abonnement Unibet Coolblue
pi_178505815
Ik heb het volgende probleem met slapen: ik val gemakkelijk in slaap en ga op tijd naar bed. Ik word alleen na een uur of 6 al wakker en kan daarna wel weer doorslapen mrja dan gaat de wekker vaak weer. Ik ben op zoek naar een middel waarmee ik mijn 8 uur slaap haal en uitgerust wakker word. Zit te denken aan een homeopatisch middel. Ik heb ooit antipsychotica hiervoor voorgeschreven gekregen maar dat werkte zombie-achtig en je voelt je niet echt uitgerust erna. Ik wil dus langer doorslapen en uitgerust wakker worden, inslapen lukt wel goed.
pi_178505921
Lorazepam..
  zaterdag 14 april 2018 @ 11:08:01 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178506151
Je "slaapt" in blokken van ongeveer 1,5 uur. 6 uur is dus perfect. 8 uur precies is juist slecht, dan beter door tot 9 .
And so is the past
  Forum Admin zaterdag 14 april 2018 @ 11:17:26 #4
58651 crew  murp
murp
  Forum Admin / PR zaterdag 14 april 2018 @ 11:28:08 #5
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_178506397
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:55 schreef chriztiaan het volgende:
Lorazepam..
Dat soort middelen moet je niet willen slikken.
pi_178507828
je hebt blijkbaar niet meer slaap nodig
pi_178508438
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:08 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je "slaapt" in blokken van ongeveer 1,5 uur. 6 uur is dus perfect. 8 uur precies is juist slecht, dan beter door tot 9 .
of zeven en een half uur. Maar inderdaad, houd die blokken aan, dan word je uitgeruster wakker dan wanneer je door de wekker uit je REM-slaap geschud wordt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178509892
Heb valeriaan gekocht: 100 stuks voor 10,-. Ben benieuwd vanavond.
  zaterdag 14 april 2018 @ 15:21:38 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178510083
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

of zeven en een half uur. Maar inderdaad, houd die blokken aan, dan word je uitgeruster wakker dan wanneer je door de wekker uit je REM-slaap geschud wordt.
Verrek inderdaad die was ik vergeten. :@.
And so is the past
  zaterdag 14 april 2018 @ 15:26:24 #10
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178510129
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:55 schreef chriztiaan het volgende:
Lorazepam..
dat is geen homeopatisch middel hoor. en TS vraagt nu om een homeopatisch middel.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178511282
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:28 schreef Sked het volgende:

[..]

Dat soort middelen moet je niet willen slikken.
Inderdaad, dan kun je beter genoegen nemen met 6 uur slaap. Ik slaap doordeweeks ook max. 6 uur per nacht, daarmee kun je prima functioneren. Ja, 8 uur zou beter zijn, maar dan moet ik wel heel vroeg naar bed.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 16:46:16 ]
pi_178511441
Valeriaan is een natuurproduct, niet homeopathisch. Wat wel het voordeel heeft dat het waarschijnlijk wel wat doet. Daarnaast, ben je overdag moe? Zes uur vaste slaap klinkt voor veel mensen als een droom (niet voor mij overigens, ik doe er makkelijk 8)
pi_178511472
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:06 schreef Beursaap het volgende:
Heb valeriaan gekocht: 100 stuks voor 10,-. Ben benieuwd vanavond.
is totaal niet nuttig als je wil doorslapen, mogelijk wel een beetje als je door stress niet kan inslapen
En hoe laat is op tijd naar bed?
pi_178511531
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

is totaal niet nuttig als je wil doorslapen, mogelijk wel een beetje als je door stress niet kan inslapen
En hoe laat is op tijd naar bed?
En als je vroeg wakker wordt door stress?
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:06:15 #15
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178511587
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:02 schreef Chai het volgende:

[..]

En als je vroeg wakker wordt door stress?
acupunctuur helpt toch ook tegen slaapproblemen?
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178511631
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:06 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

acupunctuur helpt toch ook tegen slaapproblemen?
Nee
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:11:06 #17
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178511658
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee
niet? ach jeej. dat vind ik spijtig.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178511741
En wat is de reden dat je zo vroeg wakker wordt? Heb je veel stress? Is het dan niet beter om de oorzaak aan te pakken?
Somebody that I used to know
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:23:44 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178511917
Als je planten wil gebruiken om je slaap te verbeteren (niet perse verlengen) kan je beter kijken naar bv sint janskruid kijken (de bloemen voornamelijk). Die bevatten een redelijke dosis melatonine. Wel oppassen met anticonseptie, er kan een wisselwerking zijn waardoor de werking van de anticonseptie minder wordt (overleg met je huisarts).

Valeriaan kan ook, maar de werking duurt maar een uur of 4, waardoor het beter is voor het inslapen dan voor langer slapen.

Magnolia schors kan ook, bij voorkeur in combinatie met magnesium rijke voeding of supplementen. Die verbetert zowel slaapduur als kwaliteit.


Maar verwacht geen wonderen. Dit is meer bedoeld als ruggesteuntje dan als oplossing van serieuze problemen.
En vergeet niet dat kruiden(mengels) met werking geen homeopathie zijn, maar werkzame stoffen bevatten. Let op of er geen wisselwerking is met medicatie die je neemt (is soms het geval zoals bij een serieuze, als in werkzame, dosis sint janskruid). En overschrijdt geen max dosis.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178514490
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:02 schreef Chai het volgende:

[..]

En als je vroeg wakker wordt door stress?
mijn wekker gaat om 6 uur, dus dat is helemaal niet vroeg wat mij betreft. Mensen die ik ken met stressproblemen zijn om 4 uur al klaar wakker. Sowieso gaat Een pilletje valeriaan die je s avonds slikt niet zorgen dat je tot halverwege de ochtend ligt te pitten
pi_178514531
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

mijn wekker gaat om 6 uur, dus dat is helemaal niet vroeg wat mij betreft. Mensen die ik ken met stressproblemen zijn om 4 uur al klaar wakker. Sowieso gaat Een pilletje valeriaan die je s avonds slikt niet zorgen dat je tot halverwege de ochtend ligt te pitten
Wie heeft het over 6 u 's ochtends dan? TS noemt helemaal geen tijdstippen
pi_178514646
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:27 schreef Chai het volgende:

[..]

Wie heeft het over 6 u 's ochtends dan? TS noemt helemaal geen tijdstippen
oh nou hoor. Ik had zijn OP anders gelezen blijkbaar.
pi_178522265
Je zou melatonine een keer kunnen proberen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine

Het is best prijzig, volgens mij iets van een euro per pilletje of zo, maar het schijnt echt te werken (altijd maar de vraag in deze categorie). Bij de drogist is ook een "slow release" variant te krijgen. Die pillen hebben een beschermlaagje waardoor ze heel langzaam oplossen en dus uren actief zijn, en dat is precies wat jij wil.
  zondag 15 april 2018 @ 07:20:11 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178522925
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 02:00 schreef Dally het volgende:
Je zou melatonine een keer kunnen proberen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine

Het is best prijzig, volgens mij iets van een euro per pilletje of zo, maar het schijnt echt te werken (altijd maar de vraag in deze categorie). Bij de drogist is ook een "slow release" variant te krijgen. Die pillen hebben een beschermlaagje waardoor ze heel langzaam oplossen en dus uren actief zijn, en dat is precies wat jij wil.
Sleepzzz is 14,95 voor 5 pilletjes en daar nam ik er 4-5 van per avond.
Resistance is futile.
  zondag 15 april 2018 @ 07:21:18 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178522930
En TS, wat hier nog niet genoemd is: wiet.
Resistance is futile.
pi_178524640
Doorslaap problemen hebben vaak met stress en dus je adrenaline/cortisonen spiegel te maken.
Wanneer die te hoog staan kun je niet of moeilijk tot rust komen en in/doorslapen.
pi_178527721
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 09:22 schreef Roosgeluk het volgende:
Doorslaap problemen hebben vaak met stress en dus je adrenaline/cortisonen spiegel te maken.
Wanneer die te hoog staan kun je niet of moeilijk tot rust komen en in/doorslapen.
Daar heb ik dus al maanden last van vanwege sollicitaties. Zowel positieve adrenaline kicks als negatieve ervaar ik. Mijn lichaam blijft maar doorpompen. Ik heb gister valeriaan ingenomen en merk al een positief effect. Mijn slaap is ook rustiger geworden maar nog niet je van het. Ik ben nu aangenomen mr dan nog blijft de adrenaline doorpompen omdat ik ergens naar uit kijk. Ik heb gedaan aan mindfullnes mrja dat gaat vervelen na een tijdje.
pi_178528244
probeer s'avonds tot rust te komen waardoor je adrenaline spiegel minder hoog is als je naar bed gaat. Je kop proberen leeg te maken voordat je je bed in kruipt. Bij de een is dat wandelen, de ander schrijft.
Of iets doen waardoor je je kan ontspannen (zonder te veel scherm) bijv door muziek te luisteren/maken of iets creatiefs...
pi_178530959
Ik herken dit vooral als ik de volgende dag iets belangrijks te doen heb, tentamen of presentatie waar veel van af hangt, dat soort dingen. Dan ben ik vaak ook al uren wakker voordat ik eigenlijk wakker zou moeten worden en slaap moeilijk weer in. Juist de nachten dus waar je je slaap goed gebruiken :')
Het is voor mij dus puur de spanning, maar dat onderdrukken met medicatie gaat me persoonlijk iets te ver... melatonine pil erin voor het slapen gaan doe ik wel, is lichaamseigen stof die niet schadelijk is als je het op het goede moment inneemt, ik probeer m'n ritme als onverbeterlijke nachtbraker wat te verschuiven ;)

quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 02:00 schreef Dally het volgende:
Je zou melatonine een keer kunnen proberen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine

Het is best prijzig, volgens mij iets van een euro per pilletje of zo
Huh, waar haal je dergelijke prijzen vandaan, die shit is veel goedkoper dan dat:
https://www.bodyenfitshop(...)ride/melatonin-3-mg/
En dat is best een courant supplementenmerk.

Edit: dit is alleen niet slow release, dus deze zijn bedoeld voor in slaap kunnen vallen, niet voor kunnen doorslapen... maar ook slow release tabletten kosten je echt geen euro per stuk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fleischmeister op 15-04-2018 14:40:41 ]
pi_178537674
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:50 schreef Roosgeluk het volgende:
probeer s'avonds tot rust te komen waardoor je adrenaline spiegel minder hoog is als je naar bed gaat. Je kop proberen leeg te maken voordat je je bed in kruipt. Bij de een is dat wandelen, de ander schrijft.
Of iets doen waardoor je je kan ontspannen (zonder te veel scherm) bijv door muziek te luisteren/maken of iets creatiefs...
:')

Ik heb al op m'n telefoon en laptop het scherm zo ingesteld dat het na 8en geen wit licht meer uitstraalt wat al helpt. Verder beweeg ik al meer dan genoeg elke dag, ik ontspan van theedrinken ook goed.
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 14:23 schreef Henno het volgende:
Ik herken dit vooral als ik de volgende dag iets belangrijks te doen heb, tentamen of presentatie waar veel van af hangt, dat soort dingen. Dan ben ik vaak ook al uren wakker voordat ik eigenlijk wakker zou moeten worden en slaap moeilijk weer in. Juist de nachten dus waar je je slaap goed gebruiken :')
Het is voor mij dus puur de spanning, maar dat onderdrukken met medicatie gaat me persoonlijk iets te ver... melatonine pil erin voor het slapen gaan doe ik wel, is lichaamseigen stof die niet schadelijk is als je het op het goede moment inneemt, ik probeer m'n ritme als onverbeterlijke nachtbraker wat te verschuiven ;)

[..]

Huh, waar haal je dergelijke prijzen vandaan, die shit is veel goedkoper dan dat:
https://www.bodyenfitshop(...)ride/melatonin-3-mg/
En dat is best een courant supplementenmerk.

Edit: dit is alleen niet slow release, dus deze zijn bedoeld voor in slaap kunnen vallen, niet voor kunnen doorslapen... maar ook slow release tabletten kosten je echt geen euro per stuk.
Slaap je ook langer door door melatonine? Welke helpen daarbij?
pi_178546670
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:10 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik ontspan van theedrinken ook goed.

Thee (veel soorten) zit caffeine in, dat is dus af te raden te nemen als je langer wil doorslapen..
pi_178549739
quote:
6s.gif Op zondag 15 april 2018 07:21 schreef Seven. het volgende:
En TS, wat hier nog niet genoemd is: wiet.
Slechtste raad ooit dit.

Gewoon sporten en zorgen dat je naast psychisch ook fysiek moe bent. Wiet zorgt ervoor dat je niet in je REM slaap komt en zo word je elke ochtend brak wakker.
  maandag 16 april 2018 @ 14:31:14 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178553695
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 11:59 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Slechtste raad ooit dit.

Gewoon sporten en zorgen dat je naast psychisch ook fysiek moe bent. Wiet zorgt ervoor dat je niet in je REM slaap komt en zo word je elke ochtend brak wakker.
Aangezien ik mijn droom van vannacht nog kan herinneren nadat ik een dikke joint heb opgestoken gisteravond, ben ik enigszins sceptisch ten opzichte van je statement dat je niet in REM slaap komt na het nuttigen van wiet.

Ik word er trouwens prima op wakker, ik ben zelden brak maar goed, ik slaap dan ook netjes 7 uurtjes per nacht en meestal word ik voor de wekker wakker.

Dat gezegd hebbende, ik zou ook niet aanraden om dagelijks wiet te gaan roken. Hoewel sommige mensen er goed onder functioneren en gewoon een goede baan hebben en niet naast de wiet nog een wild scala aan geestverruimende middelen tot zich nemen, het kan wel redelijk ingrijpend zijn in je leven als je er geestelijk verslaafd aan bent.
Resistance is futile.
  maandag 16 april 2018 @ 14:35:08 #34
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178553807
quote:
12s.gif Op maandag 16 april 2018 14:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Aangezien ik mijn droom van vannacht nog kan herinneren nadat ik een dikke joint heb opgestoken gisteravond, ben ik enigszins sceptisch ten opzichte van je statement dat je niet in REM slaap komt na het nuttigen van wiet.

Ik word er trouwens prima op wakker, ik ben zelden brak maar goed, ik slaap dan ook netjes 7 uurtjes per nacht en meestal word ik voor de wekker wakker.
Je REM slaap kan worden verkort en je diepe slaap kan iets dieper worden. Meer dan dat is het niet. Dat je niet droomt schijnt ook niet waar te zijn maar door die diepere slaap kun je je die soms niet herinneren.
And so is the past
  maandag 16 april 2018 @ 14:51:47 #35
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178554245
quote:
12s.gif Op maandag 16 april 2018 14:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Aangezien ik mijn droom van vannacht nog kan herinneren nadat ik een dikke joint heb opgestoken gisteravond, ben ik enigszins sceptisch ten opzichte van je statement dat je niet in REM slaap komt na het nuttigen van wiet.

Ik word er trouwens prima op wakker, ik ben zelden brak maar goed, ik slaap dan ook netjes 7 uurtjes per nacht en meestal word ik voor de wekker wakker.

Dat gezegd hebbende, ik zou ook niet aanraden om dagelijks wiet te gaan roken. Hoewel sommige mensen er goed onder functioneren en gewoon een goede baan hebben en niet naast de wiet nog een wild scala aan geestverruimende middelen tot zich nemen, het kan wel redelijk ingrijpend zijn in je leven als je er geestelijk verslaafd aan bent.
Ik droom ook gewoon als ik een blow gerookt heb. Maar merk wel dat ik de volgende dag duffer ben.

Nadat ik dagelijks wiet heb gerookt merkte ik wel dat bij het stoppen daarmee ik 'last' had van heftige dromen de eerste dagen en meer vermoeidheid na het slapen.
Na die paar dagen/2 weken veel helderder en frisser.
Zover mijn eigen ervaring strekt durf ik wel te zeggen dat de kwaliteit van je slaap achteruitgang gaat van langdurig dagelijks blowen. Maar dat je geen rem slaap meer hebt is niet mijn ervaring igg.

