abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178414271
Inmiddels is Mark Rutte al bijna acht jaar premier en bezig met zijn derde termijn als premier van ons land. Hoe vinden we dat hij het tot nu toe gedaan heeft? Beter/slechter dan zijn voorgangers? Inmiddels hoor je steeds vaker dat dit weleens zijn laatste kabinet zou kunnen zijn. In wie zien jullie een geschikte nieuwe premier? Ik zou het zelf eigenlijk echt niet weten. Klaas Dijkhoff?


De (toen) nog levende (oud-)ministers-presidenten bij elkaar (2011). Van links naar rechts: Wim Kok, Dries van Agt, Piet de Jong (overleden, 27 juli 2016), Mark Rutte, Ruud Lubbers (overleden, 14 februari 2018), Jan Peter Balkenende
pi_178414393
Ik vind Rutte-II een van de beste kabinetten uit de recente geschiedenis, dus in die zin ben ik tevreden over Rutte's prestaties. Het huidige kabinet vind ik nogal vlees noch vis. Recentelijk is hij teveel naar rechts opgeschoven en slaat hij teveel populistische taal uit die hij niet echt meent. Daarmee verliest hij in mijn ogen geloofwaardigheid. Ik denk dat het een goede zaak is dat dit waarschijnlijk zijn laatste kabinet wordt. Het wordt zo langzamerhand tijd voor iets anders.
  maandag 9 april 2018 @ 20:47:47 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178414414
Politiek gezien is Rutte wel een behoorlijke windvaan geweest maar ik denk dat hij in het politieke landschap wel de juiste man op de juiste plek was daarmee. Hij heeft een kabinet bij elkaar weten te houden en impopulaire dingen kunnen doen in een zeer moeilijke periode en een weinig stabiele politiek. Ik denk dat een ideologische fundamentalist daarin niks gepresteerd had. Daarbij vind ik zijn vrolijke voorkomen prettig en ook zijn heldere taal een verademing na Balkenende.

Al denk ik dat na deze periode de koek gewoon op is en mensen toe zijn aan een ander. Kan Dijkhof zijn maar wellicht ook een andere partij. Ik zou ook wel een premier willen met meer visie.
pi_178415215
Gladjanus eerste klas die zich overal weet uit te lullen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178415225
Slechtste premier ooit. Alles weglachen en bagatelliseren. Allerlei niet integere bewindslieden hebben ook al het veld moeten ruimen, maar hij blijft steeds buiten schot.

Op een echte concrete lage termijn visie is hij ook nooit te betrappen geweest, waait liever met de wind mee die op dat moment electoraal gezien het gunstigste is.

Kan tevens slecht rekenen. Wie herinnert zich nog dat hij tientallen miljarden ernaast zat bij die Griekenland-deal? :')

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2018 21:21:52 ]
  maandag 9 april 2018 @ 21:31:42 #6
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_178415502
Prima premier. Niet de vader des vaderlands zoals een Drees of Kok, die door hun leeftijd (en wellicht gezinsleven, in een andere tijd) toch wat meer rust en visie leken uit te stralen.

Maar voor het huidige politieke klimaat is Rutte de juiste man op de juiste plaats en nog een - redelijk kleurloze, dat dan weer wel - liberaal. Lijkt me alles wat Nederland nodig had om het land klaar te maken voor de 21e eeuw.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 9 april 2018 @ 21:39:17 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178415740
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 20:41 schreef Raw85 het volgende:
Klaas Dijkhoff?
Nee, liever geen VVD'er meer als minister-president.

En Klaas Dijkhoff deugt van geen meter, dat kun je al meteen zien aan de houding en die kop van die vent.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178415815
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 21:20 schreef halfway het volgende:
Gladjanus eerste klas die zich overal weet uit te lullen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178416104
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 20:41 schreef Raw85 het volgende:
Inmiddels is Mark Rutte al bijna acht jaar premier en bezig met zijn derde termijn als premier van ons land. Hoe vinden we dat hij het tot nu toe gedaan heeft? Beter/slechter dan zijn voorgangers? Inmiddels hoor je steeds vaker dat dit weleens zijn laatste kabinet zou kunnen zijn. In wie zien jullie een geschikte nieuwe premier? Ik zou het zelf eigenlijk echt niet weten. Klaas Dijkhoff?

[ afbeelding ]
De (toen) nog levende (oud-)ministers-presidenten bij elkaar (2011). Van links naar rechts: Wim Kok, Dries van Agt, Piet de Jong (overleden, 27 juli 2016), Mark Rutte, Ruud Lubbers (overleden, 14 februari 2018), Jan Peter Balkenende
De grootste premier op die foto is ook tegelijk de kleinste.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_178416160
Veel beter dan JP. De rest heb ik niet bewust meegemaakt of was te jong voor politiek.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 9 april 2018 @ 22:22:50 #11
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178416809
Van mij mag Sigrid Kaag de eerste vrouwelijke premier van Nederland worden (maar dat zou raar zijn, daar ze dan als een gek naar voren geschoven zou worden. ze zou het wel kunnen). Met Dijkhoff weet ik het ook niet. Eerst vond ik hem wel prima, maar nu vind ik dat er toch iets raars aan ‘m is, al kan ik het niet helemaal plaatsen.

Rutte vond ik overigens gewoon een prima premier.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 9 april 2018 @ 22:42:52 #12
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178417214
Rutte is zonder twijfel een enorm politiek talent en als mens lijkt hij mij ook een prima vent. Hij kan met vrijwel iedereen samenwerken, is bijna onaantastbaar in debatten of interviews en hij krijgt ook in het buitenland veel voor elkaar. Ik zie ook nog niet zo iemand in de politiek die hem dat straks even na gaat doen.

Wat ik persoonlijk wel mis is echt leiderschap. Managen van groepen kan hij wel en ik gok dat het deels door de idealen van de VVD komt, maar van mij mag een premier wel een poging doen om ook in moreel of visionair opzicht de kar te trekken. Al zal dat vast vrij lastig zijn, het is waarschijnlijk geen toeval dat de vorige premiers ook pas na hun premierschap met meer idealen en visie op de proppen kwamen. Toch is het de vraag of dat niet moet veranderen, nu moet de koning namelijk soms zijn nek uitsteken.
pi_178418026
Zijn compleet visieloze en richtingsloze beleid heeft geleid tot vervreemding van de politiek en polarisatie.
pi_178421905
HET IS TIJD VOOR DE JESSIAS
pi_178454418
Is er weleens een premier geweest met zoveel politici van zijn partij die zoveel integriteitproblemen hebben of zijn weggestuurd of corrupt zijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_178454436
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:26 schreef Mr.Major het volgende:
Zijn compleet visieloze en richtingsloze beleid heeft geleid tot vervreemding van de politiek en polarisatie.
Daarnaast zorgt hij voor een enorme tweedeling in de maatschappij, maar goed, dat is inherent aan VVD.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 11 april 2018 @ 20:13:26 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178455246
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:22 schreef richolio het volgende:
Van mij mag Sigrid Kaag de eerste vrouwelijke premier van Nederland worden
Ja laten we een geflipte pro Palestina activist MP maken, dat is precies wat Nederland nodig heeft in deze onzekere tijden.
pi_178459148
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarnaast zorgt hij voor een enorme tweedeling in de maatschappij, maar goed, dat is inherent aan VVD.
Wel aan de VVD, maar niet per se aan rechts beleid ben ik van mening.
pi_178459167
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja laten we een geflipte pro Palestina activist MP maken, dat is precies wat Nederland nodig heeft in deze onzekere tijden.
Ze is diplomatiek wel vaardig. Jammer van de politieke kleur alleen.
pi_178461737
Rutte heeft geluk dat de oppositie zo zwak is en iedere partij (kuch D66 kuch) een machtsgeil leidertje heeft dat niet op wil stappen.

Hij wint standaard, omdat ieder alternatief (Roemer, Samson, Pechtold, Buma, Krol, van Ooijk(?)) nog kutter is/was. Echter de volgende verkiezingen zullen draaien om Thierry en Jesse. Daar zorgen de media wel voor.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:10:26 #21
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178464982
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 21:51 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

De grootste premier op die foto is ook tegelijk de kleinste.
Ik vind dat je Wim Kok nu toch wel te kort doet.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:14:39 #22
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465034
Rutte had de ondankbare taak om ons uit de crisis te trekken. En hoewel het einde van de crisis niet totaal op het conto van een kabinet mag worden geschreven, heeft hij ons wel zonder kleerscheuren door een hele moeilijke tijd geloodst. Niet alleen economisch, maar ook in de internationale politiek heeft hij de nodige hindernissen moeten overwinnen.

Ik denk dat mensen die alleen maar klagen en negatief zijn over Rutte en de VVD-kabinetten, gewoonweg geen flauw benul hebben van de beperkte mogelijkheden van ons land en de enorme afhankelijkheid die wij hebben van onze internationale partners. Je moet, als Nederland zijnde, nu eenmaal een beetje tactisch meewaaien zonder jezelf te verloochenen. Ik vind dat Rutte de belangen van Nederland prima heeft vertegenwoordigd en dat mag hij van mij nog wel een paar jaar blijven doen.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:06:32 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178467747
Prima gedaan tot nu toe.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 12 april 2018 @ 13:18:41 #24
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_178467985
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 20:47 schreef Hexagon het volgende:
Politiek gezien is Rutte wel een behoorlijke windvaan geweest maar ik denk dat hij in het politieke landschap wel de juiste man op de juiste plek was daarmee. Hij heeft een kabinet bij elkaar weten te houden en impopulaire dingen kunnen doen in een zeer moeilijke periode en een weinig stabiele politiek. Ik denk dat een ideologische fundamentalist daarin niks gepresteerd had. Daarbij vind ik zijn vrolijke voorkomen prettig en ook zijn heldere taal een verademing na Balkenende.

Al denk ik dat na deze periode de koek gewoon op is en mensen toe zijn aan een ander. Kan Dijkhof zijn maar wellicht ook een andere partij. Ik zou ook wel een premier willen met meer visie.
Geheel mee eens. Verder lijkt het mij ook leuk om een keertje met Mark een biertje te drinken en te kletsen over van alles en nog wat. Dat zou ik met geen ander uit het kabinet kunnen doen.
Non possumus non loqui
  donderdag 12 april 2018 @ 13:56:42 #25
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178468800
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja laten we een geflipte pro Palestina activist MP maken, dat is precies wat Nederland nodig heeft in deze onzekere tijden.
Slaat weer nergens op
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 12 april 2018 @ 14:01:52 #26
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178468888
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:56 schreef richolio het volgende:

[..]

Slaat weer nergens op
Nee jouw suggestie slaat nergens op. Sigrid Kaag is een extremist, het feit dat ze in dit kabinet zit is al een grof schandaal. Kan alleen maar bij een partij als D66.

Om haar te suggereren als Min Pres is helemaal van de pot gerukt. Ze zou niet eens een Nederlands paspoort moeten hebben.
pi_178469693
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee jouw suggestie slaat nergens op. Sigrid Kaag is een extremist, het feit dat ze in dit kabinet zit is al een grof schandaal. Kan alleen maar bij een partij als D66.

Om haar te suggereren als Min Pres is helemaal van de pot gerukt. Ze zou niet eens een Nederlands paspoort moeten hebben.
Dus jij vindt dat we iemands paspoort moeten kunnen afnemen vanwege een politieke mening die jij "extremistisch" vindt? :')
pi_178469704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee jouw suggestie slaat nergens op. Sigrid Kaag is een extremist, het feit dat ze in dit kabinet zit is al een grof schandaal. Kan alleen maar bij een partij als D66.

Om haar te suggereren als Min Pres is helemaal van de pot gerukt. Ze zou niet eens een Nederlands paspoort moeten hebben.
Een extremist nog wel _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')