
  zondag 13 mei 2018 @ 22:32:31 #280
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179143349
Haha toch wel. Heel mooie afsluiting. Je ziet ook duidelijk dat ze vrienden zijn geworden en heel veel plezier hebben. Dat mis je wel in Nederlandse versie, daar komt het wat plichtmatiger over. Heel benieuwd naar zijn streken.
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 22:43:51 #281
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179143614
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Sowieso rekken ze amper iets. In de NL versie heb je elke aflevering 15 min voor alleen al het rekken bij de eliminatie :{

Maar dit is veel beter, je beleeft het veel meer mee, en de molacties worden niet afgeraffelt.

Blij dat we voor het eerst een seizoen gekeken hebben! Al zat ik vanaf aflevering 1 fout _O-
Eens :Y

En dan kun je nu gaan genieten van het bingewatchen van de vorige 2 seizoenen :D

Ik zag dat ze eindelijk de oudere seizoenen nu ook op Vier hebben gezet, maar op die van 2016 lijkt een geoblock te zitten?
https://www.vier.be/video/de-mol/2016
https://www.vier.be/video/de-mol/2017

In ieder geval kun je ze hier ook spoilervrij bingen *O*
Seizoen 4 (2016): http://www.dailymotion.com/playlist/x4thsz
Seizoen 5 (2017): http://www.dailymotion.com/playlist/x4tw06
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 22:44:13 #282
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179143627
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Haha toch wel. Heel mooie afsluiting. Je ziet ook duidelijk dat ze vrienden zijn geworden en heel veel plezier hebben. Dat mis je wel in Nederlandse versie, daar komt het wat plichtmatiger over. Heel benieuwd naar zijn streken.
Ik vond het ook een superleuk finaletrio :D Past goed bij elkaar zo.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179143644
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:43 schreef Moira. het volgende:

[..]

Eens :Y

En dan kun je nu gaan genieten van het bingewatchen van de vorige 2 seizoenen :D

Ik zag dat ze eindelijk de oudere seizoenen nu ook op Vier hebben gezet, maar op die van 2016 lijkt een geoblock te zitten?
https://www.vier.be/video/de-mol/2016
https://www.vier.be/video/de-mol/2017

In ieder geval kun je ze hier ook spoilervrij bingen *O*
Seizoen 4 (2016): http://www.dailymotion.com/playlist/x4thsz
Seizoen 5 (2017): http://www.dailymotion.com/playlist/x4tw06
Ja zag het, thanks voor die extra links!
Had het al overlegd en die gaan we ook even bingen!
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 22:45:22 #284
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179143656
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja zag het, thanks voor die extra links!
Had het al overlegd en die gaan we ook even bingen!
Veel plezier! Ze staan ook in de OP mocht je ze niet meer terug kunnen vinden.
Ik ben vorig jaar begonnen met kijken en heb toen ook gelijk die van 2016 gebinged :P Heerlijke tv!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179143665
Leukste 3 kandidaten in de finale, en de mol al heel lang goed. Wat wil je nog meer. :P
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_179143737
Hoe Baha honderduizend keer "Goed gedaan maat/maatje" per aflevering zegt trouwens :')
werd er inmiddels wel gek van
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 13 mei 2018 @ 22:50:21 #287
403253 Meke
after all this time? always.
pi_179143813
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:44 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik vond het ook een superleuk finaletrio :D Past goed bij elkaar zo.
Ja dat vond ik na de voorstelrondes al :D Of nou, Baha en Lloyd vond ik leuk en een priester als Mol leek me heerlijk *O*

Inderdaad vanaf aflevering 1 dus alles goed, ik heb ook met een beetje buikpijn de uitslag afgewacht vanavond haha. En dit mocht ook wel ter compensatie van WIDM dit jaar, waar ik braaf iedere week invulde en precies 0 punten had :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 13 mei 2018 @ 22:51:40 #288
403253 Meke
after all this time? always.
pi_179143854
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:17 schreef Moira. het volgende:
Café de Mol staat er nog niet op :'(
Is dat wel vanavond? Is immers niet zoveel meer te speculeren :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 13 mei 2018 @ 22:52:58 #289
436222 Japepk
Padvinder
pi_179143895
Topseizoen weer! Leuke opdrachten, leuke kandidaten, leuke finalisten en een leuke Mol! Ik ben wel benieuwd wat hij volgende week allemaal gaat laten zien. Ik vraag me af of er echt grote stunts tussen zitten. Als de relatief grote hints die zijn gevonden van tevoren opgezet waren, dan mogen ze daar volgend jaar wel iets meer mee uitkijken.
't Echte en 't ware!
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 22:53:21 #290
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179143906
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:50 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja dat vond ik na de voorstelrondes al :D Of nou, Baha en Lloyd vond ik leuk en een priester als Mol leek me heerlijk *O*

Inderdaad vanaf aflevering 1 dus alles goed, ik heb ook met een beetje buikpijn de uitslag afgewacht vanavond haha. En dit mocht ook wel ter compensatie van WIDM dit jaar, waar ik braaf iedere week invulde en precies 0 punten had :+
Jeetje _O- Echt van het ene naar het andere uiterste _O-
Check: MOL / [DE MOL] FOK! De Mol Prono 2018 :D *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 22:54:16 #291
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179143926
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:51 schreef Meke het volgende:

[..]

Is dat wel vanavond? Is immers niet zoveel meer te speculeren :+
Ja zeiden ze vorige week, dat vandaag de laatste zou zijn, en het staat ook in de gids: https://www.vier.be/tv-gids

Maar hij is nog niet online iig
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179143970
Ik voel me ineens zo leeg van binnen.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_179144115
Fantastische Mol _O_
pi_179144166
Ik vind t knap hoe die eindcompilatie al meer kippenvel gaf dan de hele finaleafleveringen hier.
Ook weer traantje gelaten op t eind. Ben erg benieuwd naar volgende week!
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 23:12:39 #295
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179144306
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:56 schreef KennyPowers het volgende:
Ik voel me ineens zo leeg van binnen.
We hebben volgende week nog _O_ En Café de Mol O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 13 mei 2018 @ 23:16:06 #296
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_179144357
Is in Café de Mol nu alle molacties?
The more debt, the better
  zondag 13 mei 2018 @ 23:16:50 #297
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_179144369
Heerlijk! O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_179144472
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:16 schreef flyguy het volgende:
Is in Café de Mol nu alle molacties?
Nee dat is volgende week nog een volle aflevering!
(en itt hier echt een vol uur acties en hints, inclusief vaak ook sabotages die mislukten e.d. <3)
pi_179144661
What the hell

Mooie ontknoping. De opdrachten vond ik niet zo heel boeiend maar daar gaat het ook niet meer om in de finale-aflevering.

Ik ben benieuwd of dat 'what the hell' nog een hint is als priester want hij zei het wel heel vaak :P

En volgende week terugblikaflevering :9~
pi_179144784
Hij benoemde ook nog heel erg 'ik heb wel een paar keer moeten vloeken' dus vermoed dat t wel een hint was.. maar hoe?
pi_179144805
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:37 schreef BobW het volgende:
Mooie ontknoping. De opdrachten vond ik niet zo heel boeiend maar daar gaat het ook niet meer om in de finale-aflevering.
Ik heb wel een spectaculaire/bijzondere opdracht gemist in de finale, maar wel een mooie ontknoping inderdaad. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')