abonnement Unibet Coolblue
pi_178481305
Waarom duurt zon bon uitdraaien zo lang ?
Kan toch ook gewoon binnen 48 uur op de mat liggen, is wel zo prettig zo weet je of je nou te hard gereden hebt of niet.
Wacht zelf al 4 weken op een (parkeer) bon, waar blijft die? heb nu zo van kom op zeg Ambtenaren...
Interessant he ?
pi_178481342
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:11 schreef Fer het volgende:
Het letterlijke vergrijp is over de stopstreep rijden terwijl het stoplicht op rood staat.
Niet. Dat is een andere overtreding. TS is doorgereden.
Als hij was gestopt maar te laat, was het anders. Scheelt behoorlijk in dr sanctie
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_178481531
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:19 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Niet. Dat is een andere overtreding. TS is doorgereden.
Als hij was gestopt maar te laat, was het anders. Scheelt behoorlijk in dr sanctie
Welk artikel is het dan? :?
pi_178481647
50%, je bent geflitst of niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178482843
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:52 schreef VerrekteKnuppel het volgende:

[..]

Ja dat was ook echt de vraag of het een verdiende boete was of niet. Want ik geef zelf al niet aan dat ik hem ga betalen als het er gewoon een wordt. Als je niet gewoon on-topic kan reageren, doe het dan gewoon niet. Want ik zie mij nergens klagen dat de boete onterecht is als ik er een krijg.
Doe eens niet zo lullig, die man heeft gewoon gelijk.
Oranje was lang zat, dan stop je als het nog kan. Maar je hebt het licht rood zien worden dus blijkbaar zat je wél op te letten.
En tóch gewoon doen......
Dan heb je ook lang genoeg oranje gezien maar hebt er voor gekozen niet te stoppen maar dat geeft je dus geen enkel recht om deze user die aanspreekt op door rood rijden "aan te vallen"

Dit was je eigen keuze en eerlijk gezegd hoop ik dat de bekeuring op de mat gaat vallen en ik zal je ook uitleggen waarom:
Iedereen kan een foutje maken, gebeurt iedereen ook wel eens. Daar ben je mens voor.
Maar in jouw geval ga je 2 stapjes verder: Je ziet het licht eerst oranje worden en daarna rood en tóch kies je er voor om door te rijden.
Puntje 2 is dat je een uitweg/excuus zoekt, da's helemaal naadje natuurlijk.

Maar aan de andere kant lees ik dat je toch gestopt bent maar dan na de stopstreep dus misschien ben je een minder grote eikel dan ik dacht. ;)
Als op de foto blijkt dat je stilstaat en niet overgestoken bent krijg je als het goed is geen boete.
Gun ik je ook niet als je het echt goed geprobeerd hebt.

Maar ga je de volgende keer bij oranje wél remmen zodat je dit soort vragen niet meer hebt?
pi_178484499
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Doe eens niet zo lullig, die man heeft gewoon gelijk.
Oranje was lang zat, dan stop je als het nog kan. Maar je hebt het licht rood zien worden dus blijkbaar zat je wél op te letten.
En tóch gewoon doen......
Dan heb je ook lang genoeg oranje gezien maar hebt er voor gekozen niet te stoppen maar dat geeft je dus geen enkel recht om deze user die aanspreekt op door rood rijden "aan te vallen"

Dit was je eigen keuze en eerlijk gezegd hoop ik dat de bekeuring op de mat gaat vallen en ik zal je ook uitleggen waarom:
Iedereen kan een foutje maken, gebeurt iedereen ook wel eens. Daar ben je mens voor.
Maar in jouw geval ga je 2 stapjes verder: Je ziet het licht eerst oranje worden en daarna rood en tóch kies je er voor om door te rijden.
Puntje 2 is dat je een uitweg/excuus zoekt, da's helemaal naadje natuurlijk.

Maar aan de andere kant lees ik dat je toch gestopt bent maar dan na de stopstreep dus misschien ben je een minder grote eikel dan ik dacht. ;)
Als op de foto blijkt dat je stilstaat en niet overgestoken bent krijg je als het goed is geen boete.
Gun ik je ook niet als je het echt goed geprobeerd hebt.

