abonnement Unibet Coolblue
pi_179135890
Gefeliciteerd Fazz en selvaria!

Heeft iemand Chanty gespot de laatste tijd..?
pi_179164152
Chanty was flink aan het minderen met internet las ik een tijd geleden ergens, dus niet meer regelmatig op FOK!

Zijn er nog meer peuters die niet kunnen springen? Wij hadden afgelopen weekend weer veel lol op een springkussen, maar hij snapt het springen niet en ligt dus voor andere kinderen vooral in de weg. Ik heb ook geen idee hoe ik springen uit kan leggen. Mijn pogingen van door de knieën buigen en dan strekken werken iig niet. En in het zwembad springen is gewoon laten vallen :') Iemand tips hoe ik dit aan hem kan leren?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_179164208
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:20 schreef FlyingFish het volgende:
Chanty was flink aan het minderen met internet las ik een tijd geleden ergens, dus niet meer regelmatig op FOK!

Zijn er nog meer peuters die niet kunnen springen? Wij hadden afgelopen weekend weer veel lol op een springkussen, maar hij snapt het springen niet en ligt dus voor andere kinderen vooral in de weg. Ik heb ook geen idee hoe ik springen uit kan leggen. Mijn pogingen van door de knieën buigen en dan strekken werken iig niet. En in het zwembad springen is gewoon laten vallen :') Iemand tips hoe ik dit aan hem kan leren?
Naar een monkeytown oid gaan, zijn handen vastpakken en samen springen? Denk dat een trampolineding beter werkt voor zoiets dan een vlakke ondergrond die niet meegeeft.
pi_179165969
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Naar een monkeytown oid gaan, zijn handen vastpakken en samen springen? Denk dat een trampolineding beter werkt voor zoiets dan een vlakke ondergrond die niet meegeeft.
Heb ik deels geprobeerd. Trampolines zijn vooral heel tof om op te liggen terwijl iemand anders springt, net als springkussens. En ook een vriendje die voor zijn neus wel op de trampoline springt maakt geen indruk. Maar ik kan het icm zijn handen beethouden en samen springen nog wel een keer goed proberen, meestal ziet hij handen beetpakken als een signaal om te gaan hangen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 14 mei 2018 @ 23:52:49 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_179166701
Hoe oud is jouw peuter? Het kan flink variëren hoor, wanneer ze dat kunnen. Misschien eerst eeens oefenen met op 1 been staan, en met een beetje door de knieën zakken afwisselen met de benen strekken?
in de haak.
  maandag 14 mei 2018 @ 23:53:32 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_179166716
Ik denk dat het juist handiger is om te oefenen op een vastere ondergrond dan op een springkusen of trampoline.
in de haak.
pi_179169246
Ik zou met stoepkrijt een lijn op de grond tekenen en er samen overheen springen ofzo. Of een parcours tekenen. Zoiets.
Ik hoorde pasgeleden dat kinderen pas gaan springen als de fontanel gesloten is. Geen idee of dat klopt of niet.
pi_179169990
Bij S. gaat springen ineens een stuk beter. Ik denk dat het ook gewoon een kwestie is van ontwikkeling, net als kruipen en lopen.
Wij doen thuis vaak een spelletje met een bal. Die gooien we naar elkaar en je krijgt hem pas na een opdrachtje, daar zit vaak ook springen bij.

Kinderen 8)7 maandenlang was de psz NIET tof. ‘Mama, niet schooltje toeoeoeoe.’ Nu, na 3 weken ziek/vakantie stond hij te springen om te gaan en was afscheid niet meer dan een kus en doei. Ineens weer een fase verder ;( O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179170725
Ik heb het toevallig ooit geleerd met de gymopleiding, maar ik dacht dat je pas op vierjarige leeftijd echt van de grond hoeft te komen (zoiets was het hoor, ik ben echt te lui om het terug te zoeken ;) )
Js kan het pas een maandje of 2 ;)
Dus ik zou gewoon denken: zien doet leren..
pi_179174053
Oh, S. wordt nu toch een beetje te groot hoor. Vanmorgen voor de eerste keer zonder huilen naar de psz. En hoewel dat huilen natuurlijk hartverscheurend was, was het wel goed voor mijn ego :')
Gelukkig kreeg ik bij het ophalen een enoooorme ‘Mamaaaaaaaaa’ en een dikke knuffel O+

Op de terugweg.
Ik: ‘Ben je een beetje moe, S.?
S.: ‘Nee mama, een beetje erg moe.’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179174777
F heeft waterpokken. Mag ik nou wel of geen mentholpoeder gebruiken? De één zegt vanaf twee jaar, de ander pas vanaf drie. Hij is nu twee jaar en vier maanden.
pi_179174863
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:32 schreef Xanteh het volgende:
F heeft waterpokken. Mag ik nou wel of geen mentholpoeder gebruiken? De één zegt vanaf twee jaar, de ander pas vanaf drie. Hij is nu twee jaar en vier maanden.
Ik heb geen idee eigenlijk, maar wij hadden veel baat bij smeren met Kidsclin en badjes met havermout. En met bijna 2,5 zou ik mentholpoeder misschien ook wel gewoon gebruiken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_179174957
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb geen idee eigenlijk, maar wij hadden veel baat bij smeren met Kidsclin en badjes met havermout. En met bijna 2,5 zou ik mentholpoeder misschien ook wel gewoon gebruiken.
Kidsclin heb ik in huis maar dat mag je maar drie keer smeren per dag volgens mij. Mentholpoeder werkte super bij de oudste vandaar mijn vraag :)
pi_179175003
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:41 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Kidsclin heb ik in huis maar dat mag je maar drie keer smeren per dag volgens mij. Mentholpoeder werkte super bij de oudste vandaar mijn vraag :)
Really?? Ik heb dat bij mijn oudste over het hoofd gezien denk ik, ik smeerde het wel 8x per dag omdat hij onwijs veel last had :o :’). Nou ja, hij doet het nog.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_179175145
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Really?? Ik heb dat bij mijn oudste over het hoofd gezien denk ik, ik smeerde het wel 8x per dag omdat hij onwijs veel last had :o :’). Nou ja, hij doet het nog.
:D

Gelukkig maar. Mocht de poeder worden afgeraden dan smeer ik wel extra Kidsclin.
pi_179175510
*ontlurkt * als drogist zeggen wij menthol vanaf 2!
pi_179177227
Dr. Google zegt ook vanaf 2 jaar. Kan het mij voorstellen dat je bij een kind met gevoelige luchtwegen wat voorzichtiger bent. A had ooit eens een half potje VapoRub over dr buik gesmeerd toen ik even niet oplette. Die doet het ook nog steeds, en ik had er ook profijt van (ook verkouden en lag ernaast :P )

Springen doet A sinds een paar weken ook. Ze had het ineens zomaar door en doet het nu overal te pas en te onpas. Hartstikke leuke feature hoor... geen bank of bed is nog veilig! ;) Lijkt me sterk dat de fontanel er iets mee te maken heeft.

Ze zijn nu mijn vader aan het opereren. Hoop zo dat dit goed afloopt :X A had vanochtend door dat er iets aan de hand was, want voor het eerst sinds maanden was ze heel erg verdrietig toen ik haar naar het kdv bracht. Ze zat ook helemaal aan mij vastgeklampt ;(
pi_179178014
Sterkte Aerenia! Ik hoop dat alles goed gaat met je vader.

