abonnement Unibet Coolblue
pi_178508272
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Er zijn amper bewijzen aangedragen.
Douma is 'toevallig' 3 dagen geleden volledig in handen gekomen van de Russen en het regeringsleger van Assad. Je mag dus concluderen dat de situatie toen die 'aanval' plaatsvond al redelijk wanhopig was vanuit het oogpunt van de rebellen.

Ofwel die aanval is de druppel geweest om zich over te geven of wel een in scene gezette wanhoopsdaad om de aandacht van het Westen te trekken in de hoop dat zij zich met het conflict zouden bemoeien.

Inzet van gifgas is wanhoopsdaad, Assad zit met steun van die Russen totaal niet in een wanhoopspositie.
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:19:20 #252
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178508284
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Wie heeft er nou een groter belang bij inzet van chemische wapens en de internationale reactie daar op? De rebellen of Assad die met behulp van de Russen de touwtjes stevig in handen heeft?
Dit soort acties kunnen net zo goed een afrekening zijn om een voorbeeld te stellen voor andere afvallige burgers, om snellere overgave af te dwingen in de volgende regio waar ze strijd leveren.

Maar sowieso moet je niet uitgaan van rationeel opererende strijders in dit soort conflicten.
pi_178508321
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je wijst toch wel behoorlijk overtuigd naar een partij anders.

Heb je überhaupt een bron dat de rebellen aldaar over chemische wapens beschikten?
Ik wil je niet op ideeën brengen maar chloorgas is door elke zolderkamer autist in elkaar te flansen.

Als er nou weer sarin of een of ander zenuwgas gebruikt was had ik wel begrepen dat mensen direct naar Assad wezen.
blablablabla
pi_178508347
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit soort acties kunnen net zo goed een afrekening zijn om een voorbeeld te stellen voor andere afvallige burgers, om snellere overgave af te dwingen in de volgende regio waar ze strijd leveren.

Maar sowieso moet je niet uitgaan van rationeel opererende strijders in dit soort conflicten.
Nee joh, ze doen maar wat. :')
pi_178508362
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Waarom willen die behulpzame Russen zijn naam dan niet laten zuiveren door een onafhankelijke commissie?

Is het dan toch waarschijnlijker dat een man die chemische wapens in het verleden niet schroomde ze weer van stal had gehaald?
Omdat de Russen geen vertrouwen hebben in de objectiviteit van het Westen en tevens totaal geen zin om zich te conformeren aan anderen? Het is HUN oorlog.

Stel je voor dat Amerika in Afghanistan of Irak een oorlog begint en de Russen eisen allerlei onafhankelijke commissies die de boel aldaar gaan analyseren. Drie keer raden hoe de Amerikanen dan zouden reageren. Iets met een hele dikke middelvinger.
blablablabla
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:24:52 #256
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178508372
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee joh, ze doen maar wat. :')
Wraakacties zijn ook aan de orde van dag bij dictators.
pi_178508396
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:21 schreef Elan het volgende:
Ik wil je niet op ideeën brengen maar chloorgas is door elke zolderkamer autist in elkaar te flansen.
Dat is geen bewijs, terwijl je je mond daar net nog zo vol van had.

En omdat je toch zo goed bent met motieven: welk motief had Assad om VN-waarnemers en de WHO niet toe te laten tot het gebied? Het was immers onder zijn controle.
pi_178508417
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Waarom willen die behulpzame Russen zijn naam dan niet laten zuiveren door een onafhankelijke commissie?

:')

https://www.theguardian.c(...)te-syria-attack-site
pi_178508449
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:24 schreef Elan het volgende:
Omdat de Russen geen vertrouwen hebben in de objectiviteit van het Westen
Wat begrijp je niet aan 'onafhankelijk'?
quote:
Stel je voor dat Amerika in Afghanistan of Irak een oorlog begint en de Russen eisen allerlei onafhankelijke commissies die de boel aldaar gaan analyseren. Drie keer raden hoe de Amerikanen dan zouden reageren. Iets met een hele dikke middelvinger.
Dat zou Amerikaanse militaire operaties voorkomen. Een onderzoek naar het gebruik van gifgas hindert militaire operaties niet tot nauwelijks. Slechte vergelijking dus.
pi_178508471
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit soort acties kunnen net zo goed een afrekening zijn om een voorbeeld te stellen voor andere afvallige burgers, om snellere overgave af te dwingen in de volgende regio waar ze strijd leveren.

Maar sowieso moet je niet uitgaan van rationeel opererende strijders in dit soort conflicten.
Assad is een beest, begrijp me niet verkeerd.
Maar als Assad al zulke wapens gebruikt zal hij er dan niet voor zorgen dat eventuele getuigen 'verdwijnen' ? Feit dat het bijna perfect in beeld gebracht is in HD doet toch wel opzet vermoeden.

Al geef ik schromelijk toe dat dat de onderbuik is die spreekt en dat feiten ontbreken.
Al kan dat ook gezegd worden van de lieden die blind de Westerse media en Trump overnemen.

blablablabla
pi_178508490
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

:')

https://nos.nl/artikel/2226780-geen-akkoord-in-veiligheidsraad-over-onderzoek-gifgas-in-syrie.html
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 13:32:36 ]
pi_178508520
quote:
De NOS is net zo goed politiek gekleurd. Instrument van een overheid die blind achter de kont van de Amerikaanse bondgenoot aanhuppelt.
blablablabla
pi_178508540
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Assad is een beest, begrijp me niet verkeerd.
Maar als Assad al zulke wapens gebruikt zal hij er dan niet voor zorgen dat eventuele getuigen 'verdwijnen' ? Feit dat het bijna perfect in beeld gebracht is in HD doet toch wel opzet vermoeden.

