abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 april 2018 @ 14:02:17 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178468899
quote:
18-jarige vluchteling mag ouders laten komen

LUXEMBURG - Een alleenstaande minderjarige die tijdens de asielprocedure achttien jaar wordt, behoudt het recht op gezinshereniging. Dat heeft het Europees Hof voor Justitie bepaald in een zaak over een Eritrese vrouw in Nederland. De aanvraag om ouders of andere gezinsleden te laten overkomen moet wel binnen drie maanden na de erkenning als vluchteling worden ingediend.

De Eritrese vroeg op 26 februari 2014 asiel aan en werd op 2 juni meerderjarig. De Nederlandse staatssecretaris gaf haar op 21 oktober een asielvergunning. VluchtelingenWerk Nederland diende op 23 december een verzoek in om haar ouders en drie jongere broers te laten overkomen. Dat werd afgewezen omdat ze toen al meerderjarig was.

De zaak kwam terecht bij de rechtbank in Den Haag, die advies vroeg aan het EU-hof. Dat oordeelt nu dat de richtlijn voor gezinshereniging zo moet worden gezien dat het moment van aankomst van een minderjarige asielzoeker leidend is als een aanvraag tot gezinshereniging wordt ingediend. Dat moet dan wel binnen drie maanden gebeuren.

VluchtelingenWerk reageert opgetogen op de uitspraak. Dit geldt voor alle lopende procedures en eerdere onlangs ingediende aanvragen die zijn afgewezen in Nederland en andere lidstaten die dit op deze manier hanteerden, waaronder Polen en Duitsland, aldus een woordvoerder. „Onze schatting is dat het om enkele tientallen zal gaan. Voor vluchtelingen die als minderjarige asiel hebben aangevraagd is het van groot belang met hun ouders te kunnen herenigen. De lange duur van procedures bij de IND mag hier nooit een belemmering voor zijn.”
https://www.telegraaf.nl/(...)g-ouders-laten-komen

Dit is natuurlijk een Godsgeschenk voor de asielzoekersindustrie. Afrikanen kunnen nu een 17-jarige zoon/dochter op het vliegtuig zetten, die als minderjarige heel snel erkend wordt. Vervolgens krijgt de hele extended familie de mogelijkheid over te komen. In zekere zin geef je hiermee hele families dezelfde mogelijkheden als minderjarigen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:04:15 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178468933
Vluchtelingenwerk moet ook werk hebben. :)
Directeur schoof in 2016 ¤130K; valt mij nog mee.

https://goededoelennederl(...)cteuren-goede-doelen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_178468973
Tja.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:06:34 #4
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_178468984
Helemaal mooi, nog meer nutteloze mensen erbij
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_178469056
We worden steeds gekker hier in Europa. Ik kan het ze ook niet kwalijk nemen als ze misbruik van de situatie maken, we zijn zelf zo gek het te faciliteren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_178469118
Wow wat een waanzin, ouders die hun kind alleen wegsturen worden daar dan dus voor beloond.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_178469129
Schandalig als de opa's en oma's, neven en nichten en buren ook niet mee mogen! Verder procederen! Wij bieden onderdak voor iedereen en hebben niet het recht om asielzoekers hun sociale contacten te onthouden.......SAD!
pi_178469164
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:13 schreef Tanatos het volgende:
Wow wat een waanzin, ouders die hun kind alleen wegsturen worden daar dan dus voor beloond.
De trend dat onverantwoordelijk gedrag beloond wordt is al langer gaande. Brutalen hebben de halve wereld gaat steeds meer waarheid worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:22:54 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178469255
Iedereen is welkom, wij zetten de woning met uitkering wel klaar. Volledig ingericht met LED-tv en voorzien van alle gemakken. De pas afgestudeerde Nederlander van 22 of 23 jaar gaat wel op de wachtlijst van 10 jaar.
pi_178469356
Kunnen ze hun familie trouwens niet gewoon ophalen de volgende keer dat ze naar Eritrea op vakantie gaan?
pi_178469361
Neem het die mensen eens kwalijk.
Als er ergens een tropisch eiland is waar je lekker kan leven, zouden we allemaal daarheen vluchten.
Misschien moeten jullie straks wat dieper nadenken voordat jullie mensen in die Kamers gaan stemmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 14:30:00 ]
  donderdag 12 april 2018 @ 14:37:13 #12
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178469488
Mooie misleidende titel ook.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178469565
Logisch dat vluchtelingenwerk opgetogen is, die hebben hun baan weer zeker gesteld voor de komende jaren.

De rest van ons doen er verstandig aan hun afhankelijkheid van de overheid tot een minimum te beperken. Ben je afhankelijk van uitkeringen, zorgtoeslag, wajong etc. Bedenk een backup plan, investeer geld, zet geld opzij, genereer een inkomen volkomen los van de overheid. Investeer in een koophuis. Onze volledige welvaartsstaat wordt opgeofferd ten faveure van miljoenen afrikanen. Zorg dat je onafhankelijk bent voor dat moment komt, zodat je je boeltje op kunt pakken en kunt vertrekken naar betere oorden voor het zover is. Zorg dat je altijdready bent.

We verdienen met zijn allen meer geld dan ooit, ondertussen holt het onderwijs achteruit, zorg wordt uitgekleed, premies blijven stijgen, uitkeringen groeien nauwelijks mee met de lonen, woningen zijn niet meer te krijgen. Miljarden en miljarden worden gespendeerd aan Brusselse bureaucraten en Afrikaanse import.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 12 april 2018 @ 14:42:38 #14
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178469582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:29 schreef Hexx. het volgende:
Neem het die mensen eens kwalijk.
Als er ergens een tropisch eiland is waar je lekker kan leven, zouden we allemaal daarheen vluchten.
Misschien moeten jullie straks wat dieper nadenken voordat jullie mensen in die Kamers gaan stemmen.
Wat een onzin. Genoeg mensen die liever hun eigen land verbeteren in plaats van verkassen naar een mooiere plek.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178469588
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:29 schreef Hexx. het volgende:
Neem het die mensen eens kwalijk.
Als er ergens een tropisch eiland is waar je lekker kan leven, zouden we allemaal daarheen vluchten.
En niemand neemt die eilandbewoners dan kwalijk als die zeggen dat je er niet in komt omdat ze geen zin hebben om je levensonderhoud te betalen, een schaarse woning voor je te regelen en zich aan je achterlijke gewoonten en denkbeelden aan te passen.

quote:
Misschien moeten jullie straks wat dieper nadenken voordat jullie mensen in die Kamers gaan stemmen.
Welke kamers? Het gaat hier om onverkozen rechters die hele oude verdragen heel extensief gaan interpreteren zodat het nu een mensenrecht is om je familie te verlaten, elders heen te trekken en je daar te vestigen omdat je op de vlucht zou zijn, om dan vervolgens die familie die niet hoefde te vluchten te laten overkomen zodat zij ook een huis en levensonderhoud krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178469593
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:29 schreef Hexx. het volgende:
Neem het die mensen eens kwalijk.
Als er ergens een tropisch eiland is waar je lekker kan leven, zouden we allemaal daarheen vluchten.
Misschien moeten jullie straks wat dieper nadenken voordat jullie mensen in die Kamers gaan stemmen.
En waarom wonen jij en ik ook alweer niet in Aruba, Curaçao of Sint Maarten?
pi_178469630
Maar de echte leeftijd achterhalen mag dan natuurlijk weer niet. Wat een naïeve kliek is het toch ook.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:46:02 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178469632
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En niemand neemt die eilandbewoners dan kwalijk als die zeggen dat je er niet in komt omdat ze geen zin hebben om je levensonderhoud te betalen, een schaarse woning voor je te regelen en zich aan je achterlijke gewoonten en denkbeelden aan te passen.

[..]

Welke kamers? Het gaat hier om onverkozen rechters die hele oude verdragen heel extensief gaan interpreteren zodat het nu een mensenrecht is om je familie te verlaten, elders heen te trekken en je daar te vestigen omdat je op de vlucht zou zijn, om dan vervolgens die familie die niet hoefde te vluchten te laten overkomen zodat zij ook een huis en levensonderhoud krijgen.
Dit.
pi_178469655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:43 schreef Nober het volgende:

[..]

En waarom wonen jij en ik ook alweer niet in Aruba, Curaçao of Sint Maarten?
Veel te warm man.
pi_178469659
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:42 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Wat een onzin. Genoeg mensen die liever hun eigen land verbeteren in plaats van verkassen naar een mooiere plek.
Dan moeten ze wel de kansen hebben om die te kunnen verbeteren, he? Het is niet overal Nederland met vrije mening en gelijke rechten.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En niemand neemt die eilandbewoners dan kwalijk als die zeggen dat je er niet in komt omdat ze geen zin hebben om je levensonderhoud te betalen, een schaarse woning voor je te regelen en zich aan je achterlijke gewoonten en denkbeelden aan te passen.

