Ford? Tesla? Chevrolet?quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:49 schreef KoosVogels het volgende: [..] Exporteert de VS überhaupt significante aantallen auto's? In Europa zie ik zelden Amerikaanse wagens op de weg.
China produceert nu al meer auto's dan Amerika en Japan bij elkaar opgeteld, net zoveel als in de hele EU, en dat gaat alleen maar meer worden. Ik verwacht niet echt een dalend marktaandeel voor Chinese auto's, ook met iets lagere importtarieven. De kans is een stuk groter dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt op gaan in de komende jaren.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het gaat vooral om het marktaandeel van Chinese auto's op de Chinese markt. Als die terugloopt kunnen zowel Europese, Amerikaanse, en andere Aziatische merken profiteren.
Love it.quote:
Een deel wordt hier gemaakt. Net als Volkswagen een deel in de VS maakt en een deel vanuit Europa exporteert naar Amerika.quote:
En waar halen ze de grondstoffen en onderdelen weg? je ziet maar al te vaak vaak adverts langskomen op de Amerikaanse tv: This product is assembled in the united statesquote:Op dinsdag 10 april 2018 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ford? Tesla? Chevrolet?
Of bedoel je in de VS geproduceerde auto’s?
Mercedes produceert bv zijn suv’s In de vs, tesla ook.
En aan dit soort globalisering moet een einde worden gemaakt?quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een deel wordt hier gemaakt. Net als Volkswagen een deel in de VS maakt en een deel vanuit Europa exporteert naar Amerika.
Dat ligt aan de consument en zijn buidel. Een Chinese auto ligt veel meer in het budget van de gemiddelde Chinese consument maar zij preferen vaak, als statussymbool, een Europese of Amerikaanse auto. Wanneer prijzen voor Amerikaanse auto's competiever zijn zullen er ook meer auto's verkocht kunnen worden. En dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt opgaan lijkt me onvermijdelijk maar juist daarom is het des te belangrijker om ook de Chinese markt te kunnen betreden.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
China produceert nu al meer auto's dan Amerika en Japan bij elkaar opgeteld, net zoveel als in de hele EU, en dat gaat alleen maar meer worden. Ik verwacht niet echt een dalend marktaandeel voor Chinese auto's, ook met iets lagere importtarieven. De kans is een stuk groter dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt op gaan in de komende jaren.
De enige modellen die je hier in grote getale ziet rijden zijn Europese Ford's.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een deel wordt hier gemaakt. Net als Volkswagen een deel in de VS maakt en een deel vanuit Europa exporteert naar Amerika.
Er valt wat voor te zeggen in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
En aan dit soort globalisering moet een einde worden gemaakt?
Logistiek lijkt het me rendabeler om auto's te importeren uit Europa dan uit de VS.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ligt aan de consument en zijn buidel. Een Chinese auto ligt veel meer in het budget van de gemiddelde Chinese consument maar zij preferen vaak, als statussymbool, een Europese of Amerikaanse auto. Wanneer prijzen voor Amerikaanse auto's competiever zijn zullen er ook meer auto's verkocht kunnen worden. En dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt opgaan lijkt me onvermijdelijk maar juist daarom is het des te belangrijker om ook de Chinese markt te kunnen betreden.
En Mercedes en BMW produceren auto’s in de VS met veel onderdelen uit andere landen. Ford produceert oa in Duitsland en in Spanje met onderdelen uit allerlei landen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:54 schreef Chewie het volgende:
Welke Chevrolet bedoel je, de Amerikaanse of Koreaanse?
De eerste zie je namelijk maar amper op de Europese wegen.
https://www.trade.gov/td/otm/assets/auto/ExportPaper2015.pdfquote:Op dinsdag 10 april 2018 09:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
De enige modellen die je hier in grote getale ziet rijden zijn Europese Ford's.
Kunnen met de schepen mee die Japanse auto’s naar Europa hebben gebracht bedoel je?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:00 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Logistiek lijkt het me rendabeler om auto's te importeren uit Europa dan uit de VS.
De Chinese automarkt wat status betreft gaat om de ruimte op de achterbank, als de Europese en Amerikaanse automakers daar rekening mee houden kunnen ze goed scoren.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ligt aan de consument en zijn buidel. Een Chinese auto ligt veel meer in het budget van de gemiddelde Chinese consument maar zij preferen vaak, als statussymbool, een Europese of Amerikaanse auto. Wanneer prijzen voor Amerikaanse auto's competiever zijn zullen er ook meer auto's verkocht kunnen worden. En dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt opgaan lijkt me onvermijdelijk maar juist daarom is het des te belangrijker om ook de Chinese markt te kunnen betreden.
Omdat?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:00 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Logistiek lijkt het me rendabeler om auto's te importeren uit Europa dan uit de VS.
mooi toch die globalisering.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En Mercedes en BMW produceren auto’s in de VS met veel onderdelen uit andere landen. Ford produceert oa in Duitsland en in Spanje met onderdelen uit allerlei landen.
Ja vrij klein aandeel in geëxporteerde auto's vanuit de VS, bouwen waar het verkocht wordt is het mantraquote:Op dinsdag 10 april 2018 10:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
https://www.trade.gov/td/otm/assets/auto/ExportPaper2015.pdf
Hier kan je wat meer exportcijfers vinden van verschillende merken.
China is een enorme markt met steeds beter geinformeerde consumenten. Ook zij zullen in toenemende mate het verschil kunnen proeven tussen Chinese en Westerse kwaliteit.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
De Chinese automarkt wat status betreft gaat om de ruimte op de achterbank, als de Europese en Amerikaanse automakers daar rekening mee houden kunnen ze goed scoren.
Correct, niet anders voor de meeste auto’squote:Op dinsdag 10 april 2018 09:58 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
En waar halen ze de grondstoffen en onderdelen weg? je ziet maar al te vaak vaak adverts langskomen op de Amerikaanse tv: This product is assembled in the united states
Dat betekent niet dat er niet gexporteerd wordt naar Europa vanuit de VS (of andersom).quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja vrij klein aandeel in geëxporteerde auto's vanuit de VS, bouwen waar het verkocht wordt is het mantra
Dat werkt alleen als je er van uitgaat dat Chinese kwaliteit altijd achter zou blijven bij de westerse kwaliteit en dat is geen realistisch scenario.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
China is een enorme markt met steeds beter geinformeerde consumenten. Ook zij zullen in toenemende mate het verschil kunnen proeven tussen Chinese en Westerse kwaliteit.
Oh was dat het discussiepunt die we hadden?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat er niet gexporteerd wordt naar Europa vanuit de VS (of andersom).
Altijd misschien niet maar op dit moment wel. En dat is wel de realiteit van vandaag de dag. Ik heb niet gezegd in China geweest zijn wel regelmatig in Azie. Ik ben ook zeer bekend met Chinezen en de Aziatische markt. De Chinese industrie is op dit moment nog niet gefocus op kwaliteit en nog steeds voor een groot deel op massaproductie, het gaat kwalitatief wel vooruit, maar dat zal tijd kosten.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als je er van uitgaat dat Chinese kwaliteit altijd achter zou blijven bij de westerse kwaliteit en dat is geen realistisch scenario.
Je zegt zelf in China te zijn geweest en ik ken het land ook aardig goed, dus je moet ook wel op de hoogte zijn hoe de consument daar geïnformeerd wordt
Ja.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh was dat het discussiepunt die we hadden?
Bron graag.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ligt aan de consument en zijn buidel. Een Chinese auto ligt veel meer in het budget van de gemiddelde Chinese consument maar zij preferen vaak, als statussymbool, een Europese of Amerikaanse auto.
Vanaf 2019 gaan er in China vrij strenge regels gelden voor autoproducenten met betrekking tot mpg die ze moeten halen, 42 mpg over het gehele wagenpark, 54.5 mpg in 2025. Als ze dat niet halen ontvangen ze boetes of moeten ze punten overkopen van bedrijven die de limieten wel halen.quote:Wanneer prijzen voor Amerikaanse auto's competiever zijn zullen er ook meer auto's verkocht kunnen worden. En dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt opgaan lijkt me onvermijdelijk maar juist daarom is het des te belangrijker om ook de Chinese markt te kunnen betreden.
quote:President Trump has howled in all caps for nearly a year as the Justice Department has delved deeper and deeper into his orbit. Special counsel Robert S. Mueller III indicted his former campaign chairman. Then he secured a guilty plea from his former national security adviser. All the while, Mueller and his investigators have spent hours questioning White House officials about whether the president had sought to obstruct justice.
But the FBI’s seizure on Monday of privileged communications between Trump and his private lawyer, Michael D. Cohen — as well as documents related to a $130,000 payment to Stormy Daniels, the adult-film actress who has alleged a sexual affair with Trump — was a particularly extraordinary move that opens a whole new front in the converging legal battles ensnaring the administration.
Cohen is Trump’s virtual vault — the keeper of his secrets, from his business deals to his personal affairs — and the executor of his wishes.
“This search warrant is like dropping a bomb on Trump’s front porch,” said Joyce White Vance, a former U.S. attorney in Alabama.
Mark S. Zaid, a Washington lawyer, said the seizure of Cohen’s records “should be the most concerning for the president.”
“You can’t get much worse than this, other than arresting someone’s wife or putting pressure on a family member,” he said. “This strikes at the inner sanctum: your lawyer, your CPA, your barber, your therapist, your bartender. All the people who would know the worst about you.”
The president spent much of Monday afternoon glued to the television. Aides said Trump watched cable news coverage of surprise raids on Cohen’s Manhattan office, home and hotel room by FBI agents, who took the lawyer’s computer, phone and personal financial records after a referral from Mueller.
As the sun began to fall in Washington, Trump offered reporters his initial reaction: “It’s a disgraceful situation.”
“I have this witch hunt constantly going on,” Trump said. “That is a whole new level of unfairness,” he added, leaving no doubt that he views Monday’s actions as a personal affront. Trump called Cohen “a good man” and went on to criticize Attorney General Jeff Sessions, saying he had made “a very terrible mistake for the country” by recusing himself from the Russia probe.
(....)
Dat is gek want nergens stel ik dat er geen sprake is van import/export maar dat het nogal marginaal is.quote:
Mijn eigen documenten kan ik hier spijtig genoeg niet posten dus ik heb even een ondersteunend artikel gevonden:quote:
https://www.nytimes.com/2(...)of-foreign-cars.htmlquote:Chinese consumers increasingly favor American brands, which have a reputation for safety, youth and international flair. The domestic brands have tended to lag in surveys of initial quality and engineering, although they are starting to close the gap. In long-term reliability, they are far behind and falling even further.
Rising affluence has left consumers reluctant to accept cheaper, spartan models from domestic manufacturers. The domestic brands have been further hurt by poor crash test results for some Chinese-designed models and a series of food safety scandals that have dented public confidence in Chinese regulations.
Now that I have a child, I’m considering shifting to a safer car like a Ford,” said He Hai, a 29-year-old real estate salesman, as he browsed at a dealership.
Bron? De Chinezen zijn slim genoeg om uiteindelijk zoiets te bedenken uiteraard.quote:Vanaf 2019 gaan er in China vrij strenge regels gelden voor autoproducenten met betrekking tot mpg die ze moeten halen, 42 mpg over het gehele wagenpark, 54.5 mpg in 2025. Als ze dat niet halen ontvangen ze boetes of moeten ze punten overkopen van bedrijven die de limieten wel halen.
Ter vergelijking: Ford zit momenteel op 36mpg, GM op 34. Dat komt gewoon in de plek van de importtarieven.
Zeer gek zeg want ik stelde alleen dat Ford naar Europa geexporteerd wordt. Je zal je dus wel vergist hebben dan. Kan gebeuren.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is gek want nergens stel ik dat er geen sprake is van import/export maar dat het nogal marginaal is.
Nixon repte indertijd ook over een heksenjacht.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:12 schreef Ulx het volgende:
I have this witch hunt constantly going on,” Trump said. “That is a whole new level of unfairness
Dat laatste is m.i. wel erg relevant. Met andere woorden, als Sessions zich niet 'recused' had, had Trump waarschijnlijk hem al lang opdracht gegeven om Mueller te ontslaan.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:12 schreef Ulx het volgende:
A bomb on Trump’s front porch’: FBI’s Cohen raids hit home for the president
[..]
Kunnen we deze discussie misschien een schopje geven naar [beurs & economie]? we dwalen af hier.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zeer gek zeg want ik stelde alleen dat Ford naar Europa geexporteerd wordt. Je zal je dus wel vergist hebben dan. Kan gebeuren.
