abonnement Unibet Coolblue
pi_178486510
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Uh wat? Wetenschappers zijn misbaar? :D :D
Ben jij misbaar?
  vrijdag 13 april 2018 @ 10:56:53 #127
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178486518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik wil niet winnen. Ik probeer jou te overtuigen dat de hedendaagse wetenschap ook niet je van het is.
Interessante strategie gebruik je daarvoor. Ik zou het in jouw plaats eens proberen met een argument. Willekeurige bloemlezingen over je lommerrijke jeugd en het als geboden opvatten van bevindingen uit objectief onderzoek werken niet heel goed in mijn ervaring.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_178486534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:54 schreef Rangono het volgende:
'want ik kan er tegen'..

LMAO, ik ga stuk.
RIP
  vrijdag 13 april 2018 @ 10:59:11 #129
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178486564
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Lieve kinders. Doe wat je wil. Als je wilt luisteren naar wat de 'heren en dames wetenschappers' jullie willen voorschrijven, ik hou jullie niet tegen.

Zelf heb ik mijn hele volwassen leven gerookt en gedronken. Want ik kan er tegen. Ik ken mezelf beter dan wie ook.
En ik hoop binnenkort 72 te worden.
Maar ja, ik stam uit een ras dat meer kracht in zich had dan de huidige generatie.
Die volgen slaafs de wetenschap. Niet beseffend dat de wetenschap gewoon de plaats inneemt van de religie.
Even quoten voor het nageslacht. Zelden zoveel onzin, onbegrip en onkunde in één post gezien. :D O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 13 april 2018 @ 10:59:46 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178486573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ongeveer zoiets : maak er geen punt van, blijf doordrinken als je een matige drinker bent.
Het zal wel waar zijn, wat het onderzoek liet zien, maar misschien komt er over 2 jaar een ander onderzoek die het weer afzwakt. In ieder geval , ben je gewaarschuwd en maak je nu een betere keuze.
wbt "roken, snuiven, BBQ-en," .... dat doe ik niet ,
drinken doe ik erg matig, suiker zal ik wel te veel gebruiken, maar geen suiker in de koffie, al vele jaren niet meer
Als je het maar niet laat enkel omdat een wetenschapper dat gezegd heeft. Ik leef ook gezond, omdat ik me daar het beste bji voel. Maar ik ga ook niet onder druk van wetenschappers alles wat ik leuk vind afschaffen. Misschien bedoelen we hetzelfde.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178486576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Logisch?
Zolang de mens leeft, heeft ie gezopen, gerookt, geneukt, oorlogen gevoerd, mensen om de meest stompzinnige reden onthoofd, verbrandt, opgehangen en doodgeschoten.
Als kind at ik bijna alles, we gingen met zijn allen aardbeien, bramen en weet ik veel wat nog meer plukken in de bossen.
We zagen blauw van het bramensap.
We aten kastanjes vers van de bomen.
Groeven knollen uit en die smaakten prima.
Onze ouders rookten, zopen en werkten.

Moet ik nu echt geloven dat elke druppel en elke hap die ik neem een gevaar is voor mijn gezondheid?
Rot toch op.
Rustig maar, ik begrijp je punt wel maar zaken mogen toch wel onderzocht worden?
Wetenschappers doen gewoon onderzoek en daarmee basta, het zijn juist hysterische clubjes en politici die er vervolgens naar gaan handelen en dat is inderdaad een typisch verschijnsel van de rubbertegel generatie.
pi_178486582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen drinken al miljoenen jaren water en vruchtensappen.
Zonder dat was er geen mensheid
Doordat ze water en vruchtsappen begonnen te drinken, is ook 99,99 procent van de mensheid verstandelijk beperkt, en hebben het geheugen en gedrag van gorilla's. Kan men dus nooit mensen noemen.
pi_178486595
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:56 schreef Bugno het volgende:

[..]

