abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178449061
Je gaat ervan uit dat een Keurslager altijd goed is.

En ik moet eerlijk zeggen: de slager in mijn dorp: de biefstuk, zo mals als boter!
De kippensoep: subliem, zo lekker, kan het er zelf niet voor maken. Niet te vergelijken met die Unox-blikjes.

Maar de champignonsoep is vreselijk, geen champignon in te bekennen, de Unox is stukken beter.
De hamburgers van de slager zwemmen in het vet en als je er een hap in neemt lekken de stralen reuzel langs je kin.
De hamburgers van de supermarkt (niet mager, maar Angus) zijn stukken beter!

Dan vraag ik me af, hoe is dat nou mogelijk? Je verwacht minstens een uitstekende hamburger van de slager. Zelfs de shoarma is fantastisch, maar de ribstukken zijn weer niet te doen, die van AH zijn veel en veel beter.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178449087
Sws kan ik bij de slager niet goed achterhalen welk vlees en welke toevoegingen er gebruikt zijn. Zoals ik bij de supermarkt wel kan zien hoeveel % rundvlees er in een hamburger zit.
Tussen een hamburger en een hamburger zit soms een wereld van verschil, qua ingredienten.
Definitely not CIA
pi_178449104
Ik heb soms een beetje het gevoel dat wat er overblijft van een dag, dat daar hamburgers van worden gedraaid, en dat er soms veel vet in zit.
Vet is niet erg, het geeft smaak, maar het moet niet overheersen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178449110
hoe zn soep is zegt natuurlijk geen ene donder over een slager..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  woensdag 11 april 2018 @ 15:16:49 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178449129
quote:
De kippensoep: subliem, zo lekker, kan het er zelf niet voor maken. Niet te vergelijken met die Unox-blikjes.

Maar de champignonsoep is vreselijk, geen champignon in te bekennen, de Unox is stukken beter.
Ik acht de kans vrij groot dat de slager gewoon die zakken Unox van 2,5L bij de Sligro gebruikt.
And so is the past
pi_178449166
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik acht de kans vrij groot dat de slager gewoon die zakken Unox van 2,5L bij de Sligro gebruikt.
Maar wel een keurslager-prijs berekent?
Definitely not CIA
pi_178449184
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:15 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb soms een beetje het gevoel dat wat er overblijft van een dag, dat daar hamburgers van worden gedraaid, en dat er soms veel vet in zit.
Vet is niet erg, het geeft smaak, maar het moet niet overheersen.
Ja. Ik weet uit ervaring dat dit wel gebeurt.
Daarom koop ik dat soort producten ook niet bij de slager. Het is iedere keer net weer anders van samenstelling. En wat er doorheen gedaan wordt, is onbekend.
Definitely not CIA
pi_178449268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik weet uit ervaring dat dit wel gebeurt.
Daarom koop ik dat soort producten ook niet bij de slager. Het is iedere keer net weer anders van samenstelling. En wat er doorheen gedaan wordt, is onbekend.
Dat is verschrikkelijk jammer, want de supermarkt is ook geen topkwaliteit, dus maar zelf maken met rundergehakt, Helaas,

Vroeger maakte ik mijn eigen kippensoep altijd zelf. Uurtje werk. Maar sinds ik daar de soep koop hoeft dat niet meer, hij is beter dan de mijne. Ik gooi er meestal tauge bij en stukjes gekookt ei en dan heb ik soep voor drie dagen. (De slager maakt de soep zelf, staat er op)

Maar de paddenstoelsoepen zijn niet te hachelen, blijkbaar heeft hij dat niet onder de knie. Ik serveer dat als ik gasten krijg, maar ik kan heel moeilijk met een Unox-soepje aankomen, vind ik. Dus fabriceer ik vaak een eigen groentesoep in elkaar als ik gasten krijg om te eten. Wel jammer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178449298
Ga naar een islamitische slager. Die hebben over het algemeen beter vlees.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 15:29:35 #10
236264 crew  capricia
pi_178449329
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:26 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat is verschrikkelijk jammer, want de supermarkt is ook geen topkwaliteit, dus maar zelf maken met rundergehakt, Helaas,

