abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178493952
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:00 schreef Tanatos het volgende:
Alhoewel de kritiek op Facebook grotendeels terecht is zijn smartphones natuurlijk veel ergere afluisterapparaten en daarbij valt vrijwel niet te vermijden dat je afgeluisterd en gevolgd wordt.
Zeker in het geval van Google die via Android & Google (en aanverwante diensten) nog veel meer data binnensleept.
Ook Apple zal zeker geen schone handen hebben.


Met het juiste gebruik van je browser, door alleen Facebook te openen en niet allerlei andere tabbladen erbij als je ingelogd bent(en cookies, cache etc leeg laten maken na sluiten browser) valt het gegevensverzamelen door Facebook nog redelijk te vermijden.
(Ditzelfde gaat op voor webmail en internet bankieren.)


Daarnaast is het IOT waarbij televisies en allerlei ander apparatuur wordt aangesloten op internet (en vaak voorzien van microfoons/camera's) ook zeer problematisch, zeker als het apparaten betreft die patronen kunnen meten qua fysieke gezondheid. (Geestelijke gezondheid is uiteraard ook problematisch.)


De kern van de zaak is natuurlijk dat het de politici zelf zijn die gefaald hebben in het reguleren van deze ontwikkelingen.
Wat mij betreft wordt gewoon het ouderwetse briefgeheim toegepast op alle digitale communicatie, alhoewel niet 100% haalbaar kom je met goede encryptie (die niet verboden mag zijn) al een heel eind.

Daarnaast moet de overheid nadenken over de onmisbaarheid van de digitale infrastructuur en dat niet alleen maar aan de markt willen overlaten.

Overigens doet de overheid ipv het nodige reguleren vrolijk mee met de spionage in de vorm v/d sleepwet.
En nee ik geloof er geen snars van dat ze daarmee terrorisme beter kunnen voorkomen, dan kunnen ze beter minder blauw op straat en meer rechercheurs inzetten (die ze beter betalen).
Daarnaast moeten sommige sectoren zoals de bancaire en de verzekeraars gewoon verboden worden aan tracking te doen.
Het uitgangspunt moet zijn voor de politiek dat het bedrijfsleven geld wil verdienen en dat ethiek voor het bedrijfsleven hoogstens een marketingtool is.

Belangrijk is dat je als je enigszins privacy en veiligheid wilt hebben digitaal dat je beseft dat gemak altijd riskant is.
(Wachtwoorden onthouden in je browser, makkelijke betaalmethodes (zeker via smartphones) etc.)
Als je iets in een browser kunt doen ipv in een app doe het dan op die manier.
Volgens mij kunnen ze je offline en online profiel vrij eenvoudig koppelen, dus trucjes met uitloggen en zo zal voor de meeste mensen niet heel erg veel doen denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178494023
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja precies, was ook goed te zijn tijdens de zitting met Suckerberg, verstokte oude mannen zo digibeet als wat.
Dat was wel vermakelijk :D

quote:
In Nederland zou een ministerie van ICT misschien wel een goed idee zijn, naast privacy zijn de ICT projecten van de overheid ook een fiasco.
Idd. Dat lijkt me niet zo gek in deze tijd. Misschien moet je een brief sturen ofzo met je voorstel....
  vrijdag 13 april 2018 @ 18:15:59 #203
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178494086
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:12 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat was wel vermakelijk :D

[..]

Idd. Dat lijkt me niet zo gek in deze tijd. Misschien moet je een brief sturen ofzo met je voorstel....
Ancilla van de piratenpartij zou wel een goede zijn daarvoor :9 .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_178494149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:12 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat was wel vermakelijk :D

[..]

Idd. Dat lijkt me niet zo gek in deze tijd. Misschien moet je een brief sturen ofzo met je voorstel....
Misschien zijn er wel dingen op tegen, ik zal binnenkort even een topic in POL maken. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178494150
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:15 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ancilla van de piratenpartij zou wel een goede zijn daarvoor :9 .
:D
pi_178494165
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Misschien zijn er wel dingen op tegen, ik zal binnenkort even een topic in POL maken. ^O^
Ik ben benieuwd wat voor dingen dan op tegen zijn.
pi_178494181
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:19 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat voor dingen dan op tegen zijn.
Ja ik ook wel. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178496159
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze je offline en online profiel vrij eenvoudig koppelen, dus trucjes met uitloggen en zo zal voor de meeste mensen niet heel erg veel doen denk ik.
(en cookies, cache etc leeg laten maken na sluiten browser)
En ik heb het over een browser op een PC, op een smartphone/tablet moet je er gewoon van uitgaan dat je geen enkele privacy hebt.
Ik heb het uiteraard over de client kant, qua serverside ben je afhankelijk van de data-dieven.

https://www.ghacks.net/20(...)ebook-is-not-enough/
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_178496186
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja precies, was ook goed te zijn tijdens de zitting met Suckerberg, verstokte oude mannen zo digibeet als wat.

In Nederland zou een ministerie van ICT misschien wel een goed idee zijn, naast privacy zijn de ICT projecten van de overheid ook een fiasco.
Dat is idd een goed plan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_178496233
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:15 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ancilla van de piratenpartij zou wel een goede zijn daarvoor :9 .
zit niet meer in piratenpartij.
pi_178496261
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:05 schreef Tanatos het volgende:

[..]

(en cookies, cache etc leeg laten maken na sluiten browser)
En ik heb het over een browser op een PC, op een smartphone/tablet moet je er gewoon van uitgaan dat je geen enkele privacy hebt.
Ik heb het uiteraard over de client kant, qua serverside ben je afhankelijk van de data-dieven.

https://www.ghacks.net/20(...)ebook-is-not-enough/

Ja precies, de data bij jou doet er minder toe daar de dat aan de server kant al massaal met FB gedeeld wordt; daardoor kunnen ze denk ik de profielen nog steeds eenvoudig koppelen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178496285
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja precies, de data bij jou doet er minder toe daar de dat aan de server kant al massaal met FB gedeeld wordt; daardoor kunnen ze denk ik de profielen nog steeds eenvoudig koppelen.
De data aan de client kant zorgt ervoor dat ze mensen kunnen volgen die niet ingelogd zijn (vanwege cookies).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_178496312
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]

De data aan de client kant zorgt ervoor dat ze mensen kunnen volgen die niet ingelogd zijn (vanwege cookies).
O.a. zullen ze niet ook gewoon je technische details delen? Of mag dat niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178496357
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

O.a. zullen ze niet ook gewoon je technische details delen? Of mag dat niet.
Ik denk idd dat ze dan wetten gaan overtreden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_178496658
Het probleem is dat als je Facebook regels gaat opleggen, je dan de concurrentie vervalst, want voor soortgelijke Chinese producten gelden die regels niet. De overheid daar registreert alles, zelfs als en Chinese toerist hier een foto maakt van een Nederlander, dan komt ie in de overheidsdatabase.

Overigens wat gebeurt er bij de andere bedrijven zoals Microsoft, Google, etc.
Het is IMO nog maar het topje van de ijsberg en straks met AI wordt het nog veel erger, dan weten dat soort organisaties alles over de burgers
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_178496723
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:32 schreef Oud_student het volgende:
Het probleem is dat als je Facebook regels gaat opleggen, je dan de concurrentie vervalst, want voor soortgelijke Chinese producten gelden die regels niet. De overheid daar registreert alles, zelfs als en Chinese toerist hier een foto maakt van een Nederlander, dan komt ie in de overheidsdatabase.

Overigens wat gebeurt er bij de andere bedrijven zoals Microsoft, Google, etc.
Het is IMO nog maar het topje van de ijsberg en straks met AI wordt het nog veel erger, dan weten dat soort organisaties alles over de burgers
En daarom moet de politiek internationaal samenwerken en de macht van het bedrijfsleven beteugelen.
Zeker inzake AI hebben we een internationale consensus qua ethiek nodig hoe moeizaam dat ook zal zijn.

Overigens denk ik dat internationaal georganiseerde consumenten een beter invloedmiddel op het bedrijfsleven zal zijn maar voor AI gaat dat niet werken. (En dan doel ik op AI met militaire toepassingen.)

Dat van die foto lijkt me trouwens nogal afhankelijk van de camera die gebruikt wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 13-04-2018 20:49:23 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_178496739
Bekende Nederlandse publicisten van Facebook gegooid om grap over Erdogan

Facebook heeft de accounts van columnist Arthur van Amerongen en The Post Online-hoofdredacteur Bert Brussen opgeschort vanwege twee jaar oude berichten over de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. De accounts worden opgeschort omdat ze in strijd met de richtlijnen van het sociale medium zouden publiceren. ‘Dit lijkt op selectieve censuur'.



Volkskrant- en HP/De Tijd-columnist Arthur van Amerongen is de komende tijd niet welkom op het sociale medium Facebook. Van Amerongen wordt de komende maand van Facebook geweerd wegens een grap over de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. De inhoud van de in 2014 gemaakte grap kan hij zich niet meer herinneren.

Ook wordt een bericht van Het Parool, dat Van Amerongen deelde – ‘Tunesische president heeft land verlaten’ – van de tijdlijn van Van Amerongen gecensureerd. ‘Het wordt steeds gekker,’ zegt een licht-geïrriteerde Van Amerongen.

Van Amerongen kreeg al eerder een time-out van Facebook. ‘Eerst een ban van drie maanden vanwege een grap over Morsi (de gewezen president van Egypte, red.). ‘Ik suggereerde dat ze de sleutel van de cel waarin Morsi zit, weg moesten gooien.’ Van Amerongen heeft nu een ban van een maand vanwege een grap over Erdogan en er zijn links van Het Parool verwijderd. Het artikel in Het Parool waaraan Van Amerongen refereert, dateert uit 2011.

Account opgeschort door nieuwsbericht over Böhmermann
Ook het Facebookaccount van The Post Online-hoofdredacteur Bert Brussen zit achter slot en grendel. Brussen deelde in 2016 een bericht over ‘geitenneuker Erdogan’. Brussen: ‘Het bericht dat ik stuurde, was gewoon een nieuwsbericht over Erdogan. Toen speelde de affaire-Böhmermann, waarbij de Turkse president een Duitse komiek wilde laten vervolgen, omdat deze grappen had gemaakt over gemeenschap met geiten. Destijds werd een cartoon van NRC-cartoonist Ruben Oppenheimer van Twitter verwijderd.

Twee jaar na dato voor Facebook alsnog reden om het bericht te verwijderen, en het account van Brussen op te schorten. ‘Toch is het opvallend,’ zegt Brussen, ‘er moeten wel een miljard van dit soort verwijzingen op Facebook rondslingeren. Kritiek op moslims wordt ook snel geband, volgens mij gaat het hier ook om selectieve censuur.’
https://www.elsevierweekb(...)over-erdogan-605341/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 13 april 2018 @ 21:11:29 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178497446
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:35 schreef Tanatos het volgende:
Dat van die foto lijkt me trouwens nogal afhankelijk van de camera die gebruikt wordt.
Neeuh hoor, die foto ga je vast ergens afdrukken of op bekijken. Het gaat imho wat verder dan een (zelf gemaakt) plaatje. Op dat plaatje staan veelal ook anderen (gezichtsherkenning).

Met data verzamelen gaat het trouwens niet om 100% dekking vanuit jouzelf, 30-40% (en ws minder) is al ruim voldoende om iemand helemaal van voren naar achteren uit te (s)pellen.
De rest kan je nl. in omgekeerde richting 1+1=2 aanvullen. Daarbij is het (bewust, laten) ontbreken van (bepaalde) informatie net zo informatief.

Kern van het probleem is de (eeuwige) vastlegging voor (ooit) een goed doel die door nieuwe technieken geschikt worden om correlaties te maken om jou te "beïnvloeden". FF het sleepnet over een bepaalde volkswijk en je vind al hele snel potentiële kandidaten.

Onlangs mijn Google tracks bekeken, enerzijds erg vermakelijk maar bij nader inzien ook wat beangstigend dat door die stupide telefoon mee te nemen, jij en anderen tot op de meter kunt nagaan waar je 5 jaar hoe laat, ergens bij welke klant bent geweest. Een uurtje eerder uit de piketdienst bent weggepiept of helemaal niet om 08u50 op de A1 in de file stond maar nog bezig was in Amersfoort uit je bed te komen.

Het recht om vergeten te worden is daarom goed maar of je daadwerkelijk zult worden vergeten is maar zeer de vraag !!!!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178497543
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:32 schreef Oud_student het volgende:
Het probleem is dat als je Facebook regels gaat opleggen, je dan de concurrentie vervalst, want voor soortgelijke Chinese producten gelden die regels niet. De overheid daar registreert alles, zelfs als en Chinese toerist hier een foto maakt van een Nederlander, dan komt ie in de overheidsdatabase.

Overigens wat gebeurt er bij de andere bedrijven zoals Microsoft, Google, etc.
Het is IMO nog maar het topje van de ijsberg en straks met AI wordt het nog veel erger, dan weten dat soort organisaties alles over de burgers
Ze zijn al met Europese wetgeving bezig voor o.a. de Chinezen. Ik meen dat de data in Europa opgeslagen moet worden of ze zijn hier niet welkom of zo, was het idee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178497870
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 april 2018 21:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Neeuh hoor, die foto ga je vast ergens afdrukken of op bekijken. Het gaat imho wat verder dan een (zelf gemaakt) plaatje. Op dat plaatje staan veelal ook anderen (gezichtsherkenning).

Met data verzamelen gaat het trouwens niet om 100% dekking vanuit jouzelf, 30-40% (en ws minder) is al ruim voldoende om iemand helemaal van voren naar achteren uit te (s)pellen.
De rest kan je nl. in omgekeerde richting 1+1=2 aanvullen. Daarbij is het (bewust, laten) ontbreken van (bepaalde) informatie net zo informatief.

Kern van het probleem is de (eeuwige) vastlegging voor (ooit) een goed doel die door nieuwe technieken geschikt worden om correlaties te maken om jou te "beïnvloeden". FF het sleepnet over een bepaalde volkswijk en je vind al hele snel potentiële kandidaten.

Onlangs mijn Google tracks bekeken, enerzijds erg vermakelijk maar bij nader inzien ook wat beangstigend dat door die stupide telefoon mee te nemen, jij en anderen tot op de meter kunt nagaan waar je 5 jaar hoe laat, ergens bij welke klant bent geweest. Een uurtje eerder uit de piketdienst bent weggepiept of helemaal niet om 08u50 op de A1 in de file stond maar nog bezig was in Amersfoort uit je bed te komen.

Het recht om vergeten te worden is daarom goed maar of je daadwerkelijk zult worden vergeten is maar zeer de vraag !!!!
Klopt an sich maar als de camera geen netwerkverbinding heeft kan de Chinese overheid er niet meteen bij.
Daarnaast is 1,4 miljard mensen in de gaten houden geen sinecure zelfs niet voor de Chinese overheid alhoewel die daar wel volledig voor gaat.

Dat van die Google tracks is 1 van mijn problemen met smartphones (ed).
GPS is erg handig maar wel zwaar problematisch qua privacy.
Wat dat betreft zal ik blij zijn als Galileo klaar is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tanatos op 13-04-2018 21:58:30 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:30:52 #221
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178514597
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 21:38 schreef Tanatos het volgende:

Dat van die Google tracks is 1 van mijn problemen met smartphones (ed).
GPS is erg handig maar wel zwaar problematisch qua privacy.
Wat dat betreft zal ik blij zijn als Galileo klaar is.

Waar google natuurlijk ook gewoon gebruik van kan maken in android icm met gps, denk niet dat je zomaar een keuze krijgt in welk. Verder is het niet de gps die je data doorstuurt maar de software. Dus al zet je gps uit en heb je alleen galileo, dan nog heeft de software die data.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 15 april 2018 @ 09:54:38 #222
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178525729
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bekende Nederlandse publicisten van Facebook gegooid om grap over Erdogan

Facebook heeft de accounts van columnist Arthur van Amerongen en The Post Online-hoofdredacteur Bert Brussen opgeschort vanwege twee jaar oude berichten over de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. De accounts worden opgeschort omdat ze in strijd met de richtlijnen van het sociale medium zouden publiceren. ‘Dit lijkt op selectieve censuur'.

[ link | afbeelding ]

Volkskrant- en HP/De Tijd-columnist Arthur van Amerongen is de komende tijd niet welkom op het sociale medium Facebook. Van Amerongen wordt de komende maand van Facebook geweerd wegens een grap over de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. De inhoud van de in 2014 gemaakte grap kan hij zich niet meer herinneren.

Ook wordt een bericht van Het Parool, dat Van Amerongen deelde – ‘Tunesische president heeft land verlaten’ – van de tijdlijn van Van Amerongen gecensureerd. ‘Het wordt steeds gekker,’ zegt een licht-geïrriteerde Van Amerongen.

Van Amerongen kreeg al eerder een time-out van Facebook. ‘Eerst een ban van drie maanden vanwege een grap over Morsi (de gewezen president van Egypte, red.). ‘Ik suggereerde dat ze de sleutel van de cel waarin Morsi zit, weg moesten gooien.’ Van Amerongen heeft nu een ban van een maand vanwege een grap over Erdogan en er zijn links van Het Parool verwijderd. Het artikel in Het Parool waaraan Van Amerongen refereert, dateert uit 2011.

Account opgeschort door nieuwsbericht over Böhmermann
Ook het Facebookaccount van The Post Online-hoofdredacteur Bert Brussen zit achter slot en grendel. Brussen deelde in 2016 een bericht over ‘geitenneuker Erdogan’. Brussen: ‘Het bericht dat ik stuurde, was gewoon een nieuwsbericht over Erdogan. Toen speelde de affaire-Böhmermann, waarbij de Turkse president een Duitse komiek wilde laten vervolgen, omdat deze grappen had gemaakt over gemeenschap met geiten. Destijds werd een cartoon van NRC-cartoonist Ruben Oppenheimer van Twitter verwijderd.

Twee jaar na dato voor Facebook alsnog reden om het bericht te verwijderen, en het account van Brussen op te schorten. ‘Toch is het opvallend,’ zegt Brussen, ‘er moeten wel een miljard van dit soort verwijzingen op Facebook rondslingeren. Kritiek op moslims wordt ook snel geband, volgens mij gaat het hier ook om selectieve censuur.’
https://www.elsevierweekb(...)over-erdogan-605341/
Ook meegemaakt, kreeg een keer een maand ban om een banner(plaatje) van letterlijk 2 a 3 jaar oud die ik ook al 2 a 3 jaar niet gebruikt had waar 'fuck black lives matter' op stond met een saluterende sheriff clarke (held).

Veel later nog eens een 2 weken ban tijdens fucking nieuwjaarswisseling-tijd om een volstrekt algemene uitspraak die onmogelijk iemand kon kwetsen maar dat stond wel als de reden voor de ban.. :')

Ben blij dat ik al maanden geen facebook meer heb en ook niet meer neem.
Dat grafbedrijf moet uitgewist worden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 16 april 2018 @ 14:08:52 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178553105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 21:38 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Klopt an sich maar als de camera geen netwerkverbinding heeft kan de Chinese overheid er niet meteen bij.
Daarnaast is 1,4 miljard mensen in de gaten houden geen sinecure zelfs niet voor de Chinese overheid alhoewel die daar wel volledig voor gaat.
Ik vermoed zomaar dat daar ook een w/ sleepn/wet is. Daarbij je hoeft niet iedereen in de gaten te worden houden, de gedachte dat je in de gaten gehouden kan worden is ruimschoots voldoende. Dus controleer 1 of 2 procent intensief en rest wordt zo angstig dat het keurig doet wat je wilt.

quote:
Dat van die Google tracks is 1 van mijn problemen met smartphones (ed).
GPS is erg handig maar wel zwaar problematisch qua privacy.
Wat dat betreft zal ik blij zijn als Galileo klaar is.
:+ GPS, Galileo en een kompas heeft niets te maken met privacy.
Het is de registratie die je feitelijk zelf doet en toegegeven, het tamelijk lastig is dat te vermijden.

Ik wordt er wel moedeloos van dat zowel de USA (GPS), EU (Galileo), Chinezen (Beidou), Russen (Glonass) en zelfs de Indiers (IRNSS) nu hun eigen locatie systemen lanceren.
Massale Verspilling van resources met natuurlijk de ingebouwde mogelijkheid bij nieuwere systemen dat je selectief "gebruikers" kunt uitsluiten van gebruik, een beetje het CanalDigitaal gevoel.

Ik gebruik liever GPS omdat Amerikanen t.a.v. IT toch nog net wat vrijer zijn ingesteld dat een stelletje in zichzelf gekeerde Europeanen etc.etc.. Ja ze kunnen weliswaar GPS uitzetten waarbij ze dan ook hun eigen bevolking afsluiten, wat ik ze - buiten oprekken van de onnauwkeurigheid - niet zo snel zie doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 22 april 2018 @ 13:27:50 #224
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178672376
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 22 april 2018 @ 14:29:38 #225
56724 Wombcat
rent wiel
pi_178673446
quote:
De ironie van je post:
quote:
En het land waar ze ziektes gebruiken om te schelden. Ook de andere Europeanen schrikken van het aantal 'tickets' dat Nederland heeft. 'Kanker' is zo'n veelgebruikt scheldwoord dat Facebook het niet als schelden aanmerkt.
Ik deel de conclusie van Erik
quote:
De haat, dat is wat hem meteen raakt. 'Ik schrok daarvan.' De intense haat, tegen asielzoekers, Marokkaanse Nederlanders, zwarte mensen. Erik: 'En alles in Nederland is kanker. Kankerjongen, kankerneger, kankerhoer.' In Vlaanderen krijgen de 'makakken' de schuld, in Nederland de 'Marokkanen'. Elk gebied heeft zo zijn eigen 'overlast': gewelddadige foto's en video's van bendes in Latijns-Amerika, porno en geweld tegen vrouwen in het Midden-Oosten. De Portugese en Griekse moderatoren hebben het relatief rustig. Zij kunnen nog weleens Netflix aanzetten. Nederlanders niet: Nederland is het land van de haat, zegt Erik.
in a crowd you lose humanity
  zondag 22 april 2018 @ 15:08:56 #226
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178674131
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De ironie van je post:

[..]

