abonnement Unibet Coolblue
pi_178444304
quote:
Boven de 45 en werkloos? Deze site met vacatures helpt je weer aan een baan


Ouderenorganisatie ANBO lanceert vandaag een eigen vacaturesite om 45-plussers aan een baan te helpen. De bond zegt daarmee in te spelen op werkgevers die juist oudere werknemers aan willen nemen, maar hen moeilijk zeggen te kunnen vinden.

AD 2018.
Klacht

Want kijk je eens op hun eigen website inzake vacatures dan zie je dus dat men op het hoofdkantoor precies dezelfde arbeidsvoorwaarden hebben als menig ander bedrijf waarvan zij betichten dat deze zeer arbeidsonvriendelijke voorwaarden hebben zoals het welbekende 0 uren contract.

Kortom in hoeverre is deze bond echt effectief om ouderen aan een vaste baan te helpen aangezien het inschakelen van oudvoetballer John de Wolf natuurlijk een lachertje is aangezien dit gewoon een dik en vet betaalde commerciele snabbel is waar met name moet worden getoond hoe aardig deze oud-Feyenoordspeler is voor ouderen.

Alsof werkgevers ouderen aannemen omdat John de Wolf zich voor hen inzet. :')
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 11:05:29 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_178444546
Waarom werken als je ook kunt acclimatiseren
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 april 2018 @ 11:44:57 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_178445199
ANBO :r
Ze jagen de oudjes alleen maar weg daar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 11 april 2018 @ 11:46:27 #4
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_178445244
Was dat niet dat De Wolf met een bus met werkzoekenden, van boven de 50, langs bedrijven ging?
Een grotere vernedering valt er verdomme toch niet te bedenken
pi_178445390
Misschien zit er voor jou ook wat tussen, zodat je eens wat kan doen tussen het acclimatiseren door! Zou wellicht een welkome afwisseling zijn.
pi_178448554
Je krijgt de indruk alsof ze wat nieuws doen.
Maar er bestaat al een aantal jaren een Senioren Vacaturebank die opgezet is door werkloze 50plussers. En waar ondernemers gratis vacatures kunnen plaatsen:
http://seniorenvacatures.aantreffen.nl/
pi_178553632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:46 schreef the-eye het volgende:
Was dat niet dat De Wolf met een bus met werkzoekenden, van boven de 50, langs bedrijven ging?
Een grotere vernedering valt er verdomme toch niet te bedenken
Ja, maar erger is dat dus mensen echt het idee hebben dat ze door/ dankzij John de Wolf echt een baan gaan krijgen en werkgevers nu wel geneigd zijn hun een kans te geven danwel in dienst te nemen. Pure volksverlakkerij en ondertussen incasseert John de Wolf voor deze snabbel volgens zegge lekker 5.500 euro netto. }:|
  maandag 16 april 2018 @ 17:55:43 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178558357
Boven de 45? Ik mag toch hopen dat de gemiddelde 45-jarige nog wel ergens inzetbaar is? :')
  maandag 16 april 2018 @ 17:57:17 #9
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_178558383
Misschien kunnen ze eerst nog ergens onbetaald stage lopen, of een werkervaringsplek zoeken alvorens terug te keren naar in de arbeidsmarkt?
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_178574493
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2018 17:55 schreef Nobu het volgende:
Boven de 45? Ik mag toch hopen dat de gemiddelde 45-jarige nog wel ergens inzetbaar is? :')
Boven de 45 jaar? Vergeet een baan dan maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2018 12:15:42 ]
pi_178575085
quote:
Oudere werklozen komen dus moeilijk aan de bak. Geldt dat ook voor 45-plussers die vanuit een baan solliciteren?

En hoe zit dat met oudere zelfstandigen, krijgen die ook geen opdrachten meer?
Of hebben die minder last van koudwatervrees bij opdrachtgevers, omdat je bij een ZZP-constructie niet meteen aan iemand vast zit?
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:04:41 #12
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178575637
Wellicht "verplicht" de geboortedatum van de CV's afhalen?

Ik zie zelf, in ieder geval buiten Nederland, al zeer regelmatig CV's zonder geboortedatum langskomen.

Wat betreft oudere werknemers is mijn ervaring dat ze vaak wel een stuk minder flexibel zijn. Er is vaak veel kennis aanwezig, maar deze is niet altijd relevant voor de nieuwe functie, maar soms natuurlijk wel. Maar wanneer deze ouderen al langere tijd in 1 functie gewerkt hebben, zie je wel vaak dat grote wijzigingen in de werkwijze, tot veel meer protest leiden dan bij jongeren.
Krekker is de bom!
pi_178581693
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:38 schreef Brandaris01 het volgende:

Oudere werklozen komen dus moeilijk aan de bak. Geldt dat ook voor 45-plussers die vanuit een baan solliciteren?

En hoe zit dat met oudere zelfstandigen, krijgen die ook geen opdrachten meer?
Of hebben die minder last van koudwatervrees bij opdrachtgevers, omdat je bij een ZZP-constructie niet meteen aan iemand vast zit?
V.w.b.dat laatste heb ik geen idee. Inzake oudere zelfstandigen denk ik dat de werkloosheid wel zal meevallen alhoewel het ook flink aanpoten zal zijn om opdrachten binnen te halen. M.b.t. 45 plussers zal de werkloosheid als je hooguit een VMBO of lagere opleiding hebt het artikel wel op betrekking hebben. Zij met HBO of wetenschappelijke opleiding en dito ervaring zullen denk ik heel snel weer aan de slag komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2018 17:07:16 ]
pi_178583998
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:06 schreef Iwanius het volgende:

[..]

V.w.b.dat laatste heb ik geen idee. Inzake oudere zelfstandigen denk ik dat de werkloosheid wel zal meevallen alhoewel het ook flink aanpoten zal zijn om opdrachten binnen te halen. M.b.t. 45 plussers zal de werkloosheid als je hooguit een VMBO of lagere opleiding hebt het artikel wel op betrekking hebben. Zij met HBO of wetenschappelijke opleiding en dito ervaring zullen denk ik heel snel weer aan de slag komen.
Okay, dank voor je antwoord. :)
pi_178585114
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:04 schreef KreKkeR het volgende:
Maar wanneer deze ouderen al langere tijd in 1 functie gewerkt hebben, zie je wel vaak dat grote wijzigingen in de werkwijze, tot veel meer protest leiden dan bij jongeren.
Ergens kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen.

Wanneer je als jong broekie voor het eerst hoort dat ‘we dingen voortaan radicaal anders gaan doen’ klinkt dat vooral spannend. Dynamiek, vooruitgang, een nieuwe manier van werken. En jij mag daarbij zijn.

Maar als je als 55-jarige voor de vijftiende keer te horen krijgt dat alles op de schop moet, vanwege de zoveelste nieuwe wind in managersland, denk je wellicht sneller van
:')
  dinsdag 17 april 2018 @ 23:03:27 #16
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178589502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:52 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Ergens kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen.

Wanneer je als jong broekie voor het eerst hoort dat ‘we dingen voortaan radicaal anders gaan doen’ klinkt dat vooral spannend. Dynamiek, vooruitgang, een nieuwe manier van werken. En jij mag daarbij zijn.

Maar als je als 55-jarige voor de vijftiende keer te horen krijgt dat alles op de schop moet, vanwege de zoveelste nieuwe wind in managersland, denk je wellicht sneller van
:')
Klopt. Probleem is echter dat je uiteindelijk wel moet volgen. Een bedrijf is geen democratie.

Ik ben het met je eens dat het gros v/d veranderingen eerder te maken lijkt te hebben met (nieuwe) managers die weer even willen scoren / hun stempel willen drukken. Er zijn echter ook genoeg veranderingen die wel degelijk toegevoegde waarde hebben.

Als elk bedrijf er nu nog uitzag zoals 40-50 jaar geleden, betwijfel ik of het bedrijf nog wel goed zou kunnen draaien :)
Krekker is de bom!
pi_178593536
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Klopt. Probleem is echter dat je uiteindelijk wel moet volgen. Een bedrijf is geen democratie.

Ik ben het met je eens dat het gros v/d veranderingen eerder te maken lijkt te hebben met (nieuwe) managers die weer even willen scoren / hun stempel willen drukken. Er zijn echter ook genoeg veranderingen die wel degelijk toegevoegde waarde hebben.

Als elk bedrijf er nu nog uitzag zoals 40-50 jaar geleden, betwijfel ik of het bedrijf nog wel goed zou kunnen draaien :)
Sure! Ben het verder helemaal met je eens hoor :)
Maar ik snap wel waar die weerstand soms vandaan komt.
pi_178616975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 23:03 schreef KreKkeR het volgende:

Klopt. Probleem is echter dat je uiteindelijk wel moet volgen. Een bedrijf is geen democratie.

Ik ben het met je eens dat het gros v/d veranderingen eerder te maken lijkt te hebben met (nieuwe) managers die weer even willen scoren / hun stempel willen drukken. Er zijn echter ook genoeg veranderingen die wel degelijk toegevoegde waarde hebben.

Als elk bedrijf er nu nog uitzag zoals 40-50 jaar geleden, betwijfel ik of het bedrijf nog wel goed zou kunnen draaien :)
Er zijn zat voorbeelden van wat je betwijfelt in de laatste regel dus ik begrijp niet zo zeer waar je heen wilt met dit laatste antwoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2018 10:16:15 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')