abonnement Unibet Coolblue
pi_178510625
Boeiend om jullie vastvoedseloverwegingen te lezen. ^O^ Is hier pas over krap drie maanden aan de orde (nu dus al over de helft van het aangeraden half jaar exclusief borstvoeding -snif!), afgezien van het feit dat mijn lief O. momenteel zo'n beetje aan alles behalve honing laat likken. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_178512990
Als ik dat zo lees Tolstoi lijkt het alsof je geen voeding op verzoek doet, maar juist (deels) op jouw initiatief? Je hebt het over geen hongersignalen meer, maar is dat echt zo?
Ik voed ten alle tijden op verzoek en merk dat aan haar als ze wat miemelig wordt en het minstens 3 uur geleden is dat ze de vorige voeding heeft gehad. Ik heb nooit mijn borsten laten beslissen of het tijd was zeg maar. Hij drinkt nu jou stuwing weg, maar niet omdat hij honger heeft, maar het wellicht gewoon even fijn vindt en daarmee hou je je hoge productie in stand?
En in de nacht komt hij vaak, dan wel met hongersignalen?
Ik ben wel eens benieuwd wat hij doet als je echt wacht op zijn initiatief. Misschien valt er dan sowieso al een voeding weg?

Zeg het als het nergens op slaat wat ik zeg, maar dit kwam zo in me op.
pi_178513191
In het kader van rammelen voor een tweede ben ik gezwicht voor het jurkje van de prenatal uit de folder. De mama en dochter match. In mijn zwangerschap had ik een jurkje die nog meer op het mini jurkje lijkt dan de mama versie nu in de folder en nu verheug ik me dus al dat ik in dikke buik match met N. O+
Helaas was 86 nog de grootst beschikbare maat, maar kon het echt niet laten. Dus maargoed dat N wat mini is en hopelijk kunnen we tzt samen stralen en anders is het ook een leuk jurkje voor haar alleen!
pi_178513301
Awww. Het is vandaag de sterfdag van mijn vader, die twee jaar geleden op zesenvijftigjarige leeftijd heel plotseling overleed en mijn veel jongere broertje, die sowieso nogal wat psychische issues heeft, had het er vandaag zwaar mee. Even een poosje met O. langsgeweest en de beeb is compleet platgeknuffeld en O. was één een al lachjes en kirren. Hij lijkt ook nog eens erg op mijn vader O+
Krijg ik net een berichtje van mijn broertje dat -ie zich nu weer veel vrolijker en fijner voelde. ^O^ En dat voor een weerbarstige knul die er niks van moest hebben dat zijn zus zwanger was en vooraf aankondigde niet lastig gevallen te willen worden met de baby. Het kan verkeren! *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_178513407
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:21 schreef Nolita het volgende:
Als ik dat zo lees Tolstoi lijkt het alsof je geen voeding op verzoek doet, maar juist (deels) op jouw initiatief? Je hebt het over geen hongersignalen meer, maar is dat echt zo?
Ik voed ten alle tijden op verzoek en merk dat aan haar als ze wat miemelig wordt en het minstens 3 uur geleden is dat ze de vorige voeding heeft gehad. Ik heb nooit mijn borsten laten beslissen of het tijd was zeg maar. Hij drinkt nu jou stuwing weg, maar niet omdat hij honger heeft, maar het wellicht gewoon even fijn vindt en daarmee hou je je hoge productie in stand?
En in de nacht komt hij vaak, dan wel met hongersignalen?
Ik ben wel eens benieuwd wat hij doet als je echt wacht op zijn initiatief. Misschien valt er dan sowieso al een voeding weg?

Zeg het als het nergens op slaat wat ik zeg, maar dit kwam zo in me op.
Ik heb dit ook wel eens gedacht, hoor. Dus zo raar is de opmerking niet. Maar echte hongersignalen geeft ie niet. En als ik de borst aanbied, terwijl hij niet wil, dan laat hij dat wel weten :)

Hmmm, je zet me eigenlijk wel aan het denken :)
Misschien toch eens proberen om echt te wachten op zijn signalen, of die dan gaan komen.....
Overdags zitten er vaak wel 4 - 5 uur tussen een voeding. Na zo'n periode bied ik de borst gewoon aan om te kijken of ie trek heeft. Pakt ie de borst, dan heeft ie blijkbaar trek (redeneer ik dan), soms drinkt ie dan lang en soms korter.

Eerlijk gezegd vind ik dat borstvoeding gebeuren soms best ingewikkeld :@
Wat bv. dan te doen met de stuwing, als toch blijkt dat er voeding wegvalt? Gewoon doorheen bijten om de borsten daar aan te laten wennen of de druk er een beetje afkolven?
Want iets minder productie zou onderhand ook wel mogen......
pi_178513698
Gewoon maar nét zoveel afkolven dat het hele oncomfortabele eraf is, Tolstoi! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_178513714
Na nog wat langer nadenken, word ik best een beetje verdrietig ervan ;(
Ik wil hem zeker niet BV opdringen, als een soort force feeding :@
pi_178513811
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:21 schreef Nolita het volgende:
Ik voed ten alle tijden op verzoek en merk dat aan haar als ze wat miemelig wordt en het minstens 3 uur geleden is dat ze de vorige voeding heeft gehad. Ik heb nooit mijn borsten laten beslissen of het tijd was zeg maar.
Zo doe ik het ook precies. :Y Altijd wachten op jengelig en als dat minstens een uur of drie na de vorige keer is, hop, de tepel erin. Ik laat het nooit afhangen van hoe mijn borsten voelen. Als die echt vervelend vol beginnen te zitten en mijn koter lijkt nog niet hongerig, dan kolf ik eventueel een klein beetje af.
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:55:32 #110
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_178513860
Nolita, wat een leuk vooruitzicht O+ Hopelijk kun je er samen een mooie foto bij maken!

Mini, wat fijn dat O je broertje zo kon helpen. Hoe was de dag voor jou?

Wij voeden wel redelijk op de klok. Zeker op het kdv hebben ze het altijd over hoe veel honger ze heeft rond etenstijd. Vandaag hebben we op hongersignalen gelet en blijkbaar kan ze makkelijk een uurtje later een brood + melk combinatie doen, waardoor ze vandaag dus al een voeding minder had. Ze at ook spontaan 2 grote opscheplepels nasi :D

En Tolstoi: ik zit het meestal uit. Maar ik heb nooit veel stuwing (of melk..) gehad, dus ik kan misschien makkelijk praten. Wat zegt internet qua afbouwschema's enzo?
pi_178513976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:55 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mini, wat fijn dat O je broertje zo kon helpen. Hoe was de dag voor jou?
Prima hoor, ik ben nogal blij en nuchter van aard en ik heb geen zak met datums. Net als mijn moeder overigens, die op deze dag met vrienden naar een rockfestivalletje is. *)
Wel erg blij dat we mijn broertje een beetje konden helpen. :) Waar zo'n baby al niet goed voor is! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_178513984
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:48 schreef TolstoiFan het volgende:
Na nog wat langer nadenken, word ik best een beetje verdrietig ervan ;(
Ik wil hem zeker niet BV opdringen, als een soort force feeding :@
Ho ho, niet doorslaan.

Ik bied ook wel aan als ik volle borsten heb, bijv als ik Y heb opgehaald van het kdv. Ook als hij even daarvoor nog iets gegeten of gedronken heeft daar. Of als ik paar uur ben weggeweest van huis en thuiskom. Soms wil hij dan wel graag, soms niet zo, en dan drinkt hij dus heel weinig. Maar wel net even de druk eraf.

Je baby geeft het echt aan hoor. Er is niets mis mee om soms zelf aan te bieden. Sommige baby's geven ook veel duidelijkere hongersignalen af dan anderen.

Daarnaast drinken baby's soms ook omdat ze het fijn vinden om even bij je te zijn. Zeker grotere baby's/dreumessen drinken niet altijd omdat ze echt honger hebben. Mijn oudste bijvoorbeeld was echt verslaafd aan de borst als dreumes/peuter en echt niet alleen vanwege de melk.

Als je last heb van veel productie dan kun je inderdaad soms even kolven om de druk eraf te halen. Maar zolang je er geen pijn of echt last van hebt, kun je het ook laten.

Mini, mooi verhaal van je broertje. Bijzonder wat die baby's toch kunnen losmaken. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178514025
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:48 schreef TolstoiFan het volgende:
Na nog wat langer nadenken, word ik best een beetje verdrietig ervan ;(
Ik wil hem zeker niet BV opdringen, als een soort force feeding :@
Maar dat is toch niet nodig! Je zegt zelf al dat hij heus wel weigert als hij echt niet wil. De keren dat hij wel (kort) pakt zorgen iig voor een toeschietreflex wat je productie hoog houdt. Ook met afkolven komt er die toeschietreflex. Ik zou dus ook zo lang mogelijk proberen uit te zitten zolang het vervelend, maar niet pijnlijk voelt. Het is goed om te waken voor een BO, maar niet nodig om er bang voor te zijn. :*

Minilot, wat mooi dat O deze moeilijke dag wat mooier heeft kunnen maken voor je broertje O+
pi_178514053
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]
Er is niets mis mee om soms zelf aan te bieden.
Goeie nuancering en inderdaad! ^O^
Ik doe dat af en toe als ik bijvoorbeeld weet dat we weg moeten en ik geen zin of gelegenheid heb om onderweg te voeden. Ook als O. dan twee uur eerder nog gegeten heeft prop ik er gewoon een tiet in. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178514139
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik bied ook wel aan als ik volle borsten heb, bijv als ik Y heb opgehaald van het kdv. Ook als hij even daarvoor nog iets gegeten of gedronken heeft daar. Of als ik paar uur ben weggeweest van huis en thuiskom. Soms wil hij dan wel graag, soms niet zo, en dan drinkt hij dus heel weinig. Maar wel net even de druk eraf.
Op die momenten kolf ik juist de voeding af, omdat ze dan dus een voeding heeft gehad die ik nog niet gekolfd heb. Ook weer handig als voorraad voor de volgende werkdag en N mist er niets door.
Zo zie je maar dat iedereen hier bij haar passende keuzes in maakt en in principe kun je weinig tot niets fout doen heb ik het idee.
pi_178514147
Schijnt dus dat Z gisteravond wel echt uren heeft gehuild en man haar niet echt kon troosten. Rondlopen hielp niet, in haar schommeltje niet, drinken niet en haar bij hem houden ook niet.
Zou dat dan toch komen omdat ze vooral door mij (en mijn borst) gewend is getroost te worden? En de draagzak?
Terwijl ik haar ook zeker weleens laat liggen en even mopperen. Dan valt ze vaak genoeg als verrassing in slaap.
Dus ik vind het wel een moeilijke kwestie.
Als ze steeds bij een ander zo van streek is, moet ik daar toch iets in zien t veranderen. -O-
pi_178514209
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:07 schreef Nolita het volgende:

[..]

Op die momenten kolf ik juist de voeding af, omdat ze dan dus een voeding heeft gehad die ik nog niet gekolfd heb. Ook weer handig als voorraad voor de volgende werkdag en N mist er niets door.
Zo zie je maar dat iedereen hier bij haar passende keuzes in maakt en in principe kun je weinig tot niets fout doen heb ik het idee.
Dat is inderdaad slim om te doen.
Ik kolf niet en Y drinkt dus kv op het kdv, vandaar!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178514217
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Goeie nuancering en inderdaad! ^O^
Ik doe dat af en toe als ik bijvoorbeeld weet dat we weg moeten en ik geen zin of gelegenheid heb om onderweg te voeden. Ook als O. dan twee uur eerder nog gegeten heeft prop ik er gewoon een tiet in. *)
Werkt dat voor O?
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar dan dronk ze bijna niet en kwam op ongeveer het verwachte tijdstip toch weer :')

Zie maar Tolstoi, iedere baby en iedere mama gaan er anders mee om. Ik zou pas iets veranderen als het voor jezelf niet prettig meer voelt zoals het nu gaat :)
pi_178515229
Venco, ik zou dat vooral opvatten als reden om haar meer bij je man te laten, ook al ben je wel thuis. Peuter heeft dit als baby ook een tijdje gehad en hier hielp het als man juist veel met hem deed, zowel qua verzorging als qua spelen. Dan liet hij zich ook weer troosten. Het was hier vooral merkbaar als ik een paar dagen met peuter alleen was geweest.

En hier werkte voeden op mijn verzoek ook prima idd. Dat is imo juist het grote voordeel van borstvoeding.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178516312
Ik vind het wel mooi om te lezen hoe jullie voeden. Banaan is ook niet zo duidelijk met hongersignalen en is snel afgeleid met drinken. Om die reden houd ik aan:
Wakker worden - voeden - spelen - voeden - draagzak.

Soms drinkt hij na het wakker worden heel weinig maar wel veel voor het slapen. Of hij moppert een uurtje na wakker worden en heeft dan flinke trek. Twee keer aanbieden is meer gedoe maar werkt beter voor ons. Als hij niet wil dan is hij daar wel heel duidelijk in.

We hebben net een flinke worsteling gehad. Halverwege zijn wakkere tijd was hij mopperig en dronk zich vol. Hij viel in slaap, niet handig want ik was halverwege mijn avondeten. Hij werd na vijf minuten weer wakker, ik at de rest van mijn eten en we gingen naar buiten. Hij begon te huilen en kalmeerde pas op een bankje aan de borst. Terug in de draagzak, weer ontroostbaar huilen. Over de schouder gehangen was hij spontaan weer blij.
Terug naar huis, begonnen aan het slaapritueel. Hij dronk zich in slaap, werd wakker, ik legde hem wakker weg en las tweeënhalf sprookje voor hij weer mopperde. Bij me gepakt, aan de borst gelegd, twee minuten slapen, wegdraaien, terug en sabbelen, heel veel herhaling.
De laatste keer draaide hij naar me toe zonder aan de borst te willen, gewoon met zijn wang ertegenaan en zo viel hij in slaap. Zo lief, dat al het vorige weer vergeten wordt. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178516877
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:08 schreef vencodark het volgende:
Schijnt dus dat Z gisteravond wel echt uren heeft gehuild en man haar niet echt kon troosten. Rondlopen hielp niet, in haar schommeltje niet, drinken niet en haar bij hem houden ook niet.
Zou dat dan toch komen omdat ze vooral door mij (en mijn borst) gewend is getroost te worden? En de draagzak?
Terwijl ik haar ook zeker weleens laat liggen en even mopperen. Dan valt ze vaak genoeg als verrassing in slaap.
Dus ik vind het wel een moeilijke kwestie.
Als ze steeds bij een ander zo van streek is, moet ik daar toch iets in zien t veranderen. -O-
Het is rot, maar zo ging het dus bij Y ook een tijd. Nu niet meer. En dat komt denk ik omdat ik hem vaker en ook voor een steeds wat langere tijd aan de zorg overliet van mijn vriend, en later het kdv.
Nu is het nog steeds wel zo dat hij graag bij me is: als ik in beeld ben, dan wil hij graag bij me zijn en dan kan hij ook gaan huilen als ik even de kamer uitloop. Maar hij is het nu wel gewend om bij anderen te zijn en heeft het dan ook gewoon naar z'n zin. Dus dat opbouwen en vaker eens een paar uurtjes weg.

Ik vond het ook wel vervelend voor mijn vriend dat hij dan met een huilende en moeilijk te troosten baby zat. Maar het is nu ook wel duidelijk dat meer tijd met z'n tweetjes ertoe heeft geleid dat Y heel gek op zijn vader is. O+ . Ach ja, door die bv en het veel thuis zijn met de kinderen heb je gewoon een soort symbiotische band opgebouwd. Dat is heel mooi en fijn en goed voor de hechting, maar ook goed als dat ietsjes losser wordt en ook anderen in beeld komen en de wereld daardoor ook weer wat groter wordt.

Het valt me trouwens op hoe je het vaak naar je toetrekt: moet ik daar iets aan veranderen. Maar hoezo moet jij dat doen? Nog even de vraag ook of jij dat kan, want het is vooral iets wat je baby moet leren: om even zonder jou te zijn. :P . En dat kun je niet voor je baby doen, je kunt daar hooguit een beetje in sturen en helpen. Maar bovenal is het iets waar je samen met anderen (vooral natuurlijk je man of anderen die de zorg delen) aan kunt werken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178517326
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 april 2018 21:30 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het is rot, maar zo ging het dus bij Y ook een tijd. Nu niet meer. En dat komt denk ik omdat ik hem vaker en ook voor een steeds wat langere tijd aan de zorg overliet van mijn vriend, en later het kdv.
Nu is het nog steeds wel zo dat hij graag bij me is: als ik in beeld ben, dan wil hij graag bij me zijn en dan kan hij ook gaan huilen als ik even de kamer uitloop. Maar hij is het nu wel gewend om bij anderen te zijn en heeft het dan ook gewoon naar z'n zin. Dus dat opbouwen en vaker eens een paar uurtjes weg.

Ik vond het ook wel vervelend voor mijn vriend dat hij dan met een huilende en moeilijk te troosten baby zat. Maar het is nu ook wel duidelijk dat meer tijd met z'n tweetjes ertoe heeft geleid dat Y heel gek op zijn vader is. O+ . Ach ja, door die bv en het veel thuis zijn met de kinderen heb je gewoon een soort symbiotische band opgebouwd. Dat is heel mooi en fijn en goed voor de hechting, maar ook goed als dat ietsjes losser wordt en ook anderen in beeld komen en de wereld daardoor ook weer wat groter wordt.

Het valt me trouwens op hoe je het vaak naar je toetrekt: moet ik daar iets aan veranderen. Maar hoezo moet jij dat doen? Nog even de vraag ook of jij dat kan, want het is vooral iets wat je baby moet leren: om even zonder jou te zijn. :P . En dat kun je niet voor je baby doen, je kunt daar hooguit een beetje in sturen en helpen. Maar bovenal is het iets waar je samen met anderen (vooral natuurlijk je man of anderen die de zorg delen) aan kunt werken.
Thx, dat had ik even nodig. Ik probeer het allemaal niet te zwaar te bekijken want alles komt altijd goed. Het voelt nu vervelend maar ik weet dat ze op de lange termijn prima door het leven gaan. ;)
Mijn zoon heeft ook regelmatig moeten huilen en hij is gewoon hartstikke goed gehecht verder.
Ik ga er de komende tijd inderdaad aan werken en alert op zijn dat ze er langzaam aan kan gaan wennen enzo.
Beetje oefenen. :)
pi_178521883
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:32 schreef minilot het volgende:
Awww. Het is vandaag de sterfdag van mijn vader, die twee jaar geleden op zesenvijftigjarige leeftijd heel plotseling overleed en mijn veel jongere broertje, die sowieso nogal wat psychische issues heeft, had het er vandaag zwaar mee. Even een poosje met O. langsgeweest en de beeb is compleet platgeknuffeld en O. was één een al lachjes en kirren. Hij lijkt ook nog eens erg op mijn vader O+
Krijg ik net een berichtje van mijn broertje dat -ie zich nu weer veel vrolijker en fijner voelde. ^O^ En dat voor een weerbarstige knul die er niks van moest hebben dat zijn zus zwanger was en vooraf aankondigde niet lastig gevallen te willen worden met de baby. Het kan verkeren! *;
Wow dit is wel heel erg een O+ waard!
Dikke :*
pi_178522976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:32 schreef minilot het volgende:
Awww. Het is vandaag de sterfdag van mijn vader, die twee jaar geleden op zesenvijftigjarige leeftijd heel plotseling overleed en mijn veel jongere broertje, die sowieso nogal wat psychische issues heeft, had het er vandaag zwaar mee. Even een poosje met O. langsgeweest en de beeb is compleet platgeknuffeld en O. was één een al lachjes en kirren. Hij lijkt ook nog eens erg op mijn vader O+
Krijg ik net een berichtje van mijn broertje dat -ie zich nu weer veel vrolijker en fijner voelde. ^O^ En dat voor een weerbarstige knul die er niks van moest hebben dat zijn zus zwanger was en vooraf aankondigde niet lastig gevallen te willen worden met de baby. Het kan verkeren! *;
Wat fijn dat O. hem een stuk beter heeft laten voelen O+ Baby’s O+
pi_178522996
Venco, hechtingsproblemen ontstaan niet door een avondje een paar uurtjes te huilen omdat mama er niet is :*
Die ontstaan door stelselmatige verwaarlozing, waarbij er niet aan de eerste levensbehoeften van de baby worden voldaan.
Afgelopen vrijdag heeft Z. gewoon kunnen eten en warmte van haar vader gehad. Dat ze jou miste is heel vervelend voor haar, maar dat is gewoon iets waar je samen doorheen moet. Stapje voor stapje.
Ik hoorde gisteren hetzelfde van vriend. M. is nu een weekendje alleen met papa thuis. En ja, dan slaapt hij wat lastiger en huilt iets meer. So be it. Dat knuffelen halen we vanmiddag wel weer in O+

Overigens diep respect voor vriend. S. werd gisteren al ziek en vannacht heeft ook M. veel liggen hoesten en moest spugen. Hij krijgt het voor zijn kiezen ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178522997
Heel bericht getypt en 1 per ongeluke swipe van een babyhand en alles is weg :{w :')
pi_178523003
Mini, dat verhaal over je broer is mooi O+ Hoeveel geluk zo’n klein wezentje kan brengen aan zoveel mensen, schitterend!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178523013
Vervelend dat S. ziek is en M. moet hoesten LeSage! :* En Venco ik denk dat het meeste al gezegd is :) Wel een eye-opener. Weggaan doe ik wel maar thuis huilen is ‘kom maar bij mama’ ook al zit ie bij m’n vriend.
  zondag 15 april 2018 @ 08:12:28 #129
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_178523239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:32 schreef minilot het volgende:
Awww. Het is vandaag de sterfdag van mijn vader, die twee jaar geleden op zesenvijftigjarige leeftijd heel plotseling overleed en mijn veel jongere broertje, die sowieso nogal wat psychische issues heeft, had het er vandaag zwaar mee. Even een poosje met O. langsgeweest en de beeb is compleet platgeknuffeld en O. was één een al lachjes en kirren. Hij lijkt ook nog eens erg op mijn vader O+
Krijg ik net een berichtje van mijn broertje dat -ie zich nu weer veel vrolijker en fijner voelde. ^O^ En dat voor een weerbarstige knul die er niks van moest hebben dat zijn zus zwanger was en vooraf aankondigde niet lastig gevallen te willen worden met de baby. Het kan verkeren! *;
:* wat was je vader jong! Dat heb ik destijds niet zo meegekregen.

En fijn dat Gunther je broertje blij maakte!
Kwak
pi_178524106
Mini O+ O+ :*

LeSage beterschap voor S. :* hopelijk wordt M. ook niet ziek! Je man krijgt het deze dagen wel voor zn kiezen haha :7 hij kan zeker niet wachten tot jij thuis bent. Mannen en baby's O+ _O_

Het gourmetten was heel gezellig, we begonnen wel een beetje laat. Normaal ligt N. om 8 uur in bed dat is nu haar ritme en als het maar een half uur later is gaat ze zo zielig lopen huilen :N
Dus ik was met haar bezig tot kwart over 9 en is ze spelenderwijs (neusje aanraken, kietelen, lachen, zingen) in slaap gevallen.
En man wilde zo graag een nieuwe tv aanschaffen dat ik hem naar de mediamarkt rond half 9 heb gestuurd. :D
Ik lag pas rond half 1 in bed, dusja het was gezellig. O+ O+
Iemand vroeg ook waarom we niet zovaak samen eten, nou man werkt van 16:00 tot 00:30. Voor dat N. er was bleef ik wakker tot dat hij thuis was, maar dat red ik nu niet meer ;( nja ik ga weer even slapen :W :O
pi_178524297
Mini: wat een mooi verhaal over broer en je vader.
Baby’s maken soms veel los bij mensen, ook bij die ‘die-hard’ bewust kinderloze mensen.
Mijn broertje zat een tijdje in een dipje maar klaarde helemaal op (met wat emotionele tranen) toen hij Z voor het eerst vasthield.
Mijn zus die absoluut geen kinderen zegt te willen, smelt bij Z en gaat bijna twijfelen.
Apart en bijzonder, zulke dingen. O+
  zondag 15 april 2018 @ 10:44:31 #132
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178527000
Mini, wat een mooi verhaal over O. en je broer O+

Bella, wat een rottige werktijden van je man. Mijn man heeft ook wel eens avonddiensten, maar vaak vind ik er niks aan als hij niet thuis is 's avonds :@

Ik heb net een tijdje liggen kijken naar M. Hij is zo lekker aan het spelen en ontdekken O+. Ik werd er een beetje emotioneel van :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178527297
Mooi he wat baby’s kunnen doen O+

Hier is de koorts gezakt en V is weer levendig.
Alleen eet/drinkt hij amper en de plasluiers zijn ook een stuk minder geworden, begin me wel zorgen te maken. Hij heeft waterige ontlasting dus geef ik hem extra vocht, wat hij helaas niet drinkt. Vanmorgen om half 7 een nieuwe luier gekregen en hij is nu nog droog...
Er zijn 2 tandjes door en tandje 3 duwt ook al, dus misschien dat het daar aan ligt.
Als ik morgen nog geen goede plasluier heb gehad bel ik de ha.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flav op 15-04-2018 12:41:23 ]
pi_178527917
Zo we zijn weer wakker geworden, met een ontploffing in mn borst :') wat weten die dingen previes de drink tijden zeg, even later en ze ontploffen :o wat voelt het dan fijn als ze drinkt O+

LadyS ja ik vind het echt niet leuk.. maar het is niet anders :{ Babies ontwikkelen zich echt snel zo mooi om te zien en ook wel confronterend want ze worden snel groot O+ _O_

Ah Flav misschien voelt die zich nog niet lekker door het 3e tandje? Ik hoop dat ie snel een goede luier heeft :*
pi_178528245
Nog even lesage en je kunt weer met je mannen knuffelen, hopelijk zijn ze er weer wat beter aan toe!

Klinkt als een fijne avond bella, samen eens genieten.

Flav, goed in de gaten houden ja, hopelijk snel weer een goede plasluier.

N heeft opeens haar eerste tandje door! *O* Ik zit nu wel een beetje angstig te voeden haha, hopelijk valt dat mee.
Viavia een vrijwel ongebruikt fietsstoeltje op de kop kunnen tikken. Lijkt me zo leuk nu met dat fijne weer, moet toch echt nog even geduld hebben tot minstens juni ofzo. Voor de oudere baby’s of degene met oudere kindjes. Hoe oud waren ze toen ze zelf rechtop gingen zitten, dan mogen ze mee toch?
pi_178528639
LadyS, heerlijk zo’n spelend baby’tje! En pyjamaboks! Altijd Hema-pyjama’s hier O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178529174
Mini, mooi verhaal over O. en je broertje O+

LeSage, beterschap voor S. en M.! Vind het gehoest bij die kleintjes altijd zo zielig.

Bella, fijn dat je een gezellige avond met manlief hebt gehad! Heeft ie uiteindelijk nog een nieuwe tv gekocht?

LadyS, spelende M O+ EN dat je dan opeens zo overvallen kan worden door je eigen emoties O+

Flav, vervelend dat V ook niet lekker is.

Nolita, 1e tandje *O* *O*
pi_178529354
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:32 schreef minilot het volgende:
Awww. Het is vandaag de sterfdag van mijn vader, die twee jaar geleden op zesenvijftigjarige leeftijd heel plotseling overleed en mijn veel jongere broertje, die sowieso nogal wat psychische issues heeft, had het er vandaag zwaar mee. Even een poosje met O. langsgeweest en de beeb is compleet platgeknuffeld en O. was één een al lachjes en kirren. Hij lijkt ook nog eens erg op mijn vader O+
Krijg ik net een berichtje van mijn broertje dat -ie zich nu weer veel vrolijker en fijner voelde. ^O^ En dat voor een weerbarstige knul die er niks van moest hebben dat zijn zus zwanger was en vooraf aankondigde niet lastig gevallen te willen worden met de baby. Het kan verkeren! *;
Wat bijzonder O+ !
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178529716
Heb nog even over dat BV gebeuren nagedacht. Eigenlijk geef ik 2 voedingen echt op mijn verzoek, dat is op werkdagen vlak voor ik naar mijn werk ga. Mocht S. vroeger wakker zijn, dan voed ik hem natuurlijk wel vroeger en maak ik hem niet nog een keer wakker (ook afhankelijk van hoe vroeg dat dan is :) ). En de voeding voordat ie zijn bedje in gaat.

De rest probeer ik op zijn verzoek te doen, maar hij geeft echt slechte signalen af. Maar omdat ik toch enigszins het aantal keer BV wil afbouwen, ga ik toch kijken of er bij langer wachten toch duidelijkere signalen komen.

Ik heb best een hekel aan de kolf, dus zolang ik dat ding niet thuis hoef te gebruiken....
Met stuwing kan ik wel even afwachten, maar zoals van de week op mijn werk had ik er zo'n pijn van, dat ik wel een paar traantjes erom gelaten heb.

Franny, dank voor de nuance. Maar als kindjes ook wel drinken omdat ze het gewoon fijn vinden, is er dan geen risico op overvoeden met melk en dat ze daardoor minder vast voedsel eten?
En als hij echt niet wil, gaat ie wel in de tepel knijpen of zich afzetten van de borst of huilen.
Ben toch ook wel een beetje bang voor een BO, heb zulke akelige verhalen gehoord van mensen uit mijn omgeving, met abcessen enzo ;(

Voorraad melk in de vriezer heb ik genoeg, vraag me wel eens af wanneer ik dat ooit op ga krijgen :')

En dat hele BV op verzoek en dat het ook op jouw verzoek mag, vind ik af en toe gewoon verwarrend. Want als je op jouw verzoek voedt, dan voedt je toch op een soort van schema :?

Heel verhaal, excuses alvast :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178530548
Tolstoi, overvoeden met bv bestaat niet, dus maak je daar geen zorgen over. Je doet het gewoon goed.

Ik lees in je posts veel onzekerheid. Ik snap het en herken het ook van mijn eerste jaar met mijn oudste. Als ik het zo lees, dan denk ik dat het vooral belangrijk is om samen met je man te kiezen voor 1 duidelijke aanpak. Voor een baby is voorspelbaarheid en een vast ritme belangrijk, vooral als het om slapen gaat. Dat hij gaat huilen bij het in bed leggen, is rot, maar soms hoort dat erbij. Sommige baby's huilen altijd even voordat ze in slaap vallen. Die van mij doet dat in ieder geval bijna standaard. Het is even heel hard en boos huilen, maar dat houdt na een paar minuten op en daarna slaapt hij gewoon lekker. Het blijven een paar vervelende minuten en ik ben altijd wel opgelucht als hij stil is. Maar hem dan steeds er weer uit halen, werkt niet. Dus dan maar zo.

Ik heb zelf wel wat gehad aan van die slaaptrainingsideetjes: dat je voor jezelf vaststelt na hoe lang huilen je naar hem toe gaat en dat herhaalt, maar hem niet uit bed haalt en zeker niet mee naar beneden neemt. Ik denk dat jullie voornemens gisterenavond prima waren, maar dan is het van belang om door te zetten. Dat zag je je zelf ook in, maar samen het eens worden is een tweede en soms best lastig. Dat herken ik ook.. Daar moet je denk ik samen even goed over doorpraten. Die slechte associatie die hij met zijn bedje zou hebben, moeten jullie doorbreken, en dat doe je niet door hem dan maar uit bed te halen want daarmee houdt je weer een 'verkeerd patroon' (dat is ook relatief, want wat goed of verkeerd is, bepaal jij) in stand. Als je je daar verder goed bij voelt en het geen probleem vindt, dan is dat ook prima trouwens. Dat is voor iedereen anders. Maar als hij leert lekker te slapen in z'n eigen bed dan komen die goede vibes vanzelf.

Wat ik dus niet zeg is dat jullie het fout doen of hulp nodig hebben. Volgens mij kunnen jullie hier prima uitkomen, door consequent te zijn in een aanpak waar jullie allebei achterstaan. Het komt echt goed! :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178530825
Franny, dank je wel!

Overvoeden met BV kan niet, maar het kan toch wel zo zijn dat ie daardoor minder trek heeft in vast voedsel?

En inderdaad, ik ben af en toe vreselijk onzeker. Vooral ook als dingen die je bedenkt niet lijken te werken.
Voordat die slaapellende begon, sliep ie prima. Opeens is dat dus veranderd terwijl wij niks aan het slaapritueel veranderd hebben. S. huilt alleen niet maar een paar minuutjes, maar houdt dat rustig 45 minuten tot een uur vol. Dat snijdt door mijn hart en dan pak ik hem wel uit bed, waarna hij eigenlijk meteen tegen me aan in slaap valt.
Als je hem laat liggen en gewoon gaat troosten, gaat ie alleen maar harder en harder huilen.
pi_178533691
Tolstoi drie kwartier huilen is ook veel te lang. Banaan huilt ook voordat hij in slaap valt, meestal zet hij het drie keer op een huilen voordat hij slaapt. Weet je of S. ook echt dat huilen nodig heeft om in slaap te vallen, of is dat echt van de laatste tijd?

Het in slaap val huiltje breekt ook nog steeds mijn hart. Ik was er ook niet op voorbereid dat hij dit nodig zou hebben.

Ging het beter toen S. nog bij jullie op de kamer sliep? Dan zou teruggaan naar die situatie misschien wat helpen.

Banaan heeft ook niet zijn beste dag. We hebben bezoek en het is de tweede keer dat hij zich in slaap drinkt. Wegleggen heeft een kleine slagingskans dus ik blijf ook maar liggen.
Hij wil vooral ook bij me hangen en klaagt daarna al snel dat hij zich verveelt.
Het is ook echt de zoveelste keer dat hij hard huilt blijkbaar door honger. Terwijl ik kort daarvoor dan toch gevoed heb of hij niets wou. Ik vind het zo ingewikkeld en heb ook regelmatig het idee dat ik maar wat aan het prutsen ben. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178536180
Tolsoi wat een moeilijke periode zeg, hopelijk duurt deze fase niet te lang :* :*
pi_178536191
Kan een baby ook teveel plasluiers hebben? :') ik blijf N. maar verschonen. :o
pi_178537248
Tolstoi, wat naar voor jullie zeg :{ Ik wou dat ik je nuttige tips kon geven, maar wat ik kan bedenken is al gezegd.

Bella, denk dat je beter te veel dan te weinig kunt hebben, zijn het ook echt zware plasluiers dan? Ik verschoon nu met 4 maanden ongeveer 5 tot 6 keer per dag.

Mijn dametje heeft al de hele dag last van haar buikje ;( , maar ligt nu zo bij me;
Heerlijker kun je het niet krijgen toch? O+ O+ O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178537765
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 14:17 schreef TolstoiFan het volgende:
S. huilt alleen niet maar een paar minuutjes, maar houdt dat rustig 45 minuten tot een uur vol. Dat snijdt door mijn hart en dan pak ik hem wel uit bed, waarna hij eigenlijk meteen tegen me aan in slaap valt.
Als je hem laat liggen en gewoon gaat troosten, gaat ie alleen maar harder en harder huilen.
Ik snap het. Y heeft lang overdag altijd bij mij geslapen en toen we dat gingen afleren, bleef hij de eerste keren ook lang huilen. Dan moet je denk ik samen een keuze maken: of je erbij neerleggen dat je hem dan bij je neemt en het later weer probeert of samen gaat slapen, of toch die slaaptraining waarbij je dus om de paar minuten naar hem toe gaat om te troosten. Dat ze dan even harder gaan huilen, kan inderdaad, maar het gaat erom dat je laat weten dat je er bent. Als hij echt van streek is, kun je natuurlijk oppakken, maar dan toch weer terugleggen. Tenminste, als je hem niet mee wilt nemen of bij je wilt nemen. Hoe dan ook, het is rot, maar ik hoop dat jullie eruit komen in welke aanpak je kiest!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178537902
PKmix, S. slaapt nog steeds bij ons op de kamer. Ik heb even overwogen om hem naar zijn eigen kamer te doen, maar dat voelde niet goed om te doen in deze periode waarin we het even moeilijk hebben, alsof we hem daarvoor straffen ofzo.
Hij heeft ook een huiltje bij het in slaap vallen, maar dat herken ik wel en verschilt aanzienlijk van wat ie de laatste tijd doet.
Dat huilen en steeds harder huilen bij troosten is echt van de laatste 3 misschien 4 weken.
Daarvoor sliep ie zonder problemen in.

Ach, die Banaan, hij vindt het gewoon lekker fijn bij jou O+

Rena, wat een heerlijke foto O+ Wel jammer dat ze last van haar buikje heeft.

Franny, dank voor je advies. Ik denk er nog eens goed over na en zal het ook wederom met manlief bespreken.
  zondag 15 april 2018 @ 19:28:01 #148
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178538089
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 16:52 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Het is ook echt de zoveelste keer dat hij hard huilt blijkbaar door honger. Terwijl ik kort daarvoor dan toch gevoed heb of hij niets wou. Ik vind het zo ingewikkeld en heb ook regelmatig het idee dat ik maar wat aan het prutsen ben. :')
Same shit...


U. heeft vorige week (3 weken) regeldagen gehad. Kan het dat ‘ie nu wéér een regeldag heeft?
Hele nacht+dag huilerig, wil ieder uur drinken, slaapt kort en onrustig en wil alleen maar bij mij op schoot zijn.

Rena, wat een dotje. :* Jammer van haar krampjes!
Protège moi de mes désirs.
  zondag 15 april 2018 @ 20:44:51 #149
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178539876
Ja dat regelen is net zo onvoorspelbaar als het drinken zelf. En ik had soms ook het gevoel dat het niet eens regelen van de melk was maar meer van zijn emoties - dus meer drinken voor de rust.

Verder herken ik ook veel in je verhaal Tolstoi. Ik kan alleen maar zeggen hoe ik het doe, om je palet van opties te vergroten, of om te zien dat iedereen het anders doet. En je kan zo lastig vergelijken omdat wij allemaal anders zijn en de baby's ook.

Ik breng Jacob 's avonds pas naar bed als hij aangeeft moe te zijn, meestal ergens tussen 19 en 20u. Vast avondritueel dat eindigt met drinken. Ik heb daarna wekenlang hem wakker in zijn ledikant gelegd omdat ik dat overdag ook doe, maar de laatste tijd heb ik daar geen zin meer in. Als het zo uitkomt laat ik hem zich gewoon in slaap drinken, en dan kieper ik 'm bed en hij draait zich om en dat was het.

Maar vooral met slapen overdag lukt het soms gewoon niet hoor. Met name bij mij niet. Hij laat zich door anderen veel makkelijker op bed leggen. Ik wacht meestal een paar minuten, tenzij hysterisch. Dan haal ik hem er weer uit, want ernaast troosten is echt nog nooit gelukt. Dan poging 2. Als het dan weer niet lukt houd ik ermee op. Soms gaat hij dan gewoon weer spelen en anders stop ik 'm in de drager of gaan we naar buiten ofzo.

Ik probeer zo min mogelijk te wanhopen en elke dag weer opnieuw te bekijken. Voor mijn gevoel gaat het steeds min of meer vanzelf beter en slechter, ongerelateerd aan wat ik doe. Het lijkt meer gerelateerd aan virussen en tanden en groter worden waardoor iets ouds niet meer werkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lemijn op 16-04-2018 07:31:42 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178539889
Wat een schatje Rena! O+

Lastig die regeldagen Duman (klinkt inderdaad alsof ie nu ook een regeldag heeft). Ik weet nu al niet meer hoevaak M ze in die weken heeft gehad :')

Speaking of M, hij kan na een prima dag nu alleen nog maar heel hard krijsen :{ ik weet niet of ie moe is of ergens last van heeft. Honger lijkt ie niet te hebben, hij drinkt sowieso slecht dit weekend en hij trekt sinds 2 dagen telkens aan zijn rechteroor (?). Geen idee of dat een (vermoeidheids?)signaal ergens van is of dat ie er last van heeft.. :{ Hij lijkt nu trouwens op mijn arm in slaap te zijn gevallen en ik durf niet meer te bewegen :')

En TolStoi ook hier een discussie over het naar bed brengen. Ik breng hem bijna altijd naar bed en hou daarbij mijn routine aan (verschonen, slaapzak aan en in onze slaapkamer voeden wegens zo min mogelijk prikkels, meestal valt hij daar dan in slaap en kan ik hem wegleggen). Mijn vriend is van het beneden voeden kan prima, verschonen na het voeden ook en gewoon wakker wegleggen schijnt bij hem wel gewoon te werken (compleet het tegenovergestelde dus) 8)7

Nouja wazig verhaal hierboven, samenvatting: Mijn kind doet moeilijk, ik weet niet meer hoe ie werkt en vriend ook niet dus discussie :')

[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 15-04-2018 20:51:21 ]
  zondag 15 april 2018 @ 20:51:55 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178540027
Ik zag een mooie speelbaby van LadyS met heerlijke rode wangen, en een zeer zoete van rena!

LaSage, hoe was het om weer thuis gekomen?

Fleur, volgens mij kan het op zich best dat het bij je vriend anders werkt dan bij jou. Juist een slaapritueel lijkt me op zich wel fijn om hetzelfde te doen, maar aan de andere kant: als ze zo klein zijn maakt het vast niet erg veel uit. Huildag was hier meestal tanden. Maar goed, daarvan hebben we er al 8 dus ik heb gewoon al veel kans gehad om alles daarop te schuiven :') . Wel vervelend dat ie een beetje stuk is!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 15 april 2018 @ 21:10:02 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178540413
Overigens heb ik gisteren de discussie over timing van vast voedsel en bv met interesse gelezen. Ik doe wat Nanuke doet: vast voedsel aanbieden als ik het zelf ook eet. En ongeveer voor en na slapen bv aanbieden. Want hongersignalen zijn hier ook niet heel duidelijk hoor. En ik vind het zonde dat hij kort slaapt omdat hij dan honger kan krijgen. Maar Jacob is aan de magere kant dus van mij mag er altijd meer melk in. Hij kan goed weigeren dus hij houdt de regie.

Franny, wat relaxed dat je niet hoeft te kolven op werk. Is het nooit oncomfortabel? Fijn dat Y zo goed in zijn vel zit en jij op deze manier gewoon met volle aandacht kan werken.

Venco, volgens mij zijn er al wijze dingen gezegd, maar wat balen dat het niet zo goed ging vrijdagavond. Hopelijk blijft je vriend oefenen en wordt het snel beter. Maar hier was het toch vooral helpend dat J ietsje ouder werd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178540755
Duman ik kon alleen de regeldag op dag negen eruit pikken, verder had ik geen idee. Regeldagen kun je ook zomaar ineens hebben, of misschien is het slaappatroon wat veranderd.