Wij kregen met 11 maanden van de dokter mentholpoeder voorgeschreven. Apotheek weigerde het mee te geven. Lijkt me dat een arts er toch wel voor geleerd heeft? :?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 15 mei 2018 @ 16:16:59 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_179178057
Mja, dokters leren wel veel, maar van medicijnen hebben apothekers vaak net iets meer kaas gegeten ;)

Sterkte xanteh met de pokjes!
disclaimer
pi_179179266
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 14:14 schreef Nazil het volgende:
*ontlurkt * als drogist zeggen wij menthol vanaf 2!
Bedankt!

En jij ook Stormqueen :)
pi_179183261
Mijn peuter wordt in augustus 3, maar blijkbaar heeft hij dan nog even om te leren springen. Ik ga iig de gegeven tips uitproberen!

Hoe is de operatie gegaan Aerenia? Dat A weet dat er iets gaande is, is niet zo vreemd. Ze zal waarschijnlijk aan jou wel merken dat er iets is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:45:13 #222
73386 Fazz
onderweg
pi_179185197
Wij komen hier afscheid nemen; gisteren is F 4 geworden *O*
Het feestje zondag was heel fijn. Hij was ontzettend blij met z'n kadootjes en de chocolade taart :9
Wat een groei maken ze toch door zo tussen 2 en 4, kijk nou:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot ziens allemaal :W

[ Bericht 32% gewijzigd door Fazz op 16-05-2018 22:07:49 ]
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:47:52 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_179185254
Jeetje fazz, jouw baby ook al weer 4, hoe dan :'(

Gefeliciteerd! Wat een knappe jongen is hij O+
disclaimer
pi_179185733
Wat een knappe groterd O+ en een toffe verjaardagsmuts!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:28:51 #225
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_179186305
Gefeliciteerd, fazz! Ik dacht even dat ik een foto van mijn T zag, op die laatste foto lijkt hij er echt op..
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:40:32 #226
73386 Fazz
onderweg
pi_179186615
Ja, onze babies zijn geen babies meer SQ :+
Is Mauw al een beetje toe aan school? Of ben jij er aan toe dat ze naar school gaat? ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:07 schreef Skittles het volgende:
Wat een knappe groterd O+ en een toffe verjaardagsmuts!
Die mutsen zijn echt te gek altijd _O- Dit is het eerste jaar dat hij hem op wilde houden :+

Wat grappig Jager, ik heb volgens mij nog nooit een foto gezien van jouw T. Maar als ze op elkaar lijken dan moet het ook wel een knapperd zijn *) :+
pi_179187428
Gefeliciteerd Fazz *O* wat een super knap kind heb je :o O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179190335
Wow Fazz, wat een verschil in die twee jaar!! Gefeliciteerd met je kleuter O+
pi_179191276
Gefeliciteerd Fazz! :)
pi_179191374
Nu echt gefeliciteerd Fazz! *O*

Godsamme, met drie krijgen ze wel een drakenupdate, of niet? :') Aankleden is weer een vreselijke strijd, bij eten is het brullen omdat:
-de broodkorstjes van een dubbele boterham niet netjes recht op elkaar zitten
-ze jam kreeg nadat ze om jam gevraagd had
-papa haar brood heeft gesmeerd
-ze niet alleen kroepoek mag eten als avondeten

Daarnaast is ze wel van de ene op de andere dag zindelijk (dit geloofde ik dus nooit echt als ik dat las he, maar het kan schijnbaar toch :+ ) en tekent ze ineens poppetjes die gewoon herkenbaar zijn als poppetjes. _O_
pi_179191483
Drakenupdate is inderdaad na de derde verjaardag. Duurde hier ook wel even. Ik denk dat we er nu uit zijn, na 2 maanden. Tussendoor hadden we best wel een leuke dag af en toe en heel soms zelfs 2 achter elkaar, maar nu is de rust pas echt wedergekeerd. Met bijbehorende upgrades, gelukkig.
pi_179191557
Gefeliciteerd met F, Fazzoletti! Wat een leuke foto's zo naast elkaar.