[..]

Welke kamers? Het gaat hier om onverkozen rechters die hele oude verdragen heel extensief gaan interpreteren zodat het nu een mensenrecht is om je familie te verlaten, elders heen te trekken en je daar te vestigen omdat je op de vlucht zou zijn, om dan vervolgens die familie die niet hoefde te vluchten te laten overkomen zodat zij ook een huis en levensonderhoud krijgen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat Nederland zichzelf moet beschermen tegen die stroom.
Zolang alles nog gewoon "gemakkelijk" gaat zoals nu, blijven ze komen. Dat is begrijpelijk, als je goed nadenkt. En dan kun je als burger nog zo schreeuwen, je houdt er alleen maar een pijnlijke keel aan over.
Het is wat het gezegde zegt: wil je verandering, begin bij jezelf. In dit geval: Nederland.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:52:58 #21
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178469716
Het
[..]

Dan moeten ze wel de kansen hebben om die te kunnen o, he? Het is niet overal Nederland met vrije mening en gelijke rechten.
[/quote]Oh, je ziet nu zelf in dat je post geen houdt snijdt?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178469851
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:52 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Oh, je ziet nu zelf in dat je post geen houdt snijdt?
Je doet alsof hele landen naar Nederland vlucht.
Ik zou niet verbaasd zijn als genoeg Nederlanders dat eiland zouden kiezen wanneer het een beter leven kan geven en je er gemakkelijk in kan komen.

Want, ondanks het valse beeld dat je wil oproepen, weten we dat niet alle Eritreeërs naar hier komen om asiel te zoeken. Genoeg die blijven om hun land beter te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 15:04:49 ]
  donderdag 12 april 2018 @ 15:15:34 #23
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178470051
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:02 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Je doet alsof hele landen naar Nederland vlucht.
Ik zou niet verbaasd zijn als genoeg Nederlanders dat eiland zouden kiezen wanneer het een beter leven kan geven en je er gemakkelijk in kan komen.

Want, ondanks het valse beeld dat je wil oproepen, weten we dat niet alle Eritreeërs naar hier komen om asiel te zoeken. Genoeg die blijven om hun land beter te maken.
Nee, dat doe ik niet. Je verzint van alles terwijl jij degene was die beweerde dat Nederlanders massaal zouden vertrekken als ze het ergens anders beter zouden kunnen hebben.

Hoewel ik het verder grotendeels met je eens ben, verneuk je volledig de discussie.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178470151
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:15 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Je verzint van alles terwijl jij degene was die beweerde dat Nederlanders massaal zouden vertrekken als ze het ergens anders beter zouden kunnen hebben.

Hoewel ik het verder grotendeels met je eens ben, verneuk je volledig de discussie.

De discussie werd al bij de eerste posts al verkloot.
Maar misschien gaan die Nederlanders ook wel massaal weg..... :+

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:43 schreef Nober het volgende:

[..]

En waarom wonen jij en ik ook alweer niet in Aruba, Curaçao of Sint Maarten?
Omdat daar niet beter wonen is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 15:26:00 ]
pi_178470198
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)g-ouders-laten-komen

Dit is natuurlijk een Godsgeschenk voor de asielzoekersindustrie. Afrikanen kunnen nu een 17-jarige zoon/dochter op het vliegtuig zetten, die als minderjarige heel snel erkend wordt. Vervolgens krijgt de hele extended familie de mogelijkheid over te komen. In zekere zin geef je hiermee hele families dezelfde mogelijkheden als minderjarigen.
Op het vliegtuig?
pi_178470252
Wtf moeten Eritreers hier. :') Dat domme vluchtelingenverdrag moet op de schop.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178470703


1 komt = 6 erbij.

En VluchtelingenWerk reageert opgetogen op de uitspraak.

Zo werkt het.

quote:
„Onze schatting is dat het om enkele tientallen zal gaan.....
Tering, dit soort selectieve debiliteit is zo langzamerhand gewoon te ranzig voor woorden.
pi_178470830
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:02 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Je doet alsof hele landen naar Nederland vlucht.
Ik zou niet verbaasd zijn als genoeg Nederlanders dat eiland zouden kiezen wanneer het een beter leven kan geven en je er gemakkelijk in kan komen.

Want, ondanks het valse beeld dat je wil oproepen, weten we dat niet alle Eritreeërs naar hier komen om asiel te zoeken. Genoeg die blijven om hun land beter te maken.
Nee, wij krijgen alleen die lamzakken die de dienstplicht willen ontduiken, en dat zijn er meer dan genoeg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178470842
man man man
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_178471202
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, wij krijgen alleen die lamzakken die de dienstplicht willen ontduiken, en dat zijn er meer dan genoeg.
Jullie krijgen ze niet, jullie nemen ze.
pi_178471274
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Op het vliegtuig?
Ja, of denk jij dat ze is komen lopen vanuit Eritrea?
pi_178471323
Een 17-jarige die in staat is om de enorme afstand van Eritrea (of welk Afrikaans land dan ook) naar Nederland af te leggen, is per definitie geen vluchteling. Wat dan wel? Iemand met relatief veel geld en veel connecties.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:50:10 #33
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178471552
Dit gaat heel binnenkort echt gewoon helemaal mis. En daar wordt actief en verwijtbaar naar toegewerkt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_178471850


Het gedroomde Nederland volgens VluchtelingenWerk.

Ze houden huis.

Dat zeker.

Kijk ze eens fijn lachen.

Tering.

[ Bericht 7% gewijzigd door DrMabuse op 12-04-2018 17:14:58 ]
pi_178472007
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:15 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Je verzint van alles terwijl jij degene was die beweerde dat Nederlanders massaal zouden vertrekken als ze het ergens anders beter zouden kunnen hebben.

Hoewel ik het verder grotendeels met je eens ben, verneuk je volledig de discussie.
Zoveel geks zei ze niet. Als mensen het elders beter kunnen krijgen zal er altijd een gedeelte zijn dat dat doet. Wat ook nog eens heel begrijpelijk is. Als ontvangend land zul je daar zelf paal en perk aan moeten stellen. Waar we dus hard in falen.
pi_178474090
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:30 schreef habitue het volgende:
Wtf moeten Eritreers hier. :') Dat domme vluchtelingenverdrag moet op de schop.
Heeft niks met het vluchtelingenverdrag te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 april 2018 @ 19:17:01 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178474151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De trend dat onverantwoordelijk gedrag beloond wordt is al langer gaande. Brutalen hebben de halve wereld gaat steeds meer waarheid worden.
Dat is nooit 'minder waarheid' geweest natuurlijk. Het is niet zo dat je duizend jaar geleden de halve wereld had door het lief te vragen ofzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_178475035
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heeft niks met het vluchtelingenverdrag te maken.
Het vluchtelingenverdrag wordt misbruikt door linkse zakkenvullers die van deze mensenhandel hun beroep hebben gemaakt. Met het verdrag zelf is niets mis, alleen wordt het helaas door weinigen begrepen.

Zo bestaat de gedachte dat Nederland volgens het vluchtelingenverdragen mensen uit Afrika zouden moeten huisvesten. Maar dat staat helemaal niet in dat verdrag.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:55:17 #39
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178475064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:43 schreef Nober het volgende:

[..]

En waarom wonen jij en ik ook alweer niet in Aruba, Curaçao of Sint Maarten?
Omdat de Duitsers ons niet meer bombarderen.
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  donderdag 12 april 2018 @ 20:21:19 #40
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178475717
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:16 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zoveel geks zei ze niet. Als mensen het elders beter kunnen krijgen zal er altijd een gedeelte zijn dat dat doet. Wat ook nog eens heel begrijpelijk is. Als ontvangend land zul je daar zelf paal en perk aan moeten stellen. Waar we dus hard in falen.
Dat laatste ben ik volledig met je eens. Dat is echter compleet iets anders dan wat ze zei. Ze zei wel veel geks.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178476243
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:21 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik volledig met je eens. Dat is echter compleet iets anders dan wat ze zei. Ze zei wel veel geks.
En je struikelt over dat "allemaal". Dat is het enige wat misschien overdreven is. De rest is niks geks.
Men overdrijft ook wanneer men de hele tijd boos schreeuwt over nutteloze mensen die Nederland binnenhaalt. En maar boos zijn en blijven op iedere asielzoeker. Dát is pas gek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 20:41:10 ]
pi_178476442
de moeder jongens, knoenkerhard DM
pi_178476500
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:06 schreef Lothiriel het volgende:
Helemaal mooi, nog meer nutteloze mensen erbij
Ja, wel TIENTALLEN! :o
pi_178476733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:54 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Het vluchtelingenverdrag wordt misbruikt door linkse rechtse zakkenvullers die van deze mensenhandel hun beroep hebben gemaakt. Met het verdrag zelf is niets mis, alleen wordt het helaas door weinigen begrepen.

Zo bestaat de gedachte dat Nederland volgens het vluchtelingenverdragen mensen uit Afrika zouden moeten huisvesten. Maar dat staat helemaal niet in dat verdrag.
Dat klopt. Het vluchtelingenverdrag zegt oog niet dat je vluchtelingen moet naturaliseren. Wel zegt het dat vluchtelingen het gastland niet tot last mogen zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 12 april 2018 @ 20:56:17 #45
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178476761
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, wel TIENTALLEN! :o
Geloof je dat :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_178476914
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Geloof je dat :')
Ja, ik geloof dat wel.

Tenzij de overheid jaren over de procedures doet zodat het op elke asielzoeker boven de 15 van toepassing is, maar dan is het ook eigen schuld van de overheid.
  donderdag 12 april 2018 @ 21:03:43 #47
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178477024
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:40 schreef Hexx. het volgende:

[..]

En je struikelt over dat "allemaal". Dat is het enige wat misschien overdreven is. De rest is niks geks.
Men overdrijft ook wanneer men de hele tijd boos schreeuwt over nutteloze mensen die Nederland binnenhaalt. En maar boos zijn en blijven op iedere asielzoeker. Dát is pas gek.
Als het woord "allemaal" je argument compleet verandert, is dat geen kleinigheid. Ze zegt het letterlijk, allemaal. Maar als mensen klagen over asielzoekers verzin je dat woordje er weer zelf bij, en is het opeens wel iets om je aan te storen.

Hypocrisie ten top.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 12 april 2018 @ 21:04:15 #48
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178477046
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ik geloof dat wel.

Tenzij de overheid jaren over de procedures doet zodat het op elke asielzoeker boven de 15 van toepassing is, maar dan is het ook eigen schuld van de overheid.
Ze doen er vaak al jarenlang over omdat asielzoekers na een nee vaak doorprocederen. Nu hebben ze daar nog eens extra reden voor en zodra dit bekend is kun je dus een stuk meer bijna 18-jarige alleenreizigers verwachten. En die hebben allemaal een (grote) familie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_178477120
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ze doen er vaak al jarenlang over omdat asielzoekers na een nee vaak doorprocederen. Nu hebben ze daar nog eens extra reden voor en zodra dit bekend is kun je dus een stuk meer bijna 18-jarige alleenreizigers verwachten. En die hebben allemaal een (grote) familie.
De uitspraak geeft nergens recht op. Het is niet zo dat een asielzoeker hierdoor met tijdrekken méér rechten kan krijgen.

Daarentegen was het tot nu toe zo dat de overheid de procedure kon rekken tot de asielzoeker 18 was geworden en dan de gezinshereniging kon ontzeggen. Die incentive voor lange procedures valt nu weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 21:08:53 ]
pi_178477422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat klopt. Het vluchtelingenverdrag zegt oog niet dat je vluchtelingen moet naturaliseren. Wel zegt het dat vluchtelingen het gastland niet tot last mogen zijn.
Het vluchtelingenverdrag gaat sowieso alleen over mensen die persoonlijk politiek vervolgd worden. Het is logisch dat die min of meer permanent mogen verblijven en het is dan ook logisch dat die gezinshereniging mogen doen.

Maar je hebt ook een EU-verordening die zegt dat je geen mensen mag uitzetten naar oorlogsgebied. Aangezien oorlog tijdelijk is hoeven die mensen geen permanent verblijfsrecht en ook geen recht op gezinshereniging te krijgen.

In Duitsland is het recht op gezinshereniging voor die groep momenteel opgeschort en dat heeft als gevolg dat Syriërs nu deels ook (illegaal) terug naar Turkije proberen te gaan: https://daserste.ndr.de/p(...)kehrteflucht100.html
pi_178477453
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:03 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Als het woord "allemaal" je argument compleet verandert, is dat geen kleinigheid. Ze zegt het letterlijk, allemaal. Maar als mensen klagen over asielzoekers verzin je dat woordje er weer zelf bij, en is het opeens wel iets om je aan te storen.

Hypocrisie ten top.
Welk woord heb ik verzonnen? Nutteloos? Lees het topic maar eens goed door en dan wel met aandacht.
Je reageert wel heftig op dat "allemaal", zal wel een onderliggende persoonlijke reden hebben.
Misschien niet vergeleken willen worden met gelukzoekers, maar dat zal alleen de ervaring dan leren.
Klaploper.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 21:19:34 ]
pi_178477491
Ik neem toch aan dat Nederland ook de vliegtickets betaalt. Als het om mensenrechten gaat mag geld geen rol spelen.
  donderdag 12 april 2018 @ 21:20:23 #53
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178477545
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Ik neem toch aan dat Nederland ook de vliegtickets betaalt. Als het om mensenrechten gaat mag geld geen rol spelen.
Vanzelfsprekend. En de uitkeringen voor de rest van dr leven.
pi_178477709
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iedereen is welkom, wij zetten de woning met uitkering wel klaar. Volledig ingericht met LED-tv en voorzien van alle gemakken. De pas afgestudeerde Nederlander van 22 of 23 jaar gaat wel op de wachtlijst van 10 jaar.
Na tien jaar nog steeds afhankelijk zijn van een sociale huurwoning :')
pi_178478243
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:20 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. En de uitkeringen voor de rest van dr leven.
Gelukkig. Ik moet er toch niet aan denken dat wij als rijk en beschaafd land nooddruftigen in de kou zouden laten staan. Dan zouden we bij de VN geen beste beurt maken!
pi_178478390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)g-ouders-laten-komen

Afrikanen kunnen nu een 17-jarige zoon/dochter op het vliegtuig zetten, die als minderjarige heel snel erkend wordt.
Wat een fokking onzin. Hoe kom je bij deze onzin?
pi_178478499
Welkom en welkom terug..

:'(
´
pi_178478842
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:16 schreef Igen het volgende:

In Duitsland is het recht op gezinshereniging voor die groep momenteel opgeschort en dat heeft als gevolg dat Syriërs nu deels ook (illegaal) terug naar Turkije proberen te gaan: https://daserste.ndr.de/p(...)kehrteflucht100.html
Er is binnenkort vast wel een humanitaire NGO die ze daarbij wil helpen. Wat is er nou mooier dan mensen terug naar huis brengen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 12 april 2018 @ 22:14:09 #59
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178479006
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:17 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Welk woord heb ik verzonnen? Nutteloos? Lees het topic maar eens goed door en dan wel met aandacht.
Je reageert wel heftig op dat "allemaal", zal wel een onderliggende persoonlijke reden hebben.
Misschien niet vergeleken willen worden met gelukzoekers, maar dat zal alleen de ervaring dan leren.
Klaploper.
:O
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178479118
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Ik neem toch aan dat Nederland ook de vliegtickets betaalt. Als het om mensenrechten gaat mag geld geen rol spelen.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:20 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. En de uitkeringen voor de rest van dr leven.
Gvd, serr is besmettelijk blijkbaar. ;)
pi_178479931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:16 schreef Igen het volgende:
Het vluchtelingenverdrag gaat sowieso alleen over mensen die persoonlijk politiek vervolgd worden. Het is logisch dat die min of meer permanent mogen verblijven en het is dan ook logisch dat die gezinshereniging mogen doen.
Nee, dat is helemaal niet logisch.
pi_178479954
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:18 schreef ReplaR het volgende:

[..]

[..]

Gvd, serr is besmettelijk blijkbaar. ;)
Uiteindelijk zegeviert het gezond verstand!
pi_178479984
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:16 schreef Igen het volgende:
Maar je hebt ook een EU-verordening die zegt dat je geen mensen mag uitzetten naar oorlogsgebied. Aangezien oorlog tijdelijk is hoeven die mensen geen permanent verblijfsrecht en ook geen recht op gezinshereniging te krijgen.
Maar je mag mensen wel uitzetten naar gebieden waar het geen oorlog is. Naar Canada of Groenland bijvoorbeeld. Daar is nog ruimte genoeg.
pi_178480503
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:51 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Maar je mag mensen wel uitzetten naar gebieden waar het geen oorlog is. Naar Canada of Groenland bijvoorbeeld. Daar is nog ruimte genoeg.
Laten we nou met zijn allen een paar euro bij elkaar doen. Vervolgens kopen we een groot oud legervliegtuig, gooi er wat kerosine in, laad het vol met uitgeprocedeerde vluchtelingen en stijg op vanuit Lelystad. Even naar Groenland en klaar...

Nu even zonder gekheid, dit verhaal gaat wel heel ver en het wordt alleen maar gekker. Wellicht een tik minder links aan de macht en we komen een stuk verder.
pi_178480691
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar de echte leeftijd achterhalen mag dan natuurlijk weer niet. Wat een naïeve kliek is het toch ook.
Nee dat is niet naief, eerder geniepig! De regering heeft gezegd dat we 100.000 huizen moeten bouwen, ze zeiden er alleen niet bij dat dat per maand is!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_178480931
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:29 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee dat is niet naief, eerder geniepig! De regering heeft gezegd dat we 100.000 huizen moeten bouwen, ze zeiden er alleen niet bij dat dat per maand is!
Lekker genieten in je tuin of op je balkon.. ^O^

..is er niet meer bij :'(

Zo zonde..
´
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:17:51 #67
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178481312
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:18 schreef ReplaR het volgende:

[..]

[..]

Gvd, serr is besmettelijk blijkbaar. ;)
Serr?
pi_178481369
Die figuren uit Eritrea gaan daar toch ieder jaar op vakantie? Nederlandse immigranten in Australië komen ook niet ieder jaar terug :')
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:26:18 #69
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178481403
quote:
18s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:45 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Lekker genieten in je tuin of op je balkon.. ^O^

..is er niet meer bij :'(

Zo zonde..
Jawel hoor, heel gezellig met overal gezellige Afrkaantjes om je heen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:28:34 #70
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178481420
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Die figuren uit Eritrea gaan daar toch ieder jaar op vakantie? Nederlandse immigranten in Australië komen ook niet ieder jaar terug :')
Sttt, dat mag je niet zeggen.
En dat ze een deel van dr uitkering naar de staat daar overmaken ook niet.

Nee, echte vluchtelingen hoor. En Nederland heeft centjes genoeg om hen een huis, inkomen en gezondheidszorg te bieden voor de rest van dr leven. Moeten ze alleen even naar hier komen en dr handje op willen houden.
pi_178481440
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:26 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Jawel hoor, heel gezellig met overal gezellige Afrkaantjes om je heen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Lijkt wel een gedenkplaats..

Nee, ff zonder gekheid, is dat je tuin/balkon met uitkijk op een waterval? Laat maar :')
´
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:34:02 #72
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178481467
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:31 schreef Kim-Holland het volgende:
Nee, ff zonder gekheid, is dat je tuin/balkon met uitkijk op een waterval? Laat maar :')
effe zonder gekheid. Dat zijn Afrikaantjes waarbij je je deur of je blouse gewoon open kan laten staan zonder zorgen en die je alleen maar wat water kosten _O-
  vrijdag 13 april 2018 @ 06:05:27 #73
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_178483562
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iedereen is welkom, wij zetten de woning met uitkering wel klaar. Volledig ingericht met LED-tv en voorzien van alle gemakken.
je doet net alsof dat heel luxe is en fancy, maar ten eerste zijn alle tv's tegenwoordig LED-tv's en ten tweede zijn tv's goedkoper dan ooit.
pi_178483566
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zorg dat je altijdready bent.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178483581
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:31 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Jullie krijgen ze niet, jullie nemen ze.
Jij woont niet in Nederland?
Maar idd, onze regering laat het allemaal maar toe en vanuit het ivoren torentje lijkt het ideaal en oh zo goed naar de buitenwereld maar in het eggie is het compleet ruk natuurlijk. :(
Ik gun iedereen zijn of haar geluk maar als dat ons geluk verpest (begint er sterk op te lijken) dan ben ik er ook snel klaar mee.
Alleen lijkt de regering dat niet te beseffen want die doen echt een dikke NIMBY en de burger zit er mee.
Ik heb zo'n enorme hekel aan bureaubeslissingen, die lui hebben werkelijk waar geen enkel idee wat het echte leven inhoudt, hun wereld bestaat voornamelijk uit plannetjes die er alleen theoretisch goed uitzien.

Maar nee, ik ben niet boos nu.
Ik zie alleen mijn teleurstelling bevestigd.
pi_178484157
Dit is nog een graadje erger dan mutti Merkel, reken maar dat de asiel industrie dit omarmt en in een flyer zet, oh ja: Ik, belastingbetaler, betaal wel hoor!

En gewoon blijven stemmen op de linkse bendes, jeetje wat maken ze er een zootje van.
pi_178484186
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 06:05 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

je doet net alsof dat heel luxe is en fancy, maar ten eerste zijn alle tv's tegenwoordig LED-tv's en ten tweede zijn tv's goedkoper dan ooit.
OOo, dan is het goed :')

Het kost klauwen met geld allemaal, of het nu alle tv's led tv's zijn of niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178484204
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 06:05 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

je doet net alsof dat heel luxe is en fancy, maar ten eerste zijn alle tv's tegenwoordig LED-tv's en ten tweede zijn tv's goedkoper dan ooit.
Voor iemand in een hutje in Afrika is een volledig ingericht huis anders behoorlijke rijkdom hoor.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178485960
w/
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 13 april 2018 @ 10:44:39 #80
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178486200
Europa gaat goed naar de klote. En dat binnen 2 of 3 generaties.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 13 april 2018 @ 10:47:50 #81
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178486301
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 06:05 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

je doet net alsof dat heel luxe is en fancy, maar ten eerste zijn alle tv's tegenwoordig LED-tv's en ten tweede zijn tv's goedkoper dan ooit.
Bij mij in de plaats krijgen vluchtelingengezinnen keurig afgeleverde huurhuizen met 5.000 euro inrichtingsbudget. We zouden toch niet moeten willen dat ze voor hun bankstel naar de kringloopwinkel gaan, toch?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_178487394
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 april 2018 10:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Europa gaat goed naar de klote. En dat binnen 2 of 3 generaties.
Ja, Brussel en de linkse gütmensch liggen aardig op schema.
pi_178487762
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Die figuren uit Eritrea gaan daar toch ieder jaar op vakantie? Nederlandse immigranten in Australië komen ook niet ieder jaar terug :')
Meer dan 95% van de nazaten van Hollandse emigranten naar Canada of Australie zijn nog nooit in Nederland geweest, laat staan dat ze de taal spreken. Ken zelf een zoon van een Hollandse emigrante naar Amerika. Die is toevallig als klein kind 1x met z'n ouders meegenomen naar Nederland, maar dat is het dan ook. Spreekt geen woord Nederlands, weet niets over Nederland en zal hier ook nooit meer komen (heb hem ooit weer eens ontmoet in Amerika). Aardige vent verder, daar niet van.

Dat dat zo is gegaan met hollanders overzees verklaart een beetje de stuitende naiviteit van veel (toch wel linkse) Nederlanders als het gaat om integratie van buitenlanders in Nederland, zeker van islamitsiche massa-immigratie.
pi_178487869
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:05 schreef Homey het volgende:

[..]

Meer dan 95% van de nazaten van Hollandse emigranten naar Canada of Australie zijn nog nooit in Nederland geweest, laat staan dat ze de taal spreken. Ken zelf een zoon van een Hollandse emigrante naar Amerika. Die is toevallig als klein kind 1x met z'n ouders meegenomen naar Nederland, maar dat is het dan ook. Spreekt geen woord Nederlands, weet niets over Nederland en zal hier ook nooit meer komen (heb hem ooit weer eens ontmoet in Amerika). Aardige vent verder, daar niet van.

Dat dat zo is gegaan met hollanders overzees verklaart een beetje de stuitende naiviteit van veel (toch wel linkse) Nederlanders als het gaat om integratie van buitenlanders in Nederland, zeker van islamitsiche massa-immigratie.
Helaas zal die naïviteit pas plaatsmaken voor realiteit als het te laat is want van integratie is al jaren geen sprake meer.
  vrijdag 13 april 2018 @ 12:12:33 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178487870
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:05 schreef Homey het volgende:

[..]

Meer dan 95% van de nazaten van Hollandse emigranten naar Canada of Australie zijn nog nooit in Nederland geweest, laat staan dat ze de taal spreken. Ken zelf een zoon van een Hollandse emigrante naar Amerika. Die is toevallig als klein kind 1x met z'n ouders meegenomen naar Nederland, maar dat is het dan ook. Spreekt geen woord Nederlands, weet niets over Nederland en zal hier ook nooit meer komen (heb hem ooit weer eens ontmoet in Amerika). Aardige vent verder, daar niet van.

Dat dat zo is gegaan met hollanders overzees verklaart een beetje de stuitende naiviteit van veel (toch wel linkse) Nederlanders als het gaat om integratie van buitenlanders in Nederland, zeker van islamitsiche massa-immigratie.
Maar dat zijn dan ook opgeleide mensen met geld en toekomstplannen. Geen kansloze Afrikanen die alleen maar komen teren op de sociale voorzieningen in het westen.
pi_178488362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar dat zijn dan ook opgeleide mensen met geld en toekomstplannen. Geen kansloze Afrikanen die alleen maar komen teren op de sociale voorzieningen in het westen.
Overheden voeren een heel verschillend beleid t.a.v integratie van hun emigranten in andere landen. De Nederlandse laat het volledig koud wat jij uitspookt mocht jij emigreren. Sterker nog, je verliest al vrij snel je Nederlandse nationaliteit. Turkije heeft een heel ander beleid. Nazaten tot en met de tigste generatie zijn ook Turks, allerlei nationalistische organisaties houden keurig je gedrag bij. Ook Eritrea hun geheime dienst is actief in het buitenland om 'hun volk' streng in de gaten te houden. De Marokkaanse overheid let er op dat Marokkanen in het buitenland hun kinderen verplicht een Marokkaanse naam geven, ook al hebben we het over de 4e generatie (de beruchte namenlijsten). Ga zo maar door.
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:44:09 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178489457
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:45 schreef Homey het volgende:

[..]

Overheden voeren een heel verschillend beleid t.a.v integratie van hun emigranten in andere landen. De Nederlandse laat het volledig koud wat jij uitspookt mocht jij emigreren. Sterker nog, je verliest al vrij snel je Nederlandse nationaliteit. Turkije heeft een heel ander beleid. Nazaten tot en met de tigste generatie zijn ook Turks, allerlei nationalistische organisaties houden keurig je gedrag bij. Ook Eritrea hun geheime dienst is actief in het buitenland om 'hun volk' streng in de gaten te houden. De Marokkaanse overheid let er op dat Marokkanen in het buitenland hun kinderen verplicht een Marokkaanse naam geven, ook al hebben we het over de 4e generatie (de beruchte namenlijsten). Ga zo maar door.
Draait allemaal om geld en controle. Landen zoals Turkije, Marokko en Eritrea weten dat ze nog flink wat geld in het laatje harken dat door hun 'onderdanen' wordt opgestuurd, afgestaan of op andere wijze in de lokale economie terechtkomt (b.v. Turken die alleen maar in Turkije op vakantie gaan). Grote delen van hun economie draaien daarop.

Nederland daarentegen heeft emigranten helemaal niet meer nodig zodra ze voorgoed het land uit zijn, dat is het verschil. Dat gemis vangen we wel weer op, althans zo ging het tot nu toe altijd.
pi_178490311
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Draait allemaal om geld en controle. Landen zoals Turkije, Marokko en Eritrea weten dat ze nog flink wat geld in het laatje harken dat door hun 'onderdanen' wordt opgestuurd, afgestaan of op andere wijze in de lokale economie terechtkomt (b.v. Turken die alleen maar in Turkije op vakantie gaan). Grote delen van hun economie draaien daarop.

Nederland daarentegen heeft emigranten helemaal niet meer nodig zodra ze voorgoed het land uit zijn, dat is het verschil. Dat gemis vangen we wel weer op, althans zo ging het tot nu toe altijd.
Zo zie ik het ook. Opvallend hoe onderdanig allochtonen zijn t.o.v. die overheden. Zo slaafs. Toch vreemd als je opgroeit in een liberaal land met zoveel culturen wat je juist aanspoort je eigen mening te vormen en de wereld te ontdekken.
pi_178497804
Fantastisch idee. We zijn t dichtstbevolkte land van Europa. We hebben ruimte zat. Hans, Kees en Jan blijven wel tot hun 30ste bij papa en mama wonen omdat ze geen woning kunnen vinden. Gelukkig halen we allemaal dokters en advocaten binnen die van toegevoegde waarde voor t land zijn...
Land of the free. Home of the brave.
pi_178497980
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:45 schreef Homey het volgende:

[..]

Sterker nog, je verliest al vrij snel je Nederlandse nationaliteit.
Dat is onzin natuurlijk. Tenzij je vrijwillig afstand van je Nederlandse nationaliteit doet verlies je die nooit. Ik woon zelf in t buitenland en mn Nederlandse nationaliteit verlies ik niet zomaar.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178498280
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 06:05 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

je doet net alsof dat heel luxe is en fancy, maar ten eerste zijn alle tv's tegenwoordig LED-tv's en ten tweede zijn tv's goedkoper dan ooit.
Wat moeten ze uberhaupt met een tv??? Geef ze een bibliotheek kaart zodat ze de taal kunnen leren. In plaats van een tv zodat ze met schotel de hele dag Afrikaanse zenders kijken. Daarnaast bevordert het de productiviteit niet en zitten ze de hele dag binnen ipv werk zoeken. Je bevordert integratie niet als ze in hun eigen wereldje blijven hangen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178499795
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:37 schreef _--_ het volgende:
Mooie misleidende titel ook.
Inderdaad, het is absurd dat iemand uit Eritrea (wat 4000km verderop ligt) hier uberhaupt als vluchteling wordt gezien.
Dat is gewoon een illegale migrant, meer niet.....
pi_178503636
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:02 schreef LXIV het volgende:
Dit is natuurlijk een Godsgeschenk voor de asielzoekersindustrie. Afrikanen kunnen nu een 17-jarige zoon/dochter op het vliegtuig zetten, die als minderjarige heel snel erkend wordt. Vervolgens krijgt de hele extended familie de mogelijkheid over te komen. In zekere zin geef je hiermee hele families dezelfde mogelijkheden als minderjarigen.
Precies dit. En dan zijn er nog steeds mensen die denken dat er geen groter plan achter deze volksverhuizingen zit. :')
pi_178503821
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 12:45 schreef Homey het volgende:

[..]

Overheden voeren een heel verschillend beleid t.a.v integratie van hun emigranten in andere landen. De Nederlandse laat het volledig koud wat jij uitspookt mocht jij emigreren. Sterker nog, je verliest al vrij snel je Nederlandse nationaliteit.
Je bent in de war.

Je kunt hooguit je NL paspoort en ID in het buitenland laten verlopen. Dat is heel vervelend en kost veel tijd, moeite en geld om t weer aan te vragen. Dit gaat met bewijsstukken zoals bv je geboortecertificaat met vertaling en apostille als je elders bent geboren dan in NL. Bestaat je gemeente niet meer of is je geboortecertificaat zoek bij de gemeente dan ben je heel ver van huis, maar de kans dat dat gebeurd is zo goed als 0.

Maar met je nationaliteit word je geboren. Dat is praktisch bijna zoiets als huidskleur. Je mag t proberen te verbergen maar 't valt moeilijk te ontkennen dat je pa een Rus was.

Dus je even laten opnemen voordat je weer een hele preek houdt over iets waar je geen verstand van hebt en voorlopig maar geen belangrijke werkzaamheden doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 14-04-2018 08:20:47 ]
pi_178503871
Grote kans dat Nederland door deze groep wordt uitverkozen als bestemming. De vaart zit er al goed in:

In de periode 2000-2015 waren er 2.232.929 immigranten en 1.918.566 emigranten.

Dat is dus een mutatie en een veranderingsproces van 4.151.495 mensen.

Dat gaat richting 25% van de Nederlandse bevolking (man-vrouw-kinderen). Dat heeft verdere gevolgen voor de samenstelling van de totale maatschappij. Zowel sociaal als wel economisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 14-04-2018 08:41:18 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178503898
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je bent in de war.

Je kunt hooguit je NL paspoort en ID in het buitenland laten verlopen. Dat is heel vervelend en kost veel tijd, moeite en geld om t weer aan te vragen. Dit gaat met bewijsstukken zoals bv je geboortecertificaat met vertaling en apostille als je elders bent geboren dan in NL. Bestaat je gemeente niet meer of is je geboortecertificaat zoek bij de gemeente dan ben je heel ver van huis, maar de kans dat dat gebeurd is zo goed als 0.
Als je een tweede nationaliteit aanneemt en in het buitenland woont, dan verlies je je Nederlandse nationaliteit als je niet minstens elke 10 jaar een nieuw identiteitsbewijs aanvraagt.
pi_178503908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:19 schreef cempexo het volgende:
Grote kans dat Nederland door deze groep wordt uitverkozen als bestemming. De vaart zit er al goed in:

In de periode 2000-2015 waren er 2.232.929 immigranten en 1.918.566 emigranten.

Dat is dus een mutatie en een veranderingsproces van 4.151.495 mensen.

Dat gaat richting 25% van de NL bevolking (man-vrouw-kinderen). Dat heeft verdere gevolgen voor de samenstelling van de totale maatschappij. Zowel sociaal als wel economisch.
Rekensom klopt niet helemaal. Een deel van die emigranten had namelijk een migrantenachtergrond.
pi_178503998
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je een tweede nationaliteit aanneemt en in het buitenland woont, dan verlies je je Nederlandse nationaliteit als je niet minstens elke 10 jaar een nieuw identiteitsbewijs aanvraagt.
Nee, je verliest met het verlopen van paspoort of Id-kaart het "bewijs" dat je Nederlander bent wat veel problemen kan opleveren bij reizen en je tegenhoudt bij de ambassade. Dat is iets anders dan je nationaliteit.

Je kunt je nationaliteit onmogelijk kwijtraken. Dat staat ook in je geboortecertificaat en normaliter vraag je dat certificaat opnieuw op, ga je naar de ambassade en regel je je hele inschrijving als Nederlander weer. Dan hebben ze mogelijk nog andere certificaten nodig wat ook geld kost bij opvragen en kost het je een 2 maanden oid voor je een nieuw paspoort kunt ophalen.

Dus laat nooit je paspoort verlopen omdat het gewoon ontzettend veel telefoontjes en gedoe kost. Soms moet je er zelfs in het buitenland een dag voor naar de ambassade reizen en mogelijk meer.

Het kan wel zijn dat mensen het mentaal en fysiek en / of financieel niet kunnen opbrengen om weer nieuwe documenten aan te schaffen en te reizen. Lijkt me bij de meeste Nederlanders niet zo'n probleem.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 14-04-2018 08:38:01 ]
pi_178504052
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nee, je verliest met het verlopen van paspoort of Id-kaart het "bewijs" dat je Nederlander bent wat veel problemen kan opleveren bij reizen en je tegenhoudt bij de ambassade. Dat is iets anders dan je nationaliteit.

Je kunt je nationaliteit onmogelijk kwijtraken. Dat staat ook in je geboortecertificaat en normaliter vraag je dat certificaat opnieuw op, ga je naar de ambassade en regel je je hele inschrijving als Nederlander weer. Dan hebben ze mogelijk nog andere certificaten nodig wat ook geld kost bij opvragen en kost het je een 2 maanden oid voor je een nieuw paspoort kunt ophalen.

Dus laat nooit je paspoort verlopen omdat het gewoon ontzettend veel telefoontjes en gedoe kost. Soms moet je er zelfs in het buitenland een dag voor naar de ambassade reizen en mogelijk meer.
Dit klopt niet. Lees maar na in Rijkswet op het Nederlanderschap, Artikel 15 lid 1 sub C icm. lid 4.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2018 08:36:24 ]
pi_178504126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Rekensom klopt niet helemaal. Een deel van die emigranten had namelijk een migrantenachtergrond.
Onjuiste benadering. Migranten is het verschil tussen emigranten en immigranten. Ik heb derhalve de emigranten en immigranten groep gelaten zoals deze in aantal is.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178504189
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Lees maar na in Rijkswet op het Nederlanderschap, Artikel 15 lid 1 sub C icm. lid 4.
Er hangen zoveel mitsen en maren aan.

van de Rijksoverheid:

In sommige situaties kunt u de Nederlandse nationaliteit automatisch verliezen. Bijvoorbeeld als u vrijwillig een tweede of andere nationaliteit aanneemt. Of als u 10 jaar buiten het Koninkrijk der Nederlanden (Nederland, Curacao, Aruba en Sint Maarten) of de Europese Unie (EU) woont met een dubbele nationaliteit en u uw Nederlandse paspoort niet op tijd verlengt. Of als u een Verklaring van afstand aflegt. Er zijn ook uitzonderingssituaties, waarbij u wel Nederlander blijft. Zo raken Nederlanders hun nationaliteit niet kwijt wanneer zij vrijwillig de nationaliteit van hun huwelijks- of geregistreerde partner aannemen.

Praktisch gezien is het laten verlopen van je paspoort als je een andere nationaliteit hebt gewoon niet wenselijk. Er bestaan echt wel wegen terug zoals ik die omschreef maar iemand die het mentaal/fysiek/financieel niet kan opbrengen hangt. Vooral omdat het je vaak nog wel moet betalen voor openstaande schulden in Nederland maar geen support meer ontvangt. Verder raak je bv pensioenopbouw kwijt en wat je allemaal niet kunt bedenken want op het moment dat je weer Nederlander wordt is je ingang op de lijn van nieuwe aanvraag. Daarmee ben je je verleden kwijt.
pi_178504200
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nee, je verliest met het verlopen van paspoort of Id-kaart het "bewijs" dat je Nederlander bent wat veel problemen kan opleveren bij reizen en je tegenhoudt bij de ambassade. Dat is iets anders dan je nationaliteit.

Je kunt je nationaliteit onmogelijk kwijtraken. Dat staat ook in je geboortecertificaat en normaliter vraag je dat certificaat opnieuw op, ga je naar de ambassade en regel je je hele inschrijving als Nederlander weer. Dan hebben ze mogelijk nog andere certificaten nodig wat ook geld kost bij opvragen en kost het je een 2 maanden oid voor je een nieuw paspoort kunt ophalen.

Dus laat nooit je paspoort verlopen omdat het gewoon ontzettend veel telefoontjes en gedoe kost. Soms moet je er zelfs in het buitenland een dag voor naar de ambassade reizen en mogelijk meer.

Het kan wel zijn dat mensen het mentaal en fysiek en / of financieel niet kunnen opbrengen om weer nieuwe documenten aan te schaffen en te reizen. Lijkt me bij de meeste Nederlanders niet zo'n probleem.
Je kunt met dubbel nationaliteit zeker je Nederlanderse nationaliteit kwijtraken. Nederland is een van de weinige landen die dubbele nationaliteit niet toestaat.

Maar t is niet zo dat je die per ongeluk kwijt kunt raken. Je moet bewust afstand doen of een andere nationaliteit aannemen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178504222
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:54 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Je kunt met dubbel nationaliteit zeker je Nederlanderse nationaliteit kwijtraken. Nederland is een van de weinige landen die dubbele nationaliteit niet toestaat.
Maar zoals ik hierboven schreef zijn er moeizame wegen terug waarmee je niet heel blij zult zijn als je uiteindelijk "opnieuw" Nederlander wordt.

Als ze het konden koppelen aan je vervallen ID (inc BSN) dan zou t ideaal zijn maar dat kan dan niet.
pi_178504224
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er hangen zoveel mitsen en maren aan.

van de Rijksoverheid:

In sommige situaties kunt u de Nederlandse nationaliteit automatisch verliezen. Bijvoorbeeld als u vrijwillig een tweede of andere nationaliteit aanneemt. Of als u 10 jaar buiten het Koninkrijk der Nederlanden (Nederland, Curacao, Aruba en Sint Maarten) of de Europese Unie (EU) woont met een dubbele nationaliteit en u uw Nederlandse paspoort niet op tijd verlengt. Of als u een Verklaring van afstand aflegt. Er zijn ook uitzonderingssituaties, waarbij u wel Nederlander blijft. Zo raken Nederlanders hun nationaliteit niet kwijt wanneer zij vrijwillig de nationaliteit van hun huwelijks- of geregistreerde partner aannemen.

Praktisch gezien is het laten verlopen van je paspoort als je een andere nationaliteit hebt gewoon niet wenselijk. Er bestaan echt wel wegen terug zoals ik die omschreef maar iemand die het mentaal/fysiek/financieel niet kan opbrengen hangt. Vooral omdat het je vaak nog wel moet betalen voor openstaande schulden in Nederland maar geen support meer ontvangt. Verder raak je bv pensioenopbouw kwijt en wat je allemaal niet kunt bedenken want op het moment dat je weer Nederlander wordt is je ingang op de lijn van nieuwe aanvraag. Daarmee ben je je verleden kwijt.
Nee hoor. Het is vrij duidelijk.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178504230
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar zoals ik hierboven schreef zijn er moeizame wegen terug waarmee je niet heel blij zult zijn als je uiteindelijk "opnieuw" Nederlander wordt.

Als ze het konden koppelen aan je vervallen ID (inc BSN) dan zou t ideaal zijn maar dat kan dan niet.
Dat kan niet. Eenmaal afstand gedaan krijg je je Nederlandse nationaliteit niet meer terug.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178504318
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:57 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat kan niet. Eenmaal afstand gedaan krijg je je Nederlandse nationaliteit niet meer terug.
Oh wat gek, waarom zou de Rijksoverheid / IND dan instructies in pdf publiceren over hoe je je Nederlanderschap weer terugkrijgt?
pi_178504345
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Oh wat gek, waarom zou de Rijksoverheid / IND dan instructies in pdf publiceren over hoe je je Nederlanderschap weer terugkrijgt?
Hoe dan? Je zit altijd nog met t probleem een andere nationaliteit te hebben wat niet is toegestaan.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178504383
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:05 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Hoe dan? Je zit altijd nog met t probleem een andere nationaliteit te hebben wat niet is toegestaan.
Als de rijksoverheid complete pdf's met uiteenlopende situaties en instructies verstrekt, waarom zou ik het dan even snel een 'how to' kunnen uittikken. Gewoon ff downloaden als je in die materie wil gaan zitten.
pi_178504491
Als je als Nederlander vertrekt naar een ander land en de nationaliteit aanneemt van dat land, dan ben je geen Nederlander meer.

Als je definitief teruggaat naar Nederland dan moet je de Nederlandse nationaliteit weer aanvragen.

Het is een volstrekte afrader om de Nederlandse nationaliteit om te ruilen voor een andere nationaliteit. Terugkomend naar Nederland zit je in de grootst mogelijke problemen om die Nederlandse nationaliteit weer te verkrijgen.

Reden is simpel: het Nederlandse ambtenaren gedrag. De VPRO heeft daar eens een reportage over gemaakt. Compleet met wanhopige terugkeerders die niets voor elkaar kregen. Want Nederlandse ambtenaren.

Dus: kijk uit en pas op wat je doet !!!
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178504759
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:20 schreef cempexo het volgende:
Als je als Nederlander vertrekt naar een ander land en de nationaliteit aanneemt van dat land, dan ben je geen Nederlander meer.

Als je definitief teruggaat naar Nederland dan moet je de Nederlandse nationaliteit weer aanvragen.

Het is een volstrekte afrader om de Nederlandse nationaliteit om te ruilen voor een andere nationaliteit. Terugkomend naar Nederland zit je in de grootst mogelijke problemen om die Nederlandse nationaliteit weer te verkrijgen.
Uiteraard is dat een afrader. Als je een sterker buitenlands paspoort hebt, in een rijker of beter land woont zul je mij er niet over horen. Maar je wil het niet kwijtraken als je ervoor in Nederland gewoond hebt. Dan raak je zo goed als zeker je pensioen kwijt en andere rechten. Maar de diensten die je geld onttrekken weten je via constructies nog wel te bereiken. Dus dan komt de hel op je af.

quote:
Reden is simpel: het Nederlandse ambtenaren gedrag. De VPRO heeft daar eens een reportage over gemaakt. Compleet met wanhopige terugkeerders die niets voor elkaar kregen. Want Nederlandse ambtenaren.

Dus: kijk uit en pas op wat je doet !!!
Die ambtenaren kun je met rechtzaken wel weer voorbij en veel van de uitkomsten van oude rechtzaken zijn gelukkig verwerkt in de regels. Maar zoals je eerder schreef moet je die wegen niet willen bewandelen. Alleen als je snel grijs wilt worden oid.
pi_178505008
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Uiteraard is dat een afrader. Als je een sterker buitenlands paspoort hebt, in een rijker of beter land woont zul je mij er niet over horen. Maar je wil het niet kwijtraken als je ervoor in Nederland gewoond hebt. Dan raak je zo goed als zeker je pensioen kwijt en andere rechten. Maar de diensten die je geld onttrekken weten je via constructies nog wel te bereiken. Dus dan komt de hel op je af.

[..]

Die ambtenaren kun je met rechtzaken wel weer voorbij en veel van de uitkomsten van oude rechtzaken zijn gelukkig verwerkt in de regels. Maar zoals je eerder schreef moet je die wegen niet willen bewandelen. Alleen als je snel grijs wilt worden oid.
Een juffrouw die in Denemarken woonde moest onverwacht weer terug naar Nederland met haar 2 kinderen, ze had geen keuze meer. In Nederland moest ze derhalve huisvesting hebben, een inkomen en willen werken.

Niets maar dan ook niets lukte. Totdat een ambtenaar (speelde zich af in het oosten des lands, dan wil er nog wel iets) haar 'omboekte' van NL terugkeerder naar asielzoeker.

Toen ging alles opeens van een leien dakje, woonhuis, inkomen en werk. Binnen no time geregeld. Speelde zich een jaar of 8 geleden af.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178505631
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:54 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Je kunt met dubbel nationaliteit zeker je Nederlanderse nationaliteit kwijtraken. Nederland is een van de weinige landen die dubbele nationaliteit niet toestaat.

Maar t is niet zo dat je die per ongeluk kwijt kunt raken. Je moet bewust afstand doen of een andere nationaliteit aannemen.
Jawel, want honderduizenden mensen in Nederland hebben een dubbele nationaliteit. Nederland staat dat wel toe, in grote mate nog wel. India is een land wat het absoluut niet toestaat.
pi_178505685
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 08:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er hangen zoveel mitsen en maren aan.

van de Rijksoverheid:

In sommige situaties kunt u de Nederlandse nationaliteit automatisch verliezen. Bijvoorbeeld als u vrijwillig een tweede of andere nationaliteit aanneemt. Of als u 10 jaar buiten het Koninkrijk der Nederlanden (Nederland, Curacao, Aruba en Sint Maarten) of de Europese Unie (EU) woont met een dubbele nationaliteit en u uw Nederlandse paspoort niet op tijd verlengt. Of als u een Verklaring van afstand aflegt. Er zijn ook uitzonderingssituaties, waarbij u wel Nederlander blijft. Zo raken Nederlanders hun nationaliteit niet kwijt wanneer zij vrijwillig de nationaliteit van hun huwelijks- of geregistreerde partner aannemen.

Praktisch gezien is het laten verlopen van je paspoort als je een andere nationaliteit hebt gewoon niet wenselijk. Er bestaan echt wel wegen terug zoals ik die omschreef maar iemand die het mentaal/fysiek/financieel niet kan opbrengen hangt. Vooral omdat het je vaak nog wel moet betalen voor openstaande schulden in Nederland maar geen support meer ontvangt. Verder raak je bv pensioenopbouw kwijt en wat je allemaal niet kunt bedenken want op het moment dat je weer Nederlander wordt is je ingang op de lijn van nieuwe aanvraag. Daarmee ben je je verleden kwijt.
Het staat klip en klaar in de wet. Waar jij het over hebt is misschien een versnelde procedure om opnieuw de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen.

Voor het pensioen maakt het dan allemaal weer niks uit, want zelfs de AOW is niet van je nationaliteit afhankelijk.
pi_178505824
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Het staat klip en klaar in de wet. Waar jij het over hebt is misschien een versnelde procedure om opnieuw de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen.

Voor het pensioen maakt het dan allemaal weer niks uit, want zelfs de AOW is niet van je nationaliteit afhankelijk.
Je nationaliteit raakt niet ineens uit je geboorteakte dus dat eikpunt heb je altijd. Je moet om dezelfde rechten en plichten weer te krijgen e.d. uiteraard veel moeite doen, maar voor iemand uit een niet Nederlands land die geen reden of verbinding heeft zal het onmogelijk zijn om Nederlander te worden. Dat is voor een oud Nederlander dus niet onmogelijk. Wel moeilijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 14-04-2018 11:00:05 ]
pi_178506058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een juffrouw die in Denemarken woonde moest onverwacht weer terug naar Nederland met haar 2 kinderen, ze had geen keuze meer. In Nederland moest ze derhalve huisvesting hebben, een inkomen en willen werken.

Niets maar dan ook niets lukte. Totdat een ambtenaar (speelde zich af in het oosten des lands, dan wil er nog wel iets) haar 'omboekte' van NL terugkeerder naar asielzoeker.

Toen ging alles opeens van een leien dakje, woonhuis, inkomen en werk. Binnen no time geregeld. Speelde zich een jaar of 8 geleden af.
Uiteindelijk is er voor iedereen die genoeg energie heeft om dikke dossiers aan te leggen en tegen allerlei kronkels aan te lopen wel (weer) een weg.
pi_178506346
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Het staat klip en klaar in de wet. Waar jij het over hebt is misschien een versnelde procedure om opnieuw de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen.

Voor het pensioen maakt het dan allemaal weer niks uit, want zelfs de AOW is niet van je nationaliteit afhankelijk.
Je aow verlies je van ieder jaar dat je buiten nederland hebt gewoond 2 procent, ongeacht je nationaliteit.

Je pensioen verlies je juist niet, al zullen ze dat afkopen met lump sommen als er teweinig is om uit te keren.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_178509423
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:36 schreef Homey het volgende:

[..]

Jawel, want honderduizenden mensen in Nederland hebben een dubbele nationaliteit. Nederland staat dat wel toe, in grote mate nog wel. India is een land wat het absoluut niet toestaat.
Er zijn uitzonderingen ja. Zoals bijvoorbeeld Marokkanen die geen keus hebben.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178511007
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:40 schreef Hexx. het volgende:
Men overdrijft ook wanneer men de hele tijd boos schreeuwt over nutteloze mensen die Nederland binnenhaalt.
Wat is daar overdreven aan ?, het is volkomen terecht dat de Nederlanders er boos over zijn dat ze genaaid worden door Eritreers binnen te halen die een kostenpost zijn voor de komende decennia
quote:
En maar boos zijn en blijven op iedere asielzoeker. Dát is pas gek.
Nee, als men stopt met boos worden daarover, dat is pas gek, en dan moet je je pas zorgen maken over Nederland.
Dan zijn wij namelijk verworden tot makke schapen en verloren als maatschappij.
pi_178511225
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat is daar overdreven aan ?, het is volkomen terecht dat de Nederlanders er boos over zijn dat ze genaaid worden door Eritreers binnen te halen die een kostenpost zijn voor de komende decennia

[..]

