abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 april 2018 @ 10:31:03 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178547988
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:29 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

En ik zie niet genoeg informatie in dit artikel om te concluderen dat het goed is wat deze persoon doet.
Mooi dan zijn we het eens.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 april 2018 @ 10:40:01 #27
163650 Greys
pi_178548095
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh hoeft niet per se op jou of de mensen in dit topic van toepassing te zijn maar er is een groeiende mentaliteit in de wereld dat elke vorm van nuance toegepast op mensen die buiten de norm vallen een vorm van "victim blaming" of gender-normative is.

Het eerste waar ik aan dacht was "dat zal die ex niet zomaar voor de lol doen". De meeste mensen die fan zijn van Conchita zullen vrij verregaand begrip en sympathie hebben voor en de gay scene en mensen met HIV. Iemand "outen" voor zijn/haar HIV status staat dus garant voor sociale veroordeling. Dat doe je dus niet zo eventjes om iemand te kakken te zetten vooral gezien je meer negatieve aandacht naar jezelf trekt dan naar de persoon die je aanvalt.

Zou best kunnen dat die ex een klootzak is maar ik zie in dit artikel niet genoeg informatie om dat oordeel te kunnen vellen.
Je hoort het verhaal hier inderdaad van één kant. Heb je gewoon gelijk in. Dus dit soort normaal verwoorde meningen zijn wmb hier in elk geval niet 'verboden'. ;)

Het gevoel gedwongen te worden je medische status te outen lijkt me persoonlijk gruwelijk. Dat sowieso. Maar de aanloop/reden ertoe weten we inderdaad niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178548614
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Als jij weet dat iemand met HIV willens en wetens seks aan het hebben is met allerhande mensen die niet wat deze HIV status afweten. Met dubieuze trackrecord aan veiligheid... zie jij het dan niet als taak om dat gedrag tot de orde te roepen?
onveilige sex hebben terwijl je weet dat je HIV hebt is gewoon een strafdaad...
in Oostenrijk (waar deze artiest vandaan komt) heft men daartoe zelfs al in 1993 een specifieke AIDS-wetgeving aangenomen:
https://de.wikipedia.org/wiki/Schuldhafte_Infektion_mit_HIV#Österreichisches_AIDS-Gesetz_von_1993

bv een andere zangeres, Nadja Benaissa van 'No Angels'
die in 2008 Duitsland op het ESF vertegenwoordigden, is daarvoor veroordeeld, ze had onbeschermde sex met personen terwijl ze wist dat ze HIV had
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7998981.stm

het is dus totaal nutteloos om de publiciteit te gaan opzoeken om publiek bekend te maken dat een bepaalde artiest HIV zou zijn....
Als iemand kennis heeft dat deze persoon onbeschermde sex heeft is dat een strafdaad en moet je gewoon aangifte doen, maar is naming-and-shaming verder nutteloos en onzinnig
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 16 april 2018 @ 11:17:06 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548715
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

onveilige sex hebben terwijl je weet dat je HIV hebt is gewoon een strafdaad...

in Oostenrijk (waar deze artiest vandaan komt) heft men daartoe zelfs al in 1993 een specifieke AIDS-wetgeving aangenomen:
https://de.wikipedia.org/wiki/Schuldhafte_Infektion_mit_HIV#Österreichisches_AIDS-Gesetz_von_1993

bv een andere zangeres, Nadja Benaissa van 'No Angels'
die in 2008 Duitsland op het ESF vertegenwoordigden, is daarvoor veroordeeld, ze had onbeschermde sex met personen terwijl ze wist dat ze HIV had
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7998981.stm

het is dus totaal nutteloos om de publiciteit te gaan opzoeken om publiek bekend te maken dat een bepaalde artiest HIV zou zijn....
Als iemand kennis heeft dat deze persoon onbeschermde sex heeft is dat een strafdaad en moet je gewoon aangifte doen, maar is naming-and-shaming verder nutteloos en onzinnig
Denk jij dat een hoop homoseksuele mannen die seksueel actief zijn hun HIV besmetting kunnen herleiden tot een bepaald persoon? Een groot deel van de homoseksuele gemeenschap geniet gewoon lekker van meerdere partners per maand, he. En god bless them. Prima. Wou dat hetero's het zo makkelijk hadden daar niet van. Maar dat veroorzaakt wel een situatie waarin je gewoon niet per se weet wie wat waar en waarom en hoe.

Dat iets strafbaar is betekent niet dat het makkelijk is om een dader aan te wijzen. Als jij je HIV besmetting een geheimpje wil houden dan kan dat gewoon prima.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178548837
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 11:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Denk jij dat een hoop homoseksuele mannen die seksueel actief zijn hun HIV besmetting kunnen herleiden tot een bepaald persoon?
Wat heeft dit met homoseksueel zijn te maken?

Het voorbeeld wat ik gaf was een heteroseksuele vrouw, die ook artieste was en opgetreden heeft bij het ESF...

Punt wat ik gewoon stel is dat het totale onzin is aan publieke naming-and-shaming te gaan doen....
Enkel omdat een persoone en ziekte heeft (en al helemaal niet gebaseerd op een bepaalde seksuele voorkeur)

Als iemand kennis heeft dat een bepaald persoon die HIV heeft aan onbeschermde seks doet moet hij aangifte doen,
Dat is dan namelijk een strafdaad.

Maar het is totale onzin om al voorheen te denken dat deze privepersonen die ook gewoon recht op bescherming van hun persoonlijke levenssfeer hebben, net als ieder ander mens op voorhaand publiekelijk aan de schandpaal genageld moeten worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 16 april 2018 @ 11:23:32 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548865
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat heeft dit met homoseksueel zijn te maken?

Het voorbeeld wat ik gaf was een heteroseksuele vrouw, die ook artieste was en opgetreden heeft bij het ESF...

Punt wat ik gewoon stel is dat het totale onzin is aan naming-and-shaming te doen....

Als iemand kennis heeft dat een bepaald persoon die HIV heeft aan onbeschermde seks doet moet hij aangifte doen,
Maar het is totale onzin om al voorheen te denken dat deze privepersonen die ook gewoon recht op bescherming van hun persoonlijke levenssfeer hebben, net als ieder ander mens op voorhaand publiekelijk aan de schandpaal genageld moeten worden
De politie doet pas wat als ze bewijs hebben. Sterker nog.. de politie doet zelfs dan vaak niks. Ik kan me voorstellen dat dit in zo'n geval (en ik zeg niet dat dat het geval is maar wellicht) de enige recourse was om het te stoppen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178548895
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 11:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De politie doet pas als ze bewijs hebben.
Ja en?
Dat is maar goed ook, mensen niet te verordelen voordat een strafdaad ook bewezen kan worden.

Dat lijkt me ook een essentieel lmensenrecht, net zoals bv het recht op privacy, waaronder valt dat men medische gegevens van personen niet zomaar mag vrijgeven of vrijgeven oor een roddelcircuit.
Ook bekende persoonlijkheden hun medische gegevens zijn daarvan niet vrijgesteld..
deze hebben ook recht op bescherming daarvan.

ben je ervoor mensen gewoon bj voorbaat kapot te maken enkel omdat ze HIV hebben en je dus op voorhand al denkt zeker te weten dat ze _dus_ onbeschermde sex gaan hebben?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 16 april 2018 @ 11:28:13 #33
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178548988
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 06:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan hoe ze met die kennis in het leven staat.

Als er door deze openbaring volgende week een rij mensen een HIV-test aanvragen, omdat Conchita ze onbeschermde seks met haar hem heeft laten hebben, dan vind ik dit een volkomen terechte stap van die ex.
Eens: er zijn genoeg mensen die net als hij onbeschermde seks hebben en niet vertellen dat ze HIV-positief zijn. Goede actie dus.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 16 april 2018 @ 11:29:11 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178549012
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja en?
Dat is maar goed ook, mensen niet te verordelen voordat een strafdaad ook bewezen kan worden.
Klopt ja. Heel goed. Dus de politie is dan nutteloos want die gaan niet af op geruchten. En terecht.

quote:
Dat lijkt me ook een essentieel lmensenrecht, net zoals bv het recht op privacy, waaronder valt dat men medische gegevens van personen niet zomaar mag vrijgeven of vrijgeven oor een roddelcircuit.
Ook bekende persoonlijkheden hun medische gegevens zijn daarvan niet vrijgesteld..
deze hebben ook recht op bescherming daarvan.

ben je ervoor mensen gewoon bj voorbaat kapot te maken enkel omdat ze HIV hebben en je dus op voorhand al denkt zeker te weten dat ze _dus_ onbeschermde sex gaan hebben?

