abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 12 april 2018 @ 19:05:08 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473922
quote:
ROTTERDAM - De terugkeer van een Nederlandse vrouw die vastzit in een kamp in Noord-Syrië is mogelijk een stap dichterbij gekomen door een uitspraak van de rechtbank in Rotterdam. Die heeft bepaald dat de vrouw moet worden uitgeleverd zodat ze in Nederland haar rechtszaak kan bijwonen, zoals zij zelf ook wil en heeft aangegeven via haar advocaat.

De 23-jarige vrouw is nu zeven maanden zwanger en heeft al een kind van anderhalf. De vrouw was getrouwd met een jihadist uit Antwerpen en was in 2013 naar Syrië gegaan. Haar man zou in Raqqa bij de politie van Islamitische Staat hebben gezeten. Ze zit in een vluchtelingenkamp in Ain Issa, onder gezag van de Koerdische lokale autoriteiten.
De rechtbank heeft bepaald dat het OM een bevel tot gevangenneming moet uitvaardigen en dat onder de aandacht van de minister van Justitie en Veiligheid te brengen. Dat is inmiddels gebeurd, meldde een woordvoerder van het OM.
quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)lijk-stap-dichterbij

Klinkt als een geweldig plan. Eerst moorden en verkrachten in Syrie en dan vragen om je proces in Nederland bij te wonen. Het flut rechtsstelsel kan natuurlijk de moorden en verkrachtingen niet bewijzen, dus paar jaar zitten voor randzaken en je kunt los op de Nederlandse samenleving.

Laten we maar hopen dat personen in de directe omgeving van deze rechter getroffen worden en niet onschuldige mensen.
Niet mijn op vriend
  donderdag 12 april 2018 @ 19:06:03 #2
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178473938
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:02 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Terrorisme is wel een reden om mensenrechten te ontzeggen :W
Als we mensen hun mensenrechten gaan ontzeggen, zijn we niet veel beter bezig dan de mensen die we proberen te bestrijden.
pi_178473947
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geen idee. Vraag het hen.
Jij stelt dat de Koerden van haar af willen. Leg dan maar uit waarom dat maar niet gebeurt
pi_178473955
quote:
Dat is niet het hof, maar de rechtbank. Bovendien zie ik daar nergens het "EVRM" of "artikel 6" genoemd worden. Heb je een citaat waar dat "expliciet" wordt genoemd als motivering?
  donderdag 12 april 2018 @ 19:06:58 #5
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178473961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als we mensen hun mensenrechten gaan ontzeggen, zijn we niet veel beter bezig dan de mensen die we proberen te bestrijden.
Mensen :')

Dat wijf is een beest.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  donderdag 12 april 2018 @ 19:10:44 #6
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178474026
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:06 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Jij stelt dat de Koerden van haar af willen. Leg dan maar uit waarom dat maar niet gebeurt
Ik weet niet waarom dat niet gebeurt.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:11:31 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178474042
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is niet het hof, maar de rechtbank. Bovendien zie ik daar nergens het "EVRM" of "artikel 6" genoemd worden. Heb je een citaat waar dat "expliciet" wordt genoemd als motivering?
Oh, ik haal mijn bronnen door elkaar. De rechtbank verwijst naar het aanwezigheidsrecht, dat stoelt op artikel 6 van het EVRM.

https://01-strafrecht-advocaat.nl/aanwezigheidsrecht-zitting/
pi_178474056
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:06 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Mensen :')

Dat wijf is een beest.
Wat heeft ze allemaal gedaan?
  donderdag 12 april 2018 @ 19:14:16 #9
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178474093
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat heeft ze allemaal gedaan?
Onderdeel geweest van een beestachtige organisatie.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178474162
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom dat niet gebeurt.
Klaarblijkelijk heeft men dus niet zo'n haast om haar hierheen te sturen. En dat hoop ik van harte, want ze hoort daar berecht worden en niet hier.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:18:03 #11
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178474170
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk heeft men dus niet zo'n haast om haar hierheen te sturen.
Dat ik niet weet waarom ze niet jouw voorstel gebruiken, betekent niet dat je een goed voorstel doet.
quote:
En dat hoop ik van harte, want ze hoort daar berecht worden en niet hier.
Dat is een heel andere discussie.
pi_178474254
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh, ik haal mijn bronnen door elkaar. De rechtbank verwijst naar het aanwezigheidsrecht, dat stoelt op artikel 6 van het EVRM.

https://01-strafrecht-advocaat.nl/aanwezigheidsrecht-zitting/
Daar staat ook:
quote:
Daarnaast moet het aanwezigheidsrecht wel worden afgewogen tegen het belang van een behoorlijke rechtspleging. Wanneer de verdachte aangeeft gebruik te willen maken van zijn aanwezigheidsrecht kan dat niet makkelijk worden genegeerd.
Vervolging zonder aanwezigheid is dus niet per definitie uitgesloten. Dat blijkt ook uit de uitspraak. Nederland zal echter eerst "alles in het werk moeten stellen" om ervoor te zorgen dat verdachte toch aanwezig kan zijn, maar als dat allemaal tevergeefs blijkt..
Er kunnen ook nog andere maatregelen getroffen worden.
pi_178474279
Ze zal inmiddels wel bevallen zijn of bijna gaan bevallen?

Uitspraak was twee maanden geleden, toen was ze 7 maanden zwanger. Met twee kinderen de grens over zal nog lastiger zijn.
pi_178474311
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat ik niet weet waarom ze niet jouw voorstel gebruiken, betekent niet dat je een goed voorstel doet.

[..]

Dat is een heel andere discussie.
Jij stelt dat ze van haar af willen. Maar ze wordt nog steeds vastgehouden. En haar advocaat is de enige die zegt dat ze van haar af willen. Van Koerdische zijde is het stil. Haar advocaat zou nog beweren dat gras paars en water droog is als hij haar daardoor hierheen krijgt.

Dat de vraag of je haar hier überhaupt moet willen berechten een andere discussie is ben ik met je eens. Wel één die gevoerd zou moeten worden, denk ik. Maar da's voor een andere keer.
pi_178474406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als we mensen hun mensenrechten gaan ontzeggen, zijn we niet veel beter bezig dan de mensen die we proberen te bestrijden.
Foutje - het gaat hier niet om mensenrechten. Wat wél mensenrechten zijn, is goed omschreven. Daar valt minder onder dan menigeen denkt.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:30:28 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178474478
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh, ik haal mijn bronnen door elkaar. De rechtbank verwijst naar het aanwezigheidsrecht, dat stoelt op artikel 6 van het EVRM.

https://01-strafrecht-advocaat.nl/aanwezigheidsrecht-zitting/
Van je link:
quote:
Het aanwezigheidsrecht houdt in dat een verdachte de kans moet krijgen om op zijn zitting aanwezig te zijn. Uitgangspunt is de berechting in tegenwoordigheid van de verdachte. Vandaar dat de regels omtrent de betekening van de dagvaarding strikt moeten worden nageleefd. Wanneer een verdachte door omstandigheden niet op zijn zitting aanwezig kan zijn, moet steeds beoordeeld worden of de zitting om die reden aangehouden moet worden. Een verdachte kan zelf om uitstel vragen maar in sommige gevallen moet de de rechter ambtshalve besluiten tot aanhouding van de zitting.
Nou, dan begin dat proces toch gewoon pas indien deze tut hola in het land is?

Mij is het sowieso al een raadsel waarom dit landje deze mensen moet berechten, terwijl de echte slachtoffers in het Midden Oosten zitten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178474493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:


Als we mensen hun mensenrechten gaan ontzeggen, zijn we niet veel beter bezig dan de mensen die we proberen te bestrijden.
Nog even over je 'nou en', 'irrelevant' en bla bla 'mensenrechten':

quote:
Verdachte in het buitenland gedetineerd

Soms is het zo dat de verdachte in het buitenland gedetineerd is. De zitting moet dan gelet op het aanwezigheidsrecht worden aangehouden (LJN: BM3971, Hoge Raad, 22 juni 2010), tenzij niet verwacht kan worden dat de strafzaak alsnog binnen een redelijke tijd kan worden behandeld.

Soms zijn er nog wel alternatieven mogelijk, zoals

overbrenging van de verdachte naar Nederland

horen van de verdachte via een videoverbinding

telefonisch contact advocaat met verdachte tijdens zitting

verhoor (rogatoir) via de rechter-commissaris
Een zaak waarbij deze mogelijkheden aan de orde zijn gekomen is: LJN: BM6928, Gerechtshof Arnhem, 8 juni 2010.
Kan dus gewoon via Skype, zoals ik al diverse malen meldde. Opgelost, slotje.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:32:39 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178474533
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar staat ook:

[..]

Vervolging zonder aanwezigheid is dus niet per definitie uitgesloten. Dat blijkt ook uit de uitspraak. Nederland zal echter eerst "alles in het werk moeten stellen" om ervoor te zorgen dat verdachte toch aanwezig kan zijn, maar als dat allemaal tevergeefs blijkt..
Er kunnen ook nog andere maatregelen getroffen worden.
Klopt, ik zat ernaast dat een rechtszaak niet plaats kan vinden als de verdachte ongewild afwezig is. Maar ik kan me wel volledig vinden in het oordeel van de rechter, namelijk dat Nederland zich moet inspannen om die vrouw haar aanwezigheidsrecht te garanderen, gezien de ernst van de zaak.
pi_178474540
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:23 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Jij stelt dat ze van haar af willen. Maar ze wordt nog steeds vastgehouden. En haar advocaat is de enige die zegt dat ze van haar af willen. Van Koerdische zijde is het stil. Haar advocaat zou nog beweren dat gras paars en water droog is als hij haar daardoor hierheen krijgt.

Dat de vraag of je haar hier überhaupt moet willen berechten een andere discussie is ben ik met je eens. Wel één die gevoerd zou moeten worden, denk ik. Maar da's voor een andere keer.
Even los van dit specifieke geval: de Koerden willen wel graag dat Nederland haar onderdanen terugneemt. Zij kunnen er niets mee en zullen geen zin hebben hen de komende jaren nog vast te houden en te zorgen voor voeding en zorg e.d. De Koerden wachten op actie van (o.a.) Nederland om onderdanen terug te nemen. Die actie blijft duidelijk uit.

Wat ik niet snap is waarom de Koerden deze mensen niet naar de Turkse grens begeleiden. Eenmaal in Turkije zijn ze weer de zorg van Nederland. Zou Turkije dat misschien niet toestaan ofzo?
  donderdag 12 april 2018 @ 19:33:10 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178474544
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:23 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Jij stelt dat ze van haar af willen. Maar ze wordt nog steeds vastgehouden. En haar advocaat is de enige die zegt dat ze van haar af willen. Van Koerdische zijde is het stil. Haar advocaat zou nog beweren dat gras paars en water droog is als hij haar daardoor hierheen krijgt.

Dat de vraag of je haar hier überhaupt moet willen berechten een andere discussie is ben ik met je eens. Wel één die gevoerd zou moeten worden, denk ik. Maar da's voor een andere keer.
De Koerden hebben schriftelijk bevestigd haar te willen uitleveren.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:33:28 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178474550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:27 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Foutje - het gaat hier niet om mensenrechten. Wat wél mensenrechten zijn, is goed omschreven. Daar valt minder onder dan menigeen denkt.
Het gaat over artikel 6 van het EVRM.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:34:12 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178474574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Van je link:

[..]

Nou, dan begin dat proces toch gewoon pas indien deze tut hola in het land is?
Ja, dan hoor je mij ook niet klagen.
quote:
Mij is het sowieso al een raadsel waarom dit landje deze mensen moet berechten, terwijl de echte slachtoffers in het Midden Oosten zitten.
Dat is een andere discussie.
pi_178474577
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het gaat over artikel 6 van het EVRM.
Tja, dat is niet meer dan een verklaring. Dat is geen wet.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:35:05 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178474591
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:34 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Tja, dat is niet meer dan een verklaring. Dat is geen wet.
De V staat voor verdrag.
pi_178474614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Klopt, ik zat ernaast dat een rechtszaak niet plaats kan vinden als de verdachte ongewild afwezig is. Maar ik kan me wel volledig vinden in het oordeel van de rechter, namelijk dat Nederland zich moet inspannen om die vrouw haar aanwezigheidsrecht te garanderen, gezien de ernst van de zaak.
Top. ^O^
Ja, dat kan ik ook begrijpen, dat is immers de wet. Persoonlijk heb ik er in dit geval wel moeite mee.

Grapperhaus leek, gebaseerd op zijn reactie, niet erg onder de indruk van de uitspraak. "Het js gevaarlijk, dus we doen het niet". Zou hij er echt zo makkelijk aan voorbij kunnen gaan?
pi_178474626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:34 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Tja, dat is niet meer dan een verklaring. Dat is geen wet.
We hebben dat ook in onze nationale wetgeving staan, als je daar meer waarde aan hecht.
pi_178474654
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De V staat voor verdrag.
Verdrag dan, maar nog steeds geen wet.

Bovendien staat in dat artikel 6 helemaal niet dat de verdachte recht heeft op het bijwonen van de zaak. De verdachte kan ook bijgestaan worden door een raadsman. En dat lijkt me hier ook een betere oplossing dan nodeloos geld uitgeven aan reisgeld voor een crimineel.
pi_178474685
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Even los van dit specifieke geval: de Koerden willen wel graag dat Nederland haar onderdanen terugneemt. Zij kunnen er niets mee en zullen geen zin hebben hen de komende jaren nog vast te houden en te zorgen voor voeding en zorg e.d. De Koerden wachten op actie van (o.a.) Nederland om onderdanen terug te nemen. Die actie blijft duidelijk uit.

Wat ik niet snap is waarom de Koerden deze mensen niet naar de Turkse grens begeleiden. Eenmaal in Turkije zijn ze weer de zorg van Nederland. Zou Turkije dat misschien niet toestaan ofzo?
Ik kan me op zich voorstellen dat ze die buitenlandse bemoeials inderdaad liever kwijt dan rijk zijn. Wat ik me ook kan voorstellen dat ze in die kampen inmiddels idioten uit alle windstreken hebben en niet de tijd/middelen/mankracht hebben om met alle overheden te gaan onderhandelen over terugkeer. Ze hebben vast nog wel een paar andere dingen te doen, dus westerse losers die daar nu vastzitten ( en dus geen gevaar meer zijn) hebben vermoedelijk geen prioriteit.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:39:07 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178474696
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Top. ^O^
Ja, dat kan ik ook begrijpen, dat is immers de wet. Persoonlijk heb ik er in dit geval wel moeite mee.

Grapperhaus leek, gebaseerd op zijn reactie, niet erg onder de indruk van de uitspraak. "Het js gevaarlijk, dus we doen het niet". Zou hij er echt zo makkelijk aan voorbij kunnen gaan?
Ik hoop van niet. Als ministers zo makkelijk artikelen uit het EVRM kunnen negeren - dat hier volgens de uitspraak van de rechter van kracht is -, schept dat wel een gevaarlijk precedent. Bovendien is het niet half zo gevaarlijk als Grapperhaus wil doen geloven: die vrouw wordt uitgeleverd. Ze wordt dus niet op het vliegtuig gezet met het vriendelijke verzoek zich in Den Haag te melden, maar ze wordt onder bewaking overgebracht naar een Huis van Bewaring.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:40:48 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178474739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:37 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Verdrag dan, maar nog steeds geen wet.
Dat verdrag heeft wel degelijk kracht van wet, blijkens art. 94 van de grondwet.
quote:
Bovendien staat in dat artikel 6 helemaal niet dat de verdachte recht heeft op het bijwonen van de zaak. De verdachte kan ook bijgestaan worden door een raadsman. En dat lijkt me hier ook een betere oplossing dan nodeloos geld uitgeven aan reisgeld voor een crimineel.
Er bestaat meer dan genoeg jurisprudentie die aantoont dat er een aanwezigheidsrecht (in persoon) bestaat. We kunnen dat recht niet selectief toepassen, want iedereen is gelijk voor de wet.
pi_178474774
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:35 schreef Physsic het volgende:

[..]


Grapperhaus leek, gebaseerd op zijn reactie, niet erg onder de indruk van de uitspraak. "Het js gevaarlijk, dus we doen het niet". Zou hij er echt zo makkelijk aan voorbij kunnen gaan?
Het is blijkbaar niet mogelijk om haar op korte termijn hierheen te krijgen. Politie sturen om haar te halen is geen optie. Rechter-commissaris daarheen om verklaring af te nemen ook geen optie. Blijven over: video- of telefoonverbinding. Zie ook mijn post een paar posts terug.
pi_178474849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik hoop van niet. Als ministers zo makkelijk artikelen uit het EVRM kunnen negeren - dat hier volgens de uitspraak van de rechter van kracht is -, schept dat wel een gevaarlijk precedent. Bovendien is het niet half zo gevaarlijk als Grapperhaus wil doen geloven: die vrouw wordt uitgeleverd. Ze wordt dus niet op het vliegtuig gezet met het vriendelijke verzoek zich in Den Haag te melden, maar ze wordt onder bewaking overgebracht naar een Huis van Bewaring.
Grapperhaus bedoelde toch dat het gebied te gevaarlijk was?
De reis naar Nederland lijkt me niet te gevaarlijk. Andere jihadisten zijn haar al voorgegaan, dus dat kan geen probleem zijn.

Grapperhaus zal van mening kunnen zijn (bijvoorbeeld) dat hij "alles in het werk heeft gesteld", maar dat er geen mogelijkheden zijn.
pi_178474871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat verdrag heeft wel degelijk kracht van wet, blijkens art. 94 van de grondwet.

[..]

Er bestaat meer dan genoeg jurisprudentie die aantoont dat er een aanwezigheidsrecht (in persoon) bestaat. We kunnen dat recht niet selectief toepassen, want iedereen is gelijk voor de wet.
Jurisprudentie is niets meer dan een mooi woord voor wat D'66-rechters onderling hebben bekokstoofd om de wet te kunnen omzeilen.
pi_178474907
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:38 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik kan me op zich voorstellen dat ze die buitenlandse bemoeials inderdaad liever kwijt dan rijk zijn. Wat ik me ook kan voorstellen dat ze in die kampen inmiddels idioten uit alle windstreken hebben en niet de tijd/middelen/mankracht hebben om met alle overheden te gaan onderhandelen over terugkeer. Ze hebben vast nog wel een paar andere dingen te doen, dus westerse losers die daar nu vastzitten ( en dus geen gevaar meer zijn) hebben vermoedelijk geen prioriteit.
Ze zijn ze zeker liever kwijt dan rijk. Het is momenteel geen pretje in die kampen.

Zie ook de laatste reportage van Sinan Can, waar hij met een vader naar Syrië reist om zijn dochter en kleinkinderen te bezoeken. Daar bezoeken ze ook een hooggeplaatste Koerd (weet even niet wie precies) om terugkeer naar Nederland te bespreken.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:42 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het is blijkbaar niet mogelijk om haar op korte termijn hierheen te krijgen. Politie sturen om haar te halen is geen optie. Rechter-commissaris daarheen om verklaring af te nemen ook geen optie. Blijven over: video- of telefoonverbinding. Zie ook mijn post een paar posts terug.
Ja, heb ik gelezen! Een andere optie is de rechtszaak uit blijven stellen.

Maar wat als dit voor de rechter onvoldoende is?
  donderdag 12 april 2018 @ 19:53:21 #35
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178475016
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Klopt, ik zat ernaast dat een rechtszaak niet plaats kan vinden als de verdachte ongewild afwezig is. Maar ik kan me wel volledig vinden in het oordeel van de rechter, namelijk dat Nederland zich moet inspannen om die vrouw haar aanwezigheidsrecht te garanderen, gezien de ernst van de zaak.
Ah, dat duurde lang.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178475025
Ser_cappucino zei:

quote:
Stomme keuzes zijn naar mijn mening geen reden om mensen hun mensenrechten te ontzeggen, tenzij veroordeeld door een rechter.
nogmaals wij ontzeggen haar niets. Zij mag gewoon komen.

quote:
Volgens de rechter niet.
Hoe kom je daar nou toch bij? Daar heeft de rechter helemaal niet over geoordeeld. Het enige wat de rechter zegt is dat het OM het "bij de minister onder de aandacht moet brengen":
De rechtbank:
quote:
draagt de officier van justitie op dit bevel te behandelen op gelijke wijze als eerder is geschied ten aanzien van het internationale arrestatiebevel in deze zaak en dit bevel onder de aandacht te brengen van de Minister van Justitie ten einde al het nodige te doen om in het kader van de uitvoering van dit bevel de strafrechtelijke internationale signalering tegen de verdachte,
https://uitspraken.rechts(...)n=true&keyword=raqqa

Hij zegt helemaal niets over dat de rechtzaak niet zonder haar door kan gaan of dat de Nederlandse staat zich in moet spannen om haar hier te halen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178475062
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze zijn ze zeker liever kwijt dan rijk. Het is momenteel geen pretje in die kampen.

Zie ook de laatste reportage van Sinan Can, waar hij met een vader naar Syrië reist om zijn dochter en kleinkinderen te bezoeken. Daar bezoeken ze ook een hooggeplaatste Koerd (weet even niet wie precies) om terugkeer naar Nederland te bespreken.

Heb je daar toevallig een linkje van? Zou ik graag zien. Wat meer achtergrond is altijd fijn 🙂
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:48 schreef Physsic het volgende:
Ja, heb ik gelezen! Een andere optie is de rechtszaak uit blijven stellen.

Maar wat als dit voor de rechter onvoldoende is?
De makkelijkste weg lijkt mij om de zaak aan te houden tot zij haar weg terug naar NL heeft gevonden.

En als het voor de rechter onvoldoende is maakt dat volgens mij ( met mijn minder dan lekenkennis, dus for what it's worth) niet zoveel uit? Ik neem aan dat een uitspraak van de hoge raad zwaarder weegt dan die van deze rechter?
  donderdag 12 april 2018 @ 19:58:05 #38
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178475135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ser_cappucino zei:

[..]

nogmaals wij ontzeggen haar niets. Zij mag gewoon komen.

[..]

Hoe kom je daar nou toch bij? Daar heeft de rechter helemaal niet over geoordeeld. Het enige wat de rechter zegt is dat het OM het "bij de minister onder de aandacht moet brengen":
De rechtbank:

[..]

https://uitspraken.rechts(...)n=true&keyword=raqqa

Hij zegt helemaal niets over dat de rechtzaak niet zonder haar door kan gaan of dat de Nederlandse staat zich in moet spannen om haar hier te halen.
Niet getreurd. Ser schakelt zonder moeite over op een ander argument om impliciet het punt te verdedigen dat hij graag heeft dat ze zich veilig in Nederland kan vertoeven.

Hij zal echter niet werkelijk zeggen hoe hij erover denkt en dat volledig toelichten, opdat hij als hij weer klem zit kan overspringen naar een ander argument.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178475392
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Heb je daar toevallig een linkje van? Zou ik graag zien. Wat meer achtergrond is altijd fijn 🙂

[..]

De makkelijkste weg lijkt mij om de zaak aan te houden tot zij haar weg terug naar NL heeft gevonden.

En als het voor de rechter onvoldoende is maakt dat volgens mij ( met mijn minder dan lekenkennis, dus for what it's worth) niet zoveel uit? Ik neem aan dat een uitspraak van de hoge raad zwaarder weegt dan die van deze rechter?
Dit is de documentaire. Erg interessant, maar als je het verhaal van het gezin van Houssein niet kent, moet ik opmerken dat zijn dochter in deze documentaire absoluut niet eerlijk is ("ik ben er ingeluisd" en "mijn moeder kwam mij enkel ophalen en is ook zomaar ontvoerd" :r ). Dat blijkt allemaal uit eerdere reportages en interviews over dit gezin.
https://www.2doc.nl/docum(...)an-het-kalifaat.html
Ik weet niet precies op welk moment die Koerd aan het woord is, maar dat zou ik kunnen opzoeken als je alleen dat stukje wil zien. Gaat wel even duren.

