abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 april 2018 @ 18:31:45 #101
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178559046
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:29 schreef Krefox het volgende:
Een motoragent die het niet nodig vond dat er aangifte werd gedaan is natuurlijk wel vreemd voor een politieagent.
Da's tegenwoordig eerder beleid dan uitzondering. De criminaliteit daalt dan ook al tijden _O_
  maandag 16 april 2018 @ 18:32:34 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178559060
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:31 schreef hugecooll het volgende:
Da's tegenwoordig eerder beleid dan uitzondering.
Behalve als je ergens 54 rijdt natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 april 2018 @ 18:33:26 #103
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178559085
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Behalve als je ergens 54 rijdt natuurlijk.
Dan ben je inderdaad wel de pineut :T
  Moderator maandag 16 april 2018 @ 19:08:19 #104
236264 crew  capricia
pi_178559950
Maar wat zijn de bijzonderen rechten van dit soort voertuigen dan zonder alarm of zwaailichten aan?
Ambulance
Brandweer
Politie
Definitely not CIA
  maandag 16 april 2018 @ 19:16:05 #105
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178560164
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:30 schreef Drekkoning het volgende:
Als je je emoties zo slecht onder controle hebt dat je ziekenauto’s klem gaat rijden heb je niks in een auto te zoeken.
Dat klem rijden kan net zo goed betekenen, dat de ambulance stilstond en de bestuurder zijn auto er voor zette. Zoals ik al tegen Janneke zei, de feiten zijn erg summier.

quote:
Zo kan ik alles wel wegnuanceren....
Je hebt gelijk, (ver)oordelen zonder feitenkennis is dan inderdaad maar beter....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 april 2018 @ 19:19:53 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178560272
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:29 schreef Krefox het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei, die ambulance reed zonder sirenes en zou goed kunnen dat ze geen voorrang oid hebben verleend waardoor die automobilist kwaad werd en ze vervolgens klemreed.
Dan is het nog steeds verboden om mensen, laat staan hulpverleners, klem te rijden. Waarom zouden ze dan afzien van aangifte?
quote:
[..]

Een motoragent die het niet nodig vond dat er aangifte werd gedaan is natuurlijk wel vreemd voor een politieagent. Zeker als het het belemmeren van hulpdiensten tijdens werk betreft, daar wordt volgens mij een zero-tolerance beleid voor gevoerd.
Omdat het betekent dat zowel de ambulanciers als de agent een paar uur van hun (werk)dag kwijt zijn aan aangifte doen. Ze kunnen die uren vast beter gebruiken.
pi_178562145
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds verboden om mensen, laat staan hulpverleners, klem te rijden.
Waarom zouden ze dan afzien van aangifte?
Omdat ze wellicht zelf een gevaarlijke verkeerssituatie hebben gecreëerd of bijna-ongeluk hebben veroorzaakt wat heeft meegespeeld en (in overleg met de politie) heeft geleid in het uiteindelijk geen aangifte te doen. Het is een domme actie en rechtvaardigt het gedrag van de automobilist niet, maar kan het wel verklaren.

Dat lijkt me aannemelijker dan de versie dat een willekeurige automobilist zomaar (want de reden is immers onbekend) een ambulance op weg naar iemand om medische hulp te bieden de weg blokkeert en daarmee wegkomt. Niet mee naar het bureau, geen boete, geen aangifte. Helemaal niets, alleen omdat er wat papieren ingevuld moeten worden.

quote:
Omdat het betekent dat zowel de ambulanciers als de agent een paar uur van hun (werk)dag kwijt zijn aan aangifte doen. Ze kunnen die uren vast beter gebruiken.
Voor die ambulanciers zal het vast geen dagelijkse kost zijn en voor die agent is het zijn werk. Als hij daar geen zin in heeft moet hij wat anders gaan zoeken. Kiezen om geen aangifte te doen omdat er dan wat papieren ingevuld moeten worden bij een incident waar ze normaliter zero-tolerance beleid voeren, het moet niet gekker worden. _O-
  maandag 16 april 2018 @ 20:24:03 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178562147
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat klem rijden kan net zo goed betekenen, dat de ambulance stilstond en de bestuurder zijn auto er voor zette. Zoals ik al tegen Janneke zei, de feiten zijn erg summier.

[..]

Je hebt gelijk, (ver)oordelen zonder feitenkennis is dan inderdaad maar beter....
Jij verzint er zaken bij, ik ga gewoon uit van wat er naar buiten gebracht is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 april 2018 @ 20:27:33 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178562257
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:08 schreef capricia het volgende:
Maar wat zijn de bijzonderen rechten van dit soort voertuigen dan zonder alarm of zwaailichten aan?
Ambulance
Brandweer
Politie
Politie heeft volledige vrijstelling, ambulance en brandweer wat beperkter: https://www.ifv.nl/kennis(...)-dringende-taken.pdf
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 april 2018 @ 20:35:14 #110
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178562502
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:24 schreef Drekkoning het volgende:

Jij verzint er zaken bij, ik ga gewoon uit van wat er naar buiten gebracht is.
En wat is er dan naar buiten gebracht? Was het een aso? Was het een tokkie? Heeft hij de ambulance klem gereden met 120km/h? Stond de ambulance stil? Was hij gesneden door de ambulance? Heeft de ambulancechauffeur hem de vinger gegeven? Wat? Wat is er naar buiten gebracht?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 april 2018 @ 20:37:10 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178562572
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En wat is er dan naar buiten gebracht? Was het een aso? Was het een tokkie? Heeft hij de ambulance klem gereden met 120km/h? Stond de ambulance stil? Was hij gesneden door de ambulance? Heeft de ambulancechauffeur hem de vinger gegeven? Wat? Wat is er naar buiten gebracht?
Je hebt het artikel toch gelezen? Er is naar buiten gebracht dat hij een ambulance heeft klemgereden.

Dat keur ik af, ongeacht de aanleidingen die jij erbij verzint.

Zelfs al zou de ambulance als een debiel gereden hebben, dan zouden ze alletwee fout zitten. Dat streept niet weg tegen elkaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 april 2018 @ 20:40:44 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178562667
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:37 schreef Drekkoning het volgende:

Je hebt het artikel toch gelezen? Er is naar buiten gebracht dat hij een ambulance heeft klemgereden.
Dus eigenlijk weten we niks. En kan mijn versie zo maar waar zijn.

quote:
Zelfs al zou de ambulance als een debiel gereden hebben, dan zouden ze alletwee fout zitten. Dat streept niet weg tegen elkaar.
Maar toch heeft de politie hem laten gaan. Alleen 'streng toegesproken'. Misschien was er toch iets 'weg te strepen'?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178562748
De zwaailichten zitten er niet voor niets op. Heb vaker meegemaakt dat ik een ongeval met een politieauto ternauwernood kan voorkomen. Komen ze zonder zwaailicht en sirene aanstormen over de busbaan.

<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  maandag 16 april 2018 @ 20:47:48 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178562913
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus eigenlijk weten we niks. En kan mijn versie zo maar waar zijn.

[..]

Maar toch heeft de politie hem laten gaan. Alleen 'streng toegesproken'. Misschien was er toch iets 'weg te strepen'?
Nee, we weten wat er in het artikel staat. En daaruit blijkt alleen dat de klemrijder fout zat. En ook dat de ambulancemedewerkers geen zin hadden in papierwerk, hetgeen ik jammer vind. Nergens blijkt uit dat er iets is weggestreept.

De rest komt uit jouw duim of is pure speculatie.

Daarbij blijf ik van mening dat uit wraak iemand klemrijden ook hartstikke fout is. Die mening delen wij blijkbaar niet (in dezelfde mate).

[ Bericht 1% gewijzigd door Drekkoning op 16-04-2018 20:50:35 (Lekkere grammatica...) ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 april 2018 @ 20:54:34 #115
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178563114
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:47 schreef Drekkoning het volgende:


De rest komt uit jouw duim of is pure speculatie.
Alles is pure speculatie, behalve 1 ding: er is niet eens een bekeuring uitgedeeld. Dus hoe 'fout' was de automobilist nou eigenlijk?

Jij wilt blijkbaar graag dat hij heel 'fout' was, maar het (summiere) verhaal wijst daar niet op.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 april 2018 @ 21:03:03 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178563404
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alles is pure speculatie, behalve 1 ding: er is niet eens een bekeuring uitgedeeld. Dus hoe 'fout' was de automobilist nou eigenlijk?

Jij wilt blijkbaar graag dat hij heel 'fout' was, maar het (summiere) verhaal wijst daar niet op.
Het is speculatie dat hij een ambulance klemreed?

Ik wil niet dat hij fout is, hij is fout. Want hij reed een ambulance klem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178564266
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:30 schreef Drekkoning het volgende:
Als je je emoties zo slecht onder controle hebt dat je ziekenauto’s klem gaat rijden heb je niks in een auto te zoeken.
Eens.
  maandag 16 april 2018 @ 21:45:03 #118
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178564919
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 21:03 schreef Drekkoning het volgende:

Het is speculatie dat hij een ambulance klem reed?
Nee. Maar jij en ik weten niet wat dat klemrijden betekent. Dat is iets wat jij zelf invult. En ik vul iets anders in.

Wat we zeker weten is dat de politie hem heeft laten gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178565258
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee. Maar jij en ik weten niet wat dat klemrijden betekent. Dat is iets wat jij zelf invult. En ik vul iets anders in.

Wat we zeker weten is dat de politie hem heeft laten gaan.
Dit inderdaad. En dat de ambulance zonder signaleringen reed. En dus geen voorrangsvoertuig was die op weg was naar een levensbedreigende situatie.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  maandag 16 april 2018 @ 22:01:46 #120
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178565491
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee. Maar jij en ik weten niet wat dat klemrijden betekent. Dat is iets wat jij zelf invult. En ik vul iets anders in.

Wat we zeker weten is dat de politie hem heeft laten gaan.
Klemrijden betekent volgens mij dat je met je auto iemand de doorgang belemmert. Wat vul jij daar in dan?

Dat laatste klopt. Betekent niet dat ik het klemrijden daarom goed vindt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 april 2018 @ 22:10:18 #121
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_178565707
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:47 schreef nanuk het volgende:
Met alleen optisch snap je inderdaad dat ie serieus haast heeft. Als ie een taxirit moet uitvoeren zonder haast dan zie ik geen reden om me in bochten te wringen om hem/haar voor te laten gaan.

Ik neem aan dat ze nu ook de lichtsignalen achterwege laten om pottenkijkers niet op een idee te brengen. Maar hierdoor wordt het leven wel steeds ingewikkelder.
Misschien is het handig om ze de kans te geven om zo snel mogelijk de taxirit af te ronden, zodat ze weer beschikbaar zijn voor een spoedgeval?
Non possumus non loqui
pi_178565844
We weten de toedracht niet.

Ik vlak het rij en weg gedrag van hulp verleners in ieder geval niet uit.
Werk in een ziekenhuis, en wat de ambulance chauffeurs soms flikken op de weg... niet normaal.

Ben laatst ook bijna aangereden door een zwarte Volkswagen die door rood reed.
Bevoordeeld dat ik ben dacht ik aan een Mocrootje dus ik stak op de rotonde erop ff mijn middelvinger omhoog.
Kreeg ik het signaal: “Stop Politie / Volgen” ineens. Ik dus stoppen en die kerel stapt uit en gaf mij een preek dat hij in een voorrangs voertuig reed en dat hij onderweg was naar een melding in een Tokkie buurt ofzo.
Toen ik hem erop wees dat hij dan optische en akoestische signalen moest voeren kreeg ik een nog grotere bek. Deze waren niet nodig zei hij, ik moest maar beter uit mijn doppen kijken.

Had mijn iPhone al in de aanslag om hem te filmen en toen zei hij ‘ie het nu bij een waarschuwing liet.

[ Bericht 4% gewijzigd door CoExist op 16-04-2018 22:21:41 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 16 april 2018 @ 22:21:02 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178565964
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 22:16 schreef CoExist het volgende:
We weten de toedracht niet.

Ik vlak het rij en weg gedrag van hulp verleners in ieder geval niet uit.
Werk in een ziekenhuis, en wat de ambulance chauffeurs soms flikken op de weg... niet normaal.

Ben laatst ook bijna aangereden door een zwarte Volkswagen die door rood reed.
Bevoordeeld dat ik ben dacht ik aan een Mocrootje dus ik stak op de rotonde erop ff mijn middelvinger omhoog.
Kreeg ik het signaal: “Stop Politie / Volgen” ineens. Ik dus stoppen en die kerel stapt uit en gaf mij een preek dat hij in een voorrangs voertuig reed en dat hij onderweg was naar een melding in een Tokkie buurt ofzo.
Optische en akoestische signalen waren niet nodig zei hij, ik moest maar beter uit mijn doppen kijken.

Had mijn iPhone al in de aanslag om hem te filmen en toen zei hij dat ‘ie het nu bij een waarschuwing liet.
Dat is ook een harde leugen van hem... het is pas een voorrangsvoertuig als hij signalen voert.