Waarop ik stelde dat het merendeel voor de Europese markt hier geproduceerd worden wat dus wat anders is dan dat ik volgens jou gezegd zou hebben dat er geen sprake is van export.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zeer gek zeg want ik stelde alleen dat Ford naar Europa geexporteerd wordt. Je zal je dus wel vergist hebben dan. Kan gebeuren.
Dan had Trump zich ook gelijk van Rod Rosenberg moeten ontdoen, dat zou dus betekenen dat hij in een Saturday Night Massacre terecht kan komen. Trump probeert het nu druppelsgewijs. Net zo schadelijk overigens, maar met minder kans op een revolte in het Congres.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:35 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dat laatste is m.i. wel erg relevant. Met andere woorden, als Sessions zich niet 'recused' had, had Trump waarschijnlijk hem al lang opdracht gegeven om Mueller te ontslaan.
Voordat Sessions' recusal had Rosenstein niets te maken met Mueller. Dus die was überhaupt niet in the picture geweest dan.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:44 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dan had Trump zich ook gelijk van Rod Rosenberg moeten ontdoen, dat zou dus betekenen dat hij in een Saturday Night Massacre terecht kan komen. Trump probeert het nu druppelsgewijs. Net zo schadelijk overigens, maar met minder kans op een revolte in het Congres.
Waarop ik nooit heb gezegd dat dit niet zou kloppen. Ik vergeef je.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarop ik stelde dat het merendeel voor de Europese markt hier geproduceerd worden wat dus wat anders is dan dat ik volgens jou gezegd zou hebben dat er geen sprake is van export.
Je zal wel een beetje dom zijn dan, kan gebeuren hoor
We dwalen af omdat je consequent elke vraag op toelichting negeert.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:37 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Kunnen we deze discussie misschien een schopje geven naar [beurs & economie]? we dwalen af hier.
We? die discussie had Euribob al beïndigd. OOK voor jou!.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
We dwalen af omdat je consequent elke vraag op toelichting negeert.
Ik moet zeggen dat dat jochie al heel wat schade heeft veroorzaakt in de Alt-right troll gelederen. ga zo door David!quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:57 schreef westwoodblvd het volgende:
David Hogg (17 jaar) heeft het bijzondere talent om zijn politieke tegenstanders, vaak minstens twee keer zou oud en twee keer zo weinig volwassen, zichzelf in hun voet te laten schieten met allerlei walgelijke uitspraken. Nu is er weer een radio host bij Sinclair Broadcasting opgestapt, nadat hij ervoor pleitte om "een gloeiende pook" in Hogg's achterste te steken omdat hij het waagt zich uit te spreken voor gun control. Verbazingwekkend genoeg vinden veel adverteerders het geen bijzonder charmante uitspraak.
Missouri host who tweeted he'd 'ram a hot poker up' Parkland survivor resigns TV gig:
http://www.kansascity.com(...)rticle208351974.html
Mocht je het gemist hebben. De handelsoorlog met China is op dit moment een behoorlijk Amerikaanse aangelegenheid. Maar je laat jezelf wel duidelijk kennen op dit moment joh.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:04 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
We? die discussie had Euribob al beïndigd. OOK voor jou!.
Stop met zuigen en heb het over Amerikaanse politiek
Het één sluit het andere niet uit.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:46 schreef robdriessen het volgende:
Republicans Giving Up House Seats At A Rate Not Seen In Decades
Natuurlijk verloop? Of iets met ratten en een zinkend schip?
Veel republikeinen zitten al behoorlijk lang op hun stek, en de democraten zijn op het moment gretiger om die posities in te nemen dan tijdens de Obama Periode. Ik denk dat het ergens in het midden ligt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:46 schreef robdriessen het volgende:
Republicans Giving Up House Seats At A Rate Not Seen In Decades
Natuurlijk verloop? Of iets met ratten en een zinkend schip?
Waarom zouden ze gretiger zijn. Je verzint gewoon wat andere mensen denken of voelen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:11 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Veel republikeinen zitten al behoorlijk lang op hun stek, en de democraten zijn op het moment gretiger om die posities in te nemen dan tijdens de Obama Periode. Ik denk dat het ergens in het midden ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |