abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 april 2018 @ 19:09:38 #1
286575 Roces18
Chef de party
pi_178537650
Binnenkort weer een lange reis voor de boeg (25 uur), en ik neem altijd wel eten mee.

Simpele bolletjes met worst en kaas tot een reep chocola.

Ik ben wel eens benieuwd naar wat jullie favoriete snacks zijn voor in het vliegtuig.

- mag niet stinken
- mag niet veel kruimels geven
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_178537696
Pretzels of M&M's

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2018 19:11:47 ]
  zondag 15 april 2018 @ 19:24:30 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_178537996
Niets. Op langere reizen krijg je meer dan genoeg te eten en drinken in het vliegtuig.
En bij korte budgetvluchten ook niets. Als ik naar mijn werk rij (soms langer dan 2 uur) red ik het ook prima zonder proviand.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_178538444
Tot nu toe heb ik alleen betrekkelijk korte vluchten gemaakt (1 tot 3,5 uur), en heb dan ook niet veel gegeten op het vliegtuig, alleen wat snacks gekocht op het vliegtuig zelf.

Trouwens:

quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:09 schreef Roces18 het volgende:
Binnenkort weer een lange reis voor de boeg (25 uur), en ik neem altijd wel eten mee.

Simpele bolletjes met worst en kaas tot een reep chocola.

Ik ben wel eens benieuwd naar wat jullie favoriete snacks zijn voor in het vliegtuig.

- mag niet stinken
- mag niet veel kruimels geven
Waar koop je die bolletjes worst en kaas en die chocola dan? Het is toch al velen jaren zo dat je in je handbagage slechts een zeer beperkte hoeveelheid vloeistoffen en gels, waaronder ook kneedbare dingen als kaas en chocola vallen, mag meenemen in je handbagage? Of koop je die op de luchthaven zelf, voorbij de controle?
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_178538463
Kaas en chocolade vallen natuurlijk niet onder de regels voor vloeistoffen..
pi_178538500
Maar ik heb eigenlijk nooit de behoefte om snacks mee te nemen speciaal voor de vlucht. Waarom zou ik?
pi_178538508
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:45 schreef heite het volgende:
Kaas en chocolade vallen natuurlijk niet onder de regels voor vloeistoffen..
Hoezo? https://www.brusselsairpo(...)ity/in-de-handbagage

quote:
Wat zijn ‘vloeistoffen en gels’?
Water en andere dranken, soep, siroop, …
Verzorgingsartikelen: contactlensvloeistof, crèmes, lotions en oliën, shampoo, parfums, scheerschuim, haarlak, haar- en douchegels, tandpasta, mascara, lippenstift, lipgloss, deodorants, …
Etenswaren zoals lopende kazen, chocopasta, jam, yoghurt, pindakaas,
Medische producten zoals hoestsiroop, …
Vloeibare-vaste mengsels zoals etenswaren in sauzen, …
Vloeistoffen onder druk zoals deodorants, haarlak, …
Sprays zoals eau de toilette, …
Gels zoals haargel, gel in koelelementen, …
Pasta’s zoals chocopasta, pindaboter, tandpasta, …
Alle andere producten met een gelijkaardige consistentie.
Zijn de regels in Nederland misschien anders?
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
  † In Memoriam † zondag 15 april 2018 @ 19:47:50 #8
230491 Zith
pls tip
pi_178538531
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:46 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Hoezo? https://www.brusselsairpo(...)ity/in-de-handbagage

[..]

Zijn de regels in Nederland misschien anders?
Ik zie daar geen kaas en chocolade staan.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_178538575
Ik lees daar nergens dat een plakje kaas op een broodje of een reep chocolade onder die regels vallen.

