abonnement Unibet Coolblue
pi_178436022
Ik heb een vraag voor jullie:

Stel ik werk bij bedrijf "A" en die stuurt facturen aan bedrijf "B" voor werkzaamheden die ik verricht (BTW op de factuur). Stel dat we de samenwerking door willen laten zetten maar tijdelijk niet via bedrijf "A" willen facturen maar via een derden. Wat is hierin de slimste en meest eenvoudige manier? Het betreft slechts tijdelijk het wisselen van deze facturen dus kosten willen we eigenlijk beperken. We kijken nu naar een eenmanszaak, maar ik weet niet hoeveel tijd hiermee gemoeid gaat. Wat is jullie ervaring? Een extra Bv hebben we niet direct voor handen.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_178436202
Payroller

Ik zou me als werknemer hier niet voor lenen
.
pi_178436222
Als het om niet teveel geld gaat hoef je geen bedrijf op te richten, maar kun je ook alleen een BTW nummer aanvragen.
pi_178436627
Ga gewoon lekker in dienst zoals de wet dat voor deze situatie voorschrijft en laat je werkgever de shit uitzoeken.
pi_178436671
Wat is veel geld..? Het gaat om een paar duizend euro. (Min 5, max 8)

Enkel een BTW nummer kan dus ook? Er moet wel BTW vermeld worden op de factuur. Kan dat?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_178437355
Ieder kwartaal btw aangifte, volgend jaar ondernemersaangifte, var verklaring, verzekeringen en val je net in die periode van de trap.
.
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:22:10 #7
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_178437440
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:57 schreef draadstalig het volgende:
Wat is veel geld..? Het gaat om een paar duizend euro. (Min 5, max 8)

Enkel een BTW nummer kan dus ook? Er moet wel BTW vermeld worden op de factuur. Kan dat?
En die krijg je als je je inschrijft bij de KvK.
Maar het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies wilt bereiken. Wie is bedrijf B en wat is eigenlijk het idee? Waarom is er een probleem met facturen?
Als het gaat over verkapt dienstverband, dan is payroll makkelijk. Geen KvK, etc. Kost je wel wat aan percentage.
Als jij bij bedrijf A werkt en werkzaamheden voor B uitvoert, is er niets aan de hand. A verhuurt je gewoon aan B.
En zo zijn er meer variante, maar eigenlijk begrijp ik de kern nog niet helemaal...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 11 april 2018 @ 09:19:07 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_178442671
https://www.ikwordzzper.n(...)rnemer-voor-de-bela/

De slimste en eenvoudigste manier? In loondienst gaan bij bedrijf B. Al zal bedrijf A daar vast iets op tegen hebben ...
Dum de dum
pi_178448205
Het ligt wat ingewikkeld. Wij factureren op basis van de diensten van een ander en zijn soort van bemiddelingskantoor. Bedrijf "B" is dit echter ook dus we moeten even een paar maande (3 heb ik zojuist gehoord) het liefst via een ander factureren.

Ik doe dit het liefst vanuit een BTW nummer en een 'bedrijfsnaam' en niet vanuit mijn eigen naam. Is dit dan mogelijk met een dergelijk voorstel Fer doet?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_178449057
Je werkt dus al lang genoeg via A bij B dat A jou een vast contract moeten geven?
Maar dat wil A niet dus moet je even via een ander bij B gaan werken totdat jou bij A opgebouwde loopbaan is vervallen en je daar weer opnieuw met weer een tijdelijk contract mag beginnen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_178452878
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:16 schreef draadstalig het volgende:
Het ligt wat ingewikkeld. Wij factureren op basis van de diensten van een ander en zijn soort van bemiddelingskantoor. Bedrijf "B" is dit echter ook dus we moeten even een paar maande (3 heb ik zojuist gehoord) het liefst via een ander factureren.

Ik doe dit het liefst vanuit een BTW nummer en een 'bedrijfsnaam' en niet vanuit mijn eigen naam. Is dit dan mogelijk met een dergelijk voorstel Fer doet?
Als je niet op eigen naam wil moet het met een BV. Maar dat is wel meer werk om opmte starten. Of anders via een payroller, dat is een soort bemiddeligskantoor dat factureert voor de werkzaamheden van een ander.
.
pi_178455691
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:18 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je niet op eigen naam wil moet het met een BV. Maar dat is wel meer werk om opmte starten. Of anders via een payroller, dat is een soort bemiddeligskantoor dat factureert voor de werkzaamheden van een ander.
Naja de facturen heb ik liever op een bedrijfsnaam IPV mijn naam. Weet niet of dat mogelijk is. En anders een B.V. maar daar gaat (meen ik) ook wat geld in zitten om op te starten. Is dat het waard. Eenmanszaak is niet eenvoudig?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_178546358
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:34 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Naja de facturen heb ik liever op een bedrijfsnaam IPV mijn naam. Weet niet of dat mogelijk is. En anders een B.V. maar daar gaat (meen ik) ook wat geld in zitten om op te starten. Is dat het waard. Eenmanszaak is niet eenvoudig?
Wat is het verschil tussen vanuit je eigen naam doen vs eenmanszaak?
  maandag 16 april 2018 @ 08:54:27 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_178546559
Ik zou hier niet aan mee werken, je kan er alleen maar gezeik en gezeur mee krijgen zolang jij verzuimt je taken als ondernemer te doen en ik zou er al helemaal niet intrappen als een ander dat voor je gaat regelen.
Riekt naar een soort katvanger maar dan via een legale manier maar besef dat ook dat gevolgen kan hebben.

Daarnaast voelt het meer aan als wat Jeroen25 zegt en als dat zo is zou ik gewoon wegwezen daar.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_178560088
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 08:39 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen vanuit je eigen naam doen vs eenmanszaak?
Ik denk de gang langs de KvK.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')