Interessante strategie gebruik je daarvoor. Ik zou het in jouw plaats eens proberen met een argument. Willekeurige bloemlezingen over je lommerrijke jeugd en het als geboden opvatten van bevindingen uit objectief onderzoek werken niet heel goed in mijn ervaring.
En daar gaat het nu net om. Mensen hebben eeuwenlang dingen gedaan die nu dan ongezond schijnen te zijn.
Vet eten. Neuken met jan en alleman. Zuipen en roken. Was mannelijk dus goed.
En wat horen we nu? Vrouwen beheersen de wereld en dus is roken en zuipen notdone.
pi_178486618
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Even quoten voor het nageslacht. Zelden zoveel onzin, onbegrip en onkunde in één post gezien. :D O+
Welke onzin en welk onbegrip en welke onkunde?
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:02:03 #135
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178486626
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En daar gaat het nu net om. Mensen hebben eeuwenlang dingen gedaan die nu dan ongezond schijnen te zijn.
Vet eten. Neuken met jan en alleman. Zuipen en roken. Was mannelijk dus goed.
En wat horen we nu? Vrouwen beheersen de wereld en dus is roken en zuipen notdone.
Precies. En vroeger was iedereen toch een pak gezond zeg :') Vroeger, in de prachtige jaren '50.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:04:51 #136
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_178486663
Is drinken uit blik ook ongezond?
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:05:40 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178486680
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Wij als westerlingen hebben eindelijk dit niveau bereikt, komen er van die zuurpruimen ons vertellen dat alles wat we doen fout en verkeerd is.
Vroeger kreeg ik te horen van de dominee dat dansen niet goed voor me was want het ondermijnde mijn geestelijke gezondheid, en afgezien daarvan kon ik ook nog eens uitglijden en mijn been breken.
Reden dus voor mij om niet te gaan dansen. Aldus de dominee.
Ja daag.
Wisten jullie trouwens dat dominees en priesters op de kansel van leer trokken tegen mensen die boter en kaas op hun brood deden?
Want twee soorten beleg dat was een idee van de duivel.

Twee soorten beleg op het brood is een gruwel in het oog van de Heer. Dat snap ik ook wel. Van die mensen die bijvoorbeeld aardbeienjam over de kaas heensmeren en dan met zo'n genietend gezicht gaan opeten. Of mensen die sambal op de pindakaas smeren.
Er is immers gezegd: Gij zult het bokje niet koken in de melk zijner moeder

Maar dat wil niet zeggen dat wetenschappers zich meteen de rol van God mogen aanmeten en ons vertellen wat wel of niet mag.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178486684
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:59 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Rustig maar, ik begrijp je punt wel maar zaken mogen toch wel onderzocht worden?
Wetenschappers doen gewoon onderzoek en daarmee basta, het zijn juist hysterische clubjes en politici die er vervolgens naar gaan handelen en dat is inderdaad een typisch verschijnsel van de rubbertegel generatie.
Nee, wetenschappers doen gewoon onderzoek, In opdracht van wie dan?
Want het is een feit dat de huidige wetenschappers in dienst staan van zij die het meeste geld en of macht hebben.
Wetenschap moet hoognodig herzien worden.
pi_178486709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:53 schreef Hiddendoe het volgende:

Zelf heb ik mijn hele volwassen leven gerookt
Blegh een roker. Dat zegt al genoeg.
We leven in de 21e eeuw.... Niet meer in de middeleeuwen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:53 schreef heywoodu het volgende:

Uh wat? Wetenschappers zijn misbaar? :D :D
Wetenschappers zijn misbaar, komt heel veel onzin van weg.
Enige echt hele nuttige wat ze doen is in de medische wereld.
pi_178486719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Twee soorten beleg op het brood is een gruwel in het oog van de Heer. Dat snap ik ook wel. Van die mensen die bijvoorbeeld aardbeienjam over de kaas heensmeren en dan met zo'n genietend gezicht gaan opeten. Of mensen die sambal op de pindakaas smeren.
Er is immers gezegd: Gij zult het bokje niet koken in de melk zijner moeder

Maar dat wil niet zeggen dat wetenschappers zich meteen de rol van God mogen aanmeten en ons vertellen wat wel of niet mag.
Maar dat doen ze dus wel. En erger, de seculiere mens slikt het allemaal. Alsof het een soort bijbel is.
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:09:51 #141
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178486758
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Welke onzin en welk onbegrip en welke onkunde?
nehneh. ssssht.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:10:44 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178486773
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Maar dat doen ze dus wel. En erger, de seculiere mens slikt het allemaal. Alsof het een soort bijbel is.
Exact. De mensen willen te horen krijgen wat ze doen moeten in plaats van zelf nadenken, aanvoelen wat goed voor ze is.

Ik ben op een gegeven moment gestopt met roken. Niet omdat een of andere wetenschapper die nog geen dag buiten zijn laboratorium heeft doorgebracht me dat vertelde, maar omdat ik zelf voelde dat het nu tijd was om te stoppen. Daarom lukte het ook en voel ik me nu veel beter.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178486836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Exact. De mensen willen te horen krijgen wat ze doen moeten in plaats van zelf nadenken, aanvoelen wat goed voor ze is.

Ik ben op een gegeven moment gestopt met roken. Niet omdat een of andere wetenschapper die nog geen dag buiten zijn laboratorium heeft doorgebracht me dat vertelde, maar omdat ik zelf voelde dat het nu tijd was om te stoppen. Daarom lukte het ook en voel ik me nu veel beter.
Juist. Ik ben 71 en ik hoop 72 te worden dit jaar. Dan trakteer dit hele forum op gebak en drank en snacks.
Tuurlijk hoop ik ouder dan 72 te worden, maar ik ga er geen moeite meer voor doen.
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:17:22 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178486876
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Even quoten voor het nageslacht. Zelden zoveel onzin, onbegrip en onkunde in één post gezien. :D O+
Jij bent waarschijnlijk nog vrij jong. Je hebt wel een goed verstand en veel en hoog onderwijs genoten, maar veel minder meegemaakt dan hiddendoe. Daarom staat wetenschap bij jou op een voetstuk, terwijl allang bewezen is dat dit ook allemaal kletspraat is. Die wetenschappers slaan zich van het lachen op de dijen dat het allemaal in de krant komt, terwijl ze zelf alvast een pilsje opentrekken voor de vervroegde vrijdagmiddagborrel. Kijk naar Diederik Stapel met zijn wetenschappelijke 'onderzoeken'. Of al die artsen in opleiding die tijdens hun ontgroening met sigaretten in hun mond door de stad lopen. Nog nooit zoveel rokers bij elkaar gezien.

Het zijn ook wetenschappers geweest die beweerd hebben dat dieren geen verstand hebben maar een soort 'automaten' zijn en dat babies geen gevoel hebben en dus zonder verdoving geopereerd kunnen worden. Terwijl iedere hondenliefhebber en moeder (met ervaring uit de praktijk!) je kunnen vertellen dat het anders zit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178486914
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Maar dat doen ze dus wel. En erger, de seculiere mens slikt het allemaal. Alsof het een soort bijbel is.
Nou nee, het is meer "ter kennisgeving aangenomen" wat mij betreft, maar ik pas er mijn leven niet op aan.
Waar ik wel grote problemen mee heb is dat de politiek mensen op basis van dergelijke onderzoeken probeert te dwingen hun levensstijl aan te passen.

De vergelijking met religie klopt natuurlijk niets van, wetenschap doet onderzoeken en komt met feiten (dan ga ik er vanuit dat deze feiten niet in het belang van één of andere multinational gemanipuleerd zijn) Religie is slechts gebaseerd op aannames, en dan ook nog eens aannames die met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid onjuist zijn.
pi_178486929
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:17 schreef LXIV het volgende:

.