Voor het gemak heb ik ook nog een artikel gezocht. Ik dacht namelijk dat het al algemeen bekend was dat de Koerden deze strijders niet wil, dat is al vaak in het nieuws geweest namelijk.
https://www.volkskrant.nl(...)-naar-huis~a4570183/
pi_178475533
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dit is de documentaire. Erg interessant, maar als je het verhaal van het gezin van Houssein niet kent, moet ik opmerken dat zijn dochter in deze documentaire absoluut niet eerlijk is ("ik ben er ingeluisd" en "mijn moeder kwam mij enkel ophalen en is ook zomaar ontvoerd" :r ). Dat blijkt allemaal uit eerdere reportages en interviews over dit gezin.
https://www.2doc.nl/docum(...)an-het-kalifaat.html
Ik weet niet precies op welk moment die Koerd aan het woord is, maar dat zou ik kunnen opzoeken als je alleen dat stukje wil zien. Gaat wel even duren.
dank! 🙂

En door 'allemaal niet mijn schuld' prik wel heen 😉
quote:
Voor het gemak heb ik ook nog een artikel gezocht. Ik dacht namelijk dat het al algemeen bekend was dat de Koerden deze strijders niet wil, dat is al vaak in het nieuws geweest namelijk.
https://www.volkskrant.nl(...)-naar-huis~a4570183/
Ga ik even lezen, dank. Volg Syrië al een tijdje niet meer. Mengde me alleen in de discussie omdat ik getriggerd werd door Ser's tromgeroffel 😂

Laatste dat ik zag was maanden geleden. Interview met meisje uit dit topic.
pi_178475772
Uit Physsic's artikel:

quote:
Als een Syriëganger in het buitenland wordt gearresteerd, kan Nederland om uitlevering vragen, maar alleen als er een 'rechtshulprelatie' is met de autoriteiten ter plaatse, aldus minister Ferdinand Grapperhaus (CDA) in december 2017. In Syrië is daarvan geen sprake
Uitlevering is dus niet mogelijk.

Ik lees ook dat de doodstraf in dat gebied niet bestaat, dus wat dat betreft is er geen haast haar hierheen te halen.

Verder staat er dat de Koerden inderdaad graag van ze af willen, want er zitten duizenden mensen. Berechten is voor hen helaas geen optie, dus ze laten ze gewoon vastzitten.

Kunnen we als Nederland twee dingen aan doen: een luchtbrug opzetten en de mensen via Schiphol in Vught dumpen of we houden de status quo in stand door zo af en toe wat geld naar de Koerden te sturen voor water en brood.

Tweede optie heeft mijn voorkeur. Maar de eerste is netter.
pi_178476121
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

dank! 🙂

En door 'allemaal niet mijn schuld' prik wel heen 😉
Gelukkig. 😜 Het is niet heel makkelijk om niet een beetje sympathie te krijgen van zo'n treurig hoopje mens dat een zielig verhaal vertelt, dus ik kon het niet laten om het toch te melden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178476968
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is waarom de Koerden deze mensen niet naar de Turkse grens begeleiden. Eenmaal in Turkije zijn ze weer de zorg van Nederland. Zou Turkije dat misschien niet toestaan ofzo?
Omdat de Koerden in oorlog zijn met Turkije?!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_178477857
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:02 schreef alilami het volgende:

[..]

Omdat de Koerden in oorlog zijn met Turkije?!
En daardoor is er ook geen enkele samenwerking mogelijk mbt het overleveren van buitenlanders. Klinkt logisch. Had ik niet aan gedacht.
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 22:18:20 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178479107
zal best kunnen maar het zal ook geen prioriteit hebben gok ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 22:18:42 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178479119
via het rode kruis ofzo

maja ... who cares, ze zijn er ook zelf gekomen toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 22:22:49 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178479221
dacht eigenlijk dat ze in een krijgsgevangenkamp zat ofzo maar blijkbaar 'gewoon' in een vluchtelingenkamp ... ze regelt maar gewoon een auto en ziet maar dat ze ergens komt

UNHCR ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 12 april 2018 @ 22:26:01 #48
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_178479312
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als we mensen hun mensenrechten gaan ontzeggen, zijn we niet veel beter bezig dan de mensen die we proberen te bestrijden.
Is dat een doel wat nagestreefd dient te worden dan?
Het gaat om onze veiligheid.
pi_178479898
Ze wilde toch zich onttrekken aan het Nederlands gezag. En ze wilde dit land achter laten. Waarom moeten wij nog wel wat voor haar doen?
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 23:06:35 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178480291
we moeten ons uiterste best doen omdat we dat voor alle Nederlanders doen

wmb is heel hard vanuit het torentje 'OI, BRENG DIE VISWIJF HIER DAN!!' richting Syrie roepen meer dan zat :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')