Hier ook de drakenupdate met 3 jaar gehad inderdaad. Het kan echt per minuut wisselen.
pi_179207255
Gefeliciteerd Fazz!

En een beetje jammer, die verhalen over de draken drie. Ik was net blij dat we bijna van de 2 is nee af waren...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_179207508
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 21:51 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Fazz!

En een beetje jammer, die verhalen over de draken drie. Ik was net blij dat we bijna van de 2 is nee af waren...
Ik lees hier steeds dat er rond 3,5 jaar nog zo’n drakentijd komt, dus ik maak mijn borst vast nat.
Ooit zijn die sprongetjes over, toch?
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:09:06 #235
73386 Fazz
onderweg
pi_179207739
Ja die vanaf 3,5 was niet te missen :')

Maar ik klaag niet te hard want rond 2 viel het hier hartstikke mee :+
pi_179210207
Hm, ik hoop dat de mijne dan nu de erge versie heeft, want het is me een portret hoor. Wat een drift er ook in zo’n klein lijfje kan zitten.
Soms weet ik niet zo wat ik ermee moet (en of ik er wel iets mee moet), en soms moet ik er ook gewoon hard om lachen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 16 mei 2018 @ 23:57:03 #237
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179210720
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja die vanaf 3,5 was niet te missen :')

Maar ik klaag niet te hard want rond 2 viel het hier hartstikke mee :+
wou net zeggen, 3,5 vind ik ook ehhh interessant qua temperament. :+

Maar ik ga er maar vanuit dat het tot hij achttien is minstens doorgaat. Hij wordt overigens ook steeds wijzer en leuker O+
Kwak
pi_179213529
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik lees hier steeds dat er rond 3,5 jaar nog zo’n drakentijd komt, dus ik maak mijn borst vast nat.
Ooit zijn die sprongetjes over, toch?
Nou, ik weet het niet hoor. Oudste is bijna 6 en heeft nog steeds periodes dat hij niet te genieten is omdat er een update wordt geïnstalleerd. En eventually komt de sprong die puberteit heet :+. Maar dán heb je ze misschien allemaal gehad (en gaan ze het huis uit).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 mei 2018 @ 07:23:59 #239
409579 LuDann
All the way
pi_179213609
Gefeliciteerd Fazz! Foto's gemist helaas, maar veel plezier met de volgende fase. O+

Er komt met 3 jaar nog een drakenupdate ja? Oh. :') Die van mij heeft de drakenupdate van 2 jaar zo'n 8 maanden verlaat geïnstalleerd. Ik hoop niet dat ze die van 3 jaar dan wel op tijd installeert.

Ik heb mijn voorheen altijd heel lieve en meegaande peuter zelfs een keer op de gang proberen te zetten. En ja, ik weet nog heel goed dat ik een tijdje geleden hier schreef dat nóóit te zullen doen. Eating my words, people. :+

Echt succes had het trouwens niet. "Wolk, ik wil graag dat je dit toch echt even opruimt, want je hebt het express op de grond gegooid"
"NEE! WIL NIET OPRUIMEN!"
"Je mag kiezen, je ruimt het op of je gaat even op de gang staan" (Jaja, geduld op :') )
"IKKE GAAT WEL OP DE GANG! IKKE GAAT NIET OPRUIMEN! NIETTTTTTT!!!!! :( :( :( "

Maar goed, gaat wel weer over toch? :P

Ik kwam hier met een ander vraagje: ze lijkt zo ontzettend moe altijd. Is dat echt een dingetje van deze leeftijd? Io meen dat eerder meegekregen te hebben hier. Ze wil voor 10 uur eigenlijk niet uit bed en het liefst hangt ze halve dagen voor de tv met speen en knuffel. Ik heb ook de indruk dat veel driftbuien voortkomen uit die vermoeidheid. Een dutje lukt trouwens niet meer in bed, wel slaapt ze soms een uurtje op de bank overdag.

Ik zit eraan te denken even bloed te gaan prikken maar dat is natuurlijk niet zo'n leuke ervaring voor haar.
pi_179214106
Ik herken wel vermoeidheid aan het eind van de dag, maar niet dat lusteloze en veel willen slapen. Wij hangen al een half jaar zo tussen wel/niet slapen overdag. Gister had hij wel geslapen op de opvang (thuis lukt dat alleen in de auto nog), resultaat was pas 20.45 op bed en om 5.15 weer wakker. Dat doen we dus maar niet meer. Niet dat hij nu gezellig wakker werd, maar na een uurtje overal om gillen en huilen is hij dat ook wel weer kwijt :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:01:38 #241
409579 LuDann
All the way
pi_179214198
Dat later gaan slapen na een middagdut hadden wij hier ook een tijdje ja, ben je meteen je avond kwijt. :P

Het gekke is dat ze vooral thuis zo lusteloos is. Op de opvang doet ze gewoon leuk mee (ze doet daar alleen nog een dutje na een dramatische nacht, meestal wil ze niet) en als ik haar eenmaal uit huis heb gekregen is ze ook wel energiek. Dan vraagt ze alleen wel eens of ze in de auto mag slapen. Of ze krijgt een driftbui waarvan ik me soms wel eens afvraag of het niet gewoon vermoeidheid is.

We gaan op mijn vrije dagen in de middag eigenlijk altijd wel naar buiten, maar die ochtenden gaan dan gepaard met veel zeuren, hangen, aan oortjes friemelen en 'ik ben moe mama'. Dan kruipt ze op de bank onder een deken en gooit een tantrum als ze geen speen, knuffel en Buurman & Buurman krijgt.
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:20:41 #242
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179214376
Dat herken ik niet echt Lu... misschien verveelt ze zich gewoon? Daar word je ook heel moe van.

Wij hebben al sinds N's geboorte geen avonden meer voor onszelf... het ritme is nu 7.30 wakker, dutje van 12,30 -13.30 (dan maak ik haar wakker) en dan om 22.00 naar bed. Het is wel irritant dat man en ik zelden tijd hebben om samen iets te doen. Als je een irritatie hebt over iets in je relatie, of een discussie over opvoeding, willen we dat niet bespreken waar N bij is. Maar dan krop je het dus op tot je ooit eens zonder haar bent, en dat is erg vervelend.

Verder gaat het met N allemaal goed, ik vrees nu voor jullie verhalen voor als ze straks 3 is :X
Ze heeft nu met 2 jr 9 maanden wel echt een sprong - nog beter praten in hele zinnen, kan ineens goed springen (n.a.v. discussie laatst), meer interesse in tekenen en puzzelen, enz. Maar daarbij is ze nu nog heel vrolijk en gezellig. Leuk die 'ik hou zooo veel van jou mama!' upgrade O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:20:43 #243
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179214377
Drakenfest hangt hier bij Vv ook bijna altijd samen met vermoeidheid.
Het komt dus het vaakst voor aan het einde van de dag..

Hele dagen hangerig is hij niet.

Slaapt ze 's nachts dan wel goed LuDann?

Saskia, hier al sinds hij 2 jaar is geen middag slaapjes meer (wil hij zelf niet). Dan krijgen we dus wel een drakenfest eind de middag.. maar gaat hij wel om 19u slapen (tot circa 7u).
Zodra hij tussendoor toch een keertje in slaap valt, al is het maar een half uurtje, dan is hij 's avonds ook veel langer wakker. Laatst zat hij om 22u ook nog beneden.. maar dat is echt een uitzondering. Die avonduurtjes zijn echt onze enige uurtjes voor onszelf.. dus heel begrijpelijk dat je dat mist.

[ Bericht 52% gewijzigd door Radyhyn op 17-05-2018 09:26:56 ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_179214462
Soms wou ik dat T eens wat hangeriger was, er beweegt altijd wel wat aan die jongen. Kan me trouwens wel voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt ludann. Heeft ze dit al lang?

