abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178529491
Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



De voorgaande topics

Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:

aegir_de_viking woont in Kranenburg
annie.m woont in Goch Hassum.
c3k woont in Aachen-Brand
Cupcake. woont in Berlijn.
Dennis-1977Woont in Emmerich
dutchman79 woont in Aachen
FB14 woont in München
Felagund woont in Bonn
Gateway woont in Bocholt
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
opinionr woont in Bochum
Pietverdriet woont vlakbij Anholt
PureEvil woont in Weeze
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
RonB79 woont in Kellinghusen
Siemi woont in Kleve-Rindern
tintenkiller woont in Goch
ueberduitser Woont in Uelsen
Waldheini woont in Aachen
Wonderer woont in Frankfurt
Z80 woont in Kleve
Hesitater woont in Heidelberg
Nikky woont in de buurt van Leer
Gwywen woont in Bad Bentheim
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_178529624
Ik kan wel uit de OP trouwens. Ik woon nu in Noorwegen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 15 april 2018 @ 16:19:26 #3
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_178533042
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 13:04 schreef venomsnake het volgende:

Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:

aegir_de_viking woont in Kranenburg
annie.m woont in Goch Hassum.
c3k woont in Aachen-Brand
Cupcake. woont in Berlijn.
Dennis-1977Woont in Emmerich
dutchman79 woont in Aachen
FB14 woont in München
Felagund woont in Bonn
Gateway woont in Bocholt
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
opinionr woont in Bochum
Pietverdriet woont vlakbij Anholt
PureEvil woont in Weeze
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
RonB79 woont in Kellinghusen
Siemi woont in Kleve-Rindern
tintenkiller woont in Goch
ueberduitser Woont in Uelsen
Waldheini woont in Aachen
Wonderer woont in Frankfurt
Z80 woont in Kleve
Hesitater woont in Heidelberg
Nikky woont in de buurt van Leer
Gwywen woont in Bad Bentheim
marcel.de woont in Dollart (Bunde)
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_178698256
Zoals ik op de laatste pagina's van het vorig topic al aangaf zou ik gaan verhuizen naar Frankfurt, en dat is inm2ook gebeutd sinds vorige week. Nu wil ik me inschrijven bij TK voor een ziektekostenverzekering.
Ze vragen om een "German health Insurance Number". Nu weet ik niet hoe ik hier aan kom, of kan ik dit leeg laten?
Of kan het zijn dat ik dit krijg van de gemeente waar ik e vorige week heb ingeschreven? Ze sturen namelijk nog documenten op, maar die heb ik nog niet gehad.
Uiteraard heb Ik TK net zepf2al gebeld, maar er was geen Engelstalig persoon aanwezig, maar ik wil dit eigenlijk vanavond nog hebben ingevuld.
  maandag 23 april 2018 @ 19:36:31 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178698381
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 19:31 schreef Chaos-Zero het volgende:
Zoals ik op de laatste pagina's van het vorig topic al aangaf zou ik gaan verhuizen naar Frankfurt, en dat is inm2ook gebeutd sinds vorige week. Nu wil ik me inschrijven bij TK voor een ziektekostenverzekering.
Ze vragen om een "German health Insurance Number". Nu weet ik niet hoe ik hier aan kom, of kan ik dit leeg laten?
Of kan het zijn dat ik dit krijg van de gemeente waar ik e vorige week heb ingeschreven? Ze sturen namelijk nog documenten op, maar die heb ik nog niet gehad.
Uiteraard heb Ik TK net zepf2al gebeld, maar er was geen Engelstalig persoon aanwezig, maar ik wil dit eigenlijk vanavond nog hebben ingevuld.
Duits spreken heeft echt voordelen.
Heb je al werk?
Waarschijnlijk heb je nog geen verzekeringsnummer, kan je aanvragen bij je verzekeraar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178698674
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duits spreken heeft echt voordelen.
Heb je al werk?
Waarschijnlijk heb je nog geen verzekeringsnummer, kan je aanvragen bij je verzekeraar
Ik ben een dag na mijn aankomst gelijk begonnen met werken in Frankfurt. Ik wilde niet eerder hierheen voordat ik werk had.
Duits spreken heeft inderdaad zo zijn voordelen in Duitsland. Vanuit mijn werk worden Duitse lessen gegeven, dus dat komt goed.
En dit kan ik misschien wel aanvragen bij mijn verzekeraar, maar die heb ik dus nog niet, want daarvoor moet ik dus dit formulier invullen. Of kan ik dit wel al van te voren doen?
  maandag 23 april 2018 @ 19:50:43 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178698799
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 19:46 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Ik ben een dag na mijn aankomst gelijk begonnen met werken in Frankfurt. Ik wilde niet eerder hierheen voordat ik werk had.
Duits spreken heeft inderdaad zo zijn voordelen in Duitsland. Vanuit mijn werk worden Duitse lessen gegeven, dus dat komt goed.
En dit kan ik misschien wel aanvragen bij mijn verzekeraar, maar die heb ik dus nog niet, want daarvoor moet ik dus dit formulier invullen. Of kan ik dit wel al van te voren doen?
Ga morgen bij HR langs, die kunnen je waarschijnlijk wel helpen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178770858
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een kreuz of dreieck?
speak only if it improves the silence.
pi_178771076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 11:27 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een kreuz of dreieck?
Een kreuz, het woord zegt het al, is een kruising van twee snelwegen, en bij een dreieck, het woord laat het al vermoeden, kun je niet vier maar slechts drie kanten op.
  vrijdag 27 april 2018 @ 12:58:35 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178773318
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 11:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Een kreuz, het woord zegt het al, is een kruising van twee snelwegen, en bij een dreieck, het woord laat het al vermoeden, kun je niet vier maar slechts drie kanten op.
Je denkt dat de vraag in de context snelwegen is. Volgens mij vraagt hij slechts naar het verschil tussen een cirkel en een driehoek. 3 hoeken dus!