Nu gebruik ik het enkel als 'noodmiddel', als ik door pijn meerdere dagen erg slecht slaap (of de pijn me gewoon teveel wordt) neem ik weleens een wietje. De pijn verminderd dan/geef er minder om en slaap dan als een roosje.
Iets duffer zijn de volgende dag is maar een milde bijwerking, stuk milder dan bv morfine pleisters (pokke dingen).
Ook minder verslavend als slaapmiddelen, dus als ik moet kiezen tussen serieuze medicatie of blow in deze dan vind ik blow geen verkeerd keuze. Maar als ER andere mogelijkheden zijn met nog minder mogelijke bijwerking dan zou ik dat altijd kiezen.
Vooral het aanpakken van oorzaken waardoor medicatie onnodig wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 16 april 2018 @ 15:41:30 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178555548
Sporten of wandelen. Niet tot vijf minuten voor je gaat slapen naar een verlicht scherm kijken. Verder neem ik al een aantal jaar 5htp (kleine dosis van 50 mg), of het werkt weet ik niet maar eerst werd ik in een nacht ook vier á vijf keer wakker. Nu ronk ik door tot vijf minuten voor de wekker gaat.
pi_178555582
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:48 schreef Beursaap het volgende:
Ik heb het volgende probleem met slapen: ik val gemakkelijk in slaap en ga op tijd naar bed. Ik word alleen na een uur of 6 al wakker en kan daarna wel weer doorslapen mrja dan gaat de wekker vaak weer. Ik ben op zoek naar een middel waarmee ik mijn 8 uur slaap haal en uitgerust wakker word. Zit te denken aan een homeopatisch middel. Ik heb ooit antipsychotica hiervoor voorgeschreven gekregen maar dat werkte zombie-achtig en je voelt je niet echt uitgerust erna. Ik wil dus langer doorslapen en uitgerust wakker worden, inslapen lukt wel goed.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:55 schreef chriztiaan het volgende:
Lorazepam..
Het nadeel daarvan is dat je dit waarschijnlijk maar een korte tijd succesvol kunt gebruiken wegens gewenning.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 15:06 schreef Beursaap het volgende:
Heb valeriaan gekocht: 100 stuks voor 10,-. Ben benieuwd vanavond.
Voor mij deed valeriaan eigenlijk niets. Hopelijk heb jij meer succes :)
pi_178560706
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 14:23 schreef Henno het volgende:
Huh, waar haal je dergelijke prijzen vandaan, die shit is veel goedkoper dan dat:
https://www.bodyenfitshop(...)ride/melatonin-3-mg/
En dat is best een courant supplementenmerk.

Edit: dit is alleen niet slow release, dus deze zijn bedoeld voor in slaap kunnen vallen, niet voor kunnen doorslapen... maar ook slow release tabletten kosten je echt geen euro per stuk.
Ik baseerde die kosten op vage herinneringen. Nog even wat beter gecheckt en de kruidvat verkoopt een pakje van 5mg melatonine met "time release" (had ik verkeerd onthouden, "slow release" is praktisch hetzelfde maar zo staat het niet op het pakje) voor 20 euro. Daar zitten iets van 20-30 pilletjes in, vandaar die euro per pil. Ik heb nooit rondgekeken, maar als het ergens anders goedkoper is moet je dat vooral doen! Ik weet niet of dit in dezelfde categorie valt als medicijnen die zonder voorschrift te krijgen zijn, maar als dat wel zo is dan zijn fabrikanten wettelijk verplicht om allemaal een identiek product te leveren en betaal je alleen voor marketing bij prijsverschillen. Zolang het zaakje niet stinkt altijd voor de goedkoopste gaan bij hetzelfde product.

quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:10 schreef Beursaap het volgende:
Slaap je ook langer door door melatonine? Welke helpen daarbij?
Volgens mij is dat juist het hele idee van "time release". Door de langzame afgifte helpt het nauwelijks om in slaap te vallen, maar omdat het veel langer in je systeem blijft slaap je er beter van en wordt je minder vaak wakker. Daarom adviseer ik je een slaapmiddel met time release, melatonine was het enige wat in me opkwam, maar ik zou het vreemd vinden als andere fabrikanten nooit van deze simpele techniek gebruikmaken.

