abonnement Unibet Coolblue
pi_178475812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is geen mening.
Dat is een mening.
Conscience do cost.
  donderdag 12 april 2018 @ 22:11:00 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178478921
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is geen mening.
Het is 150 jaar terug. Niemand heeft het nog bewust mee gemaakt. Alleen van horen zeggen van verre voorouders, verhalen en boeken.

Het is verzonnen dat je er nu last van ondervindt, dus ja: een mening.

Verdere argumenten zijn gewoon niet toerijkend. Die van jou ook niet. Hersenspinsels.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Eindredactie Games donderdag 12 april 2018 @ 22:13:31 #153
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178478991
quote:
13s.gif Op maandag 9 april 2018 22:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:').

Wat een onzin weer.
hoezo, The Simpsons is sinds seizoen 8 al niet meer leuk
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 12 april 2018 @ 22:14:20 #154
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  Eindredactie Games donderdag 12 april 2018 @ 22:17:21 #155
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178479079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En deze:

[ afbeelding ]

Blijft kinderachtig gezeur, Apu is toch al zo'n 25 jaar op tv als ik mij niet vergis, en nu gaan ze klagen. :')
dat is een witte amerikaanse man die een chinees speelt waarvan zelfs de makers zeggen dat het racistisch is :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 12 april 2018 @ 22:22:20 #156
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178479208
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is 150 jaar terug. Niemand heeft het nog bewust mee gemaakt. Alleen van horen zeggen van verre voorouders, verhalen en boeken.

Het is verzonnen dat je er nu last van ondervindt, dus ja: een mening.

Verdere argumenten zijn gewoon niet toerijkend. Die van jou ook niet. Hersenspinsels.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Klopt. Het is slechts een mening. Net als dat het niet meer dan een mening is dat je last kan ondervinden aan het slavernijverleden. Mijn mening is dat het aanstellerij is maar ongetwijfeld zijn bepaalde aanstellers het daar niet mee eens.

Mijn voorouders zijn trouwens net zo goed slaven geweest. Van de Nederlanders zelfs. Ik kan er niet zo goed bij hoe ik daar last van zou moeten ondervinden en als dat wel het geval zou zijn zou ik ook niet weten wat het huidige Nederland of de Nederlanders daarmee te maken hebben. Dat zou toch echt mijn eigen probleem zijn.
Het gaat natuurlijk niet zozeer om het fysieke slaaf zijn. Het probleem zijn alle sociale/culturele/economische aspecten daaromheen, zoals een uit de eigen culturen gerukte niet homogene groep met gebrek aan scholing, een rijke historie als volk, etc.

Het is voor (blank) trailertrash dat in een woonwagenkamp woont vaak ook moeilijk de spiraal te verbreken. Nu vergelijk ik negers niet met trailertrash, wel probeer ik aan te geven dat men na de slavernij in een bepaalde slechte sociale positie zat waarvan het vaak generaties duurt voordat deze is doorbroken.

En dat gaat stap voor stap. Zo apart altijd dat mensen verwachten dat na de afschaffing van de slavernij alle zwarten opeens in 1x tot de midden of bovenklasse zouden behoren.

Dat is iets wat stapvoets gaat..
Krekker is de bom!
  donderdag 12 april 2018 @ 22:51:56 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178479992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]


[..]

Het gaat natuurlijk niet zozeer om het fysieke slaaf zijn. Het probleem zijn alle sociale/culturele/economische aspecten daaromheen, zoals een uit de eigen culturen gerukte niet homogene groep met gebrek aan scholing, een rijke historie als volk, etc.

Het is voor (blank) trailertrash dat in een woonwagenkamp woont vaak ook moeilijk de spiraal te verbreken. Nu vergelijk ik negers niet met trailertrash, wel probeer ik aan te geven dat men na de slavernij in een bepaalde slechte sociale positie zat waarvan het vaak generaties duurt voordat deze is doorbroken.

En dat gaat stap voor stap. Zo apart altijd dat mensen verwachten dat na de afschaffing van de slavernij alle zwarten opeens in 1x tot de midden of bovenklasse zouden behoren.

Dat is iets wat stapvoets gaat..
Doet iemand zelf die hier is geboren en alle kansen zelf heeft. Maarja, je eigen falen of iemand anders de schuld geven? Schouders er onder of lekker gaan wijzen? Iets gaan doen of excuses zoeken?

Er zijn zoveel 'afstammelingen van slaven' succesvol, dat je echt niet meer daar naar kan wijzen als individu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 12 april 2018 @ 23:20:34 #158
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178480558
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doet iemand zelf die hier is geboren en alle kansen zelf heeft. Maarja, je eigen falen of iemand anders de schuld geven? Schouders er onder of lekker gaan wijzen? Iets gaan doen of excuses zoeken?

Er zijn zoveel 'afstammelingen van slaven' succesvol, dat je echt niet meer daar naar kan wijzen als individu.
Het gaat mij niet om het vingerwijzen of de schuldvraag. Het gaat mij om het verklaren waarom een bepaalde historische gebeurtenis nog wel degelijk effect heeft op de huidige sociaal/economische status van groepen. Daarbij wil ik niet zeggen dat elke afstammeling van een slaaf het slecht doet.

Ik geef alleen aan dat het vrij logisch is dat grote sociaal-economische veranderingen doorgaans vele generaties duren. En ik doel hierbij niet over "familie x of y", ik doel hier op de verhouding lageropgeleide/minder welvarende/minder succesvolle vs, hogeropgeleide/meer welvarende/succesvolle mensen binnen de "groep".
Krekker is de bom!
pi_178481768
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het vingerwijzen of de schuldvraag. Het gaat mij om het verklaren waarom een bepaalde historische gebeurtenis nog wel degelijk effect heeft op de huidige sociaal/economische status van groepen.
Ik waag dat te betwijfelen. M.i. heeft het verleden een miniem of marginaal effect op de hedendaagse sociaal/economische kansen. De normale Nederlander staat en is bekend van oudsher om zijn tolerantie. In die tolerantie bestaat geen discriminatie zoals een beperkt SJW groepje dat wel graag zo ziet. De normale Nederlander gaat gewoon om met die groepen die die SJW'ers menen te moeten vertegenwoordigen. Ja, er zijn uitwassen, en die uitwassen zijn dan ook de drugs voor de SJW'ers.

In HUN tunnelvisie is Nederland racistisch, koloniaal en discrimineert hij tot op het bot.Niets is minder waar. DE Nederlander is nog altijd behulpzaam en tolerant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 13 april 2018 @ 06:48:58 #160
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178483668
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 01:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik waag dat te betwijfelen. M.i. heeft het verleden een miniem of marginaal effect op de hedendaagse sociaal/economische kansen. De normale Nederlander staat en is bekend van oudsher om zijn tolerantie. In die tolerantie bestaat geen discriminatie zoals een beperkt SJW groepje dat wel graag zo ziet. De normale Nederlander gaat gewoon om met die groepen die die SJW'ers menen te moeten vertegenwoordigen. Ja, er zijn uitwassen, en die uitwassen zijn dan ook de drugs voor de SJW'ers.

In HUN tunnelvisie is Nederland racistisch, koloniaal en discrimineert hij tot op het bot.Niets is minder waar. DE Nederlander is nog altijd behulpzaam en tolerant.
Jij lijkt er vanuit te gaan de sociaal/economische kansen gebaseerd zijn op hoe de omgeving anderen behandelt, terwijl dat maar een deel v/h probleem is, zie ook:

quote:
Het gaat natuurlijk niet zozeer om het fysieke slaaf zijn. Het probleem zijn alle sociale/culturele/economische aspecten daaromheen, zoals een uit de eigen culturen gerukte niet homogene groep met gebrek aan scholing, een rijke historie als volk, etc.

Het is voor (blank) trailertrash dat in een woonwagenkamp woont vaak ook moeilijk de spiraal te verbreken. Nu vergelijk ik negers niet met trailertrash, wel probeer ik aan te geven dat men na de slavernij in een bepaalde slechte sociale positie zat waarvan het vaak generaties duurt voordat deze is doorbroken.
Ander voorbeeld:
Jantje is alcoholist en mishandelt zijn kinderen zwaar en zorgde voor een slechte leefomgeving. No matter hoe veel kansen de kinderen ook hebben, in veel gevallen zal dit toch invloed hebben op de kinderen en zelfs op hoe zij hun kinderen behandelen. De kleinkinderen van Jantje zijn immers opgevoed door mishandelde ouders. Pas bij de achterkleinkinderen zal het effect wat minder zijn, mits de ouders de spiraal van frustratie weten te verbreken.

En dit geldt niet voor iedereen die mishandeld is. Maar als je alle zwaar mishandelde mensen uit probleemgezin afzet tegen mensen uit een goed gezin zul je wel degelijk verschillen zien.

Bij de slavernij en kolonisatie gaat het echter niet specifiek om de fysieke mishandeling. Nee, door mensen uit hun leefomgeving te "ontvreemden" en ze op een nieuwe plek als minderwaardige wezens neer te zetten ontneem je ze hun cultuur, (gezamelijke) trots, etc.

Zoiets moet dan weer opnieuw opgebouwd worden. En dat zal daarnaast natuurlijk ook niet direct na het afschaffen v/d slavernij in 1x gebeuren want daarna had je nog jaren van kolonisatie waar de diverse oorspronkelijke culturen van de ex-slaven, als ze al in beeld werden gebracht, voornamelijk als minderwaardig werden geframed.

Het het is daarom niet meer dan logisch dat het generaties duurt voordat zo'n effect volledig verdwenen is

En nogmaals, dat heeft niks te maken met "excuses zoeken", want de neger die slavernij als excuses gebruikt heeft hier alleen zichzelf mee. Je kan als neger beter bij diegenen horen die de negatieve spiraal zo snel mogelijk verbreken door niet in het verleden te blijven hangen en je te focussen op succes.
Krekker is de bom!
  vrijdag 13 april 2018 @ 07:13:43 #161
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_178483826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En deze:

[ afbeelding ]

Blijft kinderachtig gezeur, Apu is toch al zo'n 25 jaar op tv als ik mij niet vergis, en nu gaan ze klagen. :')
Bij South Park hebben ze dan sowieso nog wel wat te doen. :P Die beledigen elke aflevering een andere groep.
pi_178483867
Tijd voor een goeie WO waar alle special snowflakes het even te druk hebben om zich met dit soort ongein bezig te te houden
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178484531
quote:
4s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:17 schreef Oscar. het volgende:

[..]

dat is een witte amerikaanse man die een chinees speelt waarvan zelfs de makers zeggen dat het racistisch is :P
Het spelen van stereotypes is niet racistisch.

Jeez, we hebben het over een tekenfilm waar de hoofdpersonages een gele huid hebben.

Volledig van het potje gerukt.
  vrijdag 13 april 2018 @ 20:48:04 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178496983
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het vingerwijzen of de schuldvraag. Het gaat mij om het verklaren waarom een bepaalde historische gebeurtenis nog wel degelijk effect heeft op de huidige sociaal/economische status van groepen. Daarbij wil ik niet zeggen dat elke afstammeling van een slaaf het slecht doet.

Ik geef alleen aan dat het vrij logisch is dat grote sociaal-economische veranderingen doorgaans vele generaties duren. En ik doel hierbij niet over "familie x of y", ik doel hier op de verhouding lageropgeleide/minder welvarende/minder succesvolle vs, hogeropgeleide/meer welvarende/succesvolle mensen binnen de "groep".
Je wordt in NL alleen als minderwaardig behandeld als je je minderwaardig gedraagd. Slavernij is al zo lang klaar, dat de huidige generaties er helemaal niets mee te maken hebben.
Als je je terug wil vallen op iets van 200 jaar terug, dan zit dat echt fout in je hoofd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 13 april 2018 @ 20:50:33 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178497024
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]


[..]

Het gaat natuurlijk niet zozeer om het fysieke slaaf zijn. Het probleem zijn alle sociale/culturele/economische aspecten daaromheen, zoals een uit de eigen culturen gerukte niet homogene groep met gebrek aan scholing, een rijke historie als volk, etc.

Het is voor (blank) trailertrash dat in een woonwagenkamp woont vaak ook moeilijk de spiraal te verbreken. Nu vergelijk ik negers niet met trailertrash, wel probeer ik aan te geven dat men na de slavernij in een bepaalde slechte sociale positie zat waarvan het vaak generaties duurt voordat deze is doorbroken.

En dat gaat stap voor stap. Zo apart altijd dat mensen verwachten dat na de afschaffing van de slavernij alle zwarten opeens in 1x tot de midden of bovenklasse zouden behoren.

Dat is iets wat stapvoets gaat..
Klopt dat het stap voor stap gaat. Maar er zitten nu al zat 'zwarten' in de sociale bovenklasse. En die hoor je nooit over de vermeende slavernij nadelen.

Allemaal oppernegers zeker? :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:26:30 #166
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178507337
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar er zitten nu al zat 'zwarten' in de sociale bovenklasse.
Wat? :D
wooblabalurg
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:29:31 #167
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178507414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Het gaat natuurlijk niet zozeer om het fysieke slaaf zijn. Het probleem zijn alle sociale/culturele/economische aspecten daaromheen, zoals een uit de eigen culturen gerukte niet homogene groep met gebrek aan scholing, een rijke historie als volk, etc.
*stoot zijn teen en huilt*

- Wat is er toch man.. heb je pijn?

Nee het gaat niet om de fysieke pijn... Het probleem zijn alle sociale/culturele/economische aspecten daaromheen

:')
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Eindredactie Games zaterdag 14 april 2018 @ 12:41:41 #168
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178507562
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 08:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het spelen van stereotypes is niet racistisch.

Jeez, we hebben het over een tekenfilm waar de hoofdpersonages een gele huid hebben.

Volledig van het potje gerukt.
quote:
4s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:17 schreef Oscar. het volgende:

[..]

dat is een witte amerikaanse man die een chinees speelt waarvan zelfs de makers zeggen dat het racistisch is :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:52:33 #169
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178507748
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je wordt in NL alleen als minderwaardig behandeld als je je minderwaardig gedraagd.
Ben jij een soort Charles Xavier?
wooblabalurg
pi_178507776
Apu is juist een voorbeeld, een hele succesvolle ondernemer.
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:55:38 #171
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178507799
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:54 schreef Dementor het volgende:
Apu is juist een voorbeeld, een hele succesvolle ondernemer.
Zijn ondernemerschap staat dan ook niet ter discussie. :D
wooblabalurg
pi_178507849
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:21 schreef ems. het volgende:
Gaan ze Homer nu ook veranderen omdat dat een negatief stereotype is van een Amerikaan? :z
Nog te zwijgen over de donutvretende dikke corrupte agent.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:00:00 #173
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178507878
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nog te zwijgen over de donutvretende dikke corrupte agent.
Is idd niet zo geloofwaardig, heb m nog nooit zijn macht zien misbruiken.
wooblabalurg
  Eindredactie Games zaterdag 14 april 2018 @ 13:00:16 #174
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178507882
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:02:47 #175
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178507932
quote:
Totaal tegen het character van Lisa in. Valt niet op.
wooblabalurg
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:10:31 #176
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178508087
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

*stoot zijn teen en huilt*

- Wat is er toch man.. heb je pijn?

Nee het gaat niet om de fysieke pijn... Het probleem zijn alle sociale/culturele/economische aspecten daaromheen

:')
Ja want alleen (fysieke) pijn kan negatieve impact hebben op iemands leven |:(

Bij iemand uit een trailertrash gezin, waarbij de persoon in kwestie niet fysiek mishandeld wordt, is het natuurlijk onmogelijk dat zijn afkomst invloed heeft op zijn verdere leven :')
Krekker is de bom!
pi_178508186
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:55 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zijn ondernemerschap staat dan ook niet ter discussie. :D
Hij is een prima rolmodel.
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:15:36 #178
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178508200
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:14 schreef Dementor het volgende:

[..]

Hij is een prima rolmodel.
Ja man elke Indier wil Apu zijn.
In India heeft ie zelfs zn eigen show.
wooblabalurg
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:54:25 #179
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178512489
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja want alleen (fysieke) pijn kan negatieve impact hebben op iemands leven |:(

Bij iemand uit een trailertrash gezin, waarbij de persoon in kwestie niet fysiek mishandeld wordt, is het natuurlijk onmogelijk dat zijn afkomst invloed heeft op zijn verdere leven :')
1. Het gaat zelfs niet over mentale pijn. Het gaat over... perceptionele pijn mbt je sociale status... Geen plek in de wereld waar men jou meer (verplichte) kansen geeft (zoals met leerplicht en gemiddeld genomen fatsoenlijk basisonderwijs) dan in Nederland. Of in West-Europa.

Maar maar mijn moeder's overgrootvader had een opa die ooit slaaf was in de oost en daarom moet jij als blanke nu lief voor me zijn
- Kap met je krokodillentranen, bitch... ik behandel je gewoon als een gelijke... en dat is dus niet per se zoals JIJ wil dat ik je behandel.

2. Wel grappig als het om mensen met een kleurtje gaat dan struikel jij over jezelf heen hier om af te dwingen dat men het respectvol over deze mensen moet hebben maar nu kom je zelf met een tegenvoorbeeld aanzetten en gebruik je het woord trailer trash. Dat hele gelul over historische onderdrukking en kansarmen beter bejegenen geloof je zelf niet eens in.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178512588
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:00 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Is idd niet zo geloofwaardig, heb m nog nooit zijn macht zien misbruiken.
Vaak zat gedaan anders hoor. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 14 april 2018 @ 20:45:46 #181
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_178516144
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

1. Het gaat zelfs niet over mentale pijn. Het gaat over... perceptionele pijn mbt je sociale status... Geen plek in de wereld waar men jou meer (verplichte) kansen geeft (zoals met leerplicht en gemiddeld genomen fatsoenlijk basisonderwijs) dan in Nederland. Of in West-Europa.

Maar maar mijn moeder's overgrootvader had een opa die ooit slaaf was in de oost en daarom moet jij als blanke nu lief voor me zijn
- Kap met je krokodillentranen, bitch... ik behandel je gewoon als een gelijke... en dat is dus niet per se zoals JIJ wil dat ik je behandel.

2. Wel grappig als het om mensen met een kleurtje gaat dan struikel jij over jezelf heen hier om af te dwingen dat men het respectvol over deze mensen moet hebben maar nu kom je zelf met een tegenvoorbeeld aanzetten en gebruik je het woord trailer trash. Dat hele gelul over historische onderdrukking en kansarmen beter bejegenen geloof je zelf niet eens in.
Want mensen met een kleurtje kunnen geen trash zijn?

En afdwingen dat je het respectvol over mensen met kleurtje moet hebben? Wat is dat nou weer voor gelul. Een klootzak met een kleurtje mag je wat mij betreft best een klootzak noemen.

Straattuig met een kleurtje mag je wat mij betreft prima straattuig noemen. Net zoals dat trailer trash best trailer trash genoemd mag worden. Dit betekent natuurlijk niet dat een keurige hardwerkende man/vrouw die in een trailerpark woont ook trailer trash is.

Los daarvan, als er iemand is die niet moeilijk doet om benamingen ben ik het wel. Ik noem negers gewoon negers/zwarten, etc. Aan de andere kant kun je wat mij betreft je blanken ook prima witten noemen.

Maar kom anders even met een voorbeeld want ik weet niet precies op welk afdwingen jij dan doelt... :?
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')