Oh wacht... kreis...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 27 april 2018 @ 13:00:48 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_178773356
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:58 schreef XL het volgende:

[..]

Je denkt dat de vraag in de context snelwegen is. Volgens mij vraagt hij slechts naar het verschil tussen een cirkel en een driehoek. 3 hoeken dus!

Oh wacht... kreis...
Kruis/kruising
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 27 april 2018 @ 13:11:54 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178773577
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 11:27 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een kreuz of dreieck?
Kruis, driehoek


In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178773613
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 april 2018 12:58 schreef XL het volgende:

[..]

Je denkt dat de vraag in de context snelwegen is. Volgens mij vraagt hij slechts naar het verschil tussen een cirkel en een driehoek. 3 hoeken dus!

Oh wacht... kreis...
Nee het ging inderdaad om een snelweg, raar dat jullie duitsers twee woorden gebruiken voor een knooppunt.

Bedankt allemaal.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 27 april 2018 @ 15:34:14 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_178775942
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 13:13 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee het ging inderdaad om een snelweg, raar dat jullie duitsers twee woorden gebruiken voor een knooppunt.

Bedankt allemaal.
In Nederland niet? Klaverblad, knooppunt,ovotonde. En zo zullen er wel meer namen zijn.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_178898628
In het 'Autorijtopic' geen reactie, dus ik dacht ik probeer het maar hier.




Stel je hebt bij onze oosterburen op de snelweg dit bord gemist. Moet je dan wachten tot (na) de volgende invoegstrook om er zeker van te zijn of er nog een snelheidslimiet is, of hoort er in het geval van een snelheidslimiet er om de zoveel kilometer een bord geplaatst te zijn dat de limiet aangeeft?

Alvast bedankt.
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:20:51 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178898766
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:14 schreef br00djekaas54321 het volgende:
In het 'Autorijtopic' geen reactie, dus ik dacht ik probeer het maar hier.

[ afbeelding ]


Stel je hebt bij onze oosterburen op de snelweg dit bord gemist. Moet je dan wachten tot (na) de volgende invoegstrook om er zeker van te zijn of er nog een snelheidslimiet is, of hoort er in het geval van een snelheidslimiet er om de zoveel kilometer een bord geplaatst te zijn dat de limiet aangeeft?

Alvast bedankt.
Opheffing alle voorgaande borden (snelheid, inhaalverbod, etc etc) wordt niet herhaald. Als je een max snelheid niet opgeheven hebt zien worden is die nog actueel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:29:49 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178898995
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Opheffing alle voorgaande borden (snelheid, inhaalverbod, etc etc) wordt niet herhaald. Als je een max snelheid niet opgeheven hebt zien worden is die nog actueel
Tenminste op de autobahn is dat zo inderdaad

Tevens mag je na het bord opheffing alle voorgaande borden niet zo hard als je wil, maar slechts zo snel als het verkeer toelaat. Veroorzaak je boven de richtwaarde van 130 een ongeluk, dan moet je bewijzen dat bij 130 dat ongeluk ook gebeurd zou zijn. Je verzekering kan je hier goed naaien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178899349
Bedankt voor de reacties. Ik ben gewend aan de hectometerpaaltjes waarop doorgaans de maximum snelheid vermeld staat. Ik dacht dat Duitsland wellicht iets vergelijkbaars had.

Zo snel als dat het verkeer toelaat is uiteraard ook wel een goede om niet te vergeten; bedankt!
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:02:08 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_178899949
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:42 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik ben gewend aan de hectometerpaaltjes waarop doorgaans de maximum snelheid vermeld staat. Ik dacht dat Duitsland wellicht iets vergelijkbaars had.

Zo snel als dat het verkeer toelaat is uiteraard ook wel een goede om niet te vergeten; bedankt!
In Nederland is het wel nodig dat de snelheid op de hectometerpaaltjes staat. Deze veranderd om de paar kilometer zonder enige aanwijsbare reden. Dat gejojo is in Duitsland gelukkig nog niet ingevoerd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:04:02 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178900013
quote:
99s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:29 schreef XL het volgende:

[..]

Tenminste op de autobahn is dat zo inderdaad

Tevens mag je na het bord opheffing alle voorgaande borden niet zo hard als je wil, maar slechts zo snel als het verkeer toelaat. Veroorzaak je boven de richtwaarde van 130 een ongeluk, dan moet je bewijzen dat bij 130 dat ongeluk ook gebeurd zou zijn. Je verzekering kan je hier goed naaien.
Ga er maar van uit, sneller dan 130 en betrokken bij een ongeluk, minstens een deelschuld te pakken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178900034
Vergeet ook niet dat in Duitsland een snelheidsbord dat onder een gevaarbord hangt, alleen geldt zolang het gevaar duurt. Bijvoorbeeld:

Hier is bijv. de snelheidsbeperking na de wegwerkzaamheden voorbij. De snelheidsbeperking hoeft niet expliciet met een bord opgeheven te worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2018 21:05:38 ]
  donderdag 3 mei 2018 @ 09:36:30 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178907742
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:04 schreef Igen het volgende:
Vergeet ook niet dat in Duitsland een snelheidsbord dat onder een gevaarbord hangt, alleen geldt zolang het gevaar duurt. Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Hier is bijv. de snelheidsbeperking na de wegwerkzaamheden voorbij. De snelheidsbeperking hoeft niet expliciet met een bord opgeheven te worden.
Altijd mooi, uit de Baustelle rijdend vol op het gas. Andere dikke auto's die op de opheffing wachten, waar deze niet gaat komen... dat ze het zich realiseren, ook op die plank trappen en dat je je met 200pk heel klein voelt als zo'n drie liter diesel of een porsche zijn spieren laat zien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178917697
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:02 schreef z80 het volgende:

[..]

In Nederland is het wel nodig dat de snelheid op de hectometerpaaltjes staat. Deze veranderd om de paar kilometer zonder enige aanwijsbare reden. Dat gejojo is in Duitsland gelukkig nog niet ingevoerd.
Nouuuuu, ken wel een paar stukken waar het wel jojoot. Bijv. op de A9 als je München uit rijdt; op de eerste 15 km kom je dit tegen: 80 - 100 - 120 - opheffing - 100 - 80 - opheffing. Het eerste stuk is logisch, wel logisch, maar om dan in het midden een stuk van 1km "onbegrensd" te maken als je weet dat er een Autobahnkreuz aan komt... :|W
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178994298
Ik verlang echt naar Club Mate. Waar kun je dat in NL makkelijk kopen?
Moeten zij weten
  maandag 7 mei 2018 @ 17:38:44 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178994324
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:37 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ik verlang echt naar Club Mate. Waar kun je dat in NL makkelijk kopen?
Dat is met voorsprong het smerigste levensmiddel dat je hier kunt kopen!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178994459
quote:
99s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:38 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is met voorsprong het smerigste levensmiddel dat je hier kunt kopen!
Je leert het drinken, net als met koffie
Moeten zij weten
  maandag 7 mei 2018 @ 20:58:05 #27
63722 z80
I fink you freaky
pi_178998884
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:45 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Je leert het drinken, net als met koffie
In een stenen winkel: https://www.club-mate.nl/waar_te_krijgen/index.html
Anders amazon.de even aanzwengelen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_179184265
Wij verwachten over ongeveer 1 maand ouders te worden van ons eerste kind. Nu heb ik enkele vragen over elterngeld en elterngeld-plus.
Ik heb geprobeerd het systeem te snappen, maar hoop dat er iemand hier op het forum veel van weet, want ik kom er niet helemaal uit.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:22:36 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179202662


[ Bericht 100% gewijzigd door Pietverdriet op 16-05-2018 18:35:07 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180690552
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:55 schreef aegir_de_viking het volgende:
Wij verwachten over ongeveer 1 maand ouders te worden van ons eerste kind. Nu heb ik enkele vragen over elterngeld en elterngeld-plus.
Ik heb geprobeerd het systeem te snappen, maar hoop dat er iemand hier op het forum veel van weet, want ik kom er niet helemaal uit.
Elterngeld heb je recht op als 1 of beide ouders minder gaan werken. Dit voor min 12maanden, met een verlenging van nog eens extra 2 maand. Het inkomensverschil wordt opgevangen

Elterngeld heb je ook recht op als 1 van de 2 sowieso niet werkt. Dit voor 12 maand lang. Dit is minimaal ¤300,- per maand.

In principe is het aanvraag formulier helder geformuleerd. Gewoon invullend, indienen en wachten op de reactie. Elterngeld kan tot 3 maand na de geboorte worden aangevraagd. Dus als het nog niet geregeld was kan het nog steeds
pi_180691246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 07:56 schreef Gasgas1986 het volgende:

[..]

Elterngeld heb je recht op als 1 of beide ouders minder gaan werken. Dit voor min 12maanden, met een verlenging van nog eens extra 2 maand. Het inkomensverschil wordt opgevangen

Elterngeld heb je ook recht op als 1 van de 2 sowieso niet werkt. Dit voor 12 maand lang. Dit is minimaal ¤300,- per maand.

In principe is het aanvraag formulier helder geformuleerd. Gewoon invullend, indienen en wachten op de reactie. Elterngeld kan tot 3 maand na de geboorte worden aangevraagd. Dus als het nog niet geregeld was kan het nog steeds
Ik ben bij het Kreis Kleve langsgegaan met een flinke stapel papieren en ze hebben me erg goed geholpen met het invullen. Krijgen nu als het goed is een combi van Elterngeld en Elterngeld plus van totaal 24 maanden. Lekker betaald 1 dag minder werken! *O*
Kindergeld + kinderbijslag moet ik ook nog aanvragen...
Ik heb 2 websites gevonden:
https://www.kindergeld.org en https://www.arbeitsagentur.de/familie-und-kinder/kindergeldantrag-online-bei-geburt

De eerste website vertrouw ik niet helemaal.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:20:11 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180702149
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:08 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Ik ben bij het Kreis Kleve langsgegaan met een flinke stapel papieren en ze hebben me erg goed geholpen met het invullen. Krijgen nu als het goed is een combi van Elterngeld en Elterngeld plus van totaal 24 maanden. Lekker betaald 1 dag minder werken! *O*
Kindergeld + kinderbijslag moet ik ook nog aanvragen...
Ik heb 2 websites gevonden:
https://www.kindergeld.org en https://www.arbeitsagentur.de/familie-und-kinder/kindergeldantrag-online-bei-geburt

De eerste website vertrouw ik niet helemaal.
Schandalig dat dit zo gaat maar je bent gek als er geen gebruik van maakt.

Mijn zwager, werknemer en lijntrekker bij de post, getrouwd met 2 kinderen, wat zij aan kinder en elterngeld krijgen zorgt ervoor dat onder de streep de 40.000 euro die hij verdient bruto gelijk netto is.
Mijn man, ondernemer die werkgelegenheid creeert, mag van de 40.000 die hij verdient meer dan de helft afdragen en mag een premietoeslag betalen voor ziektekostenverzekering omdat hij geen kinderen heeft.

Duitsland is wat dit aangaat een klassenmaatschappij waar getrouwde mensen met kinderen zwaar worden voorgetrokken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:58:05 #33
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180702947
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schandalig dat dit zo gaat maar je bent gek als er geen gebruik van maakt.

Mijn zwager, werknemer en lijntrekker bij de post, getrouwd met 2 kinderen, wat zij aan kinder en elterngeld krijgen zorgt ervoor dat onder de streep de 40.000 euro die hij verdient bruto gelijk netto is.
Mijn man, ondernemer die werkgelegenheid creeert, mag van de 40.000 die hij verdient meer dan de helft afdragen en mag een premietoeslag betalen voor ziektekostenverzekering omdat hij geen kinderen heeft.

Duitsland is wat dit aangaat een klassenmaatschappij waar getrouwde mensen met kinderen zwaar worden voorgetrokken.
Die mensen dragen natuurlijk ook bij. Het uitstervende type mens kost alleen geld. Wel profiteren, maar na het eigen korte leven is het voorbij.

Dat elterngeld klinkt allemaal leuk, maar nemen we een voorbeeld waar iemand veel geld verdient. Plotseling blijkt het maximum bedrag Elterngeld slechts 1800 euro netto per maand. Geen verpot dus.

Gelukkig vult mijn werkgever op eigen initiatief het bedrag aan tot een normal netto inkomen, zodat een vader bij ons ook vrij kan nemen zonder negatieve impact op het gezinsinkomen. Zelfs die 2 dagen verlof die de nederlandse vader in NL krijgt is er in DE niet

Een premietoeslag bestaat niet. Tenzij je een privat versicherung bedoelt. Dat is een totaal ander product en is bij hogere inkomens goedkoper dan gesetzliche versicherung
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:59:55 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180702987
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:58 schreef XL het volgende:

[..]

Die mensen dragen natuurlijk ook bij. Het uitstervende type mens kost alleen geld. Wel profiteren, maar na het eigen korte leven is het voorbij.

Extreem goed voor het milieu
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180716631
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tsjonge wat een afgunst...

Al eens nagedacht over de reden van deze financiële compensatie?
Duitsland is veel vriendelijker ingericht naar jonge gezinnen dan Nederland, alleen maar al om de vergrijzing tegen te gaan.

