abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 12 april 2018 @ 10:21:45 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178465162
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:16 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik zie het nog wel komen hoor. De grenzen worden steeds meer opgerekt. 1984 van Orwell is een handleiding geworden, terwijl het als waarschuwing was geschreven.
In China lopen ze er zelfs op voorruit nu. Persoonlijke reputatie die naar beneden gaat bij onder andere zomaar de straat oversteken, vrienden die 'slechte' dingen doen, slechte 'oneerlijke' reviews achterlaten (wie bepaald wat oneerlijk is?) en, jawel, te weinig je ouders bezoeken.

En is je reputatie te laag dan kan je de bus niet meer pakken bijvoorbeeld.

Klinkt bizar maar het gaat hier evengoed die kant op.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178465331
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:08 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat Mark stelt in z'n verhaal. Of dat werkelijk waar is, of dat hij dingen verzwijgt (ik noem maar iets doms "we verkopen het niet, we geven het weg"), weten we gewoonweg niet. De vraag is: vertrouw je het bedrijf, en zo verre dat ze vrijwel alles over je weten?
Noem n site waarvan we weten dat dat niet gebeurt.
pi_178465402
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

In China lopen ze er zelfs op voorruit nu. Persoonlijke reputatie die naar beneden gaat bij onder andere zomaar de straat oversteken, vrienden die 'slechte' dingen doen, slechte 'oneerlijke' reviews achterlaten (wie bepaald wat oneerlijk is?) en, jawel, te weinig je ouders bezoeken.

En is je reputatie te laag dan kan je de bus niet meer pakken bijvoorbeeld.

Klinkt bizar maar het gaat hier evengoed die kant op.
Ja, dat wist ik :) Je krijgt dus minder reputatie ook, als je goedkope producten koopt. Dan zou je wel eens geen hypotheek kunnen krijgen bijvoorbeeld. Koopjes jagen is wel afgelopen dan.

Maar goed, in Nederland heeft niemand iets te verbergen blijkbaar. Gaat geen probleem worden!
  donderdag 12 april 2018 @ 11:05:07 #154
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_178465832
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:32 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Noem n site waarvan we weten dat dat niet gebeurt.
Dat is het 'm juist, prima dat een 123plakband.nl (ik noem maar wat :P ) bij houdt hoevaak en wanneer ik plakband gekocht heb. Het probleem is de hoeveelheid die een site als Facebook (maar ook Google etc..) van je weten.
pi_178466005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:05 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat is het 'm juist, prima dat een 123plakband.nl (ik noem maar wat :P ) bij houdt hoevaak en wanneer ik plakband gekocht heb. Het probleem is de hoeveelheid die een site als Facebook (maar ook Google etc..) van je weten.
Dan kom je gewoon niet op internet, want Google weet ook bijna alles over jou en ook alles over je internet gedrag. Maar we blijven wel chrome gebruiken :)
Ik zou me in elk geval mijn pleziertjes niet laten ontzeggen omdat er paniek is. Niet dat ik me er helemaal niet druk om maak, maar ik probeer wel voorzichtig te zijn.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:26:29 #156
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_178466157
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:16 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dan kom je gewoon niet op internet, want Google weet ook bijna alles over jou en ook alles over je internet gedrag. Maar we blijven wel chrome gebruiken :)
Ik gebruik geen Chrome hoor. En daarnaast gebruik ik allerlei browser extensies die al die onnodige cookies blokkeren die mij proberen te volgen. En dan nog zal het wel niet waterdicht zijn..
pi_178466311
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:26 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik gebruik geen Chrome hoor. En daarnaast gebruik ik allerlei browser extensies die al die onnodige cookies blokkeren die mij proberen te volgen. En dan nog zal het wel niet waterdicht zijn..
Onmogelijk.
Daarom gewoon Facebooken als je het een leuke bezigheid vindt, maar wel verantwoord.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:45:45 #158
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_178466485
zit je nog op Facebook dan raad ik je aan om naar de Advertentie instellingen te gaan.
Je kan daar ook veel dingen uit zetten en verbergen.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:13:12 #159
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_178466926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:36 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Onmogelijk.
Daarom gewoon Facebooken als je het een leuke bezigheid vindt, maar wel verantwoord.
nouja je stelde in het begin dat moet uitkijken wat je erop zet. Maar dat hebben de meeste ook wel door, dus ook niet echt het probleem als je mij vraagt. Het hele euvel is juist dat je op vrijwel elke pagina gevolgd wordt, en dat weet bijna niemand.

En je kunt daarnaast nog zo voorzichtig zijn op Facebook, je hoeft maar n vriend te hebben die een of ander "welk soort aardbei ben jij?"-quizje aanklikt en al zijn data, maar ook die van jou doorstuurt :P
pi_178466998
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:13 schreef Gehenna het volgende:

[..]

nouja je stelde in het begin dat moet uitkijken wat je erop zet. Maar dat hebben de meeste ook wel door, dus ook niet echt het probleem als je mij vraagt. Het hele euvel is juist dat je op vrijwel elke pagina gevolgd wordt, en dat weet bijna niemand.

En je kunt daarnaast nog zo voorzichtig zijn op Facebook, je hoeft maar n vriend te hebben die een of ander "welk soort aardbei ben jij?"-quizje aanklikt en al zijn data, maar ook die van jou doorstuurt :P
Ja, die kun je ook instellen, he. Zoals ik al eerder zei. Apps van mijn vrienden kunnen mij niet vinden. Ik kom er nooit in voor.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:20:58 #161
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_178467030
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:18 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ja, die kun je ook instellen, he. Zoals ik al eerder zei. Apps van mijn vrienden kunnen mij niet vinden. Ik kom er nooit in voor.
Ja weet ik, ik heb bijv. dat hele platform uitstaan. Gebruik het toch niet. Maar het vervelende is, dat de meeste hier geen idee van hebben. En dat is natuurlijk een groot stuk eigen verantwoording, maar aan de andere kant niemand verteld ze het ook..
pi_178467135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja weet ik, ik heb bijv. dat hele platform uitstaan. Gebruik het toch niet. Maar het vervelende is, dat de meeste hier geen idee van hebben. En dat is natuurlijk een groot stuk eigen verantwoording, maar aan de andere kant niemand verteld ze het ook..
Ja, en ze horen Lubach en raken in paniek ;)
Feit is wel dat heel veel mensen soort van digibeet zijn en daardoor idd een beetje argeloos, waardoor zij meer prijsgeven dan ze willen.
Facebook is een beetje nalatig wat deze mensen betreft, vind ik dan. Ze hebben nu bijna alles standaard op openbaar staan. Beter zou zijn als alles standaard afgeschermd is en men het handmatig zelf openbaar moet zetten als men dat wil.
Maar wat data betreft, daar weet ik niet een echt oplossing voor, of men moet gewoon eerst inlezen over de digitale wereld. Het is ook precies wat je zegt: groot stuk eigen verantwoording.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:54:52 #163
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_178467557
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:27 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ja, en ze horen Lubach en raken in paniek ;)
Feit is wel dat heel veel mensen soort van digibeet zijn en daardoor idd een beetje argeloos, waardoor zij meer prijsgeven dan ze willen.
Facebook is een beetje nalatig wat deze mensen betreft, vind ik dan. Ze hebben nu bijna alles standaard op openbaar staan. Beter zou zijn als alles standaard afgeschermd is en men het handmatig zelf openbaar moet zetten als men dat wil.
Maar wat data betreft, daar weet ik niet een echt oplossing voor, of men moet gewoon eerst inlezen over de digitale wereld. Het is ook precies wat je zegt: groot stuk eigen verantwoording.
Nu Facebook ik zo verantwoord als het kan door geen Facebook te hebben, maar alsnog hebben ze super veel data van mij. :{

En waar die data allemaal geraakt... Ze verzamelen dat niet voor niks natuurlijk, het verzamelen opslaan en beheren kost geld, en de investeerders eisen winst.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
pi_178468824
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nu Facebook ik zo verantwoord als het kan door geen Facebook te hebben, maar alsnog hebben ze super veel data van mij. :{

En waar die data allemaal geraakt... Ze verzamelen dat niet voor niks natuurlijk, het verzamelen opslaan en beheren kost geld, en de investeerders eisen winst.
Je ontkomt er niet aan.
  donderdag 12 april 2018 @ 17:02:05 #165
239009 J0kkebr0k
Hoaxbusters!
pi_178471776
annikamatt twitterde op donderdag 12-04-2018 om 15:46:40 Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen. Eerst trots vertellen dat de @NOS de #facebookpixel niet gebruikt. Dan je eigen graf graven #Facebook #byebyefacebook https://t.co/ieWQzHYuU5 reageer retweet
DalY8q4WsAAFQeT.jpg
Witnessing the shutdown of honest inquiry
pi_178471886
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
annikamatt twitterde op donderdag 12-04-2018 om 15:46:40 Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen. Eerst trots vertellen dat de @NOS de #facebookpixel niet gebruikt. Dan je eigen graf graven #Facebook #byebyefacebook https://t.co/ieWQzHYuU5 reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat is dan ook geen deel- of share-knop van facebook. Het is een share-link, waarmee geen cookies opgeslagen kunnen worden. De enige zaken die via deze link worden meegestuurd zijn de URL van de pagina waar deze link op staat, en de titel van het nieuwsbericht.
  donderdag 12 april 2018 @ 17:10:46 #167
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_178471929
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:58 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Je ontkomt er niet aan.
En dat maakt het juist zorgelijk, data wordt o.a. door de opmars van kunstmatige intelligentie(waarvoor data als brandstof gezien kan worden) steeds kostbaarder en daarmee zal, als de populariteit van Facebook niet indimt diens macht ook steeds groter worden.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
  donderdag 12 april 2018 @ 17:20:36 #168
468509 _--_
Democratiam non audet.
pi_178472060
10.000 mensen hebben gisteren hun Facebook account verwijdert volgens RTL nieuws. Best veel eigenlijk. :o
Knowledge is the best weapon and education is its strategy. ~streepjes
pi_178472176
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:20 schreef _--_ het volgende:
10.000 mensen hebben gisteren hun Facebook account verwijdert volgens RTL nieuws. Best veel eigenlijk. :o
Eens, alleen in verhouding zo'n 0.02% dacht ik. Maargoed, elke persoon is er n. Interessant overigens hoe ze dit gemeten hebben.

Persoonlijk had ik vorige week mn feesboek al verwijderd. Het frappante is echter dat feesboek een optie heeft ingebouwd dat als je binnen 2 weken (of zoiets) inlogt, de verwijdering ongedaan wordt gemaakt. Dus als je 2 weken niet inlogt, dn pas is je account voorgoed verwijderd.

Ik ben er dan ook benieuwd naar hoeveel mensen er na 2 weken daadwerkelijk hun account hebben verwijderd.
It isn't about the cards you're dealt, nor the value it represents.
It's about how to play 'em.
pi_178472303
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:29 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Eens, alleen in verhouding zo'n 0.02% dacht ik. Maargoed, elke persoon is er n. Interessant overigens hoe ze dit gemeten hebben.

Persoonlijk had ik vorige week mn feesboek al verwijderd. Het frappante is echter dat feesboek een optie heeft ingebouwd dat als je binnen 2 weken (of zoiets) inlogt, de verwijdering ongedaan wordt gemaakt. Dus als je 2 weken niet inlogt, dn pas is je account voorgoed verwijderd.

Ik ben er dan ook benieuwd naar hoeveel mensen er na 2 weken daadwerkelijk hun account hebben verwijderd.
30 dagen bij mijn weten. Bij Twitter en Instagram idem.
pi_178472794
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:34 schreef J.B. het volgende:

[..]

30 dagen bij mijn weten. Bij Twitter en Instagram idem.
Ahh okay, moet je nagaan. :o
It isn't about the cards you're dealt, nor the value it represents.
It's about how to play 'em.
pi_178472795
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En dat maakt het juist zorgelijk, data wordt o.a. door de opmars van kunstmatige intelligentie(waarvoor data als brandstof gezien kan worden) steeds kostbaarder en daarmee zal, als de populariteit van Facebook niet indimt diens macht ook steeds groter worden.
Misschien.
Maar is het niet Facebook, dan zal toch iets anders die "taak" wel overnemen. Men wil nu al een ander sociaal media, maar wie zegt dat dat beter wordt?
Nadeel van de moderne tijd.
Volgende eeuw kent men het woord privacy misschien niet eens meer...
pi_178473027
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zeker maar het zou kunnen.
Het gebruik van een iPad is op zichzelf alleen al een "dataverzamel" apparaat bij uitstek waar Apple-tje maar liever niet(s te veel) over uitweidt.

Bij Google kan je iig prima zelf aangeven door welke type advertenties je (niet meer) wilt worden bestookt. Voor de social-media providers is het geven van advertenties die jij niet wilt (zien) geen doel.
Google=Android
pi_178473130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:22 schreef Isabeau het volgende:
Wat is dit voor conspiracy freak? Nooit van toeval gehoord? :D Of dat als je ergens over praat, dat zoiets dan plots opvalt als je het weer ziet?

(voor de niet kijkers: man zegt dat als je praat (dus verbaal, niet via typen oid) over een bepaald onderwerp, dat FB dan meeluistert en je dan advertenties toont die te maken hebben met je gesprekken)
https://lifehacker.com/ho(...)tv-habits-1821641648

https://techcrunch.com/20(...)nes-mic-says-report/

https://www.independent.c(...)-quest-a8139451.html

[ Bericht 7% gewijzigd door Tanatos op 12-04-2018 18:30:46 ]
pi_178473172
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, het is te specifiek. Ik heb het ook soms. Maar het kan dat ik het toch 1 keer onbewust heb opgezocht.

Maar het is eerder al voorgekomen dat apps luisteren naar bepaalde sleutelwoorden meen ik. Ze luisteren niet je hele gesprekken af nee. Maar er is een reden dat sommige apps om toegang tot de microfoon vragen.
https://www.independent.c(...)-quest-a8139451.html

https://lifehacker.com/ho(...)tv-habits-1821641648

https://techcrunch.com/20(...)nes-mic-says-report/
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')