abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178444696
Ik zou wel eens cijfers willen zien op basis van afkomst. Buitenlandse kinderen presteren helaas fors minder omdat ze in gesegregeerde wijken wonen waar weinig normaal Nederlands wordt gesproken. Dat breekt je op zodra je naar de middelbare school gaat.
pi_178446814
quote:
15s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:03 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

En die rijkeluiskindjes worden steeds meer naar bijles gestuurd.
Wat is daar mis mee? Lijkt me toch logisch dat als je kind niet meekomt op school dat je dan hulp zoekt.
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_178446970
Is het dan een idee om te onderzoeken waarin wij verschillen met die andere landen die het wel goed doen?
  woensdag 11 april 2018 @ 13:15:55 #29
351614 ijs_beer
zwierend pasje vooruit.
pi_178447050
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Lijkt me toch logisch dat als je kind niet meekomt op school dat je dan hulp zoekt.
Het lijkt mij logisch dat scholen daar zelf in zouden moeten faciliteren, zodat het voor iedereen, en niet alleen de rijkeluiskindjes beschikbaar is. Dit is nou de zogenaamde kloof waar we het over hebben.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_178447319
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:17 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)-zegt-inspectie.html

Een uiterst kwalijke zaak en uiterst schadelijk voor onze toekomst en het voortbestaan van onze welvaart. Kwalitatief goed onderwijs is daarvoor simpelweg van cruciaal belang.

Enige parallellen zie ik met hoe het onderwijs t.o.v. vroeg gefinancierd wordt, tegenwoordig krijgen scholen ťťn grote zak met geld, en daar moeten ze alles van regelen. Vroeger was het zo dat er veel meer specifieke budgetten waren, bijvoorbeeld een voor personeelslasten en de andere voor het onderhoud van de gebouwen. Combineer dit met de immer groter wordende scholenkoepels en scholen, en je krijgt een situatie dat te veel geld niet direct aan het onderwijs zelf wordt besteed, maar aan overhead.

Ook zouden de eindexamens van de middelbare scholen niet meer aangepast moeten worden aan het niveau van de leerlingen (geen wegingsfactor meer gebruiken), maar altijd van hetzelfde niveau moeten zijn. Zo heb je een goed checkmiddel of scholen en studenten het gewenste niveau behalen.

Kleinere klassen en minder werkdruk zouden overigens meer tijd betekenen voor de begeleiding van leerlingen een op een, dus zo gek zijn die eisen van de stakende basisschoolleraren nog niet.
Het NOS komt hier vandaag mee ja?
Dit was 10 jaar geleden al te merken overal.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_178447334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik begrijp niet goed waarom de islam er nou weer bij getrokken moet worden. Niveau van onderwijs over de hele linie is belabbberd
Omdat moslims over de hele linie op allerlei scholen zitten. Dat haalt het gemiddelde niveau van de leerlingen naar beneden. De docenten volgen die trend.
pi_178447355
pi_178447940
quote:
15s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:15 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Het lijkt mij logisch dat scholen daar zelf in zouden moeten faciliteren, zodat het voor iedereen, en niet alleen de rijkeluiskindjes beschikbaar is. Dit is nou de zogenaamde kloof waar we het over hebben.
Maar zolang de kwaliteit van onderwijs niet omhoog gaat en de scholen niet zelf voor bijles zorgen moet je wat.
En of die kloof nou zo zeer aan het vermogen van de ouders ligt? Ik denk dat het meer aan betrokkenheid ligt.
Zo valt het me op dat hogeropgeleide ouders thuis meer tijd, hulp en ondersteuning aan huiswerk besteden ipv bv de kids maar voor de tv te droppen.

En ja, ik heb idd ook de klagende “arme” ouders op tv gezien die het niet eerlijk vonden dat de rijke wel bijles komden nemen. Maar op de eens of andere manier hebben ze wel het vermogen om te roken :?
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_178448123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik begrijp niet goed waarom de islam er nou weer bij getrokken moet worden. Niveau van onderwijs over de hele linie is belabbberd
Dat zeggen de meeste mensen die niet de moeite willen nemen om te studeren. Want dan moeten zij namelijk stilzitten en luisteren.
  woensdag 11 april 2018 @ 14:16:36 #35
351614 ijs_beer
zwierend pasje vooruit.
pi_178448204
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:30 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Het NOS komt hier vandaag mee ja?
Dit was 10 jaar geleden al te merken overal.
De NOS. De Nederlandse Omroep Stichting. O.i.d. :P
Nee, maar het komt van een rapport dat vandaag gepubliceerd is.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_178448266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:16 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

De NOS. De Nederlandse Omroep Stichting. O.i.d. :P
Nee, maar het komt van een rapport dat vandaag gepubliceerd is.
Ja, dan nog, dat rapport had ik tien jaar geleden al kunnen maken. :D
pi_178454186
Hebben ze al die negatieve rapportjes opgespaard tot na de verkiezingen of zo? Voor de verkiezingen was het een en al hallelujah.
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 19:29:45 #38
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178454217
Begon al met het vmbo debacle, daarnaast is er jaren nauwelijks geÔnvesteerd en hebben we nu ook nog eens te maken met de mindset dat iedereen maar hoger opgeleid moet zijn want anders ben je dom.

Met als kers op de taart de ordinaire bezuiniging in de vorm van het deels afschaffen van de stufi. Waarvan ze zeiden dat dat geld terug naar het onderwijs zou gaan.

Schandalig voor een land dat zich profileert als kenniseconomie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178454269
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Begon al met het vmbo debacle, daarnaast is er jaren nauwelijks geÔnvesteerd en hebben we nu ook nog eens te maken met de mindset dat iedereen maar hoger opgeleid moet zijn want anders ben je dom.

Met als kers op de taart de ordinaire bezuiniging in de vorm van het deels afschaffen van de stufi. Waarvan ze zeiden dat dat geld terug naar het onderwijs zou gaan.

Schandalig voor een land dat zich profileert als kenniseconomie.
het begon met de 2de fase....
en eigenlijk al sinds het samenvoegen van allerlei scholen tot 1 groot scholengemeenschap met alle richtingen.....
pi_178454421
Echt op alle gebieden gaat alles achteruit en dat terwijl je zou denken dat een land als Nederland juist zou moeten profiteren van een nieuwe revolutie, de informatie/technologie/internet-revolutie. 8)7
  Moderator woensdag 11 april 2018 @ 19:40:03 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178454459
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het begon met de 2de fase....
en eigenlijk al sinds het samenvoegen van allerlei scholen tot 1 groot scholengemeenschap met alle richtingen.....
Ik heb 2 jaar op zo'n typische vmbo school gezeten voor ik overstapte naar havo en het was werkelijk on te janken. En dan heb ik het niet alleen over het niveau.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178454466
Het leger, de pensioenen, de koopkracht, het onderwijs, de veiligheid, de democratie, echt alles gaat achteruit.
pi_178454774
De industriŽle revolutie heeft Nederland veel goeds gebracht. Je zou toch denken dat Nederland als rijkste, betrouwbaar, best opgeleide land van de wereld klaar stond om keihard te profiteren van de internet revolutie maar het enige wat je ziet is dat bijna alles achteruit is gegaan :?
pi_178455774
De overheid doet het zelf. Iedereen is een winnaar, iedereen is gelijk. Het onderwijs van tegenwoordig is gefocust op het laagste (de slechtste) van de klas, zodat zij het bij kunnen houden. De rest heeft gewoon pech.
pi_178455807
Of de methodes van Cito sluiten steeds minder goed aan bij wat de kinderen leren.
.
pi_178455813
Tja, leraren moeten hun aandacht aan al die buitenlanders schenken die niet kunnen rekenen en onze taal spreken.
pi_178455904
Ik heb al lang geen basisschool meer van binnen gezien en zou dus niet durven zeggen wat precies het probleem is. Maar dat het niveau blijkbaar lager is dan toen ik erop zat geeft wel te denken. Want er is meer technologie, de klassen zijn tegenwoordig veel kleiner, enz.
  woensdag 11 april 2018 @ 20:55:34 #48
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_178456235
Kan de inspectie ook de hand in eigen boezem steken of is het vooral de splinters in de ogen van de anderen?

En dit
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:39 schreef Fer het volgende:
Of de methodes van Cito sluiten steeds minder goed aan bij wat de kinderen leren.
pi_178456339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:49 schreef Tja..1986 het volgende:
Een basisschoolonderwijzer kan 63.528,- euro verdienen op jaarbasis.
quote:
Dat kan inderdaad, maar in de praktijk zijn maar drie op de duizend leraren in die schaal ingeschaald. Een reŽel beeld van het salaris geeft het daarmee niet; de rest moet het toch met wat minder doen.
pi_178457025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:11 schreef Loekie1 het volgende:
Is het dan een idee om te onderzoeken waarin wij verschillen met die andere landen die het wel goed doen?
Klinkt wel logisch ja.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')