Het zijn ook wetenschappers geweest die beweerd hebben dat dieren geen verstand hebben maar een soort 'automaten' zijn en dat babies geen gevoel hebben en dus zonder verdoving geopereerd kunnen worden. Terwijl iedere hondenliefhebber en moeder (met ervaring uit de praktijk!) je kunnen vertellen dat het anders zit.
Zonder wetenschap zouden wij nog steeds dat denken of hetzelfde denken als bijvoorbeeld de gouden eeuw. Laat een fout geen argument zijn om die fout te blijven herhalen, dan zouden wij nog steeds op een platte aarde wonen
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:24:22 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178487009
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zonder wetenschap zouden wij nog steeds dat denken of hetzelfde denken als bijvoorbeeld de gouden eeuw. Laat een fout geen argument zijn om die fout te blijven herhalen, dan zouden wij nog steeds op een platte aarde wonen
Wat is er mis met hoe in de gouden eeuw gedacht werd? En ook toen wist men best dat de aarde rodn was.
Ik ben ook niet anti-wetenschap, laat die mensen rustig hun gang gaan. Ik vind het geweldig als er robots naar mars gestuurd worden. Maar veel mensen denken dat de wetenschap alle antwoorden heeft op de vraag hoe wij moeten leven. En dat is niet zo.
Pas zag ik nog een filmpje van een olifant die zag dat iemand bijna verdronk en deze man ging redden. Terwijl mensen voor ivoor op olifanten jagen. Probeer dat dan eens wetenschappelijk te verklaren! Of dolfijnen die drenkelingen naar wal brengen bijvoorbeeld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178487022
Voor sommigen is wetenschappelijk onderzoek kennelijk nogal moeilijk te duiden en denken dat je het alleen óf kan zien als een absolute waarheid die nageleefd dient te worden of dat je het op basis van je levenservaring in context kan plaatsen en juist meer gelooft in anekdotisch bewijs.

Tja.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2018 11:26:18 ]
pi_178487032
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:19 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Nou nee, het is meer "ter kennisgeving aangenomen" wat mij betreft, maar ik pas er mijn leven niet op aan.
Waar ik wel grote problemen mee heb is dat de politiek mensen op basis van dergelijke onderzoeken probeert te dwingen hun levensstijl aan te passen.

De vergelijking met religie klopt natuurlijk niets van, wetenschap doet onderzoeken en komt met feiten (dan ga ik er vanuit dat deze feiten niet in het belang van één of andere multinational gemanipuleerd zijn) Religie is slechts gebaseerd op aannames, en dan ook nog eens aannames die met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid onjuist zijn.
Hopelijk zit ik er naast, maar ik denk dat de huidige wetenschapper in dienst is van een of andere multinational die er bij gebaat is om zijn kapitaal veilig te stellen.
En met de huidige gang van zaken in onze tegenwoordige wereld is dat niet eens zo ver gezocht.
Neem alleen al maar eens dat gesteggel over de global warming.
Wetenschappers voor en wetenschappers tegen.
Ja hoor, het zal mijn tijd wel duren.
Ik wens jullie veel geluk met de huidige 'ontwikkelingen'.

:*
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:25:43 #150
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_178487035
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:17 schreef LXIV het volgende:
Jij bent waarschijnlijk nog vrij jong. Je hebt wel een goed verstand en veel en hoog onderwijs genoten, maar veel minder meegemaakt dan hiddendoe. Daarom staat wetenschap bij jou op een voetstuk, terwijl allang bewezen is dat dit ook allemaal kletspraat is.
Heb je daar wetenschappelijk bewijs voor? _O-
quote:
Die wetenschappers slaan zich van het lachen op de dijen dat het allemaal in de krant komt, terwijl ze zelf alvast een pilsje opentrekken voor de vervroegde vrijdagmiddagborrel. Kijk naar Diederik Stapel met zijn wetenschappelijke 'onderzoeken'. Of al die artsen in opleiding die tijdens hun ontgroening met sigaretten in hun mond door de stad lopen. Nog nooit zoveel rokers bij elkaar gezien.
Eén voorbeeld? OF twee?... Dat is net zo dom als jezelf icm. anekdotisch bewijs als voorbeeld stellen.
quote:
Het zijn ook wetenschappers geweest die beweerd hebben dat dieren geen verstand hebben maar een soort 'automaten' zijn en dat babies geen gevoel hebben en dus zonder verdoving geopereerd kunnen worden. Terwijl iedere hondenliefhebber en moeder (met ervaring uit de praktijk!) je kunnen vertellen dat het anders zit.
Voortschrijdend inzicht is ook een kenmerk van wetenschap. ^O^

Waanzin dit. :D En zorgwekkend.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')