Hier wordt soms nog geslapen overdag. Gelukkig gaat hij dan ook om uiterlijk 8 uur wel plat. Maar ook hier, het is duidelijk dat hij erg moe is als de woorden nee een niet erg vaak gebruikt worden.
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:43:42 #245
409579 LuDann
All the way
pi_179214652
Ze slaapt niet fantastisch 's nachts nee, dat is een van de redenen dat ik het even aangekeken heb. Sinds een maand of 3 nu wordt ze regelmatig weer wakker. Van de 7 nachten zijn er zeker 5 waarvan ze 1 a 2 keer op is. Regelmatig horen we haar ook door de babyfoon roepen maar vaak gaat ze dan wel vanzelf weer slapen (als we erheen gaan is het hek van de dam).

Dat hangerige heeft ze al een paar maanden, echt erbij uitspreken dat ze zo moe is sinds een maand ofzo. Verveling is het denk ik niet, ik bied wel aan iets met haar te gaan doen maar ze wil gewoon niks.

Bedankt voor de feedback verder, naar aanleiding van jullie reacties gaat man morgen even met haar naar de HA.

Grappig van dat springen wat ik hier lees. Wolk kan dat dus wel al een hele tijd. Praten gaat dan weer wat minder hard, ze lijkt soms een beetje stil te staan in dat opzicht. En die update is leuk he Saskia! Hier ook sinds kort 'ik vind jou lief! *; ' en ook heel vaak 'Dit is MIJN mama/papa/Bliksem''.

Oh en Saskia, dutje over proberen te slaan, is dat een optie? Zou ze dan eerder gaan slapen? Het lijkt me erg lastig zo, ik hecht zelf echt heel erg aan die paar uurtjes in de avond die we voor onszelf hebben. Kan me voorstellen dat vooral het bespreken van dingen die niet voor peuteroortjes bestemd nogal moeilijk is op deze manier. En minder leuk voor jullie relatie.
pi_179215011
Hier gaat O gewoon altijd rond 19:30 naar bed, of hij nou wil slapen of niet. Als hij s middags geslapen heeft dan horen we hem meestal nog tot 21:00 uur kakelen, maar z'n kamer uit (of wij er in) gebeurt niet meer tenzij mega huilbui, maar ook dan mag hij niet mee naar beneden. De avond is voor ons. Hij is overigens niet anders gewend dus hij probeert ook nooit (mee) naar beneden te gaan.

Wij zitten ook tussen wel/niet slaapje in. Meestal mag hij zonder slaapje daarom rond 5 uur even als een zombie tv kijken, en daarna heeft hij weer energie genoeg voor het laatste stukje van de avond. Sowieso mag hij met slaapje tot uiterlijk 4 uur slapen, daarna gaan de gordijnen en deur open, anders is het s avonds drama. Er uit gaan werkt hier meestal ook goed tegen hangerigheid, maar vaak slapen de meiden rond die tijd, dus dat is dan geen optie.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_179215265
Hier wordt ‘s middags echt nog minstens twee uur geslapen door Twix. En ‘s avonds ligt hij er rond 19.30 uur in, hij slaapt dan tot 6.00 uur. Dan helaas wakker door de wekker van mijn man of een douchende man.
Zonder dutje redt hij echt nog niet, dan valt hij in slaap bovenop zijn boterham/speelgoed.

Goed dat je het even laat checken bij de huisarts Lu. Maar bloedprikken is inderdaad geen feest voor die ukken.

Twix zit de laatste dagen het liefst uren in mijn auto. Als in: mijn auto stilstaand op de oprit. Zonder sleutel dus ook. Hij kan dus niks. Hij klimt op de voorstoel, ‘stuurt’, klimt weer op de achterbank, enz.
Dat vind ik prima, maar ik kan dan dus niks. Want ik kan hem moeilijk alleen laten (dadelijk opent hij de auto en loopt hij de straat op). Dit is een fase toch?
Want ik ben best blij met mijn autootje maar om er nu uren per dag in door te brengen....
  donderdag 17 mei 2018 @ 10:27:53 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_179215333
Mijn peuter zit al anderhalf jaar vast in een drakenupdate denk ik.
Gisteren hadden we het na 20 minuten huilend door de stad loopfietsen eindelijk uitgepraat, maar toen ging ze gewoon verder met schreeuwen omdat ze naar eigen zeggen "nog even wilde huilen".

Ooit dacht ik dat kinderen op den duur wel een beetje mee gingen werken, die hoop heb ik inmiddels wel laten varen. Ze bedenken alleen maar méér momenten om potentieel hun kont tegen de krib te gooien. Dus ik vul mijn vrije dagen maar met geschreeuw negeren, vragen over eten te negeren, driftbuien over eten te negeren, en heel veel tot 10 miljoen tellen. En ik omhels de stilte op kantoor. O+

Maar verder is ze ook wel briljant hoor.



In d'r kerstboomjurk met 27 graden "HEEEEUW HARD SCHOMMELEN!!"

[ Bericht 7% gewijzigd door SQ op 17-05-2018 10:58:34 ]
disclaimer
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:01:53 #249
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_179216038
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 07:23 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Fazz! Foto's gemist helaas, maar veel plezier met de volgende fase. O+

Er komt met 3 jaar nog een drakenupdate ja? Oh. :') Die van mij heeft de drakenupdate van 2 jaar zo'n 8 maanden verlaat geïnstalleerd. Ik hoop niet dat ze die van 3 jaar dan wel op tijd installeert.

Ik heb mijn voorheen altijd heel lieve en meegaande peuter zelfs een keer op de gang proberen te zetten. En ja, ik weet nog heel goed dat ik een tijdje geleden hier schreef dat nóóit te zullen doen. Eating my words, people. :+

Echt succes had het trouwens niet. "Wolk, ik wil graag dat je dit toch echt even opruimt, want je hebt het express op de grond gegooid"
"NEE! WIL NIET OPRUIMEN!"
"Je mag kiezen, je ruimt het op of je gaat even op de gang staan" (Jaja, geduld op :') )
"IKKE GAAT WEL OP DE GANG! IKKE GAAT NIET OPRUIMEN! NIETTTTTTT!!!!! :( :( :( "

Maar goed, gaat wel weer over toch? :P

Ik kwam hier met een ander vraagje: ze lijkt zo ontzettend moe altijd. Is dat echt een dingetje van deze leeftijd? Io meen dat eerder meegekregen te hebben hier. Ze wil voor 10 uur eigenlijk niet uit bed en het liefst hangt ze halve dagen voor de tv met speen en knuffel. Ik heb ook de indruk dat veel driftbuien voortkomen uit die vermoeidheid. Een dutje lukt trouwens niet meer in bed, wel slaapt ze soms een uurtje op de bank overdag.

Ik zit eraan te denken even bloed te gaan prikken maar dat is natuurlijk niet zo'n leuke ervaring voor haar.
Ja! Hier ook een heel vermoeide peuter -O- wij zijn wel bloed gaan prikken (kwam niets uit) bij kinderarts geweest (kwam ook niets uit) en nu morgen naar fysio op aanraden van kinderarts om conditie en spierkracht te testen. Vermoed dat daar ook niets uitkomt -O- en dan eind van de maand weer terug naar de kinderarts.

Tot nu toe gooien huisarts en kinderarts het op de lange winter en denken ze dat met veel zon het beter gaat.
  donderdag 17 mei 2018 @ 11:06:06 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_179216127
mauw was overigens ook echt extreem hangerig in de maanden rondom de geboorte van Noud. Het heeft toch allemaal best impact op zo'n druif ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')