Dat beveiligingssysteem ligt er gelukkig nietquote:Op donderdag 19 april 2018 07:41 schreef dennistd het volgende:
Ware het niet dat die andere software draaien, met een oudere hardwareversie van de ETCS-apparatuur.
Klopt, maar dat is wel de basis. ATB en PZB zitten daarop ingeplugd zeg maar. Overigens liggen er bij de grens wel ETCS bakens, daarmee schakelen ze automatisch tussen ATB en PZB (zoals 189's ook doen bijvoorbeeld)quote:Op donderdag 19 april 2018 08:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat beveiligingssysteem ligt er gelukkig niet
Staan inmiddels hier vermeld: https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoorquote:Op woensdag 18 april 2018 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opvallend is dat uit de reisplanner voor Leeuwarden/Groningen de ouderwetse reis via Utrecht rolt ipv via Schiphol zoals de voorkeursroute normaal is.
Leiden wordt of via Schiphol (met in totaal twee overstappen) of via Utrecht getoond.
Vreemd dus dat er niets staat bij de werkzaamheden
gisteren toevallig een presentatie gehad bij de treindienstleiding in Rotterdam. Thalys heeft hoogste prioriteit van alle treinverkeer in heel Nederland om de simpele reden dat ze extra betalen voor het gebruik.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tjah. Als je de Thalys er op Rotterdam-Schiphol uitgooit kan je de ICd op een kwartierdienst laten rijden en laten keren op Schiphol spoor 1 of 6.
Oh ja, die waren mij niet opgevallen. Maar zelfs bij de tussenrijtuigen zijn er relatief weinig ramen. Hoe lang zijn die rijtuigen? Niet de 'normale' 25/27 meter gok ik.quote:Op donderdag 19 april 2018 18:53 schreef James1988 het volgende:
7 raampjes, ook nog op de tussenverdieping
Het tweede rijtuig lijkt wat meer ramen te hebben, in de voorste zal wel tractieapparatuur zitten.
Nee... En ook nog aanrijding met een persoon bij Zoetermeer en incident bij Delft... Dus bij Gouda iedereen de trein uit. Daar sprak ik iemand die als reisadvies kreeg om van Rotterdam via Gouda naar Den Haag te gaan, met de trein dus. Die was dus echt zuur...quote:Op donderdag 19 april 2018 19:00 schreef Zelus het volgende:
Het is weer een lekkere chaos bij de NS op Rotterdam CS. Randstadrail als alternatief werkt ook miet echt goed.
Ik vond mijzelf zielig met 45 min file maar nu weet ik weer waarom ik de auto pakquote:Op donderdag 19 april 2018 19:20 schreef Goverman het volgende:
[..]
Nee... En ook nog aanrijding met een persoon bij Zoetermeer en incident bij Delft... Dus bij Gouda iedereen de trein uit. Daar sprak ik iemand die als reisadvies kreeg om van Rotterdam via Gouda naar Den Haag te gaan, met de trein dus. Die was dus echt zuur...
Met een collega, die een lift gaf geregeld, kon ik meerijden naar Zoetermeer. Daar op de Randstadrail naar Den Haag. Nu wacht ik op de laatste overstap richting huis. Vertraging is uiteindelijk anderhalf uur.
Probleem ligt bij de hogesnelheidswissels bij Hoofddorp. Blijkbaar vervangen beide tongen van beide hoge snelheidswissels, want er staat 14 uur voor de ene kant en 14 uur voor de andere kant voor. Halverwege de dag wordt het spoorgebruik omgedraaid, zonder capaciteitstoename.quote:Op donderdag 19 april 2018 08:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tjah. Als je de Thalys er op Rotterdam-Schiphol uitgooit kan je de ICd op een kwartierdienst laten rijden en laten keren op Schiphol spoor 1 of 6. Er is te weinig ruimte om over te lopen door station Hoofddorp heen maar zat ruimte om aan de zijkant te rijden. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
volledige trein van 5 bakken is 136m dus dan kom je op 27.2 m per bak gemiddeldquote:Op donderdag 19 april 2018 19:01 schreef MTL het volgende:
[..]
Oh ja, die waren mij niet opgevallen. Maar zelfs bij de tussenrijtuigen zijn er relatief weinig ramen. Hoe lang zijn die rijtuigen? Niet de 'normale' 25/27 meter gok ik.
Hm, dan zijn het toch wel erg weinig ramen.quote:Op donderdag 19 april 2018 22:44 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
volledige trein van 5 bakken is 136m dus dan kom je op 27.2 m per bak gemiddeld
Wist niet dat er ERTMS tot aan Amsterdam C lag?quote:Op donderdag 19 april 2018 13:07 schreef Adrie072 het volgende:
https://nos.nl/op3/artike(...)0-onder-je-door.html
Ligt er niet. Maar er klopt meer niet, zo zou er geen bovenleiding op Kampen-Zwolle-Wierden hangen. En in het artikel vergeet men regelgeving over overwegen om maar iets te noemen.quote:Op vrijdag 20 april 2018 08:57 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Wist niet dat er ERTMS tot aan Amsterdam C lag?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |