abonnement Unibet Coolblue
pi_178482273
Ik weet het echt niet meer.

Woensdagmiddag in spijker getrapt. Vandaag is de laatste dag voor het weekend dat ik die injectie bij de huisarts kan halen. Dan zit ik nog binnen de 72 uur. Ik heb geen echte pijn en voet is ook niet gezwollen, wel stijf, maar dat komt meer doordat ik de voet nauwelijks durf te bewegen. Zo'n raar idee dat er gewoon een spijker in was gegaan! De spijker was volgens mijn ouders niet roestig, maar hij lag wel in de tuin. Avond ervoor had het nog geregend. Ik neem aan dat ik inmiddels wel een echte pijnlijke zwelling zou zien en voelen als er bacteriën zijn binnengedrongen. Of kan dat ook nog later gebeuren? Het heeft aardig gebloed. Ik heb het ook met alcohol gedept, maar daar was ik waarschijnlijk te laat mee.

Het komt er dus op neer, dat ik mijn eigen voet nu enger dan het gezicht van Taylor Swift vind, waardoor ik hem niet durf te bewegen. Maar pijn doet het niet en het is ook niet opgezwollen. Ook niet na het spijker trappen. PROBLEEM: Ik heb sinds donderdagochtend dat vreemde gevoel in mijn keel die wijst op aankomende koorts/griep. Ook heb ik momenteel een stikkend gevoel alsof er lucht in mijn longen zit. En dit zijn de enige redenen dat ik nu twijfel over de prik.

Even voor de duidelijkheid: Ik ben bang voor prikken. Vooral voor pijnlijke. Maar de pijn verdraag ik wel, maar wat daarna? Ga ik bijwerkingen hebben? Spierpijn en andere ergere klachten? Bovendien is zo'n tetanusprik behoorlijk prijzig.

Ik kan mij voorstellen dat mensen vaak genoeg in metaal trappen of hun vingers beschadigen of door honden gebeten worden of gekrabt door een kat en dat niet iedereen de dokter direct belt. Immers als het verder geen pijn doet en geen last geeft zal iemand die nooit van tetanus gehoord heeft echt niet de dokter gaan bellen. Wond schoonmaken, pleister erop, 3 daagjes ongemak, en het leven gaat vrolijk verder. Ik besloot toevallig te bellen. Ik dacht ik meld gewoon even wat er is gebeurd, zodat ze in ieder geval weten wat er aan de hand is mocht ik flauwvallen o.i.d. Toen begon assistentje over tetanus injecties...

Wat zouden jullie doen?
Niet doen
pi_178482368
Gewoon doen. Ik heb er al heel wat gehad in mijn leven, nooit last van gehad. En je beschermd jezelf dan tegen nare ellende: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tetanus
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 03:39:07 #3
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_178482379
Haal die prik!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_178482442
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 03:33 schreef Raskolnikow het volgende:
Gewoon doen. Ik heb er al heel wat gehad in mijn leven, nooit last van gehad. En je beschermd jezelf dan tegen nare ellende: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tetanus
Ik lees dat vooral 'trappen in een roestige spijker' het kan veroorzaken. Maar ik lees ook dit:

In Nederland worden nog maar enkele gevallen per jaar geregistreerd, uitsluitend bij niet- of niet-volledig gevaccineerden (2010: gemiddeld 2 per jaar).[2] Tussen 2016 en 2017 is er in Nederland 1 sterfgeval geweest: een 4-jarig niet-gevaccineerd kind.

?

Het komt dus eigenlijk nauwelijks meer voor ?
Niet doen
pi_178482444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 03:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Haal die prik!
Ik wil niet, maar ik wil ook geen tetanus. Maar die prik kan ook ellende als hoge koorts, ontsteking schouder en arm etc veroorzaken... Bovendien gaat mijn huisarts hem niet geven. Het wordt door de assistentes gedaan.
Niet doen
  vrijdag 13 april 2018 @ 04:24:48 #6
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_178482448
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 04:20 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Ik wil niet, maar ik wil ook geen tetanus. Maar die prik kan ook ellende als hoge koorts, ontsteking schouder en arm etc veroorzaken... Bovendien gaat mijn huisarts hem niet geven. Het wordt door de assistentes gedaan.
Zeg gewoon dat je een schijterd bent.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_178482456
Een prik is minder erg dan een spijker...
pi_178483173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 04:34 schreef EnochRoot het volgende:
Een prik is minder erg dan een spijker...
Dat betwijfel ik, van die prik kan je ook hoge koorts krijgen, gezwollen arm etc.
Niet doen
pi_178483187
Heeft iemand deze prik ooit gehad in de bovenarm op volwassen leeftijd? En zo ja, doet het pijn?
Niet doen
  vrijdag 13 april 2018 @ 05:35:42 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178483241
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 04:19 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Ik lees dat vooral 'trappen in een roestige spijker' het kan veroorzaken. Maar ik lees ook dit:

In Nederland worden nog maar enkele gevallen per jaar geregistreerd, uitsluitend bij niet- of niet-volledig gevaccineerden (2010: gemiddeld 2 per jaar).[2] Tussen 2016 en 2017 is er in Nederland 1 sterfgeval geweest: een 4-jarig niet-gevaccineerd kind.

?

Het komt dus eigenlijk nauwelijks meer voor ?
Het komt nauwelijks meer voor omdat mensen die prik gaan halen O-)
pi_178483336
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 03:07 schreef Kluun1985 het volgende:

Ook heb ik momenteel een stikkend gevoel alsof er lucht in mijn longen zit.
Lijkt mij aardig geruststellend.

Maar ga die prik maar halen ook al heb je er een hekel aan, als je het niet doet en het gaat evt. fout: DAAR heb je pas een hekel aan.
Het is maar 1 spuitje wat je een hoop ellende kan schelen dus serieus: haal dat spuitje.
De eventuele nadelen zijn veel groter.
pi_178483355
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het komt nauwelijks meer voor omdat mensen die prik gaan halen O-)
Jij denkt echt dat mijn buurman Cor die al 10 jaar in de bijstand relaxt de huisarts belt als hij een spijker in zijn voet krijgt? Die weet echt niet van het bestaan van die injectie en ziekte af.
Niet doen
pi_178483491
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Lijkt mij aardig geruststellend.

Maar ga die prik maar halen ook al heb je er een hekel aan, als je het niet doet en het gaat evt. fout: DAAR heb je pas een hekel aan.
Het is maar 1 spuitje wat je een hoop ellende kan schelen dus serieus: haal dat spuitje.
De eventuele nadelen zijn veel groter.
Stikkend gevoel is weg. En aankomende koorts gevoel ook (citroen + honing van 00:00 uur helpt blijkbaar).

Is goed. Kijken of ik een afspraak krijg. Zo niet, dan houdt het op. Nu eerst slapen, want ik lig hier echt wakker van. Zit namelijk net te denken...spijker mag dan wel schoon (niet geroest) zijn, maar hij lag wel in de tuin...waar komt die vandaan? Lag hij eerder in aarde? Zat hij vast in hout? Bovendien is hij door mijn schoen heen geweest. Het kan dan wel een nieuw uitziende spijker zijn, schoon is hij niet. En als ik in mijn schoen kijk is die best diep in mijn voet gegaan. Hoe ver weet ik helaas niet. Misschien ging mijn voet automatisch omhoog toen ik de steek voelde, maar misschien ook niet.

Ik ben bang!
Niet doen
pi_178483564
Net even tegen mijn ouders gezegd dat ik de prik toch wil halen. Volgens hun overdrijf ik, en de spijker is van ons, helemaal nieuw, en kan niet vies zijn doordat het had geregend....

Zij zeggen dus: Niet nodig, maar aangezien ze weten dat ik hun weekend ga verpesten wachtend op tentatus hebben ze zoiets van neem de prik en zeik verder niet.

Jullie zeggen unaniem: Prikken

Ik? Enerzijds wil ik niet ziek worden, anderzijds komt tentatus heel weinig voor en gaat echt niet iedereen naar de dokter...stel dat ik ook niet had gebeld? Dan wist ik niets over die injectie. En dan zou ik nu zorgeloos slapen. Dit gebeurde in mijn tuin, ik kon dus gelijk naar binnen rennen en de schade bekijken en alcohol erbij pakken. Het kan ook tijdens een wandeling een eind van huis gebeuren. Dan mag je zonder alcohol/soda/jodium etc in de buurt naar huis teruglopen.

Ik weet het nog steeds niet...

Ideaal: Gaatje geneest lekker, geen prik, geen tentatus, en over 3 weken wanneer de incubatieperiode is verstreken feest ik verder en vergeet ik het hele tentatus gebeuren.
Niet doen
pi_178483635
De spijker was pijnlijker dus gewoon gaan
  vrijdag 13 april 2018 @ 06:49:30 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178483670
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:42 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat mijn buurman Cor die al 10 jaar in de bijstand relaxt de huisarts belt als hij een spijker in zijn voet krijgt? Die weet echt niet van het bestaan van die injectie en ziekte af.
Klopt. Als dat gebeurt is hij 1 van de twee gevallen dat jaar O-)
Als jij niet gaat, kun jij dat andere geval worden.
  vrijdag 13 april 2018 @ 06:51:03 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178483681
Ik snap trouwens niet wat het dilemma is. Wat is er zo lastig aan om bij de huisarts een prik te halen?
pi_178483744
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 06:07 schreef Kluun1985 het volgende:
Net even tegen mijn ouders gezegd dat ik de prik toch wil halen. Volgens hun overdrijf ik, en de spijker is van ons, helemaal nieuw, en kan niet vies zijn doordat het had geregend....

Zij zeggen dus: Niet nodig, maar aangezien ze weten dat ik hun weekend ga verpesten wachtend op tentatus hebben ze zoiets van neem de prik en zeik verder niet.

Jullie zeggen unaniem: Prikken

Ik? Enerzijds wil ik niet ziek worden, anderzijds komt tentatus heel weinig voor en gaat echt niet iedereen naar de dokter...stel dat ik ook niet had gebeld? Dan wist ik niets over die injectie. En dan zou ik nu zorgeloos slapen. Dit gebeurde in mijn tuin, ik kon dus gelijk naar binnen rennen en de schade bekijken en alcohol erbij pakken. Het kan ook tijdens een wandeling een eind van huis gebeuren. Dan mag je zonder alcohol/soda/jodium etc in de buurt naar huis teruglopen.

Ik weet het nog steeds niet...

Ideaal: Gaatje geneest lekker, geen prik, geen tentatus, en over 3 weken wanneer de incubatieperiode is verstreken feest ik verder en vergeet ik het hele tentatus gebeuren.
Ik zou gewoon even die prik halen. Het klopt dat niet iedereen hem gelijk haalt bij elk krasje en krabje, maar tetanus doet het juist goed in diepe, smalle wondjes. (Want tetanus houdt niet van zuurstof). En laten spijkers nou van die prachtige smalle, diepe wondjes kunnen veroorzaken. Het gaatje gaat straks dicht, en dan kan een milieu ontstaan waarin tetanus zich heerlijk thuis voelt. En dat is uiteindelijk niet tof voor de gastheer :{w

En het zal best dat die spijker nieuw was, en het regende, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als vrij van bacteriën. Dat ding is niet steriel of gedesinfecteerd. Er zitten gewoon duizenden bacteriën op vanaf de grond, door aanraking met handen, etc.

Neem dus het zekere voor het onzekere, zou ik zeggen. En zo'n tetanusinjectie is nog lekker lang werkzaam ook, dus dan heb je er de komende jaren geen omkijken meer naar :)
  vrijdag 13 april 2018 @ 07:12:14 #19
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_178483818
Ben jij echt 32? :')
pi_178483829
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 04:19 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Ik lees dat vooral 'trappen in een roestige spijker' het kan veroorzaken. Maar ik lees ook dit:

In Nederland worden nog maar enkele gevallen per jaar geregistreerd, uitsluitend bij niet- of niet-volledig gevaccineerden (2010: gemiddeld 2 per jaar).[2] Tussen 2016 en 2017 is er in Nederland 1 sterfgeval geweest: een 4-jarig niet-gevaccineerd kind.

?

Het komt dus eigenlijk nauwelijks meer voor ?
Inderdaad, omdat iedereen een tetanusprik haalt.

Edit: Dat was door anderen ook al gezegd zie ik. Vraag bij de huisarts gelijk Seroquel, dan denk je niet zoveel na.
  vrijdag 13 april 2018 @ 07:26:53 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178483923
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:42 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat mijn buurman Cor die al 10 jaar in de bijstand relaxt de huisarts belt als hij een spijker in zijn voet krijgt? Die weet echt niet van het bestaan van die injectie en ziekte af.
Wow, een hautaine hypochonder :D _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 13 april 2018 @ 07:40:33 #22
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_178484002
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:32 schreef Kluun1985 het volgende:
Heeft iemand deze prik ooit gehad in de bovenarm op volwassen leeftijd? En zo ja, doet het pijn?
Ja, gehad. Nee, geen pijn. Ik dacht dat hij nog gezet moest worden toen ze al klaar was.

Verder is me ooit een keer verteld dat juist niet roestige spijkers gevaarlijker zijn door een ijzerboer. Geen sterke bron maar miss is het waar.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_178484003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:32 schreef Kluun1985 het volgende:
Heeft iemand deze prik ooit gehad in de bovenarm op volwassen leeftijd? En zo ja, doet het pijn?
In een spijker trappen doet meer pijn :* Haal die inenting nou maar, dan ben je er gelijk voor de komende 10 jaar weer vanaf.

Ja, ik heb hem gehad voordat ik op reis ging. DTP, hepatitis A en buiktyfus. En voor werk mocht ik ook nog hepatitis B entingen halen O+.
pi_178484066
Mijn man heeft hem 2 keer gehad. Beide keren alleen een mini-beetje spierpijn, verder niks.

En als je hem haalt, kun je ook 10 jaar vooruit. (Alleen liep mijn man heel maf tegen een betonnen paal na 11 jaar :P )
  vrijdag 13 april 2018 @ 07:59:41 #25
64781 bonke
pipo koeie
pi_178484216
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Lijkt mij aardig geruststellend.

