abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 15 april 2018 @ 11:13:16 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178527520
Wat is dit voor idiote actie :') Rusland beschuldigen terwijl er geen bewijs is en er niets gebeurd is. Maarja, dat is iets wat het westen altijd doet....

quote:
De wraak van Poetin: cyberaanval op infrastructuur en 2.000% meer trollen



De Russische president Poetin heeft de door het Westen uitgevoerde raketaanvallen op Syrië fel veroordeeld. Een escalatie van het conflict lijkt vermeden, maar toch vrezen experts een tegenaanval. Die zou er niet komen met conventionele wapens, maar met cyberaanvallen en trollen.

“Denk goed na vooraleer jullie een militaire actie ondernemen in Syrië”, had Rusland vorige week nog laten weten. “Om het gevaar op oorlog af te wenden.” Een reactie van Rusland op de raketaanvallen blijft voorlopig uit, maar het Westen vreest dat Rusland toch broedt op een tegenaanval. Niet met raketten, maar digitaal. Experten geloven dat hackers in Moskou nu al toegang proberen te krijgen tot belangrijke computernetwerken die de Britse infrastructuur besturen.

Dreiging op hoogste niveau
Verkeersknooppunten, watervoorziening, ziekenhuizen, energievoorziening of banken zouden het doelwit kunnen zijn van een poging het Westen te destabiliseren. Ciaran Martin, directeur van het Britse National Cyber ​​Security Center, waarschuwde enkele dagen geleden dat de dreiging op het hoogste niveau ligt. “We zijn zeer alert en proberen alles in het werk te stellen om een ​​aanval te voorkomen.”

Vliegtuigcrash
Defensie-expert en professor Michael Clarke zegt dat het erg waarschijnlijk dat Rusland met cyberaanvallen reageert. “Een Russische aanval in de komende twee tot drie weken vormt een grote bedreiging. Die zal zich richten op het transportsysteem, de gezondheidszorg, of de luchtverkeersleiding. Een van de grootste zorgen is een vliegtuigcrash.”

Nepnieuws
Russische hackers kunnen ook worden ondersteund door trollen die desinformatie of ‘nepnieuws’ de wereld insturen in een poging de Westerse autoriteiten in diskrediet te brengen. Het Pentagon heeft al laten weten dat in de nasleep van de luchtaanvallen op Syrië een ‘desinformatiecampagne’ is gelanceerd. “Er is een toename van 2.000 procent in Russische trollen in de afgelopen 24 uur”, aldus woordvoerster Dana White. Nepprofielen op sites zoals Twitter en Facebook worden gebruikt om valse verhalen over de luchtaanvallen te delen.

Britse kranten spreken ook van bronnen die vrezen dat aan het Kremlin gelinkte hackers gênante informatie over ministers en parlementsleden kunnen vrijgeven. Ook wordt een sterkte toename van het aantal Russische spionnen verwacht.

Gifgasaanval
De militaire operatie van de Verenigde Staten, Groot-Brittanië en Frankrijk kwam er om het regime van Bashar al-Assad te straffen voor de inzet van chemische wapens tegen burgers in de stad Douma. Syrische regeringstroepen zouden dat bolwerk van Jaish al-Islam (Leger van de Islam) op 7 april met gif hebben bestookt, terwijl er een regeling werd gesloten over de aftocht van de strijdgroep en over de vrijlating van duizenden gevangen van Jaish al-Islam. De Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittannië hebben deze gemelde gifgasaanval in de nacht van vrijdag op zaterdag met meer dan honderd raketten bestraft.

https://www.hln.be/nieuws(...)er-trollen~a4ba713e/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_178528141
De angst regeert.
pi_178528143
Iedereen die het niet eens is met Westers beleid is een Russische troll.
pi_178528173
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:44 schreef JaJammerJan het volgende:
Iedereen die het niet eens is met Westers beleid is een Russische troll.
Punt is dat de meeste pro Rusland lui met allerlei redenen aankomen voor hun anti-westerse standpunt waar Rusland minstens net zo schuldig aan is.
pi_178528206
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Punt is dat de meeste pro Rusland lui met allerlei redenen aankomen voor hun anti-westerse standpunt waar Rusland minstens net zo schuldig aan is.
Hypocrisie maakt een standpunt niet minder geldig.
pi_178528235
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:47 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Hypocrisie maakt een standpunt niet minder geldig.
Wel als je het westen beschuldigd van agressie tegen slachtoffertje Rusland vanwege bijvoorbeeld grensoefeningen en Syrië. Slachtoffertje Rusland doet namelijk al jaren hetzelfde en doet aan ouderwets landjepik.
pi_178528312
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wel als je het westen beschuldigd van agressie tegen slachtoffertje Rusland vanwege bijvoorbeeld grensoefeningen en Syrië. Slachtoffertje Rusland doet namelijk al jaren hetzelfde en doet aan ouderwets landjepik.
Zijn de beschuldigingen dan minder waar? Ik snap je redenering niet.
pi_178528363
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:44 schreef JaJammerJan het volgende:
Iedereen
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
de meeste
Goed verhaal glazemaker.
pi_178528378
Wat zou dat eigenlijk betalen? Lijkt mij wel leuk werk om in de avonduren te doen, beetje op internet rondhangen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_178528379
Jeetje, nog meer Dotan.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_178528459
quote:
5s.gif Op zondag 15 april 2018 11:59 schreef Resistor het volgende:
Wat zou dat eigenlijk betalen? Lijkt mij wel leuk werk om in de avonduren te doen, beetje op internet rondhangen.
Rusland, zal vast niet heel veel zijn.
  zondag 15 april 2018 @ 12:15:14 #12
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_178528634
Dat Rusland gebash zonder enige vorm van bewijsvoering begint een beetje irritant te worden. Het riekt bijna naar propaganda.
  zondag 15 april 2018 @ 12:21:50 #13
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_178528727
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat Rusland gebash zonder enige vorm van bewijsvoering begint een beetje irritant te worden. Het riekt bijna naar propaganda.
Nogal... als er weer ergens een hackertje los gaat dan wordt er meteen naar Rusland gewezen.
pi_178528800
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat Rusland gebash zonder enige vorm van bewijsvoering begint een beetje irritant te worden. Het riekt bijna naar propaganda.
Ik snap dat ook niet zo goed. Juist dat doorgeschoten gebash werkt volgens mij averechts. Je merkt dat juist steeds meer mensen denken dat onze eigen overheden met propaganda gaan strooien. Ik heb dat ook al vaker aangegeven. Het speelt juist de Russen in de kaart. En dat lijkt mij juist niet de bedoeling. Bovendien krijgen mensen het idee dat we beperkt gaan worden door veiligheidsmaatregelingen te nemen die ons gaan beperken in vrijheden.
pi_178528985
Ze beginnen een beetje zielig te worden die Russische trollen.
Ze waren sowieso in de war gebracht door Trump. De ene week: "Ja, Amerikanen weg uit Syrie, vrede op aard blah blah"

De andere:
"Trump is een warmonger!"

Nu beweren de Russen, hun cyber army en useful idiots:

RU: Britten zaten achter de aanval op Skripal :')
*1 week later*
RU: Nou we hebben nu onderzoek gedaan en eigenlijk de Britten en/of Amerikanen. Ons eerste verhaal was niet geloofwaardig, snapt u?

RU: De gasaanval is in scene gezet door de witte helmen. Luister maar naar deze gek op Russia Today
*1 week later*
RU: Nou ja, niet in scene gezet, maar uitgevoerd door de rebellen zelf. Midden in een gebied omsingeld door het Russische en Syrische leger
VN: Oke, nou dan moet er onafhankelijk onderzoek komen
RU: Ho, die onderzoekers komen er niet in!!!

RU: De Syrische en Russsische luchtafweer heeft 73 van de 103 raketten neer gehaald!
*Pentagon dag later*
VS: Hier satteliet beelden van alles in puin, hier lanceringen van Syrische luchtafweer (+/- 40 stuks, na de aanval dus allemaal mis)
VS/FR/UK: De Russen? Die hebben niets gedaan. Daar waren we in contact mee tijdens de aanval

Geef gewoon toe Rusland lovers, de Russen hebben hun hand in deze gewoon gruwelijk overspeeld. Ze hadden kunnen zeggen dat een of andere Syrische generaal zijn boekje te buiten was gegaan, met Assad een photo-op kunnen doen, waarin hij een of ander bullshit documentje tekent dat hij niet nooit meer doet.

Daarbij zijn er tussen de 50 en 100 gevallen bekend van chemisch wapen gebruik in Syrie. Voornamelijk door het regime. Er zijn filmpjes, waarin ze vaten met die ruit uit helicopters flikkeren. Plus er zijn nog nooit Syrische soldaten vergast door de rebellen. Als je helemaal omsingeld bent dan ga je niet je eigen mensen vergassen in de hoop dat binnen een maand Amerika misschien een vliegveld bombardeerd. Nee, dan vergas je de vijand gewoon.

Het was een zeer geslaagde militaire operatie met een duidelijk doel (afstraffing voor het gebruik van chemische wapens) en laat iedereen die in de zandbak aan het spelen was weer even zien wie de touwtjes echt in handen heeft. :7 8-)
pi_178529196
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:34 schreef Nintex het volgende:
Ze beginnen een beetje zielig te worden die Russische trollen.
Ze waren sowieso in de war gebracht door Trump. De ene week: "Ja, Amerikanen weg uit Syrie, vrede op aard blah blah"

De andere:
"Trump is een warmonger!"

Nu beweren de Russen, hun cyber army en useful idiots:

RU: Britten zaten achter de aanval op Skripal :')
*1 week later*
RU: Nou we hebben nu onderzoek gedaan en eigenlijk de Britten en/of Amerikanen. Ons eerste verhaal was niet geloofwaardig, snapt u?

RU: De gasaanval is in scene gezet door de witte helmen. Luister maar naar deze gek op Russia Today
*1 week later*
RU: Nou ja, niet in scene gezet, maar uitgevoerd door de rebellen zelf. Midden in een gebied omsingeld door het Russische en Syrische leger
VN: Oke, nou dan moet er onafhankelijk onderzoek komen
RU: Ho, die onderzoekers komen er niet in!!!

RU: De Syrische en Russsische luchtafweer heeft 73 van de 103 raketten neer gehaald!
*Pentagon dag later*
VS: Hier satteliet beelden van alles in puin, hier lanceringen van Syrische luchtafweer (+/- 40 stuks, na de aanval dus allemaal mis)
VS/FR/UK: De Russen? Die hebben niets gedaan. Daar waren we in contact mee tijdens de aanval

Geef gewoon toe Rusland lovers, de Russen hebben hun hand in deze gewoon gruwelijk overspeeld. Ze hadden kunnen zeggen dat een of andere Syrische generaal zijn boekje te buiten was gegaan, met Assad een photo-op kunnen doen, waarin hij een of ander bullshit documentje tekent dat hij niet nooit meer doet.

Daarbij zijn er tussen de 50 en 100 gevallen bekend van chemisch wapen gebruik in Syrie. Voornamelijk door het regime. Er zijn filmpjes, waarin ze vaten met die ruit uit helicopters flikkeren. Plus er zijn nog nooit Syrische soldaten vergast door de rebellen. Als je helemaal omsingeld bent dan ga je niet je eigen mensen vergassen in de hoop dat binnen een maand Amerika misschien een vliegveld bombardeerd. Nee, dan vergas je de vijand gewoon.

Het was een zeer geslaagde militaire operatie met een duidelijk doel (afstraffing voor het gebruik van chemische wapens) en laat iedereen die in de zandbak aan het spelen was weer even zien wie de touwtjes echt in handen heeft. :7 8-)
Maak het allemaal niet zo moeilijk. Hou het simpel. Zowel de Russen als de VS spelen smerige spelletjes waar wij nooit exact achter komen. Beide grootmachten hebben hun eigen agenda en ga eens als EU zijnde je eigen weg en ga je beschermen tegen deze twee grootmachten. Zelfs duizende trollen kunnen mij niet overtuigen dat het systeem van de Russen deugt. Meer hoef je niet te weten.
pi_178529512
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 12:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maak het allemaal niet zo moeilijk. Hou het simpel. Zowel de Russen als de VS spelen smerige spelletjes waar wij nooit exact achter komen. Beide grootmachten hebben hun eigen agenda en ga eens als EU zijnde je eigen weg en ga je beschermen tegen deze twee grootmachten. Zelfs duizende trollen kunnen mij niet overtuigen dat het systeem van de Russen deugt. Meer hoef je niet te weten.
Grootmacht?

Rusland heeft op een goede dag de economie van Brazilie en op een slechte die van Zimbabwe. :')
pi_178529650
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 13:06 schreef Nintex het volgende:

[..]

Grootmacht?

Rusland heeft op een goede dag de economie van Brazilie en op een slechte die van Zimbabwe. :')
Tja ooit zei een econoom dat je niet de rekenmodellen van een westerse economie op een Russische kunt loslaten. Bovendien is het in ieder geval een kernmacht net zoals Israël dat is. Genoeg dus om te zeggen dat je geen risico kunt nemen.
pi_178529709
En met risico bedoel ik om te denken dat je er wel even over heen walst zonder zelf enorme schade op te lopen. Dat is het mij niet waard zal ik je eerlijk zeggen. Het is geen video game.
En de Russen zullen net zo denken en zal het bij proxy geweld blijven tussen de VS en Rusland. Niet meer dan dat. Maar verder nee moet je die Russen ver van je vandaan houden en moet je er alleen je economisch voordeel uit halen.
pi_178530109
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 12:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet zo goed. Juist dat doorgeschoten gebash werkt volgens mij averechts. Je merkt dat juist steeds meer mensen denken dat onze eigen overheden met propaganda gaan strooien. Ik heb dat ook al vaker aangegeven. Het speelt juist de Russen in de kaart. En dat lijkt mij juist niet de bedoeling. Bovendien krijgen mensen het idee dat we beperkt gaan worden door veiligheidsmaatregelingen te nemen die ons gaan beperken in vrijheden.
Dit is geen gebash. Tegen de wens in van Rusland, hebben westerse landen een aanval uitgevoerd op de strijdkrachten van Assad, een belangrijke bondgenoot van Poetin. Inmiddels is duidelijk dat Rusland niet van plan is om militair terug te slaan. Daarom leggen de media aan veiligheidsexperts de vraag voor of de Russen in staat geacht moet worden een vergeldingsactie op touw te zetten. Die experts geven vervolgens hun visie. Niks gebash, gewoon legitieme journalistieke vragen.

Lijkt mij bovendien ook sterk dat de Russen niets terugdoen en dit zomaar laten gaan. Poetin was immers bepaald niet amused met de aanval
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178530175
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 13:17 schreef Cherni het volgende:
En met risico bedoel ik om te denken dat je er wel even over heen walst zonder zelf enorme schade op te lopen. Dat is het mij niet waard zal ik je eerlijk zeggen. Het is geen video game.
En de Russen zullen net zo denken en zal het bij proxy geweld blijven tussen de VS en Rusland. Niet meer dan dat. Maar verder nee moet je die Russen ver van je vandaan houden en moet je er alleen je economisch voordeel uit halen.
Overheen walsen? Net of het westen überhaupt uit is op een oorlog met de Russen. Wat hebben wij daar in vredesnaam mee te winnen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178530233
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overheen walsen? Net of het westen überhaupt uit is op een oorlog met de Russen. Wat hebben wij daar in vredesnaam mee te winnen?
Niets dat zeg ik toch. Maar zoveel sites, trollen etc hebben het steeds over een ww3 en andere bullshit. Angst creëren.

Er zijn zelfs idioten hier op dit forum die niet kunnen wachten op een oorlog. Het zullen wel trollen zijn. Althans daar ga ik vanuit.
pi_178530236
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 13:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja ooit zei een econoom dat je niet de rekenmodellen van een westerse economie op een Russische kunt loslaten. Bovendien is het in ieder geval een kernmacht net zoals Israël dat is. Genoeg dus om te zeggen dat je geen risico kunt nemen.
Wie zei dat je geen westerse rekenmodellen op Rusland kunt loslaten? Leven ze daar in een andere dimensie ofzo?
pi_178530300
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 13:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Niets dat zeg ik toch. Maar zoveel sites, trollen etc hebben het steeds over een ww3 en andere bullshit. Angst creëren.

Er zijn zelfs idioten hier op dit forum die niet kunnen wachten op een oorlog. Het zullen wel trollen zijn. Althans daar ga ik vanuit.
Alleen op sociale media en fora wordt gesproken over WWIII. Sensationele onzin.

Maar vergis je niet: Rusland is niet onze bondgenoot en de cyberstrijd over in de OP over wordt gerept vindt echt plaats.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178530331
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 13:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja ooit zei een econoom dat je niet de rekenmodellen van een westerse economie op een Russische kunt loslaten.
Hebben we daar 'alternative mathematics' voor nodig of zo?
pi_178530387
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:13 schreef Nikonlover het volgende:
Wat is dit voor idiote actie :') Rusland beschuldigen terwijl er geen bewijs is en er niets gebeurd is. Maarja, dat is iets wat het westen altijd doet....
Kruip nog wat verder in de aars van Rusland.
pi_178530449
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is geen gebash. Tegen de wens in van Rusland, hebben westerse landen een aanval uitgevoerd op de strijdkrachten van Assad, een belangrijke bondgenoot van Poetin. Inmiddels is duidelijk dat Rusland niet van plan is om militair terug te slaan. Daarom leggen de media aan veiligheidsexperts de vraag voor of de Russen in staat geacht moet worden een vergeldingsactie op touw te zetten. Die experts geven vervolgens hun visie. Niks gebash, gewoon legitieme journalistieke vragen.

Lijkt mij bovendien ook sterk dat de Russen niets terugdoen en dit zomaar laten gaan. Poetin was immers bepaald niet amused met de aanval
Het gebash is uit de hand aan het lopen. Teveel aandacht en speculaties etc. Beetje vergelijkbaar met de PVV. Hoe meer aandacht hoe meer trollen. Sinds de overheid het slimmer aanpakt met Wilders heeft hij steeds minder invloed gekregen.

Maar vooral zo doorgaan dan neemt het aantal trollen vanzelf toe. Het zet juist bij velen de hakken in het zand. Dat zie je zelfs terug in dit forum.

Dat is zo mijn mening.
pi_178530520
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 13:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gebash is uit de hand aan het lopen. Teveel aandacht en speculaties etc. Beetje vergelijkbaar met de PVV. Hoe meer aandacht hoe meer trollen. Sinds de overheid het slimmer aanpakt met Wilders heeft hij steeds minder invloed gekregen.

Maar vooral zo doorgaan dan neemt het aantal trollen vanzelf toe. Het zet juist bij velen de hakken in het zand. Dat zie je zelfs terug in dit forum.

Dat is zo mijn mening.
Of de cyberaanvallen toenemen, hangt af van hun effectiviteit, niet van of wij er wel of geen aandacht aan besteden in de media en op fora.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178530559
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 13:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wie zei dat je geen westerse rekenmodellen op Rusland kunt loslaten? Leven ze daar in een andere dimensie ofzo?
Andere cultuur andere levensvisie en andere prioriteiten. Leg mij even uit dat een land zoveel kan besteden aan oorlogstuig alsnog ruimtevaart projecten kan uitvoeren op beperkte schaal maar toch. Waarom kan een Luxemburg dat niet want ooit stelde iemand dat Rusland niet eens de economie had van een Luxemburg. Leg mij dat nu eens even uit in normale begrijpelijke teksten. Ik heb geen enkeke kennis van het vak economie.

Alsnog hebben ze enorme resources.
pi_178530672
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 14:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Andere cultuur andere levensvisie en andere prioriteiten. Leg mij even uit dat een land zoveel kan besteden aan oorlogstuig alsnog ruimtevaart projecten kan uitvoeren op beperkte schaal maar toch. Waarom kan een Luxemburg dat niet want ooit stelde iemand dat Rusland niet eens de economie had van een Luxemburg. Leg mij dat nu eens even uit in normale begrijpelijke teksten. Ik heb geen enkeke kennis van het vak economie.

Alsnog hebben ze enorme resources.
Wat denk ik toch een aardige rol speelt, is dat die russen prima weten hoe ze de tering naar de nering moeten zetten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178530760
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of de cyberaanvallen toenemen, hangt af van hun effectiviteit, niet van of wij er wel of geen aandacht aan besteden in de media en op fora.
Dat deze cyberaanvallen plaats vinden ben ik van overtuigd. Maar niet alleen door Russen. Je kunt dan beter je pijlen richten om cyberaanvallen in zijn algemeenheid te voorkomen. Want ook China pleegt deze aanvallen natuurlijk. Maar om dit alleen de Russen aan te rekenen is het net niet. Ik weet niet hoe ik het nog verder moet uitleggen.
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 14:19:48 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178530874
nou dat zal ons leren hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178531138
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 14:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat deze cyberaanvallen plaats vinden ben ik van overtuigd. Maar niet alleen door Russen. Je kunt dan beter je pijlen richten om cyberaanvallen in zijn algemeenheid te voorkomen. Want ook China pleegt deze aanvallen natuurlijk. Maar om dit alleen de Russen aan te rekenen is het net niet. Ik weet niet hoe ik het nog verder moet uitleggen.
Als de Chinezen ons aanvallen, wordt dat hen ook aangerekend. Maar op het moment zijn het vooral de Ruski's die een trollenleger inzetten om de boel in het westen te ontregelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178531714
Zeg Nikonlover wat schuift het tegenwoordig om EU troll te zijn?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178531926
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat Rusland gebash zonder enige vorm van bewijsvoering begint een beetje irritant te worden. Het riekt bijna naar propaganda.
Propaganda van wie ? Van een staat? Van een complot?
pi_178533017
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:44 schreef aloa het volgende:
De angst en de leugen regeren.
Fixed
pi_178533216
Amerika/Frankrijk/Engeland hebben zonder enige vorm van bewijs raketten afgevuurd op Syrie, een land waar ze sowieso niets te zoeken hebben, en er worden nu alweer berichten naar buiten gebracht dat we vooral bang moeten zijn voor Rusland :')
pi_178534561
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 13:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Niets dat zeg ik toch. Maar zoveel sites, trollen etc hebben het steeds over een ww3 en andere bullshit. Angst creëren.

Er zijn zelfs idioten hier op dit forum die niet kunnen wachten op een oorlog. Het zullen wel trollen zijn. Althans daar ga ik vanuit.
Videotitel: BREAKING NEWS: WW3 STARTED

Like the video guys, share it with your mother, father, sister and uncle.

TRUMP JUST STARTED WW3 IN SYRIA!!!!

Sign up for my course guys!!!! I'll teach you how to become rich! Just for $59 a month!

Btw, look at my new shiny car in the background, nice huh?

WHY DID TRUMP DO THIS? THIS MAKES ME WANNA CRY!

What the hell guys, just 1000 likes? I need at least 2000 likes guys, come on!

Ja, dit kwam ik echt tegen op YouTube. :')!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  zondag 15 april 2018 @ 17:38:51 #39
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178534868
Zegt dus het in en in corrupte door globalisten bezette westen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 15 april 2018 @ 17:40:45 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178534913
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 13:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alleen op sociale media en fora wordt gesproken over WWIII. Sensationele onzin.

Maar vergis je niet: Rusland is niet onze bondgenoot en de cyberstrijd over in de OP over wordt gerept vindt echt plaats.
Je hebt helemaal gelijk hoor Koos, ISIS is onze bondgenoot natuurlijk!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 15 april 2018 @ 17:41:49 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178534945
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 15:05 schreef ITrade het volgende:
Zeg Nikonlover wat schuift het tegenwoordig om EU troll te zijn?
Huh wat bedoel je?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_178534962
Ik heb altijd het idee dat zulke taal maar toneel is, en dat er achter de schermen gewoon gebeld wordt dus in dit geval Trump en Putin zodat er geen onverziene dingen gebeuren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_178535666
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 14:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als de Chinezen ons aanvallen, wordt dat hen ook aangerekend. Maar op het moment zijn het vooral de Ruski's die een trollenleger inzetten om de boel in het westen te ontregelen.
Ik heb toch meer het idee dat islamitische terroristen proberen o.a. het Westen te ontregelen.

Ook de uitnodiging van Merkel heeft Europa bepaald niet stabieler gemaakt. :')

Maar om deze zaken vooral niet aan te kaarten geven we Rusland maar de schuld.

En dan zijn mensen verbaasd dat mensen steeds minder vertrouwen hebben in de politiek en media, die de anti-Rusland agenda samen pushen. :W
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 15 april 2018 @ 18:25:55 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178536309
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 17:42 schreef vipergts het volgende:
Ik heb altijd het idee dat zulke taal maar toneel is, en dat er achter de schermen gewoon gebeld wordt dus in dit geval Trump en Putin zodat er geen onverziene dingen gebeuren.
Sterker nog; dat is geen idee, maar gewoon de waarheid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178537129
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 13:56 schreef Cherni het volgende:

Beetje vergelijkbaar met de PVV. Hoe meer aandacht hoe meer trollen. Sinds de overheid het slimmer aanpakt met Wilders heeft hij steeds minder invloed gekregen. .
Wat deed "de overheid" fout eerst en wat doet "de overheid " nu slimmer ?
pi_178537181
Onderwijl ;

SpiezLab twitterde op zaterdag 14-04-2018 om 21:49:07 Only OPCW can comment this assertion. But we can repeat what we stated 10 days ago: We have no doubt that Porton Down has identified Novichock. PD - like Spiez - is a designated lab of the OPCW. The standards in verification are so rigid that one can trust the findings. #Skipal https://t.co/3xp3dBFAdP reageer retweet
quote:
. De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov zei gisteren dat onderzoek van de OPCW in een laboratorium Zwitserland erop wijst dat het zenuwgas waarmee Sergej Skripal werd aangevallen niet van Russische makelij is, maar ontwikkeld is door de Amerikanen en Britten.
(...)
In reactie op de mededeling van Lavrov twitterde het laboratorium in de Zwitserse stad Spiez dat het niet twijfelt aan de conclusie van Porton Down, het Britse lab dat onderzoek deed naar de aanval en tot de conclusie kwam dat novitsjok is ingezet, een zenuwgas dat in de jaren 70 is ontwikkeld in de toenmalige Sovjet-Unie
https://nos.nl/artikel/22(...)ie-over-skripal.html
pi_178537243
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 18:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat deed "de overheid" fout eerst en wat doet "de overheid " nu slimmer ?
Door Wilders minder aandacht te geven en niet overal op in te gaan. Juist dat trekt minder trollen etc.

Maar goed het is zoals ik het zie.
pi_178537340
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 18:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Door Wilders minder aandacht te geven en niet overal op in te gaan.
Wie is "de overheid" ? ministers, kamerleden, ambtenaren ?
Nooit het idee gehad dat zij overal op ingaan. Het is de taak van kamerleden te reageren op het gereutel van collega-kamerleden . Men deed het eerder te weinig dan teveel wbt Wilders.
Ministers waren terughoudender, wat we ook verwachten van hen.
Dat Wilders minder in de picture is, komt door hemzelf. De man is uitgeblust.
pi_178537355
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 18:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie is "de overheid" ? ministers, kamerleden, ambtenaren ?
Nooit het idee gehad dat zij overal op ingaan. Het is de taak van kamerleden te reageren op hete gereutel van collega-kamerleden . Men deed het eerder te weinig dan teveel.
Ministers waren terughoudender, wat we ook verwachten van hen.
Dat Wilders minder in de picture is, komt door hemzelf. De man is uitgeblust.
Onze 2e kamer.
pi_178537431
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 18:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Onze 2e kamer.
Het is toch de taak van kamerleden hun standpunten duidelijk te maken en te reageren op a-sociale collega's ?
pi_178537633
quote:
4s.gif Op zondag 15 april 2018 18:06 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Ik heb toch meer het idee dat islamitische terroristen proberen o.a. het Westen te ontregelen.

Ook de uitnodiging van Merkel heeft Europa bepaald niet stabieler gemaakt. :')

Maar om deze zaken vooral niet aan te kaarten geven we Rusland maar de schuld.

En dan zijn mensen verbaasd dat mensen steeds minder vertrouwen hebben in de politiek en media, die de anti-Rusland agenda samen pushen. :W
Dat het niet wordt aangekaart, is alleen jouw perceptie. We zijn nota bene in oorlog met islamitische extremisten en gooien bommen op IS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178537681
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is toch de taak van kamerleden hun standpunten duidelijk te maken en te reageren op a-sociale collega's ?
Ze gaven het nota bene zelf aan dat ze de man teveel aandacht gaven.
pi_178537703
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 19:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ze gaven het nota bene zelf aan dat ze de man teveel aandacht gaven.
Welke domkop gaf dit aan ?
quote+linkje ?
pi_178537810
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke domkop gaf dit aan ?
quote+linkje ?
Kom op zeg. Zelfs Pechtold gaf het aan. Moet ik dit ook nog gaan linken. Normaal doe ik dat wel maar dan kan ik uren gaan zoeken naar gesprekken van 1 tot 2 jaar geleden
pi_178537862
och het viel nog mee om iets te vinden. Als ik blijf graven vind ik nog wel meer. Maar daar heb ik ff geen zin in. Bovendien maakt het ook niet zoveel uit omdat ik het als voorbeeld gebruik om aan te geven hoe meer aandacht hoe meer trollen het aantrekt.

www.ad.nl/binnenland/pech(...)als-baudet~a3e17f99/

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherni op 15-04-2018 19:26:03 ]
pi_178538036
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 19:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

Kom op zeg. Zelfs Pechtold gaf het aan. Moet ik dit ook nog gaan linken. Normaal doe ik dat wel maar dan kan ik uren gaan zoeken naar gesprekken van 1 tot 2 jaar geleden
Dan link je niks, maar dan onderbouw je je bewering ook niet.
Pechtold is 1 kamerlid Hij spreekt niet namens de 149 anderen.

Overigens zei Pechtold in maart van dit jaar nog dat Wilders te slap werd aangepakt door hem en zijn partij.
Dus het tegendeel wat jij schrijft hier.
quote:
Pechtold zei verder geleerd te hebben van de in zijn ogen te zachte manier waarop D66 tegen Wilders in opstand kwam. “Hij kwam met de kopvoddentax en dat soort zaken. Daarvan zeiden we: ‘Het is niet zo smakelijk maar ach, waar leidt het toe’. Nou, het leidt ertoe dat Wilders 25 zetels heeft. Het leidt ertoe dat Baudet de tweede partij in de peilingen is.”
https://wnl.tv/2018/03/05(...)t-moeten-we-op-tijd/
pi_178538276
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan link je niks, maar dan onderbouw je je bewering ook niet.
Pechtold is 1 kamerlid Hij spreekt niet namens de 149 anderen.

Overigens zei Pechtold in maart van dit jaar nog dat Wilders te slap werd aangepakt door hem en zijn partij.
Dus het tegendeel wat jij schrijft hier.

[..]

https://wnl.tv/2018/03/05(...)t-moeten-we-op-tijd/
www.nporadio1.nl/achtergr(...)eel-te-veel-aandacht

Zelfs de media gaf meerdere malen aan dat Wilders teveel aandacht kreeg.

Je plaats een leuke link. Maar dan is Pechtold ook niet altijd even duidelijk.
pi_178538482
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 19:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

www.nporadio1.nl/achtergr(...)eel-te-veel-aandacht

Zelfs de media gaf meerdere malen aan dat Wilders teveel aandacht kreeg.
"de media" is geen eenduidige persoonlijkheid. In Nederland zijn het duizenden mensen die werken in die branche. Met diverse meningen. En in hun producten laten ze nog meer duizenden mensen aan het woord met nog meer meningen.
In dit geval is het één mediawerker die vind dat er teveel aandacht voor een debat Wilders versus Rutte. Hij heeft gelijk, denk ik. Toch, Tijs van den Brink spreekt niet namens "de overheid" .

quote:
Je plaats een leuke link. Maar dan is Pechtold ook niet altijd even duidelijk.
Jij noemde Pechtold. Zover ik weet zei hij kortgeleden juist het tegendeel wat jij zei.
Dit is toch best duidelijk
pi_178538526
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

"de media" is geen eenduidige persoonlijkheid. In Nederland zijn het duizenden mensen die werken in die branche. Met diverse meningen. En in hun producten laten ze nog meer duizenden mensen aan het woord met nog meer meningen.
In dit geval is het één mediawerker die vind dat er teveel aandacht voor een debat Wilders versus Rutte. Hij heeft gelijk, denk ik. Toch, Tijs van den Brink spreekt niet namens "de overheid" .

[..]

Jij noemde Pechtold. Zover ik weet zei hij kortgeleden juist het tegendeel wat jij zei.
Dit is toch best duidelijk
Dus die link van het ad klopt niet?
pi_178538679
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 19:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dus die link van het ad klopt niet?
Sorry, ik had je posting met ad-linkje niet gezien.
Nu lezend: Het lijkt alsof Pechtold in december 2017 het tegendeel vond wat hij later maart 2018 in WNL zei
Kennelijk heeft hij zijn mening bijgesteld ...?
pi_178538784
Ik las net op Sputnik dat een Syrische generaal roept dat hij de Amerikanen gaat aanvallen in Syrie.

En dit las ik daar ook.
quote:
Syria’s President Bashar Assad has slammed the attack as an act of "aggression" and praised the quality of the Soviet-made weapons from 1970s that were used by his country to repel the strike.
pi_178538859
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Sorry, ik had je posting met ad-linkje niet gezien.
Nu lezend: Het lijkt alsof Pechtold in december 2017 het tegendeel vond wat hij later maart 2018 in WNL zei
Kennelijk heeft hij zijn mening bijgesteld ...?
Dat zou kunnen. Maar we dwalen af. Het was meer bedoeld als voorbeeld zaken teveel aandacht te geven op een dusdanige manier dat het bij mensen de hakken in het zand gaat zetten. Dat zie je nu gebeuren. Die mafklapper Alex Jones krijgt daardoor ook steeds meer volgers. Het is moeilijk even in een aantal woorden uit te leggen in een forum.
pi_178542263
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 15:05 schreef ITrade het volgende:
Zeg Nikonlover wat schuift het tegenwoordig om EU troll te zijn?
Het lijkt mij echt een kutbaan. Ik snap niet dat hij het zolang volhoudt. Tevens kan je het ook maar moeilijk op je CV kwijt.
pi_178542289
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 14:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Andere cultuur andere levensvisie en andere prioriteiten. Leg mij even uit dat een land zoveel kan besteden aan oorlogstuig alsnog ruimtevaart projecten kan uitvoeren op beperkte schaal maar toch. Waarom kan een Luxemburg dat niet want ooit stelde iemand dat Rusland niet eens de economie had van een Luxemburg. Leg mij dat nu eens even uit in normale begrijpelijke teksten. Ik heb geen enkeke kennis van het vak economie.

Alsnog hebben ze enorme resources.
Wie citeerde je precies met die uitspraak hiervoor? Wie doet of doen al die uitspraken die jij hier doorgeeft? Graag iets meer info dan 'iemand zei ooit eens...'.

Verder valt Rusland prima te becijferen, net als ieder ander land. Het argument dat Luxemburg geen ruimtevaartprogramma heeft en daarom niet te vergelijken valt is onzin. Als Nederland armer was geweest en het meeste geld in het omhooghouden van het bedrijf Fokker had gestoken ipv in het leefcomfort van de burgers zou Nederland niet ineens buiten statistiekenlijstjes vallen. In Rusland maken ze momenteel hoofdzakelijk keuzes voor prestige, maar in de sovjettijd was er leef"comfort" + prestige. Voor zover je de Russische winters comfortabel kunt noemen.
pi_178543021
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 22:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wie citeerde je precies met die uitspraak hiervoor? Wie doet of doen al die uitspraken die jij hier doorgeeft? Graag iets meer info dan 'iemand zei ooit eens...'.

Verder valt Rusland prima te becijferen, net als ieder ander land. Het argument dat Luxemburg geen ruimtevaartprogramma heeft en daarom niet te vergelijken valt is onzin. Als Nederland armer was geweest en het meeste geld in het omhooghouden van het bedrijf Fokker had gestoken ipv in het leefcomfort van de burgers zou Nederland niet ineens buiten statistiekenlijstjes vallen. In Rusland maken ze momenteel hoofdzakelijk keuzes voor prestige, maar in de sovjettijd was er leef"comfort" + prestige. Voor zover je de Russische winters comfortabel kunt noemen.
Denk jij dat ik na al die jaren door het volgen van het nieuws het lezen van diverse artikelen zo alles even kan linken. Het is bij mij blijven hangen, daarom vroeg ik ook of iemand dat kan bevestigen of tekst en uitleg kan geven.

Zo weet ik dat waterstof in metalen een brosse breuk kan veroorzaken om maar iets geks te verzinnen. Maar als jij mij nu vraagt uit welk boekwerk ik dat 30 jaar geleden heb uitgehaald en wie de schrijver was dan moet ik je het antwoord ook schuldig blijven.

Je vroeg mij ook al voor een link mbt Pechtold. Daar had ik in eerste instantie geen zin. Wat zelfonderzoek kan namelijk geen kwaad. Maar ik heb je alsnog een link gegeven.
pi_178543282
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 23:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Denk jij dat ik na al die jaren door het volgen van het nieuws het lezen van diverse artikelen zo alles even kan linken. Het is bij mij blijven hangen, daarom vroeg ik ook of iemand dat kan bevestigen of tekst en uitleg kan geven.

Zo weet ik dat waterstof in metalen een brosse breuk kan veroorzaken om maar iets geks te verzinnen. Maar als jij mij nu vraagt uit welk boekwerk ik dat 30 jaar geleden heb uitgehaald en wie de schrijver was dan moet ik je het antwoord ook schuldig blijven.

Je vroeg mij ook al voor een link mbt Pechtold. Daar had ik in eerste instantie geen zin. Wat zelfonderzoek kan namelijk geen kwaad. Maar ik heb je alsnog een link gegeven.
Wellicht zul je het wel met me eens zijn dat je pseudo-tegendraadse conclusies over een land, in de vorm van iemand die beweerd geen kennis van economie te hebben en dus maar wat roept, niet sterk. En dat doe je vervolgens ook nog op losse uitspraken zonder bron die schijnbaar volgens jou ooit door iemand zijn gedaan.

Fake news manneke.

Laat het trollen verder maar over aan mensen die er dik voor betaald worden.
pi_178543485
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 23:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wellicht zul je het wel met me eens zijn dat je pseudo-tegendraadse conclusies over een land, in de vorm van iemand die beweerd geen kennis van economie te hebben en dus maar wat roept, niet sterk. En dat doe je vervolgens ook nog op losse uitspraken zonder bron die schijnbaar volgens jou ooit door iemand zijn gedaan.

Fake news manneke.

Laat het trollen verder maar over aan mensen die er dik voor betaald worden.
Man man. Natuurlijk ik vraag nog om tekst en uitleg juist omdat ik uit interesse iets wil weten aan de hand van iets wat ik opvang. Maar die kun je mij natuurlijk niet geven omdat je er schijnbaar zelf de ballen verstand van hebt en dan noem je mij een trol.😁

Ik vraag vaker om tekst en uitleg aangaande de economie. Maar heel opvallend krijg je nooit antwoord. Men waagt niet eens een poging. btw voor mijn part gaat het over Brazilië.

Soms vraag ik mij af wat ik hier op dat fok forum doe.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 16-04-2018 00:17:10 ]
pi_178543641
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 14:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Andere cultuur andere levensvisie en andere prioriteiten. Leg mij even uit dat een land zoveel kan besteden aan oorlogstuig alsnog ruimtevaart projecten kan uitvoeren op beperkte schaal maar toch. Waarom kan een Luxemburg dat niet want ooit stelde iemand dat Rusland niet eens de economie had van een Luxemburg. Leg mij dat nu eens even uit in normale begrijpelijke teksten. Ik heb geen enkeke kennis van het vak economie.

Alsnog hebben ze enorme resources.
Omdat ze in Luxemburg niet genoeg mankracht hebben om als kanonnenvoer een oorlog in te jagen en omdat ze ook geen geschikte plaats hebben voor een lanceerinstallatie? ESA schiet niet voor niks z'n raketten af in Frans Guyana en Rusland schiet ook al die ruimtezooi ergens midden op de steppe in Kazachstan de lucht in.
pi_178543886
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 00:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Omdat ze in Luxemburg niet genoeg mankracht hebben om als kanonnenvoer een oorlog in te jagen en omdat ze ook geen geschikte plaats hebben voor een lanceerinstallatie? ESA schiet niet voor niks z'n raketten af in Frans Guyana en Rusland schiet ook al die ruimtezooi ergens midden op de steppe in Kazachstan de lucht in.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp

Zegt dit iets hoe het met de economie gesteld is? Dan zou het met Italië beter gaan dan met Nederland?

Of deze reeks die meer zegt over de ontwikkeling van de welvaart, waar ik aan twijfel omdat alleen publieke sectoren en private sectoren in die cijfers verwerkt zijn en vrijwillerswerk is daar niet in meegenomen. Bovendien als ik veel produceer zou dat dus moeten toenemen.
https://nl.m.wikipedia.or(...)ofd_van_de_bevolking

Nu ga ik het ook uitzoeken ook. Gewoon uit interesse. Hoe werkt die corruptie door in een economie(kijkend naar bijvoorbeeld Italië). Hoe word vrijwilligerswerk meegenomen. Waarom stijgt de levensverwachting en stagneert het bbp. terwijl men aangeeft dat de economie groeit. Het zijn zo van die vragen die ik als leek stel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 16-04-2018 03:32:28 ]
  maandag 16 april 2018 @ 06:09:09 #70
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178545411
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 19:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat het niet wordt aangekaart, is alleen jouw perceptie. We zijn nota bene in oorlog met islamitische extremisten en gooien bommen op IS.
Goh wat gek dat zijn Assad en Rusland ook en toch vallen we elkaar aan......of misschien is het in het belang van de US en Israel dat Syria kompleet ontregeld word en daarom vernietigen wij gewoon dit land incl 400.000 slachtoffers tot nu toe?....
  maandag 16 april 2018 @ 06:13:28 #71
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178545470
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:57 schreef Nintex het volgende:
Ik las net op Sputnik dat een Syrische generaal roept dat hij de Amerikanen gaat aanvallen in Syrie.

En dit las ik daar ook.

[..]

[ afbeelding ]
Kan je wel om lachen maar zodra de Syriers oostwaarts gaan kan dit wel degelijk gebeuren.
  maandag 16 april 2018 @ 06:14:31 #72
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178545479
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 22:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wie citeerde je precies met die uitspraak hiervoor? Wie doet of doen al die uitspraken die jij hier doorgeeft? Graag iets meer info dan 'iemand zei ooit eens...'.

Verder valt Rusland prima te becijferen, net als ieder ander land. Het argument dat Luxemburg geen ruimtevaartprogramma heeft en daarom niet te vergelijken valt is onzin. Als Nederland armer was geweest en het meeste geld in het omhooghouden van het bedrijf Fokker had gestoken ipv in het leefcomfort van de burgers zou Nederland niet ineens buiten statistiekenlijstjes vallen. In Rusland maken ze momenteel hoofdzakelijk keuzes voor prestige, maar in de sovjettijd was er leef"comfort" + prestige. Voor zover je de Russische winters comfortabel kunt noemen.
Klopt ook niet. Ondanks alles is de welvaart voor de Russische burger omhoog geschoten sinds Putin aan het bewind is.
  maandag 16 april 2018 @ 06:20:58 #73
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178545501
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 00:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Omdat ze in Luxemburg niet genoeg mankracht hebben om als kanonnenvoer een oorlog in te jagen en omdat ze ook geen geschikte plaats hebben voor een lanceerinstallatie? ESA schiet niet voor niks z'n raketten af in Frans Guyana en Rusland schiet ook al die ruimtezooi ergens midden op de steppe in Kazachstan de lucht in.
Het is meer zoals dit: een kruisraket in de US kost 500.000 dollar, in Rusland 10.000
pi_178545642
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 06:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Klopt ook niet. Ondanks alles is de welvaart voor de Russische burger omhoog geschoten sinds Putin aan het bewind is.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eg-10989503-a1562253

Wel al een wat ouder artikel maar die speelruimte pak ik dan maar in deze aangezien het over het totale bewind van Putin gaat. Ik kan er niks vinden over welvaart. Tenminste, niet voor de mensen die niet werkzaam zijn in de wapen- of energiesector.
  maandag 16 april 2018 @ 06:54:57 #75
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178545688
Het inpikken van de Krim door Rusland is nepnieuws dat door het Westen is verspreid.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_178545708
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 12:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat Rusland gebash zonder enige vorm van bewijsvoering begint een beetje irritant te worden. Het riekt bijna naar propaganda.
Precies dit.
Weggegaan en opgerot
pi_178546033
Snel voer meer wetten in die onze vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers en privacy inperken. Poetin is gonna get us. !!! :'( :'(

Straks krijg ik nog een reclame te zien op facebook van een dronken Junker oid, dat moeten we niet willen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 16 april 2018 @ 08:03:22 #78
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178546121
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:47 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Hypocrisie maakt een standpunt niet minder geldig.
Dus wel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 16 april 2018 @ 08:05:40 #79
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178546132
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 06:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Goh wat gek dat zijn Assad en Rusland ook en toch vallen we elkaar aan......of misschien is het in het belang van de US en Israel dat Syria kompleet ontregeld word en daarom vernietigen wij gewoon dit land incl 400.000 slachtoffers tot nu toe?....
Kun je mij aanwijzen waar op dit moment de SAA en aanverwanten IS aan het bevechten zijn?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 16 april 2018 @ 08:55:59 #80
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178546576
quote:
Ook wordt een sterkte toename van het aantal Russische spionnen verwacht.
Er staat er binnenkort 1 achter iedere boom! :')

quote:
Britse kranten spreken ook van bronnen die vrezen dat aan het Kremlin gelinkte hackers gênante informatie over ministers en parlementsleden kunnen vrijgeven
Da's niet zo moeilijk. Een flinke klap op de doofpotten geven en de pedofilieschandalen liggen op straat.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_178546654
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 08:55 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Er staat er binnenkort 1 achter iedere boom! :')

_O- _O- _O-
  maandag 16 april 2018 @ 09:04:32 #82
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178546671
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 19:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat het niet wordt aangekaart, is alleen jouw perceptie. We zijn nota bene in oorlog met islamitische extremistenseculiere democratisch verkozen leiders en gooien bommen op IS de vijanden van IS.
fixed.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178546677
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 06:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Goh wat gek dat zijn Assad en Rusland ook en toch vallen we elkaar aan......of misschien is het in het belang van de US en Israel dat Syria kompleet ontregeld word en daarom vernietigen wij gewoon dit land incl 400.000 slachtoffers tot nu toe?....
Wacht effe? Wil je nou beweren dat wij Syrië aan het vernietigen zijn?

_O-
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178546695
Britten zeggen dat Rusland meer desinformatie op sociale media verspreiden

Rusland is volgens de Britse overheid begonnen met een 'smeercampagne' tegen Groot-Brittannië en de Verenigde Staten na de aanval op Syrische doelen afgelopen zaterdag. De hoeveelheid desinformatie die de Russen verspreiden via sociale media is volgens de Britten vertwintigvoudigd.

Gevreesd wordt voor een volledige cyberaanval door Moskou.

Rusland heeft in de dagen voor de aanval herhaaldelijk gewaarschuwd voor consequenties is die zouden doorgaan. Een parlementaire bron in Londen spreekt van "vuile trucs".

"Ik denk dat we elke voorzorgsmaatregel moeten treffen", stelde de Britse minister van Buitenlandse Zaken, Boris Johnson, in een interview met de BBC. "Als je ziet wat Rusland heeft gedaan, niet alleen in dit land in Salisbury maar aanvallen op tv-stations, op de democratische processen, op cruciale nationale infrastructuur, dan moeten we zeer, zeer voorzichtig zijn.''

In Salisbury werd in maart de Russische voormalige dubbelspion Sergei Skripal aangevallen met het zenuwgas novichok. Inmiddels verkeert Skripal niet meer in levensgevaar. Zijn gezondheid gaat de goede kant op volgens het ziekenhuis. Verdere details over zijn toestand werden niet gegeven.
Nepaccounts

Ook Washington zegt een forse toename te zien van Russische nepaccounts die desinformatie verspreiden, bijvoorbeeld dat 70 procent van de raketten op Syrië zouden zijn neergehaald. In een etmaal zag het Pentagon het aantal nepaccounts met 2.000 procent toenemen.

https://www.nu.nl/interne(...)dia-verspreiden.html

--------------

Toon die meuk dan eens aan. Nu is het slechts een beschuldiging. Ik wil die nepaccounts en die zogenaamde 'smeercampagne' nou wel eens zien.

Ik zie wel een 'smeercampagne', maar die is voornamelijk te Rusland gericht.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2018 09:15:07 ]
pi_178546700
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:04 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

fixed.
Westerse landen lopen al jaren IS te bestoken met bommen, en hebben honderdduizenden strijders gedood.

Er zijn in totaal twee gerichte aanvallen uitgevoerd op de Syrische strijdkrachten en nu doe jij overkomen alsof dat aan de lopende band gebeurt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178546824
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wacht effe? Wil je nou beweren dat wij Syrië aan het vernietigen zijn?

_O-
Wie voorzien die rebellen (lees: terroristen) van wapens en munitie?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2018 09:17:11 ]
  maandag 16 april 2018 @ 09:16:51 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178546826
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Westerse landen lopen al jaren IS te bestoken met bommen, en hebben honderdduizenden strijders gedood.

Er zijn in totaal twee gerichte aanvallen uitgevoerd op de Syrische strijdkrachten en nu doe jij overkomen alsof dat aan de lopende band gebeurt.
Jij weet echt niet wat IS is he? En wie hun bevoorraadt en bekostigt..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 16 april 2018 @ 10:27:08 #88
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178547933
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wacht effe? Wil je nou beweren dat wij Syrië aan het vernietigen zijn?

_O-
Dat is het al dank zij het bewapenen van religieuze idioten die zichzelf vrijheidstrijders noemen.

Ga maar eens goed kijken naar fotos VOOR de rebellen opstand en NU.
pi_178548427
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wie voorzien die rebellen (lees: terroristen) van wapens en munitie?
In de ogen van dictator zijn alle rebellen inderdaad terroristen. Net zoals het Nederlandse verzet dat ook waren volgens de Duitsers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178548435
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jij weet echt niet wat IS is he? En wie hun bevoorraadt en bekostigt..
Ah ja, IS wordt bewapend door het westen. Wist je trouwens dat Obama en Clinton samen IS hebben opgericht?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178549550
De hamvraag. Hoe ga je die cyberaanvallen aanpakken? Je zou bijna zeggen dat is alleen mogelijk door het internet af te sluiten of in ieder geval een behoorlijke beperking van vrijheden in het plaatsen van nieuws.
pi_178549631
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah ja, IS wordt bewapend door het westen. Wist je trouwens dat Obama en Clinton samen IS hebben opgericht?
Je vergeet Bush.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178549653
We are legion.
pi_178549716
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Westerse landen lopen al jaren IS te bestoken met bommen, en hebben honderdduizenden strijders gedood.

Er zijn in totaal twee gerichte aanvallen uitgevoerd op de Syrische strijdkrachten en nu doe jij overkomen alsof dat aan de lopende band gebeurt.
Dat is nogal een uitspraak als je nagaat dat IS in 2014 op zijn hoogtepunt tussen de 30.000 en 40.000 strijders had (ruwe schatting), wie zijn dan die honderdduizenden waar jij het over hebt?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178549745
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is nogal een uitspraak als je nagaat dat IS in 2014 op zijn hoogtepunt tussen de 30.000 en 40.000 strijders had (ruwe schatting), wie zijn dan die honderdduizenden waar jij het over hebt?
Tienduizenden dan. Verandert dat wat aan het punt dat ik maakte?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178549790
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tienduizenden dan. Verandert dat wat aan het punt dat ik maakte?
Nee, dat niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178549979
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tienduizenden dan. Verandert dat wat aan het punt dat ik maakte?
Heb jij enig bewijs voor je claim dat de westerse coalitie er tienduizenden gedood heeft?
pi_178550319
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 12:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb jij enig bewijs voor je claim dat de westerse coalitie er tienduizenden gedood heeft?
Volgens deze Wiki heeft de coalitie inmiddels meer dan 80.000 IS-strijders gedood.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 13:05:17 #99
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178551311
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tienduizenden dan. Verandert dat wat aan het punt dat ik maakte?
Ja want je weet blijkbaar niet hoe het in elkaar steekt. :Y
pi_178551351
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja want je weet blijkbaar niet hoe het in elkaar steekt. :Y
Verlicht mij.

Want voor zo ver ik weet is een brede internationale coalitie, waar ook Nederland deel van uitmaakt, bezig met het uitroeien van IS. En dat lijkt aardig te lukken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 13:22:54 #101
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178551778
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verlicht mij.

Want voor zo ver ik weet is een brede internationale coalitie, waar ook Nederland deel van uitmaakt, bezig met het uitroeien van IS. En dat lijkt aardig te lukken.
Het is niet alleen IS wat een ware plaag vormt maar ook al die splintergroepjes die door het Westen zijn bewapend en waar Assad tegen vecht.
Dezelfde groepjes die al een aantal gasaanvallen op hun geweten hebben en waar al heel snel de vinger naar Assad en Rusland werd gewezen.
Overigens vechten Assad,Rusland en Iran al vanaf 2015 tegen IS.
pi_178551918
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het is niet alleen IS wat een ware plaag vormt maar ook al die splintergroepjes die door het Westen zijn bewapend en waar Assad tegen vecht.
Dezelfde groepjes die al een aantal gasaanvallen op hun geweten hebben en waar al heel snel de vinger naar Assad en Rusland werd gewezen.
Overigens vechten Assad,Rusland en Iran al vanaf 2015 tegen IS.
How Assad helped forge ISIS?

Het westen strijd al sinds de zomer van 2014 tegen IS. Rusland lijkt voornamelijk druk met het vernietigen van andere groeperingen die Assad als een bedreiging ziet.

En verder worden er twijfels geplaatst bij de Russische inzet om IS te vernietigen: Russia hindering fight against ISIS in Syria, says coalition official
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 13:30:31 #103
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178551986
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

How Assad helped forge ISIS?

Het westen strijd al sinds de zomer van 2014 tegen IS. Rusland lijkt voornamelijk druk met het vernietigen van andere groeperingen die Assad als een bedreiging ziet.

En verder worden er twijfels geplaatst bij de Russische inzet om IS te vernietigen: Russia hindering fight against ISIS in Syria, says coalition official
Wel eens van Palmyra gehoord?
https://www.theguardian.c(...)state-out-of-palmyra

pi_178552098
quote:
Gefeliciteerd. Doen de Russen ook een keer iets goed.

Verder zijn Rusland en Iran er vooral op gebrand om tiran Assad in het zadel te houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 13:38:33 #105
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178552229
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

How Assad helped forge ISIS?

Het westen strijd al sinds de zomer van 2014 tegen IS. Rusland lijkt voornamelijk druk met het vernietigen van andere groeperingen die Assad als een bedreiging ziet.

En verder worden er twijfels geplaatst bij de Russische inzet om IS te vernietigen: Russia hindering fight against ISIS in Syria, says coalition official
Voor een journalist ben je weer lekker onafhankelijk zeg.

Plaats dan ook even de berichten over de duizenden IS strijders die ongehinderd Raqqa konden verlaten, hier heeft Irak zelfs over geklaagd. Of dat de coalitie IS vooral richting Assad's troepen heeft gebombardeerd.

Daarnaast klopt het dat Rusland ook andere groeperingen bestrijdt, maar zeer zeker niet alleen. Rusland heeft intensieve ondersteuning op de grond geboden in het offensief richting Palmyra (IS). Ook bij de offensieven in Hama tegen IS waren Russische artillerie-eenheden en snipereenheden aanwezig. Evenals bij de inname van grote delen van de Homs provincie (IS) en Deir-Ezzor stad en provincie.

De Amerikanen hebben met een "per ongeluk" bombardement rond Deir-Ezzor stad ervoor gezorgd dat de SAA hun belangrijkste buffer, de Thardeh heuvel plus 100 manschappen kwijtraakten. Gevolg: splitsing van de SAA troepen bij Deir-Ezzor vliegveld en stad, belegering van het vliegveld door IS en vliegtuigen konden niet meer landen. IS dreigde de stad in te nemen maar dat is niet gelukt want de stad werd op tijd ontzet vanuit het westen door de oprukkende SAA vanuit Al-Suknah, met jawel, intensieve Russische ondersteuning.

Koos, de volgende keer graag wel je feiten paraat hebben.
  maandag 16 april 2018 @ 13:40:33 #106
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178552291
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Doen de Russen ook een keer iets goed.

Verder zijn Rusland en Iran er vooral op gebrand om tiran Assad in het zadel te houden.
Eendimensionaal denken weer KoosVogels, door je blinde Rusland haat. Als je denkt dat Amerika beter heeft gehandeld en betere alternatieven voor Assad heeft gesteund in de oorlog, mag je die komen presenteren.
pi_178552316
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 13:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Voor een journalist ben je weer lekker onafhankelijk zeg.
Waar heb ik precies beweerd onafhankelijk te zijn inzake dit dossier?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 13:42:52 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178552359
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar heb ik precies beweerd onafhankelijk te zijn inzake dit dossier?
Dat hoef je inderdaad niet te beweren, het blijkt uit alles dat je het niet bent. Overigens ook dat je weinig kennis inzake hebt.
pi_178552514
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 13:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat hoef je inderdaad niet te beweren, het blijkt uit alles dat je het niet bent. Overigens ook dat je weinig kennis inzake hebt.
Dat laatste zal ik niet ontkennen.

Ben alleen niet direct overtuigd van de rechtschapenheid en goede bedoelingen van de Russen en Iraniërs. Hun doel is om Assad in het zadel te houden en dat betekent alle rebellengroepen de vijand zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 13:55:07 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178552714
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat laatste zal ik niet ontkennen.

Ben alleen niet direct overtuigd van de rechtschapenheid en goede bedoelingen van de Russen en Iraniërs. Hun doel is om Assad in het zadel te houden en dat betekent alle rebellengroepen de vijand zijn.
Die goede bedoelingen hebben ze ook niet, zeker Iran niet. Alle rebellengroepen zouden ook de vijand moeten zijn, het zijn stuk voor stuk op radicale Islamitische leest geschoeide groeperingen danwel vazallen van Turkije om landjepik te plegen. Het is echt een naïeve gedachte van veel mensen dat Syrië er beter op wordt als de Baath weggaat.
pi_178553239
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:59 schreef Alan_Bastard het volgende:
Jeetje, nog meer Dotan.
Is Dotan niet gewoon een Russische troll?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 16 april 2018 @ 14:15:51 #112
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178553288
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Doen de Russen ook een keer iets goed.

Verder zijn Rusland en Iran er vooral op gebrand om tiran Assad in het zadel te houden.
Ja en?
Waar bemoeien wij ons mee?
Of vind je dat het zoo geweldig nu is in Irak en Lybie?
Landen in chaos, overall vechten, stromen vluchtelingen naar de EU...
En waarom bombarderen we Saoedi Arabie dan niet?
pi_178553335
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het is niet alleen IS wat een ware plaag vormt maar ook al die splintergroepjes die door het Westen zijn bewapend en waar Assad tegen vecht.
Dezelfde groepjes die al een aantal gasaanvallen op hun geweten hebben en waar al heel snel de vinger naar Assad en Rusland werd gewezen.
Overigens vechten Assad,Rusland en Iran al vanaf 2015 tegen IS.
De VS is gewoon teringdom bezig geweest met het bewapenen van rebellen... Ook al weet ik dat het het beleid is van de CIA omdat op die manier direct ingrijpen verijdeld kan worden is het nog steeds :')

Maar dat wil niet zeggen dat dat het officiële beleid van 'het westen' is.
pi_178553347
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Doen de Russen ook een keer iets goed.

Verder zijn Rusland en Iran er vooral op gebrand om tiran Assad in het zadel te houden.
Tja, met Assad weten ze wat ze hebben. En als je Libie of Irak als voorbeeld laat gelden is een dictator voor de meerderheid van de mensen eigenlijk wel beter als het alternatief.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 16 april 2018 @ 14:20:54 #115
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178553410
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:18 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De VS is gewoon teringdom bezig geweest met het bewapenen van rebellen... Ook al weet ik dat het het beleid is van de CIA omdat op die manier direct ingrijpen verijdeld kan worden is het nog steeds :')

Maar dat wil niet zeggen dat dat het officiële beleid van 'het westen' is.
Inderdaad maar de EU loopt gewoon als een dom mak schaap in deze alhoewel: de weigering van Duitsland en ander landen om de aanval te steunen doet hopen.
Alleen die kut van een May en mamaboy Macron liepen weer eens gedwee mee...
pi_178553445
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Inderdaad maar de EU loopt gewoon als een dom mak schaap in deze alhoewel: de weigering van Duitsland en ander landen om de aanval te steunen doet hopen.
Alleen die kut van een May en mamaboy Macron liepen weer eens gedwee mee...
Sowieso is de CIA nogal... Ziet meer actie dan het leger van de VS en wordt nauwelijks of niet gecontroleerd.
  maandag 16 april 2018 @ 14:25:02 #117
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178553538
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Sowieso is de CIA nogal... Ziet meer actie dan het leger van de VS en wordt nauwelijks of niet gecontroleerd.
Diezelfde CIA zat ook achter de "opstand" (lees ordinaire terreurakties) van het Kosovaarse bevrijdingsfront en trainde deze lieverdjes.

Echt de USA met zijn walgelijke akties om landen te ontregelen en complete oorlogen te veroorzaken zijn ronduit verwerpelijk... :r :r :r
  maandag 16 april 2018 @ 14:32:02 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178553725
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Diezelfde CIA zat ook achter de "opstand" (lees ordinaire terreurakties) van het Kosovaarse bevrijdingsfront en trainde deze lieverdjes.

Echt de USA met zijn walgelijke akties om landen te ontregelen en complete oorlogen te veroorzaken zijn ronduit verwerpelijk... :r :r :r
Legio voorbeelden, maar kennelijk moeten we Rusland haten.
pi_178553814
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Diezelfde CIA zat ook achter de "opstand" (lees ordinaire terreurakties) van het Kosovaarse bevrijdingsfront en trainde deze lieverdjes.

Echt de USA met zijn walgelijke akties om landen te ontregelen en complete oorlogen te veroorzaken zijn ronduit verwerpelijk... :r :r :r
Ben ik het wel mee eens, maar ik merk ook de nogal grote discrepantie op tussen bijvoorbeeld de CIA en de FBI... De één is natuurlijk buitenlands en de ander binnenlands, maar heb het idee dat de CIA nogal doorgeslagen is qua bevoegdheden. Volgens mij staan het leger en de bevolking ook totaal niet achter deze 'geheime interventies'.

Maar goed, dat is natuurlijk wel hun beleid, maar als je het mij vraagt staat de gewone Amerikaan hier ook totaal niet achter.
pi_178553832
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 14:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Legio voorbeelden, maar kennelijk moeten we Rusland haten.
Jij hoeft helemaal niet te haten.

Alleen is het wel handig om te beseffen dat Rusland niet onze bondgenoot is. Hoewel dat in veel opzichten natuurlijk ook geldt voor de VS onder Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 14:42:30 #121
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178553982
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij hoeft helemaal niet te haten.

Alleen is het wel handig om te beseffen dat Rusland niet onze bondgenoot is. Hoewel dat in veel opzichten natuurlijk ook geldt voor de VS onder Trump.
Wederom een naïeve gedachte dat het alleen voor de VS onder Trump geldt. De VS zijn slechts op papier onze bondgenoot, zolang wij naar hun pijpen dansen. Daarnaast hoeft Rusland niet onze bondgenoot te zijn, maar ook niet onze vijand. Dat hebben wij er zelf van gemaakt, samen met Poetin.
pi_178554056
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 14:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wederom een naïeve gedachte dat het alleen voor de VS onder Trump geldt. De VS zijn slechts op papier onze bondgenoot, zolang wij naar hun pijpen dansen. Daarnaast hoeft Rusland niet onze bondgenoot te zijn, maar ook niet onze vijand. Dat hebben wij er zelf van gemaakt, samen met Poetin.
Rusland zou al op heel wat meer sympathie kunnen rekenen als het Kremlin het onderzoek naar de ramp met de MH17 niet zou lopen frustreren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178554132
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland zou al op heel wat meer sympathie kunnen rekenen als het Kremlin het onderzoek naar de ramp met de MH17 niet zou lopen frustreren.
Maar je weet dat dat geen gerichte actie was, in ieder geval niet vanuit hogerop bevolen, welk doel zou dat immers bevoordelen?

Dit in tegenstelling tot de verscheidene acties van de VS die wel gesteund waren door de overheid daar.
  maandag 16 april 2018 @ 14:49:35 #124
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178554183
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland zou al op heel wat meer sympathie kunnen rekenen als het Kremlin het onderzoek naar de ramp met de MH17 niet zou lopen frustreren.
En de EU en Amerika als ze Oekraïne niet naar de rand van de afgrond hadden geduwd.
pi_178554196
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Maar je weet dat dat geen gerichte actie was, in ieder geval niet vanuit hogerop bevolen, welk doel zou dat immers bevoordelen?

Dit in tegenstelling tot de verscheidene acties van de VS die wel gesteund waren door de overheid daar.
Natuurlijk was het geen gerichte actie. Dat maakt de opstelling van de Russen nog vele malen irritanter. In plaats van medewerking te verlenen bij de zoektocht naar de toedracht, loopt het Kremlin bewust verwarring te zaaien en dreigementen te uiten als het onderzoek in de richting van Rusland wijst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178554217
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 14:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En de EU en Amerika als ze Oekraïne niet naar de rand van de afgrond hadden geduwd.
MH17 boeit mij toch net iets meer dan Oekraïne.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178554280
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk was het geen gerichte actie. Dat maakt de opstelling van de Russen nog vele malen irritanter. In plaats van medewerking te verlenen bij de zoektocht naar de toedracht, loopt het Kremlin bewust verwarring te zaaien en dreigementen te uiten als het onderzoek in de richting van Rusland wijst.
Ik zeg ook niet dat deze houding wel lovenswaardig is hoor. Maar het is alleen omdat het grotendeels onze burgers trof dat we ons daar zo druk over maken. Rusland is op deze manier niet goed bezig, maar de VS evenmin. Echter wordt ons door de media geïnstrueerd dat we Rusland zouden moeten wantrouwen en dat de VS onze bondgenoot is. Wanneer je het hier niet mee eens bent word je weggezet als Russische trol... Dat vind ik nogal triest
  maandag 16 april 2018 @ 14:53:11 #128
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178554293
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

MH17 boeit mij toch net iets meer dan Oekraïne.
Waar Rusland niet eens achter zit 8)7

Daarnaast was er nooit een MH17 voorval geweest als de EU en Amerika Oekraïne met rust hadden gelaten.

Dat Rusland de boel frustreert is niet goed te praten, maar dat het is gebeurd is is erger.
pi_178554416
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat deze houding wel lovenswaardig is hoor. Maar het is alleen omdat het grotendeels onze burgers trof dat we ons daar zo druk over maken. Rusland is op deze manier niet goed bezig, maar de VS evenmin. Echter wordt ons door de media geïnstrueerd dat we Rusland zouden moeten wantrouwen en dat de VS onze bondgenoot is. Wanneer je het hier niet mee eens bent word je weggezet als Russische trol... Dat vind ik nogal triest
In de MH17 zaten bijna 200 landgenoten. Natuurlijk maken wij ons daar druk om. En dat de houding van Rusland inzake de MH17 niet lovenswaardig is, is nogal zwak uitgedrukt.

Verder hoef jij Rusland niet te wantrouwen en je bent wat mij betreft niet verplicht om de VS te beschouwen als een bondgenoot. Dat maakt je geen Russische troll. Wel wordt het wat vreemd als je gaat lopen ontkennen dat Rusland een rol heeft gespeeld bij het neerhalen van de MH17, zoals hierboven gebeurt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 14:58:04 #130
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178554442
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de MH17 zaten bijna 200 landgenoten. Natuurlijk maken wij ons daar druk om. En dat de houding van Rusland inzake de MH17 niet lovenswaardig is, is nogal zwak uitgedrukt.

Verder hoef jij Rusland niet te wantrouwen en je bent wat mij betreft niet verplicht om de VS te beschouwen als een bondgenoot. Dat maakt je geen Russische troll. Wel wordt het wat vreemd als je gaat lopen ontkennen dat Rusland een rol heeft gespeeld bij het neerhalen van de MH17, zoals hierboven gebeurt.
Welke rol heeft Rusland gespeeld bij het neerhalen van de MH17? De MH17 was geeneens een doelgerichte actie, maar een onfortuinlijke gebeurtenis. Niemand had er baat bij dat dat vliegtuig werd neergehaald en Rusland heeft dat dan ook op geen enkele wijze gefaciliteerd. Volgens jouw redenatie zijn de EU en Amerika net zo goed schuldig. Die hebben flink zitten stoken in Oekraïne en een corrupte, rovende oligarchenkliek gesteund en daarmee het land naar de afgrond gebracht.
pi_178554491
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 14:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waar Rusland niet eens achter zit 8)7
Niet? Het was een Oekrainse straaljager? Of bij nader inzien toch een BUK, maar dan wel eentje die afkomstig was uit Oekraine?

Welke theorieën hadden de Russen ook alweer nog meer?

quote:
Daarnaast was er nooit een MH17 voorval geweest als de EU en Amerika Oekraïne met rust hadden gelaten.

Dat Rusland de boel frustreert is niet goed te praten, maar dat het is gebeurd is is erger.
Als Janoekovitsj niet met bloedvergieten de Maidan-demonstraties neer had geslagen, was de MH17 ook niet neergehaald.

Je kiest er bewust voor de gebeurtenissen door een anti-westerse bril te zien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178554511
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 14:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Welke rol heeft Rusland gespeeld bij het neerhalen van de MH17?
De BUK was afkomstig uit Rusland en werd naar alle waarschijnlijkheid bestuurd door een Russische legereenheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 15:02:23 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178554577
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet? Het was een Oekrainse straaljager? Of bij nader inzien toch een BUK, maar dan wel eentje die afkomstig was uit Oekraine?

Welke theorieën hadden de Russen ook alweer nog meer?

[..]

Als Janoekovitsj niet met bloedvergieten de Maidan-demonstraties neer had geslagen, was de MH17 ook niet neergehaald.

Je kiest er bewust voor de gebeurtenissen door een anti-westerse bril te zien.
Goh, als je meerdere malen in Oekraïne bent geweest en met mensen over de situatie daar hebt gesproken zouden jouw ogen ook wat opener staan.
pi_178554621
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de MH17 zaten bijna 200 landgenoten. Natuurlijk maken wij ons daar druk om. En dat de houding van Rusland inzake de MH17 niet lovenswaardig is, is nogal zwak uitgedrukt.

Verder hoef jij Rusland niet te wantrouwen en je bent wat mij betreft niet verplicht om de VS te beschouwen als een bondgenoot. Dat maakt je geen Russische troll. Wel wordt het wat vreemd als je gaat lopen ontkennen dat Rusland een rol heeft gespeeld bij het neerhalen van de MH17, zoals hierboven gebeurt.
Daar ben ik het wel mee eens ja, maar men moet ervoor waken de rol van Rusland ook niet te groot te maken. Het wapen was geleverd door Rusland en het onderzoek wordt door Rusland belemmerd, maar mocht zoiets gebeurd zijn onder de invloedssfeer van de VS, dan was het resultaat waarschijnlijk hetzelfde. Ik ben geen Ruslandliefhebber, maar zie ze niet als slechter dan de VS.

Wat me vooral stoort is dat losstaande acties van Rusland hier veroordeelt worden met het argument van "Ja maar weet je nog toen met mh17...". Het was niet het beleid van Rusland om deze neer te halen dus bekijk ik hun acties ook graag met een open blik.

Desondanks heb ik sowieso niet veel met grootmachten in de wereld. De EU zou een vuist kunnen maken tegen hen theoretisch gezien, maar door verdeeldheid tussen de landen is het gewoon een kwestie van accepteren helaas.
pi_178554622
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De BUK was afkomstig uit Rusland en werd naar alle waarschijnlijkheid bestuurd door een Russische legereenheid.
Respect dat je nog netjes antwoord geeft op alle vragen die ik in dit topic voorbij heb zien komen, terwijl je weet dat je antwoord toch niet wordt geloofd.
pi_178554650
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Goh, als je meerdere malen in Oekraïne bent geweest en met mensen over de situatie daar hebt gesproken zouden jouw ogen ook wat opener staan.
Aha, want dan weten natuurlijk beter wat er met de MH17 is gebeurd dan het JIT?

En wat zij vinden van de Maidan-revolutie, hangt af van aan wie je het vraagt. Iemand die op dat plein heeft gestaan, zal er ongetwijfeld anders over denken dan iemand die in het oosten woont.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 15:04:49 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178554657
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De BUK was afkomstig uit Rusland en werd naar alle waarschijnlijkheid bestuurd door een Russische legereenheid.
Legereenheid of seperatisteneenheid? Daarnaast gaat het erom of het een doelgerichte actie was of een onfortuinlijk ongeluk tijdens een actieve oorlog. Het betreft het laatste. Niemand wilde dit.
pi_178554691
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens ja, maar men moet ervoor waken de rol van Rusland ook niet te groot te maken. Het wapen was geleverd door Rusland en het onderzoek wordt door Rusland belemmerd, maar mocht zoiets gebeurd zijn onder de invloedssfeer van de VS, dan was het resultaat waarschijnlijk hetzelfde. Ik ben geen Ruslandliefhebber, maar zie ze niet als slechter dan de VS.
Wat zijn dit toch voor vreemde antwoorden, man? 'Ja, Rusland is verantwoordelijk en ja, het land frustreert het onderzoek, maar de VS is net zo erg!'

Wat moet ik daar nou mee?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 15:06:00 #139
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178554698
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, want dan weten natuurlijk beter wat er met de MH17 is gebeurd dan het JIT?

En wat zij vinden van de Maidan-revolutie, hangt af van aan wie je het vraagt. Iemand die op dat plein heeft gestaan, zal er ongetwijfeld anders over denken dan iemand die in het oosten woont.
Niet wat betreft MH17, wel wie het land meer naar de afgrond heeft gebracht.
  maandag 16 april 2018 @ 15:07:22 #140
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178554753
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat zijn dit toch voor vreemde antwoorden, man? 'Ja, Rusland is verantwoordelijk en ja, het land frustreert het onderzoek, maar de VS is net zo erg!'

Wat moet ik daar nou mee?
Dat het hypocriet is. Denk je dat Amerika of China voluit zouden meewerken als dit in hun achtertuin gebeurde? Waarom pakken we Rusland er dan op aan. Dat is meten met twee maten.
pi_178554765
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat zijn dit toch voor vreemde antwoorden, man? 'Ja, Rusland is verantwoordelijk en ja, het land frustreert het onderzoek, maar de VS is net zo erg!'

Wat moet ik daar nou mee?
Dat je bij elk nieuwsbericht over Rusland niet gelijk in de negatieve stand moet springen. En wanneer je dit wel doet is het ook eerlijk dat je dit bij berichten uit de VS doet. Maar ervaring hier leert dat de VS een stuk minder kritiek krijgt dan Rusland bij berichten die niets te maken hebben met mh17.

Ieder zijn eigen mening natuurlijk, dat feit daargelaten.
pi_178554786
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Legereenheid of seperatisteneenheid? Daarnaast gaat het erom of het een doelgerichte actie was of een onfortuinlijk ongeluk tijdens een actieve oorlog. Het betreft het laatste. Niemand wilde dit.
Separatisten hadden geen BUK. Bovendien wijzen de onderzoeken van ons OM en Bellingcat in de richting van een Russische legereenheid.

Het is gebeurd, dus iemand is verantwoordelijk. Nu is het zaak om te achterhalen wie dat is/zijn. Rusland loopt de boel echter te frustreren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178554812
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat het hypocriet is. Denk je dat Amerika of China voluit zouden meewerken als dit in hun achtertuin gebeurde? Waarom pakken we Rusland er dan op aan. Dat is meten met twee maten.
Omdat Rusland het onderzoek daadwerkelijk aan het frustreren is. Wat hebben wij ermee te bouten wat de VS en China zouden doen in een hypothetische situatie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 15:10:05 #144
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178554827
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:07 schreef Richestorags het volgende:
Denk je dat Amerika of China voluit zouden meewerken als dit in hun achtertuin gebeurde? Waarom pakken we Rusland er dan op aan.
Wat is dit voor domme hypothetische vraag? Puur om een stroman te creëren die je dan kan aanvallen om vermeende hypocrisie die er niet is bloot te kunnen leggen. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 16 april 2018 @ 15:38:50 #145
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178555492
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat is dit voor domme hypothetische vraag? Puur om een stroman te creëren die je dan kan aanvallen om vermeende hypocrisie die er niet is bloot te kunnen leggen. :')
Hypothetisch zeg je? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655

quote:
In July 2014, when Malaysia Airlines Flight 17 was shot down in Ukraine, some commentators noted the discrepancy of U.S. official position and media coverage of the two similar incidents.[34][42][43][44]

  maandag 16 april 2018 @ 15:40:21 #146
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178555524
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat je bij elk nieuwsbericht over Rusland niet gelijk in de negatieve stand moet springen. En wanneer je dit wel doet is het ook eerlijk dat je dit bij berichten uit de VS doet. Maar ervaring hier leert dat de VS een stuk minder kritiek krijgt dan Rusland bij berichten die niets te maken hebben met mh17.

Ieder zijn eigen mening natuurlijk, dat feit daargelaten.
Berichten over Rusland roepen een Pavlov reactie op. Het trieste vind ik dat KoosVogels pretendeert een journalist te zijn. We kunnen wel raden hoe onafhankelijk zijn berichtgeving is.
pi_178555593
quote:
De MH17 is echter niet neergehaald in de VS of China en deze landen zijn het lopende onderzoek ook niet aan het frustreren.

En wat er dertig jaar geleden is gebeurd met een Iraans vliegtuig, daar hebben wij nu geen hol mee te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 15:45:34 #148
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178555616
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De MH17 is echter niet neergehaald in de VS of China en deze landen zijn het lopende onderzoek ook niet aan het frustreren.

En wat er dertig jaar geleden is gebeurd met een Iraans vliegtuig, daar hebben wij nu geen hol mee te maken.
Dat je de relatie en hypocrisie niet wil zien zegt genoeg over hoe serieus je bent hierin.
pi_178555657
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat je de relatie en hypocrisie niet wil zien zegt genoeg over hoe serieus je bent hierin.
Rusland probeert het onderzoek naar de MH17 te frustreren en saboteren, waarop jij reageert met: 'ja, maar de VS is geen haar beter, zie dit incident in 1988!'

Snap je zelf ook niet dat dat geen argument is om Rusland vrij te pleiten? Het is in de verste verte niet eens relevant in deze discussie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 15:54:58 #150
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178555775
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland probeert het onderzoek naar de MH17 te frustreren en saboteren, waarop jij reageert met: 'ja, maar de VS is geen haar beter, zie dit incident in 1988!'

Snap je zelf ook niet dat dat geen argument is om Rusland vrij te pleiten? Het is in de verste verte niet eens relevant in deze discussie.
En dat weten we allemaal en niemand pleit Rusland vrij. Wat mensen jou duidelijk proberen te maken, is dat het vreemd is dat Rusland daarop wordt aangekeken maar Amerika met hetzelfde wegkomt. En zo gaat het bij elke actie. Dat is meten met twee maten.
pi_178555990
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En dat weten we allemaal en niemand pleit Rusland vrij. Wat mensen jou duidelijk proberen te maken, is dat het vreemd is dat Rusland daarop wordt aangekeken maar Amerika met hetzelfde wegkomt. En zo gaat het bij elke actie. Dat is meten met twee maten.
Er werd anders voldoende kritiek geuit op de Amerikaanse invasie van Irak, evenals de misstanden die door de VS werden gepleegd in Abu Ghraib. Of de shitstorm die losbarstte toen beelden werden onthuld van een Amerikaanse apache die soldaten aan stront schoot. En denk aan Guatanomo Bay.

Maar jij wil het vooral niet over de Russische betrokkenheid bij het neerhalen van de MH17 hebben en kritiek op het Kremlin wordt door jou direct weggewuifd als 'Rusland-haat'. En vervolgens verdedig je die vreemde houding door te wijzen naar de Amerikanen.

Dat is gek. De VS heeft namelijk geen vliegtuig met daarin 200 Nederlanders neergehaald.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 16:40:46 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178556771
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er werd anders voldoende kritiek geuit op de Amerikaanse invasie van Irak, evenals de misstanden die door de VS werden gepleegd in Abu Ghraib. Of de shitstorm die losbarstte toen beelden werden onthuld van een Amerikaanse apache die soldaten aan stront schoot. En denk aan Guatanomo Bay.

Maar jij wil het vooral niet over de Russische betrokkenheid bij het neerhalen van de MH17 hebben en kritiek op het Kremlin wordt door jou direct weggewuifd als 'Rusland-haat'. En vervolgens verdedig je die vreemde houding door te wijzen naar de Amerikanen.

Dat is gek. De VS heeft namelijk geen vliegtuig met daarin 200 Nederlanders neergehaald.
"Kritiek". Nederland steunde die aanval "niet militair, maar politiek". Waar zijn de sancties voor die illegale aanval?

Jij wil vooral de Russische betrokkenheid erger maken dan dat die is. Het is een tragisch ongeluk. Jij bent het perfecte voorbeeld van de discrepantie in reactie die werd aangekaart als Amerika een vliegtuig neerhaalt en als geclaimd wordt dat Rusland erachter zit.

Maar goed, iedereen moet meelopen in de anti Rusland polonaise van jou.
pi_178557937
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 16:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

"Kritiek". Nederland steunde die aanval "niet militair, maar politiek". Waar zijn de sancties voor die illegale aanval?
Dat moet je aan de regering vragen. In het westen gingen honderdduizenden mensen de straat op om te protesteren tegen de invasie. Jij bent hier altijd degene die roept dat een land meer is dan zijn regering. Of geldt dat alleen voor Rusland?

quote:
Jij wil vooral de Russische betrokkenheid erger maken dan dat die is. Het is een tragisch ongeluk. Jij bent het perfecte voorbeeld van de discrepantie in reactie die werd aangekaart als Amerika een vliegtuig neerhaalt en als geclaimd wordt dat Rusland erachter zit.

Maar goed, iedereen moet meelopen in de anti Rusland polonaise van jou.
Het was inderdaad een ongeluk. Dat maakt het extra misselijkmakend dat Rusland het onderzoek loopt te frustreren en saboteren. Juist omdat het niet bewust was, zou je meer medewerking mogen verwachten. Maar in plaats daarvan wijst Rusland liever naar Oekraïne.

En niemand hoeft anti-Russisch te zijn wat mij betreft. Ik geef slechts mijn mening en ik ben inderdaad niet positief over de rol van de Russen. Maar blijkbaar trek jij dat nogal slecht en zoek je daarom je toevlucht tot vreemde hyperbolen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 17:36:02 #154
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178557975
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 16:40 schreef Richestorags het volgende:

Maar goed, iedereen moet meelopen in de anti Rusland polonaise van jou.
Volgens mij moet jij uitkijken dat jij straks niet als landverrader wordt gekenmerkt. Dit zijn tijden dat je voor de juiste man en het juiste land moet kiezen. Iedereen die hier Poetin verdedigt is staatsgevaarlijk bezig of op zijn minst een Kremlin troll.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 16 april 2018 @ 18:18:42 #155
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178558758
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah ja, IS wordt bewapend door het westen. Wist je trouwens dat Obama en Clinton samen IS hebben opgericht?
Bush heeft het gecreeerd, Obama heeft het vanaf de eerste dag gesteunt.
Doe je huiswerk.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 16 april 2018 @ 18:19:07 #156
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178558766
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:36 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij uitkijken dat jij straks niet als landverrader wordt gekenmerkt. Dit zijn tijden dat je voor de juiste man en het juiste land moet kiezen. Iedereen die hier Poetin verdedigt is staatsgevaarlijk bezig of op zijn minst een Kremlin troll.
Zo zie ik EU-geilen. Grappig he.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178559813
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Bush heeft het gecreeerd, Obama heeft het vanaf de eerste dag gesteunt.
Doe je huiswerk.
Jij kunt beter je huiswerk doen
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 19:05:00 #158
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178559861
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij kunt beter je huiswerk doen
http://www.foxnews.com/po(...)hemical-weapons.html
https://www.nytimes.com/2(...)yria-iraq-mosul.html

https://www.infowars.com/(...)o-al-qaeda-in-syria/
https://www.washingtontim(...)obama-arms-al-qaeda/
Werp jezelf eens in een prullenbak koos.

Die rebellen plegen de chemische aanvallen, en ja die zijn bekostigd door obama.
die heeft LETTERLIJK OP TV gezegd dat hij alnusra steunde. en alnusra is alqaeda.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178559946
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:05 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

http://www.foxnews.com/po(...)hemical-weapons.html
https://www.nytimes.com/2(...)yria-iraq-mosul.html

https://www.infowars.com/(...)o-al-qaeda-in-syria/
https://www.washingtontim(...)obama-arms-al-qaeda/
Werp jezelf eens in een prullenbak koos.

Die rebellen plegen de chemische aanvallen, en ja die zijn bekostigd door obama.
die heeft LETTERLIJK OP TV gezegd dat hij alnusra steunde. en alnusra is alqaeda.
Kerel, die artikelen ondersteunen jouw stelling niet eens.

Man man man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 19:09:34 #160
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178559991
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 19:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, die artikelen ondersteunen jouw stelling niet eens.

Man man man.
Niemand kan jou nog serieus nemen met dit soort reacties, je bent gewoon een legitieme eu troll, snap niet dat je niet allang een permaban te pakken heb voor je acties hier.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178560110
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:05 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

die heeft LETTERLIJK OP TV gezegd dat hij alnusra steunde. en alnusra is alqaeda.
Beelden please.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_178560131
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Niemand kan jou nog serieus nemen met dit soort reacties, je bent gewoon een legitieme eu troll, snap niet dat je niet allang een permaban te pakken heb voor je acties hier.
Uit de bron die ik hierboven heb gepost. Stuk is geschreven naar aanleiding van opmerkingen van Trump, die ook beweerde dat Obama IS steunde:

quote:
Trump said "the Obama administration was actively supporting Al Qaeda in Iraq, the terrorist group that became the Islamic State."

U.S. efforts to court "moderate" opponents of Assad may have benefited other Islamic extremist groups such as al Nusra, but any such benefits were an unintended consequence of U.S. policy, not a goal of that policy itself.

That’s different from the argument made by Trump -- that the U.S. was actively supporting ISIS or its predecessors. In fact, experts say that assertion is flat wrong. The implication that the Obama administration was actively helping the United States' enemies is ridiculous. It has always been U.S. policy to oppose AQI and ISIS, and the United States has aggressively fought the group for years. We rate Trump’s assertion Pants on Fire.
Onderbouwing vind je in de link.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 19:23:46 #163
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178560378
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uit de bron die ik hierboven heb gepost. Stuk is geschreven naar aanleiding van opmerkingen van Trump, die ook beweerde dat Obama IS steunde:

[..]

Onderbouwing vind je in de link.
Oh antitrump.usa zegt het dus is het zo, duidelijk.
Mieter toch eens op man, zaag een deurtje in een cactus en stap er in.. vermoeiende realiteitszin-arme.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178560488
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:23 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Oh antitrump.usa zegt het dus is het zo, duidelijk.
Mieter toch eens op man, zaag een deurtje in een cactus en stap er in.. vermoeiende realiteitszin-arme.
Dus Infowars, FOX en een opiniestuk in The Washington Times vind jij legitieme bronnen (stuk van NYT geeft nergens Obama de schuld), maar Politifact neem jij niet serieus?

Wie is hier nou de troll?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 16 april 2018 @ 19:28:36 #165
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178560526
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 19:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus Infowars, FOX en een opiniestuk in The Washington Times vind jij legitieme bronnen (stuk van NYT geeft nergens Obama de schuld), maar Politifact neem jij niet serieus?

Wie is hier nou de troll?
Dat cherrypicken van bronnen en en items begint lachwekkend te worden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 16 april 2018 @ 19:29:11 #166
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178560540
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178560561
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:05 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

http://www.foxnews.com/po(...)hemical-weapons.html
https://www.nytimes.com/2(...)yria-iraq-mosul.html

https://www.infowars.com/(...)o-al-qaeda-in-syria/
https://www.washingtontim(...)obama-arms-al-qaeda/
Werp jezelf eens in een prullenbak koos.

Die rebellen plegen de chemische aanvallen, en ja die zijn bekostigd door obama.
die heeft LETTERLIJK OP TV gezegd dat hij alnusra steunde. en alnusra is alqaeda.
Infowars :') wat kansloos. Dan heb je jezelf als gesprekspartner dus al gelijk compleet ongeloofwaardig gemaakt. :')
  maandag 16 april 2018 @ 19:30:15 #168
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178560573
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 19:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus Infowars, FOX en een opiniestuk in The Washington Times vind jij legitieme bronnen (stuk van NYT geeft nergens Obama de schuld), maar Politifact neem jij niet serieus?

Wie is hier nou de troll?
Neem mijn eerdere advies en verdwijn, nogmaals; niemand neemt je getroll nog serieus.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178560585
quote:
lol, grappig, maar het is duidelijk dat hij de Iraakse troepen bedoelde en niet IS, nu die andere twee
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 16 april 2018 @ 19:31:16 #170
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178560600
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Neem mijn eerdere advies en verdwijn, nogmaals; niemand neemt je getroll nog serieus.
Ik ga jou een tip geven, ga weg met je bagger.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178560612
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat cherrypicken van bronnen en en items begint lachwekkend te worden
Politifact is gewoon een uitstekende bron, die ook nuance aanbrengt. Want Obama valt wel degelijk een en ander te verwijten:

quote:
Ironically, experts say, Trump could have made a different point against the Obama administration's Syria policy.

Gartenstein-Ross has written about the perils of the administration’s attempts to identify and support potential allies from the motley ranks of the opposition. The effort, he wrote, ended up "benefiting the very jihadist groups the U.S. has been fighting for the past 15 years."

Specifically, the policy of arming and promoting Sunni rebel groups fighting the Assad regime ended up indirectly helping the al Nusra Front, an al-Qaida affiliate in Syria, Landis said.

Al Nusra was "allied with many of the leaders that the U.S. did arm or assist," Landis said. And other rebel groups were overrun by al Nusra, he added, even having to surrender their U.S.-provided arms to the al-Qaida affiliate on occasion.

The difference with what Trump said is that these developments were unintended -- and unwanted -- side effects of the United States’ policy, not a goal of it.

"I think our policy has been both foolish and tragic, but it doesn’t make the argument from Breitbart true," Gartenstein-Ross said.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178560613
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Neem mijn eerdere advies en verdwijn, nogmaals; niemand neemt je getroll nog serieus.
Jij quote Infowars, dus er is ook niemand meer die jou serieus neemt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 16 april 2018 @ 19:32:42 #173
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178560643
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Politifact is gewoon een uitstekende bron, die ook nuance aanbrengt. Want Obama valt wel degelijk een en ander te verwijten:

[..]

Ik heb het meer over het conspiracy gedoe zeg maar. Een alternatieve bron is idd niet per definitie kut of biased
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178560798
quote:
Infowars, ze verdraaien letterlijk de woorden van Obama... hij wilde Syrische rebellen (1.000 verschillende facties) bewapenen en niet "jihadists".
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_178560993
quote:
Ook hier heeft Obama met geen woord gezegd waar jij hem van beschuldigde, namelijk: "die heeft LETTERLIJK OP TV gezegd dat hij alnusra steunde. en alnusra is alqaeda."

:{
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  maandag 16 april 2018 @ 19:46:01 #176
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178561085
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:30 schreef alilami het volgende:

[..]

lol, grappig, maar het is duidelijk dat hij de Iraakse troepen bedoelde en niet IS, nu die andere twee
Hij zegt letterlijk ISIL. En nee geen verspreking gezien de verduidelijkende videos.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178561186
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hij zegt letterlijk ISIL. En nee geen verspreking gezien de verduidelijkende videos.
IS had de Iraakse stad Ramadi overgenomen, en Obama zegt daar dat hij ISIL en Iraakse tribale strijders (anti-IS) gaat bewapenen.

ISIL is duidelijk een verspreking (want anders gaat Obama dus IS en de vijanden van IS bewapenen, wat helemaal nergens op slaat). En dat weten de Russen ook, maar toch uploaden ze zo'n video met zo'n titel op YouTube, om aluhoedjes wereldwijd gek te maken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_178561271
Ook wel solide tactiek van Obama. Enerzijds IS naar de tering bombarderen en de beweging tegelijkertijd bewapenen.

Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt, snap je dat dat nergens op slaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 16 april 2018 @ 19:53:22 #179
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178561342
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
Ook wel solide tactiek van Obama. Enerzijds IS naar de tering bombarderen en de beweging tegelijkertijd bewapenen.

Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt, snap je dat dat nergens op slaat.
Het is de deep state die dmv aandelen in wapenfabrikanten steenrijk worden!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 16 april 2018 @ 19:53:57 #180
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178561360
Westerse media zijn niet te vertrouwen, behalve als er iets gezegd wordt wat toevallig wel goed uit komt. Vermoeiend, hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178561510
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is de deep state die dmv aandelen in wapenfabrikanten steenrijk worden!
Nee joh, Obama is stiekem een moslimextremist en met behulp van Allah wist hij de legerleiding te overtuigen dat IS moest worden bewapend.

Althans, zo vallen de puzzelstukjes waarschijnlijk op hun plaats in het brein van figuren zoals Alex Jones.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 april 2018 @ 20:00:06 #182
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178561564
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:42 schreef alilami het volgende:

[..]

Ook hier heeft Obama met geen woord gezegd waar jij hem van beschuldigde, namelijk: "die heeft LETTERLIJK OP TV gezegd dat hij alnusra steunde. en alnusra is alqaeda."

:{
Mag ik je er op wijzen dat ISIL/ISIS bestaat uit Al nusra..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178561599
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:00 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Mag ik je er op wijzen dat ISIL/ISIS bestaat uit Al nusra..
IS en Nusra (al-Qaeda), twee verschillende groepen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  maandag 16 april 2018 @ 20:09:46 #184
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178561828
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:01 schreef alilami het volgende:

[..]

IS en Nusra (al-Qaeda), twee verschillende groepen.
Eh nee? IS is letterlijk opgemaakt uit Alqaeda strijders geleid door irakese oud legerleiding.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178561862
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Eh nee? IS is letterlijk opgemaakt uit Alqaeda strijders geleid door irakese oud legerleiding.
Eh wel! Je hebt een heel stuk geschiedenis gemist? Misschien moet je dan deze gerelateerde video eens kijken

[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:54:13 #186
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178575413
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 17 april 2018 @ 12:56:21 #187
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178575448
Dotan is ook onschuldig. Al zijn trollenaccounts waren gehackt door de Russen!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:22:01 #188
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178576051
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:42 schreef alilami het volgende:

[..]

Ook hier heeft Obama met geen woord gezegd waar jij hem van beschuldigde, namelijk: "die heeft LETTERLIJK OP TV gezegd dat hij alnusra steunde. en alnusra is alqaeda."

:{
Dat haal ik er niet uit. Wel zegt de presentator heel zinnige dingen over het eerst steunen van opstandelingen die daarna tot de nieuwe vijand uitgroeien en dat de VS daar kennelijk niks van lijkt te leren.

Grappig ook dat Hillary uitlegt hoe de VS de grondlegger zijn van Al-Quaida. Ze is zelf onderdeel van deze weerzinwekkende machinaties in diverse landen, waaronder Syrie.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 17 april 2018 @ 19:08:30 #189
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178583962
Wat ik in de nieuwsberichten hierover wel vind opvallen is dat de koppen en het verdere tekstgebruik impliceren dat er al een echte cyberaanval gaande is op infrastructuur en dergelijke. Terwijl dat eigenlijk alleen maar aangegeven wordt als een mogelijkheid voor Rusland om terug te slaan. Er is nog niets ernstigs aan de hand, een beetje trollen die propaganda verspreiden, big deal.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_178584518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:08 schreef nixxx het volgende:
Wat ik in de nieuwsberichten hierover wel vind opvallen is dat de koppen en het verdere tekstgebruik impliceren dat er al een echte cyberaanval gaande is op infrastructuur en dergelijke. Terwijl dat eigenlijk alleen maar aangegeven wordt als een mogelijkheid voor Rusland om terug te slaan. Er is nog niets ernstigs aan de hand, een beetje trollen die propaganda verspreiden, big deal.
Tja, de Nederlandse MSM journalistiek, eigenlijk niets meer dan propaganda-outlets. Feitelijke vertaalburo's van oa. NYT, WP, CNN, ABC, MSNBC....die van zichzelf weer de mondstukken zijn van "niet door het volk gecontroleerde" clubs als het Pentagon, NSA, DHS, CIA en niet te vergeten de almachtige wapenindustie die louter de eigen belangen nastreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2018 19:32:34 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:45:41 #191
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_178587891
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tja, de Nederlandse MSM journalistiek, eigenlijk niets meer dan propaganda-outlets. Feitelijke vertaalburo's van oa. NYT, WP, CNN, ABC, MSNBC....die van zichzelf weer de mondstukken zijn van "niet door het volk gecontroleerde" clubs als het Pentagon, NSA, DHS, CIA en niet te vergeten de almachtige wapenindustie die louter de eigen belangen nastreven.
Toch wordt CNN maar al te vaak als "geloofwaardige" bron aangehaald. Sterker nog, mensen baseren hun mening over Rusland op zenders als CNN. Daar waar mensen het als feit aannemen dat Russische en Syrische staatsmedia propaganda uitzenden, gaan ze voorbij aan het feit dat het in het Westen net zo erg gebeurt.
pi_178587911
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Toch wordt CNN maar al te vaak als "geloofwaardige" bron aangehaald. Sterker nog, mensen baseren hun mening over Rusland op zenders als CNN. Daar waar mensen het als feit aannemen dat Russische en Syrische staatsmedia propaganda uitzenden, gaan ze voorbij aan het feit dat het in het Westen net zo erg gebeurt.
Yup ;(

Het is nogal dom van die mensen, maar je kunt het ze ook niet kwalijk nemen. Het gevolg van jarenlange conditionering.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2018 21:47:42 ]
  woensdag 18 april 2018 @ 23:20:14 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_178612369
quote:
quote:
Sinds maandag doen de Russische autoriteiten verwoede pogingen om Telegram te blokkeren, de berichten-app van ict-talent Pavel Doerov (33). Maar het lukt niet.

De slag laat een spoor van vernieling achter op het Russische internet. De site van radiozender Govorit Moskva verdween uit de lucht. Het razendpopulaire sociale netwerk Odnoklassniki en de berichten-app Viber kampen met technische problemen. Ook nauwelijks meer bereikbaar: de site van Roskomnadzor, de internetwaakhond die Telegram probeert te blokkeren.

En Telegram zelf? Die werkt nog, zij het met haperingen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_178615745
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Westerse media zijn niet te vertrouwen, behalve als er iets gezegd wordt wat toevallig wel goed uit komt. Vermoeiend, hoor.
De burger komt nu tot het mondiale besef dat geen enkele media voor de volle 100% betrouwbaar is.

Kijk alleen al naar Amerika waar je letterlijk twee grote kampen van verschillende uit te zenden media hebt die allemaal over de ander zeggen dat ze de onwaarheid spreken.

Logisch dat ze daar vanuit het Kremlin geamuseerd naar kijken. Een verdeelde media maakt het aanzien zwak, de burger argwanend en de onderliggende boodschap komt nauwelijks meer aan.
pi_178618795
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Westerse media zijn niet te vertrouwen, behalve als er iets gezegd wordt wat toevallig wel goed uit komt. Vermoeiend, hoor.
Alleen als het onderstaande fake news zender is:

  donderdag 19 april 2018 @ 12:13:44 #196
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178618834
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Westerse media zijn niet te vertrouwen, behalve als er iets gezegd wordt wat toevallig wel goed uit komt. Vermoeiend, hoor.
Vooral ook omdat het uit de vingers van mensen komt die nog nooit een stap op een redactie gezet hebben.
pi_178619850
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:13 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Vooral ook omdat het uit de vingers van mensen komt die nog nooit een stap op een redactie gezet hebben.
Ja, vooral daarom ja. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 13:28:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')