Vroeger maakte ik mijn eigen kippensoep altijd zelf. Uurtje werk. Maar sinds ik daar de soep koop hoeft dat niet meer, hij is beter dan de mijne. Ik gooi er meestal tauge bij en stukjes gekookt ei en dan heb ik soep voor drie dagen. (De slager maakt de soep zelf, staat er op)

Maar de paddenstoelsoepen zijn niet te hachelen, blijkbaar heeft hij dat niet onder de knie. Ik serveer dat als ik gasten krijg, maar ik kan heel moeilijk met een Unox-soepje aankomen, vind ik. Dus fabriceer ik vaak een eigen groentesoep in elkaar als ik gasten krijg om te eten. Wel jammer.
Sommige keurslagers publiceren wel een ingredientenlijst van hun salades:
http://reef.keurslager.nl/home/maaltijden/ingredientenlijst/
(waar je ook je bedenkingen bij kunt hebben)
Maar van andere (zelf) gemaakte producten kan ik het niet vinden, omdat het gewoon vaak van samenstelling wisselt.
Heel jammer ja.
Ik gebruik gehakt met 20% vet om zelf hamburgers te maken (met mijn eigen kruiden).
Definitely not CIA
pi_178449386
Ik had een keer een stoofpot gemaakt met aardappeltjes en riblappen (in stukjes gesneden en gestoofd). Gewoon echt de tijd voor genomen. Ook van de slager. Hele zaterdagmiddag laten sudderen en 's avonds kreeg ik vrienden om te eten. Maar het was helemaal niet lekker. Ik vind stoven altijd zo moeilijk. Maar ik had een keer riblappen van Ah, en toen lukte het wel goed! Maar ja, toen was ik dus alleen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 15:39:23 #12
236264 crew  capricia
pi_178449510
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:32 schreef Sigaartje het volgende:
Ik had een keer een stoofpot gemaakt met aardappeltjes en riblappen (in stukjes gesneden en gestoofd). Gewoon echt de tijd voor genomen. Ook van de slager. Hele zaterdagmiddag laten sudderen en 's avonds kreeg ik vrienden om te eten. Maar het was helemaal niet lekker. Ik vind stoven altijd zo moeilijk. Maar ik had een keer riblappen van Ah, en toen lukte het wel goed! Maar ja, toen was ik dus alleen.
Oh, wat zonde. Van de tijd en liefde die je erin gestoken hebt.
Je hebt ook geen enkel idee wat de herkomst van het vlees is, het staat nergens vermeld bij de slager. En het vlees kan ook jaren bevroren geweest zijn.
Definitely not CIA
pi_178449851
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:11 schreef Sigaartje het volgende:
Je gaat ervan uit dat een Keurslager altijd goed is.

En ik moet eerlijk zeggen: de slager in mijn dorp: de biefstuk, zo mals als boter!
De kippensoep: subliem, zo lekker, kan het er zelf niet voor maken. Niet te vergelijken met die Unox-blikjes.

Maar de champignonsoep is vreselijk, geen champignon in te bekennen, de Unox is stukken beter.
De hamburgers van de slager zwemmen in het vet en als je er een hap in neemt lekken de stralen reuzel langs je kin.
De hamburgers van de supermarkt (niet mager, maar Angus) zijn stukken beter!

Dan vraag ik me af, hoe is dat nou mogelijk? Je verwacht minstens een uitstekende hamburger van de slager. Zelfs de shoarma is fantastisch, maar de ribstukken zijn weer niet te doen, die van AH zijn veel en veel beter.
Ik denk dat je nogal flexibel omgaat met smaak/kwaliteit naar hoe het jou uitkomt als ik dit zo lees.
pi_178450606
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:57 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ik denk dat je nogal flexibel omgaat met smaak/kwaliteit naar hoe het jou uitkomt als ik dit zo lees.
Nou nou, na 40 jaar kookervaring denk ik toch wel dat ik in mag schatten wat de kwaliteit van de spullen is.
En ik luister altijd naar de mening van mijn gasten ook.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178451226
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:34 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nou nou, na 40 jaar kookervaring denk ik toch wel dat ik in mag schatten wat de kwaliteit van de spullen is.
En ik luister altijd naar de mening van mijn gasten ook.
Waarom maak je dan niet zelf gewoon een champignon soep?
pi_178451326
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Waarom maak je dan niet zelf gewoon een champignon soep?
Ik kan niet met room omgaan
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178451346
Mijn gasten vinden het raar als ik heldere aspergesoep serveer. Ze vinden dat het een roomsoep moet zijn. Ik hou niet van melk of room, dus voor mezelf doe ik dat niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 11 april 2018 @ 17:14:59 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178451506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:06 schreef Sigaartje het volgende:
Mijn gasten vinden het raar als ik heldere aspergesoep serveer. Ze vinden dat het een roomsoep moet zijn. Ik hou niet van melk of room, dus voor mezelf doe ik dat niet.
Terwijl een heldere ongebonden aspergesoep (zonder room of bloem als bindmiddel) veel meer naar asperge smaakt. Room en bindmiddelen onderdrukken de smaak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178451514
Een heldere aspergesoep is ongebruikelijk, maar dat mag geen issue zijn. Ik zou het wel eten hoor.

De keurslager is een franchise waarvan ik nooit echt het idee heb gehad dat het per se hogere kwaliteit garandeerde. Het woord ‘keur’ suggereert wel een bepaald niveau, maar degene waar ik wel eens ben geweest is echt niet beter dan de kleine zelfstandige waar ik tegenwoordig vaker kom.
-nee-
  woensdag 11 april 2018 @ 17:19:30 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178451591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:11 schreef Sigaartje het volgende:
Je gaat ervan uit dat een Keurslager altijd goed is.

En ik moet eerlijk zeggen: de slager in mijn dorp: de biefstuk, zo mals als boter!
De kippensoep: subliem, zo lekker, kan het er zelf niet voor maken. Niet te vergelijken met die Unox-blikjes.

Maar de champignonsoep is vreselijk, geen champignon in te bekennen, de Unox is stukken beter.
De hamburgers van de slager zwemmen in het vet en als je er een hap in neemt lekken de stralen reuzel langs je kin.
De hamburgers van de supermarkt (niet mager, maar Angus) zijn stukken beter!

Dan vraag ik me af, hoe is dat nou mogelijk? Je verwacht minstens een uitstekende hamburger van de slager. Zelfs de shoarma is fantastisch, maar de ribstukken zijn weer niet te doen, die van AH zijn veel en veel beter.
Waarom vraag je dit niet gewoon aan je slager?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178451666
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Terwijl een heldere ongebonden aspergesoep (zonder room of bloem als bindmiddel) veel meer naar asperge smaakt. Room en bindmiddelen onderdrukken de smaak
Ja vind ik ook. En room bevat enorm veel calorieen, Ik probeer juist wat magerder te eten. Maar blijkbaar is het de gewoonte hier om witte soepen te eten. Ik eet het zelf nooit. Als ik soep eet is het vooral groente- of kippensoep. Maar groentesoep gaat er bij anderen niet zo snel in, terwijl ik het juist een uitstekend gerecht vind om groenten binnen te krijgen. Want het is een zeer smaakvolle soep.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178451774
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom vraag je dit niet gewoon aan je slager?
Ik wist dat deze vraag zou komen. Maar ik durf het niet. Ik ken de man goed en ik ben een klant. Ik wil hem niet beledigen. Ik hou precies in mijn kookschrift bij wat en waar ik wel en niet moet kopen. Dat is na al die tientallen jaren al een goed schrift met ervaring geworden.
Waar ik het meest tegen aan loop is dat spullen uit assortimenten worden weggenomen. Dat is echt om te janken, want het zijn altijd de beste merken, de goedkope shit, merken zoals Conimex, waar geen smaak of kraak aan zit, blijven altijd.