Als je een potje smeerkaas of chocopasta meeneemt is dat natuurlijk weer een ander verhaal, en zul je inderdaad het risico hebben dat het weggegooid wordt.
pi_178538580
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 19:47 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik zie daar geen kaas en chocolade staan.
Wel "chocopasta", "lopende kazen" en "pindakaas", wat weliswaar niet helemaal hetzelfde is. Er zijn natuurlijk wel verschillende soorten kaas en chocolade, de ene is wat vaster dan de andere.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
  zondag 15 april 2018 @ 19:51:52 #11
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178538613
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:43 schreef Wandeling het volgende:
Tot nu toe heb ik alleen betrekkelijk korte vluchten gemaakt (1 tot 3,5 uur), en heb dan ook niet veel gegeten op het vliegtuig, alleen wat snacks gekocht op het vliegtuig zelf.

Trouwens:

[..]

Waar koop je die bolletjes worst en kaas en die chocola dan? Het is toch al velen jaren zo dat je in je handbagage slechts een zeer beperkte hoeveelheid vloeistoffen en gels, waaronder ook kneedbare dingen als kaas en chocola vallen, mag meenemen in je handbagage? Of koop je die op de luchthaven zelf, voorbij de controle?
Als je naast je ticket in het vliegtuig zelf ook shit zelf moet kopen is het wel een erg skeer maatschappij. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178538674
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:51 schreef _--_ het volgende:

[..]

Als je naast je ticket in het vliegtuig zelf ook shit zelf moet kopen is het wel een erg skeer maatschappij. :')
Nog nooit gehoord van budgetmaatschappijen? Welkom in 2018!
  zondag 15 april 2018 @ 20:19:31 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178539314
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:09 schreef Roces18 het volgende:
Binnenkort weer een lange reis voor de boeg (25 uur), en ik neem altijd wel eten mee.

Simpele bolletjes met worst en kaas tot een reep chocola.

Ik ben wel eens benieuwd naar wat jullie favoriete snacks zijn voor in het vliegtuig.

- mag niet stinken
- mag niet veel kruimels geven
Ik wil nog wel eens een klein zakje chips meenemen bij de verre langere vluchten, althans, vroeger, want tegenwoordig heb ik toegang tot de lounges en aan boord is eigenlijk ook genoeg te krijgen.
Een appel wil ik ook nog wel eens meenemen bij de kortere vluchten binnen Europa, maar dan vooral bij vluchten met low cost maatschappijen.

Bij voorkeur zou ik eigenlijk een flesje drinken mee willen nemen, maar door de vloeistofregels is dat niet mogelijk vanaf thuis. Op een luchthaven is mijn motto dat ik dit alleen koop als het geen belachelijke tarieven zijn, zo is ¤ 3,75 voor een flesje Pepsi of water op Eindhoven Airport dusdanig hoog dat in geen van de 28 vluchten in 2017 iets is gekocht op de luchthaven, niet omdat ik het niet kan missen, zuiver uit principe.
Gelukkig zal het aantal vluchten vanaf Eindhoven in 2018 beperkt zijn tot de 2 die ik gedaan heb en de ene die er nog aan zit te komen.
Er zijn genoeg luchthavens in Europa waar wel normale prijzen zijn voor flesjes water, denk aan Athene met ¤ 0,50, of initiatieven zoals in Dublin of Brussel waar voor ¤ 1,00 dit aangeboden wordt, dat is niet een bodemprijs maar een prima prijs voor een eerste levensbehoefte.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 15 april 2018 @ 20:34:03 #14
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178539668
Van alles. Maar in ieder geval chocola. En kauwgom, want dat verkopen ze nergens.
Protège moi de mes désirs.
pi_178539877
Chocola, gevulde koeken en een zak snoep.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_178539932
Gewoon een leeg flesje meenemen door de douane. Kun je daarna altijd wel vullen bij een kraantje.
  † In Memoriam † zondag 15 april 2018 @ 20:50:42 #17
230491 Zith
pls tip
pi_178540003
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:50 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Wel "chocopasta", "lopende kazen" en "pindakaas", wat weliswaar niet helemaal hetzelfde is. Er zijn natuurlijk wel verschillende soorten kaas en chocolade, de ene is wat vaster dan de andere.
Als je een bolletje kaas meeneemt gaat de douanier echt niet zeuren dat pindakaas van pinda's gemaakt heeft. :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 15 april 2018 @ 22:16:13 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178541901
Dat verbod op vloeistoffen is omdat je met bepaalde vloeistoffen een bom kunt maken. Ik vind het totaal spastisch dat ook dingen als lopende kazen en chocopasta daardoor als gevaarlijk gezien worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178541929
quote:
13s.gif Op zondag 15 april 2018 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat verbod op vloeistoffen is omdat je met bepaalde vloeistoffen een bom kunt maken. Ik vind het totaal spastisch dat ook dingen als lopende kazen en chocopasta daardoor als gevaarlijk gezien worden.
Dit inderdaad.