Franny ik vind het fijn om te lezen hoe jij het gedaan hebt. Het geeft hoop voor de toekomst, mocht ik dan toch besluiten dat Banaan niet meer steeds op mij of mijn man kan slapen. :)

Tolstoi succes. :* Je doet het hartstikke goed. Het is taai maar uiteindelijk vindt S. zijn draai in bed heus wel weer. Ik hoop dat jullie snel ontdekken wat werkt.

Lemijn ik kies ook steeds vaker voor in slaap laten drinken. Wakker in bed leggen heeft negen van de tien keer toch als resultaat dat ik heel lang heb voorgelezen en hij zich daarna in slaap drinkt. Dan leert hij maar verkeerd gedrag aan, problemen voor de pannenkoekenmix van de toekomst. :)

Fleur misschien kunnen jullie M. een paar keer samen naar bed brengen zodat hij meer bekend is met het slaapritueel? En misschien pik je er nog een handigheidje bij op van hem.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178540846
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 20:51 schreef Lemijn het volgende:

Fleur, volgens mij kan het op zich best dat het bij je vriend anders werkt dan bij jou. Juist een slaapritueel lijkt me op zich wel fijn om hetzelfde te doen, maar aan de andere kant: als ze zo klein zijn maakt het vast niet erg veel uit. Huildag was hier meestal tanden. Maar goed, daarvan hebben we er al 8 dus ik heb gewoon al veel kans gehad om alles daarop te schuiven :') . Wel vervelend dat ie een beetje stuk is!
Hij brengt hem eigenlijk alleen naar bed wanneer ik er niet ben (en als dat voor hem werkt is dat prima inderdaad :)), maar als zoals net niks werkt dan komen de meningsverschillen.. :P Maar midden in een krijsbui zeggen ‘leg hem nu dan ook maar wakker in bed als jij vindt dat dat zo goed werkt’ viel dan ook weer niet in goede aarde :') Maar hij viel dus net in slaap op mijn arm en ligt nu in bed *O*, door het slechte drinken vrees ik wel voor mijn nacht (en werkdag morgen) maar dat zien we dan wel weer.

En ik ga denk ik ook nog wel veel op tanden schuiven het komende jaar denk ik :') Hij kwijlt wel veel en daardoor hou ik het wel een beetje in de gaten maar ik zie en voel nog niks. (krijsbuien zorgen er wel voor dat je even goed in de mond kan kijken trouwens :'))

Sorry ik ben een beetje lang van stof vandaag merk ik :X
  zondag 15 april 2018 @ 21:33:09 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178540988
Ja dat soort discussies, ik ben best blij dat dat hier dus nooit hoeft :7 .

PKM, de vraag is wat mij betreft of het wel echt verkeerd gedrag is, in slaap drinken. Het lijkt me heerlijk om zo in slaap te vallen. En wat ik al zei, Jacob kan ook best wakker in bed worden gelegd en vooral bij anderen gaat hij dan meestal gewoon slapen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178542018
Dat is wel fijn soms lijkt me Lemijn haha!

En PKM, bedankt voor de tip ik kan het proberen! Ik merk dat ik toch een beetje van een vast slaapritueel ben (zolang dat voor M. werkt natuurlijk).

Oh en vanmiddag nog een O+-momentje. Mijn oma en soort van opa stonden spontaan voor de deur. Oma is 80+, slecht ter been en toch zoveel moeite doen omdat je je (13e!) achterkleinkind ‘al’ 3 weken niet gezien hebt en mist O+ Daar kunnen mijn overgebleven hormonen toch een beetje week van worden.
pi_178542964
Tolstoj, ik hoop op een goede nacht voor jullie!

Ik zie hier overigens dat het soms echt niet uit maakt wat je doet. Mijn meiden krijgen qua voeding en (overdag)slaap ongeveer hetzelfde maar toch slaapt de een door en is de ander vier keer wakker. En de dag erna kan het andersom zijn. Net als dat de een vanavond niet wilde slapen terwijl de ander bij het neerleggen al bijna sliep. Soms moet je het er dus maar mee doen helaas.

Leuk he Fleur, als anderen je kind net zo leuk vinden als jijzelf!

M'n schoonvader kwam vandaag langs met spontane kadootjes. Hij had bij de prenatal setjes gekocht, geholpen door een medewerkster bij het uitzoeken en aangegeven dat hij matchende setjes voor een tweeling zocht. Komt hij met twee leuke setjes, maar eentje maat 74 en de ander maat 86 qua shirt. Die kunnen ze in verschillende zomers aan :D dat wordt dus ruilen dinsdag.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 16 april 2018 @ 07:26:29 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_178545877
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 21:27 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Hij brengt hem eigenlijk alleen naar bed wanneer ik er niet ben (en als dat voor hem werkt is dat prima inderdaad :)), maar als zoals net niks werkt dan komen de meningsverschillen.. :P Maar midden in een krijsbui zeggen ‘leg hem nu dan ook maar wakker in bed als jij vindt dat dat zo goed werkt’ viel dan ook weer niet in goede aarde :') Maar hij viel dus net in slaap op mijn arm en ligt nu in bed *O*, door het slechte drinken vrees ik wel voor mijn nacht (en werkdag morgen) maar dat zien we dan wel weer.

En ik ga denk ik ook nog wel veel op tanden schuiven het komende jaar denk ik :') Hij kwijlt wel veel en daardoor hou ik het wel een beetje in de gaten maar ik zie en voel nog niks. (krijsbuien zorgen er wel voor dat je even goed in de mond kan kijken trouwens :'))

Sorry ik ben een beetje lang van stof vandaag merk ik :X
Wat anderen ook al gezegd hebben: de crux was bij ons ook vooral het kiezen van 1 methode en dat volhouden (ook later met niet-slapende dreumes en peuterperiodes)

De methode die ik koos was zonder laten huilen, ook geen inslaapvalhuiltje (dat kreeg hij pas toen hij bijna een jaar was). Ik probeerde in bed te troosten en als dat niet ging tilde ik hem op en troostte in de donkere slaapkamer. Als ie dan rustig was (kon wel even duren) legde ik hem terug, dat probeerde ik drie keer en daarna troostte ik hem tot hij sliep in mijn armen. Wel in de slaapkamer. Dan nog blijven wiegen terwijl ik tot honderd telde en dan kon ik hem slapend wegleggen. Na drie maanden ging het ineens beter (overdag eerst en later s avonds) - toen kon ik he wakker wegleggen (wel s avonds direct na het drinken helemaal lodderig).

Maar, heel eerlijk, hij ging tot hij bijna een jaar was eigenlijk s avonds nooit voor elf uur echt slapen. Alles daarvoor was een soort dutje met wakkee periode ertussen.
Kwak
pi_178546236
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 07:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat anderen ook al gezegd hebben: de crux was bij ons ook vooral het kiezen van 1 methode en dat volhouden (ook later met niet-slapende dreumes en peuterperiodes)

De methode die ik koos was zonder laten huilen, ook geen inslaapvalhuiltje (dat kreeg hij pas toen hij bijna een jaar was). Ik probeerde in bed te troosten en als dat niet ging tilde ik hem op en troostte in de donkere slaapkamer. Als ie dan rustig was (kon wel even duren) legde ik hem terug, dat probeerde ik drie keer en daarna troostte ik hem tot hij sliep in mijn armen. Wel in de slaapkamer. Dan nog blijven wiegen terwijl ik tot honderd telde en dan kon ik hem slapend wegleggen. Na drie maanden ging het ineens beter (overdag eerst en later s avonds) - toen kon ik he wakker wegleggen (wel s avonds direct na het drinken helemaal lodderig).

Maar, heel eerlijk, hij ging tot hij bijna een jaar was eigenlijk s avonds nooit voor elf uur echt slapen. Alles daarvoor was een soort dutje met wakkee periode ertussen.
Oke! Dan ga ik toch maar afstemmen op 1 aanpak. De niet-slaap methode zou ik ook zo aanpakken zoals jij hierboven beschrijft. Ik breng hem dus ook altijd naar bed, is het ook handig om dat te wisselen of maakt dat niet uit?
Wij hebben wel geluk wat betreft de inslaaptijd, hij wordt tussen 20:00-21:00 moe en ik kan hem dan ook voor de nacht wegleggen :) (vorige week hadden we nog ‘kraamvisite’ om 20:00 en dat vond ik dan ook best vervelend, hele schema weer in de war :'))
  maandag 16 april 2018 @ 08:26:54 #160
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178546264
Vanaf hoeveel maanden zijn jullie begonnen met de hierboven beschreven slaapmethodes? :)
Protège moi de mes désirs.
pi_178546291
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 08:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vanaf hoeveel maanden zijn jullie begonnen met de hierboven beschreven slaapmethodes? :)
Wij hebben al best vroeg een doorslaper gehad (gaat ook regelmatig weer een tijdje niet goed hoor :P). Maar ik kreeg door dat hij tussen 20:00-21:00 moe werd en ook niet meer wakker gemaakt wilde worden voor een voeding later op de avond (hij dronk 3 slokken en sliep weer verder), daar ben ik toen een beetje op in gaan spelen. Maar dat zou voor iedereen anders zijn (denk ik)
pi_178546332
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 21:10 schreef Lemijn het volgende:
Franny, wat relaxed dat je niet hoeft te kolven op werk. Is het nooit oncomfortabel? Fijn dat Y zo goed in zijn vel zit en jij op deze manier gewoon met volle aandacht kan werken.
Niet kolven op werk gaat prima. Ik voed hem meestal rond 6:30/7:00 en dan weer ergens tussen 17:00 en 18:00. Afgelopen weekend was ik een middag, avond en nacht weg, maar mijn kolf vergeten. }:| . Toen had ik om 7:00 's ochtends wel een probleempje, of twee. :') .

Toen ik er niet was, heeft mijn vriend het project van Y "slapen in eigen kamer en bed zonder nachtvoedingen" weer opgepakt en dat ging goed. Om 23:00 heeft vriend hem een flesje gegeven, daarna ging hij weer slapen. Toen is mijn vriend er nog zo'n drie keer uit gegaan omdat Y (meestal zachtjes) huilde en door hem te aaien sliep hij dan steeds weer gewoon verder. Ging heel makkelijk.

En nu deze nacht: hij ging om 19:00 slapen en sliep door tot 6:00. *O* . Hij kan het. *O* .

En dan deed hij gisteren ook nog serieuze pogingen om te gaan staan. :D .
Ik heb bijna geen baby meer. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178546458
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 08:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vanaf hoeveel maanden zijn jullie begonnen met de hierboven beschreven slaapmethodes? :)
Wij zijn denk ik met een maand of 2 begonnen met hem net iets eerder op bed te leggen dan dat wij naar bed gingen. Ik merkte dat hij toen prima insliep zonder dat wij er naast lagen (lukte daarvoor niet). En toen merkte ik dat hij rond 19/20 uur echt moe werd (jengelig, druk) en zijn we hem toen op bed gaan leggen, en dat ging ook prima. Hij heeft nog nooit doorgeslapen, dus wel daarna nog voedingen op bed, maar ik neem 'm niet meer mee naar beneden.

Overigens zitten we hier weer in een betere fase qua slapen, we zijn weer terug naar om de 3/4 uur voeden per nacht, en dat trek ik prima. Wel van het weekend uit logeren geweest samen, waar hij weigerde te gaan slapen 's avonds :{. Gisteravond weer thuis, maar hij was toch van slag, want ook nu koste het veel meer moeite dan normaal. Aantal weken geleden ook geprobeerd, en toen hetzelfde: weigeren te slapen en daarna nog dageb van slag. Baal er stiekem wel van, want vind het zo leuk om alleen, of samen met man naar vrienden te gaan die verder weg wonen, maar vind het op deze manier vooral sneu voor B. :{

Verder deze week voor het eerst 4 dagen werken, ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Oh, en weer eens last van m'n keel en verkouden, ik heb een strippenkaart op ziek zijn sinds ik ben bevallen. Verder zit ik wel in een lekkere flow thuis en met B. Hij is super lief, vrolijk en gaat echt heel veel brabbelen nu, zo schattig O+

Fijne week vast voor iedereen!
pi_178547151
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2018 08:36 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Niet kolven op werk gaat prima. Ik voed hem meestal rond 6:30/7:00 en dan weer ergens tussen 17:00 en 18:00. Afgelopen weekend was ik een middag, avond en nacht weg, maar mijn kolf vergeten. }:| . Toen had ik om 7:00 's ochtends wel een probleempje, of twee. :') .
Hoe gaat dat als je thuis bent overdag, kan Y dan wel alle voedingen bij je drinken of krijgt hij dan ook kv?

Ik ben er nog niet over uit hoelang ik nog wil kolven op het werk. Liefst wil ik als ik thuis ben alle voedingen live geven, maar of dat lukt als ik overdag (4 dagen per week) niet meer zou kolven?
Nu kolf ik meestal 1x minder dan ze drinkt en dat gaat nog altijd goed.

Slaapritueel, ja hebben we, nee het helpt haar op dit moment niet om beter in slaap te komen. Ze belandt 9 vd 10 x naast ons in bed en slaapt dan wel. Vriend wordt vaak wakker en legt haar dan in haar eigen bed. Vanochtend kwam ze al om 4:30 voor een voeding en daarna weer bij ons gelegen.
Gister heeft ze tussen 7 en 22:30, 3 kwartier geslapen, tijdens een rondje in de kinderwagen. Gelukkig blijft ze vrolijk, maar ik krijg niets gedaan!
pi_178548236
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 09:39 schreef Nolita het volgende:

Hoe gaat dat als je thuis bent overdag, kan Y dan wel alle voedingen bij je drinken of krijgt hij dan ook kv?

Ik ben er nog niet over uit hoelang ik nog wil kolven op het werk. Liefst wil ik als ik thuis ben alle voedingen live geven, maar of dat lukt als ik overdag (4 dagen per week) niet meer zou kolven?
Ja, hij kan nog alle voedingen alleen bij mij, we geven hem op die dagen geen kv. Maar dat komt denk ik ook omdat hij gewoon echt al flink goed eet, en ook water drinkt en yoghurt krijgt. De oudste kreeg in de periode van 8 - 12 maanden wel een flesje kv voor het slapen gaan nadat ze bij mij had gedronken, maar die at veel minder.

Ik ben heel flexibel gebleken wat betreft productie, want ik heb nauwelijks gekolfd en toch heb ik de oudste bv kunnen geven tot ze vier werd, terwijl ik toch dagen weg was en ook wel langer. Ik heb wel altijd los kunnen laten dat ze vanaf het moment dat ik weer ging werken (bij I bij 8 maanden, bij Y bij tien maanden) kv kregen op mijn werkdagen, of als het nodig was ter aanvulling.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 16 april 2018 @ 11:20:49 #166
409579 LuDann
All the way
pi_178548797
Haha FF, wat suf van de verschillende maten!

Wij hebben met peuter behoorlijk heftige slaapissues gehad die we nu natuurlijk graag willen voorkomen. Toen ook door oververmoeidheid en irritatie wel wat heftige meningsverschillen gehad met man. Het sloopte ons beiden gewoon compleet. Lastig hoor. Wat hier wel hielp is proberen 's nachts niet in discussie te gaan maar overdag het plan van aanpak bedenken. Ging hier vooralsnog niet altijd goed. Ik kan me nogal vastbijten in een plan en dat kost wat kost willen volhouden, man is een stuk flexibeler. Dus dat botste soms als man dan van aanpak wilde veranderen bijvoorbeeld. Nu ben ik nog steeds van mening dat 1 aanpak kiezen en die doorzetten het beste is, maar je moet denk ik ook wat ruimte openlaten in geval van ziek, verkouden, tandjespijn etc.

Nu merk ik dat het tot nu toe bij Bliksem wel al anders gaat met slapen. Door mijn overproductie kan hij eigenlijk niet aan de borst in slaap vallen (dan stikt 'ie :+) en hij wil soms ook gewoon niet in onze armen liggen. Dan blijft hij krijsen als je hem vasthoudt, maar eenmaal op zijn buik in bed of de box wordt hij stil en valt dan na een tijdje gewoon in slaap. Wonderbaarlijk vind ik dat. Hij slaapt momenteel overdag wel heel kort telkens (30 - 45 minuten tops), dus ik leg hem nog in de box in plaats van zijn eigen bed. Anders blijf ik heen en weer lopen. Komt denk ik doordat 'ie zo verkouden is. Als hij wat langer gaat slapen ga ik hem in zijn eigen bed leggen.

Zo'n andere baby is wel even schakelen af en toe. :P Zo was ik van Wolk gewend haar de hele dag in de doek of drager te hebben als ze niet wilde slapen in de box (en dat wilde ze eigenlijk nooit). Dus met tuinieren afgelopen zaterdag ook hop in de drager gedaan. Vond 'ie niet leuk, dus ik verschonen, voeden, weer in de drager. Weer huilen. Uiteindelijk ging het pas goed toen we hem in een wipstoel hadden gedaan. Heeft 'ie gewoon anderhalf uur tevreden naar ons zitten kijken. :') Gekke baby!



Vet handig wel want spitten met een baby op je buik is niet superpraktisch. Zeker niet wanneer er ook nog een peuter in de smiezen gehouden moet worden.

Oh en hij heeft gepoept. Uit zichzelf! *O* Gek genoeg plast hij overdag trouwens wel veel, maar 's nachts zijn zijn luiers gewoon droog soms, ondanks voldoende drinken. :? Herkent iemand dat? Hij vindt vieze luiers trouwens heel vervelend (Wolk vond dat dus niet, die sliep zelfs met een poepluier nog gerust door).
  maandag 16 april 2018 @ 12:18:21 #167
221912 minilot
Nancy boy
pi_178550167
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 07:26 schreef kwakz0r het volgende:
Dan nog blijven wiegen terwijl ik tot honderd telde en dan kon ik hem slapend wegleggen.
Grappig dat je bij het bedritueel ook iets telt. Hier zijn het de nachtelijke stappen die ik zet met O. over mijn schouder gedrapeerd: minstens vierhonderd, na het voeden. :)

Specifieke tips heb ik verder niet, wel kan ik delen hoe het slapen hier min of meer volgens een vast stramien gaat, eigenlijk sinds O. een paar weken oud was (nu drieenhalve maand).

Allereerst, zoals hier eerder gezegd, geen vroege bedtijd. Voornamelijk omdat mijn lief vaak pas tegen zeven uur thuis van zijn werk is en graag ook nog wel een tijdje met O. bezig wil zijn. O. is gewoonlijk wakker als mijn man thuiskomt. Wanneer we klaar zijn met koken, eten en opruimen - doorgaans zo tussen acht en negen uur, nemen we O. mee naar boven voor bad of douche (twee keer per week) of alleen verschonen en nachttenue aan (langemouwen-romper, dun joggingbroekje, geen sokken). Dan een boekje voorlezen.

Dit is het punt waarop we O. theoretisch in bed zouden kunnen leggen en we hebben dat naar aanleiding van de vorige keer dat het ter sprake kwam in dit topic zowaar wel een paar keer geprobeerd. *) Nou.. we krijgen 'm dan uiteindelijk wel in slaap, maar het kost een hoop tijd; tijd die we liever gezellig beneden gedrieen doorbrengen. Ook heb ik er helemaal geen zin in om de hele tijd op te moeten letten of ik 'm hoor 's avonds. Weer mee naar beneden dus, na boekje en in pyjama :)

We kruipen met z'n drieen op de bank, ik voed O. en gewoonlijk valt hij dan in onze armen in slaap. Ik kijk dan een film of serie met mijn lief, en wanneer ik zelf op de bank in slaap val (wat meestal wel gebeurt :+ ) gaat mijn lief in de andere hoek van de bank zitten gamen of wat dan ook op zijn laptop. O. wordt soms even wakker tussendoor, krijgt dan een extra knuffel of een paar slokjes melk en tukt dan weer door bij ons op de bank. Of als hij wat wakkerder is spelen we even met 'm. Zo ergens rond middernacht maakt mijn lief ons wakker en gaan we allemaal naar bed.

Ik voed O. boven met een borst, geef 'm een schone luier en dan geef ik de andere borst. Dan leg ik 'm over mijn schouder en ga rondjes lopen over de donkere bovenverdieping. Zoals hierboven al stond, minstens vierhonderd stappen. Niet om O. in slaap te krijgen (al valt -ie dat vaak wel), maar om ervoor te zorgen dat zijn melk goed zakt en hij niet in zijn bedje spuugt. Na mijn indoor wandeltochtje leg ik O. in het ledikantje naast ons bed, stop de dekens stevig in met zijn armen eronder en kruip ernaast in bed. Ik blijf dan nog een paar minuten alert. Meestal valt -ie na een paar keer woelen in slaap en zo niet, dan laat ik 'm nog even een paar minuten op mijn vinger sabbelen tot knockout.

Dan slaapt O. of tot een uur of 04:00, waarna het voeden-verschonen-voeden-lopen zich herhaalt, en dan rond 07:30 weer wakker, al heeft O. de afgelopen week ineens wel vier keer doorgeslapen van middernacht tot 06:00! Dat was even schrikken! :D Als -ie om zes uur wakker wordt dan herhaal ik het voed- en looprondje nog eens en slaapt -ie nog een paar uur door. Als -ie wel een nachtvoeding heeft gekregen dan gaan we om half acht gewoon uit bed.

