abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178485543
Hoi!

Iemand toevallig ervaring met zo'n tanden bleek set aangemeten door de tandarts? (en dan zelf thuis die gel erin doen en bleken) moet zo'n bitje precies aansluiten op je tanden zonder ruimte of heeft elke tand in het bitje een extra ruimte aan de voorkant?

Ik heb dit laatst laten aanmeten, en dan kreeg ik een afdruk van mijn gebit mee met de bitjes erop. maar ze hebben eerst een extra opvulling op mijn tanden gezet en daarop pas die bitjes gemaakt, dus elke tand in die bitjes heeft nu extra ruimte, te veel m.i.

De gel aanbrengen moet echt minimaal zeiden ze, grootte van een speldenkop. de ruimte is te groot om dat spul op mijn tanden te krijgen, ook al druk ik het daarna aan, dan nog heb ik het idee dat ik het vooral verdeel in de binnenkant van het bitje ipv op mijn tanden. de volgende ochtend zie ik de gel ook gewoon nog zitten op het bitje. tanden ook niet gevoelig en zie geen verschil.
pi_178485578
Ik had vroeger ook zo'n set, die moest je eerst in heet water gooien, dan in je mond doen en dan vormde het zich als het ware beter naar je tanden. Misschien is dat het?
pi_178485795
Nee, deze is echt aangemeten door de tandarts, dus niet zelf gevormd
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:02:27 #4
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_178488663
Ben zelf tandtechnicus en als het goed gedaan wordt hoort alleen de voorzijde van je tanden een klein beetje te zijn uitgeblokt. Waarschijnlijk hebben ze dit dus veel te ruim gedaan, want de gel hoort niet aan de binnenzijde van je tanden te komen. Het is trouwens niet zo dat de gel oplost, er blijft altijd nog een beetje achter in je bitje.

Ik zou even teruggaan en een nieuw bitje vragen.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_178488909
Kijk, daar kan ik wat mee. Het zal dus deels wel goed gedaan zijn, maar iets te veel. ik ga er eens mee terug.

thanks PIETR !
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')