abonnement Unibet Coolblue
pi_178535137
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een zelfstandige woonruimte in Amsterdam via ROOM / DUWO. Ik ben geïnteresseerd naar de gemiddelde inschrijfduur die ongeveer nodig is om een leuke zelfstandige woning te krijgen. Wellicht dat er gebruikers hier zijn die het een en ander willen delen :)

Momenteel heb ik een inschrijfduur van drie jaar en kan ik gemakkelijk een zelfstandige woning krijgen op het Spinozacampus in Amsterdam Zuidoost en Ms. Oslofjordweg in Amsterdam Noord vlak bij het NDSM-werf. Voor deze woningen sta ik vrijwel altijd op nummer 1.

Bij de wat leukere zelfstandige woningen, zoals in Uilenstede (nieuwbouw) of vlak bij station Amstel, sta ik gemiddeld in de top 30%. Bij 100 reacties sta ik dan ~ op positie 30.

Hoelang moet je ingeschreven staan om echt kans te maken op deze woningen?

Ik ben benieuwd *O*
pi_178546606
Ga gewoon hospiteren
pi_178548017
Naar mijn beleving zegt inschrijftijd niet alles, ik heb zelf 6 jaar inschrijftijd en ik sta nog steeds gemiddeld op posities 3-6 voor dezelfde studio's waarin ik nu momenteel woon (tegenover het Amstelstation). Buiten inschrijftijd om moet je ook echt veel geluk hebben. Een aantal vrienden met ongeveer 4-5 jaar inschrijftijd hebben die gloednieuwe studio's op Uilenstede ook kunnen krijgen. Ik sta regelmatig ook op positie 1 voor Uilenstede. Dus naar mijn inschatting zo ~5 jaar voor Uilenstede en 6+ voor binnen de ring.

Met 3 jaar inschrijftijd kan je beter voor kamers gaan, bv weesperflat, bijltjespad zijn wel prima locaties. Met 3 jaar inschrijftijd ben je voor een studio binnen de ring vrijwel kansloos.
pi_178833491
Ik heb inmiddels 1 jaar en 3 maanden inschrijftijd, het enige wat ik nu eventueel kan krijgen is een woning aan de Opaallaan in Hoofddorp, maarja wie wil er nou in Hoofddorp zitten. Ik hoop dat ik na de zomervakantie toch wel wat zal hebben via studentenwoningweb. Ik heb alleen geen voorrang op woningen (want HBO), dus ben bang voor teleurstelling (alweer). Ben dan wel benieuwd hoe lang het hier bij andere gebruikers heeft geduurd voordat ze een kamer/woning kregen in Amsterdam, inclusief Zuid-Oost enzo.
pi_178869928
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:34 schreef brongteker het volgende:
Ik heb inmiddels 1 jaar en 3 maanden inschrijftijd, het enige wat ik nu eventueel kan krijgen is een woning aan de Opaallaan in Hoofddorp, maarja wie wil er nou in Hoofddorp zitten. Ik hoop dat ik na de zomervakantie toch wel wat zal hebben via studentenwoningweb. Ik heb alleen geen voorrang op woningen (want HBO), dus ben bang voor teleurstelling (alweer). Ben dan wel benieuwd hoe lang het hier bij andere gebruikers heeft geduurd voordat ze een kamer/woning kregen in Amsterdam, inclusief Zuid-Oost enzo.
zuid-oost en hoofdorp is natuurlijk ook lood om oud ijzer.
pi_178870517
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 17:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

zuid-oost en hoofdorp is natuurlijk ook lood om oud ijzer.
Voor mij niet, Zuid-Oost heeft een goede metroverbinding, Hoofddorp niet. Scheelt een heel stuk in tijd.
pi_178877810
Ik zal jullie laten weten hoe het bij mij is gegaan met het reageren. Vanaf morgen kan ik namelijk beginnen met het reageren.

quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 08:58 schreef BredeBroeder het volgende:
Ga gewoon hospiteren
Hospiteren is voor een onzelfstandige woonruimte. Daar gaat mijn bericht niet over.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:33 schreef Straalkachel het volgende:
Naar mijn beleving zegt inschrijftijd niet alles, ik heb zelf 6 jaar inschrijftijd en ik sta nog steeds gemiddeld op posities 3-6 voor dezelfde studio's waarin ik nu momenteel woon (tegenover het Amstelstation). Buiten inschrijftijd om moet je ook echt veel geluk hebben. Een aantal vrienden met ongeveer 4-5 jaar inschrijftijd hebben die gloednieuwe studio's op Uilenstede ook kunnen krijgen. Ik sta regelmatig ook op positie 1 voor Uilenstede. Dus naar mijn inschatting zo ~5 jaar voor Uilenstede en 6+ voor binnen de ring.

Met 3 jaar inschrijftijd kan je beter voor kamers gaan, bv weesperflat, bijltjespad zijn wel prima locaties. Met 3 jaar inschrijftijd ben je voor een studio binnen de ring vrijwel kansloos.
Cool, bedankt voor je post! Hier heb ik wat aan. Zes jaar is wel echt super lang zeg maarja het is niet anders.

