Correct. Voor 160 km/u heb je minimaal 160% rempercentage nodig op de pneumatische rem. Daar voldoet SLT niet aan en mag dus maar 155.quote:Op dinsdag 17 april 2018 18:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe zit dat ook alweer? SLT voldoet net niet aan het remcriterium om 160 te mogen ofzo?
Is ook best geinig. Mönchengladbach - Utrecht met enkel een 'technische' stop in Venlo.quote:Op dinsdag 17 april 2018 13:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die rijdt al een tijdje een omleiding wegens werkzaamheden tussen Düsseldorf en Köln.
Ik heb toch zeker ook een fysieke stop in Den Bosch gezienquote:Op dinsdag 17 april 2018 20:10 schreef Eix het volgende:
[..]
Is ook best geinig. Mönchengladbach - Utrecht met enkel een 'technische' stop in Venlo.
Nee, heur, hij rijdt door.quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:10 schreef Eix het volgende:
[..]
Is ook best geinig. Mönchengladbach - Utrecht met enkel een 'technische' stop in Venlo.
Die winkeltjes moesten ook gespekt wordenquote:Op dinsdag 17 april 2018 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
29 minuten wachten was geen uitzondering.
Want bij 140 rijd je dan niet alles finaal naar de vinkentering?quote:Op dinsdag 17 april 2018 20:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Belangrijkste argument wat overblijft is dat je niet wilt dat een trein met 160 km/h op een baanvak voor 140 km/h op een overweg in een boog een zwaar voertuig zou aanrijden. Dit zou een ontsporing met ongelovelijk zware gevolgen geven.
Oh, nou. Zaterdag stond ik er anders wel een tijdlang stil op een of ander perronloos spoor. Volgens de omroep waren we ook eerder in Nederland dan gepland. Ofzoiets.quote:
En hier doen we moeilijk over een getrokken trein die een paar keer per dag over een HSL rijdt als het niet te waait.quote:Op dinsdag 17 april 2018 15:05 schreef dennistd het volgende:
Dan heb je het echt over hogesnelheids-goederenvervoer. Cargo's op de HSL gebeurt namelijk al jaren in Duitsland tussen Hannover en Würzburg in de nacht.
Nou, je weet dat je remweg exponentieel oploopt eah? Dat betekent dus dat de kracht die nodig is om 160 te rijden niet slechts 18% meer is dan 140. Het momentum is gigantisch. Het is te berekenen maar de laatste keer natuurkunde op het MBO was in de vorige eeuw dus daar waag ik me niet meer uit m'n hoofd aanquote:Op dinsdag 17 april 2018 21:28 schreef JDude het volgende:
[..]
Want bij 140 rijd je dan niet alles finaal naar de vinkentering?
Ze mogen daar niet mixen met normaal verkeer eah. Makkelijk roepen zoquote:Op dinsdag 17 april 2018 21:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En hier doen we moeilijk over een getrokken trein die een paar keer per dag over een HSL rijdt als het niet te waait.
Kwestie van de zwarte doos heel houdenquote:Op dinsdag 17 april 2018 21:28 schreef JDude het volgende:
[..]
Want bij 140 rijd je dan niet alles finaal naar de vinkentering?
Kinetische energie ~kwadraat van snelheid. Dus 256/196 is ongeveer 30 % extra remweg.quote:Op dinsdag 17 april 2018 21:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nou, je weet dat je remweg exponentieel oploopt eah? Dat betekent dus dat de kracht die nodig is om 160 te rijden niet slechts 18% meer is dan 140. Het momentum is gigantisch. Het is te berekenen maar de laatste keer natuurkunde op het MBO was in de vorige eeuw dus daar waag ik me niet meer uit m'n hoofd aan
Dat is ook zo, ik leg alleen uit dat het niet zo is dat je bij 20km/u een twee keer zo lange remweg hebt als bij 10km/uquote:Op dinsdag 17 april 2018 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kinetische energie ~kwadraat van snelheid. Dus 256/196 is ongeveer 30 % extra remweg.
Maar laten we even ophouden met doen alsof de koeien zure melk gaan geven van 160 km/h als notabene de Fransen al 60 jaar 300+ km/h kunnen rijden. Alsjeblieft zeg.
Over High Speed 1 rijdt ook goederenvervoer. Er zijn zelfs wachtsporen gebouwd.quote:Op dinsdag 17 april 2018 15:05 schreef dennistd het volgende:
Dan heb je het echt over hogesnelheids-goederenvervoer. Cargo's op de HSL gebeurt namelijk al jaren in Duitsland tussen Hannover en Würzburg in de nacht.
Is 7 minuten langer Maar daarbij sla je zeer belangrijke Duitse kernen over. Zoals Düsseldorf en Duisburg.quote:Op dinsdag 17 april 2018 21:45 schreef Eix het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg: waarom rijdt er eigenlijk geen ice 'onderlangs' via de HSL door België naar Keulen? Dan kun je bijna het hele stuk op topsnelheid rijden en doe je de nodige steden van betekenis aan. Denk aan (Amsterdam-)Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Luik-Aachen-Keulen. Ben wel benieuwd hoe zich dat qua reistijd verhoudt.
fapfap broekjes op de grond en zoquote:
Dat is toch wel uit te rekenen? Pak de reistijd van Thalys voor Amsterdam - Brussel, trek daar wat minuten voor de NZV af, en zoek de reistijd op voor Brussel-Noord - Keulen.quote:Op dinsdag 17 april 2018 21:45 schreef Eix het volgende:
Wat ik me trouwens nog afvroeg: waarom rijdt er eigenlijk geen ice 'onderlangs' via de HSL door België naar Keulen? Dan kun je bijna het hele stuk op topsnelheid rijden en doe je de nodige steden van betekenis aan. Denk aan (Amsterdam-)Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Luik-Aachen-Keulen. Ben wel benieuwd hoe zich dat qua reistijd verhoudt.
Ik pak dit er even uit:quote:Op dinsdag 17 april 2018 18:27 schreef J.B. het volgende:
Waarom schieten kilometers spoor maar met 140 onder je door?
http://nos.nl/l/2227785
Dat 160 voor ICM misschien niet ideaal is, soit. Maar volgens mij kunnen de moderne stoptreinen allemaal zo hard, een groot gedeelte van het IC-park ook. Ik zou DDAR niet meer de moeite voor nemen als daar aanpassingen nodig voor zijn, en van VIRM weet ik de specs niet, alleen dat het de moeite waarschijnlijk niet waard is met z'n 1cm/s2.quote:Want dat is het tweede punt: de trein. Die kan vaak gewoon niet harder dan 140 km/u. De Intercity waarmee jij naar je werk gaat, of de Sprinter tussen Zwolle en Kampen, gaan niet veel harder dan 140 km/u of soms zelfs 100 km/u.
"Een paar treinen kunnen 160 km/u", vertelt Vincent Wever van OV Magazine. "Maar daar houdt het wel op. De meeste treinen zijn niet gebouwd voor hoge snelheden, behalve de Thalys en de Beneluxtrein." En al zouden ze harder kunnen, dan nog kan het spoor het niet aan.
VIRM is toegelaten voor 160 km/hquote:Op dinsdag 17 april 2018 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik pak dit er even uit:
[..]
Dat 160 voor ICM misschien niet ideaal is, soit. Maar volgens mij kunnen de moderne stoptreinen allemaal zo hard, een groot gedeelte van het IC-park ook. Ik zou DDAR niet meer de moeite voor nemen als daar aanpassingen nodig voor zijn, en van VIRM weet ik de specs niet, alleen dat het de moeite waarschijnlijk niet waard is met z'n 1cm/s2.
DM90 voor 140, maar dat haalt hij toch ook alleen maar als je 'm van een flatgebouw af tyft?quote:Op dinsdag 17 april 2018 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
VIRM is toegelaten voor 160 km/h
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |