abonnement Unibet Coolblue
pi_178509359
Gefeliciteerd, Guus_Geluk7, deze klacht is verkozen tot 'Meest terechte klacht van April 2018' *O*



Geachte Klaaggenoten,

Vandaag doe ik een Iwanius. Voor de niet-geïnitieerden: dit houdt in dat ik over een BN'er ga klagen aan de hand van verscheidende nieuwsartikelen.

Mijn eerste nieuwsartikel komt uit de metro van vorig jaar:
quote:
BN'ERS DELEN EERLIJKE VERHALEN MET #INSIDEMYBONES

Er gebeurt iets bijzonders op social media. Sinds Dotan twee dagen geleden begon met het #InsideMyBones experiment, spreidt het zich als een olievlek uit. De zanger vindt dat het tijd is voor 'eerlijke verhalen' op Instagram. Bekend en onbekend Nederland geeft daar massaal gehoor aan: zo'n 450 mensen hebben hun verhaal gedeeld.

(...)

#InsideMyBones is een olievlek die nog véél groter gaat worden de komende dagen. Want, om met de woorden van Dotan te spreken, de wereld is niet zwart-wit en imperfectie is vaak veel interessanter.

https://www.metronieuws.n(...)en-met-insidemybones
En dan mijn tweede nieuwsbericht, dat vandaag uitkwam. Het komt eigenlijk uit de Volkskrant, maar omdat die moeilijk doen over het delen van berichten op FOK! kies ik voor het artikel uit nu.nl:
quote:
'Dotan gebruikt trollenleger om sociale media te beïnvloeden'

De zanger Dotan zou een grote hoeveelheid nepaccounts gebruiken om reacties op sociale media te beïnvloeden.
Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant, waarbij zo'n 140 fictieve accounts werden geïdentificeerd. De gebruikers achter deze accounts doen zich voor als fans van de zanger op Facebook, Twitter en Instagram. Ze gebruiken verzonnen namen en foto's die van bestaande mensen zijn gestolen.

De accounts plaatsen likes en positieve reacties onder berichten die Dotan op sociale media plaatst. Bij sommige foto's van de zangers zou ongeveer de helft van alle likes afkomstig zijn van dit trollennetwerk. De positieve reacties moeten bestaande fans aansporen om ook positief te reageren.

Nepverhalen
De trolaccounts hebben op meerdere momenten verzonnen verhalen geplaatst. Dat gebeurde in bijvoorbeeld 2015, toen op Facebook een bericht verscheen over een ontmoeting tussen Dotan en een fan met leukemie. Dit bericht werd door meerdere media vervolgens overgenomen.

Meerdere accounts op Wikipedia zouden ook veelvuldig hebben geprobeerd om pagina's over de zanger te vullen met positieve, promotionele teksten. Daarbij werd ook gepoogd om een passage over zijn moeder te verwijderen. De accounts werden uiteindelijk van Wikipedia geschorst.

Niet op de hoogte
Ongeveer 45 van de ontdekte accounts zouden zijn gemaakt door een voormalige manager van Dotan, die zegt in opdracht van hem te hebben gehandeld. Een e-mail in handen van de Volkskrant zou dit verhaal ondersteunen. Het is onduidelijk wie de andere accounts sindsdien heeft gemaakt.

De muzikant zou contact opnemen met de manager als hij zichzelf op de radio hoorde. Zij kreeg dan de opdracht om met de nepaccounts positieve berichten over de uitzending te verspreiden.

De zanger beweert niet op de hoogte te zijn van het ingezette trollennetwerk. "Ik wil dat dit verdwijnt", vertelt hij. "Ik word er misselijk van als ik dit zie."

https://www.nu.nl/interne(...)dia-beinvloeden.html
Ik zou graag willen klagen over de volgende twee punten:

Punt 1: Dotan is een vieze hypocriet. Hij roept mensen op hun ware gezicht te laten zien op social media, maar blijkt zelf nepaccounts te gebruiken om mensen positiever op hem te laten reageren.

Punt 2: Dotan is daarnaast ook een beetje triest. Hij beweert hier niet van op de hoogte te zijn, terwijl uit het Volkskrantonderzoek dus blijkt dat hij dat wel degelijk is. Hij durft zijn fout dus ook niet te erkennen.

TL;DR: Dotan is een hypocriet en ietwat triest persoon.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2018 10:16:42 ]
pi_178509933
Heb die naam weleens gehoord maar ik zou hem echt niet herkennen of een liedje van hem kunnen opnoemen.
Dus opzich heeft hij wel een goede reden om een beetje bekend te worden

Is hij een soort Tim Knol?
Een of andere zanger die maar niet bekend wil worden en/of doorbreken?
5 Ferrari's op videoband!
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 14 april 2018 @ 15:09:43 #3
186611 Haags
pi_178509948
Volledig eens met deze meer dan terechte klacht!
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 14 april 2018 @ 15:11:22 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178509975
Eens maar in zijn verdediging, met zo'n moeder wordt je vanzelf ook wel zo gek als een deur.
And so is the past
pi_178510033
Ze waren 4 jaar geleden al op Wikipedia bezig:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Dotan
pi_178510053
OPHEF
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 14 april 2018 @ 15:19:45 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_178510055
Nou die carrière is wel klaar. En terecht. Wat een parasiet ben je dan, vooral dat leukemie-verhaal.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_178510214
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volledig eens met deze meer dan terechte klacht!
1 second that. GeenStijl doet er nog een scheptje bovenop.

pi_178510608
Terechte klacht Guus
  zaterdag 14 april 2018 @ 15:57:26 #10
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178510642
Dotan :r Trieste vent

Volkskrant ^O^ Hierom is onderzoeksjournalistiek goed
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_178510853
Geen idee wie dat is. Sowieso al die nonsens omtrent fake accounts :') blij dat ik nooit aan die troep ben begonnen.
pi_178510879
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geen idee wie dat is. Sowieso al die nonsens omtrent fake accounts :') blij dat ik nooit aan die troep ben begonnen.
Nooit begonnen aan nepaccounts om jezelf te pluggen? Ik denk dat Plompzakker zo'n account is, gebaseerd op zijn neiging om aarsen te likken.
pi_178510910
Ik heb ook 400,000 instagram followers gekocht, als ik een meid vraag om me te volgen op insta loopt ze bijna direct mee naar huis.

Wie dotan is mij volledig onbekend.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zaterdag 14 april 2018 @ 16:21:09 #14
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178510929
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:20 schreef epicbeardman het volgende:
Ik heb ook 400,000 instagram followers gekocht, als ik een meid vraag om me te volgen op insta loopt ze bijna direct mee naar huis.

Wie dotan is mij volledig onbekend.
Fake
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_178510966
goede klacht. zeker mee eens en dotan :')

moraalridder :')
pi_178511026
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Nooit begonnen aan nepaccounts om jezelf te pluggen? Ik denk dat Plompzakker zo'n account is, gebaseerd op zijn neiging om aarsen te likken.
Nooit begonnen aan die Social media en het belangrijk vinden wat nietszeggende (neppe) mensen voor mening erop nahouden.
pi_178511064
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:28 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Nooit begonnen aan die Social media en het belangrijk vinden wat nietszeggende (neppe) mensen voor mening erop nahouden.
Volgens mij zijn er met die nepaccounts ook weinig successen geboekt, anders hadden die verhalen over kankerpatiëntjes en vreemde vrouwen in vliegtuigen niet verzonnen hoeven worden.
pi_178512724
What the fuck dat Volkskrant-artikel _O-

Ongelofelijk, hoe haal je het in je hoofd.
pi_178518712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:07 schreef Vanillekwark het volgende:
What the fuck dat Volkskrant-artikel _O-

Ongelofelijk, hoe haal je het in je hoofd.
Hij schijnt het van zn moeder te hebben geleerd:

https://www.groene.nl/art(...)t-een-analyse-van-de
  zaterdag 14 april 2018 @ 23:01:53 #20
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178518802
Zeer terechte klacht dit.
pi_178518833
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:57 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Hij schijnt het van zn moeder te hebben geleerd:

https://www.groene.nl/art(...)t-een-analyse-van-de
Rare lui :') Hoe verknipt kan je zijn.
  roze zaterdag 14 april 2018 @ 23:12:45 #22
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_178519017
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2018 23:01 schreef Buurtzwaan het volgende:
Zeer terechte klacht dit.
Your beauty never ever scared me.
pi_178519144
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:07 schreef Vanillekwark het volgende:
What the fuck dat Volkskrant-artikel _O-

Ongelofelijk, hoe haal je het in je hoofd.
Echt he
quote:
De nepfans van Dotan blijken onder meer verantwoordelijk voor de verspreiding van een verzonnen ontmoeting van de zanger met een leukemiepatiënt. Dit verhaal was afkomstig van ene Karel Leegwater, die op Facebook beweerde dat zijn doodzieke broertje na een optreden met Dotan sprak. Mede doordat nepprofielen reageerden, verscheen het verhaal in diverse media.
En dit was Dotan zelf zogenaamd compleet ontgaan vanwege vakantie :')
pi_178519156
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2018 23:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Echt he

[..]

En dit was Dotan zelf zogenaamd compleet ontgaan vanwege vakantie :')
Ja hoe de fuck.

Ook niet weten hoe zijn skype nummer een van die nepaccounts als suggesties geeft, en ook niet echt weten hoe zo'n nepaccount aan zijn mail en telefoonnummer gekoppeld is (wat je godverdomme moet verifiëren _O- )
pi_178519175
GuusGeluk7God ):O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')