Ford? Tesla? Chevrolet?quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:49 schreef KoosVogels het volgende: [..] Exporteert de VS überhaupt significante aantallen auto's? In Europa zie ik zelden Amerikaanse wagens op de weg.
China produceert nu al meer auto's dan Amerika en Japan bij elkaar opgeteld, net zoveel als in de hele EU, en dat gaat alleen maar meer worden. Ik verwacht niet echt een dalend marktaandeel voor Chinese auto's, ook met iets lagere importtarieven. De kans is een stuk groter dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt op gaan in de komende jaren.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het gaat vooral om het marktaandeel van Chinese auto's op de Chinese markt. Als die terugloopt kunnen zowel Europese, Amerikaanse, en andere Aziatische merken profiteren.
Love it.quote:
Een deel wordt hier gemaakt. Net als Volkswagen een deel in de VS maakt en een deel vanuit Europa exporteert naar Amerika.quote:
En waar halen ze de grondstoffen en onderdelen weg? je ziet maar al te vaak vaak adverts langskomen op de Amerikaanse tv: This product is assembled in the united statesquote:Op dinsdag 10 april 2018 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ford? Tesla? Chevrolet?
Of bedoel je in de VS geproduceerde auto’s?
Mercedes produceert bv zijn suv’s In de vs, tesla ook.
En aan dit soort globalisering moet een einde worden gemaakt?quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een deel wordt hier gemaakt. Net als Volkswagen een deel in de VS maakt en een deel vanuit Europa exporteert naar Amerika.
Dat ligt aan de consument en zijn buidel. Een Chinese auto ligt veel meer in het budget van de gemiddelde Chinese consument maar zij preferen vaak, als statussymbool, een Europese of Amerikaanse auto. Wanneer prijzen voor Amerikaanse auto's competiever zijn zullen er ook meer auto's verkocht kunnen worden. En dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt opgaan lijkt me onvermijdelijk maar juist daarom is het des te belangrijker om ook de Chinese markt te kunnen betreden.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
China produceert nu al meer auto's dan Amerika en Japan bij elkaar opgeteld, net zoveel als in de hele EU, en dat gaat alleen maar meer worden. Ik verwacht niet echt een dalend marktaandeel voor Chinese auto's, ook met iets lagere importtarieven. De kans is een stuk groter dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt op gaan in de komende jaren.
De enige modellen die je hier in grote getale ziet rijden zijn Europese Ford's.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een deel wordt hier gemaakt. Net als Volkswagen een deel in de VS maakt en een deel vanuit Europa exporteert naar Amerika.
Er valt wat voor te zeggen in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
En aan dit soort globalisering moet een einde worden gemaakt?
Logistiek lijkt het me rendabeler om auto's te importeren uit Europa dan uit de VS.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ligt aan de consument en zijn buidel. Een Chinese auto ligt veel meer in het budget van de gemiddelde Chinese consument maar zij preferen vaak, als statussymbool, een Europese of Amerikaanse auto. Wanneer prijzen voor Amerikaanse auto's competiever zijn zullen er ook meer auto's verkocht kunnen worden. En dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt opgaan lijkt me onvermijdelijk maar juist daarom is het des te belangrijker om ook de Chinese markt te kunnen betreden.
En Mercedes en BMW produceren auto’s in de VS met veel onderdelen uit andere landen. Ford produceert oa in Duitsland en in Spanje met onderdelen uit allerlei landen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:54 schreef Chewie het volgende:
Welke Chevrolet bedoel je, de Amerikaanse of Koreaanse?
De eerste zie je namelijk maar amper op de Europese wegen.
https://www.trade.gov/td/otm/assets/auto/ExportPaper2015.pdfquote:Op dinsdag 10 april 2018 09:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
De enige modellen die je hier in grote getale ziet rijden zijn Europese Ford's.
Kunnen met de schepen mee die Japanse auto’s naar Europa hebben gebracht bedoel je?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:00 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Logistiek lijkt het me rendabeler om auto's te importeren uit Europa dan uit de VS.
De Chinese automarkt wat status betreft gaat om de ruimte op de achterbank, als de Europese en Amerikaanse automakers daar rekening mee houden kunnen ze goed scoren.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ligt aan de consument en zijn buidel. Een Chinese auto ligt veel meer in het budget van de gemiddelde Chinese consument maar zij preferen vaak, als statussymbool, een Europese of Amerikaanse auto. Wanneer prijzen voor Amerikaanse auto's competiever zijn zullen er ook meer auto's verkocht kunnen worden. En dat Chinese bedrijven juist de Amerikaanse en Europese markt opgaan lijkt me onvermijdelijk maar juist daarom is het des te belangrijker om ook de Chinese markt te kunnen betreden.
Omdat?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:00 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Logistiek lijkt het me rendabeler om auto's te importeren uit Europa dan uit de VS.
mooi toch die globalisering.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En Mercedes en BMW produceren auto’s in de VS met veel onderdelen uit andere landen. Ford produceert oa in Duitsland en in Spanje met onderdelen uit allerlei landen.
Ja vrij klein aandeel in geëxporteerde auto's vanuit de VS, bouwen waar het verkocht wordt is het mantraquote:Op dinsdag 10 april 2018 10:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
https://www.trade.gov/td/otm/assets/auto/ExportPaper2015.pdf
Hier kan je wat meer exportcijfers vinden van verschillende merken.
China is een enorme markt met steeds beter geinformeerde consumenten. Ook zij zullen in toenemende mate het verschil kunnen proeven tussen Chinese en Westerse kwaliteit.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
De Chinese automarkt wat status betreft gaat om de ruimte op de achterbank, als de Europese en Amerikaanse automakers daar rekening mee houden kunnen ze goed scoren.
Correct, niet anders voor de meeste auto’squote:Op dinsdag 10 april 2018 09:58 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
En waar halen ze de grondstoffen en onderdelen weg? je ziet maar al te vaak vaak adverts langskomen op de Amerikaanse tv: This product is assembled in the united states
Dat betekent niet dat er niet gexporteerd wordt naar Europa vanuit de VS (of andersom).quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja vrij klein aandeel in geëxporteerde auto's vanuit de VS, bouwen waar het verkocht wordt is het mantra
Dat werkt alleen als je er van uitgaat dat Chinese kwaliteit altijd achter zou blijven bij de westerse kwaliteit en dat is geen realistisch scenario.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
China is een enorme markt met steeds beter geinformeerde consumenten. Ook zij zullen in toenemende mate het verschil kunnen proeven tussen Chinese en Westerse kwaliteit.
Oh was dat het discussiepunt die we hadden?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat er niet gexporteerd wordt naar Europa vanuit de VS (of andersom).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |