abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178455738
Hi,

Vraagje, waar ik al een tijdje mee zit.

Ik ben eind 20, heb een goede baan, leuke vriendin, had veel vrienden en vooral een heel hechte vriendengroep. Leuke contacten, diepgaande vrienschappen met een paar hechte maten en opzich een redelijke familieband.

De laatste 4 a 5 jaar merk ik echter dat alle relaties steeds minder worden. Ik heb inmiddels zo erg ruzie gekregen met mijn familie (broertje en zusje) dat ik die niet meer spreek. Mijn ouders zijn daar zo teleurgesteld over dat ze mij verachten.

Mijn vrienden zijn mijn vrienden niet meer. Ze tolereren mij nog wel omdat we een lang en mooi verleden hebben, maar de echte vriendschap is weg. Er wordt veel over mij geroddeld.

Mijn vriendin en ik zijn nog bij elkaar, maar hebben de laatste tijd veel relatieproblemen. Mijn collega's mogen me ook niet echt.

Ik weet dat ik een arrogante lul kan zijn, maar van binnen ben ik zacht. Er is iets in mij dat al mijn relaties kapotmaakt. Terwijl ik er niet bewust naar op zoek ben. Het is ook niet dat ik continue ruzie maak, alleen er is blijkbaar iets in mijn gedrag waardoor mensen een afkeer tegen mij krijgen.

Ik schrik er zelf ook echt van, aangezien ik vroeger populair was bij de meeste mensen om mij heen. Nu merk ik dat deze kring kleiner en kleiner wordt en nu iedereen ouder wordt mensen mij minder mogen.

Ik maak mij hier echt zorgen over. Moet ik met een psycholoog gaan praten? Is dit normaal als je ouder wordt?
pi_178455801
Als iedereen je een lul vindt ben je waarschijnlijk ook een lul.

En nee, het is niet echt normaal dat men een hekel aan je krijgt naar mate je ouder wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 20:39:17 ]
pi_178455812
Ja ik zou met een psycholoog gaan praten

Bij familie is het meestal ook niet zo dat ze zich van je af keren omdat ze je verachten. Het zal iets in jouw gedrag zijn waardoor mensen het echt niet meer op kunnen brengen. En familie houdt het meestal (niet altijd natuurlijk) toch wel lang vol
Wat is er volgens hen gebeurt of aan de hand waardoor ze echt niet meer met je kunnen
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 20:42:02 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178455854
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:39 schreef spiritusbus het volgende:
Als iedereen je een lul vindt ben je waarschijnlijk ook een lul.

En nee, het is niet echt normaal dat men een hekel aan je krijgt naar mate je ouder wordt.
Dit. Als het overal stinkt, moet je misschien eens onder je eigen schoen gaan kijken. Dat wil niet zeggen dat je per sé een lul BENT, maar in de ogen van andere mensen ben je dat wel. Dan moet je je gaan afvragen of die mensen échte vrienden zijn en ze echt valide redenen hebben om dat te vinden, of dat het stiekem toch geen echte vrienden zijn.

Maar, als je met zó veel mensen ruzie hebt, dan moet je toch even gaan nadenken, want de enige constante factor in al die situaties ben jij, TS, dus...tja..
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178455863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:39 schreef Allures het volgende:
Ja ik zou met een psycholoog gaan praten

Bij familie is het meestal ook niet zo dat ze zich van je af keren omdat ze je verachten. Het zal iets in jouw gedrag zijn waardoor mensen het echt niet meer op kunnen brengen. En familie houdt het meestal (niet altijd natuurlijk) toch wel lang vol
Wat is er volgens hen gebeurt of aan de hand waardoor ze echt niet meer met je kunnen
Ik gedraag me als een lul vaak, klopt. Maar van binnen houd ik van iedereen. Alleen laat ik dit neit blijken denk ik.

Het is niet dat ik echte problemen veroorzaak, meer iets in mijn dagelijks gedrag denk ik.

Bij vrienden is het vaak de alcohol waardoor er dingen gebeuren / gezegd worden die eigenlijk te ver gaan.
  woensdag 11 april 2018 @ 20:43:25 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178455884
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:36 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:
Ik weet dat ik een arrogante lul kan zijn, maar van binnen ben ik zacht.
Misschien vaker je zachte kant laten zien?

Een beetje succes en status daar heb je helemaal niets aan als je vrienden wil maken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 20:43:52 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178455895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:42 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Ik gedraag me als een lul vaak, klopt. Maar van binnen houd ik van iedereen. Alleen laat ik dit neit blijken denk ik.

Het is niet dat ik echte problemen veroorzaak, meer iets in mijn dagelijks gedrag denk ik.

Bij vrienden is het vaak de alcohol waardoor er dingen gebeuren / gezegd worden die eigenlijk te ver gaan.
En die alcohol...die nuttig JIJ dan? En dan ga JIJ dus te ver..?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 11 april 2018 @ 20:45:19 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178455927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En die alcohol...die nuttig JIJ dan? En dan ga JIJ dus te ver..?
TS zit dus in de verkeerde vriendengroep, hij heeft andere mensen nodig.

Mensen zoals mij bijvoorbeeld. Hij moet met mij pilsjes gaan koppen zodat we samen de hele buurt kunnen afbreken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178455932
Hmm, in een onbeschaafde holbewoner veranderen is tot een bepaalde leeftijd nog wel te bagatelliseren als een jeugdzonde. Als je dat eind de 20 nog steeds doet begint het wel triest te worden.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 20:46:17 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178455956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

TS zit dus in de verkeerde vriendengroep, hij heeft andere mensen nodig.

Mensen zoals mij bijvoorbeeld. Hij moet met mij pilsjes gaan koppen zodat we samen de hele buurt kunnen afbreken.
Nou, TS heeft denk ik gewoon een vervelende dronk. Mensen die heel vervelend worden als ze alcohol op hebben, en dan, als ze nuchter zijn, topics als dit gaan openen. Dan moet TS gaan nadenken wat hij belangrijker vindt. Alcohol drinken of zijn sociale omgeving.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 11 april 2018 @ 20:46:41 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178455970
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:45 schreef spiritusbus het volgende:
Hmm, in een onbeschaafde holbewoner veranderen is tot een bepaalde leeftijd nog wel te bagatelliseren als een jeugdzonde. Als je dat eind de 20 nog steeds doet begint het wel triest te worden.
Niets triest aan, ken mensen van in de 40/50 die dat nog doen.
Daar kun je wel tenminste mee lachen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178455988
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En die alcohol...die nuttig JIJ dan? En dan ga JIJ dus te ver..?
Die nuttigen wij allemaal. Maar bij mij gaat het vaker fout of ga ik te ver. Niet dat ik alcoholist ben ofso, maar op feestjes waar ik drink, drink ik vaak wel het hardst. Ik ben daarom ook 6 maanden gestopt met drinken. Nu drink ik met mate.

Maar mijn vriendengroep heeft mij buitengesloten, niet iedereen, maar veel wel. Nooit een echte uitleg gekregen waarom niet. Ik ben dan ook weer zo onverschillig dat ik ook niet ga vragen, jullie sluiten mij buiten, waarom? misschien moet ik dat eens doen.
pi_178455995
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Niets triest aan, ken mensen van in de 40/50 die dat nog doen.
Daar kun je wel tenminste mee lachen.
Ja lachen man, een volwassen vent die zich misdraagt als ie een gezopen heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 20:47:32 ]
pi_178455996
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:42 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Ik gedraag me als een lul vaak, klopt. Maar van binnen houd ik van iedereen. Alleen laat ik dit neit blijken denk ik.

Het is niet dat ik echte problemen veroorzaak, meer iets in mijn dagelijks gedrag denk ik.

Bij vrienden is het vaak de alcohol waardoor er dingen gebeuren / gezegd worden die eigenlijk te ver gaan.
Jij ziet het niet als een probleem dat je je vaak als een lul gedraagt? _O-
  woensdag 11 april 2018 @ 20:47:52 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178456010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:47 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Die nuttigen wij allemaal. Maar bij mij gaat het vaker fout of ga ik te ver. Niet dat ik alcoholist ben ofso, maar op feestjes waar ik drink, drink ik vaak wel het hardst. Ik ben daarom ook 6 maanden gestopt met drinken. Nu drink ik met mate.

Maar mijn vriendengroep heeft mij buitengesloten, niet iedereen, maar veel wel. Nooit een echte uitleg gekregen waarom niet. Ik ben dan ook weer zo onverschillig dat ik ook niet ga vragen, jullie sluiten mij buiten, waarom? misschien moet ik dat eens doen.
Je hebt vast een keer in een dronken bui al je vrienden in hun gezicht geswaffeld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178456101
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:42 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Ik gedraag me als een lul vaak, klopt. Maar van binnen houd ik van iedereen. Alleen laat ik dit neit blijken denk ik.

Het is niet dat ik echte problemen veroorzaak, meer iets in mijn dagelijks gedrag denk ik.

Bij vrienden is het vaak de alcohol waardoor er dingen gebeuren / gezegd worden die eigenlijk te ver gaan.
maar gewoon 'een lul' kan familie nog heel lang wegpoetsen met dingen als 'ja hans is hans he' of 'met hans moet je dingen met een korreltje zout nemen'
Als zelfs je ouders dat niet meer op kunnen brengen is er wel wat meer aan de hand dan een dronken kut opmerking

Juist dat je dat zelf niet snapt maakt een psycholoog al super noodzakelijk
pi_178456119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, TS heeft denk ik gewoon een vervelende dronk. Mensen die heel vervelend worden als ze alcohol op hebben, en dan, als ze nuchter zijn, topics als dit gaan openen. Dan moet TS gaan nadenken wat hij belangrijker vindt. Alcohol drinken of zijn sociale omgeving.
Ik denk dat je hier een een kern van het probleem raakt. Alcohol. Daar ben ik me ook wel van bewust. Het heeft toch mooie vriendschappen kapot gemaakt denk ik.

Al vraag ik me ook af of deze vriendschappen sowieso niet stuk waren gelopen, omdat we andere levens krijgen allemaal.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 20:52:44 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178456143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:47 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Die nuttigen wij allemaal. Maar bij mij gaat het vaker fout of ga ik te ver. Niet dat ik alcoholist ben ofso, maar op feestjes waar ik drink, drink ik vaak wel het hardst. Ik ben daarom ook 6 maanden gestopt met drinken. Nu drink ik met mate.

Maar mijn vriendengroep heeft mij buitengesloten, niet iedereen, maar veel wel. Nooit een echte uitleg gekregen waarom niet. Ik ben dan ook weer zo onverschillig dat ik ook niet ga vragen, jullie sluiten mij buiten, waarom? misschien moet ik dat eens doen.
Maar, zo onverschillig ben je niet, want anders was dit topic er niet..?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178456218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:51 schreef Allures het volgende:

[..]

maar gewoon 'een lul' kan familie nog heel lang wegpoetsen met dingen als 'ja hans is hans he' of 'met hans moet je dingen met een korreltje zout nemen'
Als zelfs je ouders dat niet meer op kunnen brengen is er wel wat meer aan de hand dan een dronken kut opmerking

Juist dat je dat zelf niet snapt maakt een psycholoog al super noodzakelijk
Het is niet dat ze het niet meer kunnen opbrengen. Ze zijn gewoon teleurgesteld in mij, omdat ze vinden dat ik als oudste het voorbeeld moet geven. Is ook zo. Maar er is gewoon zoveel gebeurd, niet alleen van mij kant, dat het neit meer gaat. We zien elkaar alleen nog op familie aangelegenheden.
pi_178456268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:55 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Het is niet dat ze het niet meer kunnen opbrengen. Ze zijn gewoon teleurgesteld in mij, omdat ze vinden dat ik als oudste het voorbeeld moet geven. Is ook zo. Maar er is gewoon zoveel gebeurd, niet alleen van mij kant, dat het neit meer gaat. We zien elkaar alleen nog op familie aangelegenheden.
dude, dan kunnen ze het toch niet opbrengen om meer tijd met je door te brengen?

Ik snap niet waarom je een topic opent en daarna gaat lopen bagatelliseren

Maar goed, morgen ff een psych bellen
pi_178456409
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:56 schreef Allures het volgende:

[..]

dude, dan kunnen ze het toch niet opbrengen om meer tijd met je door te brengen?

Ik snap niet waarom je een topic opent en daarna gaat lopen bagatelliseren

Maar goed, morgen ff een psych bellen
ik bageteliseer niks. Ik leg gewoon de situatie uit. Maar ik denk er al langer over na om met iemand te praten.

Alleen zit ik ook nog met een praktisch probleem: mijn eigen risico bedraagd 855 euro. Als ik met een psycholoog ga praten, kost dit sowieso mijn eigen risico. 855 euro vind ik een hoop geld.

Of zijn er gratis psychologen om mee te beginnen?
pi_178456448
Hmmm ja... Financiën zou mij ook wel tegen houden om mijn leven weer op de rit te krijgen
pi_178456491
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:00 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

Alleen zit ik ook nog met een praktisch probleem: mijn eigen risico bedraagd 855 euro. Als ik met een psycholoog ga praten, kost dit sowieso mijn eigen risico. 855 euro vind ik een hoop geld.

Misschien had je dan je eigen risico niet op maximaal moeten zetten :')
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 21:03:13 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178456519
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:00 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

ik bageteliseer niks. Ik leg gewoon de situatie uit. Maar ik denk er al langer over na om met iemand te praten.

Alleen zit ik ook nog met een praktisch probleem: mijn eigen risico bedraagd 855 euro. Als ik met een psycholoog ga praten, kost dit sowieso mijn eigen risico. 855 euro vind ik een hoop geld.

Of zijn er gratis psychologen om mee te beginnen?
Dus, samengevat open je een topic waarin je een probleem uiteen zet, daarna ga je dat een beetje downplayen, terwijl je zelf wél met de suggestie voor psycholoog komt, om daarna af te sluiten dat je wel een eigen risico van 855 euro hebt en dat eigenlijk te veel geld vindt.

Is dit probleem wel echt een probleem voor je? Of is het gewoon een beetje een topic openen om het openen, want je hebt zelf gekozen voor dat eigen risico van 855 euro, en nu is dat je ineens te veel om met deze situatie om te gaan? Dus dan valt het wel mee hoe zeer dit een issue is voor je.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 11 april 2018 @ 21:06:27 #25
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178456638
Ik denk dat de TT al een mooi inkijkje geeft. Waarom in godsnaam "succesvol, maar..."?

Vrijwel iedereen vindt zichzelf van binnen echt wel aardig en lief. Maar misschien moet je leren dat als je je niet zo gedraagt, mensen je ook niet mogen. Dat jij jezelf dan diep van binnen echt wel lief vindt maakt het niet beter, wellicht eerder erger.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178456661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus, samengevat open je een topic waarin je een probleem uiteen zet, daarna ga je dat een beetje downplayen, terwijl je zelf wél met de suggestie voor psycholoog komt, om daarna af te sluiten dat je wel een eigen risico van 855 euro hebt en dat eigenlijk te veel geld vindt.

Is dit probleem wel echt een probleem voor je? Of is het gewoon een beetje een topic openen om het openen, want je hebt zelf gekozen voor dat eigen risico van 855 euro, en nu is dat je ineens te veel om met deze situatie om te gaan? Dus dan valt het wel mee hoe zeer dit een issue is voor je.
Dit is zeker een probleem voor mij, anders open ik geen topic waarin ik eerlijk mijn situatie uitleg. Ik wil ook een oplossing. Ik vind het alleen veel geld. Per 1 januari kan ik hem weer op 385 euro zetten, dat is een stuk behapbaarder. Alleen dat duurt nog 7 maandjes.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 21:08:42 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178456710
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:07 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Dit is zeker een probleem voor mij, anders open ik geen topic waarin ik eerlijk mijn situatie uitleg. Ik wil ook een oplossing. Ik vind het alleen veel geld. Per 1 januari kan ik hem weer op 385 euro zetten, dat is een stuk behapbaarder. Alleen dat duurt nog 7 maandjes.
Ja, maar je vindt dat geld dus belangrijker dan de (eventuele) oplossing, want dát is belangrijker. Dat je dan nog 7 maanden lang in deze situatie zit weegt minder zwaar dan je eigen risico.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178456722
Overigens vraag ik me af hoe succesvol je bent als het uitgeven van je eigen risico een dilemma is t.o.v. je (mentale) gezondheid.
pi_178456810
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar je vindt dat geld dus belangrijker dan de (eventuele) oplossing, want dát is belangrijker. Dat je dan nog 7 maanden lang in deze situatie zit weegt minder zwaar dan je eigen risico.
Nee uitendelijk moet ik het misschien ook doen. Maar even wat concreet advies, wat zouden jullie concreet doen in mijn situatie om de zaken weer een beetje op orde krijgen. Ik zat zelf te denken aan dit:

1- afspreken met een paar vrienden (1 op 1) en hierover praten en vragen hoe zij erover denken.
2- mijn gedrag bewust aanpassen om meer in de pas te lopen en mensen een beter gevoel te geven over zichzelf en over mij
3- stoppen met het drinken van alcohol (in ieder geval voorlopig)
4- geld sparen om een traject met een psycholoog in gang te zetten om het structueel op te lossen.
pi_178456837
Misschien heb je andere normen dan andere mensen?

Zo succesvol klinkt het absoluut niet voor mij, ik zou niet met je willen ruilen qua leven, al heb je een tesla, huis van 4 ton en is je vriendin Chantal Janszen.

Ik vind je geen lul, ik denk altijd maar je zal wel een reden hebben om je zo te gedragen (overcompensatie, aangeleerd gedrag).
De enige die dat je kan uitleggen is een psych (zou ik mij wel wat nederiger opstellen aan hem :P, want je komt hier ook niet sympathiek over)
Hell To The Liars
pi_178456863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:12 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Nee uitendelijk moet ik het misschien ook doen. Maar even wat concreet advies, wat zouden jullie concreet doen in mijn situatie om de zaken weer een beetje op orde krijgen. Ik zat zelf te denken aan dit:

1- afspreken met een paar vrienden (1 op 1) en hierover praten en vragen hoe zij erover denken.
2- mijn gedrag bewust aanpassen om meer in de pas te lopen en mensen een beter gevoel te geven over zichzelf en over mij
3- stoppen met het drinken van alcohol (in ieder geval voorlopig)
4- geld sparen om een traject met een psycholoog in gang te zetten om het structueel op te lossen.
3- stoppen met drinken, psych bestellen en van het bespaarde geld van de drank hoef je niet eens te wachten tot 1 januari :)
Hell To The Liars
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 21:15:09 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178456883
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:12 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Nee uitendelijk moet ik het misschien ook doen. Maar even wat concreet advies, wat zouden jullie concreet doen in mijn situatie om de zaken weer een beetje op orde krijgen. Ik zat zelf te denken aan dit:

1- afspreken met een paar vrienden (1 op 1) en hierover praten en vragen hoe zij erover denken.
2- mijn gedrag bewust aanpassen om meer in de pas te lopen en mensen een beter gevoel te geven over zichzelf en over mij
3- stoppen met het drinken van alcohol (in ieder geval voorlopig)
4- geld sparen om een traject met een psycholoog in gang te zetten om het structueel op te lossen.
Ik snap niet dat het woord 'voorlopig' in je opkomt als je zelf suggereert om te stoppen met drinken. Wat brengt het je nu voor positiefs dan?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178456946
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:13 schreef Droopie het volgende:
Misschien heb je andere normen dan andere mensen?

Zo succesvol klinkt het absoluut niet voor mij, ik zou niet met je willen ruilen qua leven, al heb je een tesla, huis van 4 ton en is je vriendin Chantal Janszen.

Ik vind je geen lul, ik denk altijd maar je zal wel een reden hebben om je zo te gedragen (overcompensatie, aangeleerd gedrag).
De enige die dat je kan uitleggen is een psych (zou ik mij wel wat nederiger opstellen aan hem :P, want je komt hier ook niet sympathiek over)
Waarom kom ik hier niet sympathiek over?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 april 2018 @ 21:19:43 #34
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_178457028
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:00 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

ik bageteliseer niks. Ik leg gewoon de situatie uit. Maar ik denk er al langer over na om met iemand te praten.

Alleen zit ik ook nog met een praktisch probleem: mijn eigen risico bedraagd 855 euro. Als ik met een psycholoog ga praten, kost dit sowieso mijn eigen risico. 855 euro vind ik een hoop geld.

Of zijn er gratis psychologen om mee te beginnen?
Nee, er zijn geen "gratis" psychologen, :').

Wil je iets dat niet van je ER afgaat, moet je langs bij de praktijkondersteuner van je huisarts. Daar betaal je geen ER voor. En voortaan beter nadenken alvorens je je ER ophoogt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 11 april 2018 @ 21:26:05 #35
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_178457238
Lagere premie zodat je meer pilsjes kan genieten? :')
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  woensdag 11 april 2018 @ 21:26:33 #36
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_178457253
Je noemt jezelf succesvol, beschrijft verslechterende banden met mensen om je heen en vervolgens vertel je dat je vroeger populair was...

Als ik op basis hiervan iets kan bedenken wat afkeer veroorzaakt dan zijn het wellicht narcistische trekjes in je persoonlijkheid.
pi_178457279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:17 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Waarom kom ik hier niet sympathiek over?
Je zegt dat je succesvol bent, maar ieder woord in je OP zegt van niet.
Ieder probleem maak je klein en ligt zelden aan jou.

En als je vraagt moet ik naar een psych en mensen zeggen ja, is het moeilijk want geld.

En tsja, als jezelf al zegt dat je als een hork gedraagt en iedereen prive tegen je het harnas injaagt, dan hoef ik niet het wiel opnieuw uit te vinden toch ;)

Maar hey, de grootste eikel kan in een topic een toffe gast worden als we iemand beter leren kennen

(en andersom ook)
Hell To The Liars
pi_178457471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:26 schreef DemonRage het volgende:
Je noemt jezelf succesvol, beschrijft verslechterende banden met mensen om je heen en vervolgens vertel je dat je vroeger populair was...

Als ik op basis hiervan iets kan bedenken wat afkeer veroorzaakt dan zijn het wellicht narcistische trekjes in je persoonlijkheid.
Ja dat over narcisme heb ik ook vaker gehoord. Blijkbaar heb ik gewoon iets in mijn persoonlijkheid wat mensen in het harnas jaagt. Ik weet niet precies wat, ik weet ook niet precies hoe ik dit verander.

En een topic op internet helpt ook niet exact, daarvoor moet ik echt face to face met iemand zitten die mij kent denk ik.
pi_178457544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:26 schreef M1stral het volgende:
Lagere premie zodat je meer pilsjes kan genieten? :')
haha nee, ik maak nooit gebruik van zorg, dus dacht 72 euro ipv 130 euro is makkelijk bespaard. Doe het al 3 jaar zo.

Maar wellicht volgend jaar toch maar gewoon minimaal doen, zodat ik met een psycholoog kan praten.
pi_178457619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:00 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

ik bageteliseer niks. Ik leg gewoon de situatie uit. Maar ik denk er al langer over na om met iemand te praten.

Alleen zit ik ook nog met een praktisch probleem: mijn eigen risico bedraagd 855 euro. Als ik met een psycholoog ga praten, kost dit sowieso mijn eigen risico. 855 euro vind ik een hoop geld.

Of zijn er gratis psychologen om mee te beginnen?
Goede baan hebben, maar gratis willen? Werk jij ook gratis?

Vraag bij je huisartspraktijk eens naar de mogelijkheden bij de praktijkondersteuner. Geen full on psychotherapie, maar wel iemand waar je wellicht wat nuttige gesprekjes mee kan hebben. Valt wel onder eigen risico meen ik, maar het is geen traject van een x aantal behandeling zeg maar.

Verder klink je als een gemakszuchtige eikel. Als je constateert dat er iets in je vriendenkring speelt, maar niet erover in gesprek gaat tot het jou ook echt dwars gaat zitten, dan komt dat niet zo vriendschappelijk over lijkt me. Als je om hen en jullie vriendschap gaf, dan zou je wel eerder in gesprek gaan.
Er kan zoiets zijn zoals een natuurlijk verloop. Wellicht zijn jullie gewoon uit elkaar gegroeid, maar ja. Waarom zou je dan nu wel moeite willen gaan doen? Riekt toch een beetje naar angst alleen over te blijven ofzo, nu het met je vriendin ook niet zo jofel loopt. Zie je daar ook nog een overlap in misschien? Dat zij moeite heeft met je wat luie desinteresse zolang jij er maar geen last van hebt of met je veranderende gedrag als je weer aan de alcohol gaat? Of speelt er hier ook iets anders mee? Kinderwens, huishoudelijke verdeling, etc?
pi_178457720
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:52 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier een een kern van het probleem raakt. Alcohol. Daar ben ik me ook wel van bewust. Het heeft toch mooie vriendschappen kapot gemaakt denk ik.
Ik betwijfel of je het zo makkelijk vooral op die alcohol kunt gooien.

Wat je beschrijft over de ruzies met familie, je partner collega's en vrienden zullen vast en zeker niet enkel daarop terug te voeren zijn.

Imho lijk je ook iets te 'graag' dat zelf aan te reiken als probleem met instant oplossing (dat je aangeeft al meerdere maanden te 'minderen')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178459126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:08 schreef CoolGuy het volgende:

Ja, maar je vindt dat geld dus belangrijker dan de (eventuele) oplossing, want dát is belangrijker. Dat je dan nog 7 maanden lang in deze situatie zit weegt minder zwaar dan je eigen risico.
Er is geen garantie dat hij beter wordt van psychologische hulp. Kans is 50% of zo aan reacties op dit forum te zien. Best wel een gok altijd. Bovendien zit hij ook dan nog wel 7 maanden in die situatie gezien de wachtlijsten.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178459291
Eens een eikel, altijd een eikel. Je vrienden gaan je niet meer accepteren omdat je gedrag mogelijk gaat verbeteren. Beter zoek je ergens anders platonische vrienden waarbij je over je werk kan praten/bluffen. Een gezond sociaal leven krijg je niet meer.
pi_178459304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:31 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Er is geen garantie dat hij beter wordt van psychologische hulp. Kans is 50% of zo aan reacties op dit forum te zien. Best wel een gok altijd. Bovendien zit hij ook dan nog wel 7 maanden in die situatie gezien de wachtlijsten.
dit is allemaal uit de lucht gegrepen. Succesrate is geen 50% en zonder idee van wat er met ts is kun je dat al helemaal niet zeggen. Daarnaast zijn wachtlijsten ook niet standaard 7 maanden of zo

En ik gok ook dat TS wat schuilt achter alcohol. Alsof elke keer dat ie botst met mensen hij onder invloed was? (Zoja dan heb je denk ik een ander probleem)
en succesvol als je moet sparen voor therapie? Echt elk woord in die zin is het tegenovergestelde dus afgunst van mensen lijkt het me ook niet zo
Kijk eens echt in een spiegel TS
pi_178460942
Ofso... :')

Ik weet wat jouw probleem is. Je bent een lul en je arrogantie is misplaatst.
pi_178463709
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:00 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

ik bageteliseer niks. Ik leg gewoon de situatie uit. Maar ik denk er al langer over na om met iemand te praten.

Alleen zit ik ook nog met een praktisch probleem: mijn eigen risico bedraagd 855 euro. Als ik met een psycholoog ga praten, kost dit sowieso mijn eigen risico. 855 euro vind ik een hoop geld.

Of zijn er gratis psychologen om mee te beginnen?
Ja wat is het nou kerel. Je bent succesvol en hebt geen geld maar wilt geen psycholoog betalen.

Verder ben je gewoon een eikel. Allemaal prima, ik ken genoeg eikels waar ik absoluut niet mee wil omgaan. Zo eentje ben jij er ook. Dat is helemaal prima, want dat soort mensen heb je dus ook.
pi_178463733
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:12 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Nee uitendelijk moet ik het misschien ook doen. Maar even wat concreet advies, wat zouden jullie concreet doen in mijn situatie om de zaken weer een beetje op orde krijgen. Ik zat zelf te denken aan dit:

1- afspreken met een paar vrienden (1 op 1) en hierover praten en vragen hoe zij erover denken.
2- mijn gedrag bewust aanpassen om meer in de pas te lopen en mensen een beter gevoel te geven over zichzelf en over mij
3- stoppen met het drinken van alcohol (in ieder geval voorlopig)
4- geld sparen om een traject met een psycholoog in gang te zetten om het structueel op te lossen.
1 - die vrienden die jou eigenlijk uitkotsen? Ik zou er geen trek in hebben.
2 - dat heb je schijnbaar vaker gedaan, maar dan loopt het toch weer mis?
3 - of wilskracht creeren? Gewoon geen eikel zijn als je drinkt? Nadenken over wat je doet, ook als je gedronken hebt? Hoe oud ben je? Als je 20 jaar bent en niet tegen alcohol kan, prima, maar 30+ begint wel echt triest te worden
4 - helemaal niet nodig.

Ga eens wat anders doen - ga eens sporten, en niet lame sportschool, maar misschien iets in teamverband zodat je ook echt leert samenwerken met anderen. Leer respect.
Doe desnoods vrijwilligerswerk.
Koop eens een bloemetje en ga bij je ouders langs om een welgemeende sorry af te geven.

Zomaar wat ideeen hoor, maar volgens mij blijf je gewoon een eikel.
pi_178463791
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:42 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Ik gedraag me als een lul vaak, klopt. Maar van binnen houd ik van iedereen. Alleen laat ik dit neit blijken denk ik.

Het is niet dat ik echte problemen veroorzaak, meer iets in mijn dagelijks gedrag denk ik.

Bij vrienden is het vaak de alcohol waardoor er dingen gebeuren / gezegd worden die eigenlijk te ver gaan.
Anderen zien je intenties niet, alleen je gedrag. Misschien moet je gedrag wat meer op een lijn komen met wat je voor ze voelt. Daar kan een psycholoog bij helpen
pi_178463796
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:39 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

1 - die vrienden die jou eigenlijk uitkotsen? Ik zou er geen trek in hebben.
2 - dat heb je schijnbaar vaker gedaan, maar dan loopt het toch weer mis?
3 - of wilskracht creeren? Gewoon geen eikel zijn als je drinkt? Nadenken over wat je doet, ook als je gedronken hebt? Hoe oud ben je? Als je 20 jaar bent en niet tegen alcohol kan, prima, maar 30+ begint wel echt triest te worden
4 - helemaal niet nodig.

Ga eens wat anders doen - ga eens sporten, en niet lame sportschool, maar misschien iets in teamverband zodat je ook echt leert samenwerken met anderen. Leer respect.
Doe desnoods vrijwilligerswerk.
Koop eens een bloemetje en ga bij je ouders langs om een welgemeende sorry af te geven.

Zomaar wat ideeen hoor, maar volgens mij blijf je gewoon een eikel.
Blijf je ‘gewoon een eikel’ en dan afraden om naar de psycholoog te gaan :’) Als hij zich op een bepaalde manker gedraagt en dat niet meer wil, gaat een sportschool dat niet veranderen. Een psycholoog wel.
pi_178463820
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Blijf je ‘gewoon een eikel’ en dan afraden om naar de psycholoog te gaan :’) Als hij zich op een bepaalde manker gedraagt en dat niet meer wil, gaat een sportschool dat niet veranderen. Een psycholoog wel.
Ik lees hier vaak en ben een gewaardeerde member van dit forum. Hoe vaak ik wel niet lees dat je maar naar een psycholoog moet gaan... ik denk niet dat dat de oplossing is. TS moet uit zijn comfort zoen gehaald worden. Hij denk dat hij succesvol is, omdat hij met mensen die dus minder succesvol omgaat. Door te beginnen met een teamsport sta je weer op 0. Dan moet hij zich weer bewijzen, nederig op stellen, leren... hierdoor zal hopelijk zijn gedrag veranderen. Anders wordt hij daar ook uitgekotst. En - tijdens sporten kan je niet aan de drank.

Edit: ik geloof niet dat een psycholoog iemand zijn karakter kan veranderen. Ja, TS is en blijft een eikel. Misschien kan hij dat wat temperen, maar een psycholoog gaat dat niet veranderen. Sowieso - 875 euro per sessie om van een professional te horen dat je een eikel bent :') :')
pi_178463837
Het probleem is denk ik inderdaad dat je een arrogante lul bent, sorry. Dat merk je al aan de titel “Succesvol, maar iedereen om me heen mag me niet”, alsof jouw succes relevant is in dezen. Mensen mogen je om wie je bent, hoe je in elkaar steekt, wat je voor een ander over hebt, niet om hoeveel “succes” jij hebt. Jij verkeert kennelijk in de veronderstelling dat mensen je mogen vanwege je succes, ik vermoed dan ook dat jij “jouw succes” graag bij anderen onder de neus wrijft, in de verwachting dat ze je dan opeens gaan mogen en aardig vinden. Voor veel mensen ben je dan waarschijnlijk gewoon een irritante blaaskaak in plaats van een gezellige vriend. Wellicht is het zelfs wel zo dat jij mensen die minder succes hebt, zelf minder aardig (denkt te) vindt/vinden. Als mensen het idee krijgen dat jouw vriendschap af hangt van hun succes ben je natuurlijk helemaal afgeschreven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 12 april 2018 @ 08:02:46 #52
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178463861
Epische lemming dit. _O_.
And so is the past
pi_178463866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:47 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Die nuttigen wij allemaal. Maar bij mij gaat het vaker fout of ga ik te ver. Niet dat ik alcoholist ben ofso, maar op feestjes waar ik drink, drink ik vaak wel het hardst. Ik ben daarom ook 6 maanden gestopt met drinken. Nu drink ik met mate.

Maar mijn vriendengroep heeft mij buitengesloten, niet iedereen, maar veel wel. Nooit een echte uitleg gekregen waarom niet. Ik ben dan ook weer zo onverschillig dat ik ook niet ga vragen, jullie sluiten mij buiten, waarom? misschien moet ik dat eens doen.
OO er is alcohol in het spel en je gaat vaak het hardst? Hoe gedraag jij je dan? Ik had ook zo’n vriend, die lag of kotsend op straat, of kreeg ruzie, met andere woorden, je kon nooit een normale avond met hem op stap zonder gezeik. Dat ben je ook wel een keer zat op een bepaalde leeftijd en dan ga je inderdaad wel zonder die persoon op stap en verwaterd het contact.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178464242
Maar TS, Kun je eens een voorbeeld van een situatie geven hoe jij je gedraagt?
Wat heb je gedaan tegen je familie en of vrienden?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_178464311
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:02 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Epische lemming dit. _O_.
link naar originele topic pls?
pi_178464360
Gaat het nou goed of gaat het nou niet goed?

Daarbij mensen veranderen constant en ja soms kun je een ontiegelijke lul worden, dan moet je werken aan je houding.
  donderdag 12 april 2018 @ 09:17:58 #57
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178464414
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:47 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Die nuttigen wij allemaal. Maar bij mij gaat het vaker fout of ga ik te ver. Niet dat ik alcoholist ben ofso, maar op feestjes waar ik drink, drink ik vaak wel het hardst. Ik ben daarom ook 6 maanden gestopt met drinken. Nu drink ik met mate.

Maar mijn vriendengroep heeft mij buitengesloten, niet iedereen, maar veel wel. Nooit een echte uitleg gekregen waarom niet. Ik ben dan ook weer zo onverschillig dat ik ook niet ga vragen, jullie sluiten mij buiten, waarom? misschien moet ik dat eens doen.
laat me raden. jij bent dat type dat lekker in de gaat tuin zitten met al je vrienden en dan tot laat in de avond (nacht) lam gaat drinken en schreeuwen zodat iedereen jullie kan horen? en natuurlijk schijt aan de buren he. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Samuel24 op 12-04-2018 09:31:44 ]
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178464427
Je noemt jezelf succesvol maar hebt niet eens het geld voor je eigen risico opzij staan. Daar gaat ook iets mis. :?
  donderdag 12 april 2018 @ 09:20:16 #59
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178464436
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:04 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

link naar originele topic pls?
Jaja ben hem aan het zoeken.
And so is the past
pi_178464452
quote:
18s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Jaja ben hem aan het zoeken.
c_/
pi_178464681
Voor de meeste fokkers! geldt - 'niet succesvol, en iedereen om me heen mag me niet.'
  donderdag 12 april 2018 @ 09:45:43 #62
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_178464703
Loop je ook erg te koop mee dat je ‘succesvol’ bent en dat je andere ongevraagd van kritiek voorziet? Daar ken ik er namelijk ook wat van en daar erger ik mij dood aan :')
  donderdag 12 april 2018 @ 09:47:41 #63
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178464732
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:45 schreef RickoKun het volgende:
Loop je ook erg te koop mee dat je ‘succesvol’ bent en dat je andere ongevraagd van kritiek voorziet? Daar ken ik er namelijk ook wat van en daar erger ik mij dood aan :')
vervelend voor je. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178464739
Waarschijnlijk hebben ze je nooit echt gemogen maar werd je getolereerd.
Die tolerantie verdwijnt met de leeftijd.
pi_178464751
Loller in de eerste regels heb je het geweldig en vervolgens zwak je alles af.
pi_178464784
Zover ik kan zien heb je twee opties.
The good old: ik ben zoals ik ben en dat heb je maar te accepteren. Dit werkt eigenlijk alleen als je erg egocentrisch bent, maar tegelijkertijd wel charismatisch genoeg om af en toe naïeve mensen aan te trekken die een paar jaar om je heen zwerven tot ze eindelijk doorhebben dat je een lul bent en je ze moet vervangen door anderen.