Ik deel de conclusie van Erik

[..]

Dat was de bedoeling :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_178674671
quote:
Klinkt bijna als een sekte. :N
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_178675740
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 15:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Klinkt bijna als een sekte. :N
Executiefilmpjes, zelfmoordfilmpjes etc etc behandelen klinkt meer als het riool van de wereld wereld modereren.

En ik snap de keuze ook wel om geen mobiele telefoons e.d. toe te laten. Je wil geen viral foto van zo'n mod die met de duim omhoog staat voor een zelfmoordfilmpje.
pi_178676113
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 16:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Executiefilmpjes, zelfmoordfilmpjes etc etc behandelen klinkt meer als het riool van de wereld wereld modereren.
It's a dirty job...

Maar hoe wordt omgegaan met het personeel dat die taak is toebedeeld verdient geen schoonheidsprijs. Alsof de moderatoren gewoon een soort van machines zijn, in plaats van mensen die onpasselijk kunnen worden van dat soort meuk. "Gewoon even een stukje wandelen"... :X
quote:
En ik snap de keuze ook wel om geen mobiele telefoons e.d. toe te laten. Je wil geen viral foto van zo'n mod die met de duim omhoog staat voor een zelfmoordfilmpje.
True, true.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_178676468
De commerciele belangen van fb (zo veel mogelijk gebruikers zo lang mogelijk vast te houden en zo veel mogelijk data over hen verzamelen) botsen hier met de publieke belangen (voorkomen van haat, nepnieuws en manipulatie). Ook al is fb geen publiek bedrijf, als je zo groot en zo alomtegenwoordig wordt, krijg je "vanzelf" ook grote publieke verantwoordelijkheden. De manier waarop fb daarmee omgaat wordt nu langzaam duidelijk: in het openbaar met PR rookgordijnen en mooie praatjes, en achter de schermen met praktijken die rieken naar slavernij, intimidatie en gag orders. Als de beerput echt opengaat dan helpt daar geen "sorry" van de zuck meer tegen.
pi_178676531
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 16:47 schreef Ferdo het volgende:

[..]

It's a dirty job...

Maar hoe wordt omgegaan met het personeel dat die taak is toebedeeld verdient geen schoonheidsprijs. Alsof de moderatoren gewoon een soort van machines zijn, in plaats van mensen die onpasselijk kunnen worden van dat soort meuk. "Gewoon even een stukje wandelen"... :X
Het mag inderdaad wel in het rijtje Dirty Jobs.

Maar volgens mij kun je zoiets ook wel verwachten en wordt men er bij de voorbereiding van twee weken ook gewoon op gewezen dat t niet makkelijk zal worden. En bij de briefing over wat ze kunnen verwachten zal men nog wel doorkunnen, tot men daadwerkelijk wat beeldmateriaal voorgeschoteld krijgt.

Ik ben in landen geweest waarin men niet zo strak modereerde en geregeld meegemaakt dat gebruikers foto's deelden waarin lijken volledig in beeld werden gebracht. Dat was dan ook gewoon zichtbaar voor jongere gebruikers. In Nederland is het laantje wel redelijk schoongeveegd.
  zondag 22 april 2018 @ 17:48:27 #232
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178677410
Voor een minimumloon :{
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_178677530
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 17:01 schreef Farenji het volgende:
De commerciele belangen van fb (zo veel mogelijk gebruikers zo lang mogelijk vast te houden en zo veel mogelijk data over hen verzamelen) botsen hier met de publieke belangen (voorkomen van haat, nepnieuws en manipulatie). Ook al is fb geen publiek bedrijf, als je zo groot en zo alomtegenwoordig wordt, krijg je "vanzelf" ook grote publieke verantwoordelijkheden. De manier waarop fb daarmee omgaat wordt nu langzaam duidelijk: in het openbaar met PR rookgordijnen en mooie praatjes, en achter de schermen met praktijken die rieken naar slavernij, intimidatie en gag orders. Als de beerput echt opengaat dan helpt daar geen "sorry" van de zuck meer tegen.
Ik snap niet dat als je als volwassene met je volle verstand ergens binnenwandelt waar je graag zou willen werken (want het zal wel goed verdienen) en je alle voorwaarden binnen twee weken te horen krijgt je dit slavernij kan noemen. Je kunt ook gewoon bedanken en er uitstappen. Dus degenen die dit zogenaamd "ondergaan" stappen er bewust in.

Als dat ook nog eens voor "een minimumloon" zou zijn dan begrijp ik er niet zoveel meer van. Of vindt men dat men wel meer had mogen verdienen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 22-04-2018 18:01:14 ]
  maandag 23 april 2018 @ 09:18:18 #234
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178687527
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 16:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Executiefilmpjes, zelfmoordfilmpjes etc etc behandelen klinkt meer als het riool van de wereld wereld modereren.

En ik snap de keuze ook wel om geen mobiele telefoons e.d. toe te laten. Je wil geen viral foto van zo'n mod die met de duim omhoog staat voor een zelfmoordfilmpje.
Toch is het best ziek. Het is mentaal heel zwaar, en bij veel andere bedrijven waar je dit soort banen ook hebt krijgen werknemers bijvoorbeeld counseling en speciale trainingen die veel langer duren. Het lijkt erop dat ze bij FB gewoon iedereen aannemen. Je zal maar een filmpje voor je neus krijgen waarin een kind op gruwelijke wijze vermoord wordt oid. Kan me niet voorstellen dat dat niets met je doet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 23 april 2018 @ 09:21:17 #235
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178687543
Dit stukje is ook best interessant trouwens:

quote:
De Portugese en Griekse moderatoren hebben het relatief rustig. Zij kunnen nog weleens Netflix aanzetten. Nederlanders niet: Nederland is het land van de haat, zegt Erik.

En het land waar ze ziektes gebruiken om te schelden. Ook de andere Europeanen schrikken van het aantal 'tickets' dat Nederland heeft. 'Kanker' is zo'n veelgebruikt scheldwoord dat Facebook het niet als schelden aanmerkt. Ondoenlijk om dat te verwijderen. Vanwege de vele openstaande tickets, helpen de Grieken het Nederlandse team een tijdje mee met het beoordelen van video's, bevestigen de twee moderatoren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178688813
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 17:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik snap niet dat als je als volwassene met je volle verstand ergens binnenwandelt waar je graag zou willen werken (want het zal wel goed verdienen) en je alle voorwaarden binnen twee weken te horen krijgt je dit slavernij kan noemen. Je kunt ook gewoon bedanken en er uitstappen. Dus degenen die dit zogenaamd "ondergaan" stappen er bewust in.

Als dat ook nog eens voor "een minimumloon" zou zijn dan begrijp ik er niet zoveel meer van. Of vindt men dat men wel meer had mogen verdienen?
Nou ja, volgens die Erik wist men totdat men een berg papierwerk en NDA's had getekend niet eens welk bedrijf het was of wat voor werk. Er werden nauwelijks eisen gesteld. Als je echt om werk verlegen zit dan ga je daar wel in mee en ben je uberhaupt al blij als je ergens aangenomen wordt. Niet iedereen heeft de luxe om een baanaanbod te weigeren, of zomaar ontslag te nemen. En vervolgens als je al binnengehaald bent komt de aap uit de mouw en word je full time blootgesteld aan de meest heftige shit uit de donkerste hoeken van het internet. Dat is werk dat bijv door getrainde(!!) medewerkers bij de politie niet langer dan een paar uur per dag gedaan mag worden omdat het veel te traumatisch is.
  maandag 23 april 2018 @ 13:23:35 #237
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_178691404
Persoonlijk zou ik liever CP onderzoeken dan filmpjes van executies. Zo'n kind kan je hopelijk met aanwijzingen nog redden en daar zou ik me dan mentaal aan vasthouden, hoe smerig het ook is.

Nog 2 dagen en dan is mijn FB-afscheid definitief :)
pi_178701264
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2018 09:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch is het best ziek. Het is mentaal heel zwaar, en bij veel andere bedrijven waar je dit soort banen ook hebt krijgen werknemers bijvoorbeeld counseling en speciale trainingen die veel langer duren. Het lijkt erop dat ze bij FB gewoon iedereen aannemen. Je zal maar een filmpje voor je neus krijgen waarin een kind op gruwelijke wijze vermoord wordt oid. Kan me niet voorstellen dat dat niets met je doet.
Dus het verwijt is eigenlijk dat Facebook er geen maanden aan tijd insteekt en mensen zoekt die van te voren wel een beeld hebben van wat voor shit er in de wereld er door ons als burger geproduceerd wordt, of het anders via de training horen.
pi_178701324
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 13:23 schreef Hi_flyer het volgende:
Persoonlijk zou ik liever CP onderzoeken dan filmpjes van executies. Zo'n kind kan je hopelijk met aanwijzingen nog redden en daar zou ik me dan mentaal aan vasthouden, hoe smerig het ook is.

Nog 2 dagen en dan is mijn FB-afscheid definitief :)
Het is met executies wel zo dat het slachtoffer uit het lijden is verlost, zo'n kind loopt nog z'n hele leven met een trauma rond. Ik zou voor beide bedanken trouwens, vaak genoeg lijken en bizarre faces of death shit online gezien bij landen die op FB niet goed modereren of er niet zo bovenop zitten en qua blootstelling aan kinderen er niet veel om geven. In veel 2e en 3e wereld landen staan ze er bij een ongeluk meteen met de camera op en kom je met naam en details op regionale sites, nog voor de familie het nieuws doorkrijgt.

Daarom veel respect voor diegenen die wel de handen uit de mouwen steken om het riool van ziek Nederland en van andere zieken uit landen door te spitten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 23-04-2018 21:15:38 ]
  dinsdag 24 april 2018 @ 01:45:09 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178705585
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 21:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus het verwijt is eigenlijk dat Facebook er geen maanden aan tijd insteekt en mensen zoekt die van te voren wel een beeld hebben van wat voor shit er in de wereld er door ons als burger geproduceerd wordt, of het anders via de training horen.
Eigenlijk wel idd. Want ik kan Facebook het niet kwalijk nemen dat er zoveel psychopaten zijn. Google medewerkers op dit gebied hebben het nog veel zwaarder, waarbij zij echt op hele sites stuiten vol met vreselijke content. Het gaat mij idd vooral om hoe laks Facebook met deze werknemers om lijkt te gaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178707370
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2018 01:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Eigenlijk wel idd. Want ik kan Facebook het niet kwalijk nemen dat er zoveel psychopaten zijn. Google medewerkers op dit gebied hebben het nog veel zwaarder, waarbij zij echt op hele sites stuiten vol met vreselijke content. Het gaat mij idd vooral om hoe laks Facebook met deze werknemers om lijkt te gaan.
Google medewerkers spitten die content alleen niet door maar geven t aan de authoriteiten.
  dinsdag 24 april 2018 @ 07:35:47 #242
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178707431
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 07:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Google medewerkers spitten die content alleen niet door maar geven t aan de authoriteiten.
Moet toch eerst iemand gezien hebben dat het content is wat naar de authoriteiten moet ;) Zoals ook in dat artikel stond worden er soms onthoofdings filmpjes geplakt in spongebob fragmenten. Zal ook wel op youtube gebeuren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178750986
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
annikamatt twitterde op donderdag 12-04-2018 om 15:46:40 Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen. Eerst trots vertellen dat de @NOS de #facebookpixel niet gebruikt. Dan je eigen graf graven #Facebook #byebyefacebook https://t.co/ieWQzHYuU5 reageer retweet
[ afbeelding ]
Ze gebruiken geen Facebook tracking, ze gebruiken alleen Scorecard Research Beacon als advertentie-tracking en voor de website analystics gebruiken ze Chartbeat.

NOS gebruikt dus twee trackers. Nu.nl gebruikt maar liefst 19 trackers waaronder Facebook.
pi_178751028
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:30 schreef HaileeS het volgende:

[..]

Ze gebruiken geen Facebook tracking, ze gebruiken alleen Scorecard Research Beacon als advertentie-tracking en voor de website analystics gebruiken ze Chartbeat.

NOS gebruikt dus twee trackers. Nu.nl gebruikt maar liefst 19 trackers waaronder Facebook.
Ja, weet ik inmiddels. Gebruik nu Privacy Badger.
pi_178751050
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, weet ik inmiddels. Gebruik nu Privacy Badger.
Ik gebruik Ghostery, ook een goede. Fok!forum zou trouwens ook beter kunnen doen.
pi_178751071
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:37 schreef HaileeS het volgende:

[..]

Ik gebruik Ghostery, ook een goede. Fok!forum zou trouwens ook beter kunnen doen.
Fok! is haast kapot. Denk dat ze wel moeten voor nog wat inkomsten.
  donderdag 26 april 2018 @ 22:14:28 #247
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_178762022
Fok mag alles tracken van mij zolang het maar in de lucht blijft.
Kan je het voorstellen een leven zonder Fok!
pi_178763073
quote:
12s.gif Op maandag 16 april 2018 14:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vermoed zomaar dat daar ook een w/ sleepn/wet is. Daarbij je hoeft niet iedereen in de gaten te worden houden, de gedachte dat je in de gaten gehouden kan worden is ruimschoots voldoende. Dus controleer 1 of 2 procent intensief en rest wordt zo angstig dat het keurig doet wat je wilt.

[..]

:+ GPS, Galileo en een kompas heeft niets te maken met privacy.
Het is de registratie die je feitelijk zelf doet en toegegeven, het tamelijk lastig is dat te vermijden.

Ik wordt er wel moedeloos van dat zowel de USA (GPS), EU (Galileo), Chinezen (Beidou), Russen (Glonass) en zelfs de Indiers (IRNSS) nu hun eigen locatie systemen lanceren.
Massale Verspilling van resources met natuurlijk de ingebouwde mogelijkheid bij nieuwere systemen dat je selectief "gebruikers" kunt uitsluiten van gebruik, een beetje het CanalDigitaal gevoel.

Ik gebruik liever GPS omdat Amerikanen t.a.v. IT toch nog net wat vrijer zijn ingesteld dat een stelletje in zichzelf gekeerde Europeanen etc.etc.. Ja ze kunnen weliswaar GPS uitzetten waarbij ze dan ook hun eigen bevolking afsluiten, wat ik ze - buiten oprekken van de onnauwkeurigheid - niet zo snel zie doen.
Overheden geven miljarden publiek geld uit aan satellietsystemen en zouden dan vervolgens verplicht zijn die signalen (onversleuteld) beschikbaar te stellen aan private bedrijven die de locatie gegevens doorverkopen en daar miljarden mee verdienen?
Het lijkt me dat die overheden (/het publieke geld & belang) daar best wat eisen aan zouden kunnen verbinden.
De satellieten van de VS gebruiken betekent de wetten van de VS op de data (qua privacy) toepassen.

De privacybescherming in de EU is verre van optimaal maar vele malen beter dan die van de VS.
Ben je ook een fan van de manier waarop in de VS producten op de markt worden toegelaten,?
Ik heb liever dat de fabrikanten vooraf moeten bewijzen dat producten/diensten niet schadelijk zijn voor consument/maatschappij.

Dat achteraf aanklagen heeft tot een hele foute cultuur geleid in de VS.

Facebook zet niet voor niets bij voorkeur de data in de VS.
Facebook moves 1.5bn users out of reach of new European privacy law.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_178763160
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 april 2018 19:30 schreef DaMook het volgende:

[..]

Waar google natuurlijk ook gewoon gebruik van kan maken in android icm met gps, denk niet dat je zomaar een keuze krijgt in welk. Verder is het niet de gps die je data doorstuurt maar de software. Dus al zet je gps uit en heb je alleen galileo, dan nog heeft de software die data.
De politiek moet dan ook haar werk doen en reguleren (ergo eisen stellen), zeker bij satelliet systemen die met miljarden aan publiek geld worden gerealiseerd.
Ik zie niet in waarom de consument niet zou kunnen kiezen voor Galileo als dat systeem klaar is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 27 april 2018 @ 00:31:23 #250
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178764546
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 23:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]

De politiek moet dan ook haar werk doen en reguleren (ergo eisen stellen), zeker bij satelliet systemen die met miljarden aan publiek geld worden gerealiseerd.
Ik zie niet in waarom de consument niet zou kunnen kiezen voor Galileo als dat systeem klaar is.
Dat zal de consument vast wel kunnen, maar dan nog kan een google app dat gebruiken lijkt me. Je hebt natuurlijk wel de keuze die app ook niet te gebruiken. Het is de software die je gegevens doorgeven. Die GPS, GLONASS en Galileo satellieten zijn one way.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_178764884
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 april 2018 00:31 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dat zal de consument vast wel kunnen, maar dan nog kan een google app dat gebruiken lijkt me. Je hebt natuurlijk wel de keuze die app ook niet te gebruiken. Het is de software die je gegevens doorgeven. Die GPS, GLONASS en Galileo satellieten zijn one way.
Dat weet ik maar die locatie wordt bepaald met satellietsystemen die met publiek geld betaald zijn en dus kunnen overheden eisen stellen aan de bedrijven die daar gebruik van maken.

Politiek is er voor het algemeen belang en dat is niet enkel het belang van het bedrijfsleven.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 27 april 2018 @ 12:24:15 #252
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178772512
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 00:50 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat weet ik maar die locatie wordt bepaald met satellietsystemen die met publiek geld betaald zijn en dus kunnen overheden eisen stellen aan de bedrijven die daar gebruik van maken.

Politiek is er voor het algemeen belang en dat is niet enkel het belang van het bedrijfsleven.
Bij Rutte blijkbaar wel vooral voor het bedrijfsleven :') (gezien het debat afgelopen week).

Ik ben het opzich wel met je eens, maar als google maps je een route moet voorschotelen, dan hebben zie die data nodig. Anders moet je een offline navigatie app gebruiken, denk ook dat die makkelijker te controleren zijn, maar ook die gebruiken (vaak) weer data voor file informatie.

Het is denk ik gewoon lastig om een gulden middenweg te vinden hierin. Buiten dat, die bedrijven moeten linksom (data) of rechtsom (abonnement) toch geld binnen krijgen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 28 april 2018 @ 02:17:31 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178785576
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 23:13 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Overheden geven miljarden publiek geld uit aan satellietsystemen en zouden dan vervolgens verplicht zijn die signalen (onversleuteld) beschikbaar te stellen aan private bedrijven die de locatie gegevens doorverkopen en daar miljarden mee verdienen?
Eventjes terug. Die overheden waar jij het over hebt, is momenteel de Amerikaanse defensie die het GPS signaal niet zal afsluiten (lees maar na wat daar in hun congres over is gezegd).
Onze overheid en dus jij &ik, betalen daar hoegenaamd niets voor. Reken er maar op dat we straks met de zelf gecontroleerde Galileo flink zullen gaan betalen voor navigatie etc.etc.

quote:
Het lijkt me dat die overheden (/het publieke geld & belang) daar best wat eisen aan zouden kunnen verbinden. De satellieten van de VS gebruiken betekent de wetten van de VS op de data (qua privacy) toepassen.
De privacybescherming in de EU is verre van optimaal maar vele malen beter dan die van de VS.
Nogmaals, een GPS signaal heeft nul,nada iets maken met privacy.
Het is éénrichtingsverkeer, het is de toepassing die door (online) koppelen van gegevens je privacy kan schenden.
Met Galileo en, Glasnost kan je straks alleen - tijdelijk - navigeren wanneer je een persoonlijke of tijdelijke sleutel hebt (en betreffende locatie/gebied hebt gekocht).

quote:
Ben je ook een fan van de manier waarop in de VS producten op de markt worden toegelaten,?
Ik heb liever dat de fabrikanten vooraf moeten bewijzen dat producten/diensten niet schadelijk zijn voor consument/maatschappij.
Dat achteraf aanklagen heeft tot een hele foute cultuur geleid in de VS.
De wereld is zeker niet ideaal, laat staan EU met zijn in zichzelf gekeerde privacy wetgeving die de verantwoordelijkheid daarvoor weghaalt bij de burger.
Wat ik wel prettig vind dat je met het USA systeem wel een keuze hebt. Je eet dure hormonen of goedkope bonen.

Probleem is ook vooral dat mensen onverantwoord/onkundig zijn met wat ze extravert willen zonder zelf na te willen denken, 2573 vrienden verzamelen, jezelf totaal blootgeven en dan huilen worden wanneer je ergens afgedumperd wordt.

Wanneer ik spreek over privacy heb ik het vooral over de rol van de overheden en verplichte (zorg)instellingen die nu ongebreideld social-media data verzamelen & koppelen. Dat je bang moet zijn dat de gemeente of politie jouw FB pagina gaat afsnuffelen.
Dat vind ik een veel groter gevaar dan een willekeurige vrije tijds website die weet wat ik vind van ... vul in.... Het zou overheden gewoon verboden moeten wprden gebruik te maken van mijn vrije tijds gegevens.

quote:
Facebook zet niet voor niets bij voorkeur de data in de VS.
Facebook moves 1.5bn users out of reach of new European privacy law.
Nogal wiedes omdat ze anders - hun verdienmodel - niet meer kunnen opereren.

Inzake privacy kan je je idd afvragen of het een zegen of vloek is.
Door je privacy (deels) op te geven krijg je in ruil van reclame bijzonder vele keuzemogelijkheden. Wanneer je je privacy totaal afschermt zal (je) dat beslist beperken en toegang tot informatie zal (je) veel geld kosten. TV, media, commercie zonder toegespitste reclame is simpelweg onbetaalbaar.

De nieuwe wetgeving is op zichzelf (deels) goed waarbij ik wel de nodige zorgen heb dat de overheid gaat bepalen wat volgens haar wel of niet privacy gevoelig is. Gebruikers hebben wat mij betreft zelf ook een verantwoordelijkheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 28-04-2018 02:24:40 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178886975
Several months ago, one of the early pioneers of Facebook and its first President Sean Parker, voiced his regret regarding helping create social media in the form we know it today, saying:

“I don’t know if I really understood the consequences of what I was saying, because of the unintended consequences of a network when it grows to a billion or 2 billion people and it literally changes your relationship with society, with each other,”…

”God only knows what it’s doing to our children’s brains.”

Parker says the social networking site exploits human psychological vulnerabilities through a validation feedback loop that gets people to constantly post to get even more likes and comments.
quote:
“It’s exactly the kind of thing that a hacker like myself would come up with, because you’re exploiting a vulnerability in human psychology,” he said.
quote:
“The inventors, creators — it’s me, it’s Mark [Zuckerberg], it’s Kevin Systrom on Instagram, it’s all of these people — understood this consciously. And we did it anyway.”


Later on, another former Facebook executive opened up about the same concerns.

Chamath Palihapitiya, former vice president of user growth at Facebook stated at a recent public discussion at the Stanford Graduate School of Business, “I think we have created tools that are ripping apart the social fabric of how society works.”

quote:
”The short-term, dopamine-driven feedback loops we’ve created are destroying how society works,” Palihapitiya said.
quote:
“No civil discourse, no cooperation; misinformation, mistruth. And it’s not an American problem  -  this is not about Russians ads. This is a global problem.”
Palihapitiya then expressed the feeling of guilt, “I feel tremendous guilt. I think we all knew in the back of our minds — even though we feigned this whole line of, like, there probably aren’t any bad unintended consequences. I think in the back, deep, deep recesses of, we kind of knew something bad could happen. But I think the way we defined it was not like this.”
quote:
“So we are in a really bad state of affairs right now, in my opinion. It is eroding the core foundation of how people behave by and between each other. And I don’t have a good solution. My solution is I just don’t use these tools anymore. I haven’t for years.“
Concerning the issue of social media as a whole, Palihapitiya stated that he doesn’t use it anymore since he “innately didn’t want to get programmed.” And as for his kids, “they’re not allowed to use this shit.”

Then he goes on to express some really strong sentiments:

quote:
“Bad actors can now manipulate large swaths of people to do anything you want. It’s a bad, bad state of affairs. And we compound the problem. We curate our lives around this perceived sense of perfection, because we get rewarded in these short term signals: Hearts, likes, thumbs up. And we conflate that with value and we conflate it with truth, and instead what it really is is fake, brittle popularity that’s short term and that leaves you even more, and admit it, vacant and empty before you did it. Because it forces you into this vicious cycle about what’s the next thing I need to do, because I need it back. And think about that compounded by two billion people.”

“Everybody else has to soul-search a little bit more about what you’re willing to do,” he said.

“Because your behaviors, you don’t realize it, but you are being programmed. It was unintentional, but now you gotta decide how much you’re willing to give up, how much of your intellectual independence.”
He finishes this up by warning the audience not to think they’re too smart to fall for the implications of social media, and stated that those who are best-and-brightest are the most likely to fall for it, “because you are fucking check-boxing your whole Goddamn life.”

Now this is some really strong stuff, especially coming straightforward from Frankenstein’s mouth

https://www.zerohedge.com(...)are-being-programmed

---------------

Ben er nu een week of 4 af en ik mis er niet veel aan. Blij dat ik dat dwangmatige checken van FB kwijt ben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2018 11:33:34 ]
  dinsdag 22 mei 2018 @ 18:08:09 #255
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179325619
Gaan er mensen zo kijken naar een avond met The Zucc in Brussel?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 22 mei 2018 @ 18:20:56 #256
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179325856
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 22 mei 2018 @ 19:43:24 #257
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179326984
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 18:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaan er mensen zo kijken naar een avond met The Zucc in Brussel?
Niet kijken maar ik volg wel een beetje de tweets en liveblogs. Hij lijkt zich er aardig doorheen te slaan lijkt het.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 19:55:55 #258
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_179327171
Verhofstadt mad
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:43:13 #259
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179327888
Wat verwachtten ze nou precies?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 mei 2018 @ 23:56:23 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179331104
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:43 schreef beantherio het volgende:
Wat verwachtten ze nou precies?
Dat ze met hem op de foto mochten -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179331379
En het gaat allemaal over privacybescherming, maar volgens mij interesseert dat de gebruikers echt geen hol.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 mei 2018 @ 00:33:53 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179331460
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:23 schreef bloodymary1 het volgende:
En het gaat allemaal over privacybescherming, maar volgens mij interesseert dat de gebruikers echt geen hol.
De gebruikers op zich wel, alleen de Europarlementariërs niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179331473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De gebruikers op zich wel, alleen de Europarlementariërs niet.
Nee, de gebruikers net niet. Echt niet. Geef eens een voorbeeld dat ze dat wel iets interesseert? Als je aanhaalt wat er nu gaande is, halen ze allemaal hun schouders op.
pi_179331482
Ben sinds een jaar of drie gestopt met fb. Heb nog wel een account maar kijk er bijna niet meer op. Zoals iemand voor mij al zei: ik ben blij dat ik dat dwangmatige checken van Facebook achter me heb gelaten. Je mist er niks aan.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 mei 2018 @ 00:39:37 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179331510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, de gebruikers net niet. Echt niet. Geef eens een voorbeeld dat ze dat wel iets interesseert? Als je aanhaalt wat er nu gaande is, halen ze allemaal hun schouders op.
Nja ik kan alleen voor mezelf spreken. Had mijn account n.a.v. het Cambridge Analytica verhaal al gedeactiveerd, maar na deze schertsvertoning kun je niets anders meer doen dan alles met wortel en tak uitroeien.

En dan nog is het naïef om te denken dat je account en je data ook _echt_ verwijderd worden, dat weet ik ook wel. Maar dat "vertrouwen terug winnen" waar Zuckie het nou allemaal zo over heeft... Nee dat kan hij wat mij betreft vergeten.

Maar er zullen zat mensen zijn voor wie de baten wel opwegen tegen de lasten. Daar hoef ik niks van te vinden gelukkig :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 mei 2018 @ 00:41:14 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179331525
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben sinds een jaar of drie gestopt met fb. Heb nog wel een account maar kijk er bijna niet meer op. Zoals iemand voor mij al zei: ik ben blij dat ik dat dwangmatige checken van Facebook achter me heb gelaten. Je mist er niks aan.
Dat ook ja. Best bijzonder eigenlijk. Elke 5 minuten kijk je erop, er is praktisch nooit ene donder wat boeit :D En toch blijf je checkecheckechecke want STEL JE VOOR dat je wat mist :o :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179331560
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben sinds een jaar of drie gestopt met fb. Heb nog wel een account maar kijk er bijna niet meer op. Zoals iemand voor mij al zei: ik ben blij dat ik dat dwangmatige checken van Facebook achter me heb gelaten. Je mist er niks aan.
Het enige wat je misschien kunt doen is de magazines van websites verzamelen die weleens interessante content erop zetten en deze even in de zoveel tijd bijlangs gaan. Maar verder was facebook imho met name de laatste jaren niet echt een onmisbare factor.
pi_179331579
quote:
14s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ook ja. Best bijzonder eigenlijk. Elke 5 minuten kijk je erop, er is praktisch nooit ene donder wat boeit :D En toch blijf je checkecheckechecke want STEL JE VOOR dat je wat mist :o :D
De rode notificatie icoontjes hielpen daar ontzettend bij. En op een bepaald punt was het nog wel nuttig maar men wilde op een gegeven moment die notificaties nog meer activeren en dus kreeg je bij een geaccepteerd verzoek meteen ook maar een postvakbericht. Het werd uiteindelijk een overbodige flow van nutteloze schakelaartjes om je bezig te houden.
  woensdag 23 mei 2018 @ 03:12:15 #269
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179331833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 19:43 schreef beantherio het volgende:

[..]

Niet kijken maar ik volg wel een beetje de tweets en liveblogs. Hij lijkt zich er aardig doorheen te slaan lijkt het.
Niet afgekeken want ging weer nergens over. Lijkt wel alsof ze hem allemaal een tof kind vinden (is ie natuurlijk wel vergeleken met al die oude knarren daar) en daarom soft zijn.

Of hij heeft ze allemaal in zijn zak natuurlijk...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 23 mei 2018 @ 11:20:13 #270
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179335002
De politici doen alsof ze een soort "eindoordeel" kunnen geven over Facebook waarbij ze het wel of niet "ter dood kunnen veroordelen" of zo. Zo werkt het natuurlijk niet. Zolang Facebook zich aan de wet houdt mogen ze bestaan. En zelfs als dat niet zo is dan nog kun je ze enkel veroordelen voor die overtredingen en niet zomaar een bedrijf opheffen (of zelfs opsplitsen). Er zit veel onnodig media/politiek drama in dit verhaal. Misschien dat social media anders zouden moeten werken dan dat ze nu doen, maar geef ze de kans om dat te doen dan. Mensen blijven communiceren dus er is en blijft behoefte aan media om dat mee te doen. En dus ook aan online (social) media.
  woensdag 23 mei 2018 @ 12:07:08 #271
469775 Kornolio
the great
pi_179335657
Facebook is een verloren zaak. Steeds meer mensen in mijn omgeving houden er mee op, brengen nauwelijks nog tijd door op FB, of zijn de eeuwige advertenties en zinloze bullshit op iedereens tijdslijn al lang beu.

Kan ik eigenlijk ergens aandelen Facebook shorten?
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  woensdag 23 mei 2018 @ 12:56:26 #272
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_179336363
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 12:07 schreef Kornolio het volgende:
Facebook is een verloren zaak. Steeds meer mensen in mijn omgeving houden er mee op, brengen nauwelijks nog tijd door op FB, of zijn de eeuwige advertenties en zinloze bullshit op iedereens tijdslijn al lang beu.
Nou deels waar, aandeel actieve gebruikers (iemand die eens per x maand inlogt) stijgt namelijk nog steeds. Maar dat zijn vooral ouderen, de jongere generatie is er inderdaad steeds meer klaar mee.
nee, jij dan!
  woensdag 23 mei 2018 @ 12:59:51 #273
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179336412
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 12:56 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nou deels waar, aandeel actieve gebruikers (iemand die eens per x maand inlogt) stijgt namelijk nog steeds. Maar dat zijn vooral ouderen, de jongere generatie is er inderdaad steeds meer klaar mee.
Wel om andere redenen dan privacy issues denk ik trouwens. Hoewel ik denk dat social media altijd zal blijven bestaan is de 'kijk mij zoveel vrienden hebben' hype wel een beetje klaar zo lijkt het.

Paar vrienden met meer dan 1000 FB vrienden zijn onlangs gestopt of gaan een nieuw account aanmaken en voegen dan alleen echte vrienden toe. Komt ook omdat het systeem van FB wat je posts voorschotelt best wel verneukt is op een of andere manier.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179336516
Die FB aandelen blijven gewoon stijgen toch?
Moeten zij weten
  woensdag 23 mei 2018 @ 13:10:16 #275
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179336565
quote:
7s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:06 schreef H0D3NPYL het volgende:
Die FB aandelen blijven gewoon stijgen toch?
Zegt natuurlijk weinig over de toekomst. Zoveel bedrijven die uitgehold worden door investeerders puur voor meer winst en dan net voor de klap vertrekken naar de volgende kans.

FB heeft nu meer dan 2 miljard gebruikers. Bijna een derde van de wereldbevolking. Haal daar kinderen, ouderen, hele arme mensen, mensen die geen FB willen en ex-gebruikers vanaf en je zit denk ik al ver over de helft van potentiele gebruikers. De enige manier om nog meer winst te maken is somehow gebruikers nog meer advertenties voor te schotelen, of data te verkopen. Zie dat niet eindeloos goed gaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 23-05-2018 13:16:24 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179338028
quote:
7s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:06 schreef H0D3NPYL het volgende:
Die FB aandelen blijven gewoon stijgen toch?
De dip van eind maart zijn ze nu weer helemaal te boven. Of ze 'gewoon' blijven stijgen valt niets zinnigs over te zeggen.
pi_179338047
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zegt natuurlijk weinig over de toekomst. Zoveel bedrijven die uitgehold worden door investeerders puur voor meer winst en dan net voor de klap vertrekken naar de volgende kans.

FB heeft nu meer dan 2 miljard gebruikers. Bijna een derde van de wereldbevolking. Haal daar kinderen, ouderen, hele arme mensen, mensen die geen FB willen en ex-gebruikers vanaf en je zit denk ik al ver over de helft van potentiele gebruikers. De enige manier om nog meer winst te maken is somehow gebruikers nog meer advertenties voor te schotelen, of data te verkopen. Zie dat niet eindeloos goed gaan.
Kinderen, ouderen en hele arme mensen zitten vaak ook op Facebook :)
  woensdag 23 mei 2018 @ 14:35:32 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179338250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 14:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Kinderen, ouderen en hele arme mensen zitten vaak ook op Facebook :)
Kinderen mogen officieel niet op FB (gaan ze ook strenger op controleren). Met ouderen bedoel ik echt 90+ jaar. En met armen bedoel ik mensen in het midden van afrika op het platteland waar geen internet is (niet de arme mensen in de steden die vaak wel mobieltjes hebben).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179361280
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 14:24 schreef MrBadGuy het volgende:

De dip van eind maart zijn ze nu weer helemaal te boven. Of ze 'gewoon' blijven stijgen valt niets zinnigs over te zeggen.
Kortom wat ik al eerder zei: Mark.Z. houdt gewoon een imago "ik beloof beterschap" verhaaltje zoals Amerikanen altijd plegen te doen om hun gezicht te redden, en ondertussen gaat Facebook in grote lijnen gewoon door met hun beleid wat ze al jaren doen en blijft alles ongeveer wel bij het oude.
  woensdag 6 juni 2018 @ 20:56:35 #280
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_179643782
quote:
quote:
Former Cambridge Analytica chief executive Alexander Nix used his return to the DCMS Committee to hit back against the reporting that led to his company’s downfall, and took advantage of parliamentary privilege to attack Christopher Wylie, the whistleblower who sparked the run of stories, as a “resentful” “liar” who had made allegations that were “proven false”.

In the face of hostile questioning from MPs, who forced him to recant elements of his previous testimony in front of the committee, Nix made his case that Cambridge Analytica was the victim in the affair: the victim of a “concerted campaign” by the “global liberal media” – including the “extremely powerful” Guardian – to destroy his company in an attempt to spark a second EU referendum and bring down Donald Trump as President.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_179646741
quote:
the victim of a “concerted campaign” by the “global liberal media” – including the “extremely powerful” Guardian – to destroy his company in an attempt to spark a second EU referendum and bring down Donald Trump as President.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')