Al geef ik schromelijk toe dat dat de onderbuik is die spreekt en dat feiten ontbreken.
Al kan dat ook gezegd worden van de lieden die blind de Westerse media en Trump overnemen.

Pas op hoor. Zoveel rationaliteit kunnen ze moeilijk handelen hier.
pi_178508542
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:33 schreef Elan het volgende:

[..]

De NOS is net zo goed politiek gekleurd. Instrument van een overheid die blind achter de kont van de Amerikaanse bondgenoot aanloopt.
Wat aan het bericht is er gekleurd dan?
pi_178508588
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Pas op hoor. Zoveel rationaliteit kunnen ze moeilijk handelen hier.
Prima, vertel jij even wat er precies gebeurd is en waarom met bewijzen graag voor ons domme schaapjes :')
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:38:35 #267
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178508595
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Assad is een beest, begrijp me niet verkeerd.
Maar als Assad al zulke wapens gebruikt zal hij er dan niet voor zorgen dat eventuele getuigen 'verdwijnen' ? Feit dat het bijna perfect in beeld gebracht is in HD doet toch wel opzet vermoeden.

Al geef ik schromelijk toe dat dat de onderbuik is die spreekt en dat feiten ontbreken.
Al kan dat ook gezegd worden van de lieden die blind de Westerse media en Trump overnemen.
Tja en zo kunnen we het alle kanten op speculeren. Als mijn onderbuik zegt dat de Mossad het heeft gedaan, kan ik dat ook wel beredeneren en vervolgens bij iedereen die het niet met me eens is gaan roepen dat ze Sheeple zijn.

Vooralsnog wijst het kleine beetje bewijs dat is gepubliceerd in de richting van Assad. Als Assad en (vooral) de Russen willen dat we geloven dat er een ander achter zit, dan zullen ze dat toch zeker wel kunnen bewijzen?

Nee, liever verzint het anti-Amerika kamp zelf bewijs door te wijzen op slecht acteerwerk van slachtoffers (waar hebben we die eerder gehoord :') ), of worden er 400 links gedropt met verhalen over (vermeende) eerdere false flags.

Daar hebben we met zijn allen ECHT wat aan ja.
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:40:25 #268
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178508618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:38 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Prima, vertel jij even wat er precies gebeurd is en waarom met bewijzen graag voor ons domme schaapjes :')
Iemand voelde zich aangesproken.
wooblabalurg
pi_178508625
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Assad is een beest, begrijp me niet verkeerd.
Maar als Assad al zulke wapens gebruikt zal hij er dan niet voor zorgen dat eventuele getuigen 'verdwijnen' ? Feit dat het bijna perfect in beeld gebracht is in HD doet toch wel opzet vermoeden.

Al geef ik schromelijk toe dat dat de onderbuik is die spreekt en dat feiten ontbreken.
Al kan dat ook gezegd worden van de lieden die blind de Westerse media en Trump overnemen.

Ik denk dat de veronderstelling dat Assad alleen logische dingen zou doen voorbarig is hoor.
I´m back.
pi_178508672
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:54 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]


En het is verder vrij eenvoudig te raden wie er achter die aanval zit op het moment bondgenoot Rusland geen onafhankelijke commissie wilt om de daders aan te wijzen.
VN wapeninspecteurs zijn nu in Douma.Je zet jezelf voor schut.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 april 2018 @ 13:42:46 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178508673
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de veronderstelling dat Assad alleen logische dingen zou doen voorbarig is hoor.
Geloofwaardiger dan de compleet van de pot gerukte reden om een soeverein land binnen te vallen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178508723
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de veronderstelling dat Assad alleen logische dingen zou doen voorbarig is hoor.
Dat ben ik zeker met je eens, maar ze zijn niet volslagen debiel.
De dagen van de rebellen zijn zo goed als geteld, waarom zou hij onnodig de Amerikanen provoceren en een militaire tegenactie uitlokken? Met chloorgas nota bene, terwijl hij de beschikking heeft over veel smerigere goedjes (sarin oa).

En laat hij vervolgens de overlevenden doodleuk de beelden uploaden. Het is de ultieme provocatie en bijna een smeekbede aan het Westen om raketten op je dak te krijgen. Waarom?
blablablabla
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:46:37 #273
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178508728
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:42 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

VN wapeninspecteurs zijn nu in Douma.Je zet jezelf voor schut.
Maar zonder mandaat om onderzoek te doen naar de schuldvraag. Ze mogen alleen onderzoeken OF er een aanval is geweest, maar geen uitspraken doen over wie deze heeft uitgevoerd.

De Russen willen namelijk eerst een verslag van het onderzoek bij de VN zien, zodat ze de publicatie kunnen veto-en als de inhoud ze niet aanstaat. En dat wil de rest van de VN niet, met als gevolg een halfgaar onderzoek.
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 13:48:12 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178508752
kun je uberhaupt nog spreken van het land binnenvallen?
soeverein is het sowieso al bijna een decennium niet meer

we smijten er al jaren met bommen en het is me nooit echt duidelijk geworden waarom we dat eigenlijk doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:50:46 #275
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178508788
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:48 schreef sp3c het volgende:

we smijten er al jaren met bommen en het is me nooit echt duidelijk geworden waarom we dat eigenlijk doen
Zolang we er zelf geen last van hebben zal het wel goed zijn toch. Levert ook weer wat knaken op.
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')