Chili con carne kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_178542085
Een leeg flesje om na de douane te vullen met kraanwater. Brood en fruit. Verder op verre vluchten kan iets van chips of ander zouts wel lekker zijn of iig als backup bij te hebben.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178542104
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 20:19 schreef ozzietukker het volgende:
Bij voorkeur zou ik eigenlijk een flesje drinken mee willen nemen, maar door de vloeistofregels is dat niet mogelijk vanaf thuis. Op een luchthaven is mijn motto dat ik dit alleen koop als het geen belachelijke tarieven zijn, zo is ¤ 3,75 voor een flesje Pepsi of water op Eindhoven Airport dusdanig hoog dat in geen van de 28 vluchten in 2017 iets is gekocht op de luchthaven, niet omdat ik het niet kan missen, zuiver uit principe.
Gelukkig zal het aantal vluchten vanaf Eindhoven in 2018 beperkt zijn tot de 2 die ik gedaan heb en de ene die er nog aan zit te komen.
Er zijn genoeg luchthavens in Europa waar wel normale prijzen zijn voor flesjes water, denk aan Athene met ¤ 0,50, of initiatieven zoals in Dublin of Brussel waar voor ¤ 1,00 dit aangeboden wordt, dat is niet een bodemprijs maar een prima prijs voor een eerste levensbehoefte.
In Eindhoven vloeit het Brabants Water rijkelijk uit de kraan waar je liters gratis van kan pakken. Dus de klacht ligt deels aan jezelf.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178542144
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 20:19 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik wil nog wel eens een klein zakje chips meenemen bij de verre langere vluchten, althans, vroeger, want tegenwoordig heb ik toegang tot de lounges en aan boord is eigenlijk ook genoeg te krijgen.
Een appel wil ik ook nog wel eens meenemen bij de kortere vluchten binnen Europa, maar dan vooral bij vluchten met low cost maatschappijen.

Bij voorkeur zou ik eigenlijk een flesje drinken mee willen nemen, maar door de vloeistofregels is dat niet mogelijk vanaf thuis. Op een luchthaven is mijn motto dat ik dit alleen koop als het geen belachelijke tarieven zijn, zo is ¤ 3,75 voor een flesje Pepsi of water op Eindhoven Airport dusdanig hoog dat in geen van de 28 vluchten in 2017 iets is gekocht op de luchthaven, niet omdat ik het niet kan missen, zuiver uit principe.
Gelukkig zal het aantal vluchten vanaf Eindhoven in 2018 beperkt zijn tot de 2 die ik gedaan heb en de ene die er nog aan zit te komen.
Er zijn genoeg luchthavens in Europa waar wel normale prijzen zijn voor flesjes water, denk aan Athene met ¤ 0,50, of initiatieven zoals in Dublin of Brussel waar voor ¤ 1,00 dit aangeboden wordt, dat is niet een bodemprijs maar een prima prijs voor een eerste levensbehoefte.

28 keer vliegen in 1 jaar :') moest dat voor je werk?
pi_178542172
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 22:28 schreef ITrade het volgende:

[..]

In Eindhoven vloeit het Brabants Water rijkelijk uit de kraan waar je liters gratis van kan pakken. Dus de klacht ligt deels aan jezelf.
^^
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 15 april 2018 @ 23:10:17 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178542734
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 22:28 schreef ITrade het volgende:
In Eindhoven vloeit het
bier bij duizenden liters vanavond :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')