abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:19:01 #76
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_178435177
Ik weet het exacte bedrag niet voor TS (kan per verzekeraar verschillen), maar tot ca. 550 euro eigen risico betalen terwijl je die op maximaal hebt staan levert nog steeds een voordeel op qua kosten over het hele jaar.
Dus als je 300 euro moet betalen heb je nog steeds 'winst'.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:49:23 #77
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_178466551
Even ter verdediging van de TS, toen ik 3 jaar geleden voor het eerst in jaaaren eens in het ziekenhuis kwam, toen was ik ook vergeten dat hele gewone zorg in het ziekenhuis in je eigen risico valt en je de eerste mep ook moet betalen. Toen die rekening kwam had ik ook eerst zoiets van "klopt dit wel?", en ging googlen. Snel kom je erachter dat het gewoon betalen is.

Fok is kennelijk eenvoudiger dan googlen of polisvoorwaarden lezen. ;)
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_178466908
Valt me op dat dit soort ziekenhuis bezoeken bij de eerste keer altijd tussen de 300 à 400euro zit. Ongeacht wat.

Want blijkbaar is jouw gesprek net zoveel waard als een röntgenfoto van je handen laten maken. (Dit koste mij 300 + 45 EURO)
pi_178468040
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus omdat je het een doet kun je andere dingen waar je van tevoren rekening mee had moeten houden niet meer ineens doen?

Dan leef je dus te duur en kun je dus niet met geld omgaan.
Wat een snelle conclusie weer :')
  donderdag 12 april 2018 @ 13:33:35 #80
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178468282
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus omdat je het een doet kun je andere dingen waar je van tevoren rekening mee had moeten houden niet meer ineens doen?

Dan leef je dus te duur en kun je dus niet met geld omgaan.
Excuus voor de late reactie, maar:

Wat ben jij vermoeiend in topics over geld :') Kansloos belerend toontje en hier ook nog eens de plank lekker misslaan.

Wat de poster voor mij dus ook al zei.

Als jij business controller bent van een bedrijf en je krijgt de kans om een betaling (zonder rente) niet ineens te voldoen, maar in termijnen. Wat zou je dan doen?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_178468880
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:24 schreef CaVaBien het volgende:
Hoi mensen,

Ik heb een vraag die ik graag nog even bij jullie wil checken.

In het jaar 2017 ben ik 2x naar het ziekenhuis gegaan. Ik had een afspraak bij de afdeling dermatologie.

Nu ontvang ik een betaalverzoek van mijn zorgverzekeraar met het verzoek een bedrag van ruim 300 euro te voldoen.

Ik heb net contact gehad met de zorgverzekering en volgens de uitleg klopt het bedrag en moet het betaald worden, omdat er een eigen risico geldt. Ik gaf aan dat ik ook niet betaal als ik bijvoorbeeld naar de huisarts ga, maar dat kwam omdat de huisarts vrijgesteld is van eigen risico.

Klopt dit verhaal? Dus elke keer als je naar het ziekenhuis gaat, betaal je de afspraak volledig zelf totdat je eigen risico op is (in mijn geval staat eigen risico op 800 euro helaas)?
Voor niets gaat de zon op meid.
pi_178468952
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:33 schreef Bugno het volgende:

[..]

Excuus voor de late reactie, maar:

Wat ben jij vermoeiend in topics over geld :') Kansloos belerend toontje en hier ook nog eens de plank lekker misslaan.

Wat de poster voor mij dus ook al zei.

Als jij business controller bent van een bedrijf en je krijgt de kans om een betaling (zonder rente) niet ineens te voldoen, maar in termijnen. Wat zou je dan doen?
Och we hebben weer iemand gevonden die mensen met geld standaard vervelend vindt.

