abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 18 april 2018 @ 15:01:47 #201
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_178600492
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:52 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

In Baku moeten ze 1 & 2 worden, dan wordt het interessant :+
Als ze de snelheid van vorig jaar hebben, moet dat kunnen :Y
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_178600586
Max heeft niet een superstart van het seizoen, deels aan hem zelf te danken, deels aan wat ongelukkigheid. Zo'n crash met Hamilton was uiteindelijk ook centimeterwerk, had ook prima kunnen aflopen.

Als je kijkt wat andere recente F1 rijders aan blunders hebben begaan, is het toch wel weer in perspectief te plaatsen:



  woensdag 18 april 2018 @ 15:15:22 #203
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178600761
Allemaal Max zijn schuld!!!11
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_178601036
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:15 schreef daNpy het volgende:
Allemaal Max zijn schuld!!!11
Uiteraard c_/
  woensdag 18 april 2018 @ 15:59:44 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178601616
quote:
3s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:01 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Als ze de snelheid van vorig jaar hebben, moet dat kunnen :Y
1,3 seconden langzamer dan Mercedes :??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 18 april 2018 @ 16:02:38 #206
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_178601658
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

1,3 seconden langzamer dan Mercedes :??
Bijna dezelfde tijden als Vetlel
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 18 april 2018 @ 16:03:30 #207
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178601681
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
3s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:02 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Bijna dezelfde tijden als Vetlel
Die dus ook meer dan een seconde achter Mercedes stond...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178605345
Nvm
Zo romantisch als een vinarmige
pi_178605688
Als je die crash compilaties ziet van Vettel is het ook iedere hetzelfde, probeert de ander altijd maar opzij te dringen zodra hij er maar iets naast is. Als die ander hem dan laat staan of niet opzij kan is het weer drama
.
pi_178606534
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:30 schreef Fer het volgende:
Als je die crash compilaties ziet van Vettel is het ook iedere hetzelfde, probeert de ander altijd maar opzij te dringen zodra hij er maar iets naast is. Als die ander hem dan laat staan of niet opzij kan is het weer drama
:P

Het laat ook zien dat crashes erbij horen.
pi_178607618
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:P

Het laat ook zien dat crashes erbij horen.
Ook gelijk de reden dat ik laatst toch maar niet het circuit op ben gegaan met m'n eigen auto :') (ja het regende) er waren er toch wel een paar die erop gingen zonder te crashen (en met eigen auto op kenteken). /mietje
pi_178615335
Dat hier ook nog steeds over gepraat wordt :')
Why Vettel's safety car gripe is off the mark
https://www.motorsport.co(...)-chinese-gp-1027746/
pi_178615722
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 07:23 schreef SnowOokami het volgende:
Dat hier ook nog steeds over gepraat wordt :')
Why Vettel's safety car gripe is off the mark
https://www.motorsport.co(...)-chinese-gp-1027746/
Er wordt vooral langs het punt heen gepraat. Het gaat er niet om dat de safety car de boel opschudt, het gaat erom dat de timing van de safety car de uitkomst beinvloedt. Als er dan twee ronden lang rommel op de baan ligt en de SC wordt afgekondigd net als de twee coureurs vooraan daar niet meer op kunnen reageren dan beinvloedt het getreuzel van Whiting de wedstrijd enorm. Whiting zou niet in de positie mogen zijn dat hij kan treuzelen of haasten.

Ook de stewards zaten concurrent Hamilton weer eens mee. Verstappen beukt Vettel in de rondte, en die krijgt dan een straf waar Vettel niks aan heeft maar die Hamilton extra punten oplevert. Die hebben ook weer zoveel beslisruimte dat ze het verloop van de wk-strijd kunnen beinvloeden, wat ze de afgelopen jaren ook veelvuldig gedaan hebben.

Dan heb je ook nog Pirelli die banden kan aanwijzen voor een bepaalde race en zo teams die het op bepaalde banden beter doen kan bevoordelen of benadelen. Daarmee geef je die mensen ook weer beslissingsruimte waarmee ze het wk zouden kunnen beinvloeden.

Dat soort dingen zie je gewoon niet in andere sporten, met goede reden.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  donderdag 19 april 2018 @ 08:35:10 #214
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_178615768
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Knip

Ook de stewards zaten concurrent Hamilton weer eens mee. Verstappen beukt Vettel in de rondte, en die krijgt dan een straf waar Vettel niks aan heeft maar die Hamilton extra punten oplevert. Die hebben ook weer zoveel beslisruimte dat ze het verloop van de wk-strijd kunnen beinvloeden, wat ze de afgelopen jaren ook veelvuldig gedaan hebben.
Knip
Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?
pi_178616065
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er wordt vooral langs het punt heen gepraat. Het gaat er niet om dat de safety car de boel opschudt, het gaat erom dat de timing van de safety car de uitkomst beinvloedt. Als er dan twee ronden lang rommel op de baan ligt en de SC wordt afgekondigd net als de twee coureurs vooraan daar niet meer op kunnen reageren dan beinvloedt het getreuzel van Whiting de wedstrijd enorm. Whiting zou niet in de positie mogen zijn dat hij kan treuzelen of haasten.
Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.

En ook stukjes carbon kunnen rare klappers opleveren als je in een snelle bocht ineens een band lek hebt.
pi_178616169
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.

En ook stukjes carbon kunnen rare klappers opleveren als je in een snelle bocht ineens een band lek hebt.
Eens.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_178616240
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?
Ze hadden eerst Ferrari moeten inlichten zodat Ferrari de strategie kan aanpassen en dan op signaal van Ferrari de SC de baan op doen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_178616300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een vlag of SC komt wanneer hij komt. De ene keer is dat in het voordeel van de kop, de andere keer niet. Heeft niets met "treuzelen of haasten" te maken. Het is een beslissing die gemaakt wordt en dan uitgevoerd. Waar men rijdt is ondergeschikt aan de veiligheid.

En ook stukjes carbon kunnen rare klappers opleveren als je in een snelle bocht ineens een band lek hebt.
En waarom duurde het dan zo lang? Ik denk dat je het zoveel mogelijk moet objectiveren, incident opgemerkt, vastgesteld dat er debris op de racelijn ligt, dus SC, punt. De verplichting om zo snel mogelijk een beslissing te nemen is ook al een manier van objectivering. Waarom eerst nog veschillende auto's door de rommel moesten rijden ontgaat me.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Eehhh wat hadden de stewards dan moeten doen volgens jou of wat hadden ze kunnen doen?
Ik zou het niet heel raar vinden dat een straf ertoe leidt dat de schuldige meer nadeel van de aanrijding ondervindt dan het slachtoffer. Ze moeten natuurlijk niet de volgorde los van snelheidsverschillen gaan bepalen, maar als je bijvoorbeeld een 10s S&G geeft dan kan Vettel ook nog naar binnen en zo voor Verstappen eindigen. Als Verstappen er dan alsnog voorbij gaat dan is het gewoon het snelheidsverschil.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_178616391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En waarom duurde het dan zo lang? Ik denk dat je het zoveel mogelijk moet objectiveren, incident opgemerkt, vastgesteld dat er debris op de racelijn ligt, dus SC, punt. De verplichting om zo snel mogelijk een beslissing te nemen is ook al een manier van objectivering. Waarom eerst nog veschillende auto's door de rommel moesten rijden ontgaat me.

[..]

In dit geval was de SC er vooral voor de vegers, de debris lag deels op de racelijn en als er dan op willekeurige momenten auto's voorbij komen is dat niet goed voor de veiligheid.
Daarom werd de SC naar buiten gereden, je hebt dan iedere keer een paar minuten om te vegen.

Verder maakt het niet uit wat je vindt of wil, Charlie luistert zelden naar mensen van het FOK!-forum.

[ Bericht 3% gewijzigd door MaGNeT op 19-04-2018 09:37:28 ]
  donderdag 19 april 2018 @ 09:59:45 #220
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_178616750
WeltschmerZZZZZZ

Je bent nu wel echt hele gekke dingen aan het zeggen. Je liefde voor Seb is groot en dat is mooi, maar dit is van het niveau de Twin Towers zijn opgeblazen in opdracht van Jan Peter Balkenende.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_178617020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In dit geval was de SC er vooral voor de vegers, de debris lag deels op de racelijn en als er dan op willekeurige momenten auto's voorbij komen is dat niet goed voor de veiligheid.
Daarom werd de SC naar buiten gereden, je hebt dan iedere keer een paar minuten om te vegen.

Verder maakt het niet uit wat je vindt of wil, Charlie luistert zelden naar mensen van het FOK!-forum.
Daarom moeten er ook regels zijn waar hij naar moet luisteren. Natuurlijk moest de SC naar buiten, maar maak de timing daarvan zo onafhankelijk mogelijk. Het getreuzel was nergens goed voor en beinvloedde de wedstrijd. Je kunt geluk of pech hebben met de SC, maar nu hadden Bottas en Vettel pech met de timing van Whiting. Zorg dan dat Whiting niks te timen heeft, dan pas is het echt toeval.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  donderdag 19 april 2018 @ 10:20:09 #222
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_178617065
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom moeten er ook regels zijn waar hij naar moet luisteren. Natuurlijk moest de SC naar buiten, maar maak de timing daarvan zo onafhankelijk mogelijk. Het getreuzel was nergens goed voor en beinvloedde de wedstrijd. Je kunt geluk of pech hebben met de SC, maar nu hadden Bottas en Vettel pech met de timing van Whiting. Zorg dan dat Whiting niks te timen heeft, dan pas is het echt toeval.
Als Hamilton voorop had gelegen en Vettel wel de pit in kon had je hier niet over gezeurd he?

En soms is er misschien wat tijd nodig om de situatie goed in te schatten omdat een safety car inderdaad een grote invloed kan hebben op de race ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 19 april 2018 @ 10:21:27 #223
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178617088
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:20 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als Hamilton voorop had gelegen en Vettel wel de pit in kon had je hier niet over gezeurd he?
vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel van
pi_178617116
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel van
Klopt, die kon de pits in terwijl iedereen langzaam reed.

De ene keer werkt het in je nadeel, de andere keer in je voordeel.
pi_178617130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

vorige keer met die virtual sc eerst had Vettel er voordeel van
idd in Australië :Y)

also:
RB14 WDC auto :o
https://www.auto-motor-un(...)rennpace-ueberlegen/
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')