Of je gaat eens praten met een professional. Je eigen karakter veranderen is erg moeilijk, zeker als je niet zeker weet wat het is dat mensen afstoot. Iemand die er neutraal instaat kan veel makkelijker overzien waar het probleem ligt.
  donderdag 12 april 2018 @ 09:55:07 #67
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_178464831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:36 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:
Hi,

Vraagje, waar ik al een tijdje mee zit.

Ik ben eind 20, heb een goede baan, leuke vriendin, had veel vrienden en vooral een heel hechte vriendengroep. Leuke contacten, diepgaande vrienschappen met een paar hechte maten en opzich een redelijke familieband.

De laatste 4 a 5 jaar merk ik echter dat alle relaties steeds minder worden. Ik heb inmiddels zo erg ruzie gekregen met mijn familie (broertje en zusje) dat ik die niet meer spreek. Mijn ouders zijn daar zo teleurgesteld over dat ze mij verachten.

Mijn vrienden zijn mijn vrienden niet meer. Ze tolereren mij nog wel omdat we een lang en mooi verleden hebben, maar de echte vriendschap is weg. Er wordt veel over mij geroddeld.

Mijn vriendin en ik zijn nog bij elkaar, maar hebben de laatste tijd veel relatieproblemen. Mijn collega's mogen me ook niet echt.

Ik weet dat ik zacht van binnen kan zijn, maar van binnen ben ik een arrogante lul. Er is iets in mij dat al mijn relaties kapotmaakt. Terwijl ik er niet bewust naar op zoek ben. Het is ook niet dat ik continue ruzie maak, alleen er is blijkbaar iets in mijn gedrag waardoor mensen een afkeer tegen mij krijgen.

Ik schrik er zelf ook echt van, aangezien ik vroeger populair was bij de meeste mensen om mij heen. Nu merk ik dat deze kring kleiner en kleiner wordt en nu iedereen ouder wordt mensen mij minder mogen.

Ik maak mij hier echt zorgen over. Moet ik met een psycholoog gaan praten? Is dit normaal als je ouder wordt?
Misschien klopt dit beter, en kun je er iets aan doen door je minder arrogant op te stellen. Mensen gaan daar uiteindelijk doorheen prikken. Dat geeft wrijving. Wrijving geeft ruzie. Ruzie geeft mensen die je niet meer willen spreken, zelfs gaan verachten.

Check your ego at the door, dude. Jij kunt veranderen. Dat moet je willen. Alleen denk jij hoogstwaarschijnlijk dat jouw oordeel over *iets* de beste is, en iemand die een andere mening heeft per definitie fout is. Schat ik zo in.

Disclaimer: Dit is geen bash, maar een observatie.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  donderdag 12 april 2018 @ 10:07:16 #68
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_178464947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:42 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:
Ik gedraag me als een lul vaak, klopt. Maar van binnen houd ik van iedereen.
Ik knal er even een Batman-wijsheid tegenaan:


quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:00 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

ik bageteliseer niks. Ik leg gewoon de situatie uit. Maar ik denk er al langer over na om met iemand te praten.

Alleen zit ik ook nog met een praktisch probleem: mijn eigen risico bedraagd 855 euro. Als ik met een psycholoog ga praten, kost dit sowieso mijn eigen risico. 855 euro vind ik een hoop geld.

Of zijn er gratis psychologen om mee te beginnen?
Volgens mij vallen dit soort gesprekken niet onder de basisverzekering, maar onder een eventuele aanvullende verzekering. Het eigen risico geldt alleen voor de basisverzekering.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:53:56 #69
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_178465675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:00 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

ik bageteliseer niks. Ik leg gewoon de situatie uit. Maar ik denk er al langer over na om met iemand te praten.

Alleen zit ik ook nog met een praktisch probleem: mijn eigen risico bedraagd 855 euro. Als ik met een psycholoog ga praten, kost dit sowieso mijn eigen risico. 855 euro vind ik een hoop geld.

Of zijn er gratis psychologen om mee te beginnen?
Leg die vraag neer bij je zorgverzekering. Die kunnen je dat met 1 blik in je polis uitleggen. Anders dan wat willekeurige FOK!kers die niet weten bij welke verzekering je zit.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_178466634
Grappig hoe veel mensen hier een menning klaar hebben en dat het nooit meer goed zal komen.
Dat zijn de echte internethelden.

Maar er zitten gelukkig ook waardevolle en helpvolle reacties tussen. Dank daarvoor. En wat betreft die zorgkosten, het is niet dat ik het niet kan betalen, ik vind het alleen een hoop geld. 900 euro vinden denk ik veel mensen een hoop geld.
pi_178466787
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:53 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:
Grappig hoe veel mensen hier een menning klaar hebben en dat het nooit meer goed zal komen.
Dat zijn de echte internethelden.

Maar er zitten gelukkig ook waardevolle en helpvolle reacties tussen. Dank daarvoor. En wat betreft die zorgkosten, het is niet dat ik het niet kan betalen, ik vind het alleen een hoop geld. 900 euro vinden denk ik veel mensen een hoop geld.
Laat je vriendin ook poepjes in bed waar jij bij bent?
pi_178466889
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:53 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:
Grappig hoe veel mensen hier een menning klaar hebben en dat het nooit meer goed zal komen.
Dat zijn de echte internethelden.

Maar er zitten gelukkig ook waardevolle en helpvolle reacties tussen. Dank daarvoor. En wat betreft die zorgkosten, het is niet dat ik het niet kan betalen, ik vind het alleen een hoop geld. 900 euro vinden denk ik veel mensen een hoop geld.
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. 900 euro om te zorgen dat je niet alleen en eenzaam sterft uiteindelijk is niks.
900 euro voor een broodje kaas is dan wel weer heel veel.
pi_178466932
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:12 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Nee uitendelijk moet ik het misschien ook doen. Maar even wat concreet advies, wat zouden jullie concreet doen in mijn situatie om de zaken weer een beetje op orde krijgen. Ik zat zelf te denken aan dit:

1- afspreken met een paar vrienden (1 op 1) en hierover praten en vragen hoe zij erover denken.
2- mijn gedrag bewust aanpassen om meer in de pas te lopen en mensen een beter gevoel te geven over zichzelf en over mij
3- stoppen met het drinken van alcohol (in ieder geval voorlopig)
4- geld sparen om een traject met een psycholoog in gang te zetten om het structueel op te lossen.
Stoppen met alcohol verbloemt alleen het probleem, namelijk dat je gewoon een lul bent. Alcohol sloopt de rem die je dagelijkse bewustzijn nog wel op het "lul-zijn" weet te zetten.

En als je oprecht vindt dat jij een probleem hebt, dan had je je wel heel anders opgesteld... Tot nu toe lees ik alleen maar dat die anderen allemaal een probleem met jou hebben en nu moet jij je zelfs gaan aanpassen om een normale relatie met iedereen te hebben.... Wat een kutstreken leveren ze je!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_178466965
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:53 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:
Grappig hoe veel mensen hier een menning klaar hebben en dat het nooit meer goed zal komen.
Dat zijn de echte internethelden.

Maar er zitten gelukkig ook waardevolle en helpvolle reacties tussen. Dank daarvoor. En wat betreft die zorgkosten, het is niet dat ik het niet kan betalen, ik vind het alleen een hoop geld. 900 euro vinden denk ik veel mensen een hoop geld.
Gast, hiermee onderstreep je mijn bewering nog maar eens. Als je het geld niet had, dan was de keuze nog enigzins te verklaren. Maar als je het geld wel hebt en je vind het te duur om je leven op de rit te krijgen, dan vind jij het volgens mij allemaal maar stom wat de rest van de wereld van jou vind.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 12 april 2018 @ 12:52:27 #75
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178467520
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:53 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:
Grappig hoe veel mensen hier een menning klaar hebben en dat het nooit meer goed zal komen.
Dat zijn de echte internethelden.

Maar er zitten gelukkig ook waardevolle en helpvolle reacties tussen. Dank daarvoor. En wat betreft die zorgkosten, het is niet dat ik het niet kan betalen, ik vind het alleen een hoop geld. 900 euro vinden denk ik veel mensen een hoop geld.
dat zeker. maar waarom gedraag je je als een arrogante lul. waarom gedrag je je niet gewoon een beetje normaal. zo moeilijk is dat toch niet?
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178467556
Mensen die zeggen dat ze succesvol zijn maar hun eigen risico op max zetten en vervolgens die 900 euro niet eens kunnen betalen. :')

Wat is dan je definitie van succes zeg?

[ Bericht 0% gewijzigd door ITrade op 12-04-2018 13:08:24 ]
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 12 april 2018 @ 12:56:29 #77
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178467586
TS luister eens! hoeveel vrienden heb je op dit moment eigenlijk nog?
en trouwens..... zo eenzaam ben je nou toch ook weer niet? je hebt nog steeds je vriendin.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178467720
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:09 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. 900 euro om te zorgen dat je niet alleen en eenzaam sterft uiteindelijk is niks.
900 euro voor een broodje kaas is dan wel weer heel veel.
Het voordeel is dat ik heel makkelijk nieuwe vrienden kan maken. En al die opmerkingen over teamsporten. Ik beoefen al sinds ik 5 jaar was een teamsport en doe het nog steeds met heel veel plezier.

Alleen ik wil mijn oude vrienden houden, omdat we zoveel meegemaakt hebben. Een nieuwe vriend daar moet je alle mooie ervaringen weer mee opbouwen.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:06:45 #79
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178467751
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:04 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

Alleen ik wil mijn oude vrienden houden, omdat we zoveel meegemaakt hebben. Een nieuwe vriend daar moet je alle mooie ervaringen weer mee opbouwen.
zoek ze dan op en maak het goed me ze! verander je gedrag en dan is het toch gewoon opgelost! waarom maak je het allemaal zo moeilijk?
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178467755
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:56 schreef Samuel24 het volgende:
n heb je op dit moment eigenlijk nog?
en trouwens..... zo eenzaam ben je nou toch ook weer niet? je hebt nog steeds je vriendin
Ligt eraan wat je verstaat onder echte vrienden. Ik heb een stuk of 4 a 5 "vrienden", die waren vroeger boezemvrienden. Nu zijn het meer oude vrienden. Als er stront aan de knikker is, dan kan ik 1 of 2 mensen bellen.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:09:29 #81
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178467782
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:07 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je verstaat onder echte vrienden. Ik heb een stuk of 4 a 5 "vrienden", die waren vroeger boezemvrienden. Nu zijn het meer oude vrienden. Als er stront aan de knikker is, dan kan ik 1 of 2 mensen bellen.
nou das toch prima zat? dat hoort een beetje bij ouder worden...dat bepaalde vriendschappen verwateren. daar heeft iedereen last van die de 20 gepasseerd is.
jullie zijn geen tieners meer hoor. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178467801
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:04 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Het voordeel is dat ik heel makkelijk nieuwe vrienden kan maken. En al die opmerkingen over teamsporten. Ik beoefen al sinds ik 5 jaar was een teamsport en doe het nog steeds met heel veel plezier.

Alleen ik wil mijn oude vrienden houden, omdat we zoveel meegemaakt hebben. Een nieuwe vriend daar moet je alle mooie ervaringen weer mee opbouwen.
Het gaat toch juist om nieuwe ervaringen?

Of ben jij die vriend die nog steeds over "leuke" dingen van 10 jaar geleden lult? Niet gek dat ze klaar zijn met jou.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178467802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:04 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Het voordeel is dat ik heel makkelijk nieuwe vrienden kan maken. En al die opmerkingen over teamsporten. Ik beoefen al sinds ik 5 jaar was een teamsport en doe het nog steeds met heel veel plezier.

Alleen ik wil mijn oude vrienden houden, omdat we zoveel meegemaakt hebben. Een nieuwe vriend daar moet je alle mooie ervaringen weer mee opbouwen.
Nou hup, aan de slag en aan jezelf gaan werken dan.
pi_178467853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:39 schreef Allures het volgende:
Ja ik zou met een psycholoog gaan praten

Gaan we tegenwoordig ook al naar de psycholoog voor dit soort dingen? Ik lees geen gekke dingen. TS moet gewoon eens gaan praten met zijn omgeving.
pi_178467866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Niets triest aan, ken mensen van in de 40/50 die dat nog doen.
Daar kun je wel tenminste mee lachen.
TS heeft er een vriend bij zie ik. :7
pi_178468012
Zit me gewoon dwars dat mijn oude vriendengroep, of tenminste een deel daarvan nog relatief veel met elkaar omgaat. Dus zeker een paar keer per maand. Ik wordt bijna nooit meer uitgenodigd.

Als ik zelf contact zoek, dan spreken we nog wel af. Maar ik krijg bijna nooit meer een apje, van he Piet, biertje doen?

Dat stoort me gewoon
pi_178468045
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:07 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je verstaat onder echte vrienden. Ik heb een stuk of 4 a 5 "vrienden", die waren vroeger boezemvrienden. Nu zijn het meer oude vrienden. Als er stront aan de knikker is, dan kan ik 1 of 2 mensen bellen.
Joh, dat had ik nou niet verwacht! Serieus, zoiets kun je zien aankomen als de maan die op de aarde af komt vliegen. Vriendschappen verwateren en de meeste vrienden zijn als schaduwen, zolang de zon schijnt zie je ze en zodra het zwaar bewolkt is zijn ze weg.
pi_178468191
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:21 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Joh, dat had ik nou niet verwacht! Serieus, zoiets kun je zien aankomen als de maan die op de aarde af komt vliegen. Vriendschappen verwateren en de meeste vrienden zijn als schaduwen, zolang de zon schijnt zie je ze en zodra het zwaar bewolkt is zijn ze weg.
Ja en zo ben ik zelf ook heel lang geweest. Teveel bezig met mijn eigen leven en er niet geweest voor vrienden die mij nodig hadden. Daar krijg ik nu de rekening van gepresenteerd.
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 13:29:19 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178468200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:19 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:
Zit me gewoon dwars dat mijn oude vriendengroep, of tenminste een deel daarvan nog relatief veel met elkaar omgaat. Dus zeker een paar keer per maand. Ik wordt bijna nooit meer uitgenodigd.

Als ik zelf contact zoek, dan spreken we nog wel af. Maar ik krijg bijna nooit meer een apje, van he Piet, biertje doen?

Dat stoort me gewoon
Dat is een directe consequentie van je houding en je gedrag.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 12 april 2018 @ 13:30:04 #90
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178468214
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:19 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:
Zit me gewoon dwars dat mijn oude vriendengroep, of tenminste een deel daarvan nog relatief veel met elkaar omgaat. Dus zeker een paar keer per maand. Ik wordt bijna nooit meer uitgenodigd.

Als ik zelf contact zoek, dan spreken we nog wel af. Maar ik krijg bijna nooit meer een apje, van he Piet, biertje doen?

Dat stoort me gewoon
hey piet!! het komt allemaal wel goed hoor. zoek gewoon weer contact met ze en bespreek dit gewoon even goed met ze. ;)
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178468256
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:29 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:

[..]