Verder is een compensatie tegen tijdelijk inkomensverlies. Dus je wordt er niet beter op.
Beetje zelfde verhaal als Nederlandse toeslagen, dat zijn ook compensaties, is toch ook niet belachelijk
  woensdag 25 juli 2018 @ 13:33:31 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180717167
Zo goed voor gezinnen vind ik Duitsland eigenlijk niet. Althans, niets op het land. Nauwelijks kinderopvang bijvoorbeeld. En regelingen die de afhankelijkheid van de vrouw alleen maar vergroten. Men vond mij knettergek toen ik kort na de geboorte van kind 2 (lees: een jaar) weer fulltime wilde gaan werken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 16:13:57 #37
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_180720956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:33 schreef Tinkepink het volgende:
Zo goed voor gezinnen vind ik Duitsland eigenlijk niet. Althans, niets op het land. Nauwelijks kinderopvang bijvoorbeeld. En regelingen die de afhankelijkheid van de vrouw alleen maar vergroten. Men vond mij knettergek toen ik kort na de geboorte van kind 2 (lees: een jaar) weer fulltime wilde gaan werken.
In de stad ook niet helaas. Je moet eigenlijk voor je überhaupt zwanger denkt te gaan willen worden al een Hebamme / Frauenarzt gevonden hebben, zodra je bevrucht denkt te zijn direct naar de kliniek rennen om een bevalafspraak vast te leggen zodat je niet op het moment supreme naar de andere kant van de stad moet en vervolgens beginnen met bidden op je blote knietjes dat je een Krippenplatz kunt krijgen. Over een betaalbare Krippenplatz hebben we het dan nog niet eens, laat staan een Krippe die het toelaat dat je fulltime blijft werken.

Desalniettemin ben ik het wel met Piet eens dat er heel veel financiële vergoedingen zijn voor ouders met (jonge) kinderen. Ik weet niet of het in heel Duitsland zo is, maar in Beieren krijgen ouders van kinderen tussen 1 en 3 jaar vanaf september ¤250. Zomaar. Terwijl ze mijns inziens beter kunnen investeren in voorzieningen dan alleen maar geld uitdelen.
  woensdag 25 juli 2018 @ 17:19:25 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180722869
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:13 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

In de stad ook niet helaas. Je moet eigenlijk voor je überhaupt zwanger denkt te gaan willen worden al een Hebamme / Frauenarzt gevonden hebben, zodra je bevrucht denkt te zijn direct naar de kliniek rennen om een bevalafspraak vast te leggen zodat je niet op het moment supreme naar de andere kant van de stad moet en vervolgens beginnen met bidden op je blote knietjes dat je een Krippenplatz kunt krijgen. Over een betaalbare Krippenplatz hebben we het dan nog niet eens, laat staan een Krippe die het toelaat dat je fulltime blijft werken.

Desalniettemin ben ik het wel met Piet eens dat er heel veel financiële vergoedingen zijn voor ouders met (jonge) kinderen. Ik weet niet of het in heel Duitsland zo is, maar in Beieren krijgen ouders van kinderen tussen 1 en 3 jaar vanaf september ¤250. Zomaar. Terwijl ze mijns inziens beter kunnen investeren in voorzieningen dan alleen maar geld uitdelen.
Hier zit altijd de kerk vol in de weken voor de kindergartenplätze verdeeld worden, om je kansen te verhogen bij de katholische kindergarten...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_180852790
Afgelopen jaar zelfde patroon.

Autochtonen verlaten Duitsland (Mallorca, Florida etc) en allochtonen stromen massaal toe.

Migration to Germany 2017: +405,020 (2016: +497,964)

Migration of foreigners: +492,179 (2016: +634,807)

Migration of Germans*: -87,159 (2016: -136,843)

*In 2016 and 2017, the registers were cleaned up and many Germans were found not living in Germany anymore. So these figures also include Germans that emigrated in earlier years.

In the beginning of 2017, the population was 82,521,700. With the migration surplus of 405,020 and the birth deficit of 147,286, the population in the beginning of 2018 should amount to 82,779,434, an increase of 0.31%.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:43:28 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180858716
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:09 schreef Gasgas1986 het volgende:

[..]

Tsjonge wat een afgunst...

Al eens nagedacht over de reden van deze financiële compensatie?
Duitsland is veel vriendelijker ingericht naar jonge gezinnen dan Nederland, alleen maar al om de vergrijzing tegen te gaan.

Verder is een compensatie tegen tijdelijk inkomensverlies. Dus je wordt er niet beter op.
Beetje zelfde verhaal als Nederlandse toeslagen, dat zijn ook compensaties, is toch ook niet belachelijk
Is geen afgunst. Ik betaal geen premies of belasting in Duitsland.
Is gewoon ongelijke behandeling, een twee klasse maatschappij.
Het werkt niet, de maatregelen zijn er al heel lang, geboorteratio blijft heel laag.
Wil jij kinderen, prima, maar zie niet in waarom dat fiscaal zo enorm beloond moet worden en kinderloosheid zo bestraft
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:53:18 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180858872
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 16:13 schreef 1inamelon het volgende:

[..]


Desalniettemin ben ik het wel met Piet eens dat er heel veel financiële vergoedingen zijn voor ouders met (jonge) kinderen. Ik weet niet of het in heel Duitsland zo is, maar in Beieren krijgen ouders van kinderen tussen 1 en 3 jaar vanaf september ¤250. Zomaar. Terwijl ze mijns inziens beter kunnen investeren in voorzieningen dan alleen maar geld uitdelen.
Dat is niet zomaar, de CSU wil de komende verkiezingen winnen, stemmen kopen noem je dit. Doet de Union heel goed, groenen volgen dezelfde lijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 17:57:20 #42
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_180858963
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is niet zomaar, de CSU wil de komende verkiezingen winnen, stemmen kopen noem je dit. Doet de Union heel goed, groenen volgen dezelfde lijn
Zouden ze de kruizen die ieder overheidsgebouw geacht wordt op te hangen ook gratis verspreiden? CSU :')
  dinsdag 31 juli 2018 @ 18:00:48 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180859044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:57 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Zouden ze de kruizen die ieder overheidsgebouw geacht wordt op te hangen ook gratis verspreiden? CSU :')
Ook beieren is aan het veranderen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180872827
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is geen afgunst. Ik betaal geen premies of belasting in Duitsland.
Is gewoon ongelijke behandeling, een twee klasse maatschappij.
Het werkt niet, de maatregelen zijn er al heel lang, geboorteratio blijft heel laag.
Wil jij kinderen, prima, maar zie niet in waarom dat fiscaal zo enorm beloond moet worden en kinderloosheid zo bestraft
Tsja heeft dat niet te maken met waarden/normen/ethische standpunten/cultuur etc waar een land voor staat, en je als persoon voor kiest om in te verblijven.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 13:19:16 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180873760
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:35 schreef Gasgas1986 het volgende:

[..]

Tsja heeft dat niet te maken met waarden/normen/ethische standpunten/cultuur etc waar een land voor staat, en je als persoon voor kiest om in te verblijven.
En je punt is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180911516
Dat je niet moet zeiken over de regels van een ander land ;-)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:05:00 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180911606
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 07:51 schreef Gasgas1986 het volgende:
Dat je niet moet zeiken over de regels van een ander land ;-)
Ach gus, in je wiek geschoten over je goud gerande gezinsregeling?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:25:14 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180911753
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is geen afgunst. Ik betaal geen premies of belasting in Duitsland.
Is gewoon ongelijke behandeling, een twee klasse maatschappij.
Het werkt niet, de maatregelen zijn er al heel lang, geboorteratio blijft heel laag.
Wil jij kinderen, prima, maar zie niet in waarom dat fiscaal zo enorm beloond moet worden en kinderloosheid zo bestraft
Dat is toch niet slecht?

De dalende trend in geboortes is met de introductie van kindergeld gestopt en recente verbeteringen icm immigratie zorgen in 2018 voor de meeste baby‘s sinds 1973.

Er is nul komma nul straf op kinderloosheid, je krijgt alleen de voordelen niet. Waarom zou je voordelen geven aan iemand zonder kinderen? Geld in een bodemloze put pompen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:10:06 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180913188
Schijnbaar ben ik de enige ouder in Duitsland die geen gebruik maakt van die prachtige regelingen. Buiten de kinderbijslag dan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:16:33 #50
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_180914477
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:10 schreef Tinkepink het volgende:
Schijnbaar ben ik de enige ouder in Duitsland die geen gebruik maakt van die prachtige regelingen. Buiten de kinderbijslag dan.
Nee hoor, wij ook niet. En de kinderbijslag stopt binnenkort ook als zoonlief 18 wordt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')