abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178535137
registreer om deze reclame te verbergen
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een zelfstandige woonruimte in Amsterdam via ROOM / DUWO. Ik ben ge´nteresseerd naar de gemiddelde inschrijfduur die ongeveer nodig is om een leuke zelfstandige woning te krijgen. Wellicht dat er gebruikers hier zijn die het een en ander willen delen :)

Momenteel heb ik een inschrijfduur van drie jaar en kan ik gemakkelijk een zelfstandige woning krijgen op het Spinozacampus in Amsterdam Zuidoost en Ms. Oslofjordweg in Amsterdam Noord vlak bij het NDSM-werf. Voor deze woningen sta ik vrijwel altijd op nummer 1.

Bij de wat leukere zelfstandige woningen, zoals in Uilenstede (nieuwbouw) of vlak bij station Amstel, sta ik gemiddeld in de top 30%. Bij 100 reacties sta ik dan ~ op positie 30.

Hoelang moet je ingeschreven staan om echt kans te maken op deze woningen?

Ik ben benieuwd *O*
pi_178546606
Ga gewoon hospiteren
W I E . L E E S T . D I T . ▄ B E R H A U P T ?
X O X O
pi_178548017
Naar mijn beleving zegt inschrijftijd niet alles, ik heb zelf 6 jaar inschrijftijd en ik sta nog steeds gemiddeld op posities 3-6 voor dezelfde studio's waarin ik nu momenteel woon (tegenover het Amstelstation). Buiten inschrijftijd om moet je ook echt veel geluk hebben. Een aantal vrienden met ongeveer 4-5 jaar inschrijftijd hebben die gloednieuwe studio's op Uilenstede ook kunnen krijgen. Ik sta regelmatig ook op positie 1 voor Uilenstede. Dus naar mijn inschatting zo ~5 jaar voor Uilenstede en 6+ voor binnen de ring.

Met 3 jaar inschrijftijd kan je beter voor kamers gaan, bv weesperflat, bijltjespad zijn wel prima locaties. Met 3 jaar inschrijftijd ben je voor een studio binnen de ring vrijwel kansloos.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')