Ja en zo ben ik zelf ook heel lang geweest. Teveel bezig met mijn eigen leven en er niet geweest voor vrienden die mij nodig hadden. Daar krijg ik nu de rekening van gepresenteerd.
Dan moet je banden aanhalen, regelmatig afspreken, belletje doen, interesse tonen,
pi_178468533
joh, het leven is verandering.

niets is voor altijd.

mensen hebben daar issues mee vaak, terwijl je het beste gewoon lol kan maken.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:45:49 #93
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178468566
quote:
6s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:44 schreef Salvad0R het volgende:
joh, het leven is verandering.

niets is voor altijd.

mensen hebben daar issues mee vaak, terwijl je het beste gewoon lol kan maken.
tip van de dag. _O_
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178468595
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:47 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja lachen man, een volwassen vent die zich misdraagt als ie een gezopen heeft.
haha kijk een verzuurde betweter die zn overduidelijke ongelukkigheid en onzekerheid op anderen projecteert. Super volwassen ben je ^O^
pi_178468731
quote:
6s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:44 schreef Salvad0R het volgende:
joh, het leven is verandering.

niets is voor altijd.

mensen hebben daar issues mee vaak, terwijl je het beste gewoon lol kan maken.
Lastig lol maken zonder vrienden en familie (met drank lukt dat overigens prima voor een tijdje)
Hell To The Liars
  donderdag 12 april 2018 @ 13:54:52 #96
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178468761
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Lastig lol maken zonder vrienden en familie (met drank lukt dat overigens prima voor een tijdje)
maar hij heeft toch nog een paar vrienden. en hij heeft ook nog zijn vriendin.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178468916
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Lastig lol maken zonder vrienden en familie (met drank lukt dat overigens prima voor een tijdje)
Als professionele klootzak kan ik je vertellen dat ik me nooit verveel en prima vermaeck. Ligt ook wel beetje aan de mate van klootzak die je bent, en in hoeverre je verder normaal kan doen.
De vriendengroepen waar ik 10 jaar geleden mee omging zijn inmiddels grotendeels verspreid en uitgewaaid over de wereld, heb een stuk of 3, 4 goede vrienden waar ik regelmatig mee hang, maar heb het echt niet nodig ofzo. Veel liever drink ik een fles goeie rum weg met een hete babe, dan dat ik in mannelijke groepsvorm de binnenstad op de kop zet. Alhoewel dat laatste ook wel regelmatig voorkomt, ondanks dat ik halverwege de 30 ben :')
Heb ook wel periodes gehad dat ik vrijwel niemand zag, maarja, je bent alleen uit de poes gedropt, en je gaat alleen weer heen, dus /care, kan me prima alleen vermaken.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:06:31 #98
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178468982
goed punt zeg Salvador!

hey TS? ben je nog aan het lezen? dit zijn goede tips toch?
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178469341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:54 schreef Samuel24 het volgende:
en hij heeft ook nog zijn vriendin.
juist op dat punt zou ik me als ik hem was wat meer zorgen maken dan over een oude vriendengroep waar het contact langzaam vervaagt;

dat die relatie problemen heeft lijkt me nu juist wél iets dat je actief aan moet gaan, maar daarover heeft TS het na deze zin: "Mijn vriendin en ik zijn nog bij elkaar, maar hebben de laatste tijd veel relatieproblemen" opeens verder niet meer over, maar enkel over zn collega's en vroegere vrienden.

Het lijkt me juist dat je partner degene is die het dichst bij je staat in je leven en met wie een goede relatie-basis te hebben je ook het meeste aan geluk oplevert.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 12 april 2018 @ 14:29:51 #100
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178469364
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

juist op dat punt zou ik me als ik hem was wat meer zorgen maken dan over een oude vriendengroep waar het contact langzaam vervaagt;

dat die relatie problemen heeft lijkt me nu juist wél iets dat je actief aan moet gaan, maar daarover heeft TS het na deze zin: "Mijn vriendin en ik zijn nog bij elkaar, maar hebben de laatste tijd veel relatieproblemen" opeens verder niet meer over, maar enkel over zn collega's en vroegere vrienden.

Het lijkt me juist dat je partner degene is die het dichst bij je staat in je leven en met wie een goede relatie-basis te hebben je ook het meeste aan geluk oplevert.
heel goed punt dit inderdaad. zijn vriendin zou nu het belangrijkste moeten zijn. dat zou nu op nummer 1 moeten staan. gek genoeg heeft hij het bijna niet over zijn vriendin.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178469670
Met mijn vriendin en ik zit het ondanks onze problemen wel goed.
pi_178470181
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:49 schreef RiodeJaneiro123 het volgende:
Met mijn vriendin en ik zit het ondanks onze problemen wel goed.
Je kan haar niet bevredigen?
  donderdag 12 april 2018 @ 20:20:29 #103
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_178475696
Waarschijnlijk ben je blijkbaar dus gewoon geen aardig persoon die voornamelijk bezig is met zijn status. Sommige mensen houden daar gewoon niet van.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_178478077
Maar wat is nu zo succesvol?
Alius aliud dicit
pi_178671893
Hey Rio. Ik herken je verhaal wel een beetje. Ik ben een paar jaar geleden tegen hetzelfde aangelopen en nog steeds soms.

Ik had en heb wat mensen een goede baan noemen. Soms schrikt dit mensen af of wordt men afgunstig. Dat is één ding wat je niet altijd in de hand hebt. Dit terwijl ik er niet mee te koop loop. Ik merk dat ik juist heel voorzichtig ben geworden in wat ik vertel. Ik houd er zelf niet van als mensen opscheppen etc.

Verder merkte ik dat ik door mijn werk een bepaalde vorm van cynisme over me kreeg. Dat ik niet meer kon genieten van de normale dingen. Een goed restaurant normaal werd, business class vliegen etc. etc.

Dat was voor mij wel een wake-up call. Ik doe nog steeds hetzelfde werk, maar neem veel meer de tijd voor de kleine dingen en mensen om me heen. Dat heeft mij iig heel erg geholpen.
pi_178672867
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 12:58 schreef Rothstein het volgende:
Hey Rio. Ik herken je verhaal wel een beetje. Ik ben een paar jaar geleden tegen hetzelfde aangelopen en nog steeds soms.

Ik had en heb wat mensen een goede baan noemen. Soms schrikt dit mensen af of wordt men afgunstig. Dat is één ding wat je niet altijd in de hand hebt. Dit terwijl ik er niet mee te koop loop. Ik merk dat ik juist heel voorzichtig ben geworden in wat ik vertel. Ik houd er zelf niet van als mensen opscheppen etc.

Verder merkte ik dat ik door mijn werk een bepaalde vorm van cynisme over me kreeg. Dat ik niet meer kon genieten van de normale dingen. Een goed restaurant normaal werd, business class vliegen etc. etc.

Dat was voor mij wel een wake-up call. Ik doe nog steeds hetzelfde werk, maar neem veel meer de tijd voor de kleine dingen en mensen om me heen. Dat heeft mij iig heel erg geholpen.
Mij heeft het geholpen door op sommige momenten juist geld proberen te besparen en daarna een tijdje wat soberder te leven zodat je het waardeert als je weer wat goeds voor jezelf doet :P
Redacted
  dinsdag 8 mei 2018 @ 22:45:54 #107
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179029024
Denk dat je zo'n type bent dat heel erg is gehecht aan zijn prestaties en daarmee een vorm van ontzag eist van anderen. Kap daar eens mee. Anders zeg je op een dag iets verkeerds tegen de verkeerde persoon die je vervolgens wel op je plek zet. Hoogmoed komt voor de val.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')