Maar ga die prik maar halen ook al heb je er een hekel aan, als je het niet doet en het gaat evt. fout: DAAR heb je pas een hekel aan.
Het is maar 1 spuitje wat je een hoop ellende kan schelen dus serieus: haal dat spuitje.
De eventuele nadelen zijn veel groter.
zijn het geen twee spuitjes ?
eerst eentje dan krijg je het pakketje mee naar huis en dan moet je een paar weken later de tweede doen
ps: heb hem volgens mij 2 keer gehad :) geen centje last van gehad
pies on joe toe
pi_178484250
Tja, hoeveel moeite is het om een prik te halen en hoeveel moeite heb je als je daadwerkelijk tetanus krijgt? Tetanus is heel ernstig dus haal gewoon die prik.

Tetanus begint overigens met spierstijfheid (stijve voet) en de meeste kans op besmetting heb je bij kleine diepe wonden, zoals van een spijker.......

Geen pretje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door LPFAN op 13-04-2018 09:34:43 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178484265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 06:07 schreef Kluun1985 het volgende:
Net even tegen mijn ouders gezegd dat ik de prik toch wil halen. Volgens hun overdrijf ik, en de spijker is van ons, helemaal nieuw, en kan niet vies zijn doordat het had geregend....
Een spijker komt uit een smederij, dat is een ranzige omgeving met ratten, olie, meestal uit een ranzig aziatisch land als China of India etc. Een nieuwe spijker is NIET schoon.

En dingen die op de grond in de tuin liggen zijn natuurlijk zeker niet schoon, ook niet als het heeft geregend.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178484339
TS haal hem maar gewoon.
  vrijdag 13 april 2018 @ 08:29:52 #29
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178484461
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:32 schreef Kluun1985 het volgende:
Heeft iemand deze prik ooit gehad in de bovenarm op volwassen leeftijd? En zo ja, doet het pijn?
Ja, vier keer. Die prik zelf voel je niet.
Alleen de laatste keer ben ik er halfziek van geworden, maar dat was een DTP-vaccinatie, niet alleen tetanus. En na een dag was dat over.

Haal die prik maar gewoon 8-)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 13 april 2018 @ 08:45:27 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178484607
De vaccinatie doet afschuwelijke pijn, beter gewoon erop gokken dat je geen tetanus hebt.
  vrijdag 13 april 2018 @ 10:12:03 #31
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_178485597
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:32 schreef Kluun1985 het volgende:
Heeft iemand deze prik ooit gehad in de bovenarm op volwassen leeftijd? En zo ja, doet het pijn?
jup,aangevallen door de kat.

Prik stelt niks voor, en waar je 'prijzig' op baseerd is mij ook een raadsel, heeft me toen een paar euro gekost.

Geen bijwerkingen, daar moet je ook niet teveel op focussen. Als je de bijsluiter van paracetamol leest durf je dat ook nooit meer te slikken.

Dat assistentes de injectie geven is normaal.
pi_178486477
Gewoon halen, is maar 1 prik tegenwoordig die 10 jaar werkt.
Heb het 1,5 jaar geleden ook gedaan na hondenbeet, vrij diep, moet je altijd halen!
Tetanus komt nog steeds voor al is het maar heel weinig (juist omdat bijna iedereen zich laat enten).
Ik ga zelf ook onderuit van prikjes (die beet die vrij diep is niet, maar zo'n miezerig prikje wel) en vraag altijd of ik mag liggen, nooit geen probleem, mag zo lang blijven liggen als ik wil bij de huisarts (heeft speciaal kamertje daarvoor).
Nergens voor schamen gewoon doen!
  vrijdag 13 april 2018 @ 10:58:00 #33
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_178486543
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:32 schreef Kluun1985 het volgende:
Heeft iemand deze prik ooit gehad in de bovenarm op volwassen leeftijd? En zo ja, doet het pijn?
Gehad, geen pijn, alleen wat stijfjes de rest van de dag (spierpijn).

Was van de fiets gepleurd en open geschaafd aan asfalt. Asfalt schijnt vol te zitten met tetanus. Was niet diep maar voor de zekerheid gedaan. Twee maanden later voor vakantie de DTP gehaald (T van tetanus) en ook geen last van behalve een klein beetje spierpijn/stijfheid.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_178486714
TS grow a pair en zet die spuit.

Zelden zo’n wijf gezien.
pi_178487563
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik zou gewoon even die prik halen. Het klopt dat niet iedereen hem gelijk haalt bij elk krasje en krabje, maar tetanus doet het juist goed in diepe, smalle wondjes. (Want tetanus houdt niet van zuurstof). En laten spijkers nou van die prachtige smalle, diepe wondjes kunnen veroorzaken. Het gaatje gaat straks dicht, en dan kan een milieu ontstaan waarin tetanus zich heerlijk thuis voelt. En dat is uiteindelijk niet tof voor de gastheer :{w

En het zal best dat die spijker nieuw was, en het regende, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als vrij van bacteriën. Dat ding is niet steriel of gedesinfecteerd. Er zitten gewoon duizenden bacteriën op vanaf de grond, door aanraking met handen, etc.

Neem dus het zekere voor het onzekere, zou ik zeggen. En zo'n tetanusinjectie is nog lekker lang werkzaam ook, dus dan heb je er de komende jaren geen omkijken meer naar :)
Maar dat is iets anders? De vraag is of er nu vuil in de diepe penetratiewond zit. Bijvoorbeeld van een roestige spijker kan er iets achterblijven in de wond. Dat roestige metaal kan tetanus veroorzaken, maar zelfs dan gebeurt het niet altijd. Val jij ergens waar een beetje aarde of paardenmest ligt en heb je een diepe wond kan je van die aarde/mest die in je been of arm zit tetanus krijgen, maar dat hoeft niet. In geval van andere bacteriën daar doet de prik niets tegen. Het gaat om een bepaalde bacterie die niet voorkomt op de stenen grond en handen. En aangezien ik nog steeds geen zwelling zie (bijna 48 uur later) en geen pijn ervaar mag ik toch aannemen dat dit niet het geval is.

Mijn vader was net duidelijk: 'Kluun er zit echt geen vuil in, prik is niet nodig.' Dus ik heb het dilemma in hun handen gelegd. Ouders zeggen niet nodig, dus ik neem de prik niet, mocht er wat gebeuren zal het lijden worden...
Niet doen
pi_178487788
Een keer zoon prik gehaald week koorts gehad..arm 3 weken niet kunnen bewegen.

2 dagen misselijk weet waar je aan begint
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:13:40 #37
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_178487891
Haal prikje gewoon, ben je weer jaren lang beschermd en kan je naar hartelust in spijkers trappen zonder paniek *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_178487961
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:54 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Maar dat is iets anders? De vraag is of er nu vuil in de diepe penetratiewond zit. Bijvoorbeeld van een roestige spijker kan er iets achterblijven in de wond. Dat roestige metaal kan tetanus veroorzaken, maar zelfs dan gebeurt het niet altijd. Val jij ergens waar een beetje aarde of paardenmest ligt en heb je een diepe wond kan je van die aarde/mest die in je been of arm zit tetanus krijgen, maar dat hoeft niet. In geval van andere bacteriën daar doet de prik niets tegen. Het gaat om een bepaalde bacterie die niet voorkomt op de stenen grond en handen. En aangezien ik nog steeds geen zwelling zie (bijna 48 uur later) en geen pijn ervaar mag ik toch aannemen dat dit niet het geval is.

Mijn vader was net duidelijk: 'Kluun er zit echt geen vuil in, prik is niet nodig.' Dus ik heb het dilemma in hun handen gelegd. Ouders zeggen niet nodig, dus ik neem de prik niet, mocht er wat gebeuren zal het lijden worden...
jij vertrouwt het oordeel van je vader meer dan het oordeel van de huisarts in dit geval? Jij komt er wel.
Haal die prik gewoon, mafkees!
pi_178488175
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

jij vertrouwt het oordeel van je vader meer dan het oordeel van de huisarts in dit geval? Jij komt er wel.
Haal die prik gewoon, mafkees!
Die huisarts heeft niets gezien? Ik heb assistente gebeld en die zei direct: PRIKKEN!!! Dat is protocol bij hun. Huisarts de spijker en wond wijzen acht ze onnodig. Ze hoeft zelf ook niets te zien. Gewoon direct prikken.
Niet doen
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:34:55 #40
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178488206
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:32 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Die huisarts heeft niets gezien? Ik heb assistente gebeld en die zei direct: PRIKKEN!!! Dat is protocol bij hun. Huisarts de spijker en wond wijzen acht ze onnodig. Ze hoeft zelf ook niets te zien. Gewoon direct prikken.
Niet alleen bij hun. Dat is gewoon protocol. Zo'n protocol heeft een reden. Maar als jij liever een zeer pijnlijke dood wil sterven dan een fucking prikje, je eigen keus.
And so is the past
pi_178488231
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:32 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Die huisarts heeft niets gezien? Ik heb assistente gebeld en die zei direct: PRIKKEN!!! Dat is protocol bij hun. Huisarts de spijker en wond wijzen acht ze onnodig. Ze hoeft zelf ook niets te zien. Gewoon direct prikken.
heel logisch protocol, die wond zien is in dit geval niet nodig om te weten dat je die prik nodig hebt. Waaaaarom twijfelen jij en je vader als leken aan een protocol dat is opgesteld door mensen die er een opleiding voor hebben?
*loopt hoofdschuddend verder
pi_178488241
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:54 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Maar dat is iets anders? De vraag is of er nu vuil in de diepe penetratiewond zit. Bijvoorbeeld van een roestige spijker kan er iets achterblijven in de wond. Dat roestige metaal kan tetanus veroorzaken, maar zelfs dan gebeurt het niet altijd. Val jij ergens waar een beetje aarde of paardenmest ligt en heb je een diepe wond kan je van die aarde/mest die in je been of arm zit tetanus krijgen, maar dat hoeft niet. In geval van andere bacteriën daar doet de prik niets tegen. Het gaat om een bepaalde bacterie die niet voorkomt op de stenen grond en handen. En aangezien ik nog steeds geen zwelling zie (bijna 48 uur later) en geen pijn ervaar mag ik toch aannemen dat dit niet het geval is.

Mijn vader was net duidelijk: 'Kluun er zit echt geen vuil in, prik is niet nodig.' Dus ik heb het dilemma in hun handen gelegd. Ouders zeggen niet nodig, dus ik neem de prik niet, mocht er wat gebeuren zal het lijden worden...
Tetanus wordt niet veroorzaakt door roest, maar door een bacterie die voorkomt in straatvuil. Roest is geen bacterie, daar wordt je ook niet ziek van.

Nu moet jij maar voor jezelf bepalen of er straatvuil kan zitten op een spijker die op straat ligt, maar dat lijkt mij evident. Eerder zei ik je ook al dat een spijker gemaakt wordt in een aziatische fabriek, nu weet ik niet of jij weleens in een aziatische smederij bent geweest, ik in verschillende maar hieronder zie je een sfeerimpressie, als ik in iets trap wat hier gemaakt is en daarna bij mij in de tuin heeft gelegen, dan haal ik voor de zekerheid even een prikje maar dat moet je uiteraard zelf weten.

Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178488246
Als je naar de huisarts gaat ben je min of meer verplicht die prik te nemen, ivm dat zij dan aansprakelijk kunnen zijn als je later crepeert, is protocol

Hier een dailymail artikeltje voor je besluitvorming :P :

http://www.dailymail.co.u(...)me-prescription.html

ik heb die prik ook gehad, deed een paar dagen wel beetje pijn aan schouder en ik was beetje misselijk, maar het was allemaal prima te doen. Wat mijn twijfels waren om hem te nemen is de troep die je in je lichaam krijgt.
Maar als ik hem niet genomen had was de kans wel aanzienlijk geweest dat ik tetanus gekregen zou hebben
pi_178488291
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:37 schreef velden het volgende:
Als je naar de huisarts gaat ben je min of meer verplicht die prik te nemen, ivm dat zij dan aansprakelijk kunnen zijn als je later crepeert, is protocol

Hier een dailymail artikeltje voor je besluitvorming :P :

http://www.dailymail.co.u(...)me-prescription.html

ik heb die prik ook gehad, deed een paar dagen wel beetje pijn aan schouder. Wat mijn twijfels waren om hem te nemen is de troep die je in je lichaam krijgt.
Maar als ik hem niet genomen had was de kans wel aanzienlijk geweest dat ik tetanus gekregen zou hebben
Meningen verschillen: https://stichtingvaccinvr(...)ht-leeftijd-locatie/
Niet doen
pi_178488327
quote:
ja precies, ik wil geen troep in mijn lichaam
Maar ik ging dus naar de dokter en die stond erop..
En aangezien ik toen nogal van de kaart was van de verwonding deed ik het maar.
pi_178488339
quote:
waaaaahaaa, jij neemt dat aluhoedjeclubje serieus? Ok, veel succes dan maar
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:44:21 #47
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178488346
quote:
Goeie bron van informatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And so is the past
pi_178488359
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:43 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

waaaaahaaa, jij neemt dat aluhoedjeclubje serieus? Ok, veel succes dan maar
Het kan geen kwaad om alles kritisch te overdenken...
Denk dat er voor en tegens zijn

Ik zou bij twijfel wel die prik halen ts.
pi_178488378
quote:
je bent gewoon een eigenwijze klootzak.
Niet piepen als het misgaat.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_178488384
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:44 schreef velden het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad om alles kritisch te overdenken...
Denk dat er voor en tegens zijn

Ik zou bij twijfel wel die prik halen ts.
niks tegen kritisch overdenken, wel tegen aluhoedjesclubs die geen idee hebben
pi_178488425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:43 schreef velden het volgende:

[..]

ja precies, ik wil geen troep in mijn lichaam
Maar ik ging dus naar de dokter en die stond erop..
En aangezien ik toen nogal van de kaart was van de verwonding deed ik het maar.
Maar hij moet wel. Het is allemaal uit voorzorg. Net als verstandskiezen verwijderen bijvoorbeeld. Ik was in december naar de dokter omdat ik dacht dat ik de ziekte van Lyme had. Die man gaat googlen en komt tot de conclusie: PRIKKEN. Natuurlijk ben ik niet geweest. 5 maanden later in ieder geval nog niets van Lyme gemerkt.

Voor mij is het een afweging. Niemand weet hoe mijn lichaam op de vaccin reageert.

Dus;

Niet prikken en bidden/hopen dat ik geen tetanus krijg.
Wel prikken en zeker weten dat ik geen tetanus krijg, maar wie weet krijg ik een week lang hoge koorts en kan ik mijn arm niet bewegen een paar weken.

Momenteel ben ik druk met solliciteren en driftig op zoek naar een nieuwe vriendin. Over 2 weken heb ik zelfs een blinddate. Koorts en stijve arm kan ik er niet bij hebben. Alternatief: Tetanus, dus spierklachten waardoor ik in het ziekenhuis kom is ook niet prettig. Maar hoe groot is de kans op tetanus? Doordat veel mensen tijdig geprikt wordt, maar ook veel mensen bepaalde wondjes niet melden, weten we dat eigenlijk niet. Ik had woensdag ook gewoon mijn schouders kunnen ophalen en verder kunnen leven. Ik besloot te googlen en de huisarts te bellen.
Niet doen
pi_178488458
Haal die rik en maak gelijk een afspraak bij de psycholoog. Dit zodat je gelijk van je ronduit kinderachtige mietjesgedrag verholpen kan worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutsaers__78 op 13-04-2018 12:57:52 ]
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:52:08 #53
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_178488472
Het is te hopen dat TS nooit écht ziek wordt :D
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_178488474
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:46 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

niks tegen kritisch overdenken, wel tegen aluhoedjesclubs die geen idee hebben
Ik ben wel blij met de aluhoedjes, of ze nu overdrijven of goed zitten. ..niets mis met in twijfel trekken van de gevestigde farmaceutische industrie
pi_178488504
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:52 schreef velden het volgende:

[..]

Ik ben wel blij met de aluhoedjes, of ze nu overdrijven of goed zitten. ..niets mis met in twijfel trekken van de gevestigde farmaceutische industrie
hij zoekt nog verkering en zo te zien ben jij de perfecte match O+
Juin uit Eigen Tuin!
pi_178488510
Besluit: Ik neem de prik niet.

Verzoek aan moderators; Sluit dit topic niet, want ik hou jullie op de hoogte de komende 3 weken. Incubatietijd zou volgens de regel zondag moeten ingaan en dat 21 dagen. Ik hou mijn hart en de hand van mijn pappie en mammie (ja ik ben echt 31) stevig vast :'( :X
Niet doen
pi_178488511
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:49 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Maar hij moet wel. Het is allemaal uit voorzorg. Net als verstandskiezen verwijderen bijvoorbeeld. Ik was in december naar de dokter omdat ik dacht dat ik de ziekte van Lyme had. Die man gaat googlen en komt tot de conclusie: PRIKKEN. Natuurlijk ben ik niet geweest. 5 maanden later in ieder geval nog niets van Lyme gemerkt.

Voor mij is het een afweging. Niemand weet hoe mijn lichaam op de vaccin reageert.

Dus;

Niet prikken en bidden/hopen dat ik geen tetanus krijg.
Wel prikken en zeker weten dat ik geen tetanus krijg, maar wie weet krijg ik een week lang hoge koorts en kan ik mijn arm niet bewegen een paar weken.

Momenteel ben ik druk met solliciteren en driftig op zoek naar een nieuwe vriendin. Over 2 weken heb ik zelfs een blinddate. Koorts en stijve arm kan ik er niet bij hebben. Alternatief: Tetanus, dus spierklachten waardoor ik in het ziekenhuis kom is ook niet prettig. Maar hoe groot is de kans op tetanus? Doordat veel mensen tijdig geprikt wordt, maar ook veel mensen bepaalde wondjes niet melden, weten we dat eigenlijk niet. Ik had woensdag ook gewoon mijn schouders kunnen ophalen en verder kunnen leven. Ik besloot te googlen en de huisarts te bellen.
ok, maar je voet ziet er dus dik uit?
doe eens een tijdlijn..
en het verloop van symptomen?
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:54:25 #58
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178488521
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:53 schreef Symphonic het volgende:

[..]

hij zoekt nog verkering en zo te zien ben jij de perfecte match O+
:D.
And so is the past
pi_178488533
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:52 schreef velden het volgende:

[..]

Ik ben wel blij met de aluhoedjes, of ze nu overdrijven of goed zitten. ..niets mis met in twijfel trekken van de gevestigde farmaceutische industrie
ze vallen in dezelfde categorie als de religekkies die niet willen laten vaccineren.
pi_178488549
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:53 schreef Kluun1985 het volgende:
Besluit: Ik neem de prik niet.

Verzoek aan moderators; Sluit dit topic niet, want ik hou jullie op de hoogte de komende 3 weken. Incubatietijd zou volgens de regel zondag moeten ingaan en dat 21 dagen. Ik hou mijn hart en de hand van mijn pappie en mammie (ja ik ben echt 31) stevig vast :'( :X
Cool ^O^
Vanuit wetenschappelijke interesse zou ik bijna hopen dat je het wel krijgt en ons via een lifeblog op de hoogte kan houden van het verloop tot je spierkrampen te heftig worden om nog te typen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178488608
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:53 schreef velden het volgende:

[..]

ok, maar je voet ziet er dus dik uit?
doe eens een tijdlijn..
en het verloop van symptomen?
Rond 16:00: In spijker getrapt
Veel bloed
Pleister gezet
Kop tegen de muur stoten, want alcohol deppen natuurlijk.
Pleister eraf dus, maar eigenlijk zie ik nauwelijks een wond. Heel miniscuul gaatje (alsof je een naaldenprik hebt gehad). Toch met alcohol gedept.
Later onder de douche been afgespoeld
Weer alcohol
Pleister erop ter voorkoming dat er ander vuil in gaat
Doktersassistente gesproken: DIRECT PRIKKEN. NEE!
Op FOK huilen en vrezen dat er napijn en zwelling komt.
Tot nu toe 44 uur later, geen pijn, geen zwelling, eigenlijk nergens echt last van gehad. En waar ik last van heb enige stijfheid veroorzaak ik zelf, doordat ik die voet niet durf te bewegen en doe alsof ik 1 voet heb :'( Blijft een horrorscenario hoe er een spijker in kan :X
Niet doen
pi_178488609
ik ben wel benieuwd hoe vaak tetanus nog voorkomt hier in NL en internationaal.

Dus stel je krijgt het, dan is het dus onomkeerbaar heh...?!?!?
ohh, nee, je kan nog steeds "genezen", maar hoe zit je er dan erna bij? best interessant
van de site van rivm:

De gifstoffen kunnen rondom de wond waarmee je de bacterie hebt opgelopen stijfheid geven. Daarnaast kunnen er pijnlijke spierkrampen optreden. Door de spierkrampen kan iemand slikklachten krijgen en ademhalingsproblemen. Iemand kan ook helemaal verkrampen, waardoor het lichaam als een soort hoepel krom trekt. Als complicaties kunnen er botbreuken en hartproblemen ontstaan. Zonder goede behandeling is tetanus dodelijk. Als behandeling worden hoge doseringen antistoffen tegen de gifstof gegeven
pi_178488635
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:59 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Rond 16:00: In spijker getrapt
Veel bloed
Pleister gezet
Kop tegen de muur stoten, want alcohol deppen natuurlijk.
Pleister eraf dus, maar eigenlijk zie ik nauwelijks een wond. Heel miniscuul gaatje (alsof je een naaldenprik hebt gehad). Toch met alcohol gedept.
Later onder de douche been afgespoeld
Weer alcohol
Pleister erop ter voorkoming dat er ander vuil in gaat
Doktersassistente gesproken: DIRECT PRIKKEN. NEE!
Op FOK huilen en vrezen dat er napijn en zwelling komt.
Tot nu toe 44 uur later, geen pijn, geen zwelling, eigenlijk nergens echt last van gehad. En waar ik last van heb enige stijfheid veroorzaak ik zelf, doordat ik die voet niet durf te bewegen en doe alsof ik 1 voet heb :'( Blijft een horrorscenario hoe er een spijker in kan :X
en die alcohol goot je erin ook? en dan met waterstraal van douche spoelen ?
of was het allemaal alleen een depgebeuren?
pi_178488654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:59 schreef velden het volgende:
ik ben wel benieuwd hoe vaak tetanus nog voorkomt hier in NL en internationaal.

Dus stel je krijgt het, dan is het dus onomkeerbaar heh...?!?!?
ohh, nee, je kan nog steeds "genezen", maar hoe zit je er dan erna bij? best interessant
van de site van rivm:

De gifstoffen kunnen rondom de wond waarmee je de bacterie hebt opgelopen stijfheid geven. Daarnaast kunnen er pijnlijke spierkrampen optreden. Door de spierkrampen kan iemand slikklachten krijgen en ademhalingsproblemen. Iemand kan ook helemaal verkrampen, waardoor het lichaam als een soort hoepel krom trekt. Als complicaties kunnen er botbreuken en hartproblemen ontstaan. Zonder goede behandeling is tetanus dodelijk. Als behandeling worden hoge doseringen antistoffen tegen de gifstof gegeven
:')

Mijn netvlies kan ook zomaar ineens loslaten.
Niet doen
pi_178488687
Tetanus komt ongeveer 0 tot 5 keer per jaar voor, meestal bij oudere mensen die geboren zijn voor invoering van het RVP. Voordat de vaccinatie werd ingevoerd, stierven er elk jaar ongeveer 50 mensen aan tetanus. Na invoering van de vaccinatie is de sterfte veel lager (Figuur 1 en 2). In de periode 2004-2015 is er één sterfgeval als gevolg van tetanus gemeld.

Tetanus meldingen per jaar

Figuur 1. Meldingen van tetanus van 1952-2016.

* Voor deze jaren zijn geen gegevens bekend omdat tetanus toen niet meldingsplichtig was.

Tetanus sterfte per jaar

Figuur 2. Tetanus sterfte van 1950-2016.

Zie voor meer informatie en bronvermelding de LCI-richtlijn Tetanus.
pi_178488694
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:00 schreef velden het volgende:

[..]

en die alcohol goot je erin ook? en dan met waterstraal van douche spoelen ?
of was het allemaal alleen een depgebeuren?
Depgebeuren, maar er was niets om de alcohol in te gieten. Best bizar maar het was alsof de huid meteen weer dichtgaat :? Dus als je nu met een naald in je voet prikt, gaat het bloeden, maar daarna is het gelijk weer dicht, maar zie je nog wel een rood puntje. Zoiets is het eigenlijk.
Niet doen
pi_178488709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:59 schreef velden het volgende:
Als complicaties kunnen er botbreuken en hartproblemen ontstaan.
Vooral dit is heel ernstig. Botbreuken zul je denken, hoe ontstaan die dan? De kramp is zo erg dat het regelmatig voorkomt dat patienten hun eigen rug breken door de verkramping.

Bij een ver gevorderd stadium kan zelfs hard geluid of fel licht dodelijk zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178488741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:03 schreef velden het volgende:
Tetanus komt ongeveer 0 tot 5 keer per jaar voor, meestal bij oudere mensen die geboren zijn voor invoering van het RVP. Voordat de vaccinatie werd ingevoerd, stierven er elk jaar ongeveer 50 mensen aan tetanus. Na invoering van de vaccinatie is de sterfte veel lager (Figuur 1 en 2). In de periode 2004-2015 is er één sterfgeval als gevolg van tetanus gemeld.

Tetanus meldingen per jaar

Figuur 1. Meldingen van tetanus van 1952-2016.

* Voor deze jaren zijn geen gegevens bekend omdat tetanus toen niet meldingsplichtig was.

Tetanus sterfte per jaar

Figuur 2. Tetanus sterfte van 1950-2016.

Zie voor meer informatie en bronvermelding de LCI-richtlijn Tetanus.
_O_ Kijk dat maakt me vrolijker. Hier zal dat wel weer aan het hervaccineren worden toegeschreven, maar nogmaals een hoop mensen gaan niet naar de dokter. Meestal wordt er in geval van pijn en blijven bloeden aan de bel getrokken. Niet als er niets meer aan de hand is.
Niet doen
pi_178488766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vooral dit is heel ernstig. Botbreuken zul je denken, hoe ontstaan die dan? De kramp is zo erg dat het regelmatig voorkomt dat patienten hun eigen rug breken door de verkramping.

Bij een ver gevorderd stadium kan zelfs hard geluid of fel licht dodelijk zijn.
:X Mocht het echt zover komen dat ik ergens spierkrampen heb (enkel in mijn been soms als ik wakker wordt heb ik dat nooit) zal ik gelijk aan de bel trekken :X
Niet doen
pi_178488779
maar er zijn dus meldingen geweest van tetanus.
dus deze zijn dan behandeld. Ben benieuwd hoe deze mensen eruit gekomen zijn
pi_178488813
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Cool ^O^
Vanuit wetenschappelijke interesse zou ik bijna hopen dat je het wel krijgt en ons via een lifeblog op de hoogte kan houden van het verloop tot je spierkrampen te heftig worden om nog te typen.
:( :( :(

Even voor de duidelijkheid: De komende 3 weken tot 6 mei leef ik in doodsangst. Pas na 6 mei ga ik weer rustig adem kunnen halen. Niet leuk dus. Probleem is dat ik net zo angstig voor die vaccin ben.

Heftige weken. :'(
Niet doen
pi_178488819
ik vind je enige valide bezwaar, dat je niet weet wat je in je lichaam krijgt, een plausibele.
Niet van ik heb een stijve arm ipv stijve jweet met mn date en ben bang voor prikken
straks krijg je echt spijt hoor!!!!

Ik zou hem wel gaan halen
pi_178488839
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:08 schreef velden het volgende:
maar er zijn dus meldingen geweest van tetanus.
dus deze zijn dan behandeld. Ben benieuwd hoe deze mensen eruit gekomen zijn
maar ongeveer 5. Ik neem aan dat als er kaakkrampen optreden iedereen gelijk naar het ziekenhuis gaat. Zodra er behandeld wordt zullen de krampen langzamerhand verdwijnen.
Niet doen
pi_178488872
ja maar dat weten we niet...
en wat wordt er geregistreerd?
misschien gingen ze blij naar huis en stierven ze twee maanden later een natuurlijke dood. bv hartfalen.
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:13:06 #75
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178488877
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:06 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

_O_ Kijk dat maakt me vrolijker. Hier zal dat wel weer aan het hervaccineren worden toegeschreven, maar nogmaals een hoop mensen gaan niet naar de dokter. Meestal wordt er in geval van pijn en blijven bloeden aan de bel getrokken. Niet als er niets meer aan de hand is.
Ik denk dat je je hier echt in vergist. De grootste mongolen die ik ken weten nog van tetanus en halen gewoon die spuit.
And so is the past
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:13:36 #76
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178488888
Moeten we voor de RIP aan de nabestaanden dan in dit topic zijn :?
pi_178488895
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 03:33 schreef Raskolnikow het volgende:
Gewoon doen. Ik heb er al heel wat gehad in mijn leven, nooit last van gehad. En je beschermd jezelf dan tegen nare ellende: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tetanus
Je hoeft maar 1 x in de 10 jaar zo'n prik te hebben gehad om beschermd te zijn.
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:14:08 #78
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178488901
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:13 schreef Lunatiek het volgende:
Moeten we voor de RIP aan de nabestaanden dan in dit topic zijn :?
Die nabestaanden zouden het schuld zijn en krijgen derhalve geen RIP van mij.
And so is the past
pi_178488924
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:09 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

:( :( :(

Even voor de duidelijkheid: De komende 3 weken tot 6 mei leef ik in doodsangst. Pas na 6 mei ga ik weer rustig adem kunnen halen. Niet leuk dus. Probleem is dat ik net zo angstig voor die vaccin ben.

Heftige weken. :'(
Ja, daar kies je zelf voor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:15:04 #80
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178488927
Haal je toch geen prik joh
pi_178489005
jeetje ik zie dat je allemaal topics hebt geopend erover
en dat je dan weer 31 bent en dan weer 33
en dat je raar praat
pi_178489044
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:17 schreef velden het volgende:
jeetje ik zie dat je allemaal topics hebt geopend erover
en dat je dan weer 31 bent en dan weer 33
en dat je raar praat
Zoek een quote waar ik 33 ben. Ben altijd 31.
Niet doen
pi_178489055
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:15 schreef hugecooll het volgende:
Haal je toch geen prik joh
:'( Bid voor me dat er niets gebeurd.
Niet doen
pi_178489082
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:19 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Zoek een quote waar ik 33 ben. Ben altijd 31.
geen zin in
ik zou zeggen hou ons op de hoogte
pi_178489108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:21 schreef velden het volgende:

[..]

geen zin in
ik zou zeggen hou ons op de hoogte
Zal ik doen :{ :'(
Niet doen
pi_178489129
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:22 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Zal ik doen :{ :'(
ga gewoon die prik halen
het is toch geen doen om in angst te zitten...alleen maar omdat je geen prik wilt
pi_178489153
Mensen bedankt allemaal! Ik hou jullie op de hoogte de komende 22 dagen :X
Niet doen
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:26:09 #88
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_178489168
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:08 schreef velden het volgende:
maar er zijn dus meldingen geweest van tetanus.
dus deze zijn dan behandeld. Ben benieuwd hoe deze mensen eruit gekomen zijn
Ik heb het gehad. :P 's morgens vroeg in een cocktailprikkertje getrapt. Deze was ongebruikt en dus schoon. Deze stond door de vloerbedekking schuin omhoog en ik "schopte" er recht op in. Met een tang heb ik de prikker eruit moeten halen. Gedesinfecteerd en door gegaan. 2 dagen later zat ik bij de dokter en kreeg alsnog een tetanusprik met een tas aan antibiotica. Antitetanusprik heb ik als kind wel gehad maar die werkt btw ook maar 2 jaar.
pi_178489173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:10 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

maar ongeveer 5. Ik neem aan dat als er kaakkrampen optreden iedereen gelijk naar het ziekenhuis gaat. Zodra er behandeld wordt zullen de krampen langzamerhand verdwijnen.
Besef je wel hoeveel prikken je krijgt als je behandeld moet worden |:(
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 13:27:22 #90
249559 crew  Lavenderr
pi_178489195
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:25 schreef Kluun1985 het volgende:
Mensen bedankt allemaal! Ik hou jullie op de hoogte de komende 22 dagen :X
Je kan beter nu nog even naar je huisarts gaan voor die prik. Tetanus doet meer pijn dan een prikje in je arm.
pi_178489220
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:26 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Ik heb het gehad. :P 's morgens vroeg in een cocktailprikkertje getrapt. Deze was ongebruikt en dus schoon. Deze stond door de vloerbedekking schuin omhoog en ik "schopte" er recht op in. Met een tang heb ik de prikker eruit moeten halen. Gedesinfecteerd en door gegaan. 2 dagen later zat ik bij de dokter en kreeg alsnog een tetanusprik met een tas aan antibiotica. Antitetanusprik heb ik als kind wel gehad maar die werkt btw ook maar 2 jaar.
dat is geen tetanus. Je hebt gewoon vaccin gehad. Waarom besloot je trouwens toch naar de dokter te gaan?
Niet doen
pi_178489223
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:09 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

:( :( :(

Even voor de duidelijkheid: De komende 3 weken tot 6 mei leef ik in doodsangst. Pas na 6 mei ga ik weer rustig adem kunnen halen. Niet leuk dus. Probleem is dat ik net zo angstig voor die vaccin ben.

Heftige weken. :'(
Dus 5 mei wordt echt een bevrijdingsdag voor jou dit jaar. c_/
Mocht je het halen natuurlijk >:)
pi_178489232
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:26 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Besef je wel hoeveel prikken je krijgt als je behandeld moet worden |:(
:'(

Ik kan er niet meer tegen. Ik wil niet in spijkers trappen, ik wil geen tetanus, ik wil geen prikken!!!

Stomme pap, die heeft die spijker in de tuin laten vallen :( En natuurlijk gaat die er zelf niet op staan, maar ik wel :(
Niet doen
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 13:31:09 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_178489257
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:29 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

:'(

Ik kan er niet meer tegen. Ik wil niet in spijkers trappen, ik wil geen tetanus, ik wil geen prikken!!!

Stomme pap, die heeft die spijker in de tuin laten vallen :( En natuurlijk gaat die er zelf niet op staan, maar ik wel :(
Oh, je bent een grappenmaker.
*mute
pi_178489264
Joh, zo'n prikje stelt niets voor.
Beter nu alvast er een beetje aan wennen want je kan er toch niet aan ontkomen in het leven.
pi_178489266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:29 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Dus 5 mei wordt echt een bevrijdingsdag voor jou dit jaar. c_/
Mocht je het halen natuurlijk >:)
Hey klopt *O* Natuurlijk als de komende week niets gebeurd zal ik het langzamerhand vergeten. Voor nu ben ik er nog mee bezig. Eng!
Niet doen
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:39:25 #97
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_178489379
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:28 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

dat is geen tetanus. Je hebt gewoon vaccin gehad. Waarom besloot je trouwens toch naar de dokter te gaan?
Ik moest wel naar de dokter aangezien mijn voet 3x zo groot was en vuurrood. Het was wel een tetanusinfectie. Ik had de wond goed schoongemaakt en dacht dat een doktersbezoek niet nodig meer was. Tot 2 dagen later. :P
pi_178489444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:39 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Ik moest wel naar de dokter aangezien mijn voet 3x zo groot was en vuurrood. Het was wel een tetanusinfectie. Ik had de wond goed schoongemaakt en dacht dat een doktersbezoek niet nodig meer was. Tot 2 dagen later. :P
Maar tetanus kan pas opkomen 3 dagen na verwonding ?
Niet doen
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:53:17 #99
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_178489611
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:43 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Maar tetanus kan pas opkomen 3 dagen na verwonding ?
Gedraag je niet als een kleinzerig kind, niemand gaat voor de lol naar zijn huisarts. Neem gewoonweg even kontakt met je huisarts op. Dan krijg je wel te horen of je langs moet komen. Ik kan je geen advies geven want ik ben geen dokter.
pi_178489832
De inenting stelt idd niet veel voor, belangrijk in het algemeen is natuurlijk goede wondverzorging.

Voor een tegenhanger van wat je hier al te horen hebt gekregen: in het meer alternatieve circuit zegt men dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178489875
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:07 schreef Madivi het volgende:
De inenting stelt idd niet veel voor, belangrijk in het algemeen is natuurlijk goede wondverzorging.

Voor een tegenhanger van wat je hier al te horen hebt gekregen: in het meer alternatieve circuit zegt men dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O leuk, heb er dus wel al die tijd een pleister op gehad, maar dat is logisch, ik loop erop, en wil niet dat er (meer) vuil ingaat. Maar ja, er is eigenlijk geen wond... gewoon een stipje. Het bloedde wel hevig, dus dat zal wel goed zijn.
Niet doen
pi_178490353
Ts al dood ?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 13 april 2018 @ 14:47:29 #103
22592 crew  Ole
pi_178490551
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:37 schreef Geerd het volgende:
Ts al dood ?
gezien zijn pohi sowieso een wonder dat hij nog leeft
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_178490638
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:37 schreef Geerd het volgende:
Ts al dood ?
Nee, leef nog, ik hou jullie up to date. Ga nu een pizza eten, en winkelen. Heb na al deze misere wel wat ontspanning verdiend.
Niet doen
  vrijdag 13 april 2018 @ 14:53:54 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178490651
Winkelen met die zere poot? Of online shoppen?
pi_178490834
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:53 schreef Lunatiek het volgende:
Winkelen met die zere poot? Of online shoppen?
Lees goed? Ik heb geen pijn, geen zwelling en dus geen klachten. Hij was eerst een beetje stijf doordat ik niet durfde te bewegen. Nu is de stijfheid ook weg.
Niet doen
pi_178490941
Zie Fokkers gaan ook niet:

Op zaterdag 6 mei 2006 14:55 schreef NeoPhythe het volgende:
ff een kleine update van my Tetanus word veroorzaakt door vuil in de wond , en in het wondje dat ik had is gelukkig geen vuil gekregen , op het moment van schrijven heb ik nergens last van en ook het minigaatje in mn voet is voledig herstelt (zoals je kan lezen ben ik dus ook geen prik gaan halen omdat ik nergens terecht kon hiero :/ en het niet ernstig genoeg was )

tog iedereen bedankt voor de tips en ik zal zeker volgende x als ik weer zoiets heb nog even dit topic doorlezen.

Mvg
-
NeoPhythe

0s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:01 schreef CherryOnTop het volgende:
Even laten bloeden, schoonmaken, en dan zou er inderdaad niks aan de hand moeten zijn.

Groetjes van iemand die overal met blote voeten in gaat staan :')
Niet doen
  vrijdag 13 april 2018 @ 17:27:09 #108
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_178493270
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:03 schreef Kluun1985 het volgende:

Nu is de stijfheid ook weg.
Nog wel.... Hou het in de gaten. :+
pi_178499861
Update 1 naar Bevrijdingsdag:

Voet is oke, maar mijn hele lichaam doet pijn. Vooral rug. En ik kreeg kramp in mijn heupen toen ik ging winkelen (weleens eerder gehad, dus hopelijk geen tetanus). Ik denk dat dit alles door de stress en slaaptekort komt. Dus nu rustig filmpje kijken en dan naar bed en lang uitslapen. Morgen om 16:00 zijn de 72 uur verstreken, en zitten we dus op 3 dagen en start de incubatietijd van tetanus. Wat een hel!
Niet doen
pi_178500349
Doe gelijk een overdosis dan zijn we voorlopig van deze onzintopics verlost.
  vrijdag 13 april 2018 @ 23:59:25 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178500528
Godsallemachtig, wat een dramaqueenerig moederskindje is TS...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178504226
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Godsallemachtig, wat een dramaqueenerig moederskindje is TS...
  zaterdag 14 april 2018 @ 09:00:54 #113
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_178504267
TS is een troll
  zaterdag 14 april 2018 @ 09:01:27 #114
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_178504280
Zo je hebt ons mooi allemaal tuk zeg. Hilarisch.
pi_178509128
Hypochonder :')

Je stresst of trollt zoveel dat je jezelf en ons over een dag of drie ervan hebt overtuigd dat je toch tetanus hebt en doodgaat. :O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178510673
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:32 schreef Kluun1985 het volgende:
Heeft iemand deze prik ooit gehad in de bovenarm op volwassen leeftijd? En zo ja, doet het pijn?
Ja. Nee.
pi_178510868
Het is 16:00 geweest, eindelijk uitsluitsel of TS snel doodgaat, of minder snel.

TS-je leef je nog?... T.H.C-ja...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_178517873
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:16 schreef Het_Bokje het volgende:
Het is 16:00 geweest, eindelijk uitsluitsel of TS snel doodgaat, of minder snel.

TS-je leef je nog?... T.H.C-ja...
Update 2:

72 uur inderdaad verstreken. Ik ben nog oke, wel bang.... :X
Niet doen
pi_178519282
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:17 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Update 2:

72 uur inderdaad verstreken. Ik ben nog oke, wel bang.... :X
Jammer, ik had eigenlijk gehoopt dat je handen zouden zijn afgestorven.
pi_178519451
Waarom krijgt dit figuur een podium?
pi_178528601
TS leeft! Hij is waarlijk opgestaan.

Tetanus :r Klinkt als een potensoa.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_178529152
Godverdomme, ik ben ook bang voor prikken maar ik ga toch liever even dat prikje halen dan dat ik tetanus krijg. :')
pi_178996303
dus
  maandag 7 mei 2018 @ 21:26:58 #124
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_178999663
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:13 schreef velden het volgende:
dus
Dus :D
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')