abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 12 april 2018 @ 17:52:19 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178472599
Wat een lulkoek!!!

quote:
Russische diplomaat die ons land werd uitgezet, was een spion

De Russische diplomaat die twee weken geleden ons land werd uitgezet, was een spion. Dat schrijft De Tijd en werd door een goede bron bevestigd aan VTM NIEUWS. Officieel werkte de man hier als medewerker van de Russische ambassade.

Volgens de krant De Tijd is de uitgewezen Russische diplomaat nog maar het topje van de ijsberg. Hij is een van de tientallen medewerkers die hier eigenlijk spionagewerk uitvoeren. “De Russische geheime agenten die in Brussel actief zijn, staan erom bekend zeer geduldig en doorgedreven mensen te rekruteren. Dat doen ze al decennialang. Men zou zelfs kunnen denken dat dat vandaag meer dan ooit gebeurt”, zegt Lars Bové van De Tijd.

Belangrijke stad
Brussel is door de NAVO en de Europese instellingen een van de belangrijkste steden in Europa voor spionnen. Staatsveiligheid heeft zicht op het aantal geheime agenten die actief zijn in Brussel, maar het is belangrijk dat ze voorzichtig omgaan met die informatie. “Men gaat daar nooit een exact aantal op kleven omdat men dan prijsgeeft wat men wel en niet weet. Iets wat de tegenpartij maar al te graag wil weten”, zegt Bové nog.

Staatsveiligheid en Buitenlandse Zaken geven voorlopig geen commentaar. Premier Michel bracht in januari nog een bezoek aan Rusland, iets wat nu niet meer denkbaar zou zijn.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)-een-spion~a69f2a79/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_178472618
Tja ze moeten toch iets verzinnen.
Maar al zou het waar zijn, denk maar niet dat onze vertegenwoordigers in de ambassades in Rusland alleen maar daar uit hun neus zitten te vreten.

Spionnen gebruiken ze allemaal.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 april 2018 @ 17:54:16 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178472625
Ah, jij hebt betere bronnen die bevestigen dat het lulkoek is?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 12 april 2018 @ 17:54:36 #4
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178472631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:52 schreef Nikonlover het volgende:
Wat een lulkoek!!!

[..]

Waar baseer je op dat dit lulkoek is? Je kende de man persoonlijk?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 12 april 2018 @ 18:32:36 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_178473245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat dit lulkoek is? Je kende de man persoonlijk?
Russische bronnen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 13 april 2018 @ 07:31:03 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_178483948
quote:
6s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:32 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Russische bronnen
Welke bronnen precies. Maar op zich is dit geen nieuws spionage is normaal tussen staten onderling.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_178483982
Ja want het is natuurlijk NOG NOOIT voorgekomen dat Rusland ambassadepersoneel als spion heeft gebruikt. Dat zou uiteraard veel te makkelijk zijn. Echte Russische spionnen hebben een bad guy ooglapje zoals in James Bond.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 13 april 2018 @ 07:44:14 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178484044
Ik denk dat ze diplomaten waarvan ze weten dat het spionnen zijn liever volgen en hun contacten uitpluizen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_178484126
Wat heeft hij gedaan dan? En waar is het bewijs?
pi_178484150
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:51 schreef TheJanitor het volgende:
Wat heeft hij gedaan dan? En waar is het bewijs?
Hoe zie jij dat bewijs voor je? Je vindt dat zijn naam moet worden gepubliceerd, samen met zijn GRU-personeelsnummer en kliekjes van het meest recente personeelsfeest?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178484160
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat bewijs voor je? Je vindt dat zijn naam moet worden gepubliceerd, samen met zijn GRU-personeelsnummer en kliekjes van het meest recente personeelsfeest?
Ik hoef de restjes van zijn eten niet te zien.
pi_178484180
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik hoef de restjes van zijn eten niet te zien.
Maar zonder gekheid. Ik vraag mij oprecht af hoe jij het leveren van bewijs precies voor je ziet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178484201
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar zonder gekheid. Ik vraag mij oprecht af hoe jij het leveren van bewijs voor je ziet.
Sowieso wat hij gedaan zou hebben en hoe ze erachter kwamen, is ook het enige dat je kan verwachten. Ik snap ook wel dat ze geen bewijsstukken online gaan zetten.
pi_178484227
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Sowieso wat hij gedaan zou hebben en hoe ze erachter kwamen, is ook het enige dat je kan verwachten. Ik snap ook wel dat ze geen bewijsstukken online gaan zetten.
Ze kwamen er waarschijnlijk achter door een lek of tip. Maar de persoon die de info heeft doorgespeeld blijft toch anoniem.

Dus dan lees je in een volgend bericht: we kwamen erachter doordat we zijn getipt door een anonieme bron.

Word je dan veel wijzer?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178484234
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 08:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze kwamen er waarschijnlijk achter door een lek of tip. Maar de persoon die de info heeft doorgespeeld blijft toch anoniem.

Dus dan lees je in een volgend bericht: we kwamen erachter doordat we zijn getipt door een anonieme bron.

Word je dan veel wijzer?
Neuh, dan lijkt het toch weer op fake news.
pi_178484243
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Sowieso wat hij gedaan zou hebben en hoe ze erachter kwamen, is ook het enige dat je kan verwachten. Ik snap ook wel dat ze geen bewijsstukken online gaan zetten.
Ze gaan niet bekend maken dat hij personen gerecruteerd heeft. Want dan zouden ze de vraag krijgen wat er met die gerecruteerde personen gebeurd is. De Russen zijn niet de enigen die spionnen elimineren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178484998
Als hij een spion was, is hij nu dus geen spion meer, en kan hij weer terug naar België.
  vrijdag 13 april 2018 @ 09:29:38 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178485015
Mja durf toch wel te stellen dat er tussen onze diplomaten in Rusland ook wel mensen zullen zitten met een lijntje naar de inlichtingendiensten. Is ook niets nieuws natuurlijk. Vraag is dus waarom men denkt het nu naar buiten te moeten brengen.
And so is the past
  vrijdag 13 april 2018 @ 09:45:07 #19
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178485236
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Mja durf toch wel te stellen dat er tussen onze diplomaten in Rusland ook wel mensen zullen zitten met een lijntje naar de inlichtingendiensten. Is ook niets nieuws natuurlijk. Vraag is dus waarom men denkt het nu naar buiten te moeten brengen.
Natuurlijk. Diplomaten hebben altijd een lijn naar inlichtingendiensten en werken ook standaard met lokale bronnen om inlichtingen te vergaren. Allemaal geen nieuws. Lang genoeg in expat-kringen verkeerd om daar zeker van te zijn. Ook in landen waar je het niet 1-2-3 verwacht, overigens.

Het wordt nu maar weer eens benadrukt om aan te geven hoe slecht Rusland is. Puur de publieke opinie even opfrissen.
pi_178485284
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Sowieso wat hij gedaan zou hebben en hoe ze erachter kwamen, is ook het enige dat je kan verwachten. Ik snap ook wel dat ze geen bewijsstukken online gaan zetten.
Hoe ze erachter kwamen! Haha ja hoor de Britse inlichtingendienst gaat even haar opsporingsmethodes online zetten... :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178485286
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Sowieso wat hij gedaan zou hebben en hoe ze erachter kwamen, is ook het enige dat je kan verwachten. Ik snap ook wel dat ze geen bewijsstukken online gaan zetten.
een contraspionagedienst gaat helemaal niet hun hele werkwijze open geven, hoe ze spionnen ontdekken en in de gaten houden is nu juist hun hele bedrijfsgeheim...

Meestal zullen ze overigens juist niet direkt ingrijpen tegen bekende actieve inlichtingendienst medewerkers als deze bekend zijn... juist omdat ze dan door deze in de gaten te houden veel kunnen meekrijgen over wat die precies doen en welke contacten die weer hebben.

Als een persoon uitgewezen wordt is dat meestal omdat ook bekend is dat deze al een bekende spion is en/of als hij bepaalde direkt strafbare activiteiten zou kunnen hebben (een onder diplomatieke immuniteit handelende buitenlandse prsoon kan men niet vervolgen).

Vaak worden zulke personen ontmanteld door de uitwisseling van gegegevens onder westerse geheime diensten (wat vaak ook een handeltje is, waarbij informatie een belangrijk betaalmiddel ook is, en de ene interssante informatie, bv over de aanwezigheid van buitenlandse spionnen dan ingewisseld kan worden voor andere nuttige informatie voor een andere artij en soms ook inlichtingendiensten of activiteiten die een andere dienst wegens wettelijke bepaerkingen niet mag uitvoeren)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178485314
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoe ze erachter kwamen! Haha ja hoor de Britse inlichtingendienst gaat even haar opsporingsmethodes online zetten... :D
Oh het kwam van de Britten? Waar lees je dat?
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:49:47 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178487486
Het is toch algemeen bekend dat landen ambassades en consulaten gebruiken voor spionageactiviteiten? Wat is hier nou anti-Russische propaganda aan? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_178488081
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Neh, eerder op verraders zoals jij die graag de Russen vereren zoals sommige Nederlanders dat destijds ook met de nazi’s deden.
Huh?

Wat een reactie weer op iemand die een wat andere mening heeft, overal zie je dit terug in de maatschappij. Radicaal volk in mijn ogen.

Maar is goed, ik kies er gewoon voor om niet alles te geloven wat ze me voorkauwen in de media of politiek, ik denk graag voor mijzelf. Feit is dat er over de Russen van alles geroepen wordt maar niemand, werkelijk niemand hier ooit bewijs heeft gezien. Het enige bewijs wat voorhanden is dat zijn de vele leugens die in de MSM de ronde doen, waar je jullie dan weer niet over hoort.

De Russen, de Amerikanen, de Europeanen, allemaal één pot nat. Maar houd de burger vooral gefocust op het grote gevaar van de Russen zodat ze te afgeleid zijn om echte problemen onder ogen te komen. Maar ik weet het goed gemaakt, zodra de pleuris uitbreekt mogen al die Russen hater hier als eerste naar de linies, lijkt me een mooi plan, strijden voor je idealen waarvan je 100% overtuigd bent.
pi_178488204
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Oh het kwam van de Britten? Waar lees je dat?
Ach ze doen allemaal aannames. Valt je nog niet op dat zaken die sommigen hier niet aanstaan altijd voorzien moeten worden van tientallen bronnen, zodra de mening niet strookt met de mening van enkele gevallen hier dan is het onzin, leugens, haatzaaien etc. Maar zodra die uitspraken door de media passen bij de persoonlijke opvatting van dat volk dan klopt natuurlijk alles, al worden er geen bronnen aangeleverd.

Feit is dat als hier had gestaan dat een anonieme bron beweerde dat er (bijvoorbeeld) IS strijders met de vluchtelingenstromen naar Europa kwamen, ze meteen in de verdedigingsmodus schieten en schuimbekkend elk argument onderuit haalden want het is gebaseerd op een "anonieme bron". Dan moet je een heel boekwerk aan bronnen aanleveren om ze opeens niet meer te zien in een topic.

De discussie over de Russen, extreem-rechts, Moslims, Islam, Joden gaan al jaren niet meer over argumenten, het zijn veelal persoonlijke meningen, en we kunnen nog 100 jaar doorgaan met discussiëren en ze keer op keer op keer confronteren met de feiten, ze zien het niet en gaan het nooit zien. Laten we ons erbij neerleggen en gewoon opperen dat de mensen hun eigen rotzooi opruimen. Dus als we in een oorlog gestort worden met bijvoorbeeld de Russen mag defensie eerst komen rekruteren op FOK!, genoeg roeptoeters die overtuigd zijn van de gevaren van de Russen. Neem aan dat ze dan ook graag strijden voor hun idealen.
pi_178488446
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Huh?

Wat een reactie weer op iemand die een wat andere mening heeft, overal zie je dit terug in de maatschappij. Radicaal volk in mijn ogen.

Maar is goed, ik kies er gewoon voor om niet alles te geloven wat ze me voorkauwen in de media of politiek, ik denk graag voor mijzelf.
Je gelooft niet alles, maar bent er wel van overtuigd dat dit 'anti-Russische propaganda' is. Man, maak jezelf toch niet zo belachelijk.

quote:
De Russen, de Amerikanen, de Europeanen, allemaal één pot nat. Maar houd de burger vooral gefocust op het grote gevaar van de Russen zodat ze te afgeleid zijn om echte problemen onder ogen te komen. Maar ik weet het goed gemaakt, zodra de pleuris uitbreekt mogen al die Russen hater hier als eerste naar de linies, lijkt me een mooi plan, strijden voor je idealen waarvan je 100% overtuigd bent.
Meld jij je dan aan voor de strijd in Mali?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178488479
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De Russen, de Amerikanen, de Europeanen, allemaal één pot nat.
typische nonsens weer, en een opzichtige poging de situatie in rusland te downplayen

Amerika, Rusland en Europa zijn juist zeer verschillende stelsels en machtsystemen...

Rusland is een autocratische staat welke met zeer veel geweld juist tegen oppositionele krachten teweergaat, waar mensen die niet die dingen uitspreken die de regering graag wil dat iedereen gelooft gewoon vermoord worden.
Tegen buurlanden die iets te onafhankelijk zijn gaat met met grof geweld voort en bezet bv soevreine gebiedsdelen als de Krim en oost-oekraine...

Het is nu juist total belachelijk dat gelijk te gaan stellen met de situatie in Amerika en Europa, waar misschien ook zaken bekritiseerd kunnen worden, maar je dan niet direkt bang hoeft te zijn door de overheid in de gevangenis gestopt of vermoord te worden...
En zelfs war personen met een politiek motief vermoord worden (oppositionele politici, journlaisten) bestaat er zeker een rechtstaat die dat zal pogen te onderzoeken, ook veel onafhankelijker van al te direkte politieke invloedsname...

Europa en Amerika zijn niet perfect en hebben ook een probleem van bepaalde autocratische tendenzen, maar het te gaan vergeleijken met Rusland is de grootst mogelijke onzin...

Het zou juist goed zijn als mensen zich goed realiseren hoe goed we het hebben dat het hier _niet_ is als in rusland...
Alhoewel ik niks erop tegen heb als die pesonen die Putin aanhangen en denken dat alles fantastisch daar is, gewoon naar rusland gaan en daar verder hun leven in dat 'Utopia' gaan leiden...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178491912
Waar was hij precies op uit? Het geheim van de perfecte krokante patatten?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 13 april 2018 @ 16:14:27 #29
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178492175
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:57 schreef Hathor het volgende:
Waar was hij precies op uit? Het geheim van de perfecte krokante patatten?
Hij zat in Brussel. Wat denk je zelf?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')