Must idd, op de motor rijden met je vizier open zonder bril is een soort van russische roulettequote:Op zondag 22 april 2018 15:31 schreef Geerd het volgende:
ja (zonne)bril heb je dan wel nodig als je met open vizier rijdt..
sow, dat filtertje is niet goed manquote:Op zondag 22 april 2018 15:41 schreef Isdatzo het volgende:
Gvd, eindelijk. Gister en vanochtend de hele dag bezig geweest om die KTM lekker te laten lopen maar het is gelukt hoor. Klote injectie-systemen altijd. Als 't ergens misgaat is het altijd gezeik en moet de laptop eraan. In september vorig jaar prima rijdend weggezet, nu ineens allemaal gezeik. Dacht te weinig brandstof, bougie ook spierwit. Toen 't brandstoffilter maar bij de pomp bekeken, was 1 groot drama:
[ afbeelding ]
Maar vervangen hielp niet veel, toen maar eens aan de laptop gehangen.
Uiteindelijk zelf maar een beetje de mappings aangepast, met 5% meer injector pulsbreedte over de hele range (zowel F als L) is het probleem opgelost.
Daarna nog ff goed misdragen, heerlijk .
dit zou ik ook wel willen doen, met mijn Hondaatje ging dat sowieso niet, met de Suzuki iets beter. Ik ben er alleen wel achtergekomen dat alles richting je ogen wordt gemikt met deze ruit dus maar eens gaan shoppen voor een ander ruitjequote:Op zondag 22 april 2018 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
Een vizier mag natuurlijk nooit stuk gaan door gebruik imo.. Ik rijd meestal met vizier open met een goed aansluitende Oakley op. Gaat alleen dicht op de snelweg (soms) en als het regent. Ik houd niet van dat claustrofobische.. Lekker frisse lucht, als ik achter een ruit wil zitten pak ik de auto wel.
Filter is 3000km oud. Je zou 't niet zeggen hè . Heb 't goed bekeken, zit geen metaal in.quote:Op zondag 22 april 2018 15:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sow, dat filtertje is niet goed man
Je zou bijna zeggen dat dat ijzerslijpsel is nav de kleur
Ja, redelijk. Zit een knopje onder het zadel daarmee kan je switchen tussen 3 mappings.quote:Kun je die mappings zo makkelijk zelf aanpassen bij een KTM?
ja, het moet óf op schouderhoogte je lichaam raken, óf helemaal over je hoofd heen. Als de luchtstroom je helm raakt dan krijg je ook dat irritante gebulder op de snelweg.. Ik heb ruiten op de AT gehad waar je helemaal leip van werd op de snelweg, en als ik dan ging staan was het in verhouding denk ik zomaar 5-6Db stiller terwijl ik dan pal in de rijwind stond.quote:Op zondag 22 april 2018 15:56 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
dit zou ik ook wel willen doen, met mijn Hondaatje ging dat sowieso niet, met de Suzuki iets beter. Ik ben er alleen wel achtergekomen dat alles richting je ogen wordt gemikt met deze ruit dus maar eens gaan shoppen voor een ander ruitje
sjeezus, wat voor meuk tank je dan? is je tank wel schoon van binnen?quote:Op zondag 22 april 2018 16:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Filter is 3000km oud. Je zou 't niet zeggen hè . Heb 't goed bekeken, zit geen metaal in.
[..]
Ja, redelijk. Zit een knopje onder het zadel daarmee kan je switchen tussen 3 mappings.
Had de mapping die het meest past bij mijn setup (lomp groot open luchtfilter, open pijp, geen lambdasensor, alle milieumeuk eraf gesloopt zoals secondary air injection, etc) erop zitten, maar was toch niet helemaal goed. Heb toen die mapping aangepast met 3, 5 en 7% extra injectie pulsbreedte erbij en die weggeschreven onder de 3 mappings die je kan selecteren met het schakelaartje. Afhankelijk van het toerental en gaskleppositie bepaalt hij of hij een F (pulsbreedte op basis van druk in het inlaatspruitstuk icm rpm en gasklepstand) of L (pulsbreedte op basis van atmosferische druk, rpm en gasklepstand) mapping pakt. Waar de overgang tussen F en L zit kan je ook instellen, en de F en L mappings zijn afzonderlijk te configureren. Ik heb nu overal (dus zowel F als L) dezelfde aanpassingen gemaakt. Je kan ook spelen met ontstekingstijdstip etc.. 't is best wel uitgebreid.
Tussen 3% en 5% een groot verschil, vooral onderin pakt hij veel beter op. Tussen 5 en 7 merkte ik niks, dus staat nu op 5%. Betekent dus dat de mapping die ik had (al de meest 'rijke' die je kan krijgen) alsnog behoorlijk te arm was.
Het probleem was dat hij bij vol gas precies bij 5k toeren ging stotteren. Daaronder en daarboven geen probleem. Niet vol gas: ook geen probleem. Nu lijkt het opgelost (ritje van 70km gemaakt).
Ik heb een jaar lang een IS-17 gehad en dit probleem herken ik totaal niet. Nu een FG-ST (zelfde mechaniek) en die doet 't ook al twee jaar dikke prima zonder problemen. Ik denk dat je gewoon te lomp bent.quote:Op zondag 22 april 2018 14:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb ik ook maar mn vizier was weer eens kapot
Sluiting breekt steeds af van dat ding, verder is die IS17 echt relaxt maar die visor clip kan ik niet heel houden.
Sarasi heeft toch ook die is17? Geen last van bovenstaande?
Zaten 2000km gas geven in de Vogezen bij, de rest gewoon reguliere pompen in NL.quote:Op zondag 22 april 2018 16:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sjeezus, wat voor meuk tank je dan?
Ja, ook meteen bekeken toen ik dat filter zag . Was even bang dat 'ie misschien niet zo goed tegen die ethanol kan die ze er tegenwoordig bij gooien. Maatje van mij heeft een 990 uit 2011 en daarvan was de coating aan het oplossen door de ethanol in Frankrijk. Bij mij was niks geks te zien. Je mag ook verwachten van zo'n jonge fiets dat 'ie er wel tegen kan.quote:is je tank wel schoon van binnen?
Jazeker, erg prettig. Alleen als ik moest kiezen dan toch liever een mooie carburateur.quote:Ik dacht eigenlijk dat je je mapping aanpaste via de laptop; ik weet idd dat je dingen kunt aanpassen bij een KTM, vandaar de vraag
Edit: niet goed gelezen.. Je programmeert die 3 standen dus zelf via de laptop.. Das wel nice
Moest die coating dealer af al niet verwijdert zijn ?quote:Op zondag 22 april 2018 17:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zaten 2000km gas geven in de Vogezen bij, de rest gewoon reguliere pompen in NL.
[..]
Ja, ook meteen bekeken toen ik dat filter zag . Was even bang dat 'ie misschien niet zo goed tegen die ethanol kan die ze er tegenwoordig bij gooien. Maatje van mij heeft een 990 uit 2011 en daarvan was de coating aan het oplossen door de ethanol in Frankrijk. Bij mij was niks geks te zien. Je mag ook verwachten van zo'n jonge fiets dat 'ie er wel tegen kan.
[..]
Jazeker, erg prettig. Alleen als ik moest kiezen dan toch liever een mooie carburateur.
in Nederland zit al jaren tot max 5% ethanol in gewone euro95quote:Op zondag 22 april 2018 17:52 schreef Amoeba het volgende:
Daarom tank ik dus alleen 98 in het buitenland
misschien kómt het wel door die E10 zooi.. Ze hebben niet overal dezelfde definitie van 'zuiver' ik heb geloof ik nog nooit een brandstoffilter van een benzine motor gezien wat zó ranzig wasquote:Op zondag 22 april 2018 17:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zaten 2000km gas geven in de Vogezen bij, de rest gewoon reguliere pompen in NL.
[..]
Ja, ook meteen bekeken toen ik dat filter zag . Was even bang dat 'ie misschien niet zo goed tegen die ethanol kan die ze er tegenwoordig bij gooien. Maatje van mij heeft een 990 uit 2011 en daarvan was de coating aan het oplossen door de ethanol in Frankrijk. Bij mij was niks geks te zien. Je mag ook verwachten van zo'n jonge fiets dat 'ie er wel tegen kan.
[..]
Jazeker, erg prettig. Alleen als ik moest kiezen dan toch liever een mooie carburateur.
Ik ben wat dat betreft zo blij met dat uitschuifbare zonneviziertje in mijn helm, geen gezeik meer met zonnebrillen.quote:Op zondag 22 april 2018 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
Een vizier mag natuurlijk nooit stuk gaan door gebruik imo.. Ik rijd meestal met vizier open met een goed aansluitende Oakley op. Gaat alleen dicht op de snelweg (soms) en als het regent. Ik houd niet van dat claustrofobische.. Lekker frisse lucht, als ik achter een ruit wil zitten pak ik de auto wel.
in mijn Shoei heb ik het niet, in de HJC wel; gebruik hem nooit. Altijd een bril; dat vind ik veel comfortabeler en het sluit beter af ook. Enige nadeel is dat je een bril niet snel even af kunt doen als je een tunnel in rijdt ofzo, zo'n screen wel, die schuif je zo weer wegquote:Op zondag 22 april 2018 21:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ben wat dat betreft zo blij met dat uitschuifbare zonneviziertje in mijn helm, geen gezeik meer met zonnebrillen.
Ik vind 't heerlijk inderdaad, zo'n geïntegreerd zonneviziertje.quote:Op zondag 22 april 2018 21:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ben wat dat betreft zo blij met dat uitschuifbare zonneviziertje in mijn helm, geen gezeik meer met zonnebrillen.
Vooral met veel losse wolken is het handig, als je er eenmaal aan gewend bent denk je er niet eens bij na. Alhoewel ik buiten de bebouwde kom eigenlijk standaar met vizier dicht of op een gleuf rijdt, scheelt flink wat lawaai en er zit toch al voldoende ventilatie in de helm.quote:Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in mijn Shoei heb ik het niet, in de HJC wel; gebruik hem nooit. Altijd een bril; dat vind ik veel comfortabeler en het sluit beter af ook. Enige nadeel is dat je een bril niet snel even af kunt doen als je een tunnel in rijdt ofzo, zo'n screen wel, die schuif je zo weer weg
quote:Op zondag 22 april 2018 12:27 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ook weer even een offtopic post in vermomming dan,Why? Ik heb zelf ook die 17 van HJC. Dat binnenste vizier werkt prima als je het mij vraagt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw getint vizier gekocht
Daarnaast gaat die van mij al een tijdje mee, en ik doe hem ook altijd netjes dicht met de klep (en open). Gebruik hem alleen niet vaak want de camera zit ervoorDie van mij waren dus wel vastgelijmd... Het is net alsof het weer loslaat door de hitte. Percentage maakt niet uit trouwens.quote:Op zondag 22 april 2018 08:38 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Heb helaas hetzelfde probleem. Eerlijk gezegd heb ik ze ook niet vastgelijmd bij montage, dus misschien is dat het probleem.
Bloedirritant want ik kan de koppeling dan niet meer goed intrekken tot ik hem terug gedraaid hebYouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Het is getint, niet donker, donker. Beetje grijzig. En ik heb dus gewoon een helder vizier, moet dan alleen even die sluiting overzettenquote:Op zondag 22 april 2018 23:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Why? Ik heb zelf ook die 17 van HJC. Dat binnenste vizier werkt prima als je het mij vraagt.
Daarnaast gaat die van mij al een tijdje mee, en ik doe hem ook altijd netjes dicht met de klep (en open). Gebruik hem alleen niet vaak want de camera zit ervoor
[..]
Die van mij waren dus wel vastgelijmd... Het is net alsof het weer loslaat door de hitte. Percentage maakt niet uit trouwens.
Bloedirritant want ik kan de koppeling dan niet meer goed intrekken tot ik hem terug gedraaid heb
Ik heb trouwens zo'n jas van die REVIT sample sale besteld vandaag, even over getwijfeld aangezien ik niet echt een bijpassende broek kon vinden maar toch thanks voor de tipquote:Op zondag 22 april 2018 21:46 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vind 't heerlijk inderdaad, zo'n geïntegreerd zonneviziertje.
Nice! Hopelijk bevalt ie.quote:Op zondag 22 april 2018 23:45 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb trouwens zo'n jas van die REVIT sample sale besteld vandaag, even over getwijfeld aangezien ik niet echt een bijpassende broek kon vinden maar toch thanks voor de tip
Ik ook niet .quote:Op zondag 22 april 2018 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
misschien kómt het wel door die E10 zooi.. Ze hebben niet overal dezelfde definitie van 'zuiver' ik heb geloof ik nog nooit een brandstoffilter van een benzine motor gezien wat zó ranzig was
Als 't goed loopt wel ja. Maar het is een soort black box waarvan je niet weet wat er nou allemaal precies gebeurt. Als de boel bij een carb niet lekker loopt dan kom je er altijd wel uit.quote:Waarom liever een carb? Injectie is toch lekker makkelijk? Loopt altijd hetzelfde, meet en regelt alles zelf enzo.. Niet geweldig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |