abonnement Unibet Coolblue
pi_178414092
4 cilinders, een dak maar sneller op Spa dan de poletijd van Hamilton van vorig jaar. En dat geluid is zo bruut.


.
pi_178420109
Oké.
Maar wat is je punt precies? Of je vraag?
pi_178420125
Dat de F1 eigenlijk geen koningsklasse is?
pi_178424193
Niet zo vreemd, ten eerste is het een dichte wagen, ten tweede kan er qua aerodynamica veel meer mee gedaan worden dan bij een F1 toegestaan is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 12 april 2018 @ 09:25:13 #5
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178464489
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 20:32 schreef Fer het volgende:
4 cilinders, een dak maar sneller op Spa dan de poletijd van Hamilton van vorig jaar. En dat geluid is zo bruut.

Appels....bananen....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 12 april 2018 @ 09:32:40 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178464578
LMP1 zonder restricties versus een F1 die helemaal kapot gereguleerd is. :').
And so is the past
pi_178478722
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:37 schreef raptorix het volgende:
Niet zo vreemd, ten eerste is het een dichte wagen, ten tweede kan er qua aerodynamica veel meer mee gedaan worden dan bij een F1 toegestaan is.
En als je toch maar op 1 circuit snel hoeft te zijn, kun je daar ook de versnellingsbak op afstemmen. Da's anders dan bij de F1 waar je met 1 set verhoudingen het hele seizoen moet doen, dus zowel Monaco als Monza.
pi_178478831
Dan moet Max daar maar aan meedoen, heb je ook niet zo'n lelijke Halo
pi_178514893
Leuke prestatie natuurlijk maarja niet heel vreemd zonder restricties.

quote:
The WEC efficiency regulations limited the energy from fuel per lap by using a fuel flow meter. At the 2017 championship round in Spa, in the Porsche 919 Hybrid's final season, it could use 1.784 kilogram/2.464 litres of petrol per lap. The V4 combustion engine's output back then was around 500 HP. Freed from these restrictions, equipped with an updated software but running the regular race fuel (E20, containing 20 per cent bio ethanol), the 919 Hybrid Evo delivers 720 HP.

The amount of energy from the two recovery systems that could be used in Spa 2017 was 6.37 megajoule. This was by far below the systems' potential. On his record lap Neel Jani enjoyed a full boost of 8.49 megajoule - the e-machine's output increased by ten per cent from 400 to 440 HP.

The engineers also unchained the aerodynamics of the 919 Evo from the regulations. The new larger front diffuser now balances the new and very large rear wing, both of which have actively controlled drag reduction systems. The hydraulically operated systems trim the trailing edge of the front diffuser and opens up the slot between the rear wing main plane and the flap respectively in order increase the aerodynamic efficiency of the Evo. Underneath the Evo the turning vanes and floor have been optimised with fixed height side skirts to increase the aerodynamic performance again as efficiently as possible. In total the aero modifications resulted in 53 per cent higher downforce and an increase in efficiency by 66 per cent (compared to the 2017 Spa WEC qualifying).

To help further expand the performance envelope, the super-fast Evo gained a four-wheel brake-by-wire system to provide additional yaw control. Furthermore, the power steering was adapted for the higher loads and stronger suspension wishbones (front and rear) were implemented.

Compared to the car in race trim, the dry weight was reduced by 39 kilograms to 849 kilograms. To achieve this, everything was removed what isn't needed for a single fast lap: air-conditioning, windscreen wiper, several sensors, electronic devices from race control, lights systems and the pneumatic jack system.

Porsche's multi-year tyre partner Michelin was immediately interested to work with a car that produces more downforce than a Formula One car. Keeping the tyre dimensions (31/71-18), the target was to increase the grip level significantly. Michelin developed new compounds to deliver the necessary grip with no compromise on safety.
  zaterdag 14 april 2018 @ 19:47:55 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178514975
Ik vind het ook niet zo bijzonder. In WEC trim was dat ding veel cooler, langzamer dan een F1 over een ronde maar vele malen zuiniger en efficiënter. En een veel beter geluid.

Dit is een goedkope PR stunt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')