abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 april 2018 @ 21:13:53 #101
365082 IPA35
Patriarch
pi_178661163
Staatsgreep in KSA, God willende *O*
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_178664889
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:13 schreef IPA35 het volgende:
Staatsgreep in KSA, God willende *O*
Inşallah!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 22 april 2018 @ 00:14:00 #103
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178665010
Idiote hoeveelheid wapens, munitie en tanks ingeleverd in Qalamoun zeg. Amerikaans en ander belastinggeld voor niets door naar Damascus:













Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_178667175
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:13 schreef IPA35 het volgende:
Staatsgreep in KSA, God willende *O*
Pim zou het zo gewild hebben.
pi_178667181
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 00:14 schreef Szura het volgende:
Idiote hoeveelheid wapens, munitie en tanks ingeleverd in Qalamoun zeg. Amerikaans en ander belastinggeld voor niets door naar Damascus:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Tja
quote:
“The Russians give tanks to the Syrians, the Syrians give the tanks to ISIS, the Russians come and take the tanks back from ISIS … give them back to the Syrians again … and the cycle restarts.”
Sowieso wel zonde van al dat weggeven van wapens aan Arabieren, je geeft toch ook geen AK47 aan een kleuter?
pi_178684503
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 10:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat klopt, echter is Hezbollah niet de oorzaak van de kutsituatie in Libanon.
Niet DE oorzaak. Maar ze hebben het er ook niet beter op gemaakt.
pi_178684551
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 15:40 schreef Bilge het volgende:
Hoe Russen en Sjiieten denken over Assads soldaten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met zulke vrienden heb je letterlijk geen vijanden meer nodig
En dan zijn er mentaal gehandicapten (ook op dit forum) die in het westen wonen en zich als Assad-fanboys gedragen.
  maandag 23 april 2018 @ 20:39:45 #108
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_178700285
De beste onafhankelijke nieuwsbron betreffende Syrie is overihens "partisan girl" ak maram Susly. Ten onrechte beschuldigd (zoals vele onafhankelijke journalisten die niet de mening van het pentagon verkondige ) als "russian bot"

@partisangirl

https://mobile.twitter.com/partisangirl

[ Bericht 21% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 23-04-2018 20:47:27 ]
pi_178705561
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 20:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De beste onafhankelijke nieuwsbron betreffende Syrie is overihens "partisan girl" ak maram Susly. Ten onrechte beschuldigd (zoals vele onafhankelijke journalisten die niet de mening van het pentagon verkondige ) als "russian bot"

@partisangirl

https://mobile.twitter.com/partisangirl

Schei toch uit, clown.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  dinsdag 24 april 2018 @ 01:39:05 #110
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178705573
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 20:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De beste onafhankelijke nieuwsbron betreffende Syrie is overihens "partisan girl" ak maram Susly. Ten onrechte beschuldigd (zoals vele onafhankelijke journalisten die niet de mening van het pentagon verkondige ) als "russian bot"

@partisangirl

https://mobile.twitter.com/partisangirl

Ay Ken spiek verie goet englis
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 24 april 2018 @ 01:40:24 #111
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178705576
RT_com twitterde op maandag 23-04-2018 om 12:40:11 'She should have at least been shot in knee' - Israeli MP on jailed teen protester Ahed Tamimi https://t.co/SvNZyngF3f https://t.co/Ea9JQxV6qn reageer retweet
nevermind, goeie twitter account inderdaad.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178728706
hoe ga je een gesprek voeren of streven naar oplossingen als je niet eens kan worden wat de feiten zijn? de uitdagingen van onze fake news cultuur. uiteraard enorm uitvergroot door gebeurtenissen in syrie.

The great divide of our times is not left v right, but true v false

There was a time when, even if we disagreed about the remedy, we did at least agree that the patient was sick. We might argue about the meaning of this or that event, but all sides usually accepted that the event in question had at least happened. No longer. A new and unsettling dimension has entered our collective, and global, conversation.
...........
The point is, whether it’s Comey or Syria, we are now in an era when the argument is no longer over our response to events, but the very existence of those events. It was the same story after the mass school shooting at Parkland, Florida, in February. A loud chorus of rightists was not content merely to denounce proposed gun control measures: they claimed the massacre had not happened at all, and that all those grieving parents and teenagers were “crisis actors”.

These are symptoms of a post-truth disease that’s come to be known as “tribal epistemology”, in which the truth or falsity of a statement depends on whether the person making it is deemed one of us or one of them. According to the writer David Roberts, “information is evaluated based not on conformity to common standards of evidence or correspondence to a common understanding of the world, but on whether it supports the tribe’s values and goals and is vouchsafed by tribal leaders. ‘Good for our side’ and ‘true’ begin to blur into one.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_178730496
Wat verwachten wij van de vermeende doden die door het gifgas in Syrië in de media zijn omgekomen die de Russen claimen al druk adem halende naar Den Haag te gaan sleuren?
pi_178731128
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:48 schreef Rangono het volgende:

[..]

En dan zijn er mentaal gehandicapten (ook op dit forum) die in het westen wonen en zich als Assad-fanboys gedragen.
Tsja na 7 jaar oorlog blijft er niet veel over.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 25 april 2018 @ 12:17:11 #115
365082 IPA35
Patriarch
pi_178731199
Nu resteren alleen Zuid-Damascus en Rastan pocket nog.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_178751456
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_178753067
QalaatAlMudiq twitterde op donderdag 26-04-2018 om 13:49:28 S. #Damascus: deployment of Tiger Forces & T-90s started on 8th day of Offensive vs #HTS & #ISIS in attempt to speed up advances which were so far very slow & costly. https://t.co/mhSy7IZeT7 reageer retweet
ZeinakhodrAljaz twitterde op donderdag 26-04-2018 om 11:15:15 SOHR: #Syria govt wants to exert more pressure on ISIL in southern Damascus; ordered rebel groups in neighboring suburbs of Babila, Beit Sahm and Yalda to hand over frontline positions with ISIL or face bombardment reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_178769562
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 27 april 2018 @ 21:52:10 #119
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_178782145
quote:
Keiharde bewijzen zijn er dat de terrreurbeweging "white helmets" keer op keer toneelstukjes uitvoert om een westerse reactie uit te lokken. Zo gek is deze Russisch Syrische actie niet. Het gaat ze bovendien om het laten zien van de waarheid aan het publiek, dat constant voor wordt gelogen door hun eigen regeringen die en eigen agenda uitvoeren en de mainstream media. Dit verhaal heeft terecht veel aandacht en door de negatieve propaganda van de nos en rtl prikkem de meeste mensen wel doorheen,
pi_178783050
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2018 21:52 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

Keiharde bewijzen...
Deze bewering wil ik wel eens gedegen onderbouwd zien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 27 april 2018 @ 23:19:02 #121
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_178783323
quote:
Ze moeten wat, nadat hun raketafweer totaal ineffectief is gebleken. :P
pi_178783935
Standaard modus operandi van de Russen en Putin.

De propaganda is zo doorzichting geworden. Het is gewoon zielig.
pi_178784389
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 april 2018 23:52 schreef Nintex het volgende:
Standaard modus operandi van de Russen en Putin.

De propaganda is zo doorzichting geworden. Het is gewoon zielig.

Capo di tutti capi _O_
pi_178784677
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:13 schreef IPA35 het volgende:
Staatsgreep in KSA, God willende *O*
Nope. Vals alarm.
pi_178784828
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2018 00:24 schreef Montana_ir het volgende:

[..]


Capo di tutti capi _O_
Ernstig die adoratie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178784908
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 01:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ernstig die adoratie.

Dr Bashar _O_
  zaterdag 28 april 2018 @ 01:11:40 #127
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178784933
quote:
Waarom zie je dit soort dingen als positief?
pi_178784974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 01:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Waarom zie je dit soort dingen als positief?
Welke dingen?
  zaterdag 28 april 2018 @ 01:38:28 #129
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178785184
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 01:17 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Welke dingen?
Laten we eens beginnen met Putin.
pi_178785269
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 01:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met Putin.
wat is daar mis mee?
  zaterdag 28 april 2018 @ 01:49:12 #131
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178785289
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 01:46 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

wat is daar mis mee?
Wat zo gauw in me opkomt: het vermoorden van tegenstanders, journalisten, annexeren van staten. Hoe bedoel je "wat is daar mis mee?"
pi_178785421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 01:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat zo gauw in me opkomt: het vermoorden van tegenstanders, journalisten, annexeren van staten. Hoe bedoel je "wat is daar mis mee?"
Welke Staten? de Krim is Russisch.
  zaterdag 28 april 2018 @ 02:06:55 #133
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178785493
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 02:00 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Welke Staten? de Krim is Russisch.
Hooguit als je je propaganda uit Rusland haalt. Verder negeer je mijn andere punten.
pi_178785550
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 02:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hooguit als je je propaganda uit Rusland haalt. Verder negeer je mijn andere punten.
Het is een feit.
  zaterdag 28 april 2018 @ 08:35:43 #135
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_178786177
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 23:07 schreef Montagui het volgende:

[..]

Deze bewering wil ik wel eens gedegen onderbouwd zien.
Feit is dat er geen enkel bewijs is dat er wel een chemische aanval is uitgevoerd en al helemaal niet wie dit dan gedaan zou hebben. Ondanks dat dit bewijs er niet was en er talloze aanwijzingen en bewijs is dat de terreurbeweging "witte helmen" allerlei nepnieuws de wereld in strooit om zo impliciet luchtsteun te krijgen voor AlQuaeda en andere terreurbewegingen te krijgen op de grond, werd er toch een illegale (want geen enkel mandaat) luchtaanval uitgevoerd op Syrie.

Dit alleen om gezichtsverlies vanTrump , May en Macron te voorkomen. Het "bewijs" dat werd aangevoerd waren enkel en alleen de Al Quaeda snuff videos die iedere puber in elkaar kan zetten. Flink wat van die vaak ongewilde hoofdrolspelers bleken nu helemaal niet met gifgas in aanraking te zijn geweest, maar zijn gewoon voor de camera getrokken door deze "witte helmen" , een organisatie die door Goebbels bedacht zou kunnen zijn en met wortel en tak uitgeroeid zou moeten worden in Syrie. Ik weet zeker dat de Russen en Syriers hier dan ook keihard aan werken. Goed juist dat de Russen juist in de Haag enkele van deze hoofdrolspelers voor de camera hebben gezet, zodat iedereen nog eens op de feiten wordt gedrukt.

De framing van de vaderlandse media is verder stuitend, waar de Amerikanen de schuld zijn van het blokkeren van onafhankelijk onderzoek door de bombardementen uit te voeren op het moment dat het OPCW naar Syrie wilde vertrekken en ook nog het veto dat zij gebruikte tegen de resolutie die onafhankelijk onderzoek gelaste, wordt lachwekkend genoeg de schuld aan de russen gegeven, omdat zij een resolutie van de Amerikanen blokkeerden , waarbij de schuld al bij voorbaat bij de Syrische overheid kwam te liggen. Na Libie hebben de Russen wel geleerd niet meer in deze val te trappen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 28-04-2018 09:41:29 ]
  zaterdag 28 april 2018 @ 09:36:36 #136
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_178786461
Een goede analyse in dit artikel:

Syrië – Het merkwaardige relaas van Hassan Diab http://www.novini.nl/syri(...)aas-van-hassan-diab/ via @NoviniNL
  zaterdag 28 april 2018 @ 09:37:23 #137
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178786466
Kinderronselaar Muhaysni zou gewond zijn geraakt bij een liquidatiepoging in Idlib, jammer dat het niet geslaagd is
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_178788229
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 01:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Waarom zie je dit soort dingen als positief?
het artikel dat ik hierboven heb geplaatst noemt het "tribal epistemology" er zijn geen absolute feiten, maar de feiten veranderen naar gelang je tribale standpunt (pro vs anti assad) verandert.

als je voor "team assad" bent is putin een geweldige leider, leveren de mollahs in iran geweldig werk in syrie, is het krim russisch, zijn de bombardementen van de russen/het regime op ziekenhuizen, scholen, vluchtelingenkampen, markten fake news of veroorzaakt door de terroristen zelf die zich verschuilen tussen de burgers of in het uiterste geval een noodzakelijk kwaad syrie te redden uit de handen van de terroristen. zijn de verkrachtings, martel, moordkampen van het regime in syrie fake news en zijn de white helmets een door het westen gesubsidieerde terroristische organisatie dat aan de lopende band propaganda produceert.

vind het best wel leuk jou interactie met montana, het laat exact zien wat het artikel beschrijft, er valt namelijk geen gesprek te voeren wanneer de fundamenten van het gesprek afwezig zijn, namelijk wat is nu precies dat waar we het over hebben?

quote:
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_178788366
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 08:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Feit is dat er geen enkel bewijs is dat er wel een chemische aanval is uitgevoerd en al helemaal niet wie dit dan gedaan zou hebben. Ondanks dat dit bewijs er niet was en er talloze aanwijzingen en bewijs is dat de terreurbeweging "witte helmen" allerlei nepnieuws de wereld in strooit om zo impliciet luchtsteun te krijgen voor AlQuaeda en andere terreurbewegingen te krijgen op de grond, werd er toch een illegale (want geen enkel mandaat) luchtaanval uitgevoerd op Syrie.

Dit alleen om gezichtsverlies vanTrump , May en Macron te voorkomen. Het "bewijs" dat werd aangevoerd waren enkel en alleen de Al Quaeda snuff videos die iedere puber in elkaar kan zetten. Flink wat van die vaak ongewilde hoofdrolspelers bleken nu helemaal niet met gifgas in aanraking te zijn geweest, maar zijn gewoon voor de camera getrokken door deze "witte helmen" , een organisatie die door Goebbels bedacht zou kunnen zijn en met wortel en tak uitgeroeid zou moeten worden in Syrie. Ik weet zeker dat de Russen en Syriers hier dan ook keihard aan werken. Goed juist dat de Russen juist in de Haag enkele van deze hoofdrolspelers voor de camera hebben gezet, zodat iedereen nog eens op de feiten wordt gedrukt.

De framing van de vaderlandse media is verder stuitend, waar de Amerikanen de schuld zijn van het blokkeren van onafhankelijk onderzoek door de bombardementen uit te voeren op het moment dat het OPCW naar Syrie wilde vertrekken en ook nog het veto dat zij gebruikte tegen de resolutie die onafhankelijk onderzoek gelaste, wordt lachwekkend genoeg de schuld aan de russen gegeven, omdat zij een resolutie van de Amerikanen blokkeerden , waarbij de schuld al bij voorbaat bij de Syrische overheid kwam te liggen. Na Libie hebben de Russen wel geleerd niet meer in deze val te trappen.
Jouw mening. En eenieder zal alles voor waar aannemen zolang het de eigen visie op deze hele smerige oorlog ondersteund.

Vooralsnog zie ik geen 'keiharde bewijzen'.

Zelf heb ik vooralsnog geen 'keiharde bewijzen' gezien vóór of tegen de gifgas aanval in Douma.

Wat ik wel constateer is dat er vanuit de pro-kant gepoogd wordt om met alle middelen uit te zoeken of er inderdaad een gifgas aanval geweest is, terwijl de anti-kant alleen maar propaganda en desinformatie rondstrooit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178788383
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 april 2018 11:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

het artikel dat ik hierboven heb geplaatst noemt het "tribal epistemology" er zijn geen absolute feiten, maar de feiten veranderen naar gelang je tribale standpunt (pro vs anti assad) verandert.

als je voor "team assad" bent is putin een geweldige leider, leveren de mollahs in iran geweldig werk in syrie, is het krim russisch, zijn de bombardementen van de russen/het regime op ziekenhuizen, scholen, vluchtelingenkampen, markten fake news of veroorzaakt door de terroristen zelf die zich verschuilen tussen de burgers of in het uiterste geval een noodzakelijk kwaad syrie te redden uit de handen van de terroristen. zijn de verkrachtings, martel, moordkampen van het regime in syrie fake news en zijn de white helmets een door het westen gesubsidieerde terroristische organisatie dat aan de lopende band propaganda produceert.

vind het best wel leuk jou interactie met montana, het laat exact zien wat het artikel beschrijft, er valt namelijk geen gesprek te voeren wanneer de fundamenten van het gesprek afwezig zijn, namelijk wat is nu precies dat waar we het over hebben?

[..]

Dit dus.

En een aardige opsomming van alle 'info':

http://www.abc.net.au/new(...)-syria-douma/9705538

[ Bericht 7% gewijzigd door Montagui op 28-04-2018 12:11:35 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178790156
het regime is weer lekker pragmatisch bezig, miljoenen syriers moeten in mei hun eigendommen komen eisen met bewijzen anders raken ze hun woningen kwijt :Y)

10m Syrians at risk of forfeiting homes under new property law

Analysts say law leaves citizens who have opposed Assad regime facing permanent exile

More than 10 million Syrians who have fled the country’s raging war have been told to lay claim to their homes by early May or risk forfeiting them to the state.

A property law announced this month has raised widespread fears that Syrian citizens who have opposed Bashar al-Assad face permanent exile and that other people considered loyalists may be given access to their communities.

With the majority of internally displaced and overseas refugees unable or unwilling to return to prove ownership of properties, analysts and exiles say the law, known as article 10, and the tight timeframe surrounding it could serve as an instrument of demographic change and social engineering.

It has drawn parallels with laws enacted in Lebanon after the civil war to seize land in central Beirut, and the absentee property law in Israel in 1950 that legalised seizures from Palestinians driven from their lands.

The Syrian law empowers local administrations to re-register property ownership within their areas, a move that requires landowners to be present.
...........
“From the regime’s perspective, the law will serve three purposes: it gives them an additional vetting instrument over returnees and a way to strip political opponents of their assets. For refugees, largely perceived by the regime as traitors, this increases their risk of permanent exile. It will allow the regime to consolidate its power base by repopulating strategic areas with regime loyalists. This places the residents of informal settlements in major cities at risk of further dispossession. This may remove any potential source of future resistance for good.”

“This is the nail in the coffin for them,” said a senior EU official. “This is blatant power consolidation by Assad. It is punitive, not regulatory. Make no mistake. On the one hand, it is normal to do something like this after a natural disaster like an earthquake. But not now. And not like this. The war is still raging and metastasising. It’s not anywhere near over.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 28 april 2018 @ 17:59:25 #142
365082 IPA35
Patriarch
pi_178793981
Goede gains nu in Damascus
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 28 april 2018 @ 19:22:56 #143
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_178795399
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 11:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jouw mening. En eenieder zal alles voor waar aannemen zolang het de eigen visie op deze hele smerige oorlog ondersteund.

Vooralsnog zie ik geen 'keiharde bewijzen'.

Zelf heb ik vooralsnog geen 'keiharde bewijzen' gezien vóór of tegen de gifgas aanval in Douma.

Wat ik wel constateer is dat er vanuit de pro-kant gepoogd wordt om met alle middelen uit te zoeken of er inderdaad een gifgas aanval geweest is, terwijl de anti-kant alleen maar propaganda en desinformatie rondstrooit.
Je laatste alinea is aantoonbaar onjuist. De vs en vazallen bombardeerden Syrie voordat er omderzoek is gedaan, dit verhinderde het ondezoek. Verder hebben de vs ,gb en frankrijk de vn resolutie gevetoed die onafhankelijk ondezoek gelastte. Het is juist de door jou genoemde "pro" kant die alle imternationale spelregels aan de laars lapt en propaganda en desinformatie de wereld in stuurt. Dit kun je niet ontkennen, of omdraaien, want dit zijn keiharde feiten, net als de terroristen die gesteund worden met Amerikaanse wapens ,waardoor het lijden van de Syrische bevolking jarenlang verlengd is.
pi_178796700
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 april 2018 13:44 schreef Slayage het volgende:
het regime is weer lekker pragmatisch bezig, miljoenen syriers moeten in mei hun eigendommen komen eisen met bewijzen anders raken ze hun woningen kwijt :Y)

10m Syrians at risk of forfeiting homes under new property law

Analysts say law leaves citizens who have opposed Assad regime facing permanent exile

More than 10 million Syrians who have fled the country’s raging war have been told to lay claim to their homes by early May or risk forfeiting them to the state.

A property law announced this month has raised widespread fears that Syrian citizens who have opposed Bashar al-Assad face permanent exile and that other people considered loyalists may be given access to their communities.

With the majority of internally displaced and overseas refugees unable or unwilling to return to prove ownership of properties, analysts and exiles say the law, known as article 10, and the tight timeframe surrounding it could serve as an instrument of demographic change and social engineering.

It has drawn parallels with laws enacted in Lebanon after the civil war to seize land in central Beirut, and the absentee property law in Israel in 1950 that legalised seizures from Palestinians driven from their lands.

The Syrian law empowers local administrations to re-register property ownership within their areas, a move that requires landowners to be present.
...........
“From the regime’s perspective, the law will serve three purposes: it gives them an additional vetting instrument over returnees and a way to strip political opponents of their assets. For refugees, largely perceived by the regime as traitors, this increases their risk of permanent exile. It will allow the regime to consolidate its power base by repopulating strategic areas with regime loyalists. This places the residents of informal settlements in major cities at risk of further dispossession. This may remove any potential source of future resistance for good.”

“This is the nail in the coffin for them,” said a senior EU official. “This is blatant power consolidation by Assad. It is punitive, not regulatory. Make no mistake. On the one hand, it is normal to do something like this after a natural disaster like an earthquake. But not now. And not like this. The war is still raging and metastasising. It’s not anywhere near over.”

Ja, de verschikkingen van oorlog. Het regime heeft ook niet echt andere mogelijkheden.
pi_178797477
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 17:59 schreef IPA35 het volgende:
Goede gains nu in Damascus
En ze maken zich alweer op voor de homs pocket.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_178798395
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 19:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Je laatste alinea is aantoonbaar onjuist. De vs en vazallen bombardeerden Syrie voordat er omderzoek is gedaan, dit verhinderde het ondezoek.
Ik vind de vergeldingsaanval van de VS en vazallen zonder gedegen onderzoek ook ronduit belachelijk.
quote:
Verder hebben de vs ,gb en frankrijk de vn resolutie gevetoed die onafhankelijk ondezoek gelastte. Het is juist de door jou genoemde "pro" kant die alle imternationale spelregels aan de laars lapt en propaganda en desinformatie de wereld in stuurt. Dit kun je niet ontkennen, of omdraaien, want dit zijn keiharde feiten,
Maar als we het over veto's hebben dan moeten we de 12 veto's van Rusland met betrekking tot Syrië en het onderzoek naar het gebruik van chemische wapens niet vergeten. Ook die keiharde feiten kunnen we niet ontkennen.

https://www.rte.ie/news/w(...)ussia-syria-un-veto/
quote:
net als de terroristen die gesteund worden met Amerikaanse wapens ,waardoor het lijden van de Syrische bevolking jarenlang verlengd is.
Helaas hebben terroristische groeperingen op termijn de kans gegrepen toen Assad op demonstranten ging schieten en zij in opstand kwamen. Dát waren de mensen die door de VS bewapend werden. Die mensen zijn er nu niet of nauwelijks meer en hun plaatsen zijn ingenomen door IS en aan AQ gelieerde groepjes achterlijken. De VS had toen eieren voor zijn geld moeten kiezen, maar ja, gezichtsverlies t.o.v. Poetin en hem de overwinning gunnen kan natuurlijk niet.....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178800607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 21:42 schreef Montagui het volgende:
Helaas hebben terroristische groeperingen op termijn de kans gegrepen toen Assad op demonstranten ging schieten en zij in opstand kwamen. Dát waren de mensen die door de VS bewapend werden. Die mensen zijn er nu niet of nauwelijks meer en hun plaatsen zijn ingenomen door IS en aan AQ gelieerde groepjes achterlijken. De VS had toen eieren voor zijn geld moeten kiezen, maar ja, gezichtsverlies t.o.v. Poetin en hem de overwinning gunnen kan natuurlijk niet.....
Het Westen wist heel er goed dat er enorme extremistische elementen en terroristen in de opstand zaten en dat steunden ze dan ook maar al te graag.

Rapport uit 2012 van het Pentagon:
quote:
The salafist, the muslim brotherhood and AQL are the major forces driving the insurgency in syria.

AQL supported the syrian opposition from the beginning, both ideologically and through the media. AQL declared its opposition of Assad's government because it considered it a sectarian regime targetting sunnis.

http://www.judicialwatch.(...)-final-version11.pdf
Precies hetzelfde gebeurde ook in Libië waar terroristen en extremisten de macht grepen, ook daar wist het Westen precies dat dat zou gebeuren, dat blijkt uit dit rapport van het Engelse parlement:

quote:
28. The possibility that militant extremist groups would attempt to benefit from
the rebellion should not have been the preserve of hindsight. Libyan connections
with transnational militant extremist groups were known before 2011, because many
Libyans had participated in the Iraq insurgency and in Afghanistan with al-Qaeda.65

https://publications.parl(...)t/cmfaff/119/119.pdf
Je bent propaganda aan het verspreiden. Het Westen wist namelijk heel erg goed dat de rebellen die ze steunden enorme extremistische en terroristische elementen bevatten.
pi_178800844
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 23:36 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het Westen wist heel er goed dat er enorme extremistische elementen en terroristen in de opstand zaten en dat steunden ze dan ook maar al te graag.

Rapport uit 2012 van het Pentagon:

[..]

Precies hetzelfde gebeurde ook in Libië waar terroristen en extremisten de macht grepen, ook daar wist het Westen precies dat dat zou gebeuren, dat blijkt uit dit rapport van het Engelse parlement:

[..]

Je bent propaganda aan het verspreiden. Het Westen wist namelijk heel erg goed dat de rebellen die ze steunden enorme extremistische en terroristische elementen bevatten.
Ik bestrijd dat niet. Ik geef alleen aan dat de 'opstand' in Syrië NIET van deze groeperingen is uitgegaan.

Dat ze misschien likkebaardend vanaf de zijlijn de ontwikkelingen in Syrie gevolgd hebben (zeker IS- en AQ achtige groeperingen gezien hun wegkwijnende rol in bv Irak) om dan daar zo snel mogelijk in te springen lijkt me evident.
De VS heeft dat mogelijk niet voorzien e/o kon niet meer zonder gezichtsverlies terug. Zwak wat mij betreft, maar ja, geopolitics.....

Nu is het 1 grote puinzooi en sta ik achter de tweet van een Syrische blogger uit Aleppo:
quote:
“Syrian lives are propaganda pieces in a cynical global power struggle, each side wants to win public opinion over to his side, and doesn’t give a flying fuck about Syrians beyond their use as emotional manipulation tools,” he added. “And yes, journalists are at the forefront of this. We’re sick of this, we just want to end the war and be left alone.”
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_178801346
"We’re sick of this, we just want to end the war and be left alone.”


Dat gaat Dr Bashar regelen.
pi_178802434
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2018 00:17 schreef Montana_ir het volgende:
"We’re sick of this, we just want to end the war and be left alone.”

Dat gaat Dr Bashar regelen.
Alleen is Dr Bashar niet de enige toneelspeler. Dus Dr. Bashar gaat helemaal niets regelen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')