abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178575582
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 08:37 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat is er mis met negers? :(
nix swa

is tog zo
pi_178576033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 11:06 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Het strafblad vervalt natuurlijk nie. Maar het is wel zo dat kleine vergrijpen gepleegd door een minderjarige, na de 18e verjaardag niet meer van invloed zijn op bijvoorbeeld een VOG.

Gaat het om grotere vergrijpen of veelvuldige herhaling dan zal het nog wel van invloed zijn in het latere leven. Waar precies de grens ligt, durf ik niet te zeggen. Zover ik weet tellen door de rechter opgelegde geldboetes en HALT-straffen in het latere leven niet meer mee. Al zal het zeker inzichtelijk blijven op je strafblad.
Daar kan ik niets over terugvinden. Enkel dat de gegevens van minderjarigen minder snel worden gedeeld.

Nee, HALT komt blijkbaar niet eens op het uittreksel te staan, boetes volgens mij wel.
pi_178583041
Beste mensen die hebben gereageerd, dank je wel

Mijn vriendin is gister op gesprek geweest en het heeft een stuk slechter uitgepakt dan we dachten....

ze is uiteindelijk op staande voet ontslagen, heeft 1 jaar een winkelverbod, er wordt aangifte gedaan, ze moet het geld terugbetalen en er wordt een bruto maandsalaris ingehouden en er is een melding in het FAD- register gemaakt, waardoor ze niet snel meer aan een baantje komt.

mvg TS, en nogmaals bedankt voor al jullie hulpzame berichten
pi_178583132
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:23 schreef melir123 het volgende:
Beste mensen die hebben gereageerd, dank je wel

Mijn vriendin is gister op gesprek geweest en het heeft een stuk slechter uitgepakt dan we dachten....

ze is uiteindelijk op staande voet ontslagen, heeft 1 jaar een winkelverbod, er wordt aangifte gedaan, ze moet het geld terugbetalen en er wordt een bruto maandsalaris ingehouden en er is een melding in het FAD- register gemaakt, waardoor ze niet snel meer aan een baantje komt.

mvg TS, en nogmaals bedankt voor al jullie hulpzame berichten
Grotendeels zijn die stappen we te begrijpen, alleen het inhouden van een maandsalaris klinkt behoorlijk raar. Op welk basis doen ze dat?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_178583192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:23 schreef melir123 het volgende:
Beste mensen die hebben gereageerd, dank je wel

Mijn vriendin is gister op gesprek geweest en het heeft een stuk slechter uitgepakt dan we dachten....

ze is uiteindelijk op staande voet ontslagen, heeft 1 jaar een winkelverbod, er wordt aangifte gedaan, ze moet het geld terugbetalen en er wordt een bruto maandsalaris ingehouden en er is een melding in het FAD- register gemaakt, waardoor ze niet snel meer aan een baantje komt.

mvg TS, en nogmaals bedankt voor al jullie hulpzame berichten
Had veel erger gemoeten!
Ga direct naar de gevangenis U passeert niet langs start.
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:34:35 #106
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_178583247
Om wat voor geldbedrag gaat het eigenlijk?
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:37:08 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178583312
Lijkt me sterk dat ze een maandsalaris mogen inhouden
pi_178583347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:23 schreef melir123 het volgende:
Beste mensen die hebben gereageerd, dank je wel

Mijn vriendin is gister op gesprek geweest en het heeft een stuk slechter uitgepakt dan we dachten....

ze is uiteindelijk op staande voet ontslagen, heeft 1 jaar een winkelverbod, er wordt aangifte gedaan, ze moet het geld terugbetalen en er wordt een bruto maandsalaris ingehouden en er is een melding in het FAD- register gemaakt, waardoor ze niet snel meer aan een baantje komt.

mvg TS, en nogmaals bedankt voor al jullie hulpzame berichten
Oei, dat komt erg hard aan. Dat is een behoorlijk zware straf.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:43:43 #109
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178583450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:37 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me sterk dat ze een maandsalaris mogen inhouden
Alleen om het gestolen geld terug te krijgen. Werkgever mag zichzelf geen schadevergoeding oid toewijzen.
And so is the past
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:44:33 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178583470
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Alleen om het gestolen geld terug te krijgen. Werkgever mag zichzelf geen schadevergoeding oid toewijzen.
Ze moet het al terugbetalen dus ik lees dat dat er nog bij komt.

Dan kan ze die werkgever ook mooi van diefstal gaan beschuldigen.
pi_178583478
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Alleen om het gestolen geld terug te krijgen. Werkgever mag zichzelf geen schadevergoeding oid toewijzen.
Lijkt mij ook. Garantie op geld terug.

Ts heeft een les geleerd hopen we dan maar
pi_178583696
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:32 schreef redboyke het volgende:

[..]

Had veel erger gemoeten!
Ga direct naar de gevangenis U passeert niet langs start.
En dat voor een minderjarige? Triest. Ontslag prima en het gestolen goed terug geven. Een hele dure levensles voor een minderjarige.
pi_178583793
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

En dat voor een minderjarige? Triest. Ontslag prima en het gestolen goed terug geven. Een hele dure levensles voor een minderjarige.
we hebben het hier niet over een 6jarige. maar iemand die minstens 16 is en WEET dat het VERBODEN is. het was DOELBEWUST!
pi_178583845
Probleem is dat het meisje een civiele procedure moet gaan starten voor het ingehouden salaris. Dat is nogal wat.
Daarnaast komt er nog een strafproces om de hoek kijken.

Die werkgever is behoorlijk pissed off zeg. Tjonge. Om hoeveel geld gaat het eigenlijk?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178583864
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:00 schreef redboyke het volgende:

[..]

we hebben het hier niet over een 6jarige. maar iemand die minstens 16 is en WEET dat het VERBODEN is. het was DOELBEWUST!
16 is nog een kind. Natuurlijk moet er een straf zijn, maar een salaris innemen en een registratie. Dat is pittig.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178583924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:00 schreef redboyke het volgende:

[..]

we hebben het hier niet over een 6jarige. maar iemand die minstens 16 is en WEET dat het VERBODEN is. het was DOELBEWUST!
Ik vind het veel te zwaar. Ontslag op staande voet en terugbetaling gestolen goed zou voldoende moeten zijn. Zeker die aangifte en registratie dat is nogal wat zeg. Ga ik er wel vanuit dat het geen veelpleger is of dat er veel meer speelt dan TS hier aangeeft. Iedereen heeft in zijn jeugd wel een zonde begaan.
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:08:24 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178583960
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

En dat voor een minderjarige? Triest. Ontslag prima en het gestolen goed terug geven. Een hele dure levensles voor een minderjarige.
Sommige fokkers zien voor ieder vergrijp iemand graag voor het vuurpeloton

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:00 schreef redboyke het volgende:

[..]

we hebben het hier niet over een 6jarige. maar iemand die minstens 16 is en WEET dat het VERBODEN is. het was DOELBEWUST!
JAWOHL, HERR FUHRER!!!
pi_178583996
Het is diefstal, geen moord. Je moet zo'n jong iemand wel een kans geven om haar leven bij te draaien en dat ze laat zien dat ze het nooit meer doet. Zo'n FAD-register, die krijgt nooit meer een baan in de detailhandel. Dat is wel een nekslag.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:10:30 #119
444244 I.L.Y.
Het kan altijd gekker
pi_178584007
Over wat soort bedragen hebben we het, en in wel regelmaat werd er gestolen?
pi_178584122
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sommige fokkers zien voor ieder vergrijp iemand graag voor het vuurpeloton

[..]

