abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178510327
Ik en mijn vriendin zijn al 11 jaar beste vriendinnen. We zijn allebei 16 en zitten op verschillende scholen, maar we zien elkaar wel 3 keer per week. Alleen, voor de laatste paar maanden word ik helemaal gek van haar; ze luistert niet naar me en praat alleen maar over zichzelf. Ook als ik over mijn problemen praat weigert ze mij te begrijpen en als ik een beslissing maak over mijn leven, dan weet zij het beter. Al haar problemen zijn zoveel erger dan die van mij, vogens haar, dus als ik een problem heb, dan is het vast niet zo erg. Van kleine problemen, zoals van hockey afgaan, (hockey maakt mij trouwens ellendig, en ik wil heel graag stoppen maar zij vind dat ik zeur) en grote beslissingen zoals mijn studiekeuze (ik wil medicijnen doen maar zij zegt dat ik het te veel leren en te moeilijk zal vinden). Als ik zeg dat iets mij ellendig maakt, vind zij dat ik zeur. Ze zegt dit sort dingen natuurlijk niet direct, ze zegt dan iets zoals: 'ach, het zal vast wel meevallen'. We hebben het normal heel leuk, maar de laatste tijd wil ik gewoon in huilen uitbarsten want ze laat me zo kut voelen. Ik wil het met haar bespreken maar ze is een lange tijd depressief geweest dus ik ben bang om het te doen. Het breekt mijn hart maar op dit punt wil ik eigenlijk gewoon niet meer met haar omgaan. Ik wil eigenlijk dat alles teruggaat naar hoe het was, maar dat is onwaarschijnlijk. Wat moet ik doen?
  zaterdag 14 april 2018 @ 15:39:56 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178510351
Af en toe eens op enter drukken.

En dat is normaal, je groeit uit elkaar en ontmoet weer nieuwe mensen.
And so is the past
pi_178510467
ach, 16 he, pubers, ze heeft het misschien te druk met jongens, met nieuwe interesses, nieuwe vriendinnen.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 14 april 2018 @ 15:50:45 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_178510522
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Af en toe eens op enter drukken.

En dat is normaal, je groeit uit elkaar en ontmoet weer nieuwe mensen.
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 14 april 2018 @ 15:55:16 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178510611
Niet zozeer afbreken, maar tijdelijk afstand nemen zodat de relatie niet onherstelbaar wordt beschadigd. Dat kan je toch zelf bedenken?

Even focussen op je toekomst en andere mensen, als jullie beide beter in je vel staat, weer contact opnemen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178510948
Soms groei je uit elkaar, dan verander je allebei zo erg dat het niet meer werkt. Je kan erover praten of afstand nemen.
  zaterdag 14 april 2018 @ 16:36:31 #7
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_178511162
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:38 schreef zwaalp het volgende:
'ach, het zal vast wel meevallen'
Misschien bedoelt ze het opbeurend op een niet heel handige manier?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_178511542
Probeer gewoon überhaupt geen problemen te hebben.
Maakt het leven zoveel makkelijker B-)
pi_178511660
Je niet in een hoek laten drukken door haar en ook jezelf de ruimte gunnen. Gunt ze je die niet? Dan wat afstand nemen. En kom nou, een depressie is geen reden om haar daarom dan maar voorzichtig te behandelen ten koste van jezelf (zegt een ervaringsdeskundige).
Somebody that I used to know
pi_178512043
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:22 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Soms groei je uit elkaar, dan verander je allebei zo erg dat het niet meer werkt. Je kan erover praten of afstand nemen.
Daar moet 'meestal' staan. Wie hier heeft nog dezelfde vrienden/vriendinnen als op de lagere/middelbare school?

Ze klinkt overigens jaloers, gunt je niets en stimuleert je niet om je potentieel te bereiken. En ze is egoïstisch. Ik zou dat soort vriendinnen liever kwijt dan rijk zijn :W Je vindt vanzelf weer iemand die past bij deze fase in je leven en die er wel voor je is. Als een echte vriendin.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:31:11 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178512091
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar moet 'meestal' staan. Wie hier heeft nog dezelfde vrienden/vriendinnen als op de lagere/middelbare school?

Wegens puur toeval 1 van de middelbare school. Die kwam hier vorig jaar in de buurt wonen en de kinderen spelen wel eens bij elkaar. De oudsten zitten ook op dezelfde middelbare als ons. Wel geinig maar dat is ook de enige.
And so is the past
pi_178512296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar moet 'meestal' staan. Wie hier heeft nog dezelfde vrienden/vriendinnen als op de lagere/middelbare school?

Ze klinkt overigens jaloers, gunt je niets en stimuleert je niet om je potentieel te bereiken. En ze is egoïstisch. Ik zou dat soort vriendinnen liever kwijt dan rijk zijn :W Je vindt vanzelf weer iemand die past bij deze fase in je leven en die er wel voor je is. Als een echte vriendin.
Nou ik heb een vriendin die is er al 30 jaar, kwamen bij elkaar in de klas in groep 2. Verder ga ik nog regelmatig om met een vriendin van voorgezet onderwijs die ken ik nu 22 jaar, de meesten van mijn vriendinnen ken ik ook alweer 12 a 15 jaar
pi_178547667
je gebruikt het woord depressief. Was ze dan echt depressief? Of gewoon wat sombertjes, bedrukt..teneergeslagen..
Wanneer is iemand depressief in jouw beleving?
pi_178547828
pi_178548252
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:38 schreef zwaalp het volgende:
Ik wil het met haar bespreken maar ze is een lange tijd depressief geweest dus ik ben bang om het te doen.
Hier ga je dus de fout in....

Je hebt bepaalde problemen met haar gedrag, maar je durft dat niet gewoon eerlijk en direkt haar te vertellen want "je bent bang dat ze dat niet aankunt omdat ze ooit depressief geweest zou zijn..."

Esentieel aan een goede relatie is dat je eerlijk en open bent naar die persoon.
Als jij dingen gaat verzwijgen of 'niet durft te vertellen' ben jij eigenlijk schuld eraan als jullie relatie niet meer op eerlijkheid gebaseerd is...

Ook als je nu de vriendschap verbreekt omdat je kennelijk genoeg van haar gedrag hebt, maar niet de durf heb dat gewoon open en eerlijk te vertellen, ben jij eigenlij schuld daaraan, niet zij.

Verder, mensen die depressief waren of er een neiging toe hebben, zijn niet vervolgens een soort van 'zwakke mensen' waar je niet meer eerlijk tegen kunt zijn, 'omdat ze dat niet aankunnen'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178548430
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar moet 'meestal' staan. Wie hier heeft nog dezelfde vrienden/vriendinnen als op de lagere/middelbare school?

Ze klinkt overigens jaloers, gunt je niets en stimuleert je niet om je potentieel te bereiken. En ze is egoïstisch. Ik zou dat soort vriendinnen liever kwijt dan rijk zijn :W Je vindt vanzelf weer iemand die past bij deze fase in je leven en die er wel voor je is. Als een echte vriendin.
Ken vriend van me nu 27 jaar (sinds we 10 zijn)
Vriendin van me 20 jaar
En andere vriendin van me 16 jaar.

Dus het komt echt wel voor dat je vriend(inn)en zo'n tijd kunt hebben.

Ontopic: het lijkt erop dat het toch enigszins aan het verwateren is. Jullie krijgen beiden andere interesses. En hoe jammer dat ook is, dat gebeurt. Meestal wel rond deze leeftijd.
Ik zou elkaar wat minder zien en wie weet groeien jullie op latere leeftijd (na de puberteit) wel weer naar elkaar toe.
Sommige vrienden blijven je leven bij je, en er zijn er genoeg die alleen de revu passeren en uiteindelijk weer uit je leven gaan.
I'm not arguing; I'm explaining why I'm right
pi_178587749
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar moet 'meestal' staan. Wie hier heeft nog dezelfde vrienden/vriendinnen als op de lagere/middelbare school?

Ze klinkt overigens jaloers, gunt je niets en stimuleert je niet om je potentieel te bereiken. En ze is egoïstisch. Ik zou dat soort vriendinnen liever kwijt dan rijk zijn :W Je vindt vanzelf weer iemand die past bij deze fase in je leven en die er wel voor je is. Als een echte vriendin.
Ja ik, 4 stuks en ik ken ze al vanaf dat we naar de peuterspeelzaal gingen. Nu 25 en nog steeds goede vrienden.
  Moderator dinsdag 17 april 2018 @ 22:12:39 #18
441859 crew  Lenny77
pi_178588464
Jullie zitten alletwee op een leeftijd waarin de eigen problemen altijd erger en groter zijn dan die van een ander. Een hele egocentrische fase.
Even loslaten dus!
Als jij trouwens van hockey af wil en medicijnen wil gaan studeren dan moet je dat gewoon doen! Niet vragen aan haar of overleggen maar gewoon eigen keuzes maken! Een goed moment om het te leren!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_178593404
Klinkt als standaard 'girltrouble'. Dit is misschien een goed moment om een ruggengraat te kweken, want als je je al uit het veld laat slaan door dit soort opmerkingen staat er nog heel wat te wachten voor je.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')