Maar ga je de volgende keer bij oranje wél remmen zodat je dit soort vragen niet meer hebt?
Het kan mij niet veel boeien dat die beste man gelijk heeft. De vraag hier was hoe groot de kans is of ik geflits ben omdat ik mij afvraag hoe zon flitspaal ziet of je nou wel of niet door rood bent gereden. De vraag is NIET of de boete terecht is, want ik heb zelf al meerdere keren aangegeven dat als er een boete komt dat ik die gewoon betaal en dan gewoon terecht is en dat het mijn eigen schuld is.
Ik heb geen andere heilig boontje of supermoraalridder nodig om nog eens lekker onnodig komen te vertellen dat de boete terecht is. Dat ie zijn moeder maar gaat vervelen ofzo, maar hij hoeft zich niet omhoog te komen praten hier met die onzin.

En dan nog die reactie van jou die natuurlijk helemaal kant nog wal raakt.
Punt 1; Ik zie het oranje worden en ik rijd door ja. Maar dat jij nog zegt dat ik het rood zie worden en door rijd? Heb je wel gelezen en de google vieuw bekeken of kom je hier ook de moraalridder uithangen? Op het moment dat het rood wordt rijd ik ONDER het stoplicht door, dat is 10 meter VOORBIJ de stopstreep. Als ik op dat moment nog zou stoppen zou ik midden op het kruispunt staan dus ik heb geen enkele andere keuze dan doorrijden.
Punt 2; Ik zoek geen uitweg of excuus, ik wil gewoon duidelijkheid hebben of ik die boete krijg ja of te nee. Als ik ergens geen duidelijkheid over kan krijgen, of ik kan een plaatje niet geheel vormen in mijn hoofd, dan kan ik daar dagen mee bezig blijven en over blijven malen. Dat heeft niks met een uitweg of excuus te maken want zoals ik al zei, en ik zal het je duidelijk zeggen; ALS DE BOETE KOMT DAN BETAAL IK DIE WANT DAN IS DIE GEWOON TERECHT.

Dus als je zo graag de moraalridder wil uithangen doe dat dan even lekker ergens anders of op een topic waar je de op wel goed hebt gelezen en de situatie wel goed snapt en niet zelfs aannames en invullingen gaat geven. Bedankt.
pi_178484692
Anyway, voor iedereen die wel mijn vraag hebben beantwoord of proberen te beantwoorden; bedankt!
Heb ook al het CJIB gebeld voor duidelijkheid, maar ik moet toch echt wachten dus dat doen we dan maar.

Voor de heren moraalridders; Excuses voor de wat geirriteerde reactie, maar die lok je zelf ook een beetje uit door die onnodige optopic reacties die nergens voor nodig zijn.

Wat mij betreft is het voor mij nu wel klaar en duidelijk even.
pi_178487765
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 08:55 schreef VerrekteKnuppel het volgende:
Anyway, voor iedereen die wel mijn vraag hebben beantwoord of proberen te beantwoorden; bedankt!
Heb ook al het CJIB gebeld voor duidelijkheid, maar ik moet toch echt wachten dus dat doen we dan maar.

Voor de heren moraalridders; Excuses voor de wat geirriteerde reactie, maar die lok je zelf ook een beetje uit door die onnodige optopic reacties die nergens voor nodig zijn.

Wat mij betreft is het voor mij nu wel klaar en duidelijk even.
Ik heb dat een paar maanden geleden ook gehad. Het was een domme fout en het werd mogelijk nog eerder rood dan in jouw geval. Ik heb geen boete ontvangen (en verwacht die inmiddels ook niet meer, hoewel die wettelijk gezien nog jaren later kan komen), maar snap nog steeds niet waarom.. Geluk gehad denk ik.
Je zou je vraag ook eens op het Flitsserviceforum kunnen stellen. Anders is het gewoon afwachten, je kan er immers toch niets meer aan veranderen.
pi_178487849
Log even in op CJIB.nl (digID + sms controle anders kun je het niet inzien).
Daar staan alle openstaande of reedsbetaalde boetes.

Je kan dat de boete + foto inzien, kijk dit zie je dan..

(ben ik een aantal week geleden :D)


[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2018 12:11:40 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 april 2018 @ 12:25:40 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178488076
Hou er gewoon rekening mee dat je hem krijgt. Misschien heb je geluk. En volgende keer niet meer door oranje o|O ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178488122
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:11 schreef henkkeumus het volgende:
Log even in op CJIB.nl (digID + sms controle anders kun je het niet inzien).
Daar staan alle openstaande of reedsbetaalde boetes.

Je kan dat de boete + foto inzien, kijk dit zie je dan..

(ben ik een aantal week geleden :D)
[ afbeelding ]
Hoe snel worden ze daar eigenlijk geplaatst? Want een flitsboete kan je tegenwoordig doorgaans binnen twee weken op de deurmat verwachten.
pi_178491946
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 08:32 schreef VerrekteKnuppel het volgende:
En dan nog die reactie van jou die natuurlijk helemaal kant nog wal raakt.
Punt 1; Ik zie het oranje worden en ik rijd door ja. Maar dat jij nog zegt dat ik het rood zie worden en door rijd? Heb je wel gelezen...
Volgens mij heeft hij uitstekend gelezen.

En het is kant noch wal.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:12 schreef VerrekteKnuppel het volgende:
Ik kijk ALTIJD door de voorruit naar het stoplicht als ik door een oranje stoplicht rijd tot ik hem niet meer kan zien, en daarom zag ik hem nog net op rood springen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_178492273
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij uitstekend gelezen.

En het is kant noch wal.

[..]

Mensen kunnen echt zo dom zijn alleen maar omdat ze willen reageren _O-
Er is een verschil tussen het stoplicht rood zien worden als je de stopstreep nog niet voorbij bent, en het stoplicht rood ziet worden op het moment dat je de stopstreep ( en ja, ik ben zo net even met de fiets gaan kijken ) al 18 hele meters gepasseerd bent ( stoplicht staat namelijk +- zelfs 20 meter voorbij de streep ). Ik vraag me af of jij dan nog zou stoppen. Ik betwijfel het ten zeerste aangezien je dan midden op een kruispunt stil komt te staan.
  vrijdag 13 april 2018 @ 16:50:55 #39
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_178492739
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:21 schreef VerrekteKnuppel het volgende:

[..]

Mensen kunnen echt zo dom zijn alleen maar omdat ze willen reageren _O-
Er is een verschil tussen het stoplicht rood zien worden als je de stopstreep nog niet voorbij bent, en het stoplicht rood ziet worden op het moment dat je de stopstreep ( en ja, ik ben zo net even met de fiets gaan kijken ) al 18 hele meters gepasseerd bent ( stoplicht staat namelijk +- zelfs 20 meter voorbij de streep ). Ik vraag me af of jij dan nog zou stoppen. Ik betwijfel het ten zeerste aangezien je dan midden op een kruispunt stil komt te staan.
Je hebt ook nog iets voor rood he.
pi_178497059
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:21 schreef VerrekteKnuppel het volgende:

[..]

Mensen kunnen echt zo dom zijn alleen maar omdat ze willen reageren _O-
Er is een verschil tussen het stoplicht rood zien worden als je de stopstreep nog niet voorbij bent, en het stoplicht rood ziet worden op het moment dat je de stopstreep ( en ja, ik ben zo net even met de fiets gaan kijken ) al 18 hele meters gepasseerd bent ( stoplicht staat namelijk +- zelfs 20 meter voorbij de streep ). Ik vraag me af of jij dan nog zou stoppen. Ik betwijfel het ten zeerste aangezien je dan midden op een kruispunt stil komt te staan.
Als je er met de fiets in de buurt kunt komen kun je ook even kijken of er een roodlichtcamere staat of hangt.
Hangen er camera's aan de verkeerslichten? Staat er een flitspaal vlak voor de kruising?

En verder moet je niet zo belachelijk reageren op iets wat niet helemaal in je straatje past.
Als je alleen maar schouderklopjes of zo had verwacht zou dat behoorlijk naïef zijn.
pi_178503513
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:21 schreef VerrekteKnuppel het volgende:

[..]

Mensen kunnen echt zo dom zijn alleen maar omdat ze willen reageren _O-
Er is een verschil tussen het stoplicht rood zien worden als je de stopstreep nog niet voorbij bent, en het stoplicht rood ziet worden op het moment dat je de stopstreep ( en ja, ik ben zo net even met de fiets gaan kijken ) al 18 hele meters gepasseerd bent ( stoplicht staat namelijk +- zelfs 20 meter voorbij de streep ). Ik vraag me af of jij dan nog zou stoppen. Ik betwijfel het ten zeerste aangezien je dan midden op een kruispunt stil komt te staan.
Effectief kan het eindresultaat hetzelfde zijn.

Er is ook een verschil tussen groen en de andere twee kleuren van een verkeerslicht.

Over het algemeen maak ik een betere inschatting en stop ik bij oranje. En als dat vanwege snelheid (directe invloed op) of andere omstandigheden niet lukt, maak ik geen topic aan.

Je doet je nick eer aan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_178503676
Blijkbaar werkt een roodlichtcamera al binnen een seconde nadat het verkeerslicht op rood gaat. En het opvragen van info bij het CJIB kan pas na ontvangst van de verkeersboete als het voertuig niet op eigen naam staat. De gegevens die je nodig hebt om de foto's en info te bekijken staan op dat velletje papier.

Leesvoer: PTA / Bekeuring roodlicht, beroepsprocedure

[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 14-04-2018 08:48:14 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178505242
53,846533% kans op een boete.
Alius aliud dicit
pi_178511768
Ik gok dat je hem niet krijgt. Je was al 10 meter over de stopstreep toen hij op rood sprong. Als je 50km/u rijdt, reed je 0.5 secs (reactietijd flitser) later alweer 7 meter verder, dat is in totaal 17 meter. Dan heb je volgens mij voldoende marge.

Toen ik laatst twijfelde of ik geflitst was bij rood licht, sprong het licht op rood toen mijn voorwielen net de stopstreep overgingen, ik denk dat mijn achterwielen net de radarzone verlieten toen de flitser geactiveerd werd, want ik heb nooit een boete gekregen en had dus stukken minder marge dan jij.
(Y)
pi_178512353
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 06:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Effectief kan het eindresultaat hetzelfde zijn.

Er is ook een verschil tussen groen en de andere twee kleuren van een verkeerslicht.

Over het algemeen maak ik een betere inschatting en stop ik bij oranje. En als dat vanwege snelheid (directe invloed op) of andere omstandigheden niet lukt, maak ik geen topic aan.

Je doet je nick eer aan.
Stel je niet zo aan, het was maar voor rechtsaf. Linksaf door rood is irritanter.
.
pi_178512405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:15 schreef chiren het volgende:
Ik gok dat je hem niet krijgt. Je was al 10 meter over de stopstreep toen hij op rood sprong. Als je 50km/u rijdt, reed je 0.5 secs (reactietijd flitser) later alweer 7 meter verder, dat is in totaal 17 meter. Dan heb je volgens mij voldoende marge.

Toen ik laatst twijfelde of ik geflitst was bij rood licht, sprong het licht op rood toen mijn voorwielen net de stopstreep overgingen, ik denk dat mijn achterwielen net de radarzone verlieten toen de flitser geactiveerd werd, want ik heb nooit een boete gekregen en had dus stukken minder marge dan jij.
Die dingen flitsen toch ook pas na 1 of 2 sec rood?
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:56:59 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178512527
Of men geeft gewoon antwoord opde vraag van TS zonder hem de les te willen lezen... Mijn hemel, hij geeft in de OP al aan dat hij de evt terechtheid vd boete niet zal betwisten en dat hij deze dus ook gewoon zal betalen. Hij wil alleen weten wat de kans is dat hij geflitst is...
Maar kennelijk is het toch wel heel erg lekker om je superieur te kunnen voelen en moet er dus tegen TS tekeer gegaan worden.. |:( :|W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:59:23 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178512570
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:48 schreef Geerd het volgende:

[..]

Die dingen flitsen toch ook pas na 1 of 2 sec rood?
Het punt van TS is dat de stopstreep 20 meter oid voor het eigenlijke verkeerslicht is, en dat hij die dus al ang gepasseerd was toen het rood werd. Daarom twijfelt hij ofhij wel of niet geflitst is: toen hij over de stopstreep reed stond het verkeerlicht nog niet op rood, toen hij (bijna) onder het verkeerslicht door reed wel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178527151
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:44 schreef Fer het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, het was maar voor rechtsaf. Linksaf door rood is irritanter.
Voor de vraag van TS totaal irrelevant.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_178541089
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe snel worden ze daar eigenlijk geplaatst? Want een flitsboete kan je tegenwoordig doorgaans binnen twee weken op de deurmat verwachten.
Binnen 1 á 2 werkdagen op de site.
En kreeg de fysieke boete pas na 3 weken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')