Wat ik me afvraag is of jouw vrienden tijdens de oplevering van alle woningen hadden gereageerd of erna? Ik ken zo bijvoorbeeld een aantal vrienden die bij de oplevering van Little Manhattan @ Lelyaan in Slotervaart een woning hadden gekregen met een niet zo lange inschrijftijd.

Was de oplevering maar dit jaar. Er zijn helaas geen nieuwbouwprojecten de komende jaren die worden opgeleverd. -O-

quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:34 schreef brongteker het volgende:
Ik heb inmiddels 1 jaar en 3 maanden inschrijftijd, het enige wat ik nu eventueel kan krijgen is een woning aan de Opaallaan in Hoofddorp, maarja wie wil er nou in Hoofddorp zitten. Ik hoop dat ik na de zomervakantie toch wel wat zal hebben via studentenwoningweb. Ik heb alleen geen voorrang op woningen (want HBO), dus ben bang voor teleurstelling (alweer). Ben dan wel benieuwd hoe lang het hier bij andere gebruikers heeft geduurd voordat ze een kamer/woning kregen in Amsterdam, inclusief Zuid-Oost enzo.
Geen idee of je een woning @ Spinozacampus in Zuidoost kunt krijgen met een inschrijfduur van 1.5 jaar. Ik heb met mijn inschrijfduur van bijna 3 jaar in ieder geval zo goed als 100% kans op een woning daar. Je kunt je positie nu alvast checken dan weet je ook wat je kansen ongeveer zijn. Via ROOM.nl moet je de startdatum van je studie tijdelijk wijzigen naar vandaag en later weer terug veranderen. Wel een beetje een late tip, omdat je vanaf morgen kunt reageren als je in 2018-2019 begint met studeren.

Een woning in Hoofddorp is inderdaad niks, moet je ook niet doen tenzij je echt een woning nodig hebt.

quote:
10s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 17:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

zuid-oost en hoofdorp is natuurlijk ook lood om oud ijzer.
Er is niet veel mis met Zuidoost als je het aan mij vraagt. Oke goed je zit niet echt in Amsterdam, maar wel gewoon in de buurt met een zelfstandige woning. Oja, niet vergeten dat ze een KFC hebben in Zuidoost :9~
pi_178885761
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 22:04 schreef sigtop het volgende:
Ik zal jullie laten weten hoe het bij mij is gegaan met het reageren. Vanaf morgen kan ik namelijk beginnen met het reageren.

[..]
Geen idee of je een woning @ Spinozacampus in Zuidoost kunt krijgen met een inschrijfduur van 1.5 jaar. Ik heb met mijn inschrijfduur van bijna 3 jaar in ieder geval zo goed als 100% kans op een woning daar. Je kunt je positie nu alvast checken dan weet je ook wat je kansen ongeveer zijn. Via ROOM.nl moet je de startdatum van je studie tijdelijk wijzigen naar vandaag en later weer terug veranderen. Wel een beetje een late tip, omdat je vanaf morgen kunt reageren als je in 2018-2019 begint met studeren.

Een woning in Hoofddorp is inderdaad niks, moet je ook niet doen tenzij je echt een woning nodig hebt.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met die startdatum veranderen, maar op dit moment kom ik op ongeveer positie 25 van 75 bij die Spinozacampus. Ik zit nu nog in m'n eerste jaar, ik hoop echt dat er deze zomer wat meer doorstroom in zit maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet :(
pi_179002662
quote:
9s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:32 schreef brongteker het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met die startdatum veranderen, maar op dit moment kom ik op ongeveer positie 25 van 75 bij die Spinozacampus. Ik zit nu nog in m'n eerste jaar, ik hoop echt dat er deze zomer wat meer doorstroom in zit maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet :(
Ik durf daar echt geen uitspraak over te doen, denk wel dat het moeilijk gaat worden. Je komt dan in ieder geval alleen maar in aanmerking voor containerwoningen (dus @ NDSM of Zuidoost) / onzelfstandige woningen. Studentenwoningweb bestaat ook nog misschien dat je daar een onzelfstandige woning kunt vinden, daar is vaak een korte wachtrij voor.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe het zal gaan met mijn positie in juli en augustus ivm uitstroom van veel studenten. Denk zelf dat dit een positief effect zal hebben op mijn positie omdat ik al een best lange inschrijfduur heb.

Voor nu heb ik gereageerd op de woningen @ NDSM (ms oslofjordweg) en die ga ik bijna zeker ook krijgen (posities 2-4, totaal op 4 woningen daar gereageerd). Wil namelijk wel graag weg uit huis. Nadeel is dat het tijdelijke huur betreft tot 2020, maar goed dat vind ik prima want ik wil toch uiteindelijk doorstromen naar een andere woning. Had liever een woning @ Zuidoost omdat het nieuwer is, maar tot mijn schrik zag ik dat ik voor die woningen op posities 8-10 stond :') Met drie jaar inschrijftijd nog wel. Zo van, hoe dan.

Wat ik ook nog erbij wil zeggen is dat je maximaal op 5 advertenties kunt reageren, en dat veel van de mensen dat ook doen. Je mag echter maar 1 aanbieding krijgen en wanneer dit gebeurt vervallen je posities bij de andere advertenties. Dus je staat ongetwijfeld wat meer vooraan in de rij (absoluut gezien).

[ Bericht 0% gewijzigd door sigtop op 07-05-2018 23:09:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')