Samenvattend steken we 's avonds dus geen tijd en moeite in het naar bed brengen, maar houden we O. na bad, boekje en pyjama gewoon bij ons. Vanaf het moment dat we zelf naar bed gaan hou ik wel een heel vast ritueel aan, dat er tot dusver voor zorgt dat O. makkelijk in slaap valt en geen last heeft van zijn gulzige gezuip :) Al met al iets dat voor ons tot dusver goed werkt en dat goed past bij ons als gezin. O. vind het volgens mij wel lekker om dicht bij ons te zijn en 's avonds op ons te slapen en dat is insgelijks: wij willen 'm ook nog niet missen 's avonds. :)

En heh. O. vond het schrijven van deze post duidelijk wat te lang duren. :')


[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 16-04-2018 12:56:25 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 16 april 2018 @ 12:23:38 #168
221912 minilot
Nancy boy
pi_178550311
Nieuw babyspeelgoed deze week: een lichtgewicht passpiegel van de Xenos voor EUR 8,95.
Ik zet 'm neer daar waar O. op de grond ligt te prutsen (in dit geval tegen de bank) en hij is er ontzettend door gefascineerd! Erg leuk om te zien. O+ Ideetje gepikt uit het Montessori-gebeuren. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder gisteren voor het eerst eendjes gevoerd. Althans, ik vind dat het telt: stukje brood in knuistje stoppen en wachten tot -ie het boven de sloot per ongeluk weer loslaat. *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes met werken, Ellie! :W

Franny, staan! :o ^O^ Hou 'm tegen! ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 16-04-2018 12:57:44 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 16 april 2018 @ 12:42:29 #169
221912 minilot
Nancy boy
pi_178550791
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:44 schreef LadyS het volgende:
Mini, wat een mooi verhaal over O. en je broer O+

Bella, wat een rottige werktijden van je man. Mijn man heeft ook wel eens avonddiensten, maar vaak vind ik er niks aan als hij niet thuis is 's avonds :@

Ik heb net een tijdje liggen kijken naar M. Hij is zo lekker aan het spelen en ontdekken O+. Ik werd er een beetje emotioneel van :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooh. O+ Logisch dat je daarvan smelt! En wat een goed haar! O+
(Afbeeldingen doen het nu niet, maar had ze gister al gezien :))
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 16 april 2018 @ 12:48:18 #170
409579 LuDann
All the way
pi_178550928
Er is iets aan de hand met imgur, want ik zie jouw afbeeldingen ook niet mini. Mijn eigen afbeelding zie ik alleen op mijn laptop, niet mobiel.
  maandag 16 april 2018 @ 12:50:23 #171
221912 minilot
Nancy boy
pi_178550971
Hier hetzelfde ja. Zal wel een storinkje zijn.
Heb voor nu maar even Tinypic gebruikt :)

[ Bericht 13% gewijzigd door minilot op 16-04-2018 12:58:29 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_178553108
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:20 schreef LuDann het volgende:
Zo'n andere baby is wel even schakelen af en toe. :P Zo was ik van Wolk gewend haar de hele dag in de doek of drager te hebben als ze niet wilde slapen in de box (en dat wilde ze eigenlijk nooit). Dus met tuinieren afgelopen zaterdag ook hop in de drager gedaan. Vond 'ie niet leuk, dus ik verschonen, voeden, weer in de drager. Weer huilen. Uiteindelijk ging het pas goed toen we hem in een wipstoel hadden gedaan. Heeft 'ie gewoon anderhalf uur tevreden naar ons zitten kijken. :') Gekke baby!
Haha, heel herkenbaar. Zo klein als ze zijn, merk je echt zo duidelijk van die verschillen. Dat vind ik ook zo mooi aan een tweede: dat je dus weer een heel andere band opbouwt, met een heel ander kind, maar met evenveel liefde. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 16 april 2018 @ 14:40:33 #173
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178553929
Fijn om jullie bedrituelen te lezen, dames! Heb ik zeker wat aan. Wij kunnen nog lekker uitproberen wat werkt voor ons. :)

Mini: wat een schatje is O. toch!

Lu, die hevige meningsverschillen en ruzie’s hebben wij nu al. :O Leuk zo, de eerste periode van de baby. Maar manlief heeft gelukkig ook door dat het zo niet kan.

Ik zie de foto helaas niet, maar het klinkt als een heerlijke dag!
U. vindt de drager alleen leuk als ‘ie moe is. Na 3 minuten huilen valt ie heerlijk 3-4 uur in slaap.


Afgelopen zaterdag was U. 4 weken oud! Zag ooit een leuke fotoreeks voorbij komen hier, van een baby iedere maand op dezelfde stoel. Weet niet meer wie dat was, maar ik heb je idee gepikt. O-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_178555135
Banaan is weer door de controle bij het CB. *O*
6,5 kg en 65,5 cm lang. En sterk voor zijn leeftijd, daar stond ze toch wel even van te kijken. :D

Ze waarschuwde wel dat als we Banaan overdag in de draagzak laten slapen, het hem steeds moeilijker af te wennen is. Ik heb het er met mijn man over gehad en denk dat we het toch maar zo houden. Als Banaan 's avonds in zijn bedje slaapt zit ik toch niet helemaal lekker. Het dragen heeft ook zoveel voordelen voor zijn ontwikkeling dat ik het er graag voor over heb. O+
Blijkbaar als ik hem voorbij de zeven maanden draag dan wordt het moeilijker af te wennen. Op welk punt daarna wordt het weer makkelijker om het af te wennen? :)

Wat een heerlijke foto Duman. O+
En Mini wat een mooie kleur pakje. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 16 april 2018 @ 15:34:52 #175
221912 minilot
Nancy boy
pi_178555429
@PKM, rompertje van de Wibra, ¤2,99 *)

Bij mijn CB is het dragen nog niet ter sprake gekomen, maar als ze net zo draagondermijnend als borstvoedingsondermijnend zijn.. :')
Ik draag mijn broedsel bewust een paar uur per dag en als ze daar iets op aan te merken hebben kan ik ze nog lastiger serieus nemen dan ik al doe :)

Duman, balen van de discussies met je lief, maar wat een schitterend kindje!

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 16-04-2018 15:40:43 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 16 april 2018 @ 15:36:41 #176
221912 minilot
Nancy boy
pi_178555459
Lekker weer trouwens zeg! :9 O. ligt op een kleedje in de tuin, we luisteren ska en ik heb ananas. Zomergevoel galore!
Kan niet wachten tot voor het eerst met ukkie naar het strand O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 16 april 2018 @ 15:56:14 #177
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_178555803
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:36 schreef minilot het volgende:
Lekker weer trouwens zeg! :9 O. ligt op een kleedje in de tuin, we luisteren ska en ik heb ananas. Zomergevoel galore!
Kan niet wachten tot voor het eerst met ukkie naar het strand O+
Donderdag tot 27 graden. Ik zeg strand-dag ;)

Shit: verkeerde topic. Dacht dat dit de cul-sc was :{ :')
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_178558118
Hier ook een check-up gehad bij t CB net. 14 weken: 6260gr bij 62cm, intentingen gehad en advies was zo doorgaan. Okeu, ik doe meestal maar wat dus daar zal ik mee doorgaan :') Ze waren volgens mijn vriend (hij was mee, vrij regelen is voor mij meer gedoe) niet begonnen over vast voedsel, ook goed.

Wat een schatje Duman O+ En leuk met die stoel!
pi_178558160
En O. ziet er altijd schattig uit O+
  maandag 16 april 2018 @ 17:52:10 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_178558276
Mooie stats Fleur! Duimen dat je ukkie niet teveel last heeft van de vaccinatie :* ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 16 april 2018 @ 17:55:11 #181
221912 minilot
Nancy boy
pi_178558346
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 17:46 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
En O. ziet er altijd schattig uit O+
Nee hoor. :7

Zojuist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_178558659
Hahaha Mini. :D
Wat lijkt hij toch al groot!

Mooie stats Fleur. :)

Banaan heeft wel last van iets. Vanochtend voor CB bezoek sloeg hij al een slaapje over. Nou ben ik ook al drie kwartier in de weer maar geen slaap en ook geen gaapjes.
Hij spuugt al de hele dag een hoop en is wat huilerig geweest.

En terwijl ik dit typte viel hij in slaap. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 16 april 2018 @ 18:55:28 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178559619
Wat merkwaardig, dat ontraden van dragen ivm slapen. Ik geloof er niks van, en anders kan het me niet schelen. Ik merk wel dat hij tegenwoordig langer in bed slaapt dan in de drager maar dragen heeft zoveel voordelen (zoals dat je weg kan niet in de laatste plaats) dat ik het er graag inhoud.

Mini, ik kreeg helemaal nostalgische gevoelens bij de beschrijving van jullie avonden. Zo ging het hier ook in het begin. Het werd vanzelf minder toen hij moeilijker sliep op schoot ;( en hij tegelijk wel echt moe was en aan de nacht wilde beginnen. Kortom, ik heb het pas veranderd omdat de huidige methode niet meer werkte.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178561899
Zo vreemd is dat advies van het cb toch niet? Dat heeft niets met het dragen an sich te maken, maar meer met gewenning lijkt me. Het is niet zo raar dat als een kind altijd in de draagzak geslapen heeft dat het dan lastiger in bed gaat slapen. En hoe langer je wacht met afleren, hoe moeilijker het wordt, maar waar dit kantelpunt zit tussen comfort voor baby en jezelf en teveel gewenning zal sowieso per persoon verschillen. En gewenning is pas vervelend als je er vanaf wilt.

Ik vind een baby altijd in slaap voeden en een baby die alleen met speen kan slapen in dezelfde categorie vallen. Niks mis mee tot je er vanaf wil.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 16 april 2018 @ 20:38:47 #185
221912 minilot
Nancy boy
pi_178562615
Mijn spruit mag volgens de gebruiksaanwijzing in de draagzak tot -ie twintig kilo is, dus da's ruim voorbij babytijd. Dat -ie aanleert dat hij overdag voornamelijk wordt rondgesjouwd en 's nachts liggend slaapt is tamelijk conform hoe het in heel veel delen van de wereld nog altijd gaat en gaat voor ons als gezin hopelijk ook prima werken. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 16 april 2018 @ 20:41:11 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178562682
Oh wacht, er is nog een verschil tussen altijd dragen en soms dragen. Maar ik hanteer eigenlijk dat je niks altijd moet doen :P.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 16 april 2018 @ 20:42:30 #187
221912 minilot
Nancy boy
pi_178562728
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:12 schreef FlyingFish het volgende:
En gewenning is pas vervelend als je er vanaf wilt.

Mooi samenvattend ja :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 16 april 2018 @ 21:00:22 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178563302
Elliebell, succes met de volle werkweek!

Franny, wat heerlijk van het doorslapen. En dat staan, poe! Het schijnt dat Jacob vandaag zelf is gaan zitten op de crèche, daar was ik ook al diep van onder de indruk.

Lu wat fijn dat je een tuin hebt!

Zo’n foto om elke maand te herhalen is typisch zoiets dat ik had willen doen maar ben vergeten.

Fleur, al beginnen over vast voedsel bij 3 maanden zou ook wel wat overdreven zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178563792
Het gaat wel wat ver om meteen een waarschuwing te geven. Je kunt als cb ook gewoon belangstellende vragen stellen, om te kijken wat de visie van de ouders is op het dragen. Er kan inderdaad wel gewenning optreden, en dat kan wat lastig zijn als je daarvan af wilt, maar zo erg is dat nu ook weer niet. Bij beide kinderen zijn we daar even doorheen gegaan. Wat voor een baby van vier maanden helemaal prima is, kan bij 8 maanden anders zijn. Maar de baby's ontwikkelen zich en de ouders ook, dus allemaal heel normaal lijkt me.

Vanmiddag heb ik zo moeten lachen om Y. Hij zat voor het eerst in het gras. Dus ik stimuleerde hem om vooral met z'n handjes een beetje te voelen. Dat deed hij ook. En hij leek het leuk te vinden. Maar toen wilde hij gaan kruipen. Echt, dat hoofd van hem. Hij keek alsof hij de stelling van Pythagoras aan het uitvinden was. Toen hij na wat pogingen dan toch maar ging kruipen, hield hij z'n handjes zo omhoog dat hij het gras niet hoefde aan te raken en bewoog hij zich voort met z'n ellebogen. _O- . _O- .

En ik als echte stadsmoeder. "Ja, dat is nou natuur, schat!" :+ .

Jammergenoeg geen filmpje van. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178563825
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:00 schreef Lemijn het volgende:

Fleur, al beginnen over vast voedsel bij 3 maanden zou ook wel wat overdreven zijn.
Ja dat moet ik even iets genuanceerder brengen :P Ik bedoelde de oefenhapjes, aangezien hij daar over 2 weken mee zou mogen beginnen (ben ik vooralsnog niet van plan overigens). Dus ik had daar een gesprekje over verwacht maar daar zijn ze niet over begonnen wat ook prima is.
pi_178563894
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 17:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Nee hoor. :7

Zojuist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas, nog steeds schattig :D O+ Maar ik heb er ook geen geluid bij he :P
pi_178564013
Het spijt me dat ik zo weinig op iedereen reageer, ben zelf zo aan het prutsen dat ik niet echt zinvol advies heb....
Vind jullie allemaal zo relaxed overkomen met de baby's, dat ik mezelf helemaal een troela vind :{

Gisteravond ging het naar bed brengen redelijk makkelijk. Wel even huilen bij mij op de arm, maar na wat heen en weer lopen kon ik hem slapend wegleggen. Nu kwam ie alleen weer 's nachts 3 keer, terwijl de 2 nachten ervoor redelijk goed gingen en de avonden bagger. De laatste keer om 05:30 (ik had hem om 4 uur nog gevoed), maar hij was niet stil te krijgen, mijn wekker zou om 06:30 gaan, dus uiteindelijk maar om 6 uur opgestaan en hem nogmaals gevoed. Daarna S. weer lekker verder slapen en mama helemaal verrot naar het werk 8)7 8)7

Nog een lang verhaal in de spoiler om jullie niet teveel te vermoeien met mijn geklaag en zorgen :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Franny, die kleine Y in het gras _O- O+
pi_178564357
Grappig, die slaap -en draagverhalen en ideeën. :)
De afgelopen maanden sliep Z overdag regelmatig in de box en ‘s nachts in de bak van de kinderwagen op onze kamer. Of in mijn armen of de draagzak. Dus eigenlijk van alles wat.
Maar de laatste weken legde ik haar regelmatig in het ledikant op haar kamer om alvast te wennen.
Nu vanavond de grote stap gezet om het voor de nacht te proberen. :o
Wakker maar met een gevuld buikje en schone luier in bed gelegd, dikke kus, klopjes op haar buikje en mobieltje boven haar bed aangezet en vertrokken.
Haar deur en die van onze slaapkamer is open en ze slaapt nu. O+
Ik heb er best wel vertrouwen in dat ze lekker een paar uurtjes slaapt tot ze gewoon wakker wordt van de honger.

Al gaat dit nu wel erg makkelijk. Hmmm.. :P


Ik mis haar geluidjes wel naast ons bed. ;(
En hoop haar goed te horen en zelf rustig te slapen i.p.v. steeds af te vragen of haar nu wel of niet hoor.
We hebben wel een babyphone maar had ik nu nog niet aangesloten.

Wish me luck! :)
pi_178564366
Tolstoj, kun je niet eens met het cb bellen? Zij zijn er ook voor zulk soort vragen en problemen. Baat het niet dan schaadt het niet en mochten ze geen bruikbaar advies hebben dan doe je er gewoon niks mee.

Maar goed, mijn ervaringen met het cb zijn op 1 invaller na heel positief.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178564586
Tolstoi, als je het zo beschrijft en vooral je gevoel dat het niet lekker gaat, dan zou ik inderdaad eens een afspraak bij cb of huisarts maken. Je zorgen delen en kijken wat zij daarvan vinden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178564879
Franny ik zie het ook gewoon voor me! O+

TolStoi net als wat FF zegt, misschien het CB bellen? Ik heb sowieso weinig advies voor je want die van mij eet nog niet maar je mag hier ook gewoon spuien hoor! :* En de ene baby is makkelijker dan de ander maar bijna iedereen zit wel eens met zijn/haar handen in het haar (ik althans wel). Ik had er na de placenta nog graag een gebruiksaanwijzing achteraan willen persen maar helaas :'). Jij loopt al een aantal weken tegen dingen aan en dat is ook frustrerend :*

Succes Venco! Ik hoop voor jullie dat het goed gaat :)
pi_178565307
Het rare is dat ie overdag echt een heel leuk, lief en vrolijk kereltje is. Veel lachen en brabbelen.
Als ik na het werk thuiskom is ie helemaal enthousiast.
Alleen 's avonds en/of 's nachts is het momenteel brullen en gedoe.

Manlief is veel relaxter, die vindt het prima dat ie in een maand tijd niet is aangekomen, omdat ie ook 2 keer in die maand ziek is geweest (zit ook wel wat in natuurlijk). Hij is er ook van overtuigd dat dat eten ook wel komt, gewoon blijven aanbieden.
De eerste 2 maanden waren zwaar, daarna werd het makkelijker en nu is het weer echt zwaar.
Toch maar eens kijken of we ergens advies in kunnen winnen.

En ja, die gebruiskaanwijzing had ik op dit moment ook wel graag gehad :+ :+

Venco, hopelijk verloopt de verhuizing succesvol en slaap jij ook lekker!
  maandag 16 april 2018 @ 22:22:50 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178566002
Kruipen met z'n handen omhoog? Wow :o _O- .

Jacobs reactie tot nu toe op buiten: raap op en stop het in je mond. Indien niet mogelijk: breng je mond naar de grond.

Tolstoi, ik vind je geen troela, maar ik vind het wel akelig dat je zo onzeker bent en ook dat het zo'n gedoe is met slapen en eten voor jullie. En zijn zoveel manier om ermee om te gaan... dus goed idee om advies in te winnen en dan te kijken of het bij jullie past. Ik ben bijvoorbeeld erg van het accepteren en meeveren en geduldig wachten tot het vanzelf weer beter wordt. Maar dat is ongetwijfeld niet (voor iedereen) de beste methode. Hoe ging het werken vandaag?

Jacob heeft de deuren ontdekt. En als teken dat hij zich thuis voelt op de crèche, vertelde de leidster bij ophalen dat hij een hele poos met een deurtje had gespeeld daar. En dat het zo lekker kraakte en hij het steeds maar heen en weer bewoog. Hij kan nu ook op handen en knieën staan en dan 1 arm optillen. Straks gaat ie nog echt kruipen ;( . Ik vind dat tijgeren zo schattig en snel genoeg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 16 april 2018 @ 22:23:50 #199
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178566028
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:56 schreef TolstoiFan het volgende:
Het rare is dat ie overdag echt een heel leuk, lief en vrolijk kereltje is. Veel lachen en brabbelen.
Als ik na het werk thuiskom is ie helemaal enthousiast.
Dit is toch ook wel heel fijn. En geruststellend!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178566856
Tolstoi, dat overdag leuk zijn had ik hier precies hetzelfde. Van iedereen hoorde ik dat het zulke leuke kinderen waren, altijd vrolijk en goedlachs. Maar s nachts leken het totaal andere kinderen, net alsof iemand ze stiekem verwisselde zodra ze hun bed in gingen...

Het scheelt dat ik er hier een heb rondlopen die het goed doet waardoor ik wat minder last heb van dergelijke onzekerheid. Ik weet nog wel dat hij ook een keer bij het weegmoment afgevallen was en daar werd ik ook wel wat gestresst van, maar hij ontwikkelde zich prima en dat was het belangrijkste imo. Hoe ontwikkelt S zich verder? Zie je vooruitgang? Dat lijkt mij de belangrijkste graadmeter.

En er is ook een bekende borstvoedingsdip qua groei, maar ik weet even niet wanneer dat ook alweer was.

Ik vind dat op handen en knieën ook al leuk om te zien Lemijn! Het klinkt alsof Jacob redelijk gelijk op gaat met Em. Zij doet dat al veel maar ploft vervolgens weer plat op de grond. Lala beweegt juist de hele kamer door met rare draaibewegingen zonder de buik van de grond te tillen. Zo mooi dat ze dat ieder op hun eigen manier doen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 17 april 2018 @ 08:41:49 #201
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178570616
We zijn al wat onderwerpen verder, maar toch. Toen ik Jacob vanmorgen na wakker worden de borst aanbood, realiseerde ik me dat het echt dat is: aanbieden. Op een idee brengen. Een blote borst in zijn gezichtsveld plaatsen. Alsnog hapt hij wel eens uit reflex aan hoor en bedenkt hij zich al snel, maar even vaak kijkt hij en doet niks. Dat was de eerste maanden wel anders: dan dronk hij gewoon een hele voeding als ik het aanbood en als ik dan niet oplette kwam het er ook weer uit, want teveel. Maar zo’n grotere baby maakt meer een keuze dus wat mij betreft hoort bij voeden op zijn verzoek nu wel om hem af en toe even in staat te stellen om zich te realiseren dat drinken ook een optie is - naast kletsen/haren trekken/boekjes kluiven/deuren openen/wasgoed van het rek trekken/etc.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178571197
Ik ben niet zo lekker opgestaan vandaag. Het is dus maar goed dat ik Dirk net voor een hele dag opvang heb gebracht en ik zo mag werken. Dan heb alleen ikzelf er last van. :+

Vrolijke noot: zondag bij vrienden in de achtertuin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu jullie. Babyfoto's helpen altijd voor een beter humeur. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')