Zo was er een keer bij AH, jaren geleden, een assortiment van een Indonesische kok, ik weet zijn naam niet mieer, zijn gezicht stond op het etiket. Het blijven supermarktspullen, en niets kan tippen boven vers of zelfgemaakt, maar deze was echt goed. De pindasaus was heerlijk, nu moet ik het weer zelf maken.

AH had zo'n goede kwaliteitswinkel kunnen zijn als ze die goede spullen zouden houden, maar wat je ziet is dat het allemaal middelmatige gemiddelde meuk is zonder al te veel smaak. Blijkbaar zijn Nederlanders bang voor smaakorgies.

Nu ik het toch over AH heb, sorry dat ik doordender, maar ik vind AH soms schandalig. Wekelijks liggen er gewoon netten met sinaasappels waarvan je gelijk ziet dat er een paar beschimmelde tussen zitten. Dat kan echt niet. Er lopen altijd twee a drie man bij de fruit-groente-afdeling, Dat die dat niet zien. En het gebeurt iedere week weer. Kwaliteit van noppes.

En ik had een keer een pakje ham gelicht uit het rek. Over de datum. Ik naar zo'n jochie. Over de datum. Oh dat is niet best, bedankt meneer. Toen ik een paar minuten daar terugkwam bleek hij hem gewoon te hebben terug gehangen.

Het is erg dat je van een supermarkt met naam altijd al je spullen goed moet nakijken voor je ze koopt. Ik vind dat echt schandalig.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178456702


[ Bericht 100% gewijzigd door lighted op 11-04-2018 21:09:05 ]
pi_178456777
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik wist dat deze vraag zou komen. Maar ik durf het niet. Ik ken de man goed en ik ben een klant. Ik wil hem niet beledigen. Ik hou precies in mijn kookschrift bij wat en waar ik wel en niet moet kopen. Dat is na al die tientallen jaren al een goed schrift met ervaring geworden.
Waar ik het meest tegen aan loop is dat spullen uit assortimenten worden weggenomen. Dat is echt om te janken, want het zijn altijd de beste merken, de goedkope shit, merken zoals Conimex, waar geen smaak of kraak aan zit, blijven altijd.

Zo was er een keer bij AH, jaren geleden, een assortiment van een Indonesische kok, ik weet zijn naam niet mieer, zijn gezicht stond op het etiket. Het blijven supermarktspullen, en niets kan tippen boven vers of zelfgemaakt, maar deze was echt goed. De pindasaus was heerlijk, nu moet ik het weer zelf maken.

AH had zo'n goede kwaliteitswinkel kunnen zijn als ze die goede spullen zouden houden, maar wat je ziet is dat het allemaal middelmatige gemiddelde meuk is zonder al te veel smaak. Blijkbaar zijn Nederlanders bang voor smaakorgies.

Nu ik het toch over AH heb, sorry dat ik doordender, maar ik vind AH soms schandalig. Wekelijks liggen er gewoon netten met sinaasappels waarvan je gelijk ziet dat er een paar beschimmelde tussen zitten. Dat kan echt niet. Er lopen altijd twee a drie man bij de fruit-groente-afdeling, Dat die dat niet zien. En het gebeurt iedere week weer. Kwaliteit van noppes.

En ik had een keer een pakje ham gelicht uit het rek. Over de datum. Ik naar zo'n jochie. Over de datum. Oh dat is niet best, bedankt meneer. Toen ik een paar minuten daar terugkwam bleek hij hem gewoon te hebben terug gehangen.

Het is erg dat je van een supermarkt met naam altijd al je spullen goed moet nakijken voor je ze koopt. Ik vind dat echt schandalig.
Vroeger was alles beter..
pi_178456806
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:11 schreef lighted het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter..
Dat wil ik niet zeggen, toen had je veel
ongezondere spullen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')