abonnement Unibet Coolblue
pi_178526788
quote:
12s.gif Op zondag 15 april 2018 10:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Laag vergeleken met wie/wat?

Vroeger schatte ik je juist hoog in op agreeableness. Inmiddles niet meer haha.
De normscores van de test. Dus laag vergeleken met de populatie. Dus als je een normale verdeling hebt dan scoor je bijvoorbeeld een standaard deviatie hoger of lager.
  zondag 15 april 2018 @ 10:33:20 #27
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178526789
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee dit is totaal de basis voor persoonlijkheidsleer? Welke facetten bij agreeableness horen is nog wel enige discussie over (verschil tussen hexaco en big five), maar dat agreeableness een persoonlijkheidstrek is, is binnen de psychologie eigenlijk geen twijfel over.
En neuroticisme? Hoe hoog scoor je daarop?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178526796
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zeker. Veel te vaak.
Waren er signalen dat die personen dat zouden doen, waar je in het vervolg meer oplettend mee kunt zijn?
  zondag 15 april 2018 @ 10:34:23 #29
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178526818
Scoort iemand per definitie hoger op neuroticisme als hij schizofrenie heeft?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178526836
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee dit is totaal de basis voor persoonlijkheidsleer? Welke facetten bij agreeableness horen is nog wel enige discussie over (verschil tussen hexaco en big five), maar dat agreeableness een persoonlijkheidstrek is, is binnen de psychologie eigenlijk geen twijfel over.
maar wat is het nederlandse woord er dan voor? te lief?
het principe van een geschopte hond die terug blijft komen bij de persoon die hem schopt?

is het trouwens de moeite waard om die filmpjes eens te kijken of is alles ooit wel eens gezegd als je reeds al wat in psychologie verdiept hebt
Hell To The Liars
  zondag 15 april 2018 @ 10:37:03 #31
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178526868
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

maar wat is het nederlandse woord er dan voor? te lief?
het principe van een geschopte hond die terug blijft komen bij de persoon die hem schopt?

is het trouwens de moeite waard om die filmpjes eens te kijken of is alles ooit wel eens gezegd als je reeds al wat in psychologie verdiept hebt
Wellicht te meegaand en vergevingsgezind inderdaad. Iemand die zich te onvoorwaardelijk opstelt kan natuurlijk makkelijk gebruikt worden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178526869
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En neuroticisme? Hoe hoog scoor je daarop?
Volgens mij was het hoger dan gemiddeld op neuroticisme, lager agreeableness, verder laag op extraversie, gemiddeld consciëntieus, hoog openness to experience.

Maar in sommige opzichten ben ik wel agreeable. Heb geen temper bijvoorbeeld, mij krijg je niet snel kwaad. Ik ben geduldig. Maar ben gewoon wel wat minder meegaand, meer egoïstisch en ik hou wel een wrok. Dus dat leidt er dan toch doe dat ik hoger dan ‘gemiddeld’ scoor. Of althans dat ik minder agreeable ben dan de meeste mensen volgens de normscores.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 15-04-2018 10:51:45 ]
  zondag 15 april 2018 @ 10:37:50 #33
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178526884
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volgens mij was het hoger dan gemiddeld op neuroticisme, agreeableness, verder laag op extraversie, gemiddeld consciëntieus, hoog openness to experience.

Waar vind ik die test trouwens?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178526908
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Scoort iemand per definitie hoger op neuroticisme als hij schizofrenie heeft?
Aangezien schizofrenie gepaard gaat met stress, angst en ook depressie, lijkt me dat wel. Tenzij je totaal gevoelloos bent geworden, dat kan ook toch? Het verschilt dus denk ik. Maar dat is dan onderdeel van de ziekte en niet je persoonlijkheid. Mja lastig.
pi_178526919
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Waar vind ik die test trouwens?
Ik weet niet of die zomaar te maken is. Normaal kosten gevalideerde tests geld, ik moest m doen vanwege mijn studie. Zal even kijken...

Maar zonder normscores heb je er niet zoveel aan.
  zondag 15 april 2018 @ 10:40:29 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178526930
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Waar vind ik die test trouwens?
www.understandmyself.com
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178526939
Oh hier: http://hexaco.org/hexaco-online

Gewoon online te doen dus. Ja, wel veel vragen maar dat komt de betrouwbaarheid ten goede.
pi_178526961
quote:
Is die gevalideerd? Ik zie dat het gebaseerd is op de big five maar ik ken ‘m niet.
pi_178526969
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

maar wat is het nederlandse woord er dan voor? te lief?
het principe van een geschopte hond die terug blijft komen bij de persoon die hem schopt?

is het trouwens de moeite waard om die filmpjes eens te kijken of is alles ooit wel eens gezegd als je reeds al wat in psychologie verdiept hebt
Verdraagzaamheid.
pi_178527032
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wellicht te meegaand en vergevingsgezind inderdaad. Iemand die zich te onvoorwaardelijk opstelt kan natuurlijk makkelijk gebruikt worden.
Oh oke :)
Nou KW, je zal het altijd houden (aard van het beestje) maar op den duur gaat het knagen en trekt het energie en dan ben je op den duur er wel klaar mee.

Nu heb jij misschien als nadeel dat je door je "handicap" meer de behoefte voelt om extra je best te doen om ergens bij te horen.

Want (denk ik) je hebt het gevoel dat je met 0-2 achter staat als je mensen leert kennen (door je handicap/ kleurtje) en daarom gaat overcompenseren zodat mensen je aardiger vinden.

Maar dat gevoel dat je 0-2 achterstaat is niet altijd realistisch, maar zo ervaar je het.
Uiteraard zullen sommige mensen je daar wel op veroordelen, maar heel veel zullen dat niet doen.

Aan jou de taak om gewoon neutraal te handelen en je niet gelijk als een "minder persoon" te presenteren en naar te handelen.

Klopt dat een beetje of sla ik de plank mis


Ps. ik dat vroeger echt heel erg, nu stukken minder, doordat ik chronisch onzeker was over mijzelf
Verder ben ik vaak wel behulpzaam, maar dat extreme ik ga de wereld en iedereen helpen ben ik wel van afgestapt (sloeg ik vaak wel in door)
Hell To The Liars
  zondag 15 april 2018 @ 10:51:57 #41
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178527123
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:45 schreef Droopie het volgende:

[..]

Oh oke :)
Nou KW, je zal het altijd houden (aard van het beestje) maar op den duur gaat het knagen en trekt het energie en dan ben je op den duur er wel klaar mee.

Nu heb jij misschien als nadeel dat je door je "handicap" meer de behoefte voelt om extra je best te doen om ergens bij te horen.

Want (denk ik) je hebt het gevoel dat je met 0-2 achter staat als je mensen leert kennen (door je handicap/ kleurtje) en daarom gaat overcompenseren zodat mensen je aardiger vinden.

Maar dat gevoel dat je 0-2 achterstaat is niet altijd realistisch, maar zo ervaar je het.
Uiteraard zullen sommige mensen je daar wel op veroordelen, maar heel veel zullen dat niet doen.

Aan jou de taak om gewoon neutraal te handelen en je niet gelijk als een "minder persoon" te presenteren en naar te handelen.

Klopt dat een beetje of sla ik de plank mis

Ps. ik dat vroeger echt heel erg, nu stukken minder, doordat ik chronisch onzeker was over mijzelf
Verder ben ik vaak wel behulpzaam, maar dat extreme ik ga de wereld en iedereen helpen ben ik wel van afgestapt (sloeg ik vaak wel in door)

Dat 2-0 idee heb ik wel, maar het hangt ook samer, snap je? Doordat ik psychiatrisch ziek ben, is ras een hotbutton issue voor mij, en omdat ras een hotbutton issue voor mij is, ben ik psychiatrisch ziek geworden, snap je?

Dus ik denk eerder dat ik 1-0 achter stad, altijd. In hoeverre het ook daadwerkelijk waar is, hangt af van de groep waarin ik me bevind.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178527206
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat 2-0 idee heb ik wel, maar het hangt ook samer, snap je? Doordat ik psychiatrisch ziek ben, is ras een hotbutton issue voor mij, en omdat ras een hotbutton issue voor mij is, ben ik psychiatrisch ziek geworden, snap je?

Dus ik denk eerder dat ik 1-0 achter stad, altijd. In hoeverre het ook daadwerkelijk waar is, hangt af van de groep waarin ik me bevind.
Nu kan ik makkelijk de open deur intrappen en zeggen dat je veel meer bent dan een ras en psychiatrisch patient, maar dat weet je zelf ook wel, en als het goed met je gaat voel je dat ook en als het kut gaat ervaar je het niet zo :)

Maar sla niet door in allemaal labeltjes op te zoeken die op jouw slaan, lees bv een biografie van mensen die hetzelfde als jou hebben en iets positiefs van hun leven gemaakt hebben :)
Hell To The Liars
  zondag 15 april 2018 @ 11:01:42 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178527295
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh hier: http://hexaco.org/hexaco-online

Gewoon online te doen dus. Ja, wel veel vragen maar dat komt de betrouwbaarheid ten goede.
Even gedaan, wel interresant voor overdenkingen waar punten liggen waar ik aan moet werken.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 15 april 2018 @ 11:03:13 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178527319
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verdraagzaamheid.
Daar heb ik dus veel van. Te veel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178527351
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Even gedaan, wel interresant voor overdenkingen waar punten liggen waar ik aan moet werken.
En je hebt nog bijgedragen aan wetenschappelijk onderzoek ook. :)

Je kreeg de uitslag per mail?
  zondag 15 april 2018 @ 11:05:07 #46
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178527367
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 11:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En je hebt nog bijgedragen aan wetenschappelijk onderzoek ook. :)

Je kreeg de uitslag per mail?
Heb de pdf gedownload.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178527377
Ik ben er 2 keer uitgegooid op mijn mobiel :')
Straks op de laptop proberen
Hell To The Liars
pi_178527402
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Daar heb ik dus veel van. Te veel.
Maar je negatieve ervaringen met mensen die daar misbruik van hebben gemaakt, maken dus niet dat je daar harder/minder verdraagzaam van wordt?

Misschien inderdaad wat naïef. Maar ook naïviteit is mooi, dat je ondanks alles nog wel uit kunt gaan van het positieve in andere mensen. Ik zou gewoon voor jezelf een duidelijke grens bepalen. Des noods nu, op dit moment. Waarna je iemand dus niet meer vergeeft, omdat je je eigen gestelde grens respecteert.
  zondag 15 april 2018 @ 11:09:13 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178527438
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 11:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar je negatieve ervaringen met mensen die daar misbruik van hebben gemaakt, maken dus niet dat je daar harder/minder verdraagzaam van wordt?

Misschien inderdaad wat naïef. Maar ook naïviteit is mooi, dat je ondanks alles nog wel uit kunt gaan van het positieve in andere mensen. Ik zou gewoon voor jezelf een duidelijke grens bepalen. Des noods nu, op dit moment. Waarna je iemand dus niet meer vergeeft, omdat je je eigen gestelde grens respecteert.
Ik ben wel harder geworden, en ook minder verdraagzaam. Maar gevoeliger. Maar ik wil dat niet afreageren op mensen die het niet verdienen.

Verder geloof ik nog steeds dat vergeving een belangrijke deugd is. Heb ik ook meegekregen vanuit mijn christelijke opvoeding.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178527467
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben wel harder geworden, en ook minder verdraagzaam. Maar gevoeliger. Maar ik wil dat niet afreageren op mensen die het niet verdienen.

Verder geloof ik nog steeds dat vergeving een belangrijke deugd is. Heb ik ook meegekregen vanuit mijn christelijke opvoeding.
Denk je dat veel van je verdraagzaamheid te herleiden is naar je christelijke opvoeding? En voelt het verkeerd om daar tegenin te gaan?

Je kunt iemand vergeven maar nog steeds geen contact meer onderhouden. Je grenzen respecteren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')