Daar is smaad en laster wetgeving voor. Maar in dit geval is het gewoon waar wat er geroepen wordt dus dan is het gewoon dikke pech voor Conchita. Vrijheid van expressie geldt dan gewoon.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 april 2018 @ 11:30:34 #35
163650 Greys
pi_178549050
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:28 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Eens: er zijn genoeg mensen die net als hij onbeschermde seks hebben en niet vertellen dat ze HIV-positief zijn. Goede actie dus.
'net als hij' zeg je. Jij weet zeker dat ie onbeschermde seks heeft? Hoe dan? :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 april 2018 @ 11:31:28 #36
163650 Greys
pi_178549080
Vraag tussendoor, zien jullie de screenshots van Instagram in de OP nog? :@ Ik niet meer namelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 16 april 2018 @ 11:32:52 #37
474113 hodlwave
HODL fanaat
pi_178549112
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:31 schreef Greys het volgende:
Vraag tussendoor, zien jullie de screenshots van Instagram in de OP nog? :@ Ik niet meer namelijk.
Geen snor te zien hier.
  maandag 16 april 2018 @ 11:34:54 #38
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178549160
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:30 schreef Greys het volgende:

[..]

'net als hij' zeg je. Jij weet zeker dat ie onbeschermde seks heeft? Hoe dan? :D
Hij heeft toch HIV? Ohnee wacht, gekregen door een bloedtransfusie natuurlijk :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 16 april 2018 @ 11:35:11 #39
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178549169
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:31 schreef Greys het volgende:
Vraag tussendoor, zien jullie de screenshots van Instagram in de OP nog? :@ Ik niet meer namelijk.
Gelukkig niet.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 april 2018 @ 11:35:16 #40
163650 Greys
pi_178549172
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:32 schreef hodlwave het volgende:

[..]

Geen snor te zien hier.
Hm.. Imgur bokt. Overal zijn foto's weg. Shit. Bedankt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 april 2018 @ 11:44:05 #41
163650 Greys
pi_178549365
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:34 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Hij heeft toch HIV? Ohnee wacht, gekregen door een bloedtransfusie natuurlijk :')
Zegt toch niks over of ie sinds hij de diagnose heeft dat nog steeds doet? Volgens z'n Insta weten familie, vrienden etc het al jaren. En gaat het verder alleen degenen aan met wie hij evt seks heeft. Lijkt mij ook genoeg.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_178549387
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 11:29 schreef SpecialK het volgende:

Daar is smaad en laster wetgeving voor. Maar in dit geval is het gewoon waar wat er geroepen wordt dus dan is het gewoon dikke pech voor Conchita. Vrijheid van expressie geldt dan gewoon.
beetje raar om de zaken om te gaan keren en te gaan stellen dat het opeens prima zou zijn omdat die persoon er best tegen kan klagen.

Overigens zou een rechtzaak wegens Smaad prima kunnen als iemand anders deze berichten verspreid om iemands publieke aanzien aan te tasten....
daartoe maakt het niet uit of die persoon ook daadwerkelijk of niet HIV heeft; De vraag of een bericht waar zou zijn, staat los van bv de vraag of iemand Smaad (aantasting van iemand publiekelijk aanzien) bedrijft.

Wat hierbij hooguit dat verhindert is dat deze artiest het zelf verkiest nu zelf dit bericht te openbaren, en dus geen derde aangeklaagd kan worden,.
Zolang een artiest echter geen melding wenst te doen over zijn/haar medische status, heeft deze het grootste recht dartoe.

Het verspreiden van iemands private medische gegevens zonder diens toestemming kan ook zer wel strafbaar zijn, ook als die gegevens correct zijn (mogelijk juist als dat het geval is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178549503
waarom praten ze over 'zij' en 'haar' als het gewoon een gast in vrouwenkleding is? :?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator maandag 16 april 2018 @ 11:51:45 #44
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_178549573
Lekker dan, je medische situatie houdt je toch liever privé.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 16 april 2018 @ 11:55:47 #45
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178549668
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:48 schreef Leipo666 het volgende:
waarom praten ze over 'zij' en 'haar' als het gewoon een gast in vrouwenkleding is? :?
Dit dus.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 april 2018 @ 11:57:50 #46
163650 Greys
pi_178549711
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:48 schreef Leipo666 het volgende:
waarom praten ze over 'zij' en 'haar' als het gewoon een gast in vrouwenkleding is? :?
Da's toch niet zo erg. Hij treedt al jaren op als Conchita en dat is een zij en daarmee is hij vooral bekend geworden en werd hij voornamelijk zij genoemd als het om Conchita ging. Ik betrap mezelf erop dat ik ook de ene keer hij zeg en de andere keer zij. :@ Maakt weinig uit voor het nieuws verder denk ik?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')