abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178429525
Zijn er mensen die hier bekend mee zijn?

Zelf vind ik vooral de major arcana lastig en ook de zogeheten court cards...

Ik gebruik het liefste toch raider waite of decks die daarop gebaseerd zijn. Hoewel er hele mooie decks zijn met hele andere thema's.

Ik heb ook nog wat boeken over de tarot die ik moet bestuderen.
pi_178430423
Nouja, bekend bekend... heb een Rider Waite liggen ergens, en heb er half wel eens iets over gelezen. Wat zijn court cards?
pi_178430599
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:02 schreef LurkJeRot het volgende:
Nouja, bekend bekend... heb een Rider Waite liggen ergens, en heb er half wel eens iets over gelezen. Wat zijn court cards?
Schildknaap, ridder, koningin en koning.

Sommige zien die echt als personen, andere zeggen nee ze hebben bepaalde elementen of versterken of verminderen de kracht van bepaalde kaarten in de lezing.
pi_178430897
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:12 schreef Argo het volgende:

[..]

Schildknaap, ridder, koningin en koning.

Sommige zien die echt als personen, andere zeggen nee ze hebben bepaalde elementen of versterken of verminderen de kracht van bepaalde kaarten in de lezing.
Dat ze echt als personen gezien worden is best ouderwets toch? Zo van... schilknaap munten is een blonde jongeman, koningin bekers is een roodharige vrouw van middelbare leeftijd... ik ben dat niet tegengekomen in moderne interpretaties in de zeeeeer korte tijd dat ik even bevlogen was van de Tarot...
pi_178431545
Heb vroeger heel veel met tarot gedaan maar tegenwoordig bijna niks meer. Het blijft wel een mooi en fascinerend systeem. Echter niks bovennatuurlijks, meer een psychologisch spel dat speelt met het collectieve onderbewuste.

De hofkaarten staan voor mij meer voor een levensperiode, of mate van ontwikkeling (van een mens of iets anders). Schildknaap is de jeugd(ige), kinderlijk en onschuldig, uitnodigend en speels, ridder is de puberteit, het opzoeken van grenzen en extremen; de koningin is de volwassen omtwikkelde vrouw(elijke energie) en de koning de volwassen man(nelijke energie). De kleur van de kaart is het aspect: zwaarden (lucht) voor de ratio, geest, beslissingen; bekers (water) voor emotie en gevoel; pentakels (aarde) voor materie, zintuiglijkheid; en staven (vuur) voor actie, kracht/energie, geestdrift en beweging.

Een heel goede site die al eeuwen bestaat en waar ik veel van heb geleerd: http://learntarot.com/
pi_178431607
In het verre verleden wel eens een paar keer gedaan. Maar het klopte nooit. Beetje Metro-horoscopenverhaal,

Wel mooie kaarten moet ik zeggen. Ik heb nog een deck liggen ergens, om de plaatjes zoals De Gehangene, de Zegewagen, stokken negen en zo. Prachtig!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178441499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:20 schreef Sigaartje het volgende:
In het verre verleden wel eens een paar keer gedaan. Maar het klopte nooit. Beetje Metro-horoscopenverhaal,

Wel mooie kaarten moet ik zeggen. Ik heb nog een deck liggen ergens, om de plaatjes zoals De Gehangene, de Zegewagen, stokken negen en zo. Prachtig!
Tien van zwaarden met de 9 zijn mijn favorieten. Kracht vind ik ook mooi.
pi_178443216
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:09 schreef Argo het volgende:
Zijn er mensen die hier bekend mee zijn?

Zelf vind ik vooral de major arcana lastig en ook de zogeheten court cards...

Ik gebruik het liefste toch raider waite of decks die daarop gebaseerd zijn. Hoewel er hele mooie decks zijn met hele andere thema's.

Ik heb ook nog wat boeken over de tarot die ik moet bestuderen.
Ik heb pas nieuwe tarotkaarten der katharen gekocht, moet de kaarten alleen nog inlezen.
Ik volg Salt Water Heals Tarot op YouTube & Instagram.
pi_178444700
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:52 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Ik heb pas nieuwe tarotkaarten der katharen gekocht, moet de kaarten alleen nog inlezen.
Ik volg Salt Water Heals Tarot op YouTube & Instagram.
Ik bestudeer ook Tarot

Lambo of Rekt
pi_178445284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:15 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik bestudeer ook Tarot

[ afbeelding ]
!!! :6 Nee, jij KWIJLT alleen als 'Salt Water - Asian' een live uitzending geeft.
  woensdag 18 april 2018 @ 17:25:06 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178603525
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:09 schreef Argo het volgende:
Zijn er mensen die hier bekend mee zijn?

Zelf vind ik vooral de major arcana lastig en ook de zogeheten court cards...

Ik gebruik het liefste toch raider waite of decks die daarop gebaseerd zijn. Hoewel er hele mooie decks zijn met hele andere thema's.

Ik heb ook nog wat boeken over de tarot die ik moet bestuderen.
Ik heb het vroeger wel intensief gedaan en had er een heel ritueeltje omheen en even mediteren om stilte in mijn hoofd te creëeren en de hele mikmak en een paar keer kreeg ik het voor elkaar om zonder de vraag te weten van de vragende partij wel de vraag te herleiden aan het antwoord wat ik door de legging kreeg.

Alleen heb ik altijd met een basisboekje gewerkt waar de verklaringen in stonden en negeerde ik wel het omgedraaide van de kaarten want daar kon ik zelf weinig mee en alle kaarten bij elkaar konden toch alles wel uitbeelden. Ik had deze https://www.devrolijkeengel.nl/tarot-spiegel-van-het-leven.html.

Voordeel wat het brengt wanneer je gewoon letterlijk de tekst ALTIJD pakt is dat je niet je eigen gedachten erover kan laten gaan want zeker bij mensen die je kent of jezelf zal je er op basis daarvan een eigen draai aan geven die niet altijd even waar is maar gekleurd door je eigen opinie van de persoon of vraag zeg maar. En vanuit het totaalbeeld kan je dan wel een eigen verhaal draaien en die aan de vrager uitleggen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_184585545
Mensen aanwezig die zich deze dagen nog weleens bezig houden met bovenstaand onderwerp?
Ben benieuwd :W
  maandag 28 januari 2019 @ 03:02:59 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184666865
Tarot blijft interessant. Niet als voorspellend orakel, maar om inzicht in situaties te krijgen.

Als mensen zeggen "ik vind die en die kaart zo mooi" dan vraag ik me af: welk deck?
Omdat ik mijn oude Rider-Waite wil vervangen wegens slijtage kwam ik erachter dat die oude set nu gemoderniseerd is, wat me niet bevalt. Tarot gaat mij niet om fancy plaatjes, maar om details vol symboliek, zodat je geen boek nodig hebt om de kaart te begrijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 28-01-2019 21:39:24 ]
pi_184676557
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 00:27 schreef Charlotte3 het volgende:
Mensen aanwezig die zich deze dagen nog weleens bezig houden met bovenstaand onderwerp?
Ben benieuwd :W
Soms maar aanzienlijk minder.
pi_184676671
Ik heb kaarten van lenormand en gebruik ze weleens. Afentoe echt bizar hoe secuur de kaarten kunnen zijn :X
pi_184677360
Ik hou me hier niet mee bezig.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 02:51:40 #17
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_184686168
We hebben hier wel wat topics over gehad op TRU

Dit is er 1 van TRU / Tarot, de basis (Is ook nog een deel 2 van)

En misschien is dit ook wel interessant voor topicstarter,
Topicreeks: leggingen, lezingen, dobbelstenen etc voor iemand anders.

(edit)Oh ik zie nu pas dat dit een ge-upt topic is. :|W

[ Bericht 8% gewijzigd door Dance99Vv op 29-01-2019 02:57:54 ]
There is only one religion
pi_184686619
Het boeit me wel. Ik heb er verder geen verstand van en heb nog nooit iemand kaarten voor mijn neus neer hebben zien leggen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_184707757
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 06:33 schreef Metalfrost het volgende:
Het boeit me wel. Ik heb er verder geen verstand van en heb nog nooit iemand kaarten voor mijn neus neer hebben zien leggen.
Ik heb een tarot pack thuis, maar heb de betekenis van ALLE kaarten nog niet onder de knie..
pi_184707905
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 02:51 schreef Dance99Vv het volgende:
We hebben hier wel wat topics over gehad op TRU

Dit is er 1 van TRU / Tarot, de basis (Is ook nog een deel 2 van)

En misschien is dit ook wel interessant voor topicstarter,
Topicreeks: leggingen, lezingen, dobbelstenen etc voor iemand anders.

(edit)Oh ik zie nu pas dat dit een ge-upt topic is. :|W
Ts is er Gewoon nog
pi_184708062
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:07 schreef Argo het volgende:

[..]

Ts is er Gewoon nog
Inmiddels al wat verder in de kennis? ;)
  zondag 17 februari 2019 @ 10:59:29 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185061251
Ben ook benieuwd welke boeken TS heeft gelezen.
pi_185094736
Heb recent mijn eerste set kaarten gekocht. Rider Waite. Afgelopen week mijn eerste legging gedaan omdat er een redelijk grote verandering in mijn leven gaat plaatsvinden (emigratie) en ik daar wel benieuwd naar was. Alle kaarten over het verleden en het heden (of de toekomstkaarten kloppen weet ik natuurlijk nog niet) klopten gewoon, ik was er zelf verbaasd over, zeker omdat ik nog niet eens de basiskennis bezit en de legging deed met het bijgeleverde boekje ernaast :D . Ik wil er zeker meer over leren.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 07:36:35 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185187711
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:24 schreef Kolbasa het volgende:
Heb recent mijn eerste set kaarten gekocht. Rider Waite. Afgelopen week mijn eerste legging gedaan omdat er een redelijk grote verandering in mijn leven gaat plaatsvinden (emigratie) en ik daar wel benieuwd naar was. Alle kaarten over het verleden en het heden (of de toekomstkaarten kloppen weet ik natuurlijk nog niet) klopten gewoon, ik was er zelf verbaasd over, zeker omdat ik nog niet eens de basiskennis bezit en de legging deed met het bijgeleverde boekje ernaast :D . Ik wil er zeker meer over leren.
Wat waren je toekomstkaarten?
pi_185708763
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:24 schreef Kolbasa het volgende:
Heb recent mijn eerste set kaarten gekocht. Rider Waite. Afgelopen week mijn eerste legging gedaan omdat er een redelijk grote verandering in mijn leven gaat plaatsvinden (emigratie) en ik daar wel benieuwd naar was. Alle kaarten over het verleden en het heden (of de toekomstkaarten kloppen weet ik natuurlijk nog niet) klopten gewoon, ik was er zelf verbaasd over, zeker omdat ik nog niet eens de basiskennis bezit en de legging deed met het bijgeleverde boekje ernaast :D . Ik wil er zeker meer over leren.
Heb je afgelopen tijd nog meer sessies gedaan? :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')