Maar hij heeft wel altijd vrijstelling van de WVW en mag dus ook zonder signalen gewoon door rood rijden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 16 april 2018 @ 22:29:28 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178566157
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 22:10 schreef Knip het volgende:

[..]

Misschien is het handig om ze de kans te geven om zo snel mogelijk de taxirit af te ronden, zodat ze weer beschikbaar zijn voor een spoedgeval?
Tja dat kan, maar als ik een ambulance zonder signalen zie ga ik niet automatisch aan de kant.
En ze moeten dan ook niet gaan zitten drukken. Als je zoveel haast hebt dat mensen aan de kant moeten dan zou je gewoon signalen moeten gebruiken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178566216
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 22:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is ook een harde leugen van hem... het is pas een voorrangsvoertuig als hij signalen voert.

Maar hij heeft wel altijd vrijstelling van de WVW en mag dus ook zonder signalen gewoon door rood rijden.
Je hebt gelijk... en de Plisie ook.
Maar zie het vet gedrukte.

Ik werd (op mijn motor) echt bijna dood gereden op die kruising. En hij was zeker nog 4km verwijderd van de plek waar die naar toe moest, dus een rood/blauw lichtsignaal had gekund.

quote:
Waarom mag de politie wel door rood rijden?

Laatste update:
01-10-2014 | 11:36
Noord-Holland - Bij de politie komen via social media vaak vragen binnen over wat bestuurders van politieauto’s nu wel en niet in het verkeer mogen. Daar blijkt veel onduidelijkheid over te zijn.

De politie heeft een wettelijke vrijstelling gekregen om van de algemene verkeersregels af te wijken, als dit nodig is voor het werk. In de vrijstelling staat dat de ambtenaar van politie vrijstelling heeft van de bepalingen in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990. Dat betekent dus dat politieauto’s, ook zonder optische- en geluidssignalen, bijvoorbeeld de maximum snelheid mogen overtreden, door rood licht mogen rijden, over de vluchtstrook of busbaan kunnen rijden of op het trottoir mogen parkeren. Dit geldt dus voor alle politievoertuigen, zowel opvallend als onopvallende voertuigen. Er zijn wel twee voorwaarden aan deze vrijstelling gebonden; ten eerste mag de bestuurder van de politieauto de verkeersveiligheid niet in gevaar brengen en ten tweede moet het nodig zijn voor het uitvoeren van politiewerk.

Via onderstaande link kunt u op www.politie.nl alles nog eens rustig terug lezen en andere wetenswaardigheden over de bevoegdheden van de politie lezen.

http://www.politie.nl/ond(...)g-van-verkeersregels
Bron: https://www.politie.nl/ni(...)oor-rood-rijden.html
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_178566273
Ga maar lekker met de bus.
Rijontzegging levenslang voor dit soort types
pi_178566310
Kijk mij ik heb mijn emoties niet onder controle! Nu ga ik andere mensen daarmee lastigvallen!
Ga lekker in de ballenbak hangen maar niet op de openbare weg deelnemen aan het verkeer, jeez.
pi_178567219
Sommige mensen :')

Volgende keer als wegmisbruiker zelf hulp nodig heeft gewoon niet op komen dagen als ambulance ^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 17 april 2018 @ 08:23:06 #129
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_178570366
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 22:16 schreef CoExist het volgende:
Toen ik hem erop wees dat hij dan optische en akoestische signalen moest voeren kreeg ik een nog grotere bek. Deze waren niet nodig zei hij, ik moest maar beter uit mijn doppen kijken.
De arrogantie. je beetje afbluffen met een grote bek....
pi_178571050
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 22:10 schreef Knip het volgende:

[..]

Misschien is het handig om ze de kans te geven om zo snel mogelijk de taxirit af te ronden, zodat ze weer beschikbaar zijn voor een spoedgeval?
Nee, er staat voor spoedgevallen een andere ambulance klaar. Ik ben zelf wel eens met een ambulance ruim 500 km vervoert. Dat is dan ook gewoon een taxirit die de dag ervoor ingepland is. Dat heeft werkelijk niets met spoed te maken behalve dan dat ze weten waar geflits word en ze dus toch veel te hard rijden.
  dinsdag 17 april 2018 @ 09:36:30 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178571311
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 14:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik denk dat als je iedere ambulance die ook maar het kleinste beetje haast heeft met akoestische signalen laat rijden het op zijn zachtst gezegd nog wel eens drukke boel kan worden. Geef het een week en dan zijn mensen die constante takkeherrie zo zat dat ze smeken om weer terug te gaan naar de oude situatie.
Dit.

Aan de andere kant zouden ze in dit soort situaties niet eerst toestemming van de centrale moeten hebben om signalen te voeren, bij dit soort figuren moet je gelijk alles aan mogen zetten als je onderweg bent naar een oproep, ook als het geen A1 oproep is.

Verder snap ik niet dat je kennelijk iemand kunt klemrijden en er dan met een "stevig gesprek" van af komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178572590
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:48 schreef nanuk het volgende:
Als een ambulance niet optische EN akoestische signalen voert is het een gewone verkeersdeelnemer net als jij en ik. Soms is het best irritant dat ze dan toch kennelijk haast hebben.
bovenstaande is is onjuist. een ambulance zonder akoestische signalen is ook een voorrangsvoertuig. je kunt je voorstellen dat je als omwonende snachts niet wakker wilt liggen bij elke ambulance door je straat.
zelfde geld voor politie/brandweer. een politieauto zal in de regel bij een inbraak nooit met akoestische signalen rijden, om de inbreker op heterdaad te kunnen treffen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:58:04 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178572717
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:52 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

bovenstaande is is onjuist. een ambulance zonder akoestische signalen is ook een voorrangsvoertuig. je kunt je voorstellen dat je als omwonende snachts niet wakker wilt liggen bij elke ambulance door je straat.
zelfde geld voor politie/brandweer. een politieauto zal in de regel bij een inbraak nooit met akoestische signalen rijden, om de inbreker op heterdaad te kunnen treffen.
Ik heb jarenlang op een van de routes naar het ziekenhuis gewoond, op zo'n 150 meter van het ziekenhuis en je bent idd vrij dankbaar dat niet iedere ambulance met signalen rijdt, zeker niet als het vanwege de verkeersomstandigheden niet nodig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178572746
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:52 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

bovenstaande is is onjuist. een ambulance zonder akoestische signalen is ook een voorrangsvoertuig. je kunt je voorstellen dat je als omwonende snachts niet wakker wilt liggen bij elke ambulance door je straat.
zelfde geld voor politie/brandweer. een politieauto zal in de regel bij een inbraak nooit met akoestische signalen rijden, om de inbreker op heterdaad te kunnen treffen.
Lees het topic eens door zou ik zeggen. Er staat ergens een linkje naar de wetgeving.

Formeel is een voorangsvoertuig het alleen met beide signalen aan. In dee praktijk wordt er vaak gereden met alleen optische signalen en iedereen snapt wel waarom en ook zal iedereen het respecteren maar bij een aanrijding in die situatie is het voor de verzekering geen voorrangsvoertuig op dat moment. Vandaar dat ook vaak voor een kruising heel kort even de toeters aan gaan. (Ooit heb ik het diploma brandweerchauffeur gehaald).
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:10:16 #135
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178572917
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:52 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

bovenstaande is is onjuist. een ambulance zonder akoestische signalen is ook een voorrangsvoertuig. je kunt je voorstellen dat je als omwonende snachts niet wakker wilt liggen bij elke ambulance door je straat.
zelfde geld voor politie/brandweer. een politieauto zal in de regel bij een inbraak nooit met akoestische signalen rijden, om de inbreker op heterdaad te kunnen treffen.
Nope. Politie / brandweer / ambulance zijn enkel een voorrangsvoertuig als ze biede signalen voeren.
Wel is het zo dat de politie ook zonder voorrangsvoertuig te zijn zich niet aan de WVW hoeft te houden.
Voor brandweer en ambulance geldt dat ook, maar in mindere mate. Zo mag de brandweer of ambulance niet door rood rijden zonder voorrangsvoertuig te zijn, maar de politie mag dat dan weer wel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178652126
Er zijn juridisch geen stappen mogelijk jegens iemand die hulpverleners gaat klemrijden?

Bijzonder. Heel bijzonder.
  zaterdag 21 april 2018 @ 09:29:31 #137
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178652287
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:13 schreef Rangono het volgende:
Er zijn juridisch geen stappen mogelijk jegens iemand die hulpverleners gaat klemrijden?

Bijzonder. Heel bijzonder.
Mijn onderbuik zegt dat het een collega of politicus is of iets dergelijks.
And so is the past
pi_178652304
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Mijn onderbuik zegt dat het een collega of politicus is of iets dergelijks.
Zo alu-hoedje hoef je in een land als Nederland echt niet te gaan, hoor. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld waarin wij zonder schaamte tonen hoe klein ons piemeltje is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')