JAWOHL, HERR FUHRER!!!
met de iron fist :P
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:35:36 #121
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_178584624
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:06 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik vind het veel te zwaar. Ontslag op staande voet en terugbetaling gestolen goed zou voldoende moeten zijn. Zeker die aangifte en registratie dat is nogal wat zeg. Ga ik er wel vanuit dat het geen veelpleger is of dat er veel meer speelt dan TS hier aangeeft. Iedereen heeft in zijn jeugd wel een zonde begaan.
Serieus? Als een 17 jarige steelt is het toch niet meer dan logisch dat je aangifte doet? Ik zou ook pissig zijn als iemand steelt. Overigens zou ik de winkel 500 euro geven als ze het in de minne willen schikken. Scheelt voor iedereen een hoop gedoe.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_178584626
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:10 schreef Sigaartje het volgende:
Het is diefstal, geen moord. Je moet zo'n jong iemand wel een kans geven om haar leven bij te draaien en dat ze laat zien dat ze het nooit meer doet. Zo'n FAD-register, die krijgt nooit meer een baan in de detailhandel. Dat is wel een nekslag.
Nooit meer is wat veel gezegd. Ze moet navragen hoe lang ze in dat register blijft staan.
pi_178584699
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:35 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Serieus? Als een 17 jarige steelt is het toch niet meer dan logisch dat je aangifte doet? Ik zou ook pissig zijn als iemand steelt. Overigens zou ik de winkel 500 euro geven als ze het in de minne willen schikken. Scheelt voor iedereen een hoop gedoe.
Dan zou ik ook geruïneerd zijn geweest als ik aan mijn eigen jeugd denk. Ik zou het niet gedaan hebben. Maar goed wie ben ik.
pi_178584818
Een ervaren manager zou op z'n kunnen vragen of er financiële problemen zijn of andere problemen.
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:44:16 #125
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_178584872
Waarschijnlijk mogen ze deze gegevens 4 jaar bewaren in zo'n register.

Een hoop mensen lijken het niet zo ernstig te vinden. Ikzelf zie het stelen van geld als een zwaar vergrijp. Een uurtje of 40 schoffelen lijkt me minimaal.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:45:19 #126
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_178584899
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:42 schreef Cherni het volgende:
Een ervaren manager zou op z'n kunnen vragen of er financiële problemen zijn of andere problemen.
Want? Dan mag je stelen? Iedereen heeft geld nodig. Dan is dat geen vrijbrief om anderen te bestelen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_178585022
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:45 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Want? Dan mag je stelen? Iedereen heeft geld nodig. Dan is dat geen vrijbrief om anderen te bestelen.
We weten wel dat je niet moet stelen. Maar misschien zou het handig zijn waarom iemand gaat stelen. Mogelijk kun je iemand dan advies geven.
pi_178586310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:23 schreef melir123 het volgende:
Beste mensen die hebben gereageerd, dank je wel

Mijn vriendin is gister op gesprek geweest en het heeft een stuk slechter uitgepakt dan we dachten....

ze is uiteindelijk op staande voet ontslagen, heeft 1 jaar een winkelverbod, er wordt aangifte gedaan, ze moet het geld terugbetalen en er wordt een bruto maandsalaris ingehouden en er is een melding in het FAD- register gemaakt, waardoor ze niet snel meer aan een baantje komt.

mvg TS, en nogmaals bedankt voor al jullie hulpzame berichten
Als ik een advies mag geven. Laat haar bellen naar het Juridisch Loket. Ze komt in aanmerking voor een pro deo advocaat en die kan zij goed gebruiken.
pi_178594508
Ik mis een beetje de ouders in dit verhaal. Zijn die op de hoogte van wat er gebeurd is, zijn die bij het gesprek geweest?

Misschien ben ik ouderwets, maar in dit soort gevallen ben ik voorstander van straf door ouders. Kan er niets geregeld worden zonder politie/justitie/allerlei registers? Bijv. ouders betalen de boete voor winkeldiefstal aan de winkelier en verrekenen dit vervolgens met kind. Zakgeld, auto's wassen, weet ik wat. Lijkt me een heel goede waarschuwing voor het kind en win-win voor iedereen.
pi_178594711
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als ik een advies mag geven. Laat haar bellen naar het Juridisch Loket. Ze komt in aanmerking voor een pro deo advocaat en die kan zij goed gebruiken.
Een advocaat gaat vrijwel niks kunnen veranderen, ze is schuldig. Ze moet dit allemaal ondergaan en haar zinnen in de toekomst zetten op een baan buiten de detailhandel.
Edensnator over 'n out
  woensdag 18 april 2018 @ 10:16:04 #131
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178594793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:12 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Een advocaat gaat vrijwel niks kunnen veranderen, ze is schuldig. Ze moet dit allemaal ondergaan en haar zinnen in de toekomst zetten op een baan buiten de detailhandel.
Aangezien de werkgever toch all-in gaat zou ik op z'n minst proberen die maand in beslag genomen salaris terug te halen.
And so is the past
  woensdag 18 april 2018 @ 10:18:44 #132
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_178594849
Ik heb die aangifte gezien, dat wordt ook nog een half jaar zitten. _O-
pi_178594867
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:18 schreef Tieten het volgende:
Ik heb die aangifte gezien, dat wordt ook nog een half jaar zitten. _O-
Jij kent het meisje in kwestie?
Edensnator over 'n out
  woensdag 18 april 2018 @ 10:21:03 #134
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_178594893
Dat ook ja.
pi_178594915
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:12 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Een advocaat gaat vrijwel niks kunnen veranderen, ze is schuldig. Ze moet dit allemaal ondergaan en haar zinnen in de toekomst zetten op een baan buiten de detailhandel.
Je bent geen jurist denk ik.. het gaat niet over schuldig of niet schuldig maar om het beperken van de schade. Daarin kan een advocaat heel wat betekenen
pi_178595086
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je bent geen jurist denk ik.. het gaat niet over schuldig of niet schuldig maar om het beperken van de schade. Daarin kan een advocaat heel wat betekenen
Er is amper schade voor haar. Ontslag op staande voet voor een bijbaantje, voorlopig geen baantje meer in de detailhandel en dat maandsalaris wat ze zogezegd kwijt is (maar wat is dat bij een 16-jarige überhaupt?). Die aangifte gaat sowieso gedaan worden, dat is onontkoombaar. Misschien resulteert dat in een paar uur schoffelen. Alleen met dat ingenomen maandsalaris valt er misschien nog wat te winnen, zoals hierboven gezegd is.
Edensnator over 'n out
pi_178595303
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:30 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Er is amper schade voor haar. Ontslag op staande voet voor een bijbaantje, voorlopig geen baantje meer in de detailhandel en dat maandsalaris wat ze zogezegd kwijt is (maar wat is dat bij een 16-jarige überhaupt?). Die aangifte gaat sowieso gedaan worden, dat is onontkoombaar. Misschien resulteert dat in een paar uur schoffelen. Alleen met dat ingenomen maandsalaris valt er misschien nog wat te winnen, zoals hierboven gezegd is.
Amper schade? Maandsalaris..aangifte..registratie in het diefstalregister.. een advocaat kan daar wel wat mee hoor..kwestie van onderhandelen.
pi_178595460
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Amper schade? Maandsalaris..aangifte..registratie in het diefstalregister.. een advocaat kan daar wel wat mee hoor..kwestie van onderhandelen.
Ze kan een meaculpabrief schrijven waarbij ze hoopt op wat coulance van werkgevers kant. Bij een brief van een advocaat gaat ze weinig coulance kunnen verwachten. En de kans dat deze zaak ooit voor de rechter komt is vrijwel 0
Edensnator over 'n out
pi_178595517
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:30 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Er is amper schade voor haar. Ontslag op staande voet voor een bijbaantje, voorlopig geen baantje meer in de detailhandel en dat maandsalaris wat ze zogezegd kwijt is (maar wat is dat bij een 16-jarige überhaupt?). Die aangifte gaat sowieso gedaan worden, dat is onontkoombaar. Misschien resulteert dat in een paar uur schoffelen. Alleen met dat ingenomen maandsalaris valt er misschien nog wat te winnen, zoals hierboven gezegd is.
Ik heb het dus eerder meegemaakt bij een familielidje. Een kinderrechter beslist daarover. Werd in dit geval taakstraf, viel goed te overzien. Dan kom je er goed van af.
Registratie is veel en veel erger.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178595541
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:43 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Ze kan een meaculpabrief schrijven waarbij ze hoopt op wat coulance van werkgevers kant. Bij een brief van een advocaat gaat ze weinig coulance kunnen verwachten. En de kans dat deze zaak ooit voor de rechter komt is vrijwel 0
Klopt. Zelf een brief schrijven. Je moet zelf laten zien dat je er vreselijk van baalt dat je zoiets doms hebt gedaan. Dat helpt bij de strafmaat.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 18 april 2018 @ 10:52:16 #141
408813 crew  trein2000
pi_178595656
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:30 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Er is amper schade voor haar. Ontslag op staande voet voor een bijbaantje, voorlopig geen baantje meer in de detailhandel en dat maandsalaris wat ze zogezegd kwijt is (maar wat is dat bij een 16-jarige überhaupt?). Die aangifte gaat sowieso gedaan worden, dat is onontkoombaar. Misschien resulteert dat in een paar uur schoffelen. Alleen met dat ingenomen maandsalaris valt er misschien nog wat te winnen, zoals hierboven gezegd is.
Amper schade? Ik vind de schade vrij vors. En die inhouding illegaal. Dus; advocaat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 18 april 2018 @ 10:53:34 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178595684
Dat gaat dus niet om een tientje gok ik zo.
Aan de andere kant zal ze met een bijbaantje ook niet de wereld uit verdienen, dus haar bruto-salaris is vast ook niet meer dan een paar honderd euro. Dat zal wellicht gebruikt worden om terug te betalen wat ze achterover gedrukt heeft.

Daarnaast gok ik dat ze er voor kiezen haar als voorbeeld voor anderen te gebruiken, als in 'denk heel goed na voor je met je handjes in de geldla gaat zitten graaien'. En dat ze om die reden dan ook alles uit de kast trekken wat mogelijk is.

(Ik denk alleen wel dat dat meisje en haar ouders er even goed op moeten letten dat ze niet meer dan wat ze gejat heeft terugbetaalt, want alleen een rechter kan een schadevergoeding toekennen, dat mag de supermarkt natuurlijk niet zelf bepalen. Maar dat is mijn gevoel dan he, niet echt ergens op gebaseerd.)
***
pi_178599131
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
Dat gaat dus niet om een tientje gok ik zo.
Aan de andere kant zal ze met een bijbaantje ook niet de wereld uit verdienen, dus haar bruto-salaris is vast ook niet meer dan een paar honderd euro. Dat zal wellicht gebruikt worden om terug te betalen wat ze achterover gedrukt heeft.

Daarnaast gok ik dat ze er voor kiezen haar als voorbeeld voor anderen te gebruiken, als in 'denk heel goed na voor je met je handjes in de geldla gaat zitten graaien'. En dat ze om die reden dan ook alles uit de kast trekken wat mogelijk is.

(Ik denk alleen wel dat dat meisje en haar ouders er even goed op moeten letten dat ze niet meer dan wat ze gejat heeft terugbetaalt, want alleen een rechter kan een schadevergoeding toekennen, dat mag de supermarkt natuurlijk niet zelf bepalen. Maar dat is mijn gevoel dan he, niet echt ergens op gebaseerd.)
Maakt het bedrag wat uit?