Nee, als men stopt met boos worden daarover, dat is pas gek, en dan moet je je pas zorgen maken over Nederland.
Dan zijn wij namelijk verworden tot makke schapen en verloren als maatschappij.
Boos zijn op die asielzoekers is gek. Boos moet je zijn op Nederland.
pi_178511612
Blijft grappig, Nederlanders die zeggen dat ze in 3e wereldland van herkomst zouden blijven als ze daar geboren zouden zijn, om daar een revolutie te ontketenen :') Altijd makkelijk om vanuit een positie van gemak een onvoorstelbare situatie te beoordelen. Blijf er vooral in geloven dat je daadwerkelijk weet hoe het is en wat jij zou doen..

N*gga's please... :')

Zouden bij de eerste beste verovering bij de NSB gaan...
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:39:56 #121
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_178512262
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:39 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Boos zijn op die asielzoekers is gek. Boos moet je zijn op Nederland.
Boos moet je in deze vooral zijn op de politici die dit weigeren aan te pakken. En vervolgens boos zijn op de boze mensen die hardnekkig op diezelfde politici blijven stemmen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:04:31 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178512656
Iedereen is welkom, stelletje racisten.
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:05:49 #123
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178512683
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iedereen is welkom, stelletje racisten.
Wat eet je vanavond? Geen zin om te koken namelijk..
pi_178513818
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iedereen is welkom, stelletje racisten.
Degenen die zeggen dat iedereen welkom is zouden ook degenen moeten zijn die voor het levensonderhoud van die lui moeten opdraaien. Ga jij maar lekker krom liggen om uitkeringen voor kansloze Afrikanen te bekostigen.
pi_178516286
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:53 schreef Saer_Llongau het volgende:

[..]

Degenen die zeggen dat iedereen welkom is zouden ook degenen moeten zijn die voor het levensonderhoud van die lui moeten opdraaien. Ga jij maar lekker krom liggen om uitkeringen voor kansloze Afrikanen te bekostigen.
Niemand ligt in NL krom om voor anderen op te draaien. Als dat zo zou zijn zou je zelf ook recht hebben op diverse toeslagen.
pi_178518379
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:37 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er zijn uitzonderingen ja. Zoals bijvoorbeeld Marokkanen die geen keus hebben.
Geldt ook voor Turken, Fransen, Duitsers en ga zo maar door. Er zijn meer dan een miljoen Nederlanders met 2 paspoorten. Dat is geen uitzondering meer, maar standaard beleid.
pi_178519134
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niemand ligt in NL krom om voor anderen op te draaien. Als dat zo zou zijn zou je zelf ook recht hebben op diverse toeslagen.
Maar het is wel zo dat er heel wat mensen zijn die werken en het slechts minimaal beter hebben dan zij die verkeren in de hangmat van ons sociale stelsel.
  zondag 15 april 2018 @ 00:07:52 #128
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178519766
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 23:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar het is wel zo dat er heel wat mensen zijn die werken en het slechts minimaal beter hebben dan zij die verkeren in de hangmat van ons sociale stelsel.
En die werken zich dus de pleuris voor een nettoloontje van misschien 1-2 euro per uur, ten opzicht van importbankzitters uit onder andere Afrika die alles gratis krijgen zonder zelf ook maar een cent bij te hebben gedragen :(

Dat is wat mij steekt aan de import van dit soort mensen. Prima als dat oorlogsvluchtelingen zijn die hier tijdelijk onderdak proberen te krijgen tot het weer veilig is in de regio van herkomst, maar niet voor massa import van kanslozen en dr familie die de taal niet spreken en een heel andere (werk)mentaliteit hebben die strookt met de Westerse hier :/ En daar faalt Nederland, door iedereen lekker te pamperen en alles maar voor ze te betalen en ze te bieden waar Nederlanders voor moeten werken en belasting voor afdragen. En dat laatste, daar hebben ze niet om gevraagd.
  zondag 15 april 2018 @ 00:14:30 #129
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178519894
En waar ik ook op tegen ben: ouders en familileden laten overkomen. Dat zie ik als een beloning van het vooruitsturen van kinderen. Vluchten moet naar mijn idee met het hele gezin gebeuren. Zoals het nu is, is het naar mijn idee veelal bijstandstoerisme. Dat moet een land niet willen.
pi_178520603
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niemand ligt in NL krom om voor anderen op te draaien. Als dat zo zou zijn zou je zelf ook recht hebben op diverse toeslagen.
:') We hebben pas geleden nog de basisbeurs voor studenten afgeschaft, zodat die hun 5-6 jarige studententijd hun hele levensonderhoud bij elkaar kunnen lenen.

Flikker maar lekker op je vluchtelingen als je nog niet eens voor je eigen bevolking kunt zorgen.
  zondag 15 april 2018 @ 00:59:40 #131
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178520910
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 00:49 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

:') We hebben pas geleden nog de basisbeurs voor studenten afgeschaft, zodat die hun 5-6 jarige studententijd hun hele levensonderhoud bij elkaar kunnen lenen.

Flikker maar lekker op je vluchtelingen als je nog niet eens voor je eigen bevolking kunt zorgen.
Maar vluchtelingen zijn hartstikke zielig. Al de moeite die genomen is en al die gevaarlijke veilige landen in Europa die ze doorkruist hebben om in het land die de beste sociale voorzieningstelsel en mooiste vrouwen komen mag best beloond worden :(
pi_178522708
Dat verdient best wel goed, zo'n uitkering in Nederland.


Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178522907
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 06:19 schreef cempexo het volgende:
Dat verdient best wel goed, zo'n uitkering in Nederland.


[ afbeelding ]
Wauw, dus 4 bijstandsuitkeringen verdient bijna net zo goed als 1 modale baan? Wat een geniaal nuttig inzicht zeg! :O

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2018 07:09:36 ]
pi_178522938
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 00:59 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Maar vluchtelingen zijn hartstikke zielig. Al de moeite die genomen is en al die gevaarlijke veilige landen in Europa die ze doorkruist hebben om in het land die de beste sociale voorzieningstelsel en mooiste vrouwen komen mag best beloond worden :(
Alles zou anders zijn, als de bezorgde lieden zoals jij, de smallere medemensen maar zouden bewapenen met uzi's en voldoende kogels.
pi_178522946
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 23:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar het is wel zo dat er heel wat mensen zijn die werken en het slechts minimaal beter hebben dan zij die verkeren in de hangmat van ons sociale stelsel.
Dan hebben de mensen die het minimaal beter hebben recht op toeslagen die net iets minder zijn waardoor ze per saldo gewoon op het leefniveau komen waar ze voor werken. Alles gaat in gradaties.

Ik hoorde laatst iemand klagen dat hij veel aan belasting moest afdragen... maar zei hij erachteraan "ik verdien dan ook heel veel". Dus veel afdragen is ook wat een klop op de borst en staat gewoon in verhouding met wat je hebt verdient of gaat verdienen.

Het socialistische systeem wat er in Nederland is zorgt ervoor dat de balans er blijft die er in derde wereldlanden (+VS) gewoon niet is. Daar wordt de middenklasse naar de armoede getrokken en is de kloof tussen een paar die heel rijk zijn en vele die heel arm zijn enorm.

Het beetje wat de onderklasse in NL krijgt wordt allemaal uiteindelijk ook weer in de eigen economie gestoken ook. Producten worden gekocht bij winkels, medewerkers worden daar van betaald etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 15-04-2018 07:31:58 ]
pi_178523055
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 00:49 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

:') We hebben pas geleden nog de basisbeurs voor studenten afgeschaft, zodat die hun 5-6 jarige studententijd hun hele levensonderhoud bij elkaar kunnen lenen.
Ja, als die een paar jaar later nagenoeg niets verdienen betalen ze niets terug. Een beetje verdienen is een klein 'percentage', en veel verdienen is veel qua percentage terugbetalen. Je moet gewoon even weten waar je recht op hebt. Ook die liggen niet krom als ze zelf gewoon hun inkomsten en toeslagen e.d goed managen met digid en een paar klikken op de muis. Daarbij geven overheidsinstanties ook nog met terugwerkende kracht hetgeen waar je recht op hebt.

quote:
Flikker maar lekker op je vluchtelingen als je nog niet eens voor je eigen bevolking kunt zorgen.
Je bent als participant en deel van dezelfde bevolking gewoon niet op de hoogte van hoe systemen in je eigen land werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 15-04-2018 08:00:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')