abonnement Unibet Coolblue
pi_178446741
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:51 schreef bascross het volgende:
Gifgas is vervelend, maar dat zijn raketten en kogels ook. Waarom het eerste zoveel ophef veroorzaakt is mij niet duidelijk.
Omdat het propaganda is.
Met extra vezels!
pi_178446792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar dan droppen ze dus 1 gas cylinder op een appartementencomplex waar voornamelijk kinderen zitten? Terwijl er maanden lang geen gas is gebruikt? Wat is daar het praktisch nut van? Waarom dan niet gewoon een bom?
Er zijn regelmatig gifgas aanvallen door Assad. Het komt alleen niet elke keer groot in het nieuws.
https://www.armscontrol.o(...)cal-Weapons-Activity
  woensdag 11 april 2018 @ 13:04:34 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178446865
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

"Highly likely" gebaseerd op het bestuderen van relevant beeldmateriaal is al meer 'bewijs' dan de claims gebaseerd op (al dan niet 'logische') aannames en theorien van een aantal users in dit topic.

Het zou fijn zijn als iemand het onderzoek van Bellingcat kan debunken. Zo niet, dan lijkt het er toch op dat het 'highly likely' Assad is die deze gifslachtoffers veroorzaakt heeft.
Het is opmerkelijk dat die 'gascontainer' wat gewoon een gascontainer en geen bom is, door het betonnen dak van dat gebouw is gevallen (mooi op een bedje terecht kwam :') ) en toen zijn gas gelekt heeft, zonder te beschadigen.


Gooi eens een gascontainer bovenop een flat vanuit een helicopter, en kijk of hij dan net zo netjes een verdieping lager onbeschadigd in een bedje komt te liggen. Dwars door het bewapend beton heen. :')
En waar is al het puin dat je zou verwachten dat meekwam? Die paar stenen en plankjes?

OF ze bouwen in Syri flatgebouwen van sloophout, dat kan ook. Dan heb ik niks gezegd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:06:03 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178446887
Ben reeel. Zo'n gascontainer valt niet door een dak van gewapend beton heen. Als het een bom is die er doorheen valt, dan heeft hij zoveel snelheid dat het bed waarin hij terecht komt ook kapot gaat. Bovendien komt er een berg puin en staal mee. De hele kamer ziet dan wit.

Die container is er gewoon neergelegd. Kan echt niet anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178446894
quote:
quote:
Dr. Mohammed Kuttoub from the Syrian American Medical Society (SAMS) told the VDC that his colleagues in Eastern Ghouta saw symptoms on people that include: “pinpoint pupils, slow heartbeat, slow breathing, heavy foaming from the mouth and nose, and the burning of the cornea in some cases.”
quote:
Dr. Jamal Rafie (pseudonym), told the VDC that the symptoms that he saw on patients “do not resemble chlorine attack symptoms. Chlorine alone cannot induce such symptoms because while it does cause suffocation, it does not affect the nerves. There were symptoms indicative of organic phosphorus compounds in the sarin gas category. But the smell of chlorine was also present in the place.”


[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 13:07:35 ]
  woensdag 11 april 2018 @ 13:07:22 #231
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_178446902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we hopen dat de Russen fel reageren. Hebben we eindelijk een goede reden om dat terug te slaan. Payback voor de MH17.
Jij denkt dat je daar op de Veluwe buiten schot blijft? Zielig figuur...
pi_178446976
realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-04-2018 om 12:57:30 Russia vows to shoot down any and all missiles fired at Syria. Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and “smart!” You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it! reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_178446980
realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-04-2018 om 12:57:30 Russia vows to shoot down any and all missiles fired at Syria. Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and “smart!” You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it! reageer retweet
new and smart, wow!
  woensdag 11 april 2018 @ 13:13:09 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178446987
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:12 schreef zoost het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-04-2018 om 12:57:30 Russia vows to shoot down any and all missiles fired at Syria. Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and “smart!” You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it! reageer retweet
new and smart, wow!
Blockchain-raketten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:15:43 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178447043
Wat een enorme clusterfuck dat hele Syrie.
pi_178447051
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waar ging WOI dan over? Over het uitleveren van een terrorist in een achtergebleven van Europa? Wilden Frankrijk en Duitsland daarom hun hele jeugd in de velden van Vlaanderen onderschoffelen? Nee. Toch is het gebeurt.

Omdat niemand gezichtsverlies wil leiden en escallatie tot escallatie leidt kan zoiets gemakkelijk uit de hand lopen. Beide partijen hebben al aangegeven niet te willen wijken.