Ik heb een paar jaartjes farmacologie gehad tijdens mijn opleiding en time release is een doodnormale "techniek" die goed bestudeerd is en waar weinig of geen twijfels over zijn (op individuele gevallen na). Het zal nu echt klinken alsof ik die pilletjes probeer te verkopen maar dat is natuurlijk niet zo. De werking van dit soort middelen is altijd heel bescheiden, vanwege het placebo effect kun je de werking compleet neutraliseren (of versterken), geen enkele garantie dus.

En zeker als je die pillen wat goedkoper kan krijgen zoals Henno adviseerde dan lijkt het me best het proberen waard.

Wiet zou kunnen helpen maar dat hangt heel erg van de persoon af, ik heb de dag erna nog meer moeite met opstaan en het gevoel alsof mijn iq 30 punten is gedaald, dus voor mij is het in ieder geval niks.
pi_178561044
PS: Time release zit niet standaard op melatonine pilletjes maar wordt speciaal voor deze functie toegevoegd. Bijvoorbeeld door een laagje toe te voegen waardoor de pil resistent is tegen maagzuur en pas later in een voorafbepaalde darm begint te werken. Er zijn een aantal heel verschillende methoden en ik heb geen idee welke meneer Melatonine gebruikt, maar ik hoop dat het nu duidelijk is dat je dus echt goed moet opletten of ze deze functie wel aan de pil hebben toegevoegd. Staat het er niet duidelijk bij dan waarschijnlijk niet. In de meeste gevallen zijn pillen nuttiger als ze snel werken.
  woensdag 18 april 2018 @ 12:48:10 #40
474045 View
In my car..
pi_178597624
Mijn ervaring is dat na het slikken van een lage dosis antipsychotica om beter te kunnen slapen het best wel een tijdje duurt voordat je zonder weer normaal door kunt slapen. Verder kan magnesium ook helpen net als overdag veel in het licht of buiten komen en 's avonds en 's nachts licht vermijden
pi_178680957
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:44 schreef Dally het volgende:
PS: Time release zit niet standaard op melatonine pilletjes maar wordt speciaal voor deze functie toegevoegd. Bijvoorbeeld door een laagje toe te voegen waardoor de pil resistent is tegen maagzuur en pas later in een voorafbepaalde darm begint te werken. Er zijn een aantal heel verschillende methoden en ik heb geen idee welke meneer Melatonine gebruikt, maar ik hoop dat het nu duidelijk is dat je dus echt goed moet opletten of ze deze functie wel aan de pil hebben toegevoegd. Staat het er niet duidelijk bij dan waarschijnlijk niet. In de meeste gevallen zijn pillen nuttiger als ze snel werken.
Ik word nog steeds zo'n 4-5 uur wakker en val erna weer in slaap tot 7u als de wekker gaat. Denk dat ik die pillen met time release maar es ga proberen mits betaalbaar he,
pi_178682512
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:06 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik word nog steeds zo'n 4-5 uur wakker en val erna weer in slaap tot 7u als de wekker gaat. Denk dat ik die pillen met time release maar es ga proberen mits betaalbaar he,
Succes, ik hoop dat je er wat aan hebt!
Slecht slapen is vreselijk, zelfs buiten werktijd.
pi_178687603
Je kamer is wel pikkedonker?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178687686
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 11:59 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Slechtste raad ooit dit.

Gewoon sporten en zorgen dat je naast psychisch ook fysiek moe bent. Wiet zorgt ervoor dat je niet in je REM slaap komt en zo word je elke ochtend brak wakker.
REM slaap is toch wanneer je droomt? Daar voorkomt een joint helemaal niks aan bij mij. Ik slik ondertussen 4 pillen omdat ik anders niet meer fatsoenlijk slaap van de dromen.
pi_178693833
Ik heb ook jaren lang (lees:vanaf mijn zesde tot en met mijn 25e) last gehad van wat jij omschrijft:

Bijna elke nacht werd ik rond een uur of vier wakker. Weer in slaap vallen was lastig, want ik was niet meer moe genoeg. De conclusie die ik trok was dat ik wakker werd vanwege 'uitgerust' en vond het dan ook vreselijk vervelend dat ik alsnog halverwege de middag echt moe werd. Dus ik kreeg een tijdje doorslapers (geen idee meer welk *pammetje dat was overigens) van de huisarts.

Uiteindelijk meer last van die pillen dan profijt, dus toen maar weer doorgegaan met het oude gesukkel, met de gedachte "het zal mijn slaapritme wel zijn, niets aan te doen.

Totdat ik bij mijn vriend in trok. Ineens sliep ik wèl de hele nacht door. Behalve dan die enkele keer dat ik een nachtje bij mijn ouders sliep. Ook mijn vriend schoot een van die nachten op dezelfde tijd wakker. Achteraf besefte ik me dat ik ook tijdens vakanties etc geen last had van 's nachts wakker worden. Of in ieder geval niet meer steeds rond hetzelfde tijdstip.

Wat bleek nou: ergens in de buurt startte elke dag rond dat tijdstip één of ander aggregaat op. En onbewust werd ik daar dus door gewekt, zonder dat ik kon plaatsen wat het nou precies was.

Uiteindelijk eens wat rondgevraagd en daaruit bleek dat meer mensen in de buurt hier last van hadden. Mijn moeder was ook elke nacht wakker, maar ik heb jaren gedacht dat ik haar wekte met mijn toiletbezoek, en zij dacht hetzelfde.

Dus TS, kan het misschien zijn dat er bij jou ook iets soortgelijks aan de hand is? Heb je alleen last van het wakker worden in je eigen huis, of ook op vakantie?
pi_178695839
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:37 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb ook jaren lang (lees:vanaf mijn zesde tot en met mijn 25e) last gehad van wat jij omschrijft:

Bijna elke nacht werd ik rond een uur of vier wakker. Weer in slaap vallen was lastig, want ik was niet meer moe genoeg. De conclusie die ik trok was dat ik wakker werd vanwege 'uitgerust' en vond het dan ook vreselijk vervelend dat ik alsnog halverwege de middag echt moe werd. Dus ik kreeg een tijdje doorslapers (geen idee meer welk *pammetje dat was overigens) van de huisarts.

Uiteindelijk meer last van die pillen dan profijt, dus toen maar weer doorgegaan met het oude gesukkel, met de gedachte "het zal mijn slaapritme wel zijn, niets aan te doen.

Totdat ik bij mijn vriend in trok. Ineens sliep ik wèl de hele nacht door. Behalve dan die enkele keer dat ik een nachtje bij mijn ouders sliep. Ook mijn vriend schoot een van die nachten op dezelfde tijd wakker. Achteraf besefte ik me dat ik ook tijdens vakanties etc geen last had van 's nachts wakker worden. Of in ieder geval niet meer steeds rond hetzelfde tijdstip.

Wat bleek nou: ergens in de buurt startte elke dag rond dat tijdstip één of ander aggregaat op. En onbewust werd ik daar dus door gewekt, zonder dat ik kon plaatsen wat het nou precies was.

Uiteindelijk eens wat rondgevraagd en daaruit bleek dat meer mensen in de buurt hier last van hadden. Mijn moeder was ook elke nacht wakker, maar ik heb jaren gedacht dat ik haar wekte met mijn toiletbezoek, en zij dacht hetzelfde.

Dus TS, kan het misschien zijn dat er bij jou ook iets soortgelijks aan de hand is? Heb je alleen last van het wakker worden in je eigen huis, of ook op vakantie?
Zo heel verhaal. Ik heb er bij mijn ouders ook last van...
pi_178695939
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 11:24 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Daar heb ik dus al maanden last van vanwege sollicitaties. Zowel positieve adrenaline kicks als negatieve ervaar ik. Mijn lichaam blijft maar doorpompen. Ik heb gister valeriaan ingenomen en merk al een positief effect. Mijn slaap is ook rustiger geworden maar nog niet je van het. Ik ben nu aangenomen mr dan nog blijft de adrenaline doorpompen omdat ik ergens naar uit kijk. Ik heb gedaan aan mindfullnes mrja dat gaat vervelen na een tijdje.
In de avond sporten als je die stress voelt. Stress maakt energie vrij en stelt het lichaam in op vluchten, vechten.. dus ga in de avond hard sporten. Tv niet meer aan doen, geen schermpjes bekijken na het sporten. Je bed in, eventueel stukje boek lezen. Slapen als een roos.
Whatever...
pi_178701873
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 09:34 schreef Fripsel het volgende:

[..]

REM slaap is toch wanneer je droomt? Daar voorkomt een joint helemaal niks aan bij mij. Ik slik ondertussen 4 pillen omdat ik anders niet meer fatsoenlijk slaap van de dromen.
REM is inderdaad de droomfase, maar het is heel moeilijk conclusies over je slaappatroon te maken over dromen, behalve als je schreeuwend wakker wordt. De REM fase is 1 onderdeel van de slaapcyclus die anderhalf uur duurt, de REM fase neemt daar ongeveer 20 minuten van in beslag, dus maar een klein deel. Als je 7,5 uur slaapt droom je dus 5x, de eerste het kortst en dan steeds iets langer bij de opvolgende cyclus. Meestal zijn mensen zich alleen van de laatste droom bewust, dus erg lastig om te concluderen dat die andere 4 dromen ook problemen geven.

quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 17:29 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Zo heel verhaal. Ik heb er bij mijn ouders ook last van...
Daar komt nog bovenop dat de meeste mensen gewoon een stuk beter slapen met een partner in bed. Gesynchroniseerde ademhaling en dergelijke.

Ik wilde eigenlijk dezelfde post quoten als jij, vandaar dat deze reactie niet helemaal aansluit, sorry.

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:06 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik word nog steeds zo'n 4-5 uur wakker en val erna weer in slaap tot 7u als de wekker gaat. Denk dat ik die pillen met time release maar es ga proberen mits betaalbaar he,
Ik zag net bij de kruidvat dat een pakje zo'n 12 euro kost ipv 20 euro, daarbovenop had deze vestiging ook nog een mooie aanbieding dus ik heb zelf ook wat ingeslagen, bij mij werken ze dus altijd handig ze te hebben liggen als het een keertje nodig is. Geen idee of ze opeens goedkoper zijn geworden of dat ik gewoon scheel ben, maar ze zijn dus betaalbaarder dan ik dacht.
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 11:03:08 #49
236264 crew  capricia
pi_178710027
REM-slaap en slaapcycli. Het is zo individueel. Je kunt alleen vanuit gemiddelden spreken.
Ik heb meestal niet meer dan 20 tot 50 minuten REM-slaap per nacht, soms zelfs in stukjes van 5 minuten. En dat is voor mij genoeg.
Definitely not CIA
  dinsdag 24 april 2018 @ 13:42:02 #50
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_178712485
Goudpapaver of avena sativa van arkocaps
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_178718976
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 11:03 schreef capricia het volgende:
REM-slaap en slaapcycli. Het is zo individueel. Je kunt alleen vanuit gemiddelden spreken.
Ik heb meestal niet meer dan 20 tot 50 minuten REM-slaap per nacht, soms zelfs in stukjes van 5 minuten. En dat is voor mij genoeg.
Klopt, het gaat altijd om gemiddelden. Grote verschillen tussen mensen verbazen me niet zoveel, maar jouw waarden liggen wel heel ver bij het gemiddelde vandaan. Ik ben geen slaaponderzoeker en heb geen flauw idee hoe groot de verschillen tussen mensen eigenlijk zijn. Heb je misschien enig idee of jouw waarden zeldzaam zijn of dat het gewoon binnen de normale spreiding valt? Mag ik ook vragen hoe je dit weet over jezelf?
Zelf ben ik niet zo alert als ik slaap, maar concentratie is nooit mijn sterkste kant geweest. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')