abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178418760
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:55 schreef grrrrg het volgende:

[..]

O ja, nou, misschien kunnen we Poetin om hulp vragen?
Waarom zou Poetin helpen? Zijn politieke belangen zitten vooral in een andere geografische regio.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178418764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Waarom zou Poetin helpen? Zijn politieke belangen zitten vooral in een andere geografische regio.
Nou ja zeg! We kunnen het toch proberen???
pi_178418771
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Waarom zou Poetin helpen? Zijn politieke belangen zitten vooral in een andere geografische regio.
Hij zal rustig wachten tot de boel uit elkaar dondert misschien. Probleem voor hem wel is dat niet alle dissidenten zo pro-Poetin is.

Polen of zo moet er bijvoorbeeld niet veel van weten.
pi_178418777
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:07 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Nou ja zeg! We kunnen het toch proberen???
Als jij dat graag wilt, wat let je? Maar ik heb zelf niet de illusie dat Rusland in andere landen investeert. Ze bieden hoogstens voldoende steun aan groeperingen die buurlanden verzwakken, om de Duitsers en de Amerikanen op afstand te houden, niet om daar een bloeiende economie op te bouwen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178418794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:11 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Als jij dat graag wilt, wat let je? Maar ik heb zelf niet de illusie dat Rusland in andere landen investeert. Ze bieden hoogstens voldoende steun aan groeperingen die buurlanden verzwakken, om de Duitsers en de Amerikanen op afstand te houden, niet om daar een bloeiende economie op te bouwen.
Ok, jammer dan wordt het toch gekoloniseerd worden door Duitsland.
pi_178418806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:16 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Ok, jammer dan wordt het toch gekoloniseerd worden door Duitsland.
Nee, dat is dus de verkeerde instelling. We hebben noch Merkel noch Poetin nodig voor een bruisend Nederland. We moeten ons als Nederlands volk verenigen en samen de vuist op steken tegen volken die zich in onze interne aangelegenheden willen inmengen. En een kortdurige economische teruggang accepteren, die daarbij hoort gezien andere machten zich al vuistdiep in onze interne aangelegenheden hebben ingemengd.

En bij dat laatste gaat het dus fout. Nederlanders willen wel klagen, maar absoluut niets in de portomonee voelen, waardoor het probleem zich dus doorschuift op verdere generaties. We hadden allang heel de Euro kunnen laten klappen, als we bereid waren geweest een paar jaar op een houtje te blijven. Maar daar is dus geen bereidheid toe onder het volk.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178418809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:16 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Ok, jammer dan wordt het toch gekoloniseerd worden door Duitsland.
Dat hebben ze al vaker geprobeerd die moffen.
pi_178418834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:22 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, dat is dus de verkeerde instelling. We hebben noch Merkel noch Poetin nodig voor een bruisend Nederland. We moeten ons als Nederlands volk verenigen en samen de vuist op steken tegen volken die zich in onze interne aangelegenheden willen inmengen. En een kortdurige economische teruggang accepteren, die daarbij hoort gezien andere machten zich al vuistdiep in onze interne aangelegenheden hebben ingemengd.

En bij dat laatste gaat het dus fout. Nederlanders willen wel klagen, maar absoluut niets in de portomonee voelen, waardoor het probleem zich dus doorschuift op verdere generaties. We hadden allang heel de Euro kunnen laten klappen, als we bereid waren geweest een paar jaar op een houtje te blijven. Maar daar is dus geen bereidheid toe onder het volk.
Oh, huh? Dus we moetens ons verenigen. Achter wat precies? En er is geen bereidheid om onze portemonnee te voelen?
Lijken me allemaal kleine problemen tegen het licht van een buitenlandse invasie.
pi_178418837
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 19:22 schreef -AMG- het volgende:
Ik heb meer met Putin/Rusland omdat ik nog geen Rus heb gezien die de drang heeft om West Europa te koloniseren.
*kuch* Koude Oorlog *kuch*
pi_178418854
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:33 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Oh, huh? Dus we moetens ons verenigen. Achter wat precies?
Achter een leider die geen buitenlandse inmenging duldt. Op het huidige politieke toneel zie ik nog geen geschikte kandidaten. :{
quote:
En er is geen bereidheid om onze portemonnee te voelen?
Ja, dat is echt het grote probleem. In de Tweede Wereldoorlog zag je het ook, ondanks de voortekenen heeft Nederland geen geld in bewapening gestoken, omdat er gegokt werd met iedereen vrienden te kunnen blijven, zoals in de Eerste Wereldoorlog. Investeren in onafhankelijkheid is een gedachte die in Nederland niet breed wordt gedragen.
quote:
Lijken me allemaal kleine problemen tegen het licht van een buitenlandse invasie.
Opzich zijn het problemen die allemaal oplosbaar zijn bij voldoende politieke wil onder het volk.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178418861
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:33 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

*kuch* Koude Oorlog *kuch*
Vergelijking met de Koude Oorlog is niet relevant, omdat die ging over verschillende ideologieen. Rusland en het Westen hangen momenteel grotendeels gelijke ideologieen aan. De strijd gaat dus nu niet om idealen, maar over geld.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178420375
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:42 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ja, dat is echt het grote probleem. In de Tweede Wereldoorlog zag je het ook, ondanks de voortekenen heeft Nederland geen geld in bewapening gestoken, omdat er gegokt werd met iedereen vrienden te kunnen blijven, zoals in de Eerste Wereldoorlog. Investeren in onafhankelijkheid is een gedachte die in Nederland niet breed wordt gedragen.

Omdat onafhankelijkheid ook een volkomen utopie is. Zeker in een wereld die economisch wordt gerund door globaal opererende conglomeraten en een ongekende verbondenheid door het internet kom je er niet als je je terugtrekt in je schulp. Dat jij de onbereidheid om op een houtje te bijten weg wilt zetten als niet vaderlandslievend is natuurlijk een mooi stukje framing. De meeste mensen willen gewoon een goed betalende baan, goede gezondheidszorg en geen gezeik aan hun kop. Nationalisme is iets wat bij veel Nederlanders niet leeft. En volkomen terecht, aangezien nationalisme dus blijkbaar gaat om opoffering. We moeten dus op een houtje bijten. We moeten ontzettend investeren in ons militaire apparaat. En dat allemaal om spoken op afstand te houden die de meeste mensen niet zien en waarvan ook maar te bezien staat of ze er überhaupt zijn.

Niet zo raar dat mensen die opoffering niet willen maken. De dreiging leeft voornamelijk in de hoofden van nationalisten, als je het niet erg vindt ga ik mijn leven daar niet teveel op aanpassen.
pi_178425091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 07:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Omdat onafhankelijkheid ook een volkomen utopie is.
Absolute onafhankelijkheid is een utopie. Relatieve onafhankelijkheid is een gezond en goed streven. Een gebrek aan een dergelijk streven kan leiden tot het tegenovergestelde: absolute afhankelijkheid.
quote:
Zeker in een wereld die economisch wordt gerund door globaal opererende conglomeraten en een ongekende verbondenheid door het internet kom je er niet als je je terugtrekt in je schulp.
Als je je tegen ongunstige voorwaarden verbind met "bondgenoten", die je je vijand nog niet gunt kom je er ook niet. Dat is hoogstens gunstig voor degene in de bovenste machtvertikalen die het collectief vermogen verkwanselen voor een verhoudingswijs klein persoonlijk gewin. Met investeringen in een nationaal wetenschap en onderwijssysteem kun je als onafhankelijk land meeconcurreren in een globale economie, zonder je aan andere landen te binden.
quote:
Dat jij de onbereidheid om op een houtje te bijten weg wilt zetten als niet vaderlandslievend is natuurlijk een mooi stukje framing.
De woorden niet vaderlandslievend heb ik niet gebezigd. Dat mensen kortetermijns economisch belang boven het nationaal belang stellen is een bittere waarneming. Geen uitspraak bedoeld om een bepaalde politieke groepering te framen, maar een waarneming van een hypocrise die over het hele politieke spectrum in min of meerdere mate verspreid is.
quote:
De meeste mensen willen gewoon een goed betalende baan, goede gezondheidszorg en geen gezeik aan hun kop.
Een goed en gezond streven. Echter moet je dit wel op de lange termijn kunnen bieden. Op korte termijn hier grote uitgaven aan doen, terwijl de nationale belangen in gevaar zijn, getuigt van een kortzichtig beleid.
quote:
Nationalisme is iets wat bij veel Nederlanders niet leeft.
Het gaat hier niet om nationalisme, maar om patriotisme.
quote:
En volkomen terecht, aangezien nationalisme dus blijkbaar gaat om opoffering.
Indien je de bovenstaande bewering ook voor patriotisme relevant acht, wil ik er graag op wijzen dat ik in mijn vorige bericht op een kortstandige "opoffering" doelde.
quote:
We moeten dus op een houtje bijten.
Tijdelijk, terwijl we een nieuw welvarend onafhankelijk Nederland opbouwen, zodat we ons daarna geen zorgen hoeven te maken of we uberhaupt nog een houtje kunnen vinden om op te bijten.
quote:
We moeten ontzettend investeren in ons militaire apparaat.
Dat moeten we nu ook. De NATO is niet tevreden over onze militaire uitgaven. De vraag is dan: gaan we dat geld inzetten voor de onafhankelijkheid van Nederland of voor het beslechten van andermans conflicten in brandhaarden verweg.
quote:
En dat allemaal om spoken op afstand te houden die de meeste mensen niet zien en waarvan ook maar te bezien staat of ze er überhaupt zijn.
Geen spoken, maar andere mogendheden die er een agressief internationaal beleid op nastreven.
quote:
Niet zo raar dat mensen die opoffering niet willen maken.
Mensen willen die "opoffering" niet maken, omdat ze slecht zijn geinformeerd. Hetgeen niet vreemd is, gezien geen enkele partij in het huidige politieke spectrum bereidt is een radicale politiek te voeren en waarbij de leiders van machthebbende politieke partijen persoonlijke voordelen genieten in ruil voor het verkwanselen van de collectieve belangen.
quote:
De dreiging leeft voornamelijk in de hoofden van nationalisten, als je het niet erg vindt ga ik mijn leven daar niet teveel op aanpassen.
Jouw mening, jouw recht. Ik had het graag anders gezien en hoop dat je nog tot inkeer komt, voordat het te laat is. De tijd zal het leren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178427976
Wat ook scheelt is dat er geen grote bevolkingsgroep ultra-nationalistische Poetinaanhangende Russen in Nederland woont.

Verder zijn Poetin en Erdogan niet bepaald twee handen op één buik.
pi_178428234
Omdat Erdogan een moslim is. Case closed.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')