Amerika valt vliegvelden in Syri aan, waarbij ook Russen omkomen.
Rusland schiet een paar vliegtuigen van de VS uit de lucht
Amerika doet gericht een aanval op een Russische vliegbasis (in Syri)
Rusland valt vanuit Rusland de vloot in de Middellandse zee aan en boekt succes.
Amerika doet een luchtaanval op het grondgebied van Rusland
Rusland valt de Baltische staten binnen,
Navo artikel 5,
WO III

Niks raars en niemand wil het .
WO I zou ik er niet bijhalen. WO I ontbrandde in de tijd dat oorlog lang niet zo dodelijk was als dat het werd tijdens WO I. De mobilisatie was in landen als Frankrijk en Duitsland een bijna jongensachtig uitje en veel soldaten hadden er wel zin in. En mocht je dan al sterven voor je land, dan was dat een bijna nobele plicht die hoorde bij het leven. Pas tjdens WO I, toen de strijd verhardde werd er gezocht naar mogelijkheden om meer slachtoffers te maken waardoor het uiteindelijk een gruwelijke oorlog werd die niemand had voorzien*. Ik durf wel te beweren dat men een diplomatieke oplossing zou zoeken wanneer men op voorhand wist dat oorlog ook zo dodelijk kon zijn.

*ik baseer me hier op Dan Carlin die hier uitvoerig over vertelt in Blueprint for Armageddon (aanrader!)
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  woensdag 11 april 2018 @ 13:16:39 #237
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178447063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:12 schreef zoost het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-04-2018 om 12:57:30 Russia vows to shoot down any and all missiles fired at Syria. Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and “smart!” You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it! reageer retweet
new and smart, wow!
Zou de Derde Wereldoorlog nu dan eindelijk beginnen? Spannend!
pi_178447065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:06 schreef LXIV het volgende:
Ben reeel. Zo'n gascontainer valt niet door een dak van gewapend beton heen. Als het een bom is die er doorheen valt, dan heeft hij zoveel snelheid dat het bed waarin hij terecht komt ook kapot gaat. Bovendien komt er een berg puin en staal mee. De hele kamer ziet dan wit.

Die container is er gewoon neergelegd. Kan echt niet anders.
Precies
  woensdag 11 april 2018 @ 13:16:44 #239
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_178447066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:12 schreef crystal_meth het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-04-2018 om 12:57:30 Russia vows to shoot down any and all missiles fired at Syria. Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and “smart!” You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it! reageer retweet
Sterf Trump
  woensdag 11 april 2018 @ 13:18:34 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178447097
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:15 schreef Multatilu het volgende:

[..]

WO I zou ik er niet bijhalen. WO I ontbrandde in de tijd dat oorlog lang niet zo dodelijk was als dat het werd tijdens WO I. De mobilisatie was in landen als Frankrijk en Duitsland een bijna jongensachtig uitje en veel soldaten hadden er wel zin in. En mocht je dan al sterven voor je land, dan was dat een bijna nobele plicht die hoorde bij het leven. Pas tjdens WO I, toen de strijd verhardde werd er gezocht naar mogelijkheden om meer slachtoffers te maken waardoor het uiteindelijk een gruwelijke oorlog werd die niemand had voorzien*. Ik durf wel te beweren dat men een diplomatieke oplossing zou zoeken wanneer men op voorhand wist dat oorlog ook zo dodelijk kon zijn.

*ik baseer me hier op Dan Carlin die hier uitvoerig over vertelt in Blueprint for Armageddon (aanrader!)
Nu zijn er toch ook genoeg mensen die er wel zin in hebben! Maar ook bij aanvang van WOI waren er voldoende mensen die helemaal niet zo optimistisch gestemd waren. De Duitse keizer heeft bijv tot op het laatste geprobeerd de oorlog te voorkomen. Al klopt het dat in het algemeen de stemming er bij het volk wel in zat.

Mijn punt was echter dat iets kan escalleren naar een niveau waar niemand op zicht te wachten en wat niemand wil. Gewoon, omdat leiders geen gezichtsverlies willen leiden bijvoorbeeld. Dat geld nu net zo goed als toen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:20:20 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178447124
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:16 schreef Blubbertut het volgende:

[..]

Sterf Trump
Het rare is dat de hele mainstream media, die altijd onverkort negatief zijn geweest op Trump en alles aangrepen om hem in een kwaad daglicht te stellen, nu zwijgen of zelfs lichtelijk positief zijn. Omdat hij nu naar de cultuureel-marxistische pijpen marcheert.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:20:49 #242
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178447132
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu zijn er toch ook genoeg mensen die er wel zin in hebben! Maar ook bij aanvang van WOI waren er voldoende mensen die helemaal niet zo optimistisch gestemd waren. De Duitse keizer heeft bijv tot op het laatste geprobeerd de oorlog te voorkomen. Al klopt het dat in het algemeen de stemming er bij het volk wel in zat.

Mijn punt was echter dat iets kan escalleren naar een niveau waar niemand op zicht te wachten en wat niemand wil. Gewoon, omdat leiders geen gezichtsverlies willen leiden bijvoorbeeld. Dat geld nu net zo goed als toen.
Hubris.

Dulce Bellum Inexpertis.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 11 april 2018 @ 13:22:08 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178447161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hubris.

Dulce Bellum Inexpertis.
Gelukkig ben ik dat niet. Ik ben ook niet zo lichtvaardig om stoer te doen en te blijven escalleren, gewoon omdat het kan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178447195
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu zijn er toch ook genoeg mensen die er wel zin in hebben! Maar ook bij aanvang van WOI waren er voldoende mensen die helemaal niet zo optimistisch gestemd waren. De Duitse keizer heeft bijv tot op het laatste geprobeerd de oorlog te voorkomen. Al klopt het dat in het algemeen de stemming er bij het volk wel in zat.

Mijn punt was echter dat iets kan escalleren naar een niveau waar niemand op zicht te wachten en wat niemand wil. Gewoon, omdat leiders geen gezichtsverlies willen leiden bijvoorbeeld. Dat geld nu net zo goed als toen.
De belangen zijn misschien niet heel groot, maar het gaat nu wel om de invloed van het Westen vs de Russen in het Midden Oosten. Toch een dingetje...wat wel blijft opvallen is dat Europa geen enkele rol van betekenis speelt. We staan er een beetje bedremmeld bij te kijken.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:24:54 #245
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178447215
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik dat niet. Ik ben ook niet zo lichtvaardig om stoer te doen en te blijven escalleren, gewoon omdat het kan.
Iedereen dacht bij aanvang van WOI dat het met een maand of 3 wel geklaard zou zijn.

Dat kan bij WOIII natuurlijk ook, maar dan om een hele andere reden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_178447226
Dit is niet best allemaal.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:25:41 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178447231
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:24 schreef zoost het volgende:

[..]

De belangen zijn misschien niet heel groot, maar het gaat nu wel om de invloed van het Westen vs de Russen in het Midden Oosten. Toch een dingetje...wat wel blijft opvallen is dat Europa geen enkele rol van betekenis speelt. We staan er een beetje bedremmeld bij te kijken.
We kunnen ook niks. Nederland heeft jarenlang zoveel bezuinigd op defensie dat we nog net een station kunnen beveiligen of een heidebrandje kunnen blussen. Tja. Als de soldaat voor het einde van deze week niet ook zijn ontslag heeft ingediend tenminste.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178447241
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De vraag is alleen in hoeverre die "echte journaille" bewust of onbewust andermans propaganda en samenzweringstheorien verkondigen. Ongeacht wat nu waar of niet waar is moet je je altijd blijven afvragen wat nu verstandig is om te doen... of Assad nu een gifgasaanval heeft gepleegd of niet... de gewone burger van welk land dan ook heeft geen enkele baat bij deze theoretische oorlog, wat mij betreft al genoeg reden om daar nu geen oorlog te gaan voeren. Het argument dat gifgas een geldige reden is is puur emotioneel, niet rationeel, hoe verschrikkelijk gifgas ook is.
Dat is natuurlijk ook wel zo. Maar mensen moeten die gasaanval wel of niet gepleegd even vergeten. Het is gewoon een middel voor de VS en meelopers om Assad weg te krijgen. Dat is het doel. De Russen en hun meelopers daarin tegen willen dat verhinderen. Maw het is een proxy zoals het in het MO altijd al is geweest.

Als het echt om mensenrechten zou gaan kun je 75% van de leiders in deze wereld wel opruimen. Heel Afrika zit vol met dwazen.
pi_178447268
Dus de VN weet niet of er wel een gifgas aanval is geweest en zo ja wie verantwoordelijk is voor de aanval. Amerika gaat weer lekker los, met steun van Europa en Rusland dreigt eens terug.

Gaat gezellig worden de komende dagen, hopelijk houden ze die shit daar.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:28:11 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178447276
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook wel zo. Maar mensen moeten die gasaanval wel of niet gepleegd even vergeten. Het is gewoon een middel voor de VS en meelopers om Assad weg te krijgen. Dat is het doel. De Russen en hun meelopers daarin tegen willen dat verhinderen. Maw het is een proxy zoals het in het MO altijd al is geweest.

Als het echt om mensenrechten zou gaan kun je 75% van de leiders in deze wereld wel opruimen. Heel Afrika zit vol met dwazen.

Dit ook. Los van de ware toedracht (die door niemand hier ooit bewezen kan of zal worden) is het natuurlijk waanzin om hierom een oorlog met de Russen te beginnen. Behalve als je dat toch al graag zou willen!
Het is een beetje alsof ik je huis in brand steek omdat je hond in mijn tuin poept.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')