abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 woensdag 11 april 2018 @ 13:30:45 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178447328
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als Rusland Amerikaanse schepen aanvalt dan hebben we letterlijk een nieuwe wereldoorlog. Dat gaat echt niet gebeuren om een gasaanval in Syrië, daar geloof ik niets van.

Ja, als Trump nu maandenlang alle Russische posities gaat bestoken wellicht. Maar volgens mij verwacht iedereen een korte harde wraakactie net als de vorige strike.
Ik weet niet of Poetin zin heeft zijn soldaten bommen te laten koppen zonder iets terug te doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178447329
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:22 schreef crystal_meth het volgende:
Hij heeft het over "missiles" neerschieten, maar de Russen zeiden dat ze ook de lanceerinstallaties, maw de Amerikaanse schepen en vliegtuigen, zouden aanvallen...
Grootspraak van Rusland, als ze dat doen zou het een oorlogsverklaring zijn, en dan wil ik nog wel eens zien of West-Europa zich buiten de strijd houdt zeg.
pi_178447347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik weet niet of Poetin zin heeft zijn soldaten bommen te laten koppen zonder iets terug te doen.
Maar als hij de VS aanvalt dan krijg hij de hele NAVO op zijn dak. Ook bijvoorbeeld Turkije.
pi_178447351
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Grootspraak van Rusland, als ze dat doen zou het een oorlogsverklaring zijn, en dan wil ik nog wel eens zien of West-Europa zich buiten de strijd houdt zeg.
Eens dus.
pi_178447354
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:15 schreef Szura het volgende:

[..]

Nee je kunt beter vrienden zijn met journalisten moordende Israëliërs en Jemen-vernietigende Saudi’s. Hypocriete tering Amerikaanse warmongers :r.
Wat een kul zeg.
pi_178447360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat lijkt me bluf, toch? Rusland gaat echt geen vliegdekschip aanvallen. Dan hebben we morgen WO3.
Als ze de Syrische luchtverdediging onder vuur nemen, dan gaan er ook Russische adviseurs sneuvelen. Als Russen geraakt werden, zou Rusland terugslaan. Dat was trouwens de chef van de Generale staf die het zei, en die staat niet bekend als een bluffer.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 11 april 2018 @ 13:32:12 #58
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178447362
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:30 schreef Szura het volgende:

[..]

En ze gaan toch maar ‘daar’ dood. Was getekend de ranzigste parlementariër die er in Washington rondloopt: Lindsey Graham.
Met hulp van Erdogan lukt ze dit wel..
wil je niet als slaaf werken in een Turkse sweatshop? crepeer dan maar -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178447379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Grootspraak van Rusland, als ze dat doen zou het een oorlogsverklaring zijn, en dan wil ik nog wel eens zien of West-Europa zich buiten de strijd houdt zeg.
Nee, het bombarderen van Russische troepen is een oorlogsverklaring.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 11 april 2018 @ 13:33:49 #60
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178447386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Grootspraak van Rusland, als ze dat doen zou het een oorlogsverklaring zijn, en dan wil ik nog wel eens zien of West-Europa zich buiten de strijd houdt zeg.
Je bedoelt: het bombarderen van Russische troepen is een oorlogsverklaring.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_178447390
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, het bombarderen van Russische troepen is een oorlogsverklaring.
Ik neem aan dat ze geen Russische troepen (proberen te) bombarderen, bovendien is het een aanval op Assad in Syrie, niet op Rusland in Rusland.
pi_178447401
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:33 schreef Szura het volgende:

[..]

Je bedoelt: het bombarderen van Russische troepen is een oorlogsverklaring.
Veronderstel je dan dat gericht Russische troepen aangevallen zullen worden?
  Overall beste user 2022 woensdag 11 april 2018 @ 13:34:46 #63
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178447405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar als hij de VS aanvalt dan krijg hij de hele NAVO op zijn dak. Ook bijvoorbeeld Turkije.
Niet als Trump zelf de Russen aanvalt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178447414
Tja, op een gegeven moment kan je als Trump niet meer blijven bluffen, natuurlijk. Je moet ooit je woorden waarmaken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:35:24 #65
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178447416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar als hij de VS aanvalt dan krijg hij de hele NAVO op zijn dak. Ook bijvoorbeeld Turkije.
1. Dit ga je nooit als een artikel 5 kunnen gebruiken. Zo werkt dat artikel niet.
2. Dit is geen NAVO-actie, maar een unilaterale actie van één land.

Dus nee, de NAVO is bij zo'n situatie niet verplicht Amerika bij te staan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 11 april 2018 @ 13:36:41 #66
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178447433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Veronderstel je dan dat gericht Russische troepen aangevallen zullen worden?
Wat is ‘gericht’? Er zijn gewoon veel Russische militairen aanwezig op legerbases in Syrië en dat weten ook het Amerikaanse leger en inlichtingendiensten, als je die bombardeert neem je bewust het risico om Russen te raken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:37:58 #67
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178447450
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:26 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Misschien moet ik vanmiddag maar nog wat meer conserven inslaan. :P
bier
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 13:38:35 #68
236264 crew  capricia
pi_178447458
De uitspraak van Trump op Twitter is ook een verkapt dreigement aan Rusland om haar troepen weg te halen daar.
Definitely not CIA
pi_178447459
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:37 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

bier
Blikbier
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178447460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar als hij de VS aanvalt dan krijg hij de hele NAVO op zijn dak. Ook bijvoorbeeld Turkije.
quote:
Article 5 The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America shall be considered an attack against them all; and consequently they agree that, if such an armed attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area.
Any such armed attack and all measures taken as a result thereof shall immediately be reported to the Security Council. Such measures shall be terminated when the Security Council has taken the measures necessary to restore and maintain international peace and security.
Hij zal wel echt gericht op het continent Amerika zelf moeten gaan schieten voor de NAVO daar aan gebonden is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178447473
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:36 schreef Szura het volgende:

[..]

Wat is ‘gericht’? Er zijn gewoon veel Russische militairen aanwezig op legerbases in Syrië en dat weten ook het Amerikaanse leger en inlichtingendiensten, als je die bombardeert neem je bewust het risico om Russen te raken.
Amerika kondigt duidelijk aan dat ze zullen proberen de chemische voorraden van Assad aan te vallen. Het feit dat er nu hard wordt geroepen, plus het feit dat we schijnbaar lang moeten wachten voordat er iets gebeurt, geeft de Russen ook voldoende mogelijkheden kwetsbare plekken tijdig te verlaten. Rusland neemt dus zelf het risico.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

1. Dit ga je nooit als een artikel 5 kunnen gebruiken. Zo werkt dat artikel niet.
2. Dit is geen NAVO-actie, maar een unilaterale actie van één land.

Dus nee, de NAVO is bij zo'n situatie niet verplicht Amerika bij te staan.
Artikel 5 is sowieso alleen van toepassing bij een aanval op het grondgebied van een van de lidstaten. Betekent niet dat de NAVO zich alsnog achter de VS zou kunnen scharen. Wat niet ondenkbaar is wanneer het op Rusland aankomt.
pi_178447493
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

1. Dit ga je nooit als een artikel 5 kunnen gebruiken. Zo werkt dat artikel niet.
2. Dit is geen NAVO-actie, maar een unilaterale actie van één land.

Dus nee, de NAVO is bij zo'n situatie niet verplicht Amerika bij te staan.
Dit klopt niet.

Artikel 5 kan ingeroepen worden bij een aanval op een NAVO-lidstaat. Wat daar precies voor vereist is is niet helemaal zeker omdat het artikel pas één keer is gebruikt. Je kunt prima betogen dat een Russische aanval op bijvoorbeeld de Amerikaanse marine als reactie op een aanval in Syrië, onder artikel 5 zou kunnen vallen. Zelfs als dat formeel gezien niet helemaal zo is heb je nog het punt dat landen elkaar binnen de NAVO ook niet willen laten vallen als een artikel 5-oproep wordt gedaan.

Je tweede punt slaat nergens op, dat het geen NAVO-actie is is volstrekt evident maar ook totaal irrelevant voor de toepasbaarheid van artikel 5.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:40:19 #73
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178447495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

1. Dit ga je nooit als een artikel 5 kunnen gebruiken. Zo werkt dat artikel niet.
2. Dit is geen NAVO-actie, maar een unilaterale actie van één land.

Dus nee, de NAVO is bij zo'n situatie niet verplicht Amerika bij te staan.
het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat de NAVO soldaten wil opofferen voor Cadet Bonespur
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 13:40:36 #74
236264 crew  capricia
pi_178447500
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Hij zal wel echt gericht op het continent Amerika zelf moeten gaan schieten voor de NAVO daar aan gebonden is.
Middellandse zee is Europa genoeg.
Definitely not CIA
  woensdag 11 april 2018 @ 13:41:02 #75
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178447506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit klopt niet.

Artikel 5 kan ingeroepen worden bij een aanval op een NAVO-lidstaat. Wat daar precies voor vereist is is niet helemaal zeker omdat het artikel pas één keer is gebruikt. Je kunt prima betogen dat een Russische aanval op bijvoorbeeld de Amerikaanse marine als reactie op een aanval in Syrië, onder artikel 5 zou kunnen vallen. Zelfs als dat formeel gezien niet helemaal zo is heb je nog het punt dat landen elkaar binnen de NAVO ook niet willen laten vallen als een artikel 5-oproep wordt gedaan.

Je tweede punt slaat nergens op, dat het geen NAVO-actie is is volstrekt evident maar ook totaal irrelevant voor de toepasbaarheid van artikel 5.
Is hierboven netjes uitgelegd waarom dit geen artikel 5 kan zijn, tenzij Rusland een NAVO land op zijn eigen grondgebied aanvalt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 11 april 2018 @ 13:41:30 #76
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178447517
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Blikbier
veel

Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 11 april 2018 @ 13:42:35 #77
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178447533
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178447536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit klopt niet.

Artikel 5 kan ingeroepen worden bij een aanval op een NAVO-lidstaat. Wat daar precies voor vereist is is niet helemaal zeker omdat het artikel pas één keer is gebruikt. Je kunt prima betogen dat een Russische aanval op bijvoorbeeld de Amerikaanse marine als reactie op een aanval in Syrië, onder artikel 5 zou kunnen vallen. Zelfs als dat formeel gezien niet helemaal zo is heb je nog het punt dat landen elkaar binnen de NAVO ook niet willen laten vallen als een artikel 5-oproep wordt gedaan.

Nee, zelfs een aanval op de Nederlandse overzeese gebieden of op Guam (Wat grondgebied van de VS is) valt niet onder artikel 5.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178447537
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Hij zal wel echt gericht op het continent Amerika zelf moeten gaan schieten voor de NAVO daar aan gebonden is.
Artikel 5 is in principe niet van toepassing (net als Artikel 5 niet van toepassing is bij een Noord-Koreaanse aanval op Guam) maar dat sluit niet uit dat de NAVO alsnog gezamelijk kan optreden.

Artikel 5 (of eigenlijk artikel 6) is echter wel van toepassing indien:

quote:
op de strijdkrachten, schepen of vliegtuigen van een der partijen, wanneer deze zich bevinden op of boven deze gebieden dan wel enig ander gebied in Europa waar bezettingsstrijdkrachten van een der partijen waren gestationeerd op de dag dat het Verdrag in werking trad, dan wel de Middellandse Zee of het Noord-Atlantisch gebied ten noorden van de Kreeftskeerkring.
https://www.nato.int/cps/(...)tm?selectedLocale=nl

Volgens mij worden de raketten afgeschoten vanuit de Middelandse Zee dus als Rusland die schepen aanvalt, of onderzeeers, of welk ander materieel tuig dan ook dan kan Artikel 5-6 wel degelijk worden geraadpleegd.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:43:20 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_178447553
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:59 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-04-2018 om 12:57:30 Russia vows to shoot down any and all missiles fired at Syria. Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and “smart!” You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it! reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178447558
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:13 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En onderschat Stormy Daniels ook niet, ze weet precies de snaren op Trumps ziel te bespelen.
whaa ha ha, de snaren van Trump zijn ziel... :D
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_178447575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:41 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Is hierboven netjes uitgelegd waarom dit geen artikel 5 kan zijn, tenzij Rusland een NAVO land op zijn eigen grondgebied aanvalt.
Het enige argument wat hout snijdt is dat de aanval op Europees grondgebied gericht moet zijn. Als Amerikaanse schepen in Europese wateren verblijven kan dat al het geval zijn. Bovendien hebben we, zoals ik zei, niet zo veel precedent voor de toepassing van artikel 5 dus harde uitspraken doen als "kan nooit van toepassing zijn" is niet erg handig.
pi_178447588
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, zelfs een aanval op de Nederlandse overzeese gebieden of op Guam (Wat grondgebied van de VS is) valt niet onder artikel 5.
Alleen zou de aanval plaatsvinden in de Middelandse zee, niet in de Carriben of op Guam.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 april 2018 @ 13:45:13 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178447598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Alleen zou de aanval plaatsvinden in de Middelandse zee, niet in de Carriben of op Guam.
Of gewoon op de US basis in Syrie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178447602
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit klopt niet.

Artikel 5 kan ingeroepen worden bij een aanval op een NAVO-lidstaat. Wat daar precies voor vereist is is niet helemaal zeker omdat het artikel pas één keer is gebruikt. Je kunt prima betogen dat een Russische aanval op bijvoorbeeld de Amerikaanse marine als reactie op een aanval in Syrië, onder artikel 5 zou kunnen vallen. Zelfs als dat formeel gezien niet helemaal zo is heb je nog het punt dat landen elkaar binnen de NAVO ook niet willen laten vallen als een artikel 5-oproep wordt gedaan.

Je tweede punt slaat nergens op, dat het geen NAVO-actie is is volstrekt evident maar ook totaal irrelevant voor de toepasbaarheid van artikel 5.
Artikel 5 heeft het wel degelijk over 'binnen de grenzen' van lidstaten, maar artikel 6 stelt daar bepaalde uitzonderingen aan, ironisch genoeg is een van die uitzonderingen letterlijk militaire representaties in de Middellandse Zee.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:46:13 #86
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178447616
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:43 schreef Eficaz het volgende:

[..]

whaa ha ha, de snaren van Trump zijn ziel... :D
Het is ook maar een metafoor... :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178447627
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Artikel 5 heeft het wel degelijk over 'binnen de grenzen' van lidstaten, maar artikel 6 stelt daar bepaalde uitzonderingen aan, ironisch genoeg letterlijk militaire representaties in de Middellandse Zee.
Correct.
pi_178447637
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Amerika kondigt duidelijk aan dat ze zullen proberen de chemische voorraden van Assad aan te vallen. Het feit dat er nu hard wordt geroepen, plus het feit dat we schijnbaar lang moeten wachten voordat er iets gebeurt, geeft de Russen ook voldoende mogelijkheden kwetsbare plekken tijdig te verlaten. Rusland neemt dus zelf het risico.

[..]

Artikel 5 is sowieso alleen van toepassing bij een aanval op het grondgebied van een van de lidstaten. Betekent niet dat de NAVO zich alsnog achter de VS zou kunnen scharen. Wat niet ondenkbaar is wanneer het op Rusland aankomt.
Ik zou er niet teveel op rekenen dat de Russen inderdaad die lokaties gaan verlaten.

Mocht die aanval er komen (wat ik sowieso niet zie gebeuren, en als ie er komt dan heeft Macron druk gezet) dan kan het nog wel eens voordelig zijn als er twee of drie onbelangrijke Russen sneuvelen. Niet dat Putin dan meteen moet vergelden, maar dan heeft ie weer een kaart in handen over hoe onzorgvuldig het Westen te werk gaat. En dat Rusland dan zo verstandig is om de-escalerend op te treden door niet te reageren. Kan Lavrov weer lekker verontwaardigd gaan doen.

In de Russische lezing zou de al dan niet op hande zijn aanval ook onterecht zijn he, want Assad heeft geen chemische wapens gebruikt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:49:24 #89
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178447669
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Amerika kondigt duidelijk aan dat ze zullen proberen de chemische voorraden van Assad aan te vallen. Het feit dat er nu hard wordt geroepen, plus het feit dat we schijnbaar lang moeten wachten voordat er iets gebeurt, geeft de Russen ook voldoende mogelijkheden kwetsbare plekken tijdig te verlaten. Rusland neemt dus zelf het risico.

[..]

Artikel 5 is sowieso alleen van toepassing bij een aanval op het grondgebied van een van de lidstaten. Betekent niet dat de NAVO zich alsnog achter de VS zou kunnen scharen. Wat niet ondenkbaar is wanneer het op Rusland aankomt.
Zeg grapjurk, Russische militairen hoeven niks te verlaten. De Amerikanen zijn degenen die hun operaties daar illegaal uitvoeren.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_178447672
realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-04-2018 om 13:37:56 Our relationship with Russia is worse now than it has ever been, and that includes the Cold War. There is no reason for this. Russia needs us to help with their economy, something that would be very easy to do, and we need all nations to work together. Stop the arms race? reageer retweet
Trump heeft serieus last van borderline of iets dergelijks.
pi_178447675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:46 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het is ook maar een metafoor... :')
Echt? Ga weg! :D
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_178447683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zou er niet teveel op rekenen dat de Russen inderdaad die lokaties gaan verlaten.

Mocht die aanval er komen (wat ik sowieso niet zie gebeuren, en als ie er komt dan heeft Macron druk gezet) dan kan het nog wel eens voordelig zijn als er twee of drie onbelangrijke Russen sneuvelen. Niet dat Putin dan meteen moet vergelden, maar dan heeft ie weer een kaart in handen over hoe onzorgvuldig het Westen te werk gaat. En dat Rusland dan zo verstandig is om de-escalerend op te treden door niet te reageren. Kan Lavrov weer lekker verontwaardigd gaan doen.
Nog niet zo lang geleden zijn wellicht honderd, mogelijk honderden, Russische huurlingen gesneuveld bij een Amerikaans bombardementen, troepen die er officieel niet eens zouden zijn, maar Rusland heeft het volledig verzwegen en onder het tapijt geschoven. Pas later hebben ze, mede door druk van de families van de slachtoffers zeg maar, moeten toegeven dat er wel degelijk iets is gebeurd van redelijk ongekende omvang (in die strijd).
pi_178447697
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:49 schreef Szura het volgende:

[..]

Zeg grapjurk, Russische militairen hoeven niks te verlaten. De Amerikanen zijn degenen die hun operaties daar illegaal uitvoeren.
Illegaal? Misschien als je veronderstelt dat het regime van Assad de enige legitieme en representatieve vertegenwoordiging voor heel Syrie is maar volgens mij veronderstelt een redelijk groot gedeelte van de wereld dat niet op het moment. Je moet mening en feiten niet door elkaar gaan halen.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 13:51:21 #94
236264 crew  capricia
pi_178447699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:49 schreef archito het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-04-2018 om 13:37:56 Our relationship with Russia is worse now than it has ever been, and that includes the Cold War. There is no reason for this. Russia needs us to help with their economy, something that would be very easy to do, and we need all nations to work together. Stop the arms race? reageer retweet
Trump heeft serieus last van borderline of iets dergelijks.
Hij heeft wel vaak gelijk.. ;)

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 31-08-2013 om 11:46:07 Be prepared, there is a small chance that our horrendous leadership could unknowingly lead us into World War III. reageer retweet
Definitely not CIA
pi_178447700
Je kan verwachten dat als Rusland reageert, het ook meteen naar Defcon 1 gaat, dat de mobiele ICBMs de basissen verlaten bvb.
Rusland heeft er alle baat bij om de wereld op de rand van een kernoorlog te brengen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178447702
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nog niet zo lang geleden zijn wellicht honderd, mogelijk honderden, Russische huurlingen gesneuveld bij een Amerikaans bombardementen, troepen die er officieel niet eens zouden zijn, maar Rusland heeft het volledig verzwegen en onder het tapijt geschoven. Pas later hebben ze, mede door druk van de families van de slachtoffers zeg maar, moeten toegeven dat er wel degelijk iets is gebeurd van redelijk ongekende omvang (in die strijd).
Ik snap niet helemaal waarom Rusland zich zo opstelt. Dat was ook niet de eerste keer dat er Russen sneuvelen door toedoen van de Amerikanen. Maar keiharde taal blijft uit - en dat is niets voor Rusland.
pi_178447711
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:49 schreef archito het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-04-2018 om 13:37:56 Our relationship with Russia is worse now than it has ever been, and that includes the Cold War. There is no reason for this. Russia needs us to help with their economy, something that would be very easy to do, and we need all nations to work together. Stop the arms race? reageer retweet
Trump heeft serieus last van borderline of iets dergelijks.
Trump is een beetje zenuwachtig aan het worden dat hij straks daadwerkelijk moet gaan schieten, in plaats van alleen maar roepen dat hij heus wel gaat schieten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:52:40 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178447724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal waarom Rusland zich zo opstelt. Dat was ook niet de eerste keer dat er Russen sneuvelen door toedoen van de Amerikanen. Maar keiharde taal blijft uit - en dat is niets voor Rusland.
Omdat men dan moet bekennen dat men militair veel meer aanwezig is dan men toegeeft. Rusland doet graag net alsof ze zich eigenlijk helemaal nergens mee bemoeien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 11 april 2018 @ 13:52:44 #99
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178447725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Illegaal? Als je veronderstelt dat het regime van Assad de enige legitieme en representatieve vertegenwoordiging voor heel Syrie is maar volgens mij veronderstelt een redelijk groot gedeelte van de wereld dat niet op het moment. Je moet mening en feiten niet door elkaar gaan halen.
En wie zit er in de VN aan tafel? Juist, meneer Jafaari namens het ‘regime van Assad’. Niks meningen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_178447730
Tja, Trump zal wel wat moeten. Als je je tanden niet laat zien als er zoiets gebeurt verandert er, ondanks veel woorden, helemaal niks aan de situatie. Mijns inziens heeft Obama ook compleet gefaald in het Syrische conflict (o.a. met z'n red lines), dat is een vervelende erfenis die Trump in zijn maag gesplitst heeft gekregen. Die oranje clown is een halve mongool en ik had er veel liever iemand anders gehad, maar tot dusver geef ik hem wat Syrië betreft het voordeel van de twijfel.
pi_178447748
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat men dan moet bekennen dat men militair veel meer aanwezig is dan men toegeeft. Rusland doet graag net alsof ze zich eigenlijk helemaal nergens mee bemoeien.
Wat wint Rusland er mee als ze net doen alsof de wereld denkt dat ze niet in Syrië zitten terwijl alles en iedereen weet dat dat niet waar is?
  woensdag 11 april 2018 @ 13:54:55 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178447771
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat wint Rusland er mee als ze net doen alsof de wereld denkt dat ze niet in Syrië zitten terwijl alles en iedereen weet dat dat niet waar is?
Zelfde als in Oekraïne. Officieel kan men alles gewoon lekker ontkennen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')