abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178994459
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
99s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:38 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is met voorsprong het smerigste levensmiddel dat je hier kunt kopen!
Je leert het drinken, net als met koffie
Zo romantisch als een vinarmige
  maandag 7 mei 2018 @ 20:58:05 #27
63722 z80
von nichts kommt nichts
pi_178998884
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:45 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Je leert het drinken, net als met koffie
In een stenen winkel: https://www.club-mate.nl/waar_te_krijgen/index.html
Anders amazon.de even aanzwengelen.
Statistieken zijn als bikinis: ze tonen het voornaamste,maar bedekken het essentiele.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
I’m afraid I can’t let you do that Dave
pi_179184265
Wij verwachten over ongeveer 1 maand ouders te worden van ons eerste kind. Nu heb ik enkele vragen over elterngeld en elterngeld-plus.
Ik heb geprobeerd het systeem te snappen, maar hoop dat er iemand hier op het forum veel van weet, want ik kom er niet helemaal uit.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:22:36 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179202662

[ Bericht 100% gewijzigd door Pietverdriet op 16-05-2018 18:35:07 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180690552
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:55 schreef aegir_de_viking het volgende:
Wij verwachten over ongeveer 1 maand ouders te worden van ons eerste kind. Nu heb ik enkele vragen over elterngeld en elterngeld-plus.
Ik heb geprobeerd het systeem te snappen, maar hoop dat er iemand hier op het forum veel van weet, want ik kom er niet helemaal uit.
Elterngeld heb je recht op als 1 of beide ouders minder gaan werken. Dit voor min 12maanden, met een verlenging van nog eens extra 2 maand. Het inkomensverschil wordt opgevangen

Elterngeld heb je ook recht op als 1 van de 2 sowieso niet werkt. Dit voor 12 maand lang. Dit is minimaal ¤300,- per maand.

In principe is het aanvraag formulier helder geformuleerd. Gewoon invullend, indienen en wachten op de reactie. Elterngeld kan tot 3 maand na de geboorte worden aangevraagd. Dus als het nog niet geregeld was kan het nog steeds
pi_180691246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 07:56 schreef Gasgas1986 het volgende:

[..]

Elterngeld heb je recht op als 1 of beide ouders minder gaan werken. Dit voor min 12maanden, met een verlenging van nog eens extra 2 maand. Het inkomensverschil wordt opgevangen

Elterngeld heb je ook recht op als 1 van de 2 sowieso niet werkt. Dit voor 12 maand lang. Dit is minimaal ¤300,- per maand.

In principe is het aanvraag formulier helder geformuleerd. Gewoon invullend, indienen en wachten op de reactie. Elterngeld kan tot 3 maand na de geboorte worden aangevraagd. Dus als het nog niet geregeld was kan het nog steeds
Ik ben bij het Kreis Kleve langsgegaan met een flinke stapel papieren en ze hebben me erg goed geholpen met het invullen. Krijgen nu als het goed is een combi van Elterngeld en Elterngeld plus van totaal 24 maanden. Lekker betaald 1 dag minder werken! *O*
Kindergeld + kinderbijslag moet ik ook nog aanvragen...
Ik heb 2 websites gevonden:
https://www.kindergeld.org en https://www.arbeitsagentur.de/familie-und-kinder/kindergeldantrag-online-bei-geburt

De eerste website vertrouw ik niet helemaal.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:20:11 #32
45206 Pietverdriet
pi_180702149
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:08 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Ik ben bij het Kreis Kleve langsgegaan met een flinke stapel papieren en ze hebben me erg goed geholpen met het invullen. Krijgen nu als het goed is een combi van Elterngeld en Elterngeld plus van totaal 24 maanden. Lekker betaald 1 dag minder werken! *O*
Kindergeld + kinderbijslag moet ik ook nog aanvragen...
Ik heb 2 websites gevonden:
https://www.kindergeld.org en https://www.arbeitsagentur.de/familie-und-kinder/kindergeldantrag-online-bei-geburt

De eerste website vertrouw ik niet helemaal.
Schandalig dat dit zo gaat maar je bent gek als er geen gebruik van maakt.

Mijn zwager, werknemer en lijntrekker bij de post, getrouwd met 2 kinderen, wat zij aan kinder en elterngeld krijgen zorgt ervoor dat onder de streep de 40.000 euro die hij verdient bruto gelijk netto is.
Mijn man, ondernemer die werkgelegenheid creeert, mag van de 40.000 die hij verdient meer dan de helft afdragen en mag een premietoeslag betalen voor ziektekostenverzekering omdat hij geen kinderen heeft.

Duitsland is wat dit aangaat een klassenmaatschappij waar getrouwde mensen met kinderen zwaar worden voorgetrokken.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:58:05 #33
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180702947
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schandalig dat dit zo gaat maar je bent gek als er geen gebruik van maakt.

Mijn zwager, werknemer en lijntrekker bij de post, getrouwd met 2 kinderen, wat zij aan kinder en elterngeld krijgen zorgt ervoor dat onder de streep de 40.000 euro die hij verdient bruto gelijk netto is.
Mijn man, ondernemer die werkgelegenheid creeert, mag van de 40.000 die hij verdient meer dan de helft afdragen en mag een premietoeslag betalen voor ziektekostenverzekering omdat hij geen kinderen heeft.

Duitsland is wat dit aangaat een klassenmaatschappij waar getrouwde mensen met kinderen zwaar worden voorgetrokken.
Die mensen dragen natuurlijk ook bij. Het uitstervende type mens kost alleen geld. Wel profiteren, maar na het eigen korte leven is het voorbij.

Dat elterngeld klinkt allemaal leuk, maar nemen we een voorbeeld waar iemand veel geld verdient. Plotseling blijkt het maximum bedrag Elterngeld slechts 1800 euro netto per maand. Geen verpot dus.

Gelukkig vult mijn werkgever op eigen initiatief het bedrag aan tot een normal netto inkomen, zodat een vader bij ons ook vrij kan nemen zonder negatieve impact op het gezinsinkomen. Zelfs die 2 dagen verlof die de nederlandse vader in NL krijgt is er in DE niet

Een premietoeslag bestaat niet. Tenzij je een privat versicherung bedoelt. Dat is een totaal ander product en is bij hogere inkomens goedkoper dan gesetzliche versicherung
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:59:55 #34
45206 Pietverdriet
pi_180702987
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:58 schreef XL het volgende:

[..]

Die mensen dragen natuurlijk ook bij. Het uitstervende type mens kost alleen geld. Wel profiteren, maar na het eigen korte leven is het voorbij.

Extreem goed voor het milieu
pi_180716631
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tsjonge wat een afgunst...

Al eens nagedacht over de reden van deze financiële compensatie?
Duitsland is veel vriendelijker ingericht naar jonge gezinnen dan Nederland, alleen maar al om de vergrijzing tegen te gaan.

Verder is een compensatie tegen tijdelijk inkomensverlies. Dus je wordt er niet beter op.
Beetje zelfde verhaal als Nederlandse toeslagen, dat zijn ook compensaties, is toch ook niet belachelijk
  woensdag 25 juli 2018 @ 13:33:31 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180717167
Zo goed voor gezinnen vind ik Duitsland eigenlijk niet. Althans, niets op het land. Nauwelijks kinderopvang bijvoorbeeld. En regelingen die de afhankelijkheid van de vrouw alleen maar vergroten. Men vond mij knettergek toen ik kort na de geboorte van kind 2 (lees: een jaar) weer fulltime wilde gaan werken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180720956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:33 schreef Tinkepink het volgende:
Zo goed voor gezinnen vind ik Duitsland eigenlijk niet. Althans, niets op het land. Nauwelijks kinderopvang bijvoorbeeld. En regelingen die de afhankelijkheid van de vrouw alleen maar vergroten. Men vond mij knettergek toen ik kort na de geboorte van kind 2 (lees: een jaar) weer fulltime wilde gaan werken.
In de stad ook niet helaas. Je moet eigenlijk voor je überhaupt zwanger denkt te gaan willen worden al een Hebamme / Frauenarzt gevonden hebben, zodra je bevrucht denkt te zijn direct naar de kliniek rennen om een bevalafspraak vast te leggen zodat je niet op het moment supreme naar de andere kant van de stad moet en vervolgens beginnen met bidden op je blote knietjes dat je een Krippenplatz kunt krijgen. Over een betaalbare Krippenplatz hebben we het dan nog niet eens, laat staan een Krippe die het toelaat dat je fulltime blijft werken.

Desalniettemin ben ik het wel met Piet eens dat er heel veel financiële vergoedingen zijn voor ouders met (jonge) kinderen. Ik weet niet of het in heel Duitsland zo is, maar in Beieren krijgen ouders van kinderen tussen 1 en 3 jaar vanaf september ¤250. Zomaar. Terwijl ze mijns inziens beter kunnen investeren in voorzieningen dan alleen maar geld uitdelen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 17:19:25 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180722869
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:13 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

In de stad ook niet helaas. Je moet eigenlijk voor je überhaupt zwanger denkt te gaan willen worden al een Hebamme / Frauenarzt gevonden hebben, zodra je bevrucht denkt te zijn direct naar de kliniek rennen om een bevalafspraak vast te leggen zodat je niet op het moment supreme naar de andere kant van de stad moet en vervolgens beginnen met bidden op je blote knietjes dat je een Krippenplatz kunt krijgen. Over een betaalbare Krippenplatz hebben we het dan nog niet eens, laat staan een Krippe die het toelaat dat je fulltime blijft werken.

Desalniettemin ben ik het wel met Piet eens dat er heel veel financiële vergoedingen zijn voor ouders met (jonge) kinderen. Ik weet niet of het in heel Duitsland zo is, maar in Beieren krijgen ouders van kinderen tussen 1 en 3 jaar vanaf september ¤250. Zomaar. Terwijl ze mijns inziens beter kunnen investeren in voorzieningen dan alleen maar geld uitdelen.
Hier zit altijd de kerk vol in de weken voor de kindergartenplätze verdeeld worden, om je kansen te verhogen bij de katholische kindergarten...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_180852790
Afgelopen jaar zelfde patroon.

Autochtonen verlaten Duitsland (Mallorca, Florida etc) en allochtonen stromen massaal toe.

Migration to Germany 2017: +405,020 (2016: +497,964)

Migration of foreigners: +492,179 (2016: +634,807)

Migration of Germans*: -87,159 (2016: -136,843)

*In 2016 and 2017, the registers were cleaned up and many Germans were found not living in Germany anymore. So these figures also include Germans that emigrated in earlier years.

In the beginning of 2017, the population was 82,521,700. With the migration surplus of 405,020 and the birth deficit of 147,286, the population in the beginning of 2018 should amount to 82,779,434, an increase of 0.31%.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:43:28 #40
45206 Pietverdriet
pi_180858716
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:09 schreef Gasgas1986 het volgende:

[..]

Tsjonge wat een afgunst...

Al eens nagedacht over de reden van deze financiële compensatie?
Duitsland is veel vriendelijker ingericht naar jonge gezinnen dan Nederland, alleen maar al om de vergrijzing tegen te gaan.

Verder is een compensatie tegen tijdelijk inkomensverlies. Dus je wordt er niet beter op.
Beetje zelfde verhaal als Nederlandse toeslagen, dat zijn ook compensaties, is toch ook niet belachelijk
Is geen afgunst. Ik betaal geen premies of belasting in Duitsland.
Is gewoon ongelijke behandeling, een twee klasse maatschappij.
Het werkt niet, de maatregelen zijn er al heel lang, geboorteratio blijft heel laag.
Wil jij kinderen, prima, maar zie niet in waarom dat fiscaal zo enorm beloond moet worden en kinderloosheid zo bestraft
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:53:18 #41
45206 Pietverdriet
pi_180858872
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:13 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Dat is niet zomaar, de CSU wil de komende verkiezingen winnen, stemmen kopen noem je dit. Doet de Union heel goed, groenen volgen dezelfde lijn
pi_180858963
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is niet zomaar, de CSU wil de komende verkiezingen winnen, stemmen kopen noem je dit. Doet de Union heel goed, groenen volgen dezelfde lijn
Zouden ze de kruizen die ieder overheidsgebouw geacht wordt op te hangen ook gratis verspreiden? CSU :')
  dinsdag 31 juli 2018 @ 18:00:48 #43
45206 Pietverdriet
pi_180859044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:57 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Zouden ze de kruizen die ieder overheidsgebouw geacht wordt op te hangen ook gratis verspreiden? CSU :')
Ook beieren is aan het veranderen
pi_180872827
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het werkt niet, de maatregelen zijn er al heel lang, geboorteratio blijft heel laag.
Wil jij kinderen, prima, maar zie niet in waarom dat fiscaal zo enorm beloond moet worden en kinderloosheid zo bestraft
Tsja heeft dat niet te maken met waarden/normen/ethische standpunten/cultuur etc waar een land voor staat, en je als persoon voor kiest om in te verblijven.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 13:19:16 #45
45206 Pietverdriet
pi_180873760
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:35 schreef Gasgas1986 het volgende:

[..]

Tsja heeft dat niet te maken met waarden/normen/ethische standpunten/cultuur etc waar een land voor staat, en je als persoon voor kiest om in te verblijven.
En je punt is?
pi_180911516
Dat je niet moet zeiken over de regels van een ander land ;-)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:05:00 #47
45206 Pietverdriet
pi_180911606
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 07:51 schreef Gasgas1986 het volgende:
Dat je niet moet zeiken over de regels van een ander land ;-)
Ach gus, in je wiek geschoten over je goud gerande gezinsregeling?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:25:14 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180911753
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is toch niet slecht?

De dalende trend in geboortes is met de introductie van kindergeld gestopt en recente verbeteringen icm immigratie zorgen in 2018 voor de meeste baby‘s sinds 1973.

Er is nul komma nul straf op kinderloosheid, je krijgt alleen de voordelen niet. Waarom zou je voordelen geven aan iemand zonder kinderen? Geld in een bodemloze put pompen?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:10:06 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180913188
Schijnbaar ben ik de enige ouder in Duitsland die geen gebruik maakt van die prachtige regelingen. Buiten de kinderbijslag dan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180914477
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:10 schreef Tinkepink het volgende:
Schijnbaar ben ik de enige ouder in Duitsland die geen gebruik maakt van die prachtige regelingen. Buiten de kinderbijslag dan.
Nee hoor, wij ook niet. En de kinderbijslag stopt binnenkort ook als zoonlief 18 wordt.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')