abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178521537
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:31 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik kom zo snel op 1231 hemelsbrede kilometers. Wellicht nog een paar meer als ik op het eindpunt nog een stadsbus vind die in 2 uur tijd voor minder dan 3 euro enkele extra kilometers maakt.
Ik bent to 1532 km gekomen, en nog ook 1,80 over

Alleen nog hopen dat mijn route ook lukt op de gegeven reisperiode

[ Bericht 3% gewijzigd door Jappie_Sea op 15-04-2018 01:38:42 ]
  zondag 15 april 2018 @ 01:37:18 #52
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_178521950
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 01:20 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Ik bent to 1494 km gekomen, en nog ook 3,20 over

Alleen nog hopen dat mijn route ook lukt op de gegeven reisperiode
ha, zit al snel op 2300 km, maar dat zijn allemaal losse reisjes, heb nog niet echt gekeken of er een geheel van te maken valt
  zondag 15 april 2018 @ 14:18:43 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_178530843
Vanochtend stuurden ze weer een Benelux verkeerd.. ipv HSL op ri Breda ri Dordrecht via oude route.. niet de eerste keer
  zondag 15 april 2018 @ 14:57:36 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178531531
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 14:18 schreef greavy het volgende:
Vanochtend stuurden ze weer een Benelux verkeerd.. ipv HSL op ri Breda ri Dordrecht via oude route.. niet de eerste keer
Is ook best moeilijk allemaal :Y
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_178534071
Volgens mij had ik hier een paar maanden terug al wat gepost over de loc die in 1852 vanaf een boot de Rijn in viel. Nu komen er verschillende documentaires over op de SWR. De eerste is gisteren uitgezonden er hier terug te kijken: http://www.ardmediathek.d(...)&documentId=51616720
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 15 april 2018 @ 17:56:37 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178535379
ja was een mooi verhaal idd. Even kijken :Y
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_178536028
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben fan van urban exploring en dat kan je dus ook met treinen doen. Een verlaten Eurostar in Noord Frankrijk: https://imgur.com/gallery/HKK6i (niet mijn foto's hoor!)

SIb33fu.jpg
jEJ7uAz.jpg
Md0GsaZ.jpg
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 15 april 2018 @ 18:33:45 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178536621
Gaaf ^O^
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
  zondag 15 april 2018 @ 18:39:18 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178536823
Ohja, die Eurostar. Inmiddels is hij gesloopt :P
We are shaping the future.
  zondag 15 april 2018 @ 23:12:59 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178542774
quote:
De Franse staat neemt vanaf 2020
stukje bij beetje de reusachtige schuld
over van de Franse spoorwegen.Die is 47
miljard euro.President Macron heeft dat
bekendgemaakt in een interview op tv.

De schuld van de SNCF is zo hoog dat de
staat het niet ineens op zijn eigen
conto kan schrijven.Frankrijk zou dan
niet meer voldoen aan de norm dat de
staatsschuld hooguit 3 procent van het
bruto binnenlands product mag zijn.

Het is de laatste weken zeer onrustig
bij het zieltogende spoorbedrijf.Er was
een scenario dat privatisering aan de
orde was,maar nu de staat de schuld
overneemt lijkt dat van de baan.
Maar ja, welk probleem gaat dat oplossen? Zolang die neukfouten nog steeds op hun 18e met pensioen willen en lekker uit de staatsruif willen vreten wordt het natuurlijk nooit wat. Jammer volk daar.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
  zondag 15 april 2018 @ 23:49:32 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178543204
Ligt het grootste deel van de schuld niet bij infrabeheerder SNCF Rseau, waardoor die niet zomaar verdwijnt als je de exploitatie privatiseert?
We are shaping the future.
  maandag 16 april 2018 @ 00:09:47 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178543516
schuld verdwijnt nooit "zomaar".
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_178544301
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
schuld verdwijnt nooit "zomaar".
De hele zooi failliet laten gaan, alle mensen er uit en met een nieuwe schone BV weer verder.
Doen genoeg bedrijven toch? :+
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
  maandag 16 april 2018 @ 07:41:59 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178545983
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
schuld verdwijnt nooit "zomaar".
Een aantal jaar geleden besloot het Britse Office of National Statistics dat Network Rail weliswaar privaat was qua structuur (en ook privaat financin kon regelen) maar van een dermate groot belang was dat de Britse belastingbetaler toch wel zou moeten inspringen mocht het bedrijf in financieel zwaar weer komen te verkeren.

NR wordt sinds september 2014 gezien als openbare instantie, waardoor de Britse staatsschuld van de ene op de andere dag met 30 miljard toenam. Daar werden wat accountants niet echt blij van. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 16-04-2018 08:29:35 ]
We are shaping the future.
pi_178547012
Hoe zit dat in NL?
pi_178547245
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:28 schreef b2py het volgende:
Hoe zit dat in NL?
Een echt accountantsantwoord is: dat hangt er vanaf.

Zonder een specifieke situatie te schetsen kun je er weinig over zeggen. Er gebeurt op dat gebied namelijk nogal wat en de mogelijkheden nemen toe, waardoor er nog meer maatwerk mogelijk is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178547282
??
pi_178547295
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een echt accountantsantwoord is: dat hangt er vanaf.

Zonder een specifieke situatie te schetsen kun je er weinig over zeggen. Er gebeurt op dat gebied namelijk nogal wat en de mogelijkheden nemen toe, waardoor er nog meer maatwerk mogelijk is.
Wt?
Bier.
pi_178547326
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:49 schreef b2py het volgende:
??
Je doelt op de situatie zoals James schetste en dan in de Nederlandse context?

Ik denk dat je dan het beste kunt kijken naar ABN Amro. Daar is de staat voor 30 miljard ingesprongen, waardoor de staatsschuld met 30 miljard toenam.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)mro-30-miljard-hoger

En het geval ProRail zou ik zo niet weten. Het hangt er vanaf of ProRail in de nieuwe situatie een rechtspersoon is of niet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zelfstandig_bestuursorgaan

[ Bericht 7% gewijzigd door Peterselieman op 16-04-2018 09:58:12 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2018 @ 09:59:48 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178547445
Vanochtend is de nieuwe spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal in gebruik genomen. Treinen tussen Utrecht en Gouda rijden nu over de nieuwe brug, de oude brug wordt de komende zes maanden gerenoveerd.

Tijdens de herfstvakantie wordt de oude brug weer aangesloten, waarna Utrecht Centraal - Utrecht Leidsche Rijn viersporig is.
We are shaping the future.
pi_178547448
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wt?
Volgens mij is nog niet duidelijk of ProRail in de constructie van de zbo een rechtspersoon is of niet.

Edit: met eigen rechtspersoonlijkheid dus. Dat betekent dat de schulden van ProRail niet direct bij de staatsschuld opgeteld worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2018 @ 10:59:33 #72
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178548413
Wat je zegt is dat de schuld van ProRail via de aandelenwaarde op de balans van het rijk staat en niet op basis van schuld. Dus eventuele schuld van ProRail staat niet op de lijst als staatsschuld maar als een verminderde waarde van ProRail bij de eigendommen van het rijk (en dus ons allemaal samen).
pi_178549718
Maar heeft ProRail of NS een schuld van zulke omvang? Of is dat een ‘normale’ schuld
pi_178549871
Volgens het jaarverslag 2016 bij elkaar zo'n 17 miljard.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 april 2018 @ 14:11:30 #75
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178553181
Ik kom uit op net iets meer dan 16 miljard en lang geen 17 miljard. Misschien lees ik wat anders ;-)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')