abonnement Unibet Coolblue
pi_178518175
Hallo,
Ik ben nieuw hier en hoop dat ik dit topic niet in het verkeerde forum plaats. Als dat wel het geval is: excuses daarvoor :-)

Ik zit met het volgende: Ik overweeg een aankoop op marktplaats te doen van ~ EU40,-.
Nu heb ik de komende twee weken geen tijd om bij diegene langs te gaan en lijkt verzenden de enige optie en daar ben ik tot op heden geen fan van.

Nu heeft Marktplaats in samenwerking met Online Betaalplatform sinds ongeveer een half jaar de service "Gelijk Oversteken" wat aanvankelijk natuurlijk als muziek in m'n oren klonk.
Het werkt als volgt:

Stap 1: de verkoper stuurt een Betaalverzoek via Marktplaats en vinkt Gelijk Oversteken Service aan.
Stap 2: de koper betaalt met iDEAL. Het geld wordt gereserveerd op een tussenrekening.
Stap 3: de verkoper verstuurt het pakket mét Track & Trace code. Deze code dient als bewijs van zending en ontvangst.
Stap 4: de verkoper wordt uitbetaald als de koper de ontvangst bevestigt, of automatisch na zeven dagen.

Tot zover klinkt dit als een veilige manier van aankopen doen. Als je echter naar de kleine lettertjes kijkt zie je echter de volgende twee punten:

1) - Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.

2) - Als het pakje niet voldoet maar je hebt het wel ontvangen, dat kan Online Betaalplatform dat niet beoordelen op basis van de beschikbare informatie.

Wat ik hieruit opmaak is dat als de verkoper jou een leeg pakketje (incl. track & trace code) toestuurt, hij/zij alsnog voldoet aan de hierboven genoemde voorwaarden voor het onvangen van het geld wat op de tussenrekening op hem/haar staat te wachten.
En volgens de twee punten 1) en 2) ben ik dan mijn geld kwijt (maar heb ik wel een lege doos om m'n tranen af te vegen).

Heeft iemand ervaring met deze service? Mis ik iets?
pi_178518242
Ja, werkt prima, 1 keer gebruikt maar goede ervaring.
  zaterdag 14 april 2018 @ 23:00:38 #3
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_178518777
Goede en meerdere ervaringen mee.

Welke tamme gaat er voor 40¤ een leeg pakket opsturen?
Als verkoper al meerdere jaren op MP actief is lijkt het me niet zo spannend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')