http://www.flexnieuws.nl/(...)0-cent/#.Wtcyc4huaUk

Ik heb eens gezocht, maar een hap uit een appelflap kan al leiden tot ontslag op staande voet. Wat een wereld als je het vergelijkt met pak weg 30 jaar geleden. Maar ja, toen naaide collega's elkander ook niet zo snel om in de reet van de baas te kruipen.
  woensdag 18 april 2018 @ 14:12:40 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178599442
Op zich niet natuurlijk, stelen is stelen, maar als ze zo enorm uitpakken en beslag leggen op haar salaris zal het niet om een tientje gaan gok ik. Zij weten ook dat ze daar niet zomaar mee weg komen.
***
pi_178611303
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:47 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik heb het dus eerder meegemaakt bij een familielidje. Een kinderrechter beslist daarover. Werd in dit geval taakstraf, viel goed te overzien. Dan kom je er goed van af.
Registratie is veel en veel erger.
Die registratie? Verloopt na een paar jaar, dus is alleen voor de bijbaan die hierna moet komen beperkend.
En die registratie zal hoe dan ook gedaan worden denk ik zo. Een werkgever is daar niet voor niets bij aangesloten. Andersom zou je als werkgever ook balen als je zo'n medewerker binnen krijgt die wel wat gejat heeft bij een ander, maar na toetsing bij dat register gewoon er door komt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 19 april 2018 @ 10:39:39 #146
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_178617361
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
Dat gaat dus niet om een tientje gok ik zo.
Keer factor veel inderdaad. :')
pi_178617652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze moet het al terugbetalen dus ik lees dat dat er nog bij komt.

Dan kan ze die werkgever ook mooi van diefstal gaan beschuldigen.
Die indruk krijg ik ook een beetje. De werkgever mag schadevergoeding of een boete opleggen, maar niet allebei. Geld terugbetalen snap ik, het inhouden van een maandloon niet.
pi_178617973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:39 schreef Tieten het volgende:

[..]

Keer factor veel inderdaad. :')
Niet meer dan terecht dan zo'n registratie.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178618085
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:23 schreef melir123 het volgende:

• op staande voet ontslagen,
• 1 jaar een winkelverbod,
er wordt aangifte gedaan,
• geld terugbetalen
• er wordt een bruto maandsalaris ingehouden
• melding in het FAD- register
Werkgever doet aangifte en heeft zelf al het vonnis bepaald. Ergens klopt er iets niet...
pi_178619392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 11:23 schreef DarkE het volgende:

[..]

Werkgever doet aangifte en heeft zelf al het vonnis bepaald. Ergens klopt er iets niet...
Dan snap je het verschil tussen civiel recht en strafrecht niet.

Ontslag op staande voet, schadevergoeding en winkelverbod zijn civielrechtelijke maatregelen die de werkgever treft om schadeloos te worden gesteld en toekomstige schade te voorkomen.

Strafrecht staat daar in principe los van, al zal een rechter vaak wel de gevolgen van civielrechtelijke maatregelen meenemen in de strafmaat.
pi_178620271
Maar mag die werkgever naar eigen inzicht civielrechterlijke maatregelen nemen dan?
  donderdag 19 april 2018 @ 13:57:09 #152
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178620815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:32 schreef DarkE het volgende:
Maar mag die werkgever naar eigen inzicht civielrechterlijke maatregelen nemen dan?
Nee natuurlijk niet.
And so is the past
pi_178620883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:32 schreef DarkE het volgende:
Maar mag die werkgever naar eigen inzicht civielrechterlijke maatregelen nemen dan?
Zoals ontslag op staande voet? Diefstal / verduistering is expliciet in de wet genoemd als reden voor ontslag op staande voet. Gemaakte schade vergoeden staat er ook in. Een winkelverbod en registratie in het FAD-register niet, voor zover ik weet. Maar dat kan ook nog in de cao staan.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 16:22:04 #154
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_178623042
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 14:01 schreef Light het volgende:

[..]

Zoals ontslag op staande voet? Diefstal / verduistering is expliciet in de wet genoemd als reden voor ontslag op staande voet. Gemaakte schade vergoeden staat er ook in. Een winkelverbod en registratie in het FAD-register niet, voor zover ik weet. Maar dat kan ook nog in de cao staan.
Maar een schadevergoeding eisen is iets anders dan op eigen houtje salaris inhouden.
pi_178623211
quote:
3s.gif Op donderdag 19 april 2018 16:22 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Maar een schadevergoeding eisen is iets anders dan op eigen houtje salaris inhouden.
Klopt :) Dat is het stukje dat ik ook niet helemaal snap, maar dat had ik in een eerdere post ook al aangegeven.
pi_178652111
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 14:01 schreef Light het volgende:

[..]

Zoals ontslag op staande voet? Diefstal / verduistering is expliciet in de wet genoemd als reden voor ontslag op staande voet. Gemaakte schade vergoeden staat er ook in. Een winkelverbod en registratie in het FAD-register niet, voor zover ik weet. Maar dat kan ook nog in de cao staan.
Een winkelverbod mag altijd, dat moet zelfs door de winkelier worden gedaan. De politie of rechtbank doet dat namelijk niet.
pi_178652293
Weet niet of Ts nog leest, maar we zijn nu wel beland op het stukje rechten.

Immers een FAD registratie kan alleen volgens een bepaald protocol.
Stelen, is niet genoeg als reden, er moet echt ernstige schade zijn berokkend jegens het bedrijf.
Het gaat immers hier niet over fraude, waar het FAD voor bedoeld is.

Stelen is geen fraude.

Ze heeft het toegegeven neem ik aan, dus van oplichting is ook geen sprake.
Tenzij ze op papier de boel heeft proberen te veranderen, de bonnen met de uitdraai van de kassa.

Dat is de enige reden die ik kan bedenken waardoor het zou kunnen vallen onder fraude en dus in aanmerking komt voor het FAD.

Maandsalaris inhouden is uiteraard niet toegestaan.
Ja mensen, vriendin van TS heeft gestolen en dat is ook niet toegestaan, but two wrongs dont make a right he.
pi_178691989
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 09:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Weet niet of Ts nog leest, maar we zijn nu wel beland op het stukje rechten.

Immers een FAD registratie kan alleen volgens een bepaald protocol.
Stelen, is niet genoeg als reden, er moet echt ernstige schade zijn berokkend jegens het bedrijf.
Het gaat immers hier niet over fraude, waar het FAD voor bedoeld is.

Stelen is geen fraude.

Ze heeft het toegegeven neem ik aan, dus van oplichting is ook geen sprake.
Tenzij ze op papier de boel heeft proberen te veranderen, de bonnen met de uitdraai van de kassa.

Dat is de enige reden die ik kan bedenken waardoor het zou kunnen vallen onder fraude en dus in aanmerking komt voor het FAD.

Maandsalaris inhouden is uiteraard niet toegestaan.
Ja mensen, vriendin van TS heeft gestolen en dat is ook niet toegestaan, but two wrongs dont make a right he.
hier staat het een en ander

http://www.stichtingfad.n(...)014_samengevoegd.pdf
pi_178692135
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu is afgelopen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Spellchecker maandag 23 april 2018 @ 14:37:01 #160
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_178692871
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu is afgelopen?
Wij allemaal, en zeker degenen die veel moeite hebben gedaan om vanalles uit te zoeken voor TS. Maar die is al 5 dagen pleite.
  maandag 23 april 2018 @ 15:42:17 #161
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_178693899
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 14:37 schreef maily het volgende:

[..]

Wij allemaal, en zeker degenen die veel moeite hebben gedaan om vanalles uit te zoeken voor TS. Maar die is al 5 dagen pleite.
Het motiveert, raar genoeg, niet echt als half fok over je heen valt. (Hoewel de toon wel milder werd nadat de laatste update werd gegeven)

[ Bericht 5% gewijzigd door zalkc op 23-04-2018 15:53:46 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 24 april 2018 @ 14:24:36 #162
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_178713161
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu is afgelopen?
Pappa boos en autoritje terug naar Turkije heb ik vernomen.
Kan ook zijn dat het alleen voor de mei vakantie is. :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')