Hij heeft gewoon helemaal gelijk.
Als privé persoon moet je gewoon zorgen dat je wat achter de hand hebt en dat je je rekening kan betalen. Niet het ene gat met het andere vullen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 14:07:45 ]
  donderdag 12 april 2018 @ 14:08:44 #83
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178469032
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:05 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Och we hebben weer iemand gevonden die mensen met geld standaard vervelend vindt.

Als privé persoon moet je gewoon zorgen dat je wat achter de hand hebt en dat je je rekening kan betalen. Niet het ene gat met het andere vullen.
Huh? Hoe concludeer je dit nou weer uit mijn opmerking?

Hoe is kiezen voor gespreide betaling "het ene gat vullen met het andere"? Ze zegt notabene zelf dat ze het bedrag gewoon ineens af kan tikken.

Ik heb zelf over geld niks te klagen, maar ik ben ga echt niet al mijn financiën tot 14 cijfers achter de komma doorrekenen hoor. Heb leukere dingen te doen. Dat kan soms "pijn" doen, maar juist door wat luchtiger met geld om te gaan valt de pijn bij een tegenvaller juist erg mee.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_178469130
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:08 schreef Bugno het volgende:

[..]

Huh? Hoe concludeer je dit nou weer uit mijn opmerking?

Hoe is kiezen voor gespreide betaling "het ene gat vullen met het andere"? Ze zegt notabene zelf dat ze het bedrag gewoon ineens af kan tikken.

Ik heb zelf over geld niks te klagen, maar ik ben ga echt niet al mijn financiën tot 14 cijfers achter de komma doorrekenen hoor. Heb leukere dingen te doen. Dat kan soms "pijn" doen, maar juist door wat luchtiger met geld om te gaan valt de pijn bij een tegenvaller juist erg mee.
Ik praat in het algemeen.
Je moet juist niet hoeven rekenen of gespreid betalen als optie nodig hebben.

Waarom zou je gespreid willen betalen als je het niet nodig hebt? Weg is weg toch.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:16:30 #85
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178469156
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:14 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik praat in het algemeen.
Je moet juist niet hoeven rekenen of gespreid betalen als optie nodig hebben.

Waarom zou je gespreid willen betalen als je het niet nodig hebt? Weg is weg toch.
Dat is jouw mening. "Je moet.." past niet bij het verkondigen van een mening. Ik betaal ook veel gespreid. Zoals gemeentelijke heffingen etc. Veel makkelijker budgetteren, minder pieken in uitgaven. Ideaal, zeker zonder rente.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_178469638
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:33 schreef Bugno het volgende:

[..]

Excuus voor de late reactie, maar:

Wat ben jij vermoeiend in topics over geld :') Kansloos belerend toontje en hier ook nog eens de plank lekker misslaan.

Wat de poster voor mij dus ook al zei.

Als jij business controller bent van een bedrijf en je krijgt de kans om een betaling (zonder rente) niet ineens te voldoen, maar in termijnen. Wat zou je dan doen?
Mag hopen dat een business controller zich niet daarmee bemoeit. :)
Maar gespreid betalen natuurlijk......
  donderdag 12 april 2018 @ 14:48:38 #87
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178469658
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:46 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Mag hopen dat een business controller zich niet daarmee bemoeit. :)
Maar gespreid betalen natuurlijk......
Niet per post, als strategie natuurlijk wel.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_178469985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:16 schreef Bugno het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. "Je moet.." past niet bij het verkondigen van een mening. Ik betaal ook veel gespreid. Zoals gemeentelijke heffingen etc. Veel makkelijker budgetteren, minder pieken in uitgaven. Ideaal, zeker zonder rente.
Maar waarom zou je het willen als het niet nodig is?
pi_178470329
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:16 schreef Bugno het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. "Je moet.." past niet bij het verkondigen van een mening. Ik betaal ook veel gespreid. Zoals gemeentelijke heffingen etc. Veel makkelijker budgetteren, minder pieken in uitgaven. Ideaal, zeker zonder rente.
De slimme mensen doen het op deze manier inderdaad :)

Waarom zou ik in 1x 300 euro betalen als ik rentevrij 6×50 kan betalen. Overigens had ik er niet eens om gevraagd, maar kreeg het aangeboden toen ik had gebeld om te vragen waarom ik moest betalen en dan maak ik daar natuurlijk graag gebruik van.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:15:21 #90
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_178470917
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 19:32 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig niet echt veel gezondheidsklachten over het algemeen en kon natuurlijk ook niet van tevoren weten dat ik naar het ziekenhuis moest.

Daarnaast dacht ik dat ziekenhuis ook vrijgesteld was van eigen risico net als de huisarts. Misschien beetje naïef om geen onderzoek te doen, maar ja :P
Nee, niet een beetje.
Hopelijk laat je je wat beter voorlichten als je een huis gaat kopen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 16:26:57 #91
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178471110
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:16 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dat er serieus mensen zijn die dit soort vragen DURVEN te stellen.

Vroeg je jezelf niet af toen je het balkje met eigen risico naar rechts sleepte en je maandelijkse premie steeds lager werd hoe dat toch zou komen? Man man man man man
Dit inderdaad. Maar gelukkig hoort TS bij de slimme mensen joh, die een bedragje van 300 euro gespreid betalen omdat ze binnenkort ook nog op vakantie gaat en zo en omdat ze dan ´onvoorziene kosten´ op kan vangen.

Als het verschil tussen 50 euro en 300 euro het verschil betekent tussen wel of niet onvoorziene kosten op kunnen vangen vraag ik me af waarom TS dan wel op vakantie gaat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178471307
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Maar gelukkig hoort TS bij de slimme mensen joh, die een bedragje van 300 euro gespreid betalen omdat ze binnenkort ook nog op vakantie gaat en zo en omdat ze dan ´onvoorziene kosten´ op kan vangen.

Als het verschil tussen 50 euro en 300 euro het verschil betekent tussen wel of niet onvoorziene kosten op kunnen vangen vraag ik me af waarom TS dan wel op vakantie gaat.
Ben je soms een beetje jaloers?
Sorry dat ik naast werken ook nog een leven heb en probeer te genieten van het leven :P
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 16:41:42 #93
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178471395
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:37 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ben je soms een beetje jaloers?
Sorry dat ik naast werken ook nog een leven heb en probeer te genieten van het leven :P
:D

Ja, jazeker, ik zal jaloers zijn op deze situatie inderdaad. Dit kun je inderdaad veel beter hebben dan dat je je niet echt druk hoeft te maken over een rekening (laat staan die gespreid betalen omdat je dan onvoorziene kosten beter op kunt vangen) of een vakantie meer of minder.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178471686
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D

Ja, jazeker, ik zal jaloers zijn op deze situatie inderdaad. Dit kun je inderdaad veel beter hebben dan dat je je niet echt druk hoeft te maken over een rekening (laat staan die gespreid betalen omdat je dan onvoorziene kosten beter op kunt vangen) of een vakantie meer of minder.
Dat je een vakantie kan betalen en het goed hebt, wil natuurlijk niet direct zeggen dat je geniet van het leven ;)
pi_178471939
Ik wens je een fijne vakantie toe TS, geniet ervan :T
pi_178471983
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:35 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

De slimme mensen doen het op deze manier inderdaad :)

Waarom zou ik in 1x 300 euro betalen als ik rentevrij 6×50 kan betalen.
Om er vanaf te zijn. Er is werkelijk geen enkel voordeel van 6x50 euro betalen tov in 1x300. De enige reden die ik kan bedenken is dat je het vanwege je financiële situatie doet, maar die moet wel erg bedenkelijk zijn wil je geen 300 euro hebben liggen.
pi_178472026
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:13 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Om er vanaf te zijn. Er is werkelijk geen enkel voordeel van 6x50 euro betalen tov in 1x300. De enige reden die ik kan bedenken is dat je het vanwege je financiële situatie doet, maar die moet wel erg bedenkelijk zijn wil je geen 300 euro hebben liggen.
Nou ik verdeel kosten liever een beetje lineair ipv pieken.

Als ik het zelf moest overmaken zou ik het in 1x doen, maar ze gaan het ook nog eens incasseren. Prima toch.
pi_178472056
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:16 schreef Bugno het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. "Je moet.." past niet bij het verkondigen van een mening. Ik betaal ook veel gespreid. Zoals gemeentelijke heffingen etc. Veel makkelijker budgetteren, minder pieken in uitgaven. Ideaal, zeker zonder rente.
Nogal onzinnig om vaste lasten te vergelijken met een niet-vaste last.
pi_178472151
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:18 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Nou ik verdeel kosten liever een beetje lineair ipv pieken.

Als ik het zelf moest overmaken zou ik het in 1x doen, maar ze gaan het ook nog eens incasseren. Prima toch.
Over pieken spreken bij dit soort bedragen :')

Doe je dat ook voor je vakanties? Elke maand 100 euro van je spaarrekening naar je betaalrekening om het voor jezelf te spreiden?
pi_178472491
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:35 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

De slimme mensen doen het op deze manier inderdaad :)

Waarom zou ik in 1x 300 euro betalen als ik rentevrij 6×50 kan betalen. Overigens had ik er niet eens om gevraagd, maar kreeg het aangeboden toen ik had gebeld om te vragen waarom ik moest betalen en dan maak ik daar natuurlijk graag gebruik van.
Tja... Het is maar wat je slim noemt. Ik ben er veel liever in 1 keer vanaf. Hoef je er ook niet 6 keer over na te denken, of rekening mee te houden.
Ik besteed mijn tijd dan liever aan andere dingen. Vind ik veel slimmer.....

Het is dus maar net hoe je er naar kijkt, wat slimmer is....
pi_178472558
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:35 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

De slimme mensen doen het op deze manier inderdaad :)

Waarom zou ik in 1x 300 euro betalen als ik rentevrij 6×50 kan betalen. Overigens had ik er niet eens om gevraagd, maar kreeg het aangeboden toen ik had gebeld om te vragen waarom ik moest betalen en dan maak ik daar natuurlijk graag gebruik van.
Waarom moeilijk doen over ¤300 en het niet van de hoop laten afgaan. Ben je er vanaf.

Wel een mooi motto: ' Gespreid betalen is alleen voor slimme mensen' _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 17:51:48 ]
pi_178473128
Als mensen 30+ zijn verwacht ik ook dat mensen hun zaken in orde hebben.

Ik heb nog een paar jaar om yolo te leven.

[ Bericht 34% gewijzigd door noodgang op 12-04-2018 22:48:57 ]
pi_178473496
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:25 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Als mensen 30+ zijn verwacht ik ook dat mensen hun zaken in orde hebben.

Ik heb nog een paar jaar om yolo te leven.
Dat kun je best verwachten, maar dat gaat lang niet altijd op. Ik had mijn zaken ook op orde, helaas door complicaties niet meer en je stort zo richting afgrond... zonder dat je daar invloed op hebt.

Die laatste opmerking is dan weer jammer..
pi_178473576
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:25 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Als mensen 30+ zijn verwacht ik ook dat mensen hun zaken in orde hebben.

Ik heb nog een paar jaar om yolo te leven.
Ik kan je verzekeren dat dat in de praktijk toch vies tegen zal vallen voor velen.

80% kun je op de kop houden en valt er niks uit uit de zakken.

Je zei net verstandig te zijn. De uitdrukking yolo is daar geen goed voorbeeld van.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 18:48:34 ]
pi_178473603
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:44 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dat kun je best verwachten, maar dat gaat lang niet altijd op. Ik had mijn zaken ook op orde, helaas door complicaties niet meer en je stort zo richting afgrond... zonder dat je daar invloed op hebt.

Die laatste opmerking is dan weer jammer..
Welke complicaties?
pi_178473757
Jouw eigen risico kan helemaal niet op 800¤ staan :7 het staat op 785 of 885 euro. Weet even niet of 835 ook nog mogelijk is (volgens mij niet), maar 800¤ is in ieder geval niet mogelijk in Nederland.
Somebody that I used to know
pi_178473783
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Welke complicaties?
Een ziekte, en verder ga ik er liever niet op in.
pi_178473924
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:58 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Een ziekte, en verder ga ik er liever niet op in.
Nee hoeft ook niet.
Probeer me alleen voor te stellen hoe een ziekte je de afgrond in kan helpen op financieel gebied, als je niet boven je stand hebt geleefd zeg maar.
Begrijp me niet verkeerd, maar als je een hypotheek, en alle andere vaste lasten niet boven 70% van je inkomen uit laat komen, kun je ook in geval van ziekte doorleven toch?!
pi_178474004
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:05 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nee hoeft ook niet.
Probeer me alleen voor te stellen hoe een ziekte je de afgrond in kan helpen op financieel gebied, als je niet boven je stand hebt geleefd zeg maar.
Begrijp me niet verkeerd, maar als je een hypotheek, en alle andere vaste lasten niet boven 70% van je inkomen uit laat komen, kun je ook in geval van ziekte doorleven toch?!
Tuurlijk kun je doorleven, dat kun je altijd.

Het is meer dat je een hoop moet laten dan. Baan, huis en relatie kwijt.

70% van je laatstverdiende loon vangen doet pijn hoor. Je eigen risico gaat ook ieder jaar op, en dan heb je nog veel eigen bijdrage vanuit de zorgverzekering.

Maar we raken off-topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 19:11:05 ]
pi_178474020
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:05 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nee hoeft ook niet.
Probeer me alleen voor te stellen hoe een ziekte je de afgrond in kan helpen op financieel gebied, als je niet boven je stand hebt geleefd zeg maar.
Begrijp me niet verkeerd, maar als je een hypotheek, en alle andere vaste lasten niet boven 70% van je inkomen uit laat komen, kun je ook in geval van ziekte doorleven toch?!
Waarschijnlijk vul ik teveel in, maar google op de term 'eigen bijdrage' (≠ eigen risico) en dan kan het rap gaan.
Somebody that I used to know
pi_178474236
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:44 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dat kun je best verwachten, maar dat gaat lang niet altijd op. Ik had mijn zaken ook op orde, helaas door complicaties niet meer en je stort zo richting afgrond... zonder dat je daar invloed op hebt.

Die laatste opmerking is dan weer jammer..
Dat is natuurlijk een ander verhaal, had je ook niet kunnen zien aankomen.

Veel sterkte!
pi_178474374
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:11 schreef Syd het volgende:
Valt me op dat dit soort ziekenhuis bezoeken bij de eerste keer altijd tussen de 300 à 400euro zit. Ongeacht wat.

Want blijkbaar is jouw gesprek net zoveel waard als een röntgenfoto van je handen laten maken. (Dit koste mij 300 + 45 EURO)
In kader van privacy van de client en vereenvoudigde administratie werken ze behandelcodes. Soms is er geen verschillende code voor een gesprekje of een complete behandeling. Of soms denk de specialist lekker te cashen en doet het een, maar declareert het ander.
.
pi_178475736
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:26 schreef Fer het volgende:

[..]

In kader van privacy van de client en vereenvoudigde administratie werken ze behandelcodes. Soms is er geen verschillende code voor een gesprekje of een complete behandeling. Of soms denk de specialist lekker te cashen en doet het een, maar declareert het ander.
Euh, iedereen kan inzien welke codes zijn gedeclareerd en als een arts daar in zou frauderen, zou hij heel snel een probleem hebben. Er is geen sprake van privacy van de patiënt bij het declareren, dat zou onzin zijn. De verzekeraar weet precies wat er is gebeurd. Waar baseer je dit in hemelsnaam op?
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 22:48:31 #114
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_178479922
Laten we het een beetje ontopic houden :)
pi_178481664
Verlplicht/vrijwillig eigen risico blijft een ziek en asociaal systeem, waarom moet TS betalen voor een bloed onderzoek? heeft zij toch niet voor gekozen? misschien heeft ze een ziekte waardoor ze dit regelmatig moet.
Wel sneu als je dan mag betalen, zelfs het verplichte eigen risico is asociaal, terug naar ziekenfonds en max 50,- pm betalen incl alle zorg, maar minder winst en profit.

Anderzijds TS, ik zou snel je vrijwillig eigen risico voor 2019 (straks november/december) even op 0 zetten, dan weet je dat je nooit meer dan 385 euro moet betalen bij welk onderzoek dan ook.
Interessant he ?
pi_178483134
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat dat in de praktijk toch vies tegen zal vallen voor velen.

80% kun je op de kop houden en valt er niks uit uit de zakken.

Je zei net verstandig te zijn. De uitdrukking yolo is daar geen goed voorbeeld van.
Helemaal mee eens, soms kun je er weinig aan doen dat er veel zorgkosten worden gemaakt.
En dat niet alleen, ik weet van jouw situatie en zit zelf ook aardig beroerd zeg maar.
Dan valt yolo niet echt handig, typisch een opmerking van iemand die soms ipv chronisch iets mankeert.

Alleen is TS in deze wel bijzonder naïef, na het verhogen van het eigen risico, wat duidelijk een eigen beslissing is over de zorgverzekering, zou toch ook duidelijk moeten zijn dat de lagere maandlasten op een gegeven moment echt wel een prijs hebben.

Ik noem niemand dom maar ik heb slimmere vragen en keuzes gezien.
pi_178483750
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, soms kun je er weinig aan doen dat er veel zorgkosten worden gemaakt.
En dat niet alleen, ik weet van jouw situatie en zit zelf ook aardig beroerd zeg maar.
Dan valt yolo niet echt handig, typisch een opmerking van iemand die soms ipv chronisch iets mankeert.

Alleen is TS in deze wel bijzonder naïef, na het verhogen van het eigen risico, wat duidelijk een eigen beslissing is over de zorgverzekering, zou toch ook duidelijk moeten zijn dat de lagere maandlasten op een gegeven moment echt wel een prijs hebben.

Ik noem niemand dom maar ik heb slimmere vragen en keuzes gezien.
Ik denk dat je de verkeerde quote ;)

Ik zit niet beroerd. En heb geen situatie.
pi_178484281
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, soms kun je er weinig aan doen dat er veel zorgkosten worden gemaakt.
En dat niet alleen, ik weet van jouw situatie en zit zelf ook aardig beroerd zeg maar.
Dan valt yolo niet echt handig, typisch een opmerking van iemand die soms ipv chronisch iets mankeert.

Alleen is TS in deze wel bijzonder naïef, na het verhogen van het eigen risico, wat duidelijk een eigen beslissing is over de zorgverzekering, zou toch ook duidelijk moeten zijn dat de lagere maandlasten op een gegeven moment echt wel een prijs hebben.

Ik noem niemand dom maar ik heb slimmere vragen en keuzes gezien.
Tja het is maar wat je slim of dom noemt.
Als je chronisch iets mankeert, dan is het inderdaad niet zo handig om je eigen risico op maximaal te zetten.

In mijn geval is daar geen sprake van. Ik kon van tevoren ook niet weten dat ik langs het ziekenhuis moest in 2017. Voor het jaar 2018 (waar ik de rekening van nog niet heb ontvangen) had ik het wel kunnen weten, maar het ging om 2 afspraken, oftewel 300 euro. Ik had dat bedrag dus sowieso moeten betalen of